ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
з питань заміни сторони виконавчого провадження
29 січня 2021 року м. Київ № 826/5067/17
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Шрамко Ю.Т., розглянувши в письмовому провадженні клопотання представника Головного управління ДФС у м. Києві про заміну сторони виконавчого провадження у адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Кронос" до Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва (також далі - суд) від 30 жовтня 2018 року в адміністративній справі №826/5067/17 позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Кронос" (далі - позивач) до Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задоволено повністю.
Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 09 квітня 2019 року повернуто апеляційну скаргу.
23 квітня 2019 року позивачу в адміністративній справі №826/5067/17 видано виконавчий лист.
Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 03 липня 2020 року відмовлено у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у м. Києві (далі - ГУ ДПС у м. Києві).
Разом з тим, представником Головного управління ДФС у м. Києві (далі - ГУ ДФС у м. Києві) заявлено письмове клопотання про заміну сторони виконавчого провадження, а саме, ГУ ДФС у м. Києві замінити на правонаступника - ГУ ДПС у м. Києві (далі - заявлене клопотання) .
В обґрунтування заявленого клопотання представником ГУ ДФС у м. Києві зазначено зокрема, що ГУ ДПС у м. Києві є правонаступником всіх прав та обов`язків реорганізованої ГУ ДФС у м. Києві.
Розгляд та вирішення заявленого клопотання судом призначено у судове засідання
У призначене судове засідання представники сторін та не прибули, хоча про дату, час та місце судового засідання повідомлені своєчасно та належним чином.
При цьому, представник ГУ ДФС у м. Києві просив розглядати справу без його участі та без участі правонаступника, у зв`язку із чим, судом вирішено продовжити розгляд заявленого клопотання в порядку письмового провадження.
Розглянувши в письмовому провадженні заявлене клопотання суд встановив наступне.
постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2018р. №296 "Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби" реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання як структурних підрозділів до відповідних територіальних органів Служби за переліком згідно з додатком.
Відповідно до переліку територіальних органів Державної фіскальної служби, які реорганізуються шляхом приєднання як структурні підрозділи до відповідних територіальних органів Служби, Державну податкову інспекцію у Деснянському районі Головного управління ДФС у місті Києві приєднано до Головного управління ДФС у м. Києві (далі - ГУ ДФС у м. Києві) .
Відповідно до Положення про ГУ ДФС у м. Києві, затвердженого наказом ДФС України від 01.02.2019 №80, ГУ ДФС у м. Києві є правонаступником усіх прав та обов`язків зокрема, Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві.
Водночас, постановою Кабінету Міністрів України №537 утворено як юридичну особу публічного права - Головне управління ДПС у м. Києві (далі - ГУ ДПС у м. Києві) та реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби, зокрема, ГУ ДФС у м. Києві приєднано до ГУ ДПС у м. Києві.
Постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 року №1074 затверджено Порядок здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - Порядок).
Згідно з п. 5, 6 вказаного Порядку, орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Права та обов`язки органів виконавчої влади переходять: у разі злиття органів виконавчої влади до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття; у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади; у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу; у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади; у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.
Пунктом 8 Порядку встановлено, що внаслідок реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) органів виконавчої влади припиняється той орган виконавчої влади, майнові права та обов`язки якого переходять його правонаступникам.
Аналіз наведених норм законодавства свідчить про те, що процесуальним правонаступництвом є заміна у справі сторони чи третьої особи у разі переходу повноважень (для суб`єкта владних повноважень), прав і обов`язків від однієї особи до іншої (правонаступника) у відносинах, щодо яких виник спір.
Підставами для залучення до участі у справі правонаступника сторони суб`єкта владних повноважень, можуть бути припинення суб`єкта владних повноважень в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації, повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень до іншого внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
Отже, ГУ ДПС у м. Києві є правонаступником Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві.
При цьому, суд не бере уваги посилання представника ГУ ДФС у м. Києві щодо визначення ГУ ДФС у м. Києві, як належного відповідача у справі, оскільки процесуальне правонаступництво у даній справі не здійснювалось.
Згідно з ч. 1, 4 ст. 379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, зокрема, зважаючи на відсутність в матеріалах справи належних доказів відкриття виконавчого провадження по примусовому виконанню виконавчого листа №826/5067/17, суд вважає за доцільне замінити боржника у виконавчих листах з Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві на правонаступника - ГУ ДПС у м. Києві, а тому заявлене клопотання підлягає частковому задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 241-243, 248, 256, 379 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Клопотання представника Головного управління ДФС у м. Києві про заміну сторони виконавчого провадження задовольнити частково.
2. Замінити боржника у виконавчих листах №826/5067/17 виданих Окружним адміністративним судом міста Києва 23 квітня 2019 року, з Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у місті Києві (02217, м. Київ, вул. Закревського, 41; код ЄДРПОУ: 39466328) на правонаступника - Головне управління ДПС у м. Києві, (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ: 43141267).
3. В іншій частині клопотання відмовити.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).
Ухвалу суду за результатами вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження може бути оскаржено в порядку, встановленому КАС України.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляд справи здійснювався в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Шрамко Ю.Т.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2021 |
Оприлюднено | 11.02.2021 |
Номер документу | 94731830 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шрамко Ю.Т.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні