Постанова
від 20.01.2021 по справі 340/3408/20
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

20 січня 2021 року м. Дніпросправа № 340/3408/20

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - судді Білак С.В. (доповідач), суддів: Олефіренко Н.А., Шальєвої В.А., розглянувши в порядку письмового провадження в залі судового засідання Третього апеляційного адміністративного суду у м. Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 23.09.2020 року в адміністративній справі №340/3408/20 (суддя у 1 інстанції Пасічник Ю.П.) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ДВ ОІЛ ГРУП до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області про визнання дій протиправними, скасування рішень та зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ДВ ОІЛ ГРУП звернулося з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області, в якому просило:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління Держаної податкової служби Кіровоградської області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: №1809608/38693401 від 06.08.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 07.07.2020 року на загальну суму коштів 216 991,30 грн. в тому числі ПДВ 36 145,22 грн. та № 1809609/38693401 від 06.08.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 15.07.2020 року на загальну суму коштів 147 279,13 грн. в тому числі ПДВ 24 546,52 грн.

- зобов`язати Державну податкову службу України вважати прийнятими та зареєстрованими податкові накладні товариства з обмеженою відповідальністю «ДВ ОІЛ ГРУП» (Код ЄДРПОУ 38693401), а саме: податкову накладну №4 від 07.07.2020 року на загальну суму коштів 216 991,30 грн. в тому числі ПДВ 36 145,22 грн. та податкову накладну №8 від 15.07.2020 року на загальну суму коштів 147 279,13 грн. в тому числі ПДВ 24 546,52 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що оскаржувані рішення прийнято з порушенням норм чинного законодавства України, оскільки на вимогу фіскального органу після зупинення реєстрації податкових накладних, платником податків були надані пояснення та документи щодо підтвердження реальності здійснених операцій. При цьому, оскаржувані рішення не містить конкретної інформації щодо підстав його прийняття, не наведено жодної інформації щодо причин та підстав для прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 23.09.2020 року адміністративний позов задоволено. Визнано протиправними та скасовано рішення комісії Головного управління Держаної податкової служби Кіровоградської області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: №1809608/38693401 від 06.08.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 07.07.2020 року на загальну суму коштів 216 991,30 грн. в тому числі ПДВ 36 145,22 грн. та № 1809609/38693401 від 06.08.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 15.07.2020 року на загальну суму коштів 147 279,13 грн. в тому числі ПДВ 24 546,52 грн. Зобов`язано Державну податкову службу України вважати прийнятими та зареєстрованими податкові накладні товариства з обмеженою відповідальністю ДВ ОІЛ ГРУП , а саме: податкову накладну №4 від 07.07.2020 року на загальну суму коштів 216 991,30 грн. в тому числі ПДВ 36 145,22 грн. та податкову накладну №8 від 15.07.2020 року на загальну суму коштів 147 279,13 грн. в тому числі ПДВ 24 546,52 грн. датою їх подання.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Головне управління Державної податкової служби у Кіровоградській області подало апеляційну скаргу, в якій посилаючись на неповне з`ясування обставин справи, порушення норм матеріального права, просить скасувати оскаржуване рішення та відмовити у задоволені позову.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що позивачем на вимогу контролюючого органу не подано повний пакет документів, а саме: документів щодо якості товару-бітум дорожній (сертифікат, паспорт), документів на підтвердження транспортування нафти сирої до товарного парку ТОВ Кіровоградська нафтова компанія (товарно-транспортна або залізнична накладна) та бітума дорожнього до покупця ТОВ ОТНП , що і стало підставою для прийняття спірних рішень.

В відзиві на апеляційну скаргу позивач просив залишити рішення суду першої інстанції без змін.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, доводи представника позивача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено судом апеляційної інстанції, що ТОВ ДВ ОІЛ ГРУП є юридичною особою, яка зареєстрована 24.04.2013 року. Профільними видами діяльності підприємства є оптова торгівля нафтопродуктами (код КВЕД 46.71.) В рамках вказаних напрямків діяльності підприємство здійснює оптову торгівлю нафтопродуктами на підставі договорів поставки нафтопродуктів. Підприємство орендує приміщення під офіс. На підприємстві працює 4 особи.

Між ТОВ ДВ ОІЛ ГРУП та ПП АГРОТЕМП було укладено договір поставки нафтопродуктів № 1 від 03.01.2019 року. Строк даного договору було подовжено додатковою угодою без номеру від 01.02.2020 року. На підставі цього договору підприємством було придбано нафту. Умови поставки по договору (п.2.1. «а» залізничним транспортом). Поставку Товару підтверджують видаткова накладна № 2 від 07.07.2020 року, акт прийому-передачі нафти сирої (до договору № 1 від 03.01.2019 року) від 07.07.2020 року.

Згідно умов даного договору оплата за нафту здійснюється Покупцем на розрахунковий рахунок Постачальника протягом 3 календарних днів з моменту передачі Товару на підставі рахунку. Оплата за придбаний Товар була здійснена 10.07.2020 р. на підставі рахунку № 02 від 01.07.2020 року. Підтвердження оплати - платіжні доручення № 1 від 10.07.2020 року.

Поставка нафти здійснювалась залізницею в з/д цистернах зі станції Прилуки, де знаходилася на зберіганні. Відправником згідно акту прийому-передачі нафти сирої (до договору № 1 від 03.01.2019 року) від 07.07.2020 року є ПП АГРОТЕМП . Одержувачем вантажу в акті прийому-передачі є ТОВ «ДВ ОІЛ ГРУП» , яке прийняло нафту в товарному парку ТОВ Кіровоградська нафтова компанія . Нафта має код УКТ ЗЕД 2709009000.

Товар був відправлений на переробку згідно Договору № 01/01/ПРН-8 від 04.01.2016 року, який укладено між ТОВ Кіровоградська нафтова компанія та ТОВ ДВ ОІЛ ГРУП (Додається до позову). Згідно договору № 01/01/ПРН-8 від 04.01.2016 року та додаткової угоди до договору № 2 від 01.04.2016 року поставка сировини здійснюється в товарному парку ТОВ Кіровоградська нафтова компанія . Про прийняття сировини на переробку свідчить акт приймання нафти № 186/ДВ від 07.07.2020 р. за кількістю 31 448 кг. Відповідно до договору про відшкодування витрат по руху нафтопродуктів № ВВ-04/16 від 04.01.2016 року п.2.3. Замовник компенсує Виконавцю вартість витрат, пов`язаних зі здійсненням зливо-наливу нафти та нафтопродуктів. Також виконавець надав по договору № ВВ-04/16 від 04.01.2016 року Акт надання послуг № 724 від 07 липня 2020 року на суму 9 434,40 та рахунок на оплату № 605 від 07 липня 2020 року. Так як по договору (п.3.1.) оплата послуг здійснюється протягом 90 днів, то рахунок нами ще не сплачений.

В п.3.3. Договору № 01/01/ПРН-8 від 04.01.2016 року зазначено порядок визначення планового виходу готової продукції після переробки сировини, що оформлюється додатковою угодою. Дана партія сировини та плановий вихід готової продукції зазначений в додатковій угоді № 187 від 07.07.2020 р. до договору переробки № 01/01/ПРН-8 від 04.01.2016 р..

Після переробки нафти складається акт переробки сировини № 186-ДВ від 07.07.2020 р., в якому зазначається фактичний вихід готової продукції.

Плановий вихід продукції співпадає з фактичним виходом готової продукції згідно з умовами договору про переробку сировини.

Також переробник ТОВ Кіровоградська нафтова компанія надає акт надання послуг на послуги по переробці нафти № 725 від 07.07.2020 р. та рахунок № 606 від 07.07.2020 року на послуги по переробці нафти на суму 28 303,20. Оплата рахунку № 606 від 07.07.2020 р. на час надання пояснення ще не здійснена.

Після переробки підприємство отримало наступні продукти:

Розчинник органічний для обробки резервуарів марки Б код УКТ ЗЕД 3814009019 в кількості 7,548 т.

Бітум нафтовий дорожній в`язкий БНД 70/100 код УКТ ЗЕД 2713200000 в кількості 23,586 т.

07 липня 2020 було здійснено продаж бітуму нафтового дорожнього в`язкого БНД 70/100 в кількості 23,586 т. ТОВ ОТНП на підставі договору поставки № 1/01 від 03.01.2020 року.

При здійсненні поставки ТОВ ОТНП було надано рахунок № 122 від 07 липня 2020 року надано видаткову накладну №128 від 07.07.2020 р., яка підписана директором ТОВ ОТНП ОСОБА_1 , який є директором ТОВ ОТНП та діє без довіреності.

Згідно умов договору поставка Товару здійснюється на виробничій базі ТОВ Кіровоградська нафтова компанія (п.2.1. договору) та підтвердження поставки є акт приймання-передачі від 07.07.2020 р. до договору № 1/01 від 03.01.2020 р., який також підписаний директором ТОВ ОТНП ОСОБА_1 та, так як Товар передано на виробничій базі ТОВ Кіровоградська нафтова компанія , то акт також підписаний Директором ТОВ Кіровоградська нафтова компанія . Оплату покупець здійснив згідно платіжного доручення № 440 від 10.07.2020 р.

До повідомлення було також додано витяг з Єдиного держаного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Міністерства юстиції України по ТОВ ОТНП який підтверджує, що ОСОБА_1 є директором підприємства та може діяти без довіреності.

Про завантаження документів до повідомлення свідчать документи довільного формату за номерами 1-23 від 31.07.2020 року.

28 липня 2020 року Позивач подав на реєстрацію в електронний кабінет платника податків податкову накладну № 4 від 07.07.2020 року на загальну суму коштів 216 991,30 грн. в тому числі ПДВ 36 145,22 грн. та отримало в електронному кабінеті квитанцію. ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, відповідає п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

31.07.2020 року позивач надав повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрація якої зупинена №13 з кількістю додатків 23. Про отримання Повідомлення свідчить квитанція №2 від 31.07.2020 року.

В поясненні до Повідомлення позивачем зазначалось, що при зупиненні реєстрації податкової накладної не було взято до уваги специфіку діяльності підприємства.

06.08.2020 року позивач отримав рішення № 1809608/38693401, яким в реєстрації податкової накладної №4 від 07.07.2020 року було відмовлено на підставі ненадання платником копій документів - первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентарні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

29 липня 2020 року позивач подав на реєстрацію в електронний кабінет платника податків податкову накладну №8 від 15.07.2020 року на загальну суму коштів 147279,13 грн. в тому числі ПДВ 24 546,52 грн. та отримало в електронному кабінеті квитанцію. ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, відповідає п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

31.07.2020 року позивач надав повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрація якої зупинена №14 з кількістю додатків 23. Про отримання Повідомлення свідчить квитанція №2 від 31.07.2020 року.

В поясненні до повідомлення позивачем зазначалось, що при зупиненні реєстрації податкової накладної не було взято до уваги специфіку діяльності підприємства.

06.08.2020 року позивач отримав рішення № 1809609/38693401, яким в реєстрації податкової накладної №8 від 15.07.2020 року було відмовлено на підставі ненадання платником копій документів - первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентарні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Відповідач 1 не підкреслив необхідне в Рішенні.

В адміністративному порядку спірні рішення залишені без змін.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів виходить з наступного.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

У разі якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

З 01.01.2017 року набули чинності зміни до Податкового кодексу України, якими запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю (Закон - № 1797-VIII від 21.12.2016).

У свою чергу, відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з положеннями пункту 20.2 статті 20 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

За приписами пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Згідно з підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

З аналізу даних норм законодавства вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Згідно з положеннями підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України).

Зазначена комісія приймає рішення про: - реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; - відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Як вбачається зі змісту квитанцій про зупинення реєстрації складених ТОВ ДВ ОІЛ ГРУП податкових накладних, фіскальний орган у ній вказав, що господарська операція платника податків відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Водночас, зупинення реєстрації ПН/РК за п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відбувається у разі одночасного дотримання трьох умов: відсутність товару в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару, що на постійній основі постачається; обсяг постачання дорівнює або перевищує товарні залишки; переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Натомість, надіслані позивачу квитанції містять вимоги щодо надання пояснень та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Отже, під час зупинення реєстрації спірних податкових накладних відповідач застосував критерії ризиковості здійснення операцій до податкової накладної, що не відповідає наведеним вище приписам пунктів 6, 7 Порядку №1165 та свідчить про відсутність обґрунтованих підстав для зупинення реєстрації податкових накладних.

При цьому, матеріалами справи не підтверджено факт виявлення під час моніторингу об`єктивних ознак неможливості здійснення позивачем операцій з постачання товарів, дані про які зазначено у податкових накладних, та/або ймовірності уникнення позивачем виконання свого податкового обов`язку, які б свідчили про ризик порушення ним норм податкового законодавства.

Також в оскаржуваних рішеннях не зазначено, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких саме конкретно документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Посилання відповідача в оскаржуваних рішеннях на те, що платником податків не подано первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні спростовується доказами, які містяться в матеріалах справи.

До того ж, посилання на вказану підставу в обґрунтування прийняття рішень про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що документи, подані є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність таких рішень.

З огляду на означене, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкової накладної є протиправними та підлягають скасуванню.

Відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі Порядок № 1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:

1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).

Так, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо необхідності задоволення позову про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні №4 від 07.07.2020 року та №8 від 15.07.2020 року ТОВ ДВ ОІЛ ГРУП , датою їх подання.

ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкоаві накладні № 5 від 04.03.2020 року та № 6 від 06.03.2020 року датою їх фактичного направлення.

З урахуванням викладеного суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що судом першої інстанції повно з`ясовані обставин, що мають значення для справи, висновки, викладені у рішенні суду першої інстанції, відповідають обставинам справи, судом першої інстанції правильно застосовано норми матеріального права та норми процесуального права, а тому відсутні підстави для скасування рішення суду першої інстанції.

Доводи апеляційної скарги не спростовують правильності прийнятого судом першої інстанції судового рішення.

Відповідно до ч.4 ст.243 КАС України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Керуючись статтями 241-245, 250, 315, 316, 321,322, 327, 328 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 23.09.2020 року в адміністративній справі №340/3408/20 - залишити без задоволення.

Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 23.09.2020 року в адміністративній справі №340/3408/20 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий - суддя С.В. Білак

суддя Н.А. Олефіренко

суддя В.А. Шальєва

Дата ухвалення рішення20.01.2021
Оприлюднено04.02.2021
Номер документу94599960
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/3408/20

Ухвала від 05.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 12.08.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 29.06.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 29.06.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 24.05.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 04.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 04.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 20.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 20.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 15.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні