П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 560/3873/20
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Польовий О.Л.
Суддя-доповідач - Франовська К.С.
28 січня 2021 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Франовської К.С.
суддів: Совгири Д. І. Боровицького О. А. ,
за участю: секретаря судового засідання: Ременяк С.Я.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 27 жовтня 2020 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Поллар" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу,
В С Т А Н О В И В :
У липні 2020 року Головне управління ДПС у Хмельницькій області звернулось в суд з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Поллар" про стягнення в рахунок погашення податкового боргу у розмірі 109764,70 грн. з рахунків відповідача у банках, обслуговуючих платника податків та за рахунок готівки, що належить відповідачу.
Позов мотивований тим, що зазначений податковий борг утворився внаслідок несплати у встановлені строки узгоджених сум податкових зобов`язань по податку на додану вартість згідно податкового повідомлення-рішення від 17.10.2019 №0060385805 на суму 109 764,70 грн.
Ухвалою від 22.07.2020 Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в адміністративній справі за позовом Головного управління ДПС у Хмельницькій області до ТОВ "Поллар" про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за правилами спрощеного позовного провадження.
У серпні 2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Поллар" звернулось в суд із зустрічним позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення від 17.10.2019 №0139145804 та податкової вимоги від 10.12.2019 №148886-58.
Ухвалою від 21.08.2020 Хмельницький окружний адміністративний суд прийняв зустрічний позов до спільного розгляду з первісним позовом у справі №560/3873/20, об`єднав в одне провадження вимоги про стягнення з ТОВ "Поллар" 109764,70 грн. у рахунок погашення податкового боргу та про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення від 17.10.2019 №0139145804 та податкової вимоги від 10.12.2019 №148886-58, перейшов до розгляду справи в порядку загального позовного провадження.
Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 27 жовтня 2020 року у задоволенні позову Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області відмовлено.
Зустрічний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Поллар" задоволено. Визнано протиправними та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області від 17.10.2019 №0139145804 та податкову вимогу від 10.12.2019 №148886-58.
Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Поллар" 2102,00 грн. судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області.
Не погоджуючись з судовим рішенням, Головне управління ДПС у Хмельницькій області подало апеляційну скаргу, в якій з покликанням на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати судове рішення в частині задоволення зустрічного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Поллар" та прийняти нове про відмову у позові.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначає, що судом першої інстанції не дано належної оцінки усім обставинам справи, не враховано, що предметом камеральної перевірки може бути своєчасність реєстрації податкових накладних виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах. У зв`язку з цим, звертається увага апеляційного суду на те, що під час проведення камеральної перевірки безпосередньо досліджувались питання несвоєчасної реєстрації податкових накладних, по яким було порушено терміни реєстрації в квітні-грудні 2018 року, січні-квітні 2019 року, при цьому перевірка податкових декларацій в даному випадку згідно чинного законодавства не здійснюється.
Не погоджується скаржник і з висновком суду першої інстанції про те, що ТОВ "Поллар" відповідно до вимог ст.197 ПК України звільнене від оподаткування ПДВ, оскільки від оподаткування звільняються певні операції, а не підприємство.
На думку скаржника, неправильним є висновок суду першої інстанції про те, що неточності при складанні податкових накладних не свідчать про наявність ознак протиправності в діях підприємства, посилаючись на приписи п.201.1 , п.201.10 ст.201 ПК України.
Підсумовуючи, скаржник зазначає, що порушення платником терміну реєстрації податкових накладних, встановленого у абз.11 п.201.10 ст.201 ПК є підставою для притягнення його до відповідальності за допущене податкове правопорушення.
У відзиві на апеляційну скаргу Товариство з обмеженою відповідальністю "Поллар" вказує на необґрунтованість доводів апеляційної скарги і просить її відхилити, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду залишити без змін.
Як встановлено судом, Товариство з обмеженою відповідальністю "Поллар" згідно з відомостями, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстроване як юридична особа 18.06.2007 року, основний вид діяльності товариства код КВЕД 86.10 Діяльність лікарняних закладів додаткові види діяльності КВЕД 46.46 Оптова торгівля фармацевтичними товарами, код КВЕД 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту, код КВЕД 86.21 Загальна медична практика, код КВЕД 86.22 Спеціалізована медична практика, код КВЕД 46.46 Інша діяльність у сфері охорони здоров`я.
Згідно Ліцензійного реєстру МОЗ України з медичної практики, 05.04.2012 року Товариству з обмеженою відповідальністю видана Ліцензія Міністерства охорони здоров`я України на вид господарської діяльності "медична практика".
На підставі пункту 75.1 статті 75, пункту 200.10 статті 200, пункту 102.1 статті 102 Податкового кодексу України Головне управління ДПС в Хмельницькій області провело камеральну перевірку ТОВ "Поллар" з питань своєчасності реєстрації податкових накладних з квітень-грудень 2018 року, січень-квітень 2019 року.
За результатами перевірки складений акт від 22.08.2019 №1968/22-01-58-05/35173100, яким встановлене порушення ТОВ "Поллар" пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, а саме: несвоєчасна реєстрація в ЄРПН податкових накладних за: квітень 2018 року на суму ПДВ 14236,67 грн.; травень 2018 року на суму ПДВ 22533 грн.; червень 2018 року на суму ПДВ 11781,67 грн.; липень 2018 року на суму ПДВ 23647,31 грн.; серпень 2018 року на суму ПДВ 21720,00 грн.; вересень 2018 року на суму ПДВ 20966,67 грн.; жовтень 2018 року на суму ПДВ 26070,84 грн.; листопад 2018 року на суму ПДВ 22826,68 грн.; грудень 2018 року на суму ПДВ 21220,16 грн.; січень 2019 року на суму ПДВ 25745,00 грн.; лютий 2019 року на суму ПДВ 26197,16 грн.; березень 2019 року на суму ПДВ 26651,68 грн.; квітень 2019 року на суму ПДВ 27843,35 грн.
На підставі акту перевірки Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області винесено податкове повідомлення-рішення від 17.10.2019 №0139145804, яким за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних до ТОВ "Поллар" застосовано штраф на загальну суму 109 764,70 грн.
У відповідності до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України Головне управління ДПС у Хмельницькій області надіслало ТОВ "Поллар" податкову вимогу від 10.12.2019 №148886-58 на суму 109764,70 грн.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів зазначає наступне.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України) (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).
Згідно пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Згідно пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України, порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких, відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів, 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів, 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів, 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.
У випадку встановлення факту вчинення платником податку порушення граничного терміну реєстрації податкових накладних контролюючий орган, відповідно до п.58.1 ст. 58 ПК України (визначає підстави, порядок оформлення та вручення податкового повідомлення-рішення) та положень п. 2 розд. II Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 № 1204 (що зареєстрований в Міністерстві юстиції 22.01.2016 за № 124/28254), складає податкове повідомлення-рішення за формою "Н" - за порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 ПК України (додаток 13 до зазначеного Порядку).
Пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України визначено, що штрафні санкції застосовуються за порушення граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації всіх податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Винятком є виключно порушення термінів реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
Системний аналіз статті 201, пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України дає підстави для висновку про те, що порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для застосування до такого платника штрафу, за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
Тобто, для звільнення від відповідальності, передбаченої пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 04.09.2018 року (справа N 816/1488/17) та від 11.12.2018 року (справа №807/68/18).
Підтверджується така правова позиція й листом Міністерства фінансів України від 14.04.2017 року №11310-09-10/10306 Про розгляд листа (щодо погодження позиції ДФС в частині застосування штрафних санкцій відповідно до статті 120-1 Податкового кодексу України) , де зазначено, що у разі порушення платником податку граничного строку реєстрації або відсутності реєстрації в ЄРПН податкових накладних, складених при визначенні податкових зобов`язань з податку на додану вартість, відповідно до пункту 198.5 статті 198 Кодексу, до такого платника податку застосовуються штрафні санкції визначені відповідно до статті 120-1 Кодексу, крім податкових накладних, складених відповідно до підпункту б пункту 198.5 статті 198 Кодексу.
Відповідно до пп.197.1.5. п.197.1 ст.197 ПК України, звільняються від оподаткування операції з постачання послуг з охорони здоров`я закладами охорони здоров`я, що мають ліцензію на постачання таких послуг, а також постачання послуг реабілітаційними установами для інвалідів та дітей-інвалідів, що мають ліцензію на постачання таких послуг відповідно до законодавства, крім таких послуг: а) надання косметологічної допомоги, крім тієї, що надається за медичними показаннями; б) масаж для зміцнення здоров`я дорослого населення, корекції осанки тощо; в) проведення профілактичних медичних оглядів із підготовкою висновку про стан здоров`я на прохання громадян; г) проведення гігієнічної експертизи проектних матеріалів та попередніх проектних пропозицій, у тому числі щодо розміщення об`єкта, а також нормативної документації на нові технології виробництва продукції та нові види продукції за заявкою замовника, гігієнічна оцінка зразків нових видів продукції; ґ) надання консультаційної допомоги з питань проведення державної санітарно-гігієнічної експертизи тощо.
Як зазначалось, згідно з інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у ТОВ "Поллар" є такі види діяльності: код КВЕД 86.10 Діяльність лікарняних закладів додаткові види діяльності КВЕД 46.46 Оптова торгівля фармацевтичними товарами, код КВЕД 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту, код КВЕД 86.21 Загальна медична практика, код КВЕД 86.22 Спеціалізована медична практика, код КВЕД 46.46 Інша діяльність у сфері охорони здоров`я.
Згідно Ліцензійного реєстру МОЗ України з медичної практики, 05.04.2012 року Товариству з обмеженою відповідальністю видана Ліцензія Міністерства охорони здоров`я України на вид господарської діяльності " медична практика".
Відповідно до п.1.3 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики, затверджених Наказом Міністерства охорони здоров`я України 02.02.2011 № 49(у редакції наказу Міністерства охорони здоров`я України 30.11.2012 № 981) , що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 9 лютого 2011 р. за № 171/18909, термін "медична практика" у цих Ліцензійних умовах має таке значення - вид господарської діяльності у сфері охорони здоров`я, який провадиться закладами охорони здоров`я та фізичними особами - підприємцями, які відповідають єдиним кваліфікаційним вимогам, з метою надання видів медичної допомоги, визначених законом, та медичного обслуговування.
Податкові накладні, які були предметом дослідження під час камеральної перевірки, складенні ТОВ "Поллар" по наданню медичних послуг.
Отже, з огляду на діяльність позивача з постачання послуг з охорони здоров`я, як закладом охорони здоров`я, останній звільняється від оподаткування податком на додану вартість, відповідно до правових положень податкового законодавства.
Підставою застосування до ТОВ "Поллар" передбаченого статтею 120-1 Податкового кодексу України штрафу слугували висновки податкового органу про те, що податкові накладні не є такими, що складені на операції з постачання, які звільнені від оподаткування ПДВ, оскільки у графі "тип причини" відсутній код "09.
Суд встановив, що у наданих ТОВ "Поллар" податкових накладних помилково зазначений у графі "тип причини" код "02" замість "09", разом з тим, вказані накладні складені позивачем з поміткою Х , як такі, що не підлягають наданню отримувачу (покупцю) .
Водночас, операції, які зазначені в вказаних податкових накладних, фактично не можуть бути об`єктом оподаткування, оскільки ТОВ "Поллар" відповідно до вимог статті 197 Податкового кодексу України звільнене від оподаткування ПДВ. Також у поданих ТОВ "ТОВ Поллар" податкових деклараціях відсутні записи про операції, що оподатковуються.
Отже, колегія суддів апеляційної інстанції погоджує висновок суду першої інстанції, що операції, відображені у зведених податкових накладних, щодо яких податковим органом встановлено порушення граничних термінів реєстрації в ЄРПН, звільнені від оподаткування, і є зведеними податковими накладними, що не надаються отримувачу (покупцю).
Зведені податкові накладні, що були предметом камеральної перевірки, складені і подані позивачем на реєстрацію, відповідно до вимог законодавства України, зареєстровані відповідачем, зупинені не були, є зведеними податковими накладними, що не надаються отримувачу (покупцю) та складені на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування.
Зазначені факти, встановлені судом, відповідачем не спростовані та не заперечувалися, ані під час розгляду справи в суді першої інстанції, ані в суді апеляційної інстанції.
Враховуючи викладене, висновки камеральної перевірки, викладені в акті перевірки, є помилковими, оскільки ТОВ Поллар під час подання зведених податкових накладних звільняється від відповідальності, передбаченої пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України, у зв`язку з наявністю двох обов`язкових складових: податкові накладні не надавались отримувачу (покупцю) та, водночас, були складені на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування, а отже податкове повідомлення - рішення підлягає скасуванню.
За таких обставин, які позивач підтверджує, а відповідач не спростовує, висновок суду першої інстанції про протиправність застосованих до позивача штрафних санкцій на підставі пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України ґрунтується на правильному застосуванні норм матеріального права.
Відповідно до ч.1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Відповідно до статті 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення фактичних обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин норми матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги, з наведених підстав, висновків суду не спростовують, а зводяться до переоцінки доказів та незгоди з ними.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 27 жовтня 2020 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Постанова суду складена в повному обсязі 01 лютого 2021 року.
Головуючий Франовська К.С. Судді Совгира Д. І. Боровицький О. А.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.01.2021 |
Оприлюднено | 04.02.2021 |
Номер документу | 94565119 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Франовська К.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні