Рішення
від 03.02.2021 по справі 924/1041/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

м. Хмельницький

"03" лютого 2021 р. Справа № 924/1041/20

Господарський суд Хмельницької області у складі судді Кочергіною В.О., при секретарі судового засідання Мізик М.А., розглянувши матеріали за позовом Фермерського господарства "Тринька" с. Хоптинці Городоцького району Хмельницької області

до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області м. Хмельницький

за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача:

- гр. ОСОБА_1 м. Хмельницький

- гр. ОСОБА_2 м. Хмельницький

- гр. ОСОБА_3 с. Клинове Городоцького району Хмельницької області

- гр. ОСОБА_4 с. Клинове Городоцького району Хмельницької області

- гр. ОСОБА_5 м. Городок Хмельницької області

- гр. ОСОБА_6 м. Вінниця

- гр. ОСОБА_7 м. Красилів Хмельницької області

- гр. ОСОБА_8 с. Лисогірка Городоцького району Хмельницької області

- гр. ОСОБА_9 с. Лісоводи Городоцького району Хмельницької області

про:

- визнання незаконним та скасування рішення запису №004 від 17.06.2020року в поземельній книзі на земельну ділянку з кадастровим номером 6821288600:06:009:0018 площею 18,9963га;

- визнання незаконним наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №22-9171-СГ від 03.06.2020р. щодо надання дозволу ОСОБА_5 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність та скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 6821288600:06:009:0027;

- визнання незаконним наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №22-8993-СГ від 01.06.2020р. щодо надання дозволу ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність та скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 6821288600:06:009:0033;

- визнання незаконним наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №22-8990-СГ від 01.06.2020р. щодо надання дозволу ОСОБА_2 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність та скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 6821288600:06:009:0029;

- визнання незаконним наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №22-9058-СГ від 02.06.2020р. щодо надання дозволу ОСОБА_7 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність та скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 6821288600:06:009:0032;

- визнання незаконним наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №22-8992-СГ від 01.06.2020р. щодо надання дозволу ОСОБА_9 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність та скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 6821288600:06:009:0030;

- визнання незаконним наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №22-9170-СГ від 03.06.2020р. щодо надання дозволу ОСОБА_4 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність та скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 6821288600:06:009:0026;

- визнання незаконним наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №22-9055-СГ від 02.06.2020р. щодо надання дозволу ОСОБА_3 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність та скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 6821288600:06:009:0025;

- визнання незаконним наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №22-9057-СГ від 02.06.2020р. щодо надання дозволу ОСОБА_8 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність та скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 6821288600:06:009:0028;

- визнання незаконним наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №22-8991-СГ від 01.06.2020р. щодо надання дозволу ОСОБА_6 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність та скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 6821288600:06:009:0031;

- скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 6821288600:06:009:0034

За участю представників учасників справи:

від позивача: Остапчук О.О. - згідно ордеру серія ВХ№1007195 від 07.12.2020р.;

від відповідача: Андрійчук І.В. - згідно наказу №419-к від 15.06.2017р.;

від третіх осіб: не з`явились

Рішення ухвалюється 03.02.2021р., оскільки в судовому засіданні 21.01.2021р. оголошувалась перерва.

Відповідно до статті 233 Господарського процесуального кодексу України рішення у даній справі прийнято у нарадчій кімнаті за результатами оцінки доказів, поданих сторонами.

03.02.2021р. в судовому засіданні проголошено вступну і резолютивну частину частини рішення відповідно до ст. 240 ГПК України.

ВСТАНОВИВ:

17.09.2020р. на адресу господарського суду Хмельницької області надійшла позовна заява Фермерського господарства "Тринька" с. Хоптинці Городоцького району Хмельницької області.

В обгрунтування позовних вимог позивач вказує на те, що ФГ "Тринька" є законним користувачем земельної ділянки з кадастровим номером 6821288600:06:009:0018 площею 18,9963га, що розташована за межами населеного пункту Хоптинецької сільської ради Городоцького району Хмельницької області на підставі державного акту на право постійного користування землею Серія ХМ№0072 від 28.07.2000р., зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №158, виданого засновнику ФГ "Тринька" - ОСОБА_10 . Однак, Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області без правової підстави та погодження з ФГ "Тринька" було вилучено з Державного земельного кадастру земельну ділянку з кадастровим номером 6821288600:06:009:0018. Також наказами ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області певним громадянам надані дозволи на розробку проектів землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок площею 2,000га за рахунок земельної ділянки з кадастровим номером 6821288600:06:009:0018 площею 18,9963га, яка перебуває у законному користуванні ФГ "Тринька" із зміною виду цільового призначення з "для ведення фермерського господарства" на "для ведення особистого селянського господарства". Повідомляє, що будь-які рішення (акти) органів державної влади чи місцевого самоврядування щодо скасування чи визнання недійсним державного акту на право постійного користування землею серії ХМ№0072 від 28.07.2000р. не приймались.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 17.09.2020року, позовну заяву передано для розгляду судді Кочергіній В.О.

21.09.2020р. позивачем подано клопотання (вх.№05-08/1997/20), (вх.№05-08/1996/20), (вх.№05-08/1998/20), (вх.№05-08/1993/20), (вх.№05-08/1995/20) про залучення до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - гр. ОСОБА_1 м. Хмельницький, гр. ОСОБА_2 м. Хмельницький, гр. ОСОБА_3 с. Клинове Городоцького району Хмельницької області, гр. ОСОБА_4 с. Клинове Городоцького району Хмельницької області, гр. ОСОБА_5 м. Городок Хмельницької області, гр. ОСОБА_6 м. Вінниця, гр. ОСОБА_7 м. Красилів Хмельницької області, гр. ОСОБА_8 с. Лисогірка Городоцького району Хмельницької області, гр. ОСОБА_9 с. Лісоводи Городоцького району Хмельницької області. В обгрунтування поданих клопотань вказує, що рішення у даній справі може вплинути на права та інтереси вказаних громадян, оскільки саме їм було надано дозволи на розробку проектів землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок за рахунок земельної ділянки з кадастровим номером 6821288600:06:009:0018, законним користувачем якої є позивач. У клопотаннях представник позивача також зазначає, що докази надсилання копії позовної заяви з додатками на адреси третіх осіб додано до позовної заяви. До клопотань додано докази їх надсилання на адресу відповідача.

Ухвалою суду від 22.09.2020р. позовну заяву ФГ "Тринька" залишено без руху, встановлено позивачу строк на усунення недоліків позовної заяви - не пізніше 10 днів з дня вручення зазначеної ухвали шляхом подання до суду доказів доплати судового збору у сумі 18918грн. 00коп.

19.10.2020р. позивачем подано заяву (вх.№05-22/9149/20) про усунення недоліків, відповідно до якої, усунуто недоліки, зазначені в ухвалі суду від 22.09.2020р.

Ухвалою суду від 23.10.2020р. позовну заяву Фермерського господарства "Тринька" с. Хоптинці Городоцького району Хмельницької області прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі №924/1041/20, розгляд справи вирішено проводити за правилами загального позовного провадження, залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача окремих громадян, а також призначено підготовче засідання на 11год. 00хв. 17.11.2020р.

11.11.2020р. відповідачем подано відзив на позов (вх.№05-22/10102/20), з запереченнями проти позовних вимог. Відповідач наголошує, що Законом України "Про Державний земельний кадастр" чітко визначено підстави для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки, та у кадастрового реєстратора не було підстав для відмови у реєстрації земельних ділянок, спірні земельні ділянки були сформовані та зареєстровані у державному земельному кадастрі. Звертає увагу суду на те, що наявність дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки чи його відсутність не має жодного правового значення для надання такого дозволу іншій особі щодо тієї ж земельної ділянки, оскільки отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не означає позитивного рішення про надання її у власність. Також зазначає, що процедура державної реєстрації земельної ділянки, як об`єкта цивільних прав відокремлена від процедури державної реєстрації речового права на неї. Так, відповідно до абзацу другого частини 9 статті 21 Закону України "Про Державний земельний кадастр", відомості про розподіл земель за формами і видами речових прав вносяться до Державного земельного кадастру відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Отже, після скасування права на землю органами реєстру прав, державний кадастровий реєстратор отримає в порядку інформаційного обміну інформацію про скасування права, відповідно до чого і внесе зміни до Поземельної книги. На даний час, Держгеокадастр та його територіальні органи здійснюють державну реєстрацію земельних ділянок, а не прав на них. Державна реєстрація земельної ділянки це внесення до Державного земельного кадастру передбачених Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння ій кадастрового номера (ст. 1 Закону України "Про державний земельний кадастр"). До відзиву додано докази, в підтвердження викладених обставин та заперечень, а також докази надсилання відзиву на адресу позивача.

У зв`язку із тимчасовою непрацездатністю судді Кочергіної В.О. у період з 10.11.2020р. по 11.12.2020р., підготовче засідання у справі №924/1041/20, призначене на 11год. 00хв. 17.11.2020р. не відбулось.

07.12.2020р. позивачем подано відповідь на відзив (вх.№05-22/10998/20) з додатковим обгрунтуванням позовних вимог та спростуванням заперечень відповідача висловлених у відзиві на позов. На думку позивача, відповідачу було відомо, що спірні земельні ділянки перебувають у користуванні ФГ "Тринька", його дії були свідомими та завідомо протиправними, а відтак накази Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про надання дозволів на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність третім особам слід визнати недійсними та скасувати. До відповіді додано докази її надсилання на адреси інших учасників справи.

Ухвалою суду від 15.12.2020р. продовжено строк підготовчого провадження за ініціативою суду на 30днів та призначено підготовче засідання у даній справі на 10:30год. 30.12.2020р.

В підготовчому засіданні 30.12.2020р. судом постановлено ухвалу із занесенням до протоколу судового засідання про оголошення перерви на 15:30год. 12.01.2021р.

Ухвалою суду від 12.01.2021р. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 15:30год. 20.01.2021р.

20.01.2021р. в судовому засіданні постановлено ухвалу про оголошення перерви на 10:00год. 03.02.2021р. із занесенням до протоколу судового засідання.

29.01.2021р. представником позивача подано до суду клопотання (вх.№05-22/925/21) про долучення до матеріалів справи листа Відділу у Городоцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №42/406-21-0.62 від 26.01.2021р. з додатками.

03.02.2021р. позивачем подано додаткові пояснення по справі (вх.№05-22/1045/21) з зазначенням про те, що припинення існування земельної ділянки з кадастровим номером 6821288600:06:009:0018 як об`єкта речових прав та формування нових земельних ділянок було здійснене відповідачем з грубим порушенням Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів від 17.10.2012року №1051. У поясненнях також вказує на те, що відповідно до практики Великої Палати Верховного Суду, отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не означає позитивного вирішення питання про надання її у власність, а тому не створює правових наслідків, крім тих, що пов`язані з неправомірністю прийняття рішення органом місцевого самоврядування. Вважає, що надані дозволи на розробку проекту землеустрою не створюють для осіб, які отримали такий дозвіл жодних прав та обов`язків на земельну ділянку, тому залучені до участі у даній справі громадяни не можуть бути відповідачами, оскільки до них не може бути пред`явлено будь-яких матеріально-правових вимог, тому належним відповідачем у даній справі є Головне управління Держгеокадатсру у Хмельницькій області. У поясненнях звертає увагу суду на те, що вказаний спір є спором про право і повинен розглядатися за правилами господарського судочинства через його суб`єктивний склад та пов`язаний із здісненням позивачем майнових прав на земельну ділянку.

Представник позивача в судовому засіданні 03.02.2021р. отримав копію клопотання відповідача, адресованого до суду 29.01.2021р. (вх.№05-22/925/21), про що засвідчив своїм підписом на вказаному клопотанні.

Представник позивача в судовому засіданні 03.02.2021р. позовні вимоги підтримав та наполягав на їх задоволенні.

Представник відповідача в судовому засіданні 03.02.2021р. проти позову заперечував, просив суд відмовити позивачу у його задоволенні.

Треті особи своїх письмових позицій щодо заявленого позову суду не надали, своїх повноважних представників для участі в судовому засіданні не направили.

Враховуючи вищевикладене, повно, всебічно і об`єктивно дослідивши матеріали та обставини справи, оцінивши надані сторонами докази по суті спору, їх належність, допустимість, достовірність кожного окремо, судом береться до уваги таке.

Згідно Державного акту на право постійного користування землею Серія ХМ№0072 від 28.07.2000р., зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №158, ОСОБА_10 надана у постійне користування земельна ділянка площею 33,0га в межах згідно з планом, яка розташована на території Хоптинецької сільської ради Городоцького району Хмельницької області для ведення селянського (фермерського) господарства.

Державний акт виданий на підставі розпорядження Городоцької районної державної адміністрації від 27.03.1997р. №95.

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців 21.04.1997р. проведено державну реєстрацію Фермерського господарства "Тринька" , код 23840375, засновник - ОСОБА_10 .

Відповідно до Статуту Фермерського господарства "Тринька" (нова редакція), затвердженого Рішенням зборів засновників від 15.02.2018р., засновником господарства є ОСОБА_10 (Хмельницька область, Городоцький район, с. Хоптинці).

20.03.2015р. Відділом Держземагенства у Городоцькому районі відкрито Поземельну книгу на земельну ділянку кадастровий номер 6821288600:06:009:0018, загальною площею 18.9963га, яка розташована (Хмельницька область, Городоцький район, Хоптинецька сільська рада), цільове призначення - 01.02 для ведення фермерського господарства (запис №001 від 2003.2015р., розділ 1).

20.03.2015р. у розділі 3 Поземельної книги на земельну ділянку кадастровий номер 6821288600:06:009:0018, вчинено запис №003, згідно якого користувачем земельної ділянки вказано ФГ "Тринька", код 2384075. Документ, що посвідчує право - державний акт Серія ХМ№0072 від 28.07.2000р.

17.06.2020р. у розділі 3 Поземельної книги на земельну ділянку кадастровий номер 6821288600:06:009:0018, вчинено запис №004 згідно якого користувачем земельної ділянки вказано ОСОБА_10 . Документ, що посвідчує право - державний акт Серія ХМ№0072 від 28.07.2000р. Суть змін - виправлення відомостей про власників (користувачів). Підстава внесення змін - звернення заявника від 17.06.2020р. №ЗВ - 6810900222020. Особа, яка звертається - ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області.

Відповідно до листа Відділу у Городоцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №42/406-21-0.62 від 26.01.2021р., адресованого Головному управлінню Держгеокадастру у Хмельницькій області, поземельна книга на земельну ділянку з кадастровим номером 6821288600:06:009:0018 закрита 31.07.2020р., у зв`язку з її поділом.

У листі також вказано, що державним кадастровим реєстратором Відділу у Городоцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області сформовано заявку ЗВ-6810900222020 від 17.06.2020р. (заявник Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області), у зв`язку з приведенням у відповідність відомостей ДЗК відповідно до Державного акту на право постійного користування землею ХМ№0072 від 28.07.2000р.

14.05.2020р. та 15.05.2020р. громадяни ОСОБА_1 м. Хмельницький, ОСОБА_2 м. Хмельницький, ОСОБА_3 с. Клинове Городоцького району Хмельницької області, ОСОБА_4 с. Клинове Городоцького району Хмельницької області, ОСОБА_5 м. Городок Хмельницької області, ОСОБА_6 м. Вінниця, Малинецька Т.П. м. Красилів Хмельницької області, ОСОБА_8 с. Лисогірка Городоцького району Хмельницької області, ОСОБА_9 с. Лісоводи Городоцького району Хмельницької області звернулись до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області із заявами для надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а також повідомили, що правом на безоплатну приватизацію земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства не скористались.

На підставі вказаних заяв Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області видано накази №22-8991-СГ від 01.06.2020р., №22-8992-СГ від 01.06.2020р., №22-9055-СГ від 02.06.2020р., №22-9057-СГ від 02.06.2020р., №22-8993-СГ від 01.06.2020р., №22-8990-СГ від 01.06.2020р., №22-9058-СГ від 02.06.2020р., №22-9170-СГ від 03.06.2020р., №22-9171-СГ від 03.06.2020р. "Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки", якими громадянам ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 надано дозволи на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність зі зміною виду цільового призначення в межах категорії земель за основним цільовим призначенням - землі сільськогосподарського призначення; місце розташування об`єкта землеустрою: із земельної ділянки (кадастровий номер 6821288600:06:009:0018), які розташовані за межами населених пунктів Хоптинецької сільської ради Городоцького району Хмельницької області; орієнтовний розмір земельної ділянки - 2,0000га. Цільове призначення земельної ділянки до його зміни - для ведення фермерського господарства (01.02), цільове призначення земельної ділянки після його зміни - для ведення особистого селянського господарства (01.03).

Фізичною особою-підприємцем Кодісовим В.А. розроблено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок громадянам ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 (кадастровий номер 6821288600:06:009) із зміною цільового призначення земель, із (01.02) для ведення фермерського господарства в (01.03) для ведення особистого селянського господарства.

Проект землеустрою містить: завдання на розроблення проекту землеустрою; пояснювальну записку; клопотання (заяви) замовника на розроблення проекту землеустрою; накази головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області; викопіювання з карти агровиробничих груп грунтів; викопіювання з кадастрової карти (плану); матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування; відомість про обчислення площі земельних ділянок; кадастровий план земельних ділянок; перелік обмежень у використані земельних ділянок; акт перенесення в натурі (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності (у разі формування земельної ділянки); акт прийомки-передачі межових знаків на зберігання (у разі формування земельної ділянки); матеріали перенесення меж земельних ділянок (у разі формування земельної ділянки); додаткові матеріали (правостановлюючі документи); матеріали погодження проекту землеустрою; копію сертифіката інженера землевпорядника.

У розділі 2 пояснювальної записки проекту зазначено, що даним проектом передбачено відвести земельні ділянки у власність громадянам із зміною цільового призначення із 01.02 для ведення фермерського господарства, сільськогосподарського призначення шляхом поділу земельної ділянки кадастровий номер 6821288600:06:009:0018.

Відділом у Городоцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області відкрито Поземельні книги на земельні ділянки з кадастровими номерами 6821288600:06:009:0025; 6821288600:06:009:0026; 6821288600:06:009:0027; 6821288600:06:009:0028; 6821288600:06:009:0029; 6821288600:06:009:0030; 6821288600:06:009:0031; 6821288600:06:009:0032; 6821288600:06:009:0033; 6821288600:06:009:0034.

Відповідачем до матеріалів справи додано накази Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області "Про відмову у наданні у власність земельної ділянки", а саме №22-12325-СГ, №22-12343-СГ, №22-12323-СГ, №22-12327-СГ, №22-12338-СГ, №22-12333-СГ, №22-12308-СГ, №22-12317-СГ, №22-12336-СГ від 13.10.2020р., якими відмовлено громадянам ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_1 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 , ОСОБА_5 , ОСОБА_4 в затвердженні проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність площею 2,0000га, які розташована за межами населених пунктів Хоптинецької сільської ради Городоцького району Хмельницької області із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства.

Враховуючи вищевикладене, повно, всебічно і об`єктивно дослідивши матеріали та обставини справи, оцінивши надані сторонами докази по суті спору, їх належність, допустимість, достовірність кожного окремо, судом береться до уваги таке.

Статтею 15 ЦК України передбачено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання та на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Право кожної особи на звернення до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу закріплено статтею 16 цього Кодексу. Суд шляхом вчинення провадження у справах здійснює захист їх прав і охоронюваних законом інтересів, які порушені або оспорюються. Наявність права на пред`явлення позову не є безумовною підставою для здійснення судового захисту, а лише однією з необхідних умов реалізації права, встановленого вищевказаними нормами.

Вирішуючи спір по суті, господарський суд має встановити наявність у особи, яка звернулася з позовом, суб`єктивного матеріального права або охоронюваного законом інтересу, для захисту якого звернувся позивач, тобто, встановити чи є особа, за позовом якої порушено провадження у справі, належним позивачем. При цьому, відсутність права на позов в матеріальному розумінні тягне за собою прийняття рішення про відмову у задоволенні позову, незалежно від інших встановлених судом обставин, оскільки лише наявність такого права обумовлює виникнення у інших осіб відповідного обов`язку перед особою, якій таке право належить, і яка може вимагати виконання такого обов`язку (вчинити певні дії) від зобов`язаних осіб. Встановивши наявність у особи, яка звернулася з позовом, суб`єктивного матеріального права або охоронюваного законом інтересу, на захист яких подано позов, суд з`ясовує наявність чи відсутність факту порушення або оспорення прав і відповідно приймає рішення про захист порушеного права або відмовляє позивачеві у захисті, встановивши безпідставність та необґрунтованість заявлених вимог.

Позовом у процесуальному сенсі є звернення до суду з вимогою про захист своїх прав та інтересів, який складається із двох елементів: предмета і підстави позову.

Предметом позову є певна матеріально-правова вимога позивача до відповідача, а підставою позову - факти, які обґрунтовують вимогу про захист права чи законного інтересу. При цьому, особа, яка звертається до суду з позовом, самостійно визначає у позовній заяві, яке її право чи охоронюваний законом інтерес порушено особою, до якої пред`явлено позов, та зазначає, які саме дії необхідно вчинити суду для відновлення порушеного права. У свою чергу, суд має перевірити доводи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, у тому числі щодо матеріально-правового інтересу у спірних відносинах, і у разі встановлення порушеного права з`ясувати, чи буде воно відновлено у заявлений спосіб.

Щодо наявності та порушення прав позивача за захистом якого останній звертається судом враховується, що наявними в матеріалах справи доказами підтверджено, що до вчинення оспорюваного запису №004 від 17.06.2020р., у розділі 3 Поземельної книги 6821288600060090018 користувачем земельної ділянки кадастровий номер 6821288600:06:009:0018 (запис №003 від 20.03.2015р.) значилось Фермерське господарство "Тринька", код 2384075. Документ, що посвідчує право - державний акт Серія ХМ№0072 від 28.07.2000р.

Відповідно до п. і) ч.1 ст.25 Закону України Про державний земельний кадастр" поземельна книга є документом Державного земельного кадастру, який містить інформація про власників (користувачів) земельної ділянки відповідно до даних про зареєстровані речові права у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно земельну ділянку, а згідно ч. 2 даної норми поземельна книга відкривається одночасно з державною реєстрацією земельної ділянки.

За змістом положень Закону України "Про фермерське господарство" фермерське господарство є формою підприємницької діяльності громадян та підлягає державній реєстрації як юридична особа або ФОП.

На час реєстрації Феремерського господарства "Тринька" діяв Закон України "Про селянське (фермерське) господарство", ст.9 якого передбачала, що після одержання Державного акта на право приватної власності на землю, Державного акта на право постійного користування землею або укладення договору на тимчасове користування землею, в тому числі на умовах оренди, селянське (фермерське) господарство підлягає у 30-денний термін державній реєстрації у Раді народних депутатів, що передала у власність чи надала у користування земельну ділянку.

Згідно із частиною першою статті 2 Закону України "Про селянське (фермерське) господарство" (у редакції, чинній на час надання ОСОБА_10 земельної ділянки та реєстрації фермерського господарства) селянське (фермерське) господарство є формою підприємництва громадян України, які виявили бажання виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, займатися її переробкою та реалізацією.

За змістом частини першої статті 51 ЗК України (1990р.) (у редакції, чинній станом на 28.07.2000) громадяни, які виявили бажання вести СФГ (включаючи й тих, хто переїздить з іншої місцевості), для одержання земельної ділянки у власність або користування подають до сільської, селищної, міської, районної Ради народних депутатів за місцем розташування земельної ділянки заяву, яку підписує голова створюваного СФГ.

Відповідно до положень статті 7 ЗК України (1990р.) (у редакції, чинній станом на 28.07.2000) користування землею може бути постійним або тимчасовим. У постійне користування земля надається Радами народних депутатів із земель, що перебувають у державній власності, громадянам України для ведення СФГ , особистого підсобного господарства.

Згідно із частиною першою статті 23 ЗК України (1990р.) (у редакції, чинній станом на 28.07.2000) право власності або право постійного користування землею посвідчується державними актами, які видаються і реєструються сільськими, селищними, міськими, районними Радами народних депутатів.

З урахуванням наведених норм та відповідно до обставин цієї справи, на момент надання спірної земельної ділянки фізичній особі - голові СФГ ( ОСОБА_10 ), земельна ділянка на праві постійного землекористування для ведення СФГ надавалась не як громадянину України, а як спеціальному суб`єктові - голові створеного СФГ.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові ВП ВС від 23.06.2020 у справі №922/989/18.

Тобто у правовідносинах користування спірною земельною ділянкою відбулася фактична заміна користувача і обов`язки землекористувача земельної ділянки перейшли до фермерського господарства.

Відносини, пов`язані зі створенням, діяльністю та припиненням діяльності фермерських господарств, на час виникнення спірних правовідносин, регулюються, Конституцією України, Земельним кодексом України, Законом України "Про фермерське господарство" та іншими нормативно-правовими актами України (стаття 2 цього Закону). У таких правовідносинах Закон України "Про фермерське господарство" є спеціальним нормативно-правовим актом.

Право на створення фермерського господарства має кожний дієздатний громадянин України, який досяг 18-річного віку та виявив бажання створити фермерське господарство. Для отримання (придбання) у власність або в оренду земельної ділянки державної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до відповідної районної державної адміністрації. Для отримання у власність або в оренду земельної ділянки із земель комунальної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до місцевої ради (частина перша статті 5, частина перша статті 7 Закону України "Про фермерське господарство").

Після одержання засновником державного акта на право власності на земельну ділянку або укладення договору оренди земельної ділянки та його державної реєстрації фермерське господарство підлягає державній реєстрації в порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб (стаття 8 згаданого Закону).

Тобто, можливість реалізації громадянином права на створення фермерського господарства безпосередньо пов`язана з наданням (передачею) йому земельних ділянок для ведення фермерського господарства, що є обов`язковою умовою для державної реєстрації фермерського господарства.

З комплексного аналізу норм статей 1, 5, 7, 8, 12 Закону України "Про фермерське господарство" можна зробити висновок, що фермерське господарство реєструється в установленому законом порядку і з дати реєстрації набуває статусу юридичної особи. З цього часу обов`язки землекористувача земельної ділянки здійснює фермерське господарство, а не громадянин, якому вона надавалась.

Аналогічна правова позиція викладена у Постанові Великої Палати Верховного Суду №348/992/16-ц від 13.03.2018р.

Судом встановлено, що 17.06.2020р. Державним кадастровим реєстратором вчинено запис №004 у розділі 3 Поземельної книги 6821288600060090018, яким змінено користувача земельної ділянки з ФГ "Тринька" на ОСОБА_10 . Документ, що посвідчує право - державний акт Серія ХМ№0072 від 28.07.2000р. Суть змін - виправлення відомостей про власників (користувачів). Підстава внесення змін - звернення заявника від 17.06.2020р. №ЗВ - 6810900222020. Особа, яка звертається - ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області.

Враховуючи те, що на підставі наявних в матеріалах справи доказів судом встановлено, що на час вчинення запису №004 від 17.06.2020р. в Поземельній книзі 6821288600060090018 належним користувачем земельної ділянки кадастровий номер 6821288600:06:009:0018 було Фермерське господарство "Тринька", суд вважає безпідставним та неправомірним внесення змін Державним кадастровим реєстратором щодо користувача земельної ділянки з Фермерського господарства "Тринька" та ОСОБА_10 , шляхом вчинення запису №004 від 17.06.2020р., з огляду на що позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.

Щодо доводів відповідача про неефективність способу захисту порушеного права шляхом визнання незаконним та скасування рішення запису №004 від 17.06.2020року в поземельній книзі на земельну ділянку з кадастровим номером 6821288600:06:009:0018 площею 18,9963га з огляду на те, що поземельна книга на земельну ділянку з кадастровим номером 6821288600:06:009:0018 закрита, судом враховується таке.

Відповідно до п.58 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051 (далі - Порядок), у разі закриття Поземельної книги Державний кадастровий реєстратор: 1) за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру проставляє на титульному аркуші Поземельної книги в електронній (цифровій) формі електронну позначку про факт її закриття за власним кваліфікованим електронним підписом; 2) проставляє на титульному аркуші Поземельної книги в паперовій формі позначку про факт її закриття за формою згідно з додатком 9.

Наявні в матеріалах справи копії Поземельної книги 6821288600060090018 в паперовій формі не містять відміток/позначок (визначених додатком №9) щодо її закриття.

При цьому суд звертає увагу на те, що відповідно до п.135 Порядку у разі внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку (в разі її поділу чи об`єднання з іншою земельною ділянкою), на яку відповідно до цього Порядку Поземельна книга була відкрита та закрита, або відомостей про земельну ділянку, що набули статусу архівних відповідно до пункту 138 цього Порядку, такі відомості вносяться до Поземельної книги відповідно до пунктів 49-54 цього Порядку на підставі відомостей Державного земельного кадастру про земельну ділянку із статусом архівних.

Щодо позовних вимог про скасування державної реєстрації земельних ділянок кадастрові номери 6821288600:06:009:0025; 6821288600:06:009:0026; 6821288600:06:009:0027; 6821288600:06:009:0028; 6821288600:06:009:0029; 6821288600:06:009:0030; 6821288600:06:009:0031; 6821288600:06:009:0032; 6821288600:06:009:0033; 6821288600:06:009:0034 судом враховується таке.

Судом встановлено, що земельні ділянки кадастрові номери 6821288600:06:009:0025; 6821288600:06:009:0026; 6821288600:06:009:0027; 6821288600:06:009:0028; 6821288600:06:009:0029; 6821288600:06:009:0030; 6821288600:06:009:0031; 6821288600:06:009:0032; 6821288600:06:009:0033; 6821288600:06:009:0034, сформовані за рахунок поділу земельної ділянки з кадастровим номером 6821288600:06:009:0018, яка належить позивачу на праві постійного користування згідно державного акту серії ХМ 0072 від 28.11.2000р.

Відповідно до ч.5 ст.115 Земельного кодексу України земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

Матеріали справи не містять доказів в підтвердження припинення права постійного користування земельною ділянкою з кадастровим номером 6821288600:06:009:0018, що виникло у позивача згідно державного акту серії ХМ 0072 від 28.07.2000р.

Зважаючи на відсутність правових підстав для припинення права Фермерського господарства "Тринька" на постійне користування земельною ділянкою з кадастровим номером 6821288600:06:009:0018, встановлені під час розгляду справи обставини неправомірності дій щодо зміни користувача вказаної земельної ділянки шляхом вчинення запису №004 від 17.06.2020р., суд приходить до висновку, що проведенням державної реєстрації земельних ділянок з кадастровими номерами 6821288600:06:009:0026; 6821288600:06:009:0027; 6821288600:06:009:0028; 6821288600:06:009:0029; 6821288600:06:009:0030; 6821288600:06:009:0031; 6821288600:06:009:0032; 6821288600:06:009:0033; 6821288600:06:009:0034 порушуються права позивача як користувача земельної ділянки, за рахунок поділу якої були сформовані вказані земельні ділянки.

Статтею 1 Закону України "Про державний земельний кадастр" визначено, що державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.

За змістом ч.1 ст.24 Закону України "Про державний земельний кадастр" державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку.

Згідно статті 3 Закону України "Про державний земельний кадастр" закріплено основні принципи, на яких базується Державний земельний кадастр, зокрема, принципи об`єктивності, достовірності та повноти відомостей у Державному земельному кадастрі.

За наведених обставин, подальша наявність відомостей щодо земельних ділянок кадастрові номери 6821288600:06:009:0026; 6821288600:06:009:0027; 6821288600:06:009:0028; 6821288600:06:009:0029; 6821288600:06:009:0030; 6821288600:06:009:0031; 6821288600:06:009:0032; 6821288600:06:009:0033; 6821288600:06:009:0034 у Державному земельному кадастрі порушуватиме принципи об`єктивності, достовірності та повноти відомостей та унеможливить відновлення порушеного права позивача.

Визначені законом підстави для скасування державної реєстрації земельної ділянки не надають можливості усунути порушення прав позивача, яке виникло внаслідок встановлених судом обставин, оскільки у чинному законодавстві України відсутні механізми щодо самостійного звернення позивача до органів Держгеокадастру із заявою про скасування протиправного запису, який порушує його права.

При зверненні до суду з даним позовом позивачем обрано такий спосіб захисту, який може відновити його становище та захистити порушене право, а саме скасування державної реєстрації земельних ділянок кадастрові номери 6821288600:06:009:0026; 6821288600:06:009:0027; 6821288600:06:009:0028; 6821288600:06:009:0029; 6821288600:06:009:0030; 6821288600:06:009:0031; 6821288600:06:009:0032; 6821288600:06:009:0033; 6821288600:06:009:0034.

Так, статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

При цьому під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.

Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

В справі « East/West Alliance Limited» проти України» (№ 19336/04) Суд вказує, що дія статті 13 вимагає надання національного засобу юридичного захисту у спосіб, який забезпечує вирішення по суті поданої за Конвенцією «небезпідставної скарги» та відповідне відшкодування, хоча договірним державам надається певна свобода дій щодо вибору способу, в який вони виконуватимуть свої конвенційні зобов`язання за цим положенням. Межі обов`язків за статтею 13 різняться залежно від характеру скарги заявника відповідно до Конвенції. Незважаючи на це, засоби юридичного захисту, які вимагаються за статтею 13 Конвенції, повинні бути ефективними як у теорії, так і на практиці (Kudla v. Poland № 30210/96).

Крім того, у пункті 227 рішення у справі «Кудла проти Польщі» суд вказав, що стаття 13 Конвенції гарантує на національному рівні доступність засобу юридичного захисту, здатного забезпечувати втілення в життя змісту конвенційних прав і свобод, незалежно від того, у якій формі вони закріплені в національному правовому порядку. Отже, дія статті 13 вимагає надання національного засобу юридичного захисту у спосіб, який забезпечує вирішення по суті поданої за Конвенцією «небезпідставної скарги» та відповідне відшкодування, хоча договірним державам надається певна свобода дій щодо вибору способу, в який вони виконуватимуть свої конвенційні зобов`язання за цим положенням. Межі обов`язків за статтею 13 різняться залежно від характеру скарги заявника відповідно до Конвенції. Незважаючи на це, засоби юридичного захисту, які вимагаються за статтею 13 Конвенції, повинні бути ефективними як у теорії, так і на практиці; використанню засобів захисту не повинні невиправдано та необґрунтовано перешкоджати дії чи бездіяльність органів влади держави-відповідача (рішення у справі «Аксой проти Туреччини» (Aksoy v. Turkey), пункт 95 та рішення у справі «Кудла проти Польщі» (Kudla v. Poland), заява № 30210/96, пункт 157).

Так, відповідно до статті 8 Конституції України в Україні діє принцип верховенства права. Відповідно до статті 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.

В свою чергу, обов`язковість рішення суду, серед іншого закріплено в статті 129 Конституції України, статті 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» .

Суд зазначає, що спірні правовідносини регулюються Законом України «Про Державний земельний кадастр» та Порядком ведення Державного земельного кадастру, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051 (далі - Порядок; в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до частини десятої статті 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» та пункту 114 Порядку державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі: ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки, яке набрало законної сили в установленому законодавством порядку.

З урахуванням наведеного позовні вимоги в частині скасування державної реєстрації земельних ділянок кадастрові номери 6821288600:06:009:0026; 6821288600:06:009:0027; 6821288600:06:009:0028; 6821288600:06:009:0029; 6821288600:06:009:0030; 6821288600:06:009:0031; 6821288600:06:009:0032; 6821288600:06:009:0033; 6821288600:06:009:0034 підлягають задоволенню.

Щодо позовних вимог про визнання незаконними наказів Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області щодо надання дозволів на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність №22-9171-СГ від 03.06.2020р. гр. ОСОБА_5 , №22-8993-СГ від 01.06.2020р. гр. ОСОБА_1 , №22-8990-СГ від 01.06.2020р. гр. ОСОБА_2 , №22-9058-СГ від 02.06.2020р. гр. ОСОБА_7 , №22-8992-СГ від 01.06.2020р. гр. ОСОБА_9 , №22-9170-СГ від 03.06.2020р. гр. ОСОБА_4 , №22-9055-СГ від 02.06.2020р. гр. ОСОБА_3 , №22-9057-СГ від 02.06.2020р. гр. ОСОБА_8 , №22-8991-СГ від 01.06.2020р. гр. ОСОБА_6 судом враховується, що матеріали справи не містять доказів набуття зазначеними громадянами права власності або користування земельними ділянками, скасування державної реєстрації яких оспорюється.

Натомість наказами ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області зазначеним громадянам відмовлено у затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з посиланням на те, що запитувані земельні ділянки перебувають в користуванні ФГ "Тринька".

При цьому згідно з практикою Великої Палати Верховного Суду отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не означає позитивного вирішення питання про надання її у власність, а тому не створює правових наслідків, крім тих, що пов`язані з неправомірністю прийняття рішення органом місцевого самоврядування (постанова від 28 листопада 2018 року у справі №826/5735/16).

Рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою є одним з етапів процесу отримання права власності чи користування на земельну ділянку. Однак отримання такого дозволу не гарантує особі чи невизначеному колу осіб набуття такого права, оскільки сам по собі дозвіл не є правовстановлюючим актом. Відтак правовідносини, пов`язані з прийняттям та реалізацією такого рішення, не підпадають під визначення приватноправових, оскільки не породжують особистих майнових прав та зобов`язань осіб (постанова Великої Палати Верховного Суду від 17 жовтня 2018 року у справі № 380/624/16-ц).

Якщо особа звертається до повноважного органу з клопотанням про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, за результатами розгляду якого цей орган приймає відповідні рішення, зокрема й про скасування рішення щодо надання відповідного дозволу, то у цих правовідносинах зазначений орган реалізує управлінські функції. А тому спори про оскарження таких його рішень належать до юрисдикції адміністративного суду (постанови Великої Палати Верховного Суду від 21 березня 2018 року у справі № 536/233/16-ц, від 30 травня 2018 року у справі № 127/16433/17, від 28 листопада 2018 року у справі № 820/4219/17, від 16 та 22 січня 2019 року у справах №361/2562/16-а та 371/957/16-а, від 27.03.2019 по справі № 206/4712/17).

З урахуванням наведеного провадження у справі в частині позовних вимог щодо визнання незаконними наказів Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про надання дозволів на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність необхідно закрити на підставі п.1 ч.1 ст.231 ГПК України, оскільки спірні правовідносини не підлягають вирішенню за правилами господарського судочинства.

При цьому суд, в порядку ч.2 ст.231 ГПК України, роз`яснює, що спір про визнання незаконними наказів Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області щодо надання дозволів на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність належить до адміністративної юрисдикції.

Відповідно до ч.1 ст.129 ГПК України судові витрати покладаються на сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Сплачений позивачем судовий збір за вимогами, провадження у яких закрито, підлягає поверненню з Державного бюджету України на підставі п.5 ч.1 ст.7 Закону України "Про судовий збір".

Керуючись ст. ст. 20, 24, 27, 73, 74, 76-79, 86, 129, 202, 231, 232, 233, 236-238, 240-242, 327 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

1. Визнати незаконним та скасувати рішення - запис №004 від 17.06.2020року в поземельній книзі на земельну ділянку з кадастровим номером 6821288600:06:009:0018 площею 18,9963га.

2. Скасувати державну реєстрацію земельних ділянок з кадастровими номерами 6821288600:06:009:0027; 6821288600:06:009:0033; 6821288600:06:009:0029; 6821288600:06:009:0032; 6821288600:06:009:0030; 6821288600:06:009:0026; 6821288600:06:009:0025; 6821288600:06:009:0028; 6821288600:06:009:0031; 6821288600:06:009:0034

3. Закрити провадження у справі в частині позовних вимог про:

- визнання незаконним наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №22-9171-СГ від 03.06.2020р. щодо надання дозволу ОСОБА_5 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність;

- визнання незаконним наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №22-8993-СГ від 01.06.2020р. щодо надання дозволу ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність;

- визнання незаконним наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №22-8990-СГ від 01.06.2020р. щодо надання дозволу ОСОБА_2 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність;

- визнання незаконним наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №22-9058-СГ від 02.06.2020р. щодо надання дозволу ОСОБА_7 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність;

- визнання незаконним наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №22-8992-СГ від 01.06.2020р. щодо надання дозволу ОСОБА_9 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність;

- визнання незаконним наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №22-9170-СГ від 03.06.2020р. щодо надання дозволу ОСОБА_4 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність;

- визнання незаконним наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №22-9055-СГ від 02.06.2020р. щодо надання дозволу ОСОБА_3 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність;

- визнання незаконним наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №22-9057-СГ від 02.06.2020р. щодо надання дозволу ОСОБА_8 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність;

- визнання незаконним наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №22-8991-СГ від 01.06.2020р. щодо надання дозволу ОСОБА_6 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

4. Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області (м. Хмельницький, вул. Інститутська, 4/1, код ЄДРПОУ 39767479) на користь Фермерського господарства "Тринька" (с. Хоптинці Городоцького району Хмельницької області, код ЄДРПОУ 23840375) 23122грн. 00коп. (двадцять три тисячі сто двадцять дві гривні 00 копійок) витрат по оплаті судового збору.

Видати наказ.

5. Повернути Фермерському господарству "Тринька" (с. Хоптинці Городоцького району Хмельницької області, код ЄДРПОУ 23840375) з Державного бюджету України 18918грн. 00коп. (вісімнадцять тисяч дев`ятсот вісімнадцять гривень 00 копійок) судового збору, сплаченого відповідно до квитанцій від 11.09.2020р. №№1-576К, 1-606К, 1-605К, 1-604К, 1-600К, 1-596К, 1-593К, 1-591К, 1-590К, про що видати відповідну ухвалу.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів до Північно-західного апеляційного господарського суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено та підписано 12.02.2021р.

Суддя В.О. Кочергіна

Віддруковано 12 примірників:

1-до справи;

2-позивачу Фермерське господарство "Тринька" (32012, Хмельницька область, Городоцький район, с. Хоптинці);

3-відповідачу Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області (29016, м. Хмельницький, вул. Інститутська, 4/1);

4- гр. ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 );

5- гр. ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 );

6- гр. ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 );

7- гр. ОСОБА_4 (32048, с. Клинове Городоцького району Хмельницької області);

8- гр. ОСОБА_5 ( АДРЕСА_4 );

9- гр. ОСОБА_6 ( АДРЕСА_5 );

10- гр. ОСОБА_7 ( АДРЕСА_6 );

11- гр. ОСОБА_8 (32053, с. Лисогірка Городоцького району Хмельницької області);

12- гр. ОСОБА_9 (32046, с. Лісоводи Городоцького району Хмельницької області);

Адресатам рекомендованим з повідомленням про вручення.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення03.02.2021
Оприлюднено12.02.2021
Номер документу94831180
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/1041/20

Ухвала від 09.03.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Кочергіна В.О.

Рішення від 03.02.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Кочергіна В.О.

Ухвала від 21.01.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Кочергіна В.О.

Ухвала від 12.01.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Кочергіна В.О.

Ухвала від 30.12.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Кочергіна В.О.

Ухвала від 15.12.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Кочергіна В.О.

Ухвала від 23.10.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Кочергіна В.О.

Ухвала від 22.09.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Кочергіна В.О.

Ухвала від 21.09.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Кочергіна В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні