Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 лютого 2021 р. № 520/14348/2020
Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Заічко О.В., розглянувши у порядку спрощеного провадження в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 ) до Відділу освіти, молоді та спорту Куп`янської районної державної адміністрації Харківської області (вул. 1-го Травня, буд. 19, м. Куп`янськ, Харківська область, 63701, код ЄДРПОУ 02146156) про визнання протиправними та скасування рішень,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, з урахуванням уточнених позовних вимог, звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд:
- визнати протиправним та нечинним рішення конкурсної комісії Відділу освіти, молоді та спорту Куп`янської районної Державної адміністрації Харківської області від 12.10.2020 року про визнання конкурсу таким, що не відбувся;
- визнати протиправним та скасувати рішення конкурсної комісії Відділу освіти, молоді та спорту Куп`янської районної Державної адміністрації Харківської області від 12.10.2020 року про призначення повторного конкурсу.
В обґрунтування позовних вимог, позивач вказала, що оскаржувані рішення конкурсної комісії від 12.10.2020 року про оголошення конкурсу таким, що не відбувся, та про призначення повторного конкурсу не обґрунтовані та не відповідають вимогам п.п.3 п. 46 Порядку проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти комунальної форми власності Куп`янської районної ради Харківської області.
По справі було відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому ст. 257 КАС України та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження була надіслана відповідачу та отримана ним.
Відповідач - Відділ освіти, молоді та спорту Куп`янської районної державної адміністрації Харківської області надав відзив на позов, в якому просив відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог, з огляду на те, що 12.10.2020 року членами конкурсної комісії щодо відбору кандидатур на заміщення вакантної посади директора Грушівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Куп`янської районної ради Харківської області, в результаті встановлення порушень вказаного Порядку, визнано, що конкурс не відбувся, згідно п. 46 вказаного Порядку, що на думку відповідача, виключає протиправність спірних рішень.
Позивач надала до суду відповідь на відзив, в якій з доводами відповідача не погодилась, оскільки вони суперечать вимогам вказаного Порядку, позовні вимоги просила задовольнити. Також, позивачем надано копії протоколів засідання конкурсної комісії від 08.10.2020 року та від 12.10.2020 року.
В свою чергу, відповідачем разом з відзивом на позов надано до суду копії документів, що у своїй сукупності з наявними в матеріалах справи доказами, відповідають переліку доказів, заявленому позивачем у клопотанні про витребування доказів, у зв`язку з чим, та враховуючи наявність у загальному доступі інформації опублікованої на офіційному веб-сайті Відділу освіти, молоді та спорту при Куп`янській РДА, за наступним посиланням http://vokrda.kuprda.gov.ua, у суду відсутні підстави для розгляду клопотання позивача про витребування доказів.
Відповідно до ст. 257 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності. За правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 229 КАС України.
Дослідивши матеріали справи, суд виходить з наступного.
Судом встановлено, що 02.09.2020 року наказом №152 Відділу освіти, молоді та спорту при Куп`янській РДА було оголошено конкурс на заміщення вакантної посади директора Грушівської ЗОШ 1-3 ступенів Куп`янської РДА. ОСОБА_1 , було подані документи на допущення її до відповідного конкурсу.
05.10.2020 року на засіданні конкурсної комісії було вирішено допустити позивача до участі в вищезазначеному конкурсі, який відбудеться 08.10.2020 року. Окрім позивача, на зазначений конкурс було допущено, ще одного кандидата - ОСОБА_2 . Зазначене підтверджується інформацією опублікованою на офіційному веб-сайті Відділу освіти, молоді та спорту при Куп`янській РДА, за наступним посиланням http://vokrda.kuprda.gov.ua/news/id/19032.
08.10.2020 року відбулося засідання конкурсної комісії відділу освіти Куп`янської районної державної адміністрації щодо відбору кандидата на заміщення вакантної посади директора Грушівської ЗОШ 1- 3 ступенів Куп`янської районної ради Харківської області, на якому було вирішено перенести конкурс на 12.10.2020 року у зв`язку зтехнічною несправністю. Вказане підтверджується інформацією опублікованою на офіційному веб-сайті Відділу освіти, молоді та спорту при Куп`янській РДА, за наступним посиланням: http://vokrda.kuprda.gov.ua/news/id/19063.
З даним рішення конкурсної комісії позивач була не згодна, у зв`язку з чим, в той же день, нею було подано заяву з проханням про перегляд результату тестування, та відповідно до цих результатів оголосити її переможцем, так як остання набрала більшу кількість набраних балів. Дану заяву було прийнято в той же день, 08.10.2020 року, про що свідчить відповідний штамп на копії заяви.
12.10.2020 року відбулося чергове засідання конкурсної комісії, на якому було вирішено оголосити конкурс таким, що не відбувся, посилаючись на п.п. 3 п. 46 Порядку проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти комунальної форми власності Куп`янської районної ради Харківської області, затвердженого рішенням XLVIII сесії VII скликання Куп`янської районної ради від 17.07.2020 року № 757-VІІ. Причиною відміни конкурсу як зазначено в публікації від 12.10.2020 року на офіційному веб-сайті Відділу освіти, молоді та спорту Куп`янської РДА, були технічні помилки, а саме в підрахунку балів, які були виявлені після засідання комісії 08.10.2020 року, відповідно до заяви позивача поданої в той же день.
Рішенням конкурсної комісії щодо відбору кандидатур на заміщення вакантної посади директора Грушівської ЗОШ 1-3 ступенів Куп`янської районної ради Харківської області, оформленим протоколом № 3 від 12.10.2020 року, постановлено: вважати конкурс таким, що не відбувся, у зв`язку з неможливістю визначити переможця (п. 46 вказаного Порядку), а також запропоновано призначити повторний конкурс.
Позивач не погодившись з зазначеними рішеннями відповідача, звернулась до суду з даним позовом задля захисту своїх прав та інтересів.
По суті спірних відносин, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.2 ст.26 Закону України Про освіту керівник закладу освіти призначається засновником у порядку, визначеному законами та установчими документами, з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту. Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.
Згідно з ч. 1 ст.39 Закону України Про повну загальну середню освіту керівник державного, комунального закладу загальної середньої освіти обирається на посаду за результатами конкурсу, що проводиться відповідно до вимог цього Закону та положення про конкурс, затвердженого засновником або уповноваженим ним органом (посадовою особою).
Відповідно до вищевказаних положень рішенням XLVIII сесії VII скликання Куп`янської районної ради від 17.07.2020 року № 757-VІІ затверджено Порядок проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти комунальної форми власності Куп`янської районної ради Харківської області (далі - Порядок), зокрема, положення якого кореспондуються з положеннями ст. 39 Закону України Про повну загальну середню освіту .
Так, п. 4 Порядку передбачено, що підставою для проведення конкурсу є наказ начальника відділу освіти, молоді та спорту Куп`янської районної державної адміністрації (або особи, яка виконує обов`язки начальника) про проведення конкурсу.
Пунктом 5 вказаного Порядку передбачено, що рішення про проведення конкурсу приймає начальник відділу освіти, молоді та спорту Куп`янської районної державної адміністрації (або особа, яка виконує обов`язки начальника) одночасно з прийняттям рішення про утворення нового закладу загальної середньої освіти; не менше ніж за два місяці до завершення строкового трудового договору (контракту), укладеного з керівником закладу освіти; не пізніше десяти робочих днів з дня дострокового припинення договору, укладеного з керівником відповідного закладу загальної середньої освіти, чи визнання попереднього конкурсу таким, що не відбувся.
Конкурс складається з таких етапів: 1) прийняття рішення про проведення конкурсу; 2) оприлюднення оголошення про проведення конкурсу; 3) прийняття документів від осіб, які виявили бажання взяти участь у конкурсі; 4) перевірка поданих документів на відповідність встановленим законодавством вимогам; 5) допущення кандидатів до участі у конкурсному відборі; 6) ознайомлення кандидатів із закладом освіти, його трудовим колективом та представниками батьківського самоврядування закладу освіти; 7) проведення конкурсного відбору; 8) визначення переможця конкурсу; 9) оприлюднення результатів конкурсу (п. 6 Порядку).
Для організації проведення конкурсів на посади керівників закладів загальної середньої освіти утворюється комісія з проведення конкурсів на посади керівників закладів загальної середньої освіти району (далі - конкурсна комісія), персональний склад якої затверджується наказом відділу освіти, молоді та спорту Куп`янської районної державної адміністрації (п. 8 Порядку).
Конкурсна комісія є повноважною за умови присутності на її засіданні не менше двох третин від її затвердженого складу. Рішення конкурсної комісії вважається прийнятим, якщо за нього проголосували більшість членів затвердженого складу комісії. Члени конкурсної комісії можуть висловити свою окрему думку з відповідного питання, яка додається до протоколу засідання (п. 14 Порядку).
У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії (п. 15 Порядку).
Організаційною формою роботи конкурсної комісії є засідання. Рішення конкурсної комісії оформлюється протоколом, який підписуються всіма присутніми членами конкурсної комісії та оприлюднюється на офіційному веб-сайті відділу освіти, молоді та спорту Куп`янської районної державної адміністрації протягом наступного робочого дня з дня проведення засідання конкурсної комісії (п. 17 Порядку).
Оголошення про проведення конкурсу оприлюднюється на офіційному веб-сайті відділу освіти, молоді та спорту Куп`янської районної державної адміністрації та на офіційному веб-сайті закладу освіти (за наявності) наступного робочого дня з дня прийняття рішення про проведення конкурсу та повинне містити: найменування і місцезнаходження закладу освіти; найменування посади та умови оплати праці; кваліфікаційні вимоги до керівника закладу освіти відповідно до Закону України Про повну загальну середню освіту ; вичерпний перелік, кінцевий строк і місце подання документів для участі у конкурсі; дату та місце початку конкурсного відбору, етапи його проведення та тривалість; прізвище та ім`я, номер телефону та адресу електронної пошти особи, уповноваженої надавати інформацію про конкурс та приймати документи для участі в конкурсі (секретар або член конкурсної комісії). В оголошенні може міститися додаткова інформація, що не суперечить законодавству (п. 20 Порядку).
Конкурсний відбір переможця конкурсу здійснюється за результатами: перевірки знання законодавства у сфері загальної середньої освіти, зокрема Закону України Про освіту , Закону України Про повну загальну середню освіту та інших нормативно-правових актів у сфері загальної середньої освіти; перевірки професійних компетентностей шляхом письмового вирішення ситуаційного завдання; публічної та відкритої презентації державною мовою перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти (на 2 роки - для осіб, які раніше не обіймали посаду керівника закладу освіти та на 6 років - для осіб, які раніше обіймали посаду керівника закладу освіти), на посаду керівника якого оголошено конкурс, що повинен містити пропозиції щодо матеріально-технічного забезпечення, фінансово-господарської діяльності, енергоефективності, освітнього процесу в закладі освіти тощо, а також надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії в межах змісту конкурсного випробування (п. 28 Порядку).
Кандидати, які допущені до конкурсного відбору, проходять перевірку на знання законодавства України у сфері загальної середньої освіти у формі письмового тестування та вирішення письмового ситуаційного завдання з метою об`єктивної оцінки та перевірки знання законодавства України у сфері загальної середньої освіти та професійних компетентностей кандидата на посаду керівника закладу освіти (п. 29 Порядку).
Тестування, вирішення ситуаційного завдання та презентація проводяться в один день. Перевірка знань проводиться одночасно для усіх кандидатів на заміщення відповідної вакантної посади (п. 30 Порядку).
Перевірка знань проводиться державною мовою та складається з: 30 тестових завдань, які формуються спеціалістами відділу освіти, молоді та спорту Куп`янської районної державної адміністрації із загального Примірного переліку питань для перевірки знання законодавства у сфері загальної середньої освіти, затвердженного наказом Міністерства освіти і науки України від 19.05.2020 № 654 (зразок у додатку); одного ситуаційного завдання на визначення перевірки професійних компетентностей шляхом письмового вирішення завдання (зразок у додатку); відкритої презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти та надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії щодо проведеної презентації. (п. 31 Порядку).
Оцінювання та підбиття підсумків перевірки знань: тестових завдань: правильна відповідь - 1 бал; відсутня або неправильна відповідь - 0 балів; ситуаційне завдання: 2 бали виставляється кандидатам, які в повному обсязі розкрили суть питання; 1 бал виставляється кандидатам, які розкрили питання фрагментарно; 0 балів виставляється кандидатам, які не відповіли на питання; за презентацію перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти: 3 бали виставляється кандидатам, які виявили глибоке бачення Стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти; 2 бали виставляється кандидатам, які частково розкрили Стратегію розвитку закладу загальної середньої освіти; 1 бал виставляється кандидатам, які не розкрили Стратегію розвитку закладу загальної середньої освіти (п. 35 Порядку).
По закінченні часу, відведеного на перевірку знань, проводиться перевірка відповідей та їх оцінювання. Оцінка проводиться всіма членами комісії. Члени конкурсної комісії приймають спільне рішення щодо оцінки відповіді на кожне тестове завдання та ситуаційне завдання. Окремо оцінюється захист перспективного плану. Оцінки виставляються на аркуші з відповідями кандидата (п. 36 Порядку).
Підсумковий рейтинг кандидатів здійснюється шляхом додавання результатів тестування та середніх оцінок вирішення ситуаційного завдання та презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти, проставлених членами комісії у зведеній відомості (п. 37 Порядку).
Кандидати, які набрали загальну суму балів, що не є нижчою 50 відсотків від максимальної суми балів, яка може бути виставлена при наданні відповідей, вважаються такими, що успішно пройшли перевірку знань (п. 39 Порядку).
Кандидати, які набрали менше 50 відсотків від максимальної суми балів, вважаються такими, що не пройшли успішно перевірку знань (п. 40 Порядку).
Відділ освіти, молоді та спорту Куп`янської районної державної адміністрації Харківської області зобов`язаний забезпечити відеофіксацію та за можливості відеотрансляцію конкурсного відбору з подальшим оприлюдненням на своєму веб-сайті відеозапису впродовж одного робочого дня з дня його проведення. Загальна тривалість конкурсу не може перевищувати двох місяців з дня його оголошення (п. 44 Порядку).
Конкурсна комісія упродовж двох робочих днів з дня завершення конкурсного відбору визначає переможця конкурсу або визнає конкурс таким, що не відбувся, та оприлюднює результати конкурсу на веб-сайті відділу освіти, молоді та спорту Куп`янської районної державної адміністрації Харківської області (п. 45 Порядку).
Конкурсна комісія визнає конкурс таким, що не відбувся, якщо: відсутні заяви про участь у конкурсі; до участі у конкурсі не допущено жодного кандидата; жодного з кандидатів не визначено переможцем конкурсу. У разі визнання конкурсу таким, що не відбувся, проводиться повторний конкурс (п. 46 Порядку).
Як вбачається з наданих до матеріалів справи відомостей про результати ситуаційного завдання та відкритої презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти кандидатів на заміщення вакантної посади директора Грушівської ЗОШ 1-3 ступенів Куп`янської РДА та з аналізу інформації опублікованої на офіційному веб-сайті Відділу освіти, молоді та спорту при Куп`янській РДА, члени конкурсної комісії суперечливо оцінювали кандидатів на заміщення вакантної посади директора Грушівської ЗОШ 1-3 ступенів Куп`янської РДА ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .
Так, члени конкурсної комісії ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 у відомості про результати ситуаційного завдання кандидатів на заміщення вакантної посади директора Грушівської ЗОШ 1-3 ступенів Куп`янської РДА провели оцінювання ОСОБА_2 за максимальною оцінкою 2 бали, що свідчить про те, що ОСОБА_2 розкрила суть питання в певній мірі.
В протилежність члени конкурсної комісії ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 оцінювання ОСОБА_2 провели за оцінкою 0 балів, що свідчить про відсутність відповіді на питання.
Далі члени конкурсної комісії ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 у відомості про результати відкритої презентації перспективного плану розвитку закладу середньої освіти кандидатів на заміщення вакантної посади директора Грушівської ЗОШ 1-3 ступенів Куп`янської РДА провели оцінювання ОСОБА_2 за максимальною оцінкою 3 бали, що свідчить про можливе виявлення ОСОБА_2 глибокого бачення Стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти. Член комісії ОСОБА_3 порахував, що ОСОБА_2 частково розкрила Стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти і оцінив останню оцінкою 2 бали.
В протилежність члени конкурсної комісії ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 оцінювання ОСОБА_2 провели за оцінкою 0 балів, в порушення п. 35 Порядку так як мали право оцінити найнижчою оцінкою в 1 бал, як кандидата, яка не розкрила Стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти.
В оцінюванні кандидата на заміщення вакантної посади директора Грушівської ЗОШ 1-3 ступенів Куп`янської РДА ОСОБА_1 члени комісії були більш однозначні.
Таким чином, при аналізі відомостей про результати ситуаційного завдання та відкритої презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти кандидатів на заміщення вакантної посади директора Грушівської ЗОШ 1-3 ступенів Куп`янської РДА ОСОБА_1 та ОСОБА_2 вбачається, що члени конкурсної комісії оцінювали вказаних кандидатів в порушення п. 35 Порядку.
Доказів протилежного матеріали справи не містять.
Суд відмічає, що оцінювання та підбиття підсумків перевірки знань кандидатів повинно проводитися відповідно до положень п. 35 Порядку. Члени конкурсної комісії приймають спільне рішення щодо оцінки відповіді на кожне тестове завдання та ситуаційне завдання.
У спірних відносинах проведення оцінювання кандидата ОСОБА_2 проведено з порушення п. 35 Порядку, що, в свою чергу, відобразилось на загальних результатах проведеного конкурсу.
Посилання позивача на те, що за визнання конкурсу таким, що не відбувся, проголосувало не більшість від складу конкурсної комісії, як на підставу для визнання такого рішення протиправним, суд не приймає, оскільки вказане не змінює сутності вищевказаних порушень допущених при проведенні оцінювання та підбиття підсумків спірного конкурсу.
Крім того, як вбачається з матеріалів справи, позивачем після засідання конкурсної комісії 08.10.2020 року було подано заяву з проханням переглянути результати тестування та оголосити її переможцем за більшістю набраних балів.
За результатами повторної перевірки тестових завдань обох конкурсантів, за заявою позивача, з`ясовано, що в ключах з відповідями наявні помилки, що не заперечується позивачем.
При цьому, матеріали справи не містять жодних доказів визнання будь-якого кандидата переможцем спірного конкурсу, що, в свою чергу, є підставою для визнання конкурсною комісією конкурсу таким, що не відбувся згідно з п. 46 Порядку.
Таким чином, суд вважає, що підстави для визнання конкурсу таким, що не відбувся, є достатніми та обґрунтованими, а тому оскаржувані рішення є правомірними, прийнятими на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Законом України Про повну загальну середню освіту та Порядком проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти комунальної форми власності Куп`янської районної ради Харківської області, затвердженим рішенням XLVIII сесії VII скликання Куп`янської районної ради від 17.07.2020 року № 757-VІІ.
Окрім цього, суд відмічає, що позивач не позбавлена права прийняти участь у повторному конкурсі на заміщення вакантної посади директора Грушівської ЗОШ 1-3 ступенів Куп`янської РДА.
За приписами ч. 1,2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.263, 255, 295, 297 КАС України, суд
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 ) до Відділу освіти, молоді та спорту Куп`янської районної державної адміністрації Харківської області (вул. 1-го Травня, буд. 19, м. Куп`янськ, Харківська область, 63701, код ЄДРПОУ 02146156) про визнання протиправними та скасування рішень - відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено протягом тридцяти днів з дня його складання у повному обсязі шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду або в порядку, передбаченому п. 15.5 Розділу VII КАС України, а саме: до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.
Повний текст рішення складено 05 лютого 2021 року.
Суддя Заічко О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2021 |
Оприлюднено | 08.02.2021 |
Номер документу | 94662311 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Заічко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні