Справа № 420/13070/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 січня 2021 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., за участю секретаря судового засідання Рижук В.І., представника позивача - адвоката Рибак Х.М., представник відповідача - не з`явився, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в порядку загального позовного провадження справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області, в якому посив:
- визнати протиправним та скасувати рішення Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області №5360-VІІ Про скасування рішення Куяльницької сільської ради від 20 лютого 2020 року №4119-VІІ Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель комунальної власності ;
- визнати протиправним та скасувати рішення Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області №5364-VІІ Про скасування рішення Куяльницької сільської ради від 20 лютого 2020 року №4120-VІІ Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель комунальної власності ;
- зобов`язати Куяльницьку сільську раду Подільського району Одеської області відновити дію рішення Куяльницької сільської ради від 20 лютого 2020 року №4119-VII Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель комунальної власності ;
- зобов`язати Куяльницьку сільську раду Подільського району Одеської області відновити дію рішення Куяльницької сільської ради від 20 лютого 2020 року №4120-VІІ Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель комунальної власності .
Свої вимоги позивач обґрунтовував наступним.
Позивачем на підставі Договору оренди землі № 66 від 24.05.2017 р. та Договору суборенди землі № 01 від 23.06.2018 р. було отримано в оренду та суборенду дві земельні ділянки за кадастровими номерами: 5122986400:01:002:0371 та 5122986900:01:001:0459.
Надалі 20.02.2020 року Куяльницькою сільською радою було прийнято рішення № 4119-VII Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель комунальної власності . Зі змісту даного рішення вбачається, шо позивач отримав вказаний дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою на земельну ділянку площею 39,8612 га за кадастровим номером 5122986900:01:001:0459.
Також 20.02.2020 року Куяльницькою сільською радою було прийнято рішення № 4120- VII Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель комунальної власності . Зі змісту даного рішення вбачається, що позивач отримав вказаний дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою на земельну ділянкуплощею 64,3908 га за кадастровим номером 5122986400:01:002:0371.
На підставі вищевказаних рішень позивачем було укладено договір на виконання робіт від 23 березня 2020 року № 16 щодо розробки технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель, наданих в оренду гр. ОСОБА_1 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Куяльницької сільської ради, яку було виготовлено в обумовленні строки.
На початку липня 2020 року позивачу стало відомо про скасування відповідачем вищевказаних рішень від 20.02.2020 року № 4119-VII та № 4120- VII.
07.07.2020 року на офіційному сайті Куяльницької сільської ради позивач ознайомився з Рішенням № 5360-УІІ від 28.05.2020 р., яким було скасовано рішення від 20 лютого 2020 року № 4119-VІІ, та Рішенням № 5364-VІІ від 28.05.2020 року, яким було скасовано рішення № 4120- VІІ.
Через декілька днів вказані рішення від 28.05.2020 року були видалені з офіційного сайту відповідача.
З наданого на адвокатський запит протоколу № 25 від 27.05.2020 року засідання постійної комісії з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва, архітектури, охорони пам`яток, історичного середовища та благоустрою Куяльницької сільської ради з`ясувалося, що підставою прийняття відповідачем оскаржуваних рішень стало те, що в договорах оренди земельних ділянок не були внесені зміни щодо заміни сторони у договорі оренди, а також в подальшому дані додаткові угоди не були зареєстровані в державному реєстрі.
Позивач вважав оскаржувані рішення відповідача протиправними, оскільки передбачених законом підстав для скасування рішень від 20.02.2020 року № 4119-VII та № 4120- VII не було.
В порушення приписів ст.148-1 Земельного кодексу України відповідач протягом одного місяця після набуття права власності на земельні ділянки не повідомила про це користувачів земельних ділянок шляхом його опублікування у друкованих ЗМІ місцевої сфери розповсюдження. При цьому зміни до договору оренди із зазначенням нового власника земельної ділянки можуть бути внесені за згодою сторін. Однак пропозицій від нового власника щодо внесення змін до договорів оренди позивачу не надходило.
Також позивач зауважив, що ст.148-1 ЗК України передбачено, що до особи, яка набула право власності на земельну ділянку, що перебуває у користуванні іншої особи, з моменту переходу права власності переходять права та обов`язки попереднього власника земельної ділянки за чинними договорами оренди. При цьому, договір оренди землі № 66 від 24.05.2017 р. та договір суборенди землі № 01 від 23.06.2018 р. є чинними.
Крім того, позивач посилався на положення вказаних договорів, яким чітко передбачено, що перехід права власності на орендовану земельну ділянку до іншої особи не є підставою для зміни умов або розірвання договору, що кореспондується з положеннями ч.4 мт.32 Закону України Про оренду землі .
За викладених обставин, позивач просив задовольнити позов повністю.
21.12.2020 року відповідач подав до суду відзив на позов, згідно якого вимоги ОСОБА_1 відповідач вважає необґрунтованими та просить у їх задоволенні відмовити, виходячи з наступного.
На підставі Розпорядження КМУ Питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об`єднаних територіальних громад від 31 січня 2018 р. № 60-р було передано усі земельні ділянки державної власності у комунальну власність сільської ради. На сьогоднішній день триває реєстрація даних земельних ділянок.
Після реєстрації земельних ділянок з кадастровими номерами 5122986400:01:002:0371 та 5122986900:01:001:0459 було прийнято рішення Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель комунальної власності . Однак в подальшому виникла необхідність для скасування даного рішення, у зв`язку з тим, що в договорах оренди земельних ділянок не були внесені зміни щодо заміни сторони у договорах оренди, а також дані додаткові угоди повинні пройти державну реєстрацію.
В подальшому дане питання було винесено на розгляд комісії з питань земельних відносин, природокористування, планування територій, будівництва, архітектури, охорони пам`яток, історичного середовища, та благоустрою, а потім і депутатському корпусу, та було прийнято рішення Про скасування рішення Куяльницької сільської ради від 20 лютого 2020 року 4119- VII Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель комунальної власності від 28 травня 2020 року №5360-VII та рішення Про скасування рішення Куяльницької сільської ради від 20 лютого 2020 року 4120-VII Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель комунальної власності від 28 травня 2020 року №5 364-VII. Дані рішення прийнято у відповідності до вимог чинного законодавства та немає підстав для скасування його.
Ухвалою від 30.11.2020 року прийнято до розгляду позовну заяву ОСОБА_1 та відкрито загальне позовне провадження. Підготовче засідання призначено на 21.12.2020 року об 11.00 год. Сторонам встановлені процесуальні строки для подання заяв по суті справи.
За заявою позивача від 21.12.2020 року підготовче засідання відкладене на 11.01.2021 року на 12.00 год.
Ухвалою від 11.01.2021 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 26.01.2021 року о 10.00 год.
Ухвалою від 25.01.2021 року задоволене клопотання представника позивача від 19.01.2021 року про участь у судовому засіданні 26.01.2021 року о 10.00 год. в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду.
У судовому засіданні 26.01.2021 року представник позивача позов підтримала та просила його задовольнити з наведених у заявах по суті справи підстав.
Відповідач у судове засідання 26.01.2021 року на 10.00 год. не з`явився, про дату, час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не сповістив.
Враховуючи викладене, відповідно до приписів п.1 ч.3 ст.205 КАС України суд ухвалив про розгляд справи за відсутності відповідача.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні у справі докази, суд встановив наступні обставини.
Судом встановлено, що 24.05.2017 року між Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області та ОСОБА_1 укладено Договір оренди землі № 66 (а.с.16-22).
Пунктом 1.1. Договору оренди землі № 66 від 24.05.2017 р. визначено, що Орендодавець (Головне управління Держгеокадастру в Одеській області), на підставі протоколу проведення земельних торгів за лотом № 1357 від 24.05.2017 р. № 1/1357 надає, а Орендар ( ОСОБА_1 ) приймає в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення державної власності для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, розташовану на території Одеської області. Подільського району, Станіславської сільської ради (за межами населеного пункту), кадастровий номер земельної ділянки 5122986400:01:002:0371.
Пунктом 3.1. Договору оренди землі № 66 від 24.05.2017 р. встановлено строк його дії в 7 років .
Відповідно до п.11.6 Договору оренди землі № 66 від 24.05.2017 р. визначено, що перехід права власності на орендовану земельну ділянку до іншої особи, а також реорганізація юридичної особи-орендаря не є підставою для зміни умов або розірвання Договору.
Також судом встановлено, що 23.06.2018 року між Фермерським господарством Сільгоспродукт та ОСОБА_1 укладено Договір суборенди землі № 01 (а.с.23-26).
Пунктом 1.1. Договору суборенди землі № 01 від 23.06.2018 р. визначено, що орендар, на підставі Наказу Про надання згоди на передачу земельної ділянки в суборенду Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 15-4224/13-18-СГ від 23.06.2018 р. надає, а суборендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення державної власності для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, розташовану на території Одеської області, Подільського району, Старокуяльнянської сільської ради (за межами населеного пункту).
Відповідно до п.2.1. Договору суборенди землі № 01 від 23.06.2018 р. в суборенду передається земельна ділянка із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення товарного сільськогосподарського виробництва загальною площею 39,8612 га, у тому числі: 39,8612 га ріллі.
Згідно пункту 2.2 Договору суборенди землі № 01 від 23.06.2018 р. кадастровий номер земельної ділянки 5122986900:01:001:0459.
Пунктом 3.1. Договору суборенди землі № 01 від 23.06.2018 р. встановлено, що Договір укладено на строк 18 років.
Державна реєстрація Договору суборенди землі № 01 від 23.06.2018 р. підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права № 129852560 від 05.07.2018 року (а.с27).
Відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області від 21.12.2018 року № 15-7954/13-18-СГ Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність та Акту приймання-передачі земельної ділянки сільськогосподарського призначення із державної власності в комунальну власність 22.12.2018 року земельні ділянки з кадастровими номерами 5122986900:01:001:0459 та 5122986400:01:002:0371 перейшли у комунальну власність Куяльницької сільської ради, що підтверджується копіями наказу від 21.12.2018 року № 15-7954/13-18-СГ, Акту приймання-передачі земельної ділянки, листом відповідача від 23.09.2020 року № 02-63/2030 (а.с.28, 30, 31).
20.02.2020 року Куяльницькою сільською радою було прийнято рішення № 4119-VII Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель комунальної власності . Зі змісту даного рішення вбачається, шо ОСОБА_1 отримав вказаний дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою на земельну ділянку площею 39,8612 га за кадастровим номером 5122986900:01:001:0459 (а.с.9).
Також 20.02.2020 року Куяльницькою сільською радою було прийнято рішення № 4120-VII Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель комунальної власності . Зі змісту даного рішення вбачається, що ОСОБА_1 отримав вказаний дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою на земельну ділянкуплощею 64,3908 га за кадастровим номером 5122986400:01:002:0371 (а.с.93).
Наказом Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області від 28.05.2020 року № 5360-VII "Про скасування рішення Куяльницької сільської ради від 20 лютого 2020 року № 4119-VІІ "Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель комунальної власності" було скасовано рішення Куяльницької сільської ради від 20 лютого 2020 року № 4119-VІІ, яким позивачу було надано дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою на земельну ділянку площею 39,8612 га за кадастровим номером 5122986900:01:001:0459 (а.с.7).
Наказом Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області від 28.05.2020 року № 5364-VII "Про скасування рішення Куяльницької сільської ради від 20 лютого 2020 року № 4120-VІІ "Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель комунальної власності" було скасовано рішення Куяльницької сільської ради від 20 лютого 2020 року № 4120-VІІ, яким позивачу було надано дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою на земельну ділянку площею 64,3908 га за кадастровим номером 5122986400:01:002:0371 (а.с.8).
Як вбачається з протоколу № 25 від 27.05.2020 року засідання постійної комісії з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва, архітектури, охорони пам`яток, історичного середовища та благоустрою Куяльницької сільської ради, Комісією було запропоновано скасувати рішення № 4119-VІІ та № 4120-VІІ від 20.02.2020 року, оскільки в договорах оренди земельних ділянок не були внесені зміни щодо заміни сторони у договорі оренди, а також в подальшому дані додаткові угоди не були зареєстровані в державному реєстрі (а.с.10-15).
Відповідно до пункту 34 ст.26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Відповідно до частини 1 ст.12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить:
а) розпорядження землями територіальних громад;
б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу;
в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу;
г) вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу;
ґ) викуп земельних ділянок для суспільних потреб відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст;
д) організація землеустрою;
е) координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів;
є) здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства;
ж) обмеження, тимчасова заборона (зупинення) використання земель громадянами і юридичними особами у разі порушення ними вимог земельного законодавства;
з) підготовка висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок відповідно до цього Кодексу;
и) встановлення та зміна меж районів у містах з районним поділом;
і) інформування населення щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок;
ї) внесення пропозицій до районної ради щодо встановлення і зміни меж сіл, селищ, міст;
й) вирішення земельних спорів;
к) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
Згідно частин 1, 2 ст.93 ЗК України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам України, іноземцям і особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним об`єднанням і організаціям, а також іноземним державам.
Частиною 6 вказаної статті передбачено, що орендована земельна ділянка або її частина може за згодою орендодавця, крім випадків, визначених законом, передаватися орендарем у володіння та користування іншій особі (суборенда).
Відповідно до частини 1 ст.148-1 Земельного кодексу України до особи, яка набула право власності на земельну ділянку, що перебуває у користуванні іншої особи, з моменту переходу права власності на земельну ділянку переходять права та обов`язки попереднього власника земельної ділянки за чинними договорами оренди, суперфіцію, емфітевзису, земельного сервітуту щодо такої земельної ділянки.
Частиною 2 вказаної статті передбачено, що у разі переходу права власності на земельну ділянку, що перебуває у постійному користуванні, від держави до територіальної громади або від територіальної громади до держави до набувача земельної ділянки переходять права та обов`язки власника земельної ділянки за правовідносинами постійного користування нею.
Згідно частини 3 ст.148-1 ЗК України особа, яка набула право власності на земельну ділянку, протягом одного місяця з дня набуття права власності на неї зобов`язана повідомити про це її користувачів із зазначенням:
кадастрового номера (за наявності), місця розташування та площі земельної ділянки;
найменування (для юридичних осіб), прізвища, ім`я, по батькові (для фізичних осіб) нового власника;
місця проживання (знаходження) нового власника, його поштової адреси;
платіжних реквізитів (у разі, якщо законом або договором передбачена плата за користування земельною ділянкою у грошовій формі).
Повідомлення надсилається користувачу земельної ділянки рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручається йому особисто під розписку.
Повідомлення про перехід права власності від держави до територіальної громади або навпаки підлягає опублікуванню у друкованих засобах масової інформації місцевої сфери розповсюдження із зазначенням кадастрового номера, місця розташування та площі земельної ділянки.
Відповідно до ч.4 ст.148-1 ЗК України за згодою сторін договору оренди, суперфіцію, емфітевзису, земельного сервітуту чи застави до такого договору можуть бути внесені зміни із зазначенням нового власника земельної ділянки.
Згідно приписів пункту 8 Порядку проведення інвентаризації земель, затвердженого постановою КМ України № 476 від 05.06.2019 року, підставою для проведення інвентаризації земель є рішення, серед іншого, органу місцевого самоврядування щодо виконання відповідних робіт, договори, укладені між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками технічної документації (далі - виконавці), судові рішення.
Пунктами 26, 27 26 вказаного Порядку передбачено, що за результатами проведення інвентаризації земель виконавцями розробляється технічна документація відповідно до статті 57 Закону України "Про землеустрій".
Технічна документація погоджується та затверджується в порядку, встановленому статтею 186 Земельного кодексу України.
Як встановлено судом, позивач як орендар (суборендар) двох земельних ділянок звернувся до відповідача з заявою про проведення інвентаризації цих земель.
У межах повноважень, передбачених ст.12 ЗК України та п.34 ст.26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні позивачу було надано дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель рішеннями № № 4119-VІІ, № 4120-VІІ від 20.02.2020 року.
Надаючи вказані дозволи позивачу, відповідач вже набув права власності на вказані земельні ділянки відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області від 21.12.2018 року № 15-7954/13-18-СГ та Акту приймання-передачі земельної ділянки від 22.12.2018 року.
Згідно приписів ч.3 ст.148-1 ЗК України відповідач був зобов`язаний протягом одного місяця з дня набуття права власності на земельні ділянки повідомити про це їх користувачів, зокрема, позивача ОСОБА_1 , шляхом опублікування повідомлення у друкованих засобах масової інформації місцевої сфери розповсюдження із зазначенням кадастрового номера, місця розташування та площі земельної ділянки, однак відповідач цього не зробив, що підтвердив листом від 23.09.2020 року № 02-63/2030 на адвокатський запит (а.с.28).
Крім того, відповідно до приписів ч.4 ст.148-1 ЗК України зміни до договору оренди із зазначенням нового власника земельної ділянки можуть бути внесені за згодою сторін договору.
Тобто внесення до договору таких відбувається за погодженням сторін, і ініціатором таких змін може бути будь-яка сторона договору.
З матеріалів справи вбачається, що відповідач не лише не виступив ініціатором таких змін (щодо нового власника землі) до договорів з позивачем, а й не виконав свого обов`язку повідомити позивача про зміну власника земельної ділянки.
Враховуючи викладене, суд вважає незаконними та необґрунтованим прийняті відповідачем рішення № 5360-VІІ та № 5364-VІІ від 28.05.2020 року.
Окрім вищевикладеного, суд зауважує на наступному.
У п.5 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 16.04.2009 року № 7-рп/2009 (справа № 1-9/2009) (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) Конституційний Суд України зазначив, що в Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3). Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону). Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб`єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є "гарантією стабільності суспільних відносин" між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення, що узгоджується з правовою позицією, викладеною в абзаці другому пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 13 травня 1997 року № 1-зп у справі щодо несумісності депутатського мандата.
Ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.
Враховуючи зазначені вище висновки Конституційного Суду України, беручи до уваги, що скасовані спірними рішеннями відповідача його попередні рішення № № 4119-VІІ, № 4120-VІІ від 20.02.2020 року є ненормативними правовими актами, актами одноразового застосування, які вичерпали свою дії фактом їхнього виконання, і на підставі приписів цих рішень виникли правовідносини між позивачем та відповідачем, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, суд дійшов висновку про протиправність скасування відповідачем власних рішень оскаржуваними рішеннями № 5360-VІІ та № 5364-VІІ від 28.05.2020 року.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що відповідач не довів суду правомірність оскаржуваних рішень, у той час як позивач довів суду їх протиправність, а тому вимоги позивача в частині визнання протиправними та скасування рішень Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області № 5360-VІІ від 28.05.2020 року та № № 5364-VІІ від 28.05.2020 року підлягають задоволенню.
Стосовно вимог позивача про зобов`язання Куяльницьку сільську раду Подільського району Одеської області відновити дію рішень від 20 лютого 2020 року №4119-VII та від 20 лютого 2020 року №4120-VІІ суд зазначає, що зі скасуванням судом рішень відповідача № 5360-VІІ від 28.05.2020 року та № 5364-VІІ від 28.05.2020 року, вказані рішення втрачають чинність, і як наслідок, відновлюється дія тих рішень, які були відповідачем протиправно скасовані, тобто відновлюється дія рішень №4119-VII та №4120-VІІ від 20 лютого 2020 року. Тому додатково покладати на відповідача обов`язок відновити дію цих рішень немає необхідності, і в задоволенні зазначених вимог позивача слід відмовити як у таких, що не призведуть до відновлення порушених прав позивача.
При цьому визнанням протиправними та скасуванням рішень відповідача № 5360-VІІ від 28.05.2020 року та № 5364-VІІ від 28.05.2020 року суд повністю відновлює порушені права позивача.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що позов ОСОБА_1 підлягає частковому задоволенню, з урахуванням наведеного вище обґрунтування.
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, задовольняючи позов, суд присуджує позивачу понесені ним судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
При цьому суд враховує, що вимоги, у задоволенні яких суд відмовляє, є похідними вимогами, які окремо судовим збором не оплачувалися.
Тому стягненню з відповідача на користь позивача підлягають судові витрати в розмірі 1681,60 грн. за дві вимоги немайнового характера, які задовольняються судом (840,80 грн. * 2 = 1681,60 грн.).
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72-74, 77, 90, ч.1 ст.139, ст.ст. 205, 241-246, 293, п.15.5 ч.1 розділу VII КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 , р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) до Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області (адреса: вул. Куяльницька, 26А, с. Куяльник, Подільський район, Одеська область, 66350, код ЄДРПОУ 04379835) - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області № 5360-VІІ "Про скасування рішення Куяльницької сільської ради від 20 лютого 2020 року № 4119-VІІ "Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель комунальної власності".
Визнати протиправним та скасувати рішення Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області № 5364-VІІ "Про скасування рішення Куяльницької сільської ради від 20 лютого 2020 року № 4120-VІІ "Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель комунальної власності".
У задоволенні решти позовних вимог ОСОБА_1 - відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області на користь ОСОБА_1 судові витрати у розмірі 1681,60 грн. (одна тисяча шістсот вісімдесят одна гривня шістдесят копійок).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення суду складено 02 лютого 2021 року.
Суддя В.В. Андрухів
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2021 |
Оприлюднено | 03.02.2021 |
Номер документу | 94556984 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Андрухів В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні