Ухвала
від 17.02.2021 по справі 924/1249/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


УХВАЛА

"17" лютого 2021 р. Справа № 924/1249/20

м. Хмельницький

Господарський суд Хмельницької області у складі судді Виноградової В.В.,

за участю секретаря судового засідання Баськової Л.В., розглянувши матеріали справи

за позовом заступника керівника Старокостянтинівської місцевої прокуратури, м. Старокостянтинів Хмельницької області в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою на здійснення функцій у спірних правовідносинах, - Красилівської міської ради Хмельницької області, м. Красилів Хмельницької області

до державного підприємства «Красилівський агрегатний завод» , м. Красилів Хмельницької області

про внесення змін до договору оренди земельної ділянки

за участю:

прокурора: Рибачук О.Г.

представників:

позивача: Білоконь В.А.

відповідача: Прядун Р.В. - згідно з ордером від 12.01.2021

Ухвала постановляється 17.02.2021, оскільки у підготовчому засіданні 16.02.2021 оголошувалась перерва.

У засіданні оголошено вступну і резолютивну частини ухвали.

встановив: заступник керівника Старокостянтинівської місцевої прокуратури, м. Старокостянтинів Хмельницької області в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою на здійснення функцій у спірних правовідносинах, - Яворовецької сільської ради Красилівського району Хмельницької області, с. Яворівці Красилівського району Хмельницької області звернувся до суду з позовом до державного підприємства «Красилівський агрегатний завод» , м. Красилів Хмельницької області, у якому просить внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 29.12.2008, укладеного між Яворовецькою сільською радою Красилівського району та державним підприємством «Красилівський агрегатний завод» :

1) Доповнити п. 2.1 Договору: кадастровий номер земельної ділянки 6822789800:06:004:0002;

2) Внести зміни до Договору:

а) п. 5 - нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 714734,20 грн. (сімсот чотирнадцять тисяч сімсот тридцять чотири гривні двадцять копійок),

б) п. 9: "Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі відповідно до ст. 22 Закону України "Про оренду землі" та розмірі 64326,08 грн. на рік (орендна плата за місяць становить 5360,51 грн.), що становить 9 (дев`ять) відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, на рахунок №ІUA958999980334139812000022316, код класифікації доходів бюджету 18010600 - орендна плата з юридичних осіб, отримувач УК у Красил. р-ні/ с. Яворівці/18010600, код ЄДРПОУ отримувача 37972056.

В обґрунтування позовних вимог прокурор зазначає про те, що договір оренди земельної ділянки від 29.12.2008 не містить відомостей про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а зазначений у договорі розмір орендної плати не відповідає актуальній нормативній грошовій оцінці земельної ділянки, реальній ставці та розміру орендної плати. Правовою підставою позову зазначає положення ст. ст. 13, 14 Конституції України, ст. ст. 78, 79-1, 201, 206 Земельного кодексу України, ст. 651 Цивільного кодексу України, ст. 286 Господарського кодексу України, ст. ст. 271, 274, 288, 289 Податкового кодексу України, ст. ст. 1, 13, 15, 21, 30 Закону України «Про оренду землі» , ст. ст. 1, 13, 18, 20 Закону України «Про оцінку земель» .

Відповідач у відзиві на позовну заяву (від 12.01.2021) звернув увагу на те, що до позову не додано доказів того, що відповідний орган місцевого самоврядування протягом розумного строку без поважної причини не здійснює або неналежним чином здійснює свої повноваження, як і доказів виконання прокурором обов`язку щодо завчасного попередження суб`єкта владних повноважень про звернення до суду в інтересах держави, закріпленого у ч. 4 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» (Яворовецька сільська рада Красилівського району самостійно зверталася до ДП «КАЗ» із листами, у яких пропонувала внести зміни до договору оренди земельної ділянки, та не обмежена у часі щодо звернення до суду із позовною заявою щодо внесення змін до договору оренди, має фінансову спроможність сплатити судовий збір, жодна посадова особа Яворовецької сільської ради не притягувалася до відповідальності у зв`язку із невнесенням змін до договору оренди). Вважає, що прохання Яворовецької сільської ради «посприяти» в укладенні додаткової угоди до договору оренди, висловлене у листі до прокуратури від 25 березня 2020 року № 104, у жодному випадку не може бути розцінено як безпорадність самого органу місцевого самоврядування. Водночас, листом від 15 квітня 2020 року № 34-2266вих-20 Старокостянтинівська міська прокуратура лише витребувала у Яворовецької сільської ради Красилівського району копії документів, однак не надавала жодних вказівок щодо звернення до суду і не повідомляла раду про намір прокуратури самостійно звернутися до суду із позовною заявою про внесення змін до договору оренди земельної ділянки. Крім того, зазначив, що визначення Яворовецькою сільською радою розміру земельного податку на рівні 9% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки не має прямого і безпосереднього відношення до розміру орендної плати, яка погоджена сторонами як істотна умова договору оренди, оскільки земельний податок та оренда плата є різними правовими інститутами, які по-різному регламентовані законом, про що свідчить також системне тлумачення положень ст. ст. 269, 270, 274, 288 Податкового кодексу України. Зауважив, що у матеріалах справи відсутні докази прийняття сільською радою рішення про проведення нормативної грошової оцінки конкретної земельної ділянки чи земель населеного пункту, а також доказів затвердження нормативної грошової оцінки земельної ділянки, щодо якого виник судовий спір, тому у відповідача є сумніви щодо належного проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки (відповідача ніхто не повідомляв про проведення огляду земельної ділянки, технічних та лабораторних досліджень тощо).

Відповідачем було подано клопотання (від 12.01.2021) про зупинення провадження у справі до набрання законної сили судовим рішенням у справі №560/15/21, яка розглядається Хмельницьким окружним адміністративним судом. Клопотання мотивоване тим, що до Хмельницького окружного адміністративного суду оскаржено п. 14.5 Положення про плату за землю, затвердженого рішенням 36 сесії Яворовецької сільської ради Красилівського району Хмельницької області 7-го скликання від 26 червня 2019 року № 1 (Додаток № 3 до рішення сесії сільської ради) в частині встановлення мінімальної ставки орендної плати за земельні ділянки сільськогосподарського призначення на рівні 9 відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Також відповідачем подано клопотання (від 12.01.2021) про витребування доказів, в якому просив: 1. Витребувати у Відділі ДЗК у Красилівському районі ГУ ДЗК в Хмельницькій області належним чином звірену копію технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки с. Слобідка -Красилівська, кадастровий номер 6822789800:06:004:0002, площею 24,7599 га, яка розташована на території Яворовецької сільської ради. 2. Витребувати у Яворовецької сільської ради Красилівського району Хмельницької області відомості та інформацію: 2.1. Надати належним чином звірену копію технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки с. Слобідка-Красилівська, кадастровий номер 6822789800:06:004:0002, площею 24,7599 га, яка розташована на території Яворовецької сільської ради. 2.2. Належним чином звірену копію рішення Яворовецької сільської ради Красилівського району про проведення нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, які знаходяться у межах населеного пункту села Слобідка-Красилівська Красилівського району або земельної ділянки із кадастровим номером 6822789800:06:004:0002, яка знаходиться на території села Слобідка-Красилівська Красилівського району Хмельницької області. 2.3. Належним чином звірену копію рішення Яворовецької сільської ради Красилівського району про затвердження технічної документації про нормативну грошову оцінку земель сільськогосподарського призначення, які знаходяться у межах населеного пункту села Слобідка-Красилівська Красилівського району або земельної ділянки із кадастровим номером 6822789800:06:004:0002. 2.4. Належним чином звірену копію рішення Яворовецької сільської ради Красилівського району про місцеві податки та збори на 2021 рік, у тому числі, плати за землю? 2.5. Витребувати у Яворовецької сільської ради Красилівського району копію штатного розпису станом на 19 листопада 2020 року. 3. Зобов`язати Яворовецьку сільську раду Красилівського району повідомити: 3.1. які обставини непереборної сили чи перешкоди об`єктивного характеру перешкоджали Яворовецькій сільській раді самостійно звернутися до суду із позовною заявою про внесення змін до договору оренди земельної ділянки загальною площею 24,7600 га, укладеного 29 грудня 2008 року між Яворовецькою сільською радою Красилівського району та державним підприємством Красилівський агрегатний завод ? 3.2. чи проводилась службова перевірка щодо належного виконання обов`язків працівниками Яворовецької сільської ради Красилівського району щодо нездійснення контролю за правовідносинами за договором оренди земельної ділянки від 29.12.2008, укладеного між Яворовецькою сільською радого Красилівського району та державним підприємством Красилівський агрегатний завод чи невнесення /несвоєчасне внесення змін до даного договору?

Прокурор у відповіді на відзив (від 28.01.2021) твердження відповідача щодо відсутності підстав для представництва інтересів держави прокурором в даному випадку вважає необґрунтованими. При цьому посилається на невнесення відповідачем у добровільному порядку змін до договору оренди, незважаючи на звернення до нього позивача з відповідною пропозицією. Зазначив, що позивачем на запит прокурора не надано жодної відповіді щодо наміру вжити будь-які заходи, в тому числі звернення до суду із позовною заявою про внесення змін до договору та приведення його у відповідність до вимог чинного законодавства. На виконання вимог ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» позивача повідомлено про представництво органами прокуратури області його інтересів у судовому порядку. Щодо доводів відповідача про те, що позивач не обмежений у часі щодо звернення до суду, зазначив, що незвернення ради із позовом до суду призводить до ненадходження упродовж тривалого часу орендної плати в значному розмірі, що суттєво зачіпає суспільний інтерес громади. Зауважив, що позивач вправі визначати ставки земельного податку та орендної плати в межах, визначених ПК України. Повідомив про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с. Слобідка-Красилівська Яворовецької сільської ради рішенням Яворовецької сільської ради від 31.05.2013 №6. Наявний у справі витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виданий на підставі відповідної технічної документації, вважає належним доказом. З приводу клопотання відповідача про зупинення провадження у справі вважає, що клопотання не підлягає задоволенню, оскільки позивач при прийнятті оспореного у справі №560/15/21 рішення діяв на підставі ПК України.

Судом у засіданні 02.02.2021 з огляду на відповідність положенням ст. ст. 14, 42, 46, 177 ГПК України постановлено ухвалу із занесенням до протоколу засідання про прийняття заяви прокурора (від 28.01.2021), в якій уточнив прохальну частину позовної заяви, а саме: просить внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 29.12.2018, укладеного між Яворовецькою сільською радою Красилівського району та державним підприємством «Красилівський агрегатний завод» :

1) Доповнити п. 2.1 Договору: кадастровий номер земельної ділянки 6822789800:06:004:0002;

2) Внести зміни до Договору, виклавши:

а) п. 5 у наступній редакції "нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 714734,20 грн. (сімсот чотирнадцять тисяч сімсот тридцять чотири гривні двадцять копійок)",

б) п. 9 у наступній редакції "Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі відповідно до ст. 22 Закону України "Про оренду землі" та розмірі 64326,08 грн. на рік (орендна плата за місяць становить 5360,51 грн.), що становить 9 (дев`ять) відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, на рахунок №ІUA958999980334139812000022316, код класифікації доходів бюджету 18010600 - орендна плата з юридичних осіб, отримувач УК у Красил. р-ні/ с. Яворівці/18010600, код ЄДРПОУ отримувача 37972056.

Прокурором також було подано клопотання (від 23.01.2021, 28.01.2021), в яких просив залучити до участі у справі правонаступника позивача Яворовецької сільської ради - Красилівську міську раду Хмельницької області.

Ухвалою суду від 02.02.2021 замінено позивача Яворовецьку сільську раду Красилівського району Хмельницької області на її правонаступника - Красилівську міську раду Хмельницької області.

Від відповідача надійшло клопотання (від 16.02.2021) про витребування оригінала доказу у справі (від 16.02.2021), в якому просив витребувати у позивача оригінали доказів для огляду у суді: 1. Рішення сорок третьої сесії Яворовецької сільської ради сьомого скликання від 19.06.2020 року № 1. 2. Додаток № 3 до Рішення сорок третьої сесії Яворовецької сільської ради сьомого скликання від 19.06.2020 року № 1 (Положення про плату за землю). 3. Рішення тридцять шостої сесії Яворовецької сільської ради сьомого скликання від 26.06.2019 року № 1. 4. Додаток № 3 до Рішення тридцять шостої сесії Яворовецької сільської ради сьомого скликання від 26.06.2019 року № 1 (Положення про плату за землю).

У разі відсутності у позивача оригінали доказів просив витребувати такі у Красилівської міської ради, яка є правонаступником Яворовецької сільської ради.

Клопотання про витребування оригіналів доказів відповідач обґрунтував тим, що достовірність інформації про належне затвердження плати за землю на 2021 рік на території Яворовецької сільської ради має важливе значення для встановлення дійсних обставин справи, а також тим, що наявні у справі копії доказів мають суттєві невідповідності вимогам процесуального закону.

Також відповідачем подано клопотання (від 16.02.2021), в якому просив призначити у справі судову експертизу з питань землеустрою, на вирішення якої поставити запитання:

1. Чи відповідає виконана нормативна грошова оцінка земельної ділянки с. Слобідка-Красилівська із кадастровим номером 6822789800:06:004:0002 із цільовим призначенням - землі сільськогосподарського призначення вимогам нормативно-правових актів?

Проведення експертизи просив доручити Хмельницькому відділенню Київського науково-дослідного інституту судових експертиз та надати експертній установі на дослідження матеріали справи №924/1249/20, а також додаткові докази та документи, необхідні для проведення експертизи відповідно до клопотання експерта, якщо такі будуть направлені до суду.

Мотивуючи клопотання про призначення у справі експертизи, відповідач вважає, що нормативно-грошова оцінка земельної ділянки, вказана позивачем, не є достовірною. Зокрема, посилаючись на положення ст. ст. 5, 20, 23 Закону України "Про оцінку земель", зазначив, що рішення Яворовецької сільської ради про розроблення технічної документації із нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її затвердження були прийняті у 2013 році, тобто більш ніж сім років тому. Однак відповідно до п. 1 розділу ІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23.05.2017 №262, а також слідуючи п. п. 5, 6 Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, однією із ключових елементів формули розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки є бал бонітету агровиробничої групи ґрунтів відповідного сільськогосподарського угіддя. При цьому зауважив, що ДП КАЗ як орендаря ніхто не повідомляв про проведення огляду земельної ділянки для визначення її природних властивостей, проведення відповідних технічних та лабораторних досліджень тощо в порядку, визначеному Законом України Про оцінку земель та підзаконними нормативними актами. Вважає, що пересвідчитися у тому, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки була проведена належним чином, можливо лише за наслідками експертного дослідження самої технічної документації із нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Прокурором подано заперечення (від 17.02.2021) щодо клопотання представника відповідача про призначення судової експертизи та витребування оригіналу технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, у якому вважає твердження, викладені в клопотаннях необґрунтованими і спрямованими на затягування строків розгляду справи. Посилаючись на положення ст. ст. 1, 3, 13, 20, 21 Закону України "Про оцінку земель", ст. 9 Закону України Про державну експертизу землевпорядної документації стверджує, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 6822789800:06:004:0002 на території с. Слобідка-Красилівська Красилівського району Хмельницької області площею 24,7599 га є належним доказом, що підтверджує нормативну грошову оцінку зазначеної земельної ділянки. Аргументи відповідача про прийняття нормативно грошової оцінки земельної ділянки у 2013 році та зміну балу бонітування ґрунту вважає необґрунтованими, оскільки відповідність нормативної грошової оцінки земельної ділянки вимогам чинного законодавства не пов`язана із зміною якісних характеристик земельної ділянки.

Представник відповідача заявлені у справі клопотання підтримав.

Представник позивача та прокурор у засіданні проти задоволення клопотань відповідача заперечили.

Заслухавши доводи представників сторін, прокурора, судом постановлено ухвалу, із занесенням до протоколу засідання, про залишення без задоволення клопотання відповідача про витребування судом доказів (від 14.01.2021) з огляду на невідповідність клопотання положенням ст. 81 ГПК України. Зокрема, відповідачем не зазначено обставини, які можуть підтвердити докази, що витребовуються, та не вказано аргументів, які вони можуть спростувати, як це передбачено п. 2 ч. 2 ст. 81 ГПК України, враховуючи при цьому предмет та підстави позову.

Також судом постановлено ухвалу із занесенням до протоколу засідання про залишення без задоволення клопотання відповідача про зупинення провадження у справі до набрання законної сили судовим рішенням у справі №560/15/21, яка розглядається Хмельницьким окружним адміністративним судом, оскільки, беручи до уваги предмет і підстави позову у справі №924/1249/20, відповідачем не доведено об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення справи №560/15/21, що розглядається в порядку адміністративного судочинства, а також не обґрунтовано неможливості встановлення та оцінки обставин (фактів), які є предметом судового розгляду у справі №924/1249/20.

З приводу клопотання відповідача (від 16.02.2021) про призначення у справі експертизи, судом постановлено ухвалу із занесенням до протоколу засідання, якою відповідне клопотання залишено без задоволення, оскільки відсутня необхідність в спеціальних знаннях для з`ясування обставин у справі, враховуючи предмет, підстави позову та обґрунтування, зазначені у клопотанні про призначення експертизи.

Клопотання відповідача (від 16.02.2021) про витребування оригіналів доказу задоволено судом частково, а саме: в частині витребування від позивача, прокурора для огляду в судовому засіданні оригіналу рішення Яворовецької сільської ради від 26.06.2019 №1 з додатком 3 до рішення, про що постановлено ухвалу із занесенням до протоколу засідання. У решті вимог клопотання залишено судом без задоволення з огляду на безпідставність посилання відповідача на ч. 11 ст. 80 ГПК України, необґрунтованість вимог про витребування оригіналів рішення Яворовецької сільської ради від 19.06.2020 №1 з додатком 3, з огляду на обґрунтування позовних вимог.

Інших клопотань суду не подано.

З огляду на зазначене, враховуючи положення ст. 177 ГПК України суд дійшов висновку про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.

Керуючись ст. ст. 121, 177, 182, 185, 195, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

Закрити підготовче провадження у справі №924/1249/20.

Призначити справу №924/1249/20 до судового розгляду по суті у судовому засіданні на 11:00 год. 02 березня 2020 року.

Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду Хмельницької області за адресою: м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1.

Позивачу та прокурору надати для огляду в судовому засіданні оригінал рішення Яворовецької сільської ради від 26.06.2019 №1 з додатком 3 до рішення.

Повідомити учасників справи про час, дату та місце судового засідання шляхом направлення їм цієї ухвали.

Участь учасників справи у судовому засіданні не є обов`язковою.

Ухвала набирає законної сили 17.02.2021, оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали складено 18.02.2021.

Суддя В.В. Виноградова

Видрук. 4 прим.: 1 - до справи, 2 - Старокостянтинівській місцевій прокуратурі (31100, Хмельницька область, м. Старокостянтинів, вул. К. Острозького, 41), 3 - Красилівській міській раді (31000, Хмельницька область, площа Незалежності, 2), 4 - ДП «Красилівський агрегатний завод» (31000, Хмельницька область, м. Красилів, вул. Щаслива, 1),. Всім рек. з пов про вруч.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення17.02.2021
Оприлюднено19.02.2021
Номер документу94964348
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/1249/20

Рішення від 10.03.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 02.03.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 19.02.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 17.02.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 02.02.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 26.01.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 26.01.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 15.01.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 23.12.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 07.12.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні