П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 560/2263/20
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Козачок І.С.
Суддя-доповідач - Капустинський М.М.
02 лютого 2021 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Капустинського М.М.
суддів: Смілянця Е. С. Сапальової Т.В. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2020 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Тандем Трейдінг" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю "Тандем Трейдінг" звернулось до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України в якому просило:
- визнати протиправним та скасування рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області про відмову в реєстрації податкової накладної за №1442875/42146840 від 23.01.2020 року;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №9 від 23 грудня 2019 року;
- стягнути з бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області на користь ТОВ "Тандем Трейдінг" сплачений судовий збір в розмірі 2102,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що за результатами господарської операції з поставки продуктів харчування на адресу ТОВ Військсервіс-Волонтер позивачем складена податкова накладна №9 від 23.12.2019 року, яку направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2020 року позов задоволено.
Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що надана позивачем податкова накладна містить достовірні та правильні відомості стосовно обсягів та видів проданого товару, його загальної вартості, що підтверджується й іншими документами, які надавались платником та відповідачами не спростовуються. Документи надані ТзОВ "Тандем Трейдінг" підтверджують зміст, обсяг та реальний характер господарських операцій, розрахунки між сторонами, а тому є достатніми для реєстрації податкової накладної та свідчать про реальний характер господарських операцій, транспортування і зберігання товару.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить суд скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.
В обґрунтування апеляційної скарги апелянт послався на порушення судом першої інстанції норм процесуального та матеріального права.
Апеляційний розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження, у відповідності до вимог п.3 ч.1 ст.311 КАС України.
Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши законність та обґрунтованість судового рішення, судова колегія вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з огляду на таке.
Як встановлено з матеріалів справи, ТзОВ "Тандем Трейдінг" (ЄДРПОУ 42146840) з травня 2019 року зареєстроване платником податку на додану вартість, перебуває на податковому обліку у Головному управлінні ДПС у Хмельницькій області, здійснюючи господарську діяльність у сфері оптової торгівлі фруктами та овочами.
30.05.2019 року між ТзОВ "Тандем Трейдінг" та ТОВ Військсервіс-Волонтер був укладений договір №25 поставки товару (продуктів харчування) в асортименті, за номенклатурою, у кількості та за ціною, що визначаються видатковими накладними на кожну окрему партію товару.
Позивачем відповідно до вказаного договору поставки 23.12.2019 року здійснена поставка наступних фруктів та овочів на адресу ТОВ Військсервіс-Волонтер : апельсини свіжі у кількості 59,8 кг., ківі свіжі у кількості 40 кг., солодкий перець (червоний) у кількості 33 кг., ананас свіжий у кількості 54,8 кг., банани у кількості 19,4 кг., мандарини у кількості 4,9 кг., горошок зелений Особливий (510 гр.) у кількості 108 шт., томати свіжі у кількості 51,7 кг, картопля у кількості 865 кг. на загальну суму 22050,37 грн., у т.ч. ПДВ 3675,06 грн.
Транспортування продукції з пункту навантаження ТзОВ "Тандем Трейдінг" (м. Хмельницький, вул. Героїв АТО, 10) до пункту розвантаження ТОВ Військсервіс-Волонтер (м. Хмельницький, вул. Тупикова, 1) здійснювалось автомобілем перевізника марки IVECO ДНЗ НОМЕР_1 (договір позички транспортного засобу №24/03/19 від 24.03.2019р.), що підтверджується товарно-транспортною накладною №Р75 від 23.12.2019 року.
Товар був прийнятий уповноваженим представником ТОВ Військсервіс-Волонтер Щесняк К.В. (Довіреність №63 від 23 грудня 2019 року), що ніким не спростовано та підтверджується відповідними підписами та відбитками печаток ТзОВ "Тандем Трейдінг" та ТОВ Військсервіс-Волонтер на видатковій накладній та ТТН.
ТзОВ "Тандем Трейдінг" 23 грудня 2019 року був виставлений рахунок №65 на оплату поставленого товару на загальну суму 22 050,37 грн., у т. ч. ПДВ 3 675,06 грн.
Оплата за товар підтверджується платіжним дорученням №16438 від 20.01.2020 року на суму 49889,29 грн., випискою АТ КБ "ПриватБанк" по банківському рахунку позивача за 20.01.2020 року. Факт оплати за товар відповідач не спростовує. Крім того, операції з реалізації товару відображені у регістрах бухгалтерського обліку позивача, що підтверджується карткою рахунку 361 Розрахунки з вітчизняними покупцями по контрагенту ТОВ Військсервіс-Волонтер .
Стосовно вказаної операції постачання продуктів харчування позивачем за фактом відвантаження товару сформована та направлена для реєстрації в ЄРПН податкова накладна №9 від 23 грудня 2019 року на суму 22050,37 грн., у т.ч. ПДВ 3675,06 грн.
Реєстрацію податкової накладної було зупинено.
У квитанції зазначається, що остання відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним підпунктом 2.1 пункту 2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Причини зупинення реєстрації податкових накладних наступні: обсяг постачання товару/послуги перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання (пп.2.1 п.2 "Критеріїв ризиковості платника податків"; особистий ключ електронного цифрового підпису ТзОВ "Тандем Трейдінг" на час реєстрації ПН був розміщений на незахищеному носії інформації. Платнику запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Позивачем 17.01.2020 року у електронному вигляді направлене повідомлення №1 про подання пояснень та копій документів для підтвердження господарських операцій.
До повідомлення позивачем додані письмові пояснення та документи, копії яких є у матеріалах справи:
- акт звірки взаємних розрахунків за грудень 2019 року з ТОВ Військсервіс-Волонтер ;
- договір оренди від 30.10.2018 року№18/2018/КЕВ Хм.;
- договір позички транспортного засобу №24/03/19;
- договір позички транспортного засобу №01/11/19;
- договір поставки товару №25;
- договір поставки №011119;
- договір поставки №20/10-19;
- видаткові накладні №00716 від 23.12.2019, №00717 від 23.12.2019 та №75 від 23.12.2019;
- рахунок на оплату №65 від 23.12.2019;
- товарно-транспортні накладні №716 від 23.12.2019, №Р75 від 23.12.2019 року, №716 від 23.12.2019, №717 від 23.12.2019, №0020 від 20.12.2019;
- платіжне доручення №189 від 20.12.2019.
- акт звіряння за грудень 2019 року з ТОВ Дубово
- пояснення до податкової накладної/розрахунку коригування №9 від 23.12.2019.
Комісією Головного управління ДПС у Хмельницькій області прийняте спірне рішення від 23.01.2020 року №1442875/42146840 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підставою рішення стало ненадання платником усіх необхідних первинних документів, а саме: доручення покупця, первинні документи, які підтверджують придбання паливно-мастильних матеріалів, використаних для здійснення транспортування товару від постачальників до покупця, відсутність реєстрації податкових накладних для покупця - ТзОВ Тандем Трейдінг з номенклатурою: дизпальне/бензин - ПММ (згідно умов укладених договорів позички транспортного засобу №24/03/19 від 24.03.2019 року позикодавець - гр. ОСОБА_1 , та №01/11/19 від 01.11.2019 року, позикодавець - гр. ОСОБА_2 , користувач ТзОВ "Тандем Трейдінг" зобов`язується здійснювати заправку автомобілів за власні кошти - пункт 3.3 договорів)
У подальшому, не погоджуючись з рішенням комісії, позивач оскаржив його шляхом подачі скарги до комісії ДПС України, яка останню залишила без задоволення, а спірне рішення - без змін.
Розглядаючи питання про законність та обґрунтованість судового рішення, яким позов задоволено, суд апеляційної інстанції враховує наступне.
Положеннями частини 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних здійснюється у Єдиному реєстрі податкових накладних.
У відповідності до норм пп.201.1, 201.4 ст.201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Згідно з положеннями п.201.7 ст.201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Перелік документів, які є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, наведений в п.14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. №117 (далі - Порядок №117), який був чинним станом на час реєстрації податкової накладної 23.12.2019 року.
Згідно з пунктом 14 Порядку №117 такими документами є: договори, зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Перелік документів, які є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, також вказано у п.5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12 грудня 2019 року (далі - Порядок №520) Перелік документів може включати:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з положеннями п.11 Порядку №520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Письмові пояснення та копії документів платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування. У той же час, для різних господарських операцій конкретний перелік необхідних документів може відрізнятись від загального, який охоплює переважну їх більшість.
Згідно зі статтею 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Вони повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.
Так, на виконання договору поставки, укладеного з ТОВ Військсервіс-Волонтер , позивачем були відвантажені овочі та фрукти, що підтверджується видатковою та товарно-транспортною накладними, рахунком на оплату.
Крім того, відповідачем не спростовано достовірність відомостей, зазначених у зведеній податковій накладній №9 від 23.12.2019 року, видатковій та товарно-транспортній накладних, якими підтверджується факт поставки та перевезення товару на адресу ТОВ Військсервіс-Волонтер . Зберігання позивачем товару відповідачами також не спростоване, а колегія суддів не ставить вищезазначене під сумнів.
Більше того, розрахунок за товар підтверджується відомостями картки рахунку 361, платіжним дорученням №16438 від 20.01.2020 року та випискою АТ КБ "ПриватБанк" по банківському рахунку позивача за 20.01.2020 року.
Щодо посилань відповідача на відсутність первинних документів які підтверджують придбання паливно-мастильних матеріалів, використаних для здійснення транспортування товару від постачальників до покупця та ненадання платником окремих документів, у тому числі замовлення покупця, що на твердження апелянта унеможливлювало прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної то колегія суддів спростовує вищезазначені доводи в силу наявності інших первинних документів.
Водночас колегія суддів звертає увагу, що комісія ГУ ДПС не ставила під сумнів зміст первинних документів, які були надані платником та підтверджували факт продажу товару, його номенклатуру, вартість та інші суттєві умови поставки та проведення розрахунків між сторонами за поставлений товар.
З огляду на зазначене колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що надана позивачем податкова накладна містить достовірні та правильні відомості стосовно обсягів та видів проданого товару, його загальної вартості, що підтверджується й іншими документами, які надавались платником та відповідачами не спростовуються. Таким чином, документи надані ТзОВ "Тандем Трейдінг" підтверджують зміст, обсяг та реальний характер господарських операцій, розрахунки між сторонами.
Отже, надані позивачем документи є достатніми для реєстрації податкової накладної, з огляду на те, що дозволяють підтвердити факт продажу (поставки) продовольчих товарів в асортименті згідно з представленою номенклатурою, взаєморозрахунки між сторонами, зміст, обсяг та реальний характер господарських операцій, транспортування і зберігання товару.
В силу вищезазначеного, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо наявності правових підстав для зобов`язання ДПС України вирішити питання щодо реєстрації податкової накладної у встановленому законом порядку в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За даних обставин, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції під час розгляду даної справи об`єктивно, повно, всебічно дослідив обставини, які мають суттєве значення для вирішення справи, застосував до правовідносин, які виникли між сторонами у справі, норми права які регулюють саме ці правовідносини.
Зроблені судом першої інстанції висновки відповідають фактичним обставинам справи та підтверджуються належними письмовими доказами, які досліджені судом під час розгляду даної адміністративної справи, рішення суду першої інстанції прийнято без порушення норм процесуального та матеріального права, а тому колегія суддів приходить до висновку про залишення рішення суду першої інстанції без змін.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2020 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Постанова суду складена в повному обсязі 02 лютого 2021 року.
Головуючий Капустинський М.М. Судді Смілянець Е. С. Сапальова Т.В.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.02.2021 |
Оприлюднено | 05.02.2021 |
Номер документу | 94637236 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Капустинський М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні