ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
03 лютого 2021 року м. Дніпросправа № 280/4615/20
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Малиш Н.І. (доповідач),
суддів: Баранник Н.П., Щербака А.А.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Дніпрі апеляційну скаргу Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2020 року (суддя 1-ї інстанції Новікова І.В.) у справі №280/4615/20 за позовом Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Бердянського учбово-виробничого підприємства Українського товариства сліпих про стягнення коштів,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом до Бердянського учбово-виробничого підприємства Українського товариства сліпих, в якому просив стягнути з відповідача на користь Державного бюджету України суму нецільового використання бюджетних коштів у розмірі 37463,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що директором Бердянського учбово-виробничого підприємства Українського товариства сліпих за погодженням з директором Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів затверджено План використання бюджетних коштів на 2018 та 2019 роки відповідно до яких, на напрямок Предмети, матеріали, обладнання та інвентар, у тому числі м`який інвентар та обмундирування передбачено на 2018 рік - 37616,00 грн., на 2019 рік - 18161,00 грн. Разом з тим, позивач зазначає, що в ході проведення перевірки встановлено, що відповідачем у 2018 та 2019 роках здійснено витрати, що не відповідають переліку напрямків використання коштів, визначених постановою Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки громадських об`єднань осіб з інвалідністю, які мають статус всеукраїнських. Позивач зазначає, що відповідачу у встановленому порядку надіслано вимогу про повернення коштів використаних за нецільовим призначенням, проте, у добровільному порядку кошти відповідачем не відшкодовано, що зумовило звернення з позовом до суду.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2020 року у задоволенні позову відмовлено.
Позивач не погодившись з рішенням суду подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою позов задовольнити.
В обґрунтування апеляційної скарги відповідач зазначив, що використання коштів на оплату придбання електротоварів, метало пластикових вікон, дверей вхідних металевих, метало пластикових конструкцій, господарських товарів, будівельних матеріалів, лічильника, порохотягу не відповідає напрямкам використання бюджетних коштів, визначених у порядку використання бюджетних коштів, а отже є нецільовим використанням бюджетних коштів. Нецільове використання бюджетних коштів відповідно до п. 24. ч.1 ст. 116 Бюджетного кодексу України є порушенням бюджетного законодавства.
Відповідач не скористався правом подання відзиву на апеляційну скаргу.
Сторони повідомлені про день розгляду справи.
Розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що така не підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що службовими особами відділення Фонду соціального захисту інвалідів проведена документальна невиїзна перевірка використання коштів по КПКВ 2507020 Бердянського учбово-виробничого підприємства Українського товариства сліпих за результатами якого складено Акт від 22.08.2019 року.
Перевіркою напрямків фактичного використання бюджетних коштів шляхом співставлення платіжних доручень, актів надання послуг з даними планів виростання бюджетних коштів та постановою Кабінету Міністрів України від 14 березня 2018 року №183, якою затверджено Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки громадських об`єднань осіб з інвалідністю, які мають статус всеукраїнських встановлено, що фактичне використання бюджетних коштів (оплата послуг (крім комунальних) має відхилення (невідповідність витратам передбачених Постановою №183).
Так, Бердянським учбово-виробничим підприємством Українського товариства сліпих сплачені витрати у 2018 та 2019 роках, що не відповідають переліку напрямків використання коштів, визначених Постановою №183, на загальну суму 37463,00 грн.:
5065,00 грн. - платіжне доручення №72 від 14.12.2018 на підставі Договору купівлі - продажу товарів за бюджетні кошти від 14.12.2018 №1 (придбання електротоварів);
9200,00 грн. - платіжне доручення №29 від 14.08.2018 на підставі Договору про закупівлю товару для потреб Бердянського УВП УТОС від 08.08.2018 №1 (придбання метало пластикових вікон);
3270,00 грн. - платіжне доручення №58 від 14.11.2018 на підставі договору про закупівлю товару для потреб Бердянського УВП УТОС від 14.11.2018 №1 (придбання дверей вхідних металевих);
7337,00 грн. - платіжне доручення №63 від 21.11.2018 на підставі Договору поставки від 21.11.2018 №TEN-3201 (придбання метало пластикових конструкцій);
2153,00 грн. - платіжне доручення №31 від 25.06.2019 на підставі Договору купівлі- продажу товарів за бюджетні кошти від 21.06.2019 №1 (господарські товари);
2332,00 грн. - платіжне доручення №52 від 12.10.2018 на підставі договору поставки від 11.10.2018 №1004-1 (придбання будівельних матеріалів);
3930,00 грн. - платіжне доручення №57 від 26.10.2018 на підставі Договору купівлі- продажу товарів за бюджетні кошти від 26.10.2018 №2 (придбання лічильника);
2550,00грн. - платіжне доручення №34 від 17.08.2018 на підставі Договору купівлі- продажу від 17.08.2018 №! (придбання порохотягу);
1526,00 грн. - платіжне доручення №24 від 13.07.2018 на підставі Договору купівлі - продажу товарів за бюджетні кошти від 13.07.2018 №1 (придбання електротоварів).
26.11.2019 року Запорізьким обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів направлено відповідачу лист-вимогу №04-552/1973, в якому запропоновано вжити заходів для повернення до державного бюджету суму нецільового використання бюджетних коштів у загальному розмірі 37463,00 грн.
У зв`язку із неповернення коштів у добровільному порядку, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Суд першої інстанції відмовляючи у задоволенні позову встановив, що відповідачем за бюджетні кошти не придбавався товар, вартість якого перевищує 6000 гривень включно без податку на додану вартість, а відповідно такі товари відносяться до КЕКВ 2210 Предмети, матеріали, обладнання та інвентар . Враховуючи те, що відповідачем за бюджетні кошти придбавались товари, які спрямовувались на поліпшення гуртожитку, як соціально-культурного підрозділу та об`єднання УТОСу, суд вважає, що висновок позивача про нецільове використання коштів спростовується матеріалами справи.
Колегія суддів суду апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції про відмову у задоволенні позову з наступних підстав.
Спірним у справі є питання про стягнення коштів за результатами виявлених порушень щодо нецільового використання бюджетних кошів, за Постановою КМУ №183 від 14.03.2018р., оскільки за позицією позивача виділені бюджетні кошти по КПКВ 2507020 у розмірі 20% повинні були б витрачені на придбання канцелярії, а не на придбання обладнання, інвентаря, предметів та матеріалів.
Як свідчать встановлені обставини справи, позивачем було проведено перевірку відповідача щодо використання коштів по КПКВ 2507020 за результатами якого складено Акт від 22.08.2019 року.
Перевіркою напрямків фактичного використання бюджетних коштів шляхом співставлення платіжних доручень, актів надання послуг з даними планів виростання бюджетних коштів та постановою Кабінету Міністрів України від 14 березня 2018 року №183, якою затверджено Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки громадських об`єднань осіб з інвалідністю, які мають статус всеукраїнських встановлено, що фактичне використання бюджетних коштів (оплата послуг (крім комунальних) має відхилення (невідповідність витратам передбачених Постановою №183).
Так, Бердянським учбово-виробничим підприємством Українського товариства сліпих сплачені витрати у 2018 та 2019 роках, що не відповідають переліку напрямків використання коштів визначених Постановою №183, у розмірі 20% на загальну суму 37463,00 грн.: на придбання обладнання, інвентаря, предметів та матеріалів.
Постановою Кабінету Міністрів України від 14 березня 2018 року №183 затверджено Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки громадських об`єднань осіб з інвалідністю, які мають статус всеукраїнських (далі - Порядок №183 в редакції на час виникнення правовідносин), який визначає механізм використання коштів, передбачених Мінсоцполітики у державному бюджеті за програмою «Фінансова підтримка громадських об`єднань осіб з інвалідністю, які мають статус всеукраїнських» (далі - бюджетні кошти).
Відповідно до пункту 2 Порядку №183, 2. Головним розпорядником бюджетних коштів є Мінсоцполітики. Відповідальним за виконання бюджетної програми та розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня є Фонд соціального захисту інвалідів (далі - Фонд).
Одержувачами бюджетних коштів є всеукраїнські громадські об`єднання осіб з інвалідністю, їх спілки, які внесені до Реєстру громадських об`єднань, утворені з метою, визначеною статтею 12 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" , мають місцеві осередки (відокремлені підрозділи) у більшості областей України (для всеукраїнських громадських об`єднань осіб з інвалідністю), не менш як одне всеукраїнське громадське об`єднання осіб з інвалідністю у своєму складі (для спілок громадських об`єднань осіб з інвалідністю), місцеві (обласні) осередки (відокремлені підрозділи) всеукраїнських громадських об`єднань осіб з інвалідністю, а також підприємства та організації невиробничої сфери УТОГу та УТОСу, підприємства та об`єднання зазначених товариств, які спрямовують такі кошти на утримання своїх соціально-культурних підрозділів (далі - громадські об`єднання).
Відповідно до пп. 5 п. 6 вказаного Порядку №183, бюджетні кошти, надані громадським об`єднанням, спрямовуються ними на: підтримку невиробничої сфери УТОГу та УТОСу, підприємств, організацій та об`єднань зазначених товариств, які спрямовують бюджетні кошти на утримання своїх соціально-культурних підрозділів, у тому числі на матеріальне заохочення (винагороду) працівників, в обсязі, що не перевищує разом з нарахуваннями 80 відсотків загального обсягу бюджетних коштів, передбачених зазначеним товариствам.
Отже, відповідач використав кошти на підтримку невиробничої сфери та утримання своїх соціально-культурних підрозділів.
Крім того, слід зазначити, акт перевірки також не містить чіткого визначення порушення певної норми Порядку №183.
Посилання позивача на неврахування судом першої інстанції, що пп. 5 п. 6 Порядку №183 щодо спрямування бюджетних коштів на матеріальне заохочення (винагороду) працівників, колегія суддів зазначає, що це лише частина визначеної норми, яка передбачає у тому числі спрямування коштів і на таке заохочення.
Посилання позивача на неврахування п. 6 Порядку №183 щодо спрямування бюджетних коштів на придбання канцелярських виробів є помилковим, оскільки відповідач не спростовує не придбання саме канцелярських виробів, а вказує на спрямування таких коштів з додержанням пп. 5 п. 6 Порядку №183.
Колегія суддів суду апеляційної інстанції погоджується з доводами позивача, що доводи суду першої інстанції про не відповідність формі акту перевірки та вимоги є формальними, та на переконання суду апеляційної інстанції такі не є визначальними у вказаній справі.
Враховуючи викладене, розглядаючи справу в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення прийнято з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду не вбачається.
Керуючись ст.ст. 311, 315, ст. 316, ст.ст. 321, 322 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів - залишити без задоволення.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2020 року у справі №280/4615/200 - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках та строки, визначені ст.ст. 328, 329 КАС України.
Повне судове рішення 04 лютого 2021 року.
Головуючий - суддя Н.І. Малиш
суддя Н.П. Баранник
суддя А.А. Щербак
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.02.2021 |
Оприлюднено | 08.02.2021 |
Номер документу | 94665118 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Малиш Н.І.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Новікова Інна Вячеславівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Новікова Інна Вячеславівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Новікова Інна Вячеславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні