Постанова
від 21.01.2021 по справі 752/2508/20
ГОЛОСІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 752/2508/20

Провадження № 1-кс/752/555/21

У Х В А Л А

21.01.2021 року слідчий суддя Голосіївського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , з участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши клопотання ст.слідчого СУ ГУ НП у м.Києві ОСОБА_3 , погоджене прокурором Київської міської прокуратури ОСОБА_4 , про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні, в якому особі не повідомлено про підозру, № 12019100000000834 від 23.07.2019 р. за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України,

в с т а н о в и в:

ст.слідчий СУ ГУ НП у м.Києві ОСОБА_3 , за погодженням з прокурором Київської міської прокуратури ОСОБА_4 , звернулась до Голосіївського районного суду м.Києва з клопотанням про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні, в якому особі не повідомлено про підозру, № 12019100000000834 від 23.07.2019 р. за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України, на 12 місяців.

Клопотання обґрунтовано тим, що Слідчою групою слідчого управління Головного управлінняНаціональної поліціїу містіКиєві проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні за № 12019100000000834 від 23.07.2019, за фактом розтрати та заволодіння коштами бюджету міста Києва службовими особами Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій Виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) та підпорядкованих комунальних підприємств, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що службові особи Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), комунальних підприємств КП «Головний інформаційно-обчислювальний центр», СКП «Київтелесервіс», КП «Інформатика», а також уповноважені службові особи відповідних тендерних комітетів та суб`єктів господарської діяльності, за попередньою змовою між собою, шляхом зловживання своїм службовим становищем, заволоділи грошовими коштами бюджету міста Києва.

Основним завданням вищевказаних службових осіб є створення протиправної схеми, спрямованої на розкрадання ввірених комунальних коштів через підконтрольні суб`єкти господарювання, шляхом штучного створення умов конкуренції між підконтрольними підприємствами та забезпечення головами тендерних комітетів їх перемоги на конкурсних торгах державних закупівель.

З метою освоєння комунальних грошових коштів через органи Казначейської служби України під видом проведення конкурсних торгів та державної закупівлі послуг з «Створення комплексних систем захисту інформації інформаційно-телекомунікаційних систем: «Інформаційна система «Муніципальний реєстр»», «Сервіс «Громадський бюджет»», «Сервіс єдиної авторизації та особистого кабінету інформаційно-телекомунікаційної системи «Єдиний веб-портал територіальної громади міста Київ» в частині «Особистий кабінет киянина», та подальшого розподілу грошових коштів між всіма учасниками групи, до протиправної схеми також залучено наступних суб`єктів господарювання - ТОВ «АЙ ТІ ІНЖИНІРІНГ» (код ЄДРПОУ 41215845) та ТОВ «СЕЙФІТІ ХАБ» (код ЄДРПОУ 41042969), які неодноразово приймали участь у публічних закупівлях, як суперники. Зокрема, у тендерних закупівлях замовником яких були:

?КП «Інформатика» - послуги щодо розроблення технічного завдання комплексної системи захисту інформації комплексної системи відеоспостереження міста Києва, ідентифікатор UA-2018-10-23-001116-a, очікувана вартість 350 000.00 грн;

?КП «ГІОЦ» - Код ДК 021:2015 (CPV) «Єдиний закупівельний словник» 72210000-0 послуги з розробки пакетів програмного забезпечення (Створення комплексних систем захисту інформації інформаційно-телекомунікаційних систем «Інформаційна система «Муніципальний реєстр»», «Сервіс «Громадський бюджет»», «Сервіс єдиної авторизації та особистого кабінету інформаційно-телекомунікаційної системи «Єдиний веб-портал територіальної громади міста Києва» в частині «Особистий кабінет Киянина»), ідентифікатор UA-2018-10-23-001069-a, очікувана вартість 1 500 000.00 грн.,

- що свідчить про взаємопов`язаність суб`єктів господарювання, штучного утворення конкуренції між собою та можливу змову із замовником закупівлі КП «ГІОЦ» (код ЄДРПОУ 04013755) послуг зі створення комплексних систем захисту інформації та інших робіт, що є порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Закону України «Про захист економічної конкуренції».

Згідно з п. 1 Розділу 2 «Положення про державну експертизу в сфері технічного захисту інформації» затвердженого наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України від 16.05.2007 № 93, обов`язковою умовою проведення указаних закупівель КСЗІ ІТС (комплексних систем захисту інформації інформаційно-телекомунікаційних систем) та укладених договорів з переможцями торгів (Виконавцями робіт) є оформлення та надання КП «ГІОЦ» (код ЄДРПОУ 04013755) Атестату відповідності КСЗІ ІТС, який є невід`ємною частиною експертного висновку, наданого експертною радою з питань державної експертизи у сфері технічного захисту інформації, що реєструється Адміністрацією Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України.

Відповідно до п.п. 6.5.8.1-6.5.8.2 НД ТЗІ 3.7-003-2005 «Порядку проведення робіт із створення комплексної системи захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційні системі» затвердженого наказом Департаменту спеціальних телекомунікаційних систем та захисту інформації Служби безпеки України від 8 листопада 2005 року № 125 із змінами згідно наказу Адміністрації Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України від 28.12.2012 № 806 Державна експертиза КСЗІ є окремим етапом приймальних випробувань ІТС. Державна експертиза проводиться з метою визначення відповідності КСЗІ технічному завданню, вимогам НД із захисту інформації та визначення можливості введення КЗСІ в складі ІТС в експлуатацію. Державна експертиза КСЗІ в ІТС проводиться згідно з Положенням про державну експертизу в сфері технічного захисту інформації.

26.11.2018 за результатами проведених конкурсних торгів через систему «Прозоро» між КП «Головний інформаційно-обчислювальний центр» (КП «ГІОЦ») в особі директора ОСОБА_5 та ТОВ «АЙ ТІ ІНЖИНІРИНГ» в особі директора ОСОБА_6 укладено Договір № 4502 предметом якого є створення за рахунок коштів місцевого бюджету КСЗІ «Інформаційна система «Муніципальний реєстр»», «Сервіс «Громадський бюджет»», «Сервіс єдиної авторизації та особистого кабінету інформаційно-телекомунікаційної системи «Єдиний веб-портал територіальної громади міста Київ» в частині «Особистий кабінет киянина» на суму 1424000, 000 грн. Строк надання послуг до 26.12.2018.

Додатково установлено, що обов`язковою умовою проведення указаних закупівель КСЗІ ІТС (комплексу системи захисту інформації інформаційно-телекомунікаційних систем) на загальну суму 2 млн. грн. є оформлення та надання Замовнику робіт Атестату відповідності КСЗІ ІТС, зареєстрованим Державною службою спеціального зв`язку та захисту інформації України.

Однак, переможцями конкурсних торгів указаний Атестат не надається, що свідчить про часткове або повне не виконання умов державної закупівлі, та як наслідок освоєння бюджетних коштів по завідомо підробленому акту виконаних робіт, що призводить до збитків.

Крім того, допитаний у якості свідка заступник начальника управління начальник відділу Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України ОСОБА_7 свідчить, що Порядок проведення робіт із створення комплексної системи захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційній системі здійснюється відповідно до вимог НД ТЗІ 3.7-003 -2005. Експертиза КСЗІ є процедурою підтвердження відповідності КСЗІ вимогам нормативних документів із ТЗІ та здійснюється відповідно до вимог Положення про державну експертизу в сфері технічного захисту інформації, затвердженого наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України від 16.05.2007 № 93 зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.07.2007 за № 820/14087. Порядок проведення державної експертизи в сфері криптографічного захисту інформації здійснюється згідно вимог «Положення про державну експертизу в сфері криптографічного захисту інформації», затвердженого наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України від 23.06.2008 № 100, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16.07.08 за № 651/15342. Відповідальність за забезпечення захисту інформації в ІТС, своєчасне розроблення необхідних для цього заходів та створення системи захисту покладається на керівника (заступника керівника) організації, яка є власником (розпорядником) ІТС, та керівників її структурних підрозділів, що забезпечують створення та експлуатацію ІТС.

Крім того, встановлено, що в ході аналізу веб-ресурсу «PROZORRO» визначено постійного Переможця торгів та штучних учасників з надання послуг у проведенні інформаційних форумів та надання інформаційно-комунікаційних послуг.

За результатамианалізу державноїзакупівлі послугз організаціїта проведенняKyivSmartCityForum2019на суму5100000грн., установлено що переможцем закупівлі є ТОВ «КНП Компані».

Згідно специфікації до укладеного договору ТОВ «КНП Компані» зобов`язувалось надати послуги з оренди приміщення (місця) проведення Форуму, формування списку учасників та спікерів Форуму, забезпечення присутності модераторів, включаючи їх зустріч, проїзд та проживання, створення мобільного додатку, сторінки у Фейсбук, реклами в мережі Інтернет та публікації відео репортажу в новинах про Форум, надання технічного обладнання, яке буде задіяно на форумі, фотографування, відео зйомки, паркування, гардеробу, хостесу, піару та кейтерингу.

Також, в ході вивчення тендерних документів ТОВ «КНП Компані» встановлено, що штатним розписом підприємства не передбачена можливість надання указаних послуг, що свідчить про проведення робіт працівниками Замовника конкурсних торгів державної закупівлі та перевитрат при проведення тендеру.

02.03.2020 на адресу Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій направлено лист про надання підтверджуючих документів про отримання замовлених послуг. Станом на даний час відповідь не отримано.

02.03.2020 на адресу ТОВ «КНП Компані» також направлено лист про надання відомостей та копій документів підтверджуючих надання указаних послуг, однак відповідь також не отримано.

Викладене свідчить про можливу змову службових осіб Замовника з Виконавцем робіт, спрямоване на розкрадання комунальних грошових коштів під видом проведення конкурсних торгів державної закупівлі з організації та проведення Kyiv Smart City Forum 2019.

Причетність службових осіб Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та суб`єктів господарської діяльності підтверджується зібраними матеріалами кримінального провадження.

На даний час, у зазначеному кримінальному провадженні проведено ряд слідчих дій, однак жодній особі не повідомлено про підозру.

Слідчий зазначає, що 23.01.2021 строк досудового розслідування у кримінальному провадженні за № 12019100000000834 від 23.07.2019 закінчується, однак закінчити досудове розслідування у встановлений законом строк не видається за можливе, оскільки необхідно:

- провести судові комп`ютерно-технічні експертизи;

- провести судово-економічні експертизи;

- провести тимчасові доступи до документів та інформації, з метою встановлення істини у кримінальному провадженні;

- допитати як свідків осіб, причетних до вчинення даного злочину.

У кримінальному провадженні за № 12019100000000834 від 23.07.2019 розслідуються кримінальне правопорушення, яке відносяться до тяжкого злочину.

З огляду на викладене, слідчий просить задовольнити клопотання та продовжити строк досудового розслідування на 12 місяців.

Слідчий подала заяву про розгляд клопотання у її відсутність.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя вважає, що воно підлягає задоволенню частково з наступних підстав.

Слідчим суддею встановлено, що Слідчою групою слідчого управління Головного управлінняНаціональної поліціїу містіКиєві проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні за № 12019100000000834 від 23.07.2019,за фактом розтрати та заволодіння коштами бюджету міста Києва службовими особами Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій Виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) та підпорядкованих комунальних підприємств, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.

23.01.2021 строк досудового розслідування у кримінальному провадженні за № 12019100000000834 від 23.07.2019 закінчується, однак закінчити досудове розслідування у встановлений законом строк не видається за можливе, оскільки необхідно:

- провести судові комп`ютерно-технічні експертизи;

- провести судово-економічні експертизи;

- провести тимчасові доступи до документів та інформації, з метою встановлення істини у кримінальному провадженні;

- допитати як свідків осіб, причетних до вчинення даного злочину.

Ст.слідчий СУ ГУ НП у м.Києві ОСОБА_3 , за погодженням з прокурором Київської міської прокуратури ОСОБА_4 , звернулась до Голосіївського районного суду м.Києва з клопотанням про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні, в якому особі не повідомлено про підозру, № 12019100000000834 від 23.07.2019 р. за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України, на 12 місяців.

В силу положень ст.294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першої статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другої статті 219 цього Кодексу.

Відповідно до абзацу 2 ч.1 ст. 219 КПК України строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить:

1) шість місяців - у кримінальному провадженні щодо кримінального проступку;

2) дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо злочину невеликої або середньої тяжкості;

3) вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Згідно з ч. 1 ст. 295-1 КПК України у випадках, передбачених статтею

294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.

Відповідно до положень ч.2 ст. 295-1 КПК України клопотання про продовження строку досудоовго розслідування до повідомлення особі про підозру зазначаються:

1) найменування (номер) кримінального провадження;

2) всі слідчі (розшукові) та інші процесуальні дії, проведені під час кримінального провадження;

3) обставини, що перешкоджали здійснити інші необхідні процесуальні дії раніше;

4) строк, необхідний для проведення або завершення процесуальних дій;

5) інші відомості, що обґрунтовують необхідність продовження строку досудового розслідування.

До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання. При цьому слідчий, прокурор зобов`язані зазначити у відповідному клопотанні найкоротший строк, достатній для потреб досудового розслідування.

Враховуючи викладене, зважаючи на те, що строк досудового розслідування закінчується, однак у кримінальному провадженні необхідно провести ряд слідчих та процесуальних дій для встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення, які не можливо було завершити з об`єктивних причин, слідчий суддя приходить до висновку про обґрунтованість клопотання слідчого та наявність підстав для продовження строку досудового розслідування.

Однак, слідчий належним чином не обґрунтовує необхідність продовження строку досудового розслідування на 12 місяців та неможливість завершити слідчі дії у більш стислі строки.

Слідчому судді не надано доказів на підтвердження орієнтовного строку проведення експертиз.

З огляду на викладене, слідчий суддя вважає за необхідне продовжити строк досудового розслідування на 6 місяців.

Керуючись ст.ст. 219, 294, 295-1, ст.376 КПК України, слідчий суддя,

у х в а л и в:

клопотання ст.слідчого СУ ГУ НП у м.Києві ОСОБА_3 , погоджене прокурором Київської міської прокуратури ОСОБА_4 , про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні, в якому особі не повідомлено про підозру, № 12019100000000834 від 23.07.2019 р. за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України, задовольнити частково.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №12019100000000834від 23.07.2019р.за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.3ст.191КК України, на 6 місяців.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення21.01.2021
Оприлюднено27.01.2023
Номер документу94790600
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —752/2508/20

Ухвала від 02.10.2020

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Плахотнюк К. Г.

Ухвала від 15.05.2020

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Плахотнюк К. Г.

Ухвала від 02.10.2020

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Плахотнюк К. Г.

Ухвала від 23.02.2021

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Хоменко В. С.

Ухвала від 23.02.2021

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Хоменко В. С.

Постанова від 21.01.2021

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Колдіна О. О.

Постанова від 25.01.2021

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Чередніченко Н. П.

Ухвала від 08.12.2020

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Хоменко В. С.

Ухвала від 08.12.2020

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Хоменко В. С.

Постанова від 11.09.2020

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Колдіна О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні