Постанова
від 02.02.2021 по справі 560/3872/20
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 560/3872/20

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Ковальчук А.М.

Суддя-доповідач - Франовська К.С.

02 лютого 2021 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Франовської К.С.

суддів: Боровицького О. А. Совгири Д. І. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2020 року у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства "Вітамін-Трейд" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

В липні 2020 року Приватне підприємство "Вітамін-Трейд" звернулось в суд з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення Комісії ГУ ДПС України у Хмельницькій області від 26.05.2020 №1582121/40521271 про відмову в реєстрації податкової накладної №10 від 06.12.2019 та зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ПП "Вітамін Трейд" №10 від 06.12.2019, датою її подання на реєстрацію.

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2020 року позов Приватного підприємства "Вітамін-Трейд" задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області №1582121/40521271 від 26 травня 2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної приватного підприємства "Вітамін-Трейд" №10 від 06.12.2019.

Зобов`язано Державну Податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну приватного підприємства "Вітамін-Трейд" №10 від 06.12.2019 датою її подання на реєстрацію.

Стягнуто на користь приватного підприємства "Вітамін-Трейд" судовий збір в розмірі 2102 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області.

Стягнуто на користь приватного підприємства "Вітамін-Трейд" судовий збір в розмірі 2102 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.

Не погодившись з винесеним судовим рішенням, його оскаржив відповідач, ГУ ДПС у Хмельницькій області, який покликаючись на неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи, неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, що в своїй сукупності призвело до невірного вирішення спору, просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нову постанову, якою у задоволенні заявленого позову відмовити.

Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що в квитанції про зупинення реєстрації в ЄРПН податкової накладної чітко вказано критерії оцінки ступеня ризиків, достатні для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, а також пропозицію платнику надати пояснення та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію в ЄРПН податкових накладних.

Зазначає, що підставою зупинення реєстрації податкової накладної стало те, що обсяг постачання товару перевищував величину залишку обсягу придбання. Платник не надав документи, які є достатніми для реєстрації податкової накладної.

Крім того, відповідач ставить під сумнів реальність придбання позивачем ряду товарних позицій у окремих постачальників, які були пізніше реалізовані ТОВ НВП Аргон .

Відзив на апеляційну скаргу поданий не був. Відповідно до ч. 4 ст. 304 КАС України, відсутність відзиву на апеляційну скаргу не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції.

Враховуючи, що рішення суду першої інстанції ухвалено в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження), суд апеляційної інстанції в порядку п.3 ч.1 ст.311 КАС України розглядає справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, оскільки справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши в межах доводів апеляційної скарги законність та обґрунтованість судового рішення, повноту встановлення обставин справи, застосування норм матеріального і процесуального права, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних мотивів.

Суд першої інстанції встановив, що приватне підприємство "Вітамін-Трейд" (ЄДРПОУ 40521271) зареєстроване платником податку на додану вартість, перебуває на податковому обліку у Головному управлінні ДПС у Хмельницькій області, здійснюючи господарську діяльність у сфері оптової торгівлі фруктами та овочами (КВЕД 46.13).

11 липня 2016 року між ПП "Вітамін-Трейд" та ТОВ НВП "Аргон" укладений договір поставки №1/ТО-892.

Предметом договору є поставка ПП Вітамін Трейд на адресу ТОВ НВП Аргон товарів згідно із замовленнями покупця у асортименті та кількості відповідно до видаткових накладних. Відповідно до пункту п.7.1 договору він укладений до 31.12.2016 року та автоматично продовжується на наступний календарний рік.

На виконання умов вказаного договору позивачем (постачальником) поставлено ТОВ НВП Аргон фрукти та овочі в асортименті згідно з видатковими накладними №375 від 02.12.2019 на суму 34304,44 грн.; №378 від 03.12.2019 на суму 79914,90 грн.; №383 від 04.12.2019 на суму 73193,47 грн.; №385 від 05.12.2019 на суму 59386,64 грн.; №387 від 05.12.2019 на суму 39223,26 грн., №390 від 16.12.2019 на суму 193910,94 грн. Загальна сума поставки - 479933,65 грн.

Транспортування продукції з пункту навантаження - вул. Пілотська, 20/1, м. Хмельницький (договір оренди нежитлового приміщення №2 від 01.06.2019 року до пункту розвантаження - місто Вінниця здійснене автомобілями перевізника ФОП ОСОБА_1 на автомобілі марки MAH за номерами НОМЕР_1 , що підтверджується товарно-транспортними накладними №Р375 від 02.12.2019 на суму 34304,44 грн.; №Р378 від 03.12.2019 на суму 79914,90 грн.; №Р383 від 04.12.2019 на суму 73193,47 грн.; №Р385 від 05.12.2019 на суму 59386,64 грн.; №Р387 від 05.12.2019 на суму 39223,26 грн., №Р390 від 16.12.2019 на суму 193910,94 грн.

Стосовно вказаних операцій позивачем сформована та направлена для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зведена податкова накладна №10 від 06.12.2019.

Загальна вартість відвантаженого товару за вищевказаними видатковими накладними збігається з його вартістю згідно з податковою накладною.

Реєстрацію податкової накладної було зупинено. У квитанції зазначається, що остання відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним підпунктом 2.1 пункту 2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Причини зупинення реєстрації податкових накладних наступні: обсяг постачання товару/послуги перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання (пп.2.1 п.2 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій"; особистий ключ електронного цифрового підпису розміщено на незахищеному носії інформації.

Платнику запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Позивачем направлене пояснення щодо підтвердження реального характеру господарських операцій.

В поясненнях зазначено, що підприємство здійснює діяльність відповідно до КВЕДів:

• 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами (основний);

• 46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами;

• 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля;

• 47.21 Роздрібна торгівля фруктами й овочами в спеціалізованих магазинах;

• 49.41 Вантажний автомобільний транспорт;

• 52.10 Складське господарство;

• 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

Поставка овочів і фруктів (46.31) проводилась покупцю ТОВ НВП "АРГОН згідно видаткових накладних та договору №1/ТО- 892 від 11.07.2016, для їх подальшої роздрібної реалізації через мережу магазинів, що належать останньому.

ПП "Вітамін Трейд" для зберігання овочів і фруктів орендує складські приміщення, загальною площею 1122,3 м.кв., у ФОП ОСОБА_2 , договір № 2 від 1 червня 2019 року, які обладнані холодильними установками, холодильними камерами, що дозволяє підтримувати необхідні температурні режими для довготривалого зберігання овочів та фруктів. Для навантаження-розвантаження товарів використовуються електрокари, що дозволяє незадіювати велику кількість вантажників та в короткі терміни завантажувати великі об`єми товарів. Штатна чисельність нараховує 5 чоловік. Заробітна плата виплачується без порушення термінів, з відповідним перерахуванням всіх податків: єсв, пдфо і військовий збір, дана інформація накопичена в обліковій картці підприємства. Постачальниками товарів ПП "Вітамін Трейд" є як платники ПДВ, так і неплатники. Звертає увагу, що податкові накладні постачальників успішно зареєстровані в ЄРПН з дотриманням термінів реєстрації.

Таким чином, зазначені обставини у своїй сукупності свідчать про відсутність законних та достатніх підстав для віднесення ПП "Вітамін Трейд" до категорії ризикових платників податків, зупинення реєстрації податкової накладної № 10 від 06.12.2019.

До ДПС направлено в електронній формі документи на підтвердження, що обсяг постачання товару/послуги 0701,0703,0704,0706,0910 не перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, зокрема надано письмове пояснення та документи, які підтверджують наявність на підприємстві працівників, договору оренди приміщення - для підтвердження правомірності його використання з метою складування, збереження та відвантаження товару, а також договори на поставку продовольчих товарів, ТТН, видаткові накладні, відомості про сплату податків та зборів.

Проте, Комісією Головного управління ДПС у Хмельницькій області прийняте спірне рішення №1582121/40521271 від 26.05.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підставою рішення зазначене ненадання платником податку копій документів. У графі "додаткова інформація" зазначено, що податкова накладна №10 від 06.12.2019 виписана на суму 479933,65 грн., а сума по наданих видаткових накладних становить 516809,73 грн.; відсутні розрахункові документи з покупцями та постачальниками за придбані товари та послуги. Крім того, позивачем здійснювалось придбання послуг перевезення та товарів у ФОПів, проте в 3 та 4 кварталі 2020 року відсутні суми нарахованих та виплачених доходів по 157 озн.

У подальшому, не погоджуючись з рішенням комісії, позивач оскаржив його шляхом подачі скарги до комісії ДПС України, яка останню залишила без задоволення, а спірне рішення - без змін.

Позивач вважаючи таке рішення податкового органу протиправним, звернувся до суду з відповідними позовними вимогами.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентом, контролюючий орган не мав правових підстав для відмови Приватному підприємству "Вітамін-Трейд" у реєстрації ПН, що відповідно має наслідком зобов`язання суб`єкта владних повноважень зареєструвати ПН в ЄРПН.

Такі висновки суду першої інстанції відповідають встановленим обставинам справи, зроблені з додержанням норм матеріального і процесуального права, з таких міркувань.

гідно з підпунктами а , б пункту 185.1 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, згідно положень пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Відповідно до п. 201.1. ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29 грудня 2010 року (Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з п.п. 201.16.1 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Згідно з положеннями пп. 201.16.2 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в пп. 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Відповідно до п.5-7 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показника позитивної податкової історії платника податку. У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до п.12, п.13 Порядку №117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 14 Порядку №117 визначено перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, який включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Пунктами 18-21 Порядку №117 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до п. 21 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 117 від 21.02.2018 року підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначена Порядком №117 (додаток 2 до Порядку) та передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано, повинні бути підкресленими, тобто конкретно вказані.

Системний аналіз наведених правових норм свідчить на користь висновку, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної та підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність: 1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку; 2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.

Водночас, реєстрацію поданої позивачем податкової накладної зупинено (як зазначено в квитанції № 1) через те, що Обсяг постачання товару/послуги 1001 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимоги пп.2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості платника податку . Тобто, відповідачем застосовано формулювання, яке пунктами 6 та 7 Порядку не передбачено.

Указане свідчить про те, що контролюючим органом реєстрацію податкової накладної зупинено з підстав, які не передбачені законодавством.

Зі змісту Квитанції від 27.12.2019 р. вбачається, що відповідачем не дотримано вимоги п. 13 зазначеного Порядку №117 та не вказано: розрахованих показників критерію, якому на думку відповідача відповідає позивач; та конкретної пропозиції щодо переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. У Квитанції лише запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію.

Відтак, контролюючим органом грубо порушено не тільки принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень, а і норми п. 13 Порядку № 117, оскільки ним не зазначено у Квитанціях конкретного та чіткого критерію ризиковості платника податку, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), на підставі якого здійснено зупинення реєстрації податкової накладної.

Зупинення реєстрації ПН/РК за критерієм п.п.2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відбувається у разі одночасного дотримання трьох умов: обсяг постачання дорівнює або перевищує товарні залишки; переважання в такому залишку (більше 75 %) товарів з кодами згідно з УКТЗЕД та послуг з кодами згідно з ДКПП, перелік яких визначено ДФС; відсутність товару/послуги у Таблиці даних платника податку.

Отже, зупинення реєстрації податкової накладної від 06.12.2019 р. не відповідає умовам критерію п.п.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку, оскільки в квитанції № 1 від 15 серпня 2019 р. міститься лише загальне посилання на п.п.2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості платника податку, без зазначення конкретних обставин, за наявності яких можна віднести обсяг постачання до переліку ризикових.

Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначена Порядком зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 117 (додаток 2 до вказаного Порядку).

Форма такого рішення передбачає, що в разі відмови в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано (з тих, що визначені вказаною формою рішення), мають бути підкреслені.

Податкові органи під час прийняття рішення щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, в обхід процедури проведення належних перевірок з наданням платнику податку права подати пояснення щодо змісту господарських операцій, та в обхід складання відповідних актів щодо фіктивності (безтоварності) господарських операцій, - не мають права відмовляти у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування на підставі власних висновків про фіктивність (безтоварність) господарських операцій.

Відповідач не може підміняти формальні вимоги щодо реквізитів податкових накладних/розрахунків коригування, своїми контролюючими дискреційними повноваженнями при здійсненні перевірки правомірності адміністрування оподаткування ПДВ платником податку, які можуть бути реалізовані виключно у спосіб визначений ПК України - через проведення податкових перевірки.

В контексті викладеного, колегія суддів погоджується з неправомірністю дій контролюючого органу при зупиненні реєстрації податкових накладних позивача з підстав їх відповідності вимогам підпункту 2.1 пункту 2 Критеріїв ризиковості платника податку .

Враховуючи викладене та зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції між позивачем та його контрагентом, а також на те, що такі документи були надані відповідачу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.

Посилання апеляційної скарги зазначених висновків не спростовують та не свідчать про наявність підстав для скасування оскаржуваного рішення суду, позаяк не містять аргументованих доводів на спростування правомірності висновку суду першої інстанції у взаємозв`язку з обставинами справи, та не свідчать про порушення судом першої інстанції при розгляді справи норм матеріального або процесуального права.

Згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд, що і вчинено судом у даній справі.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на викладене, апеляційний суд приходить до переконання в тому, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Доводи апелянта не спростовують висновків суду першої інстанції, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржуване рішення - без змін.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2020 року - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття і касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Постанова суду складена в повному обсязі 02 лютого 2021 року.

Головуючий Франовська К.С. Судді Боровицький О. А. Совгира Д. І.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.02.2021
Оприлюднено04.02.2021
Номер документу94601429
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/3872/20

Ухвала від 25.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 02.02.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 08.12.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 08.12.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 12.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Рішення від 02.10.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук А.М.

Ухвала від 02.09.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук А.М.

Ухвала від 04.08.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук А.М.

Ухвала від 24.07.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні