Постанова
від 02.02.2021 по справі 200/5730/20-а
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 лютого 2021 року справа №200/5730/20-а

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Сіваченка І.В., суддів: Блохіна А.А., Гаврищук Т.Г., секретар судового засідання Антонюк А.С., за участі представника позивача Олійникова С.І., представника відповідача Пономарьова А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Донецькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 27 жовтня 2020 року (повне судове рішення складено 10 листопада 2020 року у м. Слов`янську) у справі № 200/5730/20-а (суддя в І інстанції Арестова Л.В.) за позовом Приватного підприємства ПЕТРОЛ ГАЗ до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

УСТАНОВИВ:

У червні 2020 року Приватне підприємство Петрол Газ (далі - ПП ПЕТРОЛ ГАЗ ) звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області (далі - ГУ ДПС у Донецькій області, податковий орган) про:

- визнання протиправним та скасування розпорядження в.о. заступника голови ГУ ДПС у Донецькій області №16-р Про анулювання ліцензій від 31.01.2020;

- визнання протиправним та скасування рішення ГУ ДПС у Донецькій області про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним №8458/10/05-99-32-07 від 31.01.2020;

- зобов`язання ГУ ДПС у Донецькій області внести відомості про ліцензії ПП ПЕТРОЛ ГАЗ № 05220314201900141, № 05220314201900142, № 05220314201900143 до Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 26 червня 2019 року ним було подано до відповідача заяви на одержання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним, до яких було додано визначений законодавством пакет документів, необхідних для видачі такої ліцензії. 01 липня 2019 року Головним управлінням ДФС у Донецькій області було видано ПП ПЕТРОЛ ГАЗ ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним №05220314201900141, №05220314201900142, №05220314201900143. Строк дії вказаних ліцензій становив - 5 років, до 01.07.2025 включно.

Проте, 31.01.2020 ГУ ДПС у Донецькій області (правонаступник Головного управління ДФС у Донецькій області) видано розпорядження №16-р Про анулювання ліцензій , згідно до якого, зазначені ліцензії ПП ПЕТРОЛ ГАЗ підлягають анулюванню.

Відповідно до розпорядження №16-р Про анулювання ліцензій від 31.01.2020, ГУ ДПС у Донецькій області прийнято рішення про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним № 8458/10/05-99-32-07 від 31.01.2020, яким анульовано ліцензії № 05220314201900141, № 05220314201900142, № 05220314201900142.

З вищевказаними рішеннями відповідача позивач не погодився, вважав їх безпідставними, необґрунтованими та прийнятими за неналежного дослідження податковим органом поданих заявником документів, а відповідно протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 27 жовтня 2020 року позов задоволено.

Не погодившись з таким судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення місцевого суду, прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що підставою анулювання ліцензій є те, що у додатках до заяви ПП ПЕТРОЛ ГАЗ на видачу ліцензії на право роздрібної торгівлі пального надано дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки від 02.01.2019 № 0006.19.14 та дозвіл на початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки від 02.01.2019 № 0007.19.14, які видані ТОВ ВІСС , дозволів на початок виконання робіт підвищеної небезпеки позивачем не отримувались. Податковий орган здійснював повноваження щодо контролю за додержанням платниками податків вимог податкового законодавства в межах та у спосіб, що передбачені діючим законодавством України. Натомість суд першої інстанції не дослідив надані відповідачем докази, надав неналежну оцінку фактичним обставинам справи, що призвело до неправильного вирішення спірних правовідносин.

В судовому засіданні представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги та просив її задовольнити, проти чого заперечував представник позивача.

Відповідно до вимог ч. 1 та ч. 2 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм процесуального права, встановила наступне.

26 червня 2019 року позивачем було подано до ГУ ДПС у Донецькій області заяву на одержання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою торгівлі: АДРЕСА_1 з терміном дії з 01 липня 2019 року до 01 липня 2024 року.

Позивачем до матеріалів справи надано заяву на одержання ліцензії, наказ про призначення директора від 14.06.2019 №1-К, договір оренди обладнання, приміщення та офісу від 18.06.2019 № 18062019/1, згідно до якого ПП ПЕТРОЛ ГАЗ орендує у ТОВ ВІСС об`єкт з приміщеннями та обладнанням (автозаправні станції : м. Слов`янськ, вул. Торська, 7, м. Святогірськ, вул. Курортна, 16, м. Слов`янськ, вул. Шевченка, 49/б), договір оренди обладнання від 20.06.2019 №1РРО, дозвіл Державної служби з питань праці Головного управління Держпраці у Донецькій області № 0007.19.14 від 02.01.2019 на початок експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виданий ТОВ ВІСС , дозвіл Державної служби з питань праці Головного управління Держпраці у Донецькій області №0006.19.14 від 02.01.2019 на виконання робіт підвищеної небезпеки виданий ТОВ ВІСС , державний акт на право власності на земельну ділянку від 05.04.2007, виданий ТОВ ВІСС , акт технічної комісії про прийняття стаціонарної малої архітектурної форми в експлуатацію від 06.04.2006, витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно виданий ТОВ ВІСС від 16.10.2006 № 12170767.

26 червня 2019 року позивачем було подано до Головного управління ДФС у Донецькій області заяву на одержання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою торгівлі: АДРЕСА_2 з терміном дії з 01 липня 2019 року до 01 липня 2024 року.

Позивачем до матеріалів справи надано заяву на одержання ліцензії, наказ про призначення директора від 14.06.2019 №1-К, договір оренди обладнання, приміщення та офісу від 18.06.2019 №18062019/1, згідно до якого ПП ПЕТРОЛ ГАЗ орендує у ТОВ ВІСС об`єкт з приміщеннями та обладнанням (автозаправні станції : м. Слов`янськ, вул. Торська, 7, м. Святогірськ, вул. Курортна, 16, м. Слов`янськ, вул. Шевченка, 49/б), договір оренди обладнання від 20.06.2019 №1РРО, дозвіл Державної служби з питань праці Головного управління Держпраці у Донецькій області №0007.19.14 від 02.01.2019 на початок експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виданий ТОВ ВІСС , дозвіл Державної служби з питань праці Головного управління Держпраці у Донецькій області № 0006.19.14 від 02.01.2019 на виконання робіт підвищеної небезпеки виданий ТОВ ВІСС , державний акт на право постійного користування землю серія ІІ-ДН №010071 від 18 лютого 1998 року виданий ТОВ ВІСС , акт государственной технической комиссии о готовности законченного строительством объекта к эксплуатации от 19.12.1997г. (заказчик ООО ВИСС ), свідоцтво про право власності на нерухоме майно ТОВ ВІСС від 26.12.2011.

26 червня 2019 року позивачем було подано до Головного управління ДФС у Донецькій області заяву на одержання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою торгівлі: АДРЕСА_3 з терміном дії з 01 липня 2019 року до 01 липня 2024 року.

Позивачем до матеріалів справи надано заяву на одержання ліцензії, наказ про призначення директора від 14.06.2019 №1-К, договір оренди обладнання, приміщення та офісу від 18.06.2019 №18062019/1, згідно до якого ПП ПЕТРОЛ ГАЗ орендує у ТОВ ВІСС об`єкт з приміщеннями та обладнанням (автозаправні станції: м. Слов`янськ, вул. Торська, 7, м. Святогірськ, вул. Курортна, 16, м. Слов`янськ, вул. Шевченка, 49/б), договір оренди обладнання від 20.06.2019 №1РРО, додаткову угоду до договору оренди землі №040916700125 від 26.03.2009, акт державної технічної комісії про прийняття закінченого будівництвом об`єкта в експлуатацію від 12.08.2004, витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 30.07.2009 № 23446332, дозвіл Державної служби з питань праці Головного управління Держпраці у Донецькій області №0007.19.14 від 02.01.2019 на початок експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виданий ТОВ ВІСС , дозвіл Державної служби з питань праці Головного управління Держпраці у Донецькій області №0006.19.14 від 02.01.2019 на виконання робіт підвищеної небезпеки виданий ТОВ ВІСС .

У судовому засіданні судом було з`ясовано, що позивачем всі ці документи були подані відповідачу одночасно с заявами для отримання ліцензії.

01.07.2019 Головним управлінням ДФС у Донецькій області видано ПП ПЕТРОЛ ГАЗ ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним: № 05220314201900141 (адреса: Донецька обл., м. Слов`янськ, вул. Торська, 7), № 05220314201900142 (адреса: Донецька обл., м. Святогірськ, вул. Курортна, 16), № 05220314201900143 (адреса: Донецька обл., м. Слов`янськ, вул. Шевченка, 49/б).

31.01.2020 ГУ ДПС у Донецькій області видано розпорядження № 16-р Про анулювання ліцензій про анулювання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним позивача.

31.01.2020 ГУ ДПС у Донецькій області відповідно до розпорядження №16-р Про анулювання ліцензій від 31.01.2020 прийнято рішення про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним №8458/10/05-99-32-07, яким анульовано ліцензії № 05220314201900141, № 05220314201900142, № 05220314201900142.

Вказане рішення прийнято з підстав того, що у позивача, як у роботодавця, повинні бути дозволи на експлуатування машини, механізми, устаткування підвищеної небезпеки на автозаправній станції та виконання роботи підвищеної небезпеки, які необхідно надати для отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пального.

Рішення про анулювання, відповідач мотивував тим, що разом з копіями інших документів та заявами на отримання ліцензій позивачем надано копії виданих ТОВ ВІСС дозволу на початок виконання робіт підвищеної небезпеки №0007.19.14 від 02.01.2019, дозволу на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки №0006.19.14 від 02.01.2019.

Посилаючись на ст.3 та ст.15 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального (далі - Закон № 481/95-ВР) відповідач робить висновок про наявність підстав для анулювання ліцензій позивача на підставі:

- отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/ не погоджувалися таким органами;

- встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії.

У зв`язку з тим, що саме позивачу дозволи не видавались відповідачем прийнято оскаржувані рішення.

Не погоджуючись із рішенням відповідача про анулювання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним, позивач звернувся з цим позовом до суду.

Надаючи правову оцінку вказаним обставинам, суд зазначає наступне.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі, зокрема пальним, забезпечення його високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом пального на території України визначено Законом України від 19.12.1995 № 481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального у редакції станом на 01.07.2019 (далі - Закон № 481/95-ВР).

Статтею 1 Закону № 481/95-ВР розкрито, серед інших, наступні поняття: ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта господарювання на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку; роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки; місце зберігання пального - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування; місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування;

Єдиний державний реєстр суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним (далі - Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального) - перелік суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним у розрізі суб`єктів господарювання, які здійснюють діяльність на таких місцях на підставі виданих ліцензій.

Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України, та розміщується у вільному доступі.

Порядок роздрібної торгівлі пальним встановлено ст. 15 Закону № 481/95-ВР.

Так, роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання терміном на п`ять років.

Ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання, до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.

У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб`єкт господарювання має намір одержати ліцензію (роздрібна торгівля пальним).

Суб`єкти господарювання отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби.

У додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю пальним суб`єктом господарювання зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі.

Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів: документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення; акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального; дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.

Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.

У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об`єкта.

Після видачі/призупинення/анулювання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, вносить відповідні відомості до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше наступного робочого дня з дня видачі/призупинення/анулювання відповідної ліцензії.

Вимагати представлення інших документів, крім зазначених у цьому Законі, забороняється.

Ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів (щодо пального - не пізніше 20 календарних днів) з дня одержання зазначених у цьому Законі документів. У рішенні про відмову у видачі ліцензії повинна бути вказана підстава для відмови з посиланням на відповідні норми законодавства.

Таким чином, законом чітко встановлено перелік документів які треба надати для отримання ліцензії, встановлено заборону щодо вимагання інших документів, крім зазначених у цьому Законі.

Відповідачем визнається, що одночасно із заявою про видачу ліцензії позивачем були надані дозволи на початок виконання робіт підвищеної небезпеки № 0007.19.14 від 02.01.2019, на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки № 0006.19.14 від 02.01.2019, які були видані Головним управлінням Держпраці у Донецькій області ТОВ ВІСС . З матеріалів справи вбачається, що саме ця особа надала в оренду позивачу майнові комплекси заправних станцій за адресами : Донецька обл.. м. Слов`янськ, вул. Шевченко, 49-б, Донецька обл. м. Слов`янськ, вул. Торська, 7, Донецька обл. м. Святогірськ, вул. Курортна, 16.

Вказані дозволи були прийняті відповідачем разом з заявою поданою позивачем.

Як вже зазначалось, у разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об`єкта. Відповідач не заперечує, що документи, які підтверджують право позивача на використання об`єктів йому були надані, але наполягав що дозволи на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки повинні бути оформлені саме на позивача, тим самим порушуючи заборону на вимагання документів, крім зазначених у Законі.

Всі документи, копії яких було подано позивачем із заявою на отримання ліцензії, дійсні станом на час розгляду справи, їх погоджено уповноваженими державними органами.

Судами не встановлено, а відповідачем не доведено наявності недостовірних даних в документах, наданих позивачем до заяви на отримання ліцензії.

Поряд із цим, згідно відзиву на позовну заяву, вказані порушення виявлено під час проведеної інвентаризації документів/завірених копій, які були надані суб`єктами господарювання для отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.

Колегія суддів, як і суд першої інстанції, критично оцінює підстави здійснення податковим органом інвентаризації документів позивача, оскільки дослідження документів поданих суб`єктами господарювання для отримання ліцензії здійснюється протягом тридцяти календарних днів з дня одержання заяви на отримання ліцензії, що відповідає приписам ст. 3 Закону № 481/95-ВР. Діючим законодавством України не передбачено повноважень податкового органу, щодо проведення інвентаризацій документів за наслідком розгляду яких вже прийнято рішення про видачу ліцензії.

Також твердження відповідача про наявність відповідей від Головного управління Держпраці у Київській області ( вх.№14035/10 від 31.01.2020) та Головного управління Держпраці у Донецькій області (№710/20 від 05.02.2020) про те, що дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки ПП ПЕТРОЛ ГАЗ не видавались, апеляційним судом не беруться до уваги, з огляду на те, що відповідач у своїх запитах до уповноважених органів мав право з`ясовувати достовірність наданих йому позивачем документів. Всупереч цьому, запити, направлені відповідачем до ГУ Держпраці у Київській області та ГУ Держпраці у Донецькій області стосуються відомостей щодо документів (дозволів), які не надавались позивачем разом з заявою на отримання ліцензій.

Позаяк, доводи позивача, що порядок надання ліцензії на право роздрібного продажу пального встановлено Законом № 481/95-ВР, а не Законом України Про охорону праці є слушними, оскільки статтею 38 Закону України Про охорону праці визначено перелік органів державного нагляду за охороною праці, серед яких відповідач відсутній.

Порядок надання, анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним визначено листом Державної фіскальної служби України від 30.05.2019 № 17014/7/99-99-12-01-01-17.

Так, вказаним листом вказано, що ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження на підставі:

заяви суб`єкта господарювання;

рішення про скасування державної реєстрації суб`єкта господарювання;

несплати чергового платежу за ліцензію протягом 30 календарних днів від моменту призупинення ліцензії;

отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися / не погоджувалися такими органами;

встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії.

Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб`єктом господарювання письмового розпорядження про її анулювання.

Вказаний перелік для анулювання ліцензії є вичерпним.

Судами встановлено, що ГУ ДПС у Донецькій області направило до Головного управління Держпраці у Київській області запит щодо надання інформації, якою просив надати інформацію щодо наданих дозволів на виконання робіт та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки щодо окремих юридичних осіб, а саме позивачем.

На підставі отриманої інформації ГУ ДПС у Донецькій області прийняті рішення про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним позивача в зв`язку з отримання від уповноважених органів інформації, що дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки підприємству ПП ПЕТРОЛ ГАЗ не видавались.

Разом з тим відповідачем не надано до суду жодних доказів існування обставин, що підтверджують наявність вказаних порушень.

Відповідно до п.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З`ясувавши всі обставини справи дослідивши докази, місцевий суд дійшов правильного висновку, що відповідач діяв не у межах повноважень та не у спосіб, що визначено Законом, а позивач, звертаючись із заявою про видачу ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, надав всі необхідні документи, передбачені Законом.

Щодо вимоги позивача про зобов`язання відповідача внести відомості про ліцензії ПП ПЕТРОЛ ГАЗ № 05220314201900141, № 05220314201900142, № 05220314201900143 до Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.

Відповідно до ст. 15 Закону № 481/95-ВР після видачі/призупинення/анулювання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, вносить відповідні відомості до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше наступного робочого дня з дня видачі/призупинення/анулювання відповідної ліцензії.

Враховуючи те, що за результатами розгляду справи було встановлено неправомірність дій відповідача щодо анулювання ліцензій позивача на право роздрібної торгівлі пальним, з метою захисту порушеного права позивача, місцевий суд також дійшов правильного висновку про зобов`язання ГУ ДПС у Донецькій області внести відомості про ліцензії ПП ПЕТРОЛ ГАЗ № 05220314201900141, № 05220314201900142, № 05220314201900143 до Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На виконання цих вимог відповідачем не було доведено належними та допустимими доказами правомірності прийнятті спірного рішення, водночас, доводи позивача знайшли своє підтвердження у ході розгляду справи і не були спростовані відповідачем.

Зважаючи на наведене, судова колегія дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому вона підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись статями 291, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Донецькій області - залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 27 жовтня 2020 року в справі № 200/5730/20-а - залишити без змін.

Повне судове рішення - 02 лютого 2021 року.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Колегія суддів І. В. Сіваченко

А. А. Блохін

Т. Г. Гаврищук

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.02.2021
Оприлюднено03.02.2021
Номер документу94563402
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/5730/20-а

Ухвала від 05.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 24.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 17.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 02.02.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Постанова від 02.02.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 07.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 07.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Рішення від 27.10.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Арестова Л.В.

Ухвала від 23.09.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Арестова Л.В.

Ухвала від 27.08.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Арестова Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні