Постанова
від 06.12.2010 по справі 2-а-4211/10/0270
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 грудня 2010 р. Справа № 2-а-4211/10/0270 м. Вінниця

Вінницький окружний адміністративний суд в складі

Головуючого судді Вільчинського Олександра Ванадійовича ,

при секретарі судового засідання: Гонті Інні Олександрівні

за участю представників сторін:

позивача : Вдовиченко М.І.

відповідача : Кудріної А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом : товариства з обмеженою відповідальністю промислово-комерційної фірми "ЛАІР"

до : Державної податкової інспекції у м. Вінниці

про : визнання протиправним і скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій

ВСТАНОВИВ :

До суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю промислово-комерційна фірма «Лаір» (далі - позивач) з позовом до Державної податкової інспекції у м. Вінниці (далі - відповідач) про визнання протиправним і скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій, мотивуючи його наступним.

Працівниками ДПА у Вінницькій області було проведено перевірку господарської одиниці - магазину, що належить позивачу, складено акт перевірки, яким встановлено порушення п. 1 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» , а саме: не проведення розрахункової операції через реєстратор розрахункових операцій при здійсненні продажу автомобільних запчастин у безготівковій формі на загальну суму 2350,20 грн., та п. 9 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» , а саме: не забезпечення щоденного друкування на реєстраторі розрахункових операцій щоденних фіскальних звітних чеків (Z-звітів). На підставі вказаного акту перевірки ДПІ у м. Вінниці винесено рішення №0004052340 від 28.05.2010 р. про застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 12 091 грн.

Вказане рішення виконане товариством в частині сплати штрафних санкцій в розмірі 340 грн. за порушення п. 9 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» .

В частині сплати штрафних санкцій в розмірі 11751 грн. за порушення п. 1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» позивач вважає, що вищевказане рішення підлягає скасуванню з огляду на наступне.

Так, позивач вважає, що податковим органом під час винесення оскаржуваного рішення не врахований факт, що операція з продажу автомобільних запчастин на суму 2350,20 грн. здійснювалась в безготівковій формі без використання платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо. Зазначена операція здійснювалась між двома юридичними особами через установи банків, шляхом перерахування певної суми коштів з рахунку покупця - ДП «Векта Він» ТОВ «Вектор Ойл Трейд» на рахунок ТОВ ПКФ «Лаір» , є безготівковою формою розрахунків і не потребує застосування реєстратора розрахункових операцій.

Позивач також зазначив про направлення на адресу ДПА України у Вінницькій області заперечень до акту перевірки, які, однак, не були враховані податковим органом. Крім того, позивач здійснював адміністративне оскарження вищезгаданого рішення до ДПА у Вінницькій області та ДПА України, які, однак, своїми рішеннями залишили його без змін.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві, просив суд їх задовольнити.

Відповідач надав письмові заперечення проти позову (а.с.50,51), які його представник в судовому засіданні підтримав, просив суд в задоволенні позовних вимог відмовити. Крім того, в судовому засіданні повідомив, що перевірка за дотриманням позивачем порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів та ліцензій проводилась працівниками ДПА у Вінницькій області згідно з вимогами чинного законодавства, а за результатами розгляду відповідного акту перевірки та зафіксованих в ньому порушень законодавства цілком правомірно винесено оскаржуване рішення про застосування штрафних санкцій.

В судовому засіданні допитувався свідок ОСОБА_1 , який працює головним державним податковим ревізором - інспектором ДПА України у Вінницькій області, та проводив вищезазначену перевірку. По суті заданих запитань даний свідок повідомив суду, що перевірка позивача проведена згідно з вимогами чинного законодавства на підставі відповідних направлень, а виявлені порушення відображені в акті, складеному за результатами її проведення.

Заслухавши пояснення представників сторін, свідка, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд встановив наступне.

17.05.2010 року працівниками ДПА у Вінницькій області за адресою м. Вінниця, Тарногродського, 43, проведено перевірку магазину, що належить позивачу, щодо дотримання останнім порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, за результатами якої складено відповідний акт (а.с.12,13), в якому зазначено про порушення п. 1 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» , а саме: не проведення розрахункової операції через реєстратор розрахункових операцій при здійсненні продажу автомобільних запчастин у безготівковій формі на загальну суму 2350,20 грн., та п. 9 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» , а саме: не забезпечення щоденного друкування на реєстраторі розрахункових операцій щоденних фіскальних звітних чеків (Z-звітів).

За результатами проведеної перевірки 28 травня 2010 року Державною податковою інспекцією у м. Вінниці прийнято рішення №0004052340 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 12 091 грн. за порушення законодавства про застосування реєстраторів розрахункових операцій та послуг (а.с.23).

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем сплачені штрафні санкції в сумі 340 грн. за порушення п. 9 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» , про що свідчить платіжне доручення № 406 від 03.06.2010 р. (а.с.24).

Судом встановлено, що позивач звертався до ДПА у Вінницькій області із запереченнями на акт перевірки (а.с.14), та отримав відповідний висновок, в якому зазначено, що акт перевірки від 17.05.2010 року складений згідно з вимогами чинного законодавства (а.с.20-22).

Позивач також оскаржував в адміністративному порядку податкове повідомлення-рішення №0004052340 від 28.05.2010 р. в частині сплати штрафних санкцій в розмірі 11751 грн., проте воно було залишено без змін рішеннями ДПА у Вінницькій області від 14.07.2010р. (а.с.30-32) та ДПА України від 29.09.2010 р. (а.с.39-41).

В судовому засіданні оглядалися наступні документи, а саме: рахунок-фактура №Л-00000920 від 17.05.2010 р. (а.с.15), видаткова накладна №Л-00000764 від 17.05.2010 р. (а.с.16), виписка з банку за 21.05.2010 р. (а.с.17), лист ДП «Векта-Він» ТОВ «Вектор Ойл Трейд» за вих.№ 14/05 від 21.05.2010 р. (а.с.18).

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, заперечень відповідача та наданих у справу доказів, суд виходить з наступного.

Відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - Закон) суб`єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов`язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Згідно з п. 1 ст. 17 Закону за порушення вимог цього Закону до суб`єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у п`ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратор розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки.

Як вбачається з матеріалів справи, перевіряючі прийшли до висновку про те, що в магазині ТОВ ПКФ «Лаір» при здійсненні продажу автомобільних запчастин у безготівковій формі на загальну суму 2350,20 грн. розрахункову операцію не проведено через реєстратор розрахункових операцій., чим порушено п. 1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» .

Однак, в судовому засіданні було встановлено наступне.

Операція з продажу автозапчастин на суму 2350,20 грн. (рахунок - фактура № Л-00000920 від 17.05.2010 р., видаткова накладна № Л-00000764 від 17.05.2010 р.) була безготівковою.

Розрахунок за цією операцією був проведений 21 травня 2010 року, що підтверджується випискою банку від 21 травня 2010 року та листом ДП Векта-Він TOB Вектор Ойл Трейд за вих.№ 14/05 від 21.05.2010 р. в якому зазначено, що перерахування коштів згідно платіжного доручення № 207 від 21.05.2010 р. в сумі 3000,00 грн. з банківського рахунку ДП «Векта - Він» TOB «Вектор Ойл Трейд» на банківський рахунок TOB ПКФ «Лаір» здійснено на підставі рахунків - фактур Л-00000865 від 11.05.2010 р. в сумі 405,00 грн. та Л-00000920 від 17.05.2010 р. в сумі 2350,20 грн. (а.с.17,18).

Згідно з ст. 1 вищезгаданого Закону, реєстратори розрахункових операцій застосовуються фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності або юридичними особами (їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами), які здійснюють операції з розрахунків в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Відповідно до статті 2 Закону розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця;

розрахунковий документ - документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрований у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вручну.

Відповідно до пункту 1.27 статті 1 Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» платіжна картка - спеціальний платіжний засіб у вигляді емітованої в установленому законодавством порядку пластикової чи іншого виду картки, що використовується для ініціювання переказу коштів з рахунка платника або з відповідного рахунка банку з метою оплати вартості товарів і послуг, перерахування коштів зі своїх рахунків на рахунки інших осіб, отримання коштів у готівковій формі в касах банків через банківські автомати, а також здійснення інших операцій, передбачених відповідним договором.

В матеріалах перевірки відсутні докази того, що на місці проведення розрахунків, як засіб платежу, були використані спеціальні платіжні засоби - платіжна картка, платіжний чек, жетон тощо.

Пунктом 2 статті 9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» визначено, що реєстратори розрахункових перацій та розрахункові книжки не застосовуються при виконанні усіх банківських операцій (крім операцій з купівлі-продажу іноземної валюти).

Отже, проведення розрахунків між юридичними особами через установи банків, шляхом перерахування певної суми коштів з рахунків таких юридичних осіб на рахунки отримувачів коштів, є безготівковою формою розрахунків і не потребує застосування реєстратора розрахункових операцій.

З урахуванням вищевикладеного, суд вважає, що висновки акту перевірки про порушення позивачем порядку проведення розрахункової операції через РРО є необґрунтованими, а тому штрафні санкції в сумі 11 751 грн. за порушення пункту 1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» застосовані до позивача неправомірно, в зв`язку з чим рішення №0004052340 від 28.05.2010 р. в частині сплати даної суми підлягає скасуванню.

В силу ч. 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Суд також бере до уваги, що згідно з ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони зокрема: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

У ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем не було надано суду достатньо належних доказів, які б свідчили про наявність виявлених та зафіксованих у відповідному акті порушень чинного законодавства України та, як наслідок, про правомірність застосованих на підставі даного акту штрафних санкцій.

Враховуючи вищевикладене та норми чинного законодавства України, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам, встановленим у справі, а тому підлягають задоволенню з урахуванням положень ст. 94 КАС України.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати із Державного бюджету України. Платіжним дорученням № 819 від 21.10.2010 р. документально підтверджено судові витрати здійснені позивачем в розмірі 3,40 грн., а тому вони підлягають стягненню з Державного бюджету України.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції у м. Вінниці про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 28 травня 2010 року №0004052340 в частині застосування до товариства з обмеженою відповідальністю промислово-комерційної фірми "ЛАІР" (вул. Тарногродського, 43, м. Вінниця, 21022, код ЄДРПОУ 13319817) штрафних санкцій в розмірі 11751 (одинадцять тисяч сімсот п`ятдесят одна) грн.

Стягнути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю промислово-комерційної фірми "ЛАІР" судові витрати в сумі 3 (три) грн. 40 коп.

Постанова може бути оскаржена в порядку та в строки визначені ст. 186 КАС України. Набрання судовим рішенням законної сили визначено ст. 254 КАС України.

Повний текст постанови оформлено 10 грудня 2010 року.

Суддя Вільчинський Олександр Ванадійович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2010
Оприлюднено10.02.2021
Номер документу94734926
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-4211/10/0270

Постанова від 06.12.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вільчинський Олександр Ванадійович

Постанова від 06.12.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вільчинський Олександр Ванадійович

Ухвала від 25.10.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вільчинський Олександр Ванадійович

Ухвала від 25.10.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вільчинський Олександр Ванадійович

Ухвала від 29.06.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 04.07.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 11.02.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Ухвала від 10.08.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні