Ухвала
від 02.02.2021 по справі 924/1249/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


УХВАЛА

02 лютого 2021 р. Справа № 924/1249/20

м. Хмельницький

Господарський суд Хмельницької області у складі судді Виноградової В.В.,

за участю секретаря судового засідання Сороки Д.В., розглянувши матеріали справи

за позовом заступника керівника Старокостянтинівської місцевої прокуратури, м. Старокостянтинів Хмельницької області в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою на здійснення функцій у спірних правовідносинах, - Яворовецької сільської ради Красилівського району Хмельницької області, с. Яворівці Красилівського району Хмельницької області

до державного підприємства «Красилівський агрегатний завод» , м. Красилів Хмельницької області

про внесення змін до договору оренди земельної ділянки

за участю:

прокурора: Рибачук О.Г.

представників:

позивача: не з`явився

відповідача: не з`явився

Ухвала постановляється 02.02.2021, оскільки підготовче засідання 15.01.2021, 26.01.2021 відкладалось.

У засіданні оголошено вступну і резолютивну частини ухвали.

встановив: заступник керівника Старокостянтинівської місцевої прокуратури, м. Старокостянтинів Хмельницької області в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою на здійснення функцій у спірних правовідносинах, - Яворовецької сільської ради Красилівського району Хмельницької області, с. Яворівці Красилівського району Хмельницької області звернувся до суду з позовом до державного підприємства «Красилівський агрегатний завод» , м. Красилів Хмельницької області, у якому просить внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 29.12.2008, укладеного між Яворовецькою сільською радою Красилівського району та державним підприємством «Красилівський агрегатний завод» :

1) Доповнити п. 2.1 Договору: кадастровий номер земельної ділянки 6822789800:06:004:0002;

2) Внести зміни до Договору:

а) п. 5 - нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 714734,20 грн. (сімсот чотирнадцять тисяч сімсот тридцять чотири гривні двадцять копійок),

б) п. 9: "Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі відповідно до ст. 22 Закону України "Про оренду землі" та розмірі 64326,08 грн. на рік (орендна плата за місяць становить 5360,51 грн.), що становить 9 (дев`ять) відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, на рахунок №ІUA958999980334139812000022316, код класифікації доходів бюджету 18010600 - орендна плата з юридичних осіб, отримувач УК у Красил. р-ні/ с. Яворівці/18010600, код ЄДРПОУ отримувача 37972056.

В обґрунтування позовних вимог прокурор зазначає про те, що договір оренди земельної ділянки від 29.12.2008 не містить відомостей про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а зазначений у договорі розмір орендної плати не відповідає актуальній нормативній грошовій оцінці земельної ділянки, реальній ставці та розміру орендної плати. Правовою підставою позову зазначає положення ст. ст. 13, 14 Конституції України, ст. ст. 78, 79-1, 201, 206 Земельного кодексу України, ст. 651 Цивільного кодексу України, ст. 286 Господарського кодексу України, ст. ст. 271, 274, 288, 289 Податкового кодексу України, ст. ст. 1, 13, 15, 21, 30 Закону України «Про оренду землі» , ст. ст. 1, 13, 18, 20 Закону України «Про оцінку земель» .

Відповідач у відзиві на позовну заяву (від 12.01.2021) звернув увагу на те, що до позову не додано доказів того, що відповідний орган місцевого самоврядування протягом розумного строку без поважної причини не здійснює або неналежним чином здійснює свої повноваження, як і доказів виконання прокурором обов`язку щодо завчасного попередження суб`єкта владних повноважень про звернення до суду в інтересах держави, закріпленого у ч. 4 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» (Яворовецька сільська рада Красилівського району самостійно зверталася до ДП «КАЗ» із листами, у яких пропонувала внести зміни до договору оренди земельної ділянки, та не обмежена у часі щодо звернення до суду із позовною заявою щодо внесення змін до договору оренди, має фінансову спроможність сплатити судовий збір, жодна посадова особа Яворовецької сільської ради не притягувалася до відповідальності у зв`язку із невнесенням змін до договору оренди). Вважає, що прохання Яворовецької сільської ради «посприяти» в укладенні додаткової угоди до договору оренди, висловлене у листі до прокуратури від 25 березня 2020 року № 104, у жодному випадку не може бути розцінено як безпорадність самого органу місцевого самоврядування. Водночас, листом від 15 квітня 2020 року № 34-2266вих-20 Старокостянтинівська міська прокуратура лише витребувала у Яворовецької сільської ради Красилівського району копії документів, однак не надавала жодних вказівок щодо звернення до суду і не повідомляла раду про намір прокуратури самостійно звернутися до суду із позовною заявою про внесення змін до договору оренди земельної ділянки. Крім того, зазначив, що визначення Яворовецькою сільською радою розміру земельного податку на рівні 9% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки не має прямого і безпосереднього відношення до розміру орендної плати, яка погоджена сторонами як істотна умова договору оренди, оскільки земельний податок та оренда плата є різними правовими інститутами, які по-різному регламентовані законом, про що свідчить також системне тлумачення положень ст. ст. 269, 270, 274, 288 Податкового кодексу України. Зауважив, що у матеріалах справи відсутні докази прийняття сільською радою рішення про проведення нормативної грошової оцінки конкретної земельної ділянки чи земель населеного пункту, а також доказів затвердження нормативної грошової оцінки земельної ділянки, щодо якого виник судовий спір, тому у відповідача є сумніви щодо належного проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки (відповідача ніхто не повідомляв про проведення огляду земельної ділянки, технічних та лабораторних досліджень тощо).

Відповідачем було подано клопотання (від 12.01.2021) про зупинення провадження у справі до набрання законної сили судовим рішенням у справі №560/15/21, яка розглядається Хмельницьким окружним адміністративним судом. Клопотання мотивує тим, що до Хмельницького окружного адміністративного суду оскаржено п. 14.5 Положення про плату за землю, затвердженого рішенням 36 сесії Яворовецької сільської ради Красилівського району Хмельницької області 7-го скликання від 26 червня 2019 року № 1 (Додаток № 3 до рішення сесії сільської ради) в частині встановлення мінімальної ставки орендної плати за земельні ділянки сільськогосподарського призначення на рівні 9 відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Від прокурора надійшла відповідь на відзив (від 28.01.2021), в якій твердження відповідача щодо відсутності підстав для представництва інтересів держави прокурором в даному випадку вважає необґрунтованими. При цьому посилається на невнесення відповідачем у добровільному порядку змін до договору оренди, незважаючи на звернення до нього позивача з відповідною пропозицією. Зазначив, що позивачем на запит прокурора не надано жодної відповіді щодо наміру вжити будь-які заходи, в тому числі звернення до суду із позовною заявою про внесення змін до договору та приведення його у відповідність до вимог чинного законодавства. На виконання вимог ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» позивача повідомлено про представництво органами прокуратури області його інтересів у судовому порядку. Щодо доводів відповідача про те, що позивач не обмежений у часі щодо звернення до суду, зазначив, що незвернення ради із позовом до суду призводить до ненадходження упродовж тривалого часу орендної плати в значному розмірі, що суттєво зачіпає суспільний інтерес громади. Зауважив, що позивач вправі визначати ставки земельного податку та орендної плати в межах, визначених ПК України. Повідомив про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с. Слобідка-Красилівська Яворовецької сільської ради рішенням Яворовецької сільської ради від 31.05.2013 №6. Наявний у справі витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виданий на підставі відповідної технічної документації, вважає належним доказом. З приводу клопотання відповідача про зупинення провадження у справі вважає, що клопотання не підлягає задоволенню, оскільки позивач при прийнятті оспореного у справі №560/15/21 рішення діяв на підставі ПК України.

Також від прокурора надійшла заява (від 28.01.2021), в якій уточнив прохальну частину позовної заяви, а саме: просить внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 29.12.2018, укладеного між Яворовецькою сільською радою Красилівського району та державним підприємством «Красилівський агрегатний завод» :

1) Доповнити п. 2.1 Договору: кадастровий номер земельної ділянки 6822789800:06:004:0002;

2) Внести зміни до Договору, виклавши:

а) п. 5 у наступній редакції "нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 714734,20 грн. (сімсот чотирнадцять тисяч сімсот тридцять чотири гривні двадцять копійок)",

б) п. 9 у наступній редакції "Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі відповідно до ст. 22 Закону України "Про оренду землі" та розмірі 64326,08 грн. на рік (орендна плата за місяць становить 5360,51 грн.), що становить 9 (дев`ять) відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, на рахунок №ІUA958999980334139812000022316, код класифікації доходів бюджету 18010600 - орендна плата з юридичних осіб, отримувач УК у Красил. р-ні/ с. Яворівці/18010600, код ЄДРПОУ отримувача 37972056.

З огляду на відповідність положенням ст. ст. 14, 42, 46, 177 ГПК України подана заява прийнята судом.

Прокурором також було подано клопотання (від 23.01.2021, 28.01.2021), в яких просить залучити до участі у справі правонаступника позивача Яворовецької сільської ради - Красилівську міську раду Хмельницької області.

В обґрунтування клопотання зазначає, що відповідно до рішення сесії Красилівської міської ради від 07.12.3020 №8 «Про початок реорганізації Манівецької сільської ради, Печеської сільської ради, Веселівської сільської ради, Западинської сільської ради, Яворовецької сільської ради, Митинецької сільської ради та Воскодавинської сільської ради шляхом приєднання до Красилівської міської ради (Красилівської сформованої міської об`єднаної територіальної громади)» розпочалася процедура реорганізації Яворовецької сільської ради шляхом приєднання до Красилівської міської ради. Красилівська міська рада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Яворовецької сільської ради. При цьому посилається на положення п. п. 1, 4, 9 п. 6-1 розділу V Прикінцеві та перехідні положення Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та зазначив, що перше засідання новообраного складу Красилівської міської ради відбулося 24.11.2020 згідно з офіційним сайтом Красилівської міської ради.

При розгляді клопотання прокурора про заміну позивача правонаступником судом враховується, що відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 №727-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Хмельницької області» до складу Красилівської територіальної громади ввійшла, зокрема Яворовецька територіальна громада.

Рішенням першої сесії Красилівської міської ради восьмого скликання від 07.12.2020 №8 «Про початок реорганізації Манівецької сільської ради, Печеської сільської ради, Веселівської сільської ради, Западинської сільської ради, Яворовецької сільської ради, Митинецької сільської ради та Воскодавинської сільської ради шляхом приєднання до Красилівської міської ради (Красилівської сформованої міської об`єднаної територіальної громади)» вирішено розпочати процедуру реорганізації Яворовецької сільської ради шляхом приєднання до Красилівської міської ради та визначено, що Красилівська міська рада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Яворовецької сільської ради.

Відповідно до підпунктів 1, 4, 9, 12 абзацу першого пункту 6-1 розділу V "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України закінчення повноважень сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів, а також реорганізація сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів як юридичних осіб у зв`язку із змінами в адміністративно-територіальному устрої України здійснюються з урахуванням таких положень:

у день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої затверджена Кабінетом Міністрів України (далі - сформована територіальна громада), припиняються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких включена до території сформованої територіальної громади (далі - розформовані територіальні громади);

сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків розформованої територіальної громади з урахуванням особливостей, визначених підпунктами 5 і 6 цього пункту;

юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі сформованої територіальної громади, є правонаступником прав та обов`язків усіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами, з дня набуття повноважень новообраною радою;

Відповідно до ч. 2 ст. 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" перша сесія новообраної сільської, селищної, міської ради скликається відповідною територіальною виборчою комісією не пізніш як через два тижні після реєстрації новообраних депутатів ради в кількості, яка забезпечує повноважність складу ради відповідно до статті 45 цього Закону. Перше пленарне засідання першої сесії відкриває голова зазначеної територіальної виборчої комісії, який інформує раду про підсумки виборів депутатів, а також про підсумки виборів відповідно сільського, селищного, міського голови.

Згідно зі ст. 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" повноваження голови міста/селища/села починаються з моменту оголошення територіальною виборчою комісією рішення про його обрання і завершуються у момент вступу на цю посаду нового обраного голови.

Відповідно до інформації, розміщеної на офіційному сайті Красилівської міської ради, 24.11.2020 прийнято рішення першої сесії Красилівської міської ради восьмого скликання (перше пленарне засідання) №1 «Про результати виборів депутатів Красилівської міської ради Хмельницької області восьмого скликання» , згідно з яким взято до відома інформацію голови Красилівської міської територіальної виборчої комісії про підсумки виборів депутатів ради, визнання їх повноважень та реєстрацію, а також рішення №2 «Про визнання повноважень Красилівського міського голови» , згідно з яким взято до відома інформацію голови Красилівської міської територіальної виборчої комісії про підсумки виборів, визнання повноважень та реєстрацію Красилівського міського голови.

Відповідно до частини 6 ст. 283 Виборчого кодексу України рішення територіальної виборчої комісії про реєстрацію депутата, сільського, селищного, міського голови оголошуються на пленарному засіданні відповідної сільської, селищної, районної у місті, міської, обласної ради, Верховної Ради Автономної Республіки Крим та є підставою для набуття повноважень, складення присяги депутата, сільського, селищного, міського голови.

Таким чином, 24.11.2020 є днем набуття повноважень новообраною Красилівською міською радою Хмельницької області.

Відтак, повноваження Яворовецької сільської ради припинені у день набуття повноважень Красилівською міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої затверджена Кабінетом Міністрів України (сформована територіальна громада), тобто 24.11.2020.

Відповідно до вимог ст. 52 ГПК України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора (стягувача) чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі в справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу.

З огляду на наведене, суд доходить до висновку про задоволення клопотання прокурора та здійснення заміни позивача - Яворовецької сільської ради Красилівського району Хмельницької області на його правонаступника - Красилівську міську раду Хмельницької області (код 04060737).

Враховуючи вищезазначене у сукупності, визначені ст. 177 ГПК України завдання підготовчого провадження, відсутність можливості розглянути у цьому підготовчому засіданні питання, визначені ст. 182 ГПК України, суд вважає за необхідне відкласти підготовче засідання.

Керуючись ст. ст. 52, 120, 121, 177, 182, 183, 184, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

Замінити позивача Яворовецьку сільську раду Красилівського району Хмельницької області (код 04404438) на її правонаступника - Красилівську міську раду Хмельницької області (код 04060737).

Прокурору надіслати Красилівській міській раді Хмельницької області копії позовної заяви з доданими документами, докази чого надати суду.

Відкласти підготовче засідання у справі №924/1249/20 на 11:30 год. 16 лютого 2021 року.

Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду Хмельницької області за адресою: м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1.

Повідомити учасників справи про час, дату та місце засідання шляхом направлення їм цієї ухвали.

Явка учасників справи не є обов`язковою.

Ухвала набирає законної сили 02.02.2021, оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали складено 02.02.2021.

Суддя В.В. Виноградова

Видрук. 5 прим.: 1 - до справи, 2 - Старокостянтинівькій місцевій прокуратурі (31100, Хмельницька область, м. Старокостянтинів, вул. К. Острозького, 41), 3 - Яворовецькій СР (31055, Хмельницька область, Красилівський район, вул. Калинова, 1), 4 - ДП «Красилівський агрегатний завод» (31000, Хмельницька область, м. Красилів, вул. Щаслива, 1), 5 - Красилівській міській раді (31000, Хмельницька область, площа Незалежності, 2). Всім рек. з пов про вруч.

Дата ухвалення рішення02.02.2021
Оприлюднено03.02.2021
Номер документу94552708
СудочинствоГосподарське
Сутьвнесення змін до договору оренди земельної ділянки

Судовий реєстр по справі —924/1249/20

Рішення від 10.03.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 02.03.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 19.02.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 17.02.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 02.02.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 26.01.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 26.01.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 15.01.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 23.12.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 07.12.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні