Справа №766/18319/20
н/п 1-кс/766/875/21
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 січня 2021 року м. Херсон
Слідчий суддя Херсонського міського суду Херсонської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого з особливо важливих справ слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів,
встановила:
Слідчий звернувся до слідчого судді з клопотанням про на тимчасовий доступ та вилучення документів, які перебувають володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ).
Розгляд клопотання просить провести без представників ІНФОРМАЦІЯ_1 , у зв`язку з наявністю загрози щодо зміни або знищення зазначених у клопотанні документів.
Обґрунтування клопотання:
ПП « ОСОБА_4 » « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), зареєстровано 18.03.2002 ІНФОРМАЦІЯ_2 за №594. На податковому обліку перебуває в ІНФОРМАЦІЯ_3 , платник ПДВ з 01.01.2017 року за № 200305254. Основний вид діяльності - вирощування зернових культур (крiм рису), бобових культур i насiння олiйних культур. Податкова адреса підприємства: АДРЕСА_2 . Сума внеску до статутного капіталу 65000грн. Згідно відомостей про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам, на підприємстві отримує дохід 22 особи.
ПП « ОСОБА_4 » « ІНФОРМАЦІЯ_4 » має відкриті поточні рахунки в АТ " ІНФОРМАЦІЯ_5 " у м. Києвi № НОМЕР_3 , НОМЕР_4 , АТ " ІНФОРМАЦІЯ_6 " № НОМЕР_5 , Херсонсьска філія АТ КБ " ІНФОРМАЦІЯ_7 ", м.Херсон № НОМЕР_6 , АТ " ІНФОРМАЦІЯ_8 " № НОМЕР_7 .
Службовими особами ПП « ОСОБА_6 » здійснюється заниження урожайності та заниження обсягів вирощеної продукції, подальшої її реалізації за готівку без відображення в бухгалтерській та податковій звітності.
Відповідно до поданої підприємством статистичних відомостей за 2019 рік, відповідно 5 додатку до Декларацій з податку на додану вартість та єдиного реєстру податкових накладних реалізовано ТМЦ: капуста пекінська- 33,5 т, соя- 322,5 т., ячмінь озимий- 1115,82 т., пшениця озима- 3420,7 т., кукурудза на зерно- 145,42 т., просо- 219,32 т, ріпак озимий- 293,4 т., соняшник- 325 т.
Згідно даних податкових накладних, середня вартість 1 тони реалізованої капусти пекінської, склала 4960 грн. (3405 040 грн. / 686,5т), середня вартість 1 тони реалізованого ячменя озимого 4318,30 грн. (6835869 грн. / 1583т.), середня вартість 1 тони пшениці озимої 9092 грн. (24507 486 грн. / 2695,5 т.), середня вартість 1 тони реалізованої кукурудзи на зерно 4791 грн. (517 781 / 108,09 т), середня вартість 1 тони реалізованого ріпаку озимого 11743,72 грн. (763341 грн. / 165,7 т.), середня вартість 1 тони реалізованого соняшника 9335 грн. (1639123 грн. / 175,6 т.).
Отже загальна вартість реалізованої сільськогосподарської продукції без відображення в звітності підприємства за готівку становить капусти пекінської, ячменя озимого, пшениці озимої, кукурудзи на зерно, ріпаку озимого, соняшнику склала 37668743 грн., в т.ч. ПДВ у розмірі 6278123 грн.
В той же час, відповідно до наявної оперативної інформації, що була підтверджена шляхом проведення встановлених законом заходів встановлено, що на земельній ділянці 500 га, яка відведена для пасовищ, насправді вирощується ячмінь.
Враховуючи, що середня врожайність ячменю озимого складає 78 ц/га, а його ціна 4318,30 грн. за 1 т, то загальна сума отримана від реалізації може складати: 7,8т*500га*4318,3 грн/1т.=16841370 грн. (ПДВ 2806 895 грн.).
Відповідно до висновку економічного дослідження фахівця бухгалтера ОСОБА_7 (іпн. НОМЕР_8 ) складеного 03.07.2020 встановлено, що службовими особами ПП « ОСОБА_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) здійснюється заниження урожайності та заниження обсягів вирощеної продукції та подальшої її реалізації за готівку без відображення в бухгалтерській та податковій звітності.
Враховуючи вищевикладене, можна зробити висновок, що службові особи підприємства ПП « ОСОБА_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) шляхом невідображення в повному обсязі площ земельних ділянок, обсягів вирощеної продукції та її подальшої реалізації за готівкові кошти без відображення в бухгалтерському обліку та податковій звітності в порушення п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України платник податку ПП « ОСОБА_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) в період 2019 року не нараховувало податкові зобов`язання для нарахування податку на додану вартість, та не сплатило до державного бюджету України суму в розмірі 9 085 018 грн.
28.12.2020 проведено обшук офісних та складських приміщень ПП « ОСОБА_8 », які використовуються у фінансово господарський діяльності ОСОБА_9 . Під час обшуку було виявлено чорнову документацію (зведення «Реалізація зерна») щодо об`ємів збору та реалізації сільськогосподарської продукції (овочі та зернові) ОСОБА_9 , а також записи щодо подальшої її реалізації від ПП « ОСОБА_8 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » у безготівковій формі підприємствам реального сектору економіки, та відомості щодо реалізації необлікованої продукції за готівку або шляхом перерахування коштів за необліковану продукцію картковий рахунок ОСОБА_9 .
В матеріалах кримінального провадження містять легалізовані протоколи про наслідки здійснення оперативно - розшукових заходів відповідно до яких встановлено обставини перерахування грошових коштів за реалізацію необлікованої сільгосппродукції на карткові рахунки ОСОБА_9 в тому числі на № НОМЕР_9 .
Досудовим розслідуванням встановлено, що в зазначеній вище схемі ОСОБА_9 використовує розрахункові рахунки відкриті в банківських установах на ПП " ОСОБА_10 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та карткові рахунки відкриті на пов`язаних до фінансово господарської діяльності осіб.
У зв`язку з вищевикладеним з метою підтвердження реалізації ОСОБА_9 сільськогосподарської продукції без відображення в податковому обліку в період 2019 2020 рр. виникла необхідність у вилучені податкової звітності підприємств, які останнім використовуються для прикриття незаконної діяльності та ухилення від сплати податків, а саме ПП « ОСОБА_8 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».
Важливе значеннядля встановленняобставин укримінальному провадженнімають документи,які перебуваютьу володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (кодЄДРПОУ НОМЕР_1 ) , а саме оригінали:
-договорів, укладених службовими особами ПП « ОСОБА_4 » « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ) з приводу надання податкової звітності у електронному вигляді із відповідними додатками.
-документів реєстраційної справи ПП « ОСОБА_4 » « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ), у тому числі документів щодо реєстрації вказаного підприємств у органах ДПС України, його реєстрації платником податку на додану вартість, повідомлень про відкриття банківських рахунків, копій установчих документів, наказів про призначення на посади службових осіб підприємств.
-актів перевірок з питань дотримання вимог податкового законодавства службовими особами ПП « ОСОБА_4 » « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ) за період діяльності 2017-2020 років, а також документів, що використовувалися при проведенні таких перевірок та підтверджують виявлені порушення вимог податкового законодавства.
-належним чином завірені роздруківки (та в електронному вигляді) відомостей з єдиного реєстру виданих та отриманих податкових накладних (податковий кредит та податкові зобов`язання з податку на додану вартість) ПП « ОСОБА_4 » « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ) з зазначенням контрагентів, сум реалізації/придбання ТМЦ та найменування товару/послуги за період 2019-2020рр.
-належним чином завірені роздруківки (та в електронному вигляді) податкової звітності за 2019 -2021 рр. ПП « ОСОБА_4 » « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ), а саме: 1-ДФ, відомості про нарахування заробітної плати з зазначення ідентифікуючих ознак (П.І.Б., коду, ІПН) працівників, сум нарахованого доходу та відрахувань у вигляді податків до бюджету (ПДФО, ЄСВ, військовий збір та інші), податкові декларації платника єдиного податку четвертої групи, відомості про наявність земельних ділянок, податкові декларації з ПДВ (у тому числі додатками Д1, ДС1, Д5, ДС9, Д2, ДС10), розрахунок частки сільськогосподарського виробництва, податкові декларації з транспортного податку, повідомлення про прийняття робітників на роботу, податковим розрахунок земельного податку.
Беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, то слідчий вважає необхідним отримати тимчасовий доступ до речей і документів.
Слідчий в судове засідання не з`явився, надав заяву про розгляд справи у його відсутність.
Представники ІНФОРМАЦІЯ_9 в судове засідання не викликалися на підставі ч. 2 ст. 163 КПК України.
Згідно положень ч.4 ст. 107 КПК України фіксування розгляду за допомогою технічних засобів кримінального провадження не здійснювалось.
Мотивація суду:
Вивчивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання є частково обґрунтованим та таким, що підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Згідно ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Згідно приписів ч.1 ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених устатті 161цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.
СУ ГУДФС уХерсонській області,АР Кримта м.Севастополі проводитьдосудове розслідуванняу кримінальномупровадженні №32020230000000061 за фактом ухилення службовими особами ПП " ОСОБА_6 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) від сплати ПДВ на суму 9 085 018 грн., за ознаками злочину, передбаченого ч. 3 ст.212 КК України.
ПП « ОСОБА_4 » « ОСОБА_5 » має відкриті поточні рахунки в АТ " ІНФОРМАЦІЯ_5 " у м. Києвi № НОМЕР_3 , НОМЕР_4 , АТ " ІНФОРМАЦІЯ_6 " № НОМЕР_5 , Херсонсьска філія АТ КБ " ІНФОРМАЦІЯ_7 ", м.Херсон № НОМЕР_6 , АТ " ІНФОРМАЦІЯ_8 " № НОМЕР_7 .
За версією органу досудового розслідування службовими особами ПП « ОСОБА_6 » здійснюється заниження урожайності та заниження обсягів вирощеної продукції, подальшої її реалізації за готівку без відображення в бухгалтерській та податковій звітності, в зазначеній вище схемі ОСОБА_9 використовує розрахункові рахунки відкриті в банківських установах на ПП " ОСОБА_10 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та карткові рахунки відкриті на пов`язаних до фінансово господарської діяльності осіб.
Доводи викладені у клопотанні підтверджуються доданим матеріалами.
Так з метою встановлення обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, відповідно до ст. 91 КПК України, є необхідність у тимчасовому доступі та вилученні документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), щодо діяльності ПП « ОСОБА_8 ».
Враховуючи вищевикладене, а також те що є можливість використання як доказів відомостей наявних в документах, що знаходяться у володільця, то слідчий суддя вважає необхідним надати тимчасовий доступ до документів із можливістю вилучити (здійснити виїмку) їх копії.
Крім того, слідчим у клопотанні ставить питання щодо тимчасового доступу до документів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».
Проте,слідчим не наведено жодного обґрунтування необхідності тимчасового доступу та вилучення таких документів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » у даному кримінальному проваджені.
Слідчим не наведено обґрунтування необхідності вилучення документів за період з 1917року, оскільки згідно змісту клопотання та доданих документів, досудове розслідування здійснюється за період 2019-2020роки.
Крім того, слідчий у клопотанні не наводить обґрунтування необхідності вилучення саме оригіналів договорів, реєстраційної справи. Згідно змісту клопотання та доданих до нього документів обставини, зазначені слідчим, можуть встановлюватися і за копіями документів.
Керуючись положеннями ст.ст. 2, 40, 131, 132, 159, 160 КПК України, слідчий суддя,
постановила:
Клопотання задовольнити частково.
Надати дозвіл старшим слідчим з ОВС слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі ОСОБА_3 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 на тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ), з можливістю вилучити належним чином завірених копії документів (здійснити їх виїмку), а саме:
-договорів, укладених службовими особами ПП « ОСОБА_4 » « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) з приводу надання податкової звітності у електронному вигляді із відповідними додатками.
-документів реєстраційної справи ПП « ОСОБА_4 » « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), у тому числі документів щодо реєстрації вказаного підприємств у органах ДПС України, його реєстрації платником податку на додану вартість, повідомлень про відкриття банківських рахунків, копій установчих документів, наказів про призначення на посади службових осіб підприємств.
-актів перевірок з питань дотримання вимог податкового законодавства службовими особами ПП « ОСОБА_4 » « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) за період діяльності 2019-2020 років, а також документів, що використовувалися при проведенні таких перевірок та підтверджують виявлені порушення вимог податкового законодавства.
-належним чином завірені роздруківки (та в електронному вигляді) відомостей з єдиного реєстру виданих та отриманих податкових накладних (податковий кредит та податкові зобов`язання з податку на додану вартість) ПП « ОСОБА_4 » « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) з зазначенням контрагентів, сум реалізації/придбання ТМЦ та найменування товару/послуги за період 2019-2020рр.
-належним чином завірені роздруківки (та в електронному вигляді) податкової звітності за 2019 -2020 рр. ПП « ОСОБА_4 » « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), а саме: 1-ДФ, відомості про нарахування заробітної плати з зазначення ідентифікуючих ознак (П.І.Б., коду, ІПН) працівників, сум нарахованого доходу та відрахувань у вигляді податків до бюджету (ПДФО, ЄСВ, військовий збір та інші), податкові декларації платника єдиного податку четвертої групи, відомості про наявність земельних ділянок, податкові декларації з ПДВ (у тому числі додатками Д1, ДС1, Д5, ДС9, Д2, ДС10), розрахунок частки сільськогосподарського виробництва, податкові декларації з транспортного податку, повідомлення про прийняття робітників на роботу, податковим розрахунок земельного податку.
В інший частині відмовити за необґрунтованістю.
Встановити строк дії ухвали до 26.02.2021 року.
Попередити відповідальну особу про наслідки невиконання ухвали слідчого судді передбачені ст. 166 КПК України.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Херсонський міський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2021 |
Оприлюднено | 30.05.2024 |
Номер документу | 94617107 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Херсонський міський суд Херсонської області
Черниш О. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні