ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
12 лютого 2021 року Справа № 280/8038/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Артоуз О.О. розглянув у судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження (в порядку письмового провадження) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю БІТМІН-МАРКЕТ (69061, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Олександрівська, 84, код ЄДРПОУ 42164000) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ 43143945), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними рішень та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю БІТМІН-МАРКЕТ (далі - позивач) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі - відповідач-1), Державної податкової служби України (далі - відповідач-2), відповідно до якого позивач просить суд визнати протиправними та скасувати рішення дії Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову в реєстрації податкової накладної; зобов`язати відповідача-2 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складені позивачем податкові накладні.
Ухвалою судді від 14.12.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження, судове засідання призначено на 05.01.2021 без виклику сторін. Відповідачу надано п`ятнадцятиденний строк з дня вручення цієї ухвали для подання суду відзиву на позовну заяву.
29.12.2020 на адресу Запорізького окружного адміністративного суду надійшов відзив відповідача-1 (вх. №63782), відповідно до якого зазначає, що позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, вказує, що у квитанції про зупинення податкової накладної міститься детальне та чітке посилання на критерії ризиковості платника податку. Просить у задоволенні позову відмовити повністю з підстав, викладених у відзиві.
Відповідач-2 правом на надання відзиву не скористався, заяв та клопотань до суду не надав.
Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв`язок у сукупності, встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю БІТМІН-МАРКЕТ є юридичною особою приватного права, одним з основних видів господарської діяльності якого є код КВЕД 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами . Крім того, ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ займається наданням в оренду машин та іншого устаткування, вантажним автомобільним транспортом та неспеціалізованою оптовою торгівлею.
Для проведення власної господарської діяльності підприємством БІТМІН-МАРКЕТ на праві оренди використовується складський майданчик за адресою :місто Кропивницький, вул. Руслана Слободянюка, буд.213-г площею 120 кв.м., а також обладнання для виготовлення та зберігання бітуму, що знаходиться за адресою : місто Кропивницький, вул. Ярослава Мудрого, буд.213А. Безпосередній виробничий процес ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ здійснюється власними силами, оскільки на підприємстві офіційно працевлаштовано три кваліфіковані працівники.
03 лютого 2020 року між ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ та ТОВ БУДСВІТ-КР було укладено договір №0302-2020п.
Відповідно до п. 1.1. Договору №0302-2020п Постачальник зобов`язується в порядку, строки та на умовах, визначених у цьому Договорі, передати у власність Покупцеві Товар, а Покупець зобов`язується в порядку та на умовах, визначених у цьому Договорі, прийняти і оплатити його вартість.
Відповідно до п. 1.2. Договору 0302-2020п найменування, одиниці виміру та загальна кількість і вартість Товару, що підлягає поставці за цим Договором, її часткове співвідношення (асортимент, сортамент, номенклатура), визначаються видатковою накладною, що є невід`ємною частиною даного Договору.
Відповідно до п. 2.1. Договору №0302-2020п Постачальник зобов`язаний здійснити поставку Товару на умовах та у строк, узгоджений сторонами за умовами DDP за правилами згідно із Офіційними правилами тлумачення торговельних термінів Міжнародної торгової палати ІНКОТЕРМС 2010 .
Відповідно до п. 3.2. Договору №0302-2020п строк розрахунку за Товар 30 робочих днів з моменту підписання видаткової накладної, якщо Сторонами додатково не узгоджено інше.
На виконання умов договору поставки № 0302-2020п від 03 лютого 2020 року ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ було здійснено постачання товарів згідно видаткової накладної №3 від 20.02.2020, видаткової накладної №2 від 20.02.2020, видаткової накладної №6 від 20.02.2020, видаткової накладної №5 від 20.02.2020, видаткової накладної №7 від 20.02.2020, видаткової накладної №8 від 20.02.2020, видаткової накладної №4 від 20.02.2020.
Транспортування вищевказаного товару здійснювалось силами та за рахунок ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ , що підтверджується товарно-транспортними накладними: №2002-1000 від 20.02.20; №00002002 від 20.02.20; №2002-120-1 від 20.02.20; №1902-120-2 від 19.02.2020; №1802-120-3 від 18.02.20; №1702-120-4 від 17.02.2020; №1602-120-5 від 16.02.2020; №1502-6636 від 15.02.2020; №0211-1 від 11.02.2020; №0211-2 від 11.02.2020; №0212-1 від 12.02.2020; №0213-1 від 13.02.2020; №0213-2 від 13.02.2020; №0214-1 від 14.02.2020; №0214-2 від 14.02.2020; №0102-2 від 01.02.2020; №0302-2 від 03.02.2020; №0402-1 від 04.02.2020; №0202-2 від 02.02.2020; №0302-1 від 03.02.2020; №0302-2 від 03.02.2020; №0102-1 від 01.02.2020; №0202-1 від 02.02.2020; №0502-1 від 05.02.2020; №0502-2 від 05.02.2020; №0702-1 від 07.02.2020; №0702-2 від 07.02.2020; №0802-1 від 08.02.2020; №0802-2 від 08.02.2020; №0902-1 від 09.02.2020; №0902-2 від 09.02.2020; №1002-1 від 10.02.2020; №1002-2 від 10.02.2020; №2002-3692 від 20.02.2020; №00000302 від 03.02.2020; №00000602 від 06.02.2020; №00000402 від 04.02.2020; №00000502 від 05.02.2020; №00000702 від 07.02.2020; №00000802 від 08.02.2020; №00001002 від 10.02.2020; №00001102 від 11.02.2020; №00001202 від 12.02.2020; №0217-1 від 17.02.2020; №0202-2 від 20.02.2020; №0220-1 від 20.02.2020; №0219-2 від 19.02.2020; №0219-1 від 19.02.2020; №0212-3 від 12.02.2020; 0218-2 від 18.02.2020; №0218-1 від 18.02.2020; №0217-2 від 17.02.2020.
На виконання вимог Договору №0302-2020п, а також вимог чинного законодавства, сторонами було складено первинні документи, що підтверджують поставку товарів, а саме видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, а також сертифікати якості на поставлений товар, що містяться в матеріалах справи.
Податкову накладну №2 від 20.02.2020 на загальну суму 1 880 169,42 грн. щодо постачання товару за видатковою накладною №2 від 20.02.2020.
21.02.2020 ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ було отримано квитанцію з ЄДРПН податкова накладна прийнята, реєстрація реєстрація ПН/РК від 20.02.2020 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України з підстав: платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З метою проведення реєстрації податкової накладної №2 від 20.02.2020 в ЄДРПН, 10.07.2020 ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ було подано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, до якого було додано письмові пояснення щодо сутності проведеної господарської операції, а також додано завірені копії первинних документів.
16.07.2020 відповідачем 1 прийнято рішення №1742135/42164000 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 20.02.2020. Відповідно до змісту вищевказаного рішення підставою для відмови в проведення реєстрації податкової накладної №2 від 20.02.2020 вказано: ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити); ненадання розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
Вважаючи рішення відповідача 1 №1742135/42164000 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 20.02.2020 незаконним та таким, що прийнято безпідставно, позивачем 28.07.2020 подано скаргу до Державної податкової служби України (№9180942745 від 28.07.2020).
05.08.2020 ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ отримано рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №39900/42164000/2 від 04.08.2020 відповідно до якого скаргу ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної №1742135/42164000 від 16.07.2020 - без змін.
Податкову накладну №3 від 20.02.2020 на загальну суму 23088,44 грн. щодо постачання товару за видатковою накладною №3 від 20.02.2020.
21.02.2020 ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ отримано квитанцію з ЄДРПН , відповідно до якої документ прийнято, реєстрація ПН/РК від 20.02.2020 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України з підстав: платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З метою проведення реєстрації податкової накладної №3 від 20.02.2020 в ЄДРПН, 10.07.2020 ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ подано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, до якого було додано письмові пояснення щодо сутності проведеної господарської операції, а також додано завірені копії первинних документів.
16.07.2020 відповідачем 1 прийнято рішення №1742071/42164000 про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 20.02.2020. Відповідно до змісту вищевказаного рішення підставою для відмови в проведення реєстрації податкової накладної №3 від 20.02.2020 вказано: ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків фактури/інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; ненадання розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
Вважаючи рішення відповідача 1 №1742071/42164000 про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 20.02.2020 незаконним та таким, що прийнято безпідставно, позивачем 28.07.2020 подано скаргу до Державної податкової служби України (№9180944004 від 28.07.2020).
05.08.2020 ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ отримано рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №40175/42164000/2 від 04.08.2020, відповідно до якого скаргу ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної №1742071/42164000 від 16.07.2020 - без змін.
Податкову накладну №4 від 20.02.2020 на загальну суму 779618,60 грн. щодо постачання товару за видатковою накладною №4 від 20.02.2020.
21.02.2020 ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ було отримано квитанцію з ЄДРПН, відповідно до якої документ прийнято, реєстрація ПН/РК від 20.02.2020 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, з підстав латник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З метою проведення реєстрації податкової накладної №4 від 20.02.2020 в ЄДРПН, 10.07.2020 ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ подано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, до якого було додано письмові пояснення щодо сутності проведеної господарської операції, а також додано завірені копії первинних документів.
16.07.2020 відповідачем 1 прийнято рішення №1742131/42164000 про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 20.02.2020. Відповідно до змісту вищевказаного рішення підставою для відмови в проведення реєстрації податкової накладної №4 від 20.02.2020 вказано: ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; ненадання розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. .
Вважаючи рішення відповідача 1 №1742131/42164000 про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 20.02.2020 незаконним та таким, що прийнято безпідставно, позивачем 28.07.2020 подано скаргу до Державної податкової служби України (№9180944373 від 28.07.2020).
05.08.2020 ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ отримано рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №39896/42164000/2 від 04.08.2020 відповідно до якого скаргу ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної №1742131/42164000 від 16.07.2020 - без змін.
Податкову накладну №5 від 20.02.2020 на загальну суму 3764160,00 грн. щодо постачання товару за видатковою накладною №5 від 20.02.2020.
21.02.2020 ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ отримано квитанцію з ЄДРПН, відповідно до якої документ прийнято, реєстрація ПН/РК від 20.02.2020 №5 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З метою проведення реєстрації податкової накладної №5 від 20.02.2020 в ЄДРПН, 10.07.2020 ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ подано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, до якого було додано письмові пояснення щодо сутності проведеної господарської операції, а також додано завірені копії первинних документів.
16.07.2020 Відповідачем 1 прийнято рішення №1742145/42164000 про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 20.02.2020. Відповідно до змісту вищевказаного рішення підставою для відмови в проведення реєстрації податкової накладної №5 від 20.02.2020 вказано: ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; ненадання розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
Вважаючи рішення відповідача 1 №1742145/42164000 про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 20.02.2020 незаконним та таким, що прийнято безпідставно, Позивачем 28.07.2020 було подано скаргу до Державної податкової служби України (№9180944777 від 28.07.2020).
05.08.2020 ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ отримано рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №40047/42164000/2 від 04.08.2020 відповідно до якого скаргу ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної №1742145/42164000 від 16.07.2020 - без змін.
Податкову накладну №6 від 20.02.2020 на загальну суму 508765,86 грн. щодо постачання товару за видатковою накладною №6 від 20.02.2020.
21.02.2020 ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ отримано квитанцію з ЄДРПН, відповідно до якої документ прийнято, реєстрація ПН/РК від 20.02.2020 №6 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України,платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З метою проведення реєстрації податкової накладної №6 від 20.02.2020 в ЄДРПН, 10.07.2020 ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ подано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, до якого було додано письмові пояснення щодо сутності проведеної господарської операції, а також додано завірені копії первинних документів.
16.07.2020 відповідачем 1 прийнято рішення №1742141/42164000 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 20.02.2020. Відповідно до змісту вищевказаного рішення підставою для відмови в проведення реєстрації податкової накладної №6 від 20.02.2020 вказано: ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; ненадання розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
Вважаючи рішення відповідача 1 №1742141/42164000 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 20.02.2020 незаконним та таким, що прийнято безпідставно, позивачем 28.07.2020 було подано скаргу до Державної податкової служби України (№9180947519 від 28.07.2020).
05.08.2020 ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ отримано рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №40031/42164000/2 від 04.08.2020 відповідно до якого скаргу ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної №1742141/42164000 від 16.07.2020 - без змін.
Податкову накладну №8 від 20.02.2020 на загальну суму 251028,23 грн. щодо постачання товару за видатковою накладною №7 від 20.02.2020.
Проте, 21.02.2020 ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ було отримано квитанцію з ЄДРПН наступного змісту: ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 20.02.2020 №8 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. .
При цьому, контролюючим органом не зазначено, які саме документи згідно вичерпного переліку слід надати до перевірки, що були б достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Дані обставини свідчать про те, що таке рішення відповідача не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії суб`єкта владних повноважень, що перешкоджає платнику податків своєчасно та в повній мірі виконати свої обов`язки та скористатись своїми правами, передбаченими чинним податковим законодавством, яким врегульовано порядок реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних.
З метою проведення реєстрації податкової накладної №8 від 20.02.2020 в ЄДРПН, 10.07.2020 ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ було подано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, до якого було додано письмові пояснення щодо сутності проведеної господарської операції, а також додано завірені копії первинних документів.
Однак, 16.07.2020 Відповідачем 1 було прийнято рішення №1742140/42164000 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 20.02.2020. Відповідно до змісту вищевказаного рішення підставою для відмови в проведення реєстрації податкової накладної №8 від 20.02.2020 вказано: ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити; ненадання розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
Вважаючи рішення Відповідача 1 №1742140/42164000 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 20.02.2020 незаконним та таким, що прийнято безпідставно, Позивачем 28.07.2020 було подано скаргу до Державної податкової служби України (№9180949218 від 28.07.2020).
05.08.2020 ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ було отримано рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №40076/42164000/2 від 04.08.2020 відповідно до якого скаргу ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної №1742140/42164000 від 16.07.2020 - без змін.
Податкову накладну №9 від 20.02.2020 на загальну суму 31200,00 грн. щодо постачання товару за видатковою накладною №8 від 20.02.2020.
21.02.2020 ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ було отримано квитанцію з ЄДРПН, відповідно до якої документ прийнято, реєстрація ПН/РК від 20.02.2020 №9 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. .
З метою проведення реєстрації податкової накладної №9 від 20.02.2020 в ЄДРПН, 10.07.2020 ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ подано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, до якого було додано письмові пояснення щодо сутності проведеної господарської операції, а також додано завірені копії первинних документів.
16.07.2020 відповідачем 1 було прийнято рішення №1742130/42164000 про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 20.02.2020. Відповідно до змісту вищевказаного рішення підставою для відмови в проведення реєстрації податкової накладної №9 від 20.02.2020 вказано: ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; ненадання розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
Вважаючи рішення відповідача 1 №1742130/42164000 про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 20.02.2020 незаконним та таким, що прийнято безпідставно, позивачем 28.07.2020 було подано скаргу до Державної податкової служби України (№9180949559 від 28.07.2020).
05.08.2020 ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ отримано рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №40077/42164000/2 від 04.08.2020, відповідно до якого скаргу ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної №1742130/42164000 від 16.07.2020 - без змін.
Не погоджуючись з рішеннями ГУ ДПС в Запорізькій області №1742135/42164000 від 16.07.2020; №1742071/42164000 від 16.07.2020; №1742131/42164000 від 16.07.2020; №1742145/42164000 від 16.07.2020; №1742141/42164000 від 16.07.2020; №1742140/42164000 від 16.07.2020; №1742130/42164000 від 16.07.2020, позивач звернувся до суду з позовом про визнання їх протиправними та такими, що підлягають скасуванню, а податкові накладні №2 від 20.02.2020; №3 від 20.02.2020; №4 від 20.02.2020; №5 від 20.02.2020; №6 від 20.02.2020; №8 від 20.02.2020; №9 від 20.02.2020 такими, що складені з дотриманням вимог чинного законодавства та підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Розглядаючи спір по суті, суд зазначає наступне.
Суд зазначає, що відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, у тому числі податку на прибуток та податку на додану вартість, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, врегульовані Податковим кодексом України.
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту187.1 статті187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
У відповідності до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
За приписами пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів (далі - Порядок №1165).
Відповідно до пункту 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно пункту 6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Так, відповідно до отриманих позивачем квитанцій, реєстрація спірних накладних зупинена у зв`язку із їх відповідністю пункту 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Суд зазначає, що Критерії ризиковості здійснення операцій є Додатком №3 до Порядку №1165.
Відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, одним із критеріїв ризиковості операції є У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування .
Разом з тим, вищезазначені Квитанції не містять інформації, які документи необхідні контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Належної мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість (які є Додатком №1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165). Рішення ГУ ДПС у Запорізькій області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної №1742135/42164000 від 16.07.2020; №1742071/42164000 від 16.07.2020; №1742131/42164000 від 16.07.2020; №1742145/42164000 від 16.07.2020; №1742141/42164000 від 16.07.2020; №1742140/42164000 від 16.07.2020; №1742130/42164000 від 16.07.2020 не містять.
Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі - Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно пункту 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що рішення Комісії Державної податкової служби України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.
Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуваними спірними рішеннями комісії ГУ ДПС у Запорізькій області відмовлено у реєстрації податкових накладних, а підставами зазначених рішень зазначено неподання платником податку копій документів, при цьому рішення не містять підкреслень тих документів, які позивачем не надано.
Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи і не спростовано відповідачами, надані позивачем документи підтверджували здійснення господарських операцій, що стали передумовою для складення податкових накладних №2 від 20.02.2020; №3 від 20.02.2020; №4 від 20.02.2020; №5 від 20.02.2020; №6 від 20.02.2020; №8 від 20.02.2020; №9 від 20.02.2020. Документи складені з дотриманням вимог законодавства і були достатніми для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Так, зокрема, судом встановлено, що товар, який було поставлено ТОВ БУДСВІТ-КР за безпідставно незареєстрованими податковими накладними №2 від 20.02.2020; №3 від 20.02.2020; №4 від 20.02.2020; №5 від 20.02.2020; №6 від 20.02.2020; №8 від 20.02.2020; №9 від 20.02.2020 в повному обсязі було придбано ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ у ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ (код ЄДРПОУ 42870373).
Вищевказані факти проведення господарських операцій встановлено рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду у справі №160/7946/19, що набрало законної сили 21.12.2019.
Відповідно до рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду у справі №160/7946/19, що набрало законної сили 21.12.2019, зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №51 від 18.06.2019, №65 від 29.06.2019, №3 від 16.08.2019, №78 від 18.06.2019, №6 від 16.08.2019, №5 від 16.08.2019, №4 від 16.08.2019 складеними ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ по взаємовідносинам з ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ
Таким чином, судовим рішенням, що набрало законної сили, встановлено реальність господарських операцій, щодо набуття у власність ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ товарно-матеріальних цінностей, що в подальшому були реалізовані Позивачем до ТОВ БУДСВІТ-КР .
З урахуванням викладеного судом встановлено, що комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ДПС України не досліджено належним чином надані документи та пояснення ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ , що призвело до прийняття необґрунтованого рішення.
Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.
Частинами 1 та 2 статті 6 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція) та Протоколи до неї є частиною національного законодавства України відповідно до статті 9 Конституції України, як чинний міжнародний договір, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України. Ратифікація Конвенції відбулася на підставі Закону України від 17 липня 1997 року №475/97-ВР та вона набула чинності для України 11 вересня 1997 року.
Статтею 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини встановлено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Аналізуючи оскаржувані рішення, суд вказує, що принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень, відповідно до ч.2 статті 2 КАС України, має на увазі, що рішення повинно бути прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі Суомінен проти Фінляндії (Suominen v. Finland), №37801/97, п.36, від 01 липня 2003 року, яке, відповідно до ч. 1 статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини , підлягає застосуванню судами як джерело права, вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
У рішенні від 10 лютого 2010 року у справі Серявін та інші проти України Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.
При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.
Разом з тим, приймаючи рішення або вчиняючи дію, суб`єкт владних повноважень не може ставати на сторону будь-якої з осіб та не може виявляти себе заінтересованою стороною у справі, виходячи з будь-якого нелегітимного інтересу, тобто інтересу, який не випливає із завдань цього суб`єкта, визначених законом.
Прийняття рішення, вчинення (не вчинення) дії вимагає від суб`єкта владних повноважень діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів, з відданістю визначеним законом меті та завданням діяльності, передбачувано, без корисливих прагнень досягти персональної вигоди, привілеїв або переваг через прийняття рішення та вчинення дії.
Таким чином, висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.
Разом з тим, як встановлено в ході судового розгляду справи комісією ГУ ДПС зазначених вище принципів при прийнятті рішень дотримано не було.
Суд зазначає, що саме лише зазначення про відсутність документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, оскільки контролюючим органом повинно бути зазначено об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.
В даному випадку, відповідачами ґрунтовних недоліків щодо поданих позивачем документів не встановлено та не зазначено їх у оскаржуваних рішеннях, а відмова у реєстрації податкових накладних фактично обґрунтована відсутністю документів складських документів (інвентаризаційних описів).
Також, з наданих до матеріалів справи документів та документів, які надавались контролюючому органу, було можливо встановити підстави для складання та направлення на реєстрацію податкових накладних.
При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що всі сумніви та протиріччя контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених Податковим кодексом України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних.
Оцінюючи вищевикладені обставини, суд приходить до висновку, що рішення №1742135/42164000 від 16.07.2020; №1742071/42164000 від 16.07.2020; №1742131/42164000 від 16.07.2020; №1742145/42164000 від 16.07.2020; №1742141/42164000 від 16.07.2020; №1742140/42164000 від 16.07.2020; №1742130/42164000 від 16.07.2020 є протиправними та підлягають скасуванню.
При цьому, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку №1246).
При цьому суд зазначає наступне.
Відповідно п.14.1.60 ст. 14 Податкового кодексу України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Постановою Кабінету Міністрів України № 1200 Урядом постановлено утворити Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Установити, що Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Відповідно до ч. 7 ст. 5 Закону Про центральні органи виконавчої влади № 3166-V1 від 17.03.2011 (зі змінами), міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, щодо яких набрав чинності акт Кабінету Міністрів України про їх припинення, продовжують здійснювати повноваження та функції у визначених сферах компетенції до завершення здійснення заходів з утворення міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, до якого переходять повноваження та функції міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, що припиняється, та можливості забезпечення здійснення ним цих функцій і повноважень, про що видається відповідний акт Кабінету Міністрів України. Таким чином, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних після набрання чинності розпорядження КМУ від 21.08.2019 № 682р здійснюється Державною податковою службою України.
Згідно з абз. 6 п. 2 Постанови КМУ № 1200, Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби, Державної митної служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 682-р установлена можливість забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 pоку № 227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Таким чином, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних після набрання чинності розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 682р здійснюється Державною податковою службою України.
Враховуючи вказане, відповідачем-суб`єктом владних повноважень, до якого має бути звернута позовна вимога про зобов`язання зареєструвати податкові накладні є Державна податкова служба України.
Відповідно до ч. 3 ст. 245 КАС України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Відтак, оскільки рішення комісії про відмову у реєстрації податкової накладної підлягає скасуванню, відповідно пунктів 19-20 Порядку №1246, суд приходить до висновку про наявність підстав для зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №2 від 20.02.2020; №3 від 20.02.2020; №4 від 20.02.2020; №5 від 20.02.2020; №6 від 20.02.2020; №8 від 20.02.2020; №9 від 20.02.2020 датою подання їх на реєстрацію.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ст. 90 КАС України).
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Згідно з ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Зважаючи на задоволення позовних вимог, понесені позивачем судові витрати у вигляді сплаченого судового збору на суму 14714,00 грн. підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області, яка приймала оскаржуване рішення. Оригінал платіжного документу №53023873 від 03.12.2020 знаходиться в матеріалах адміністративної справи.
Керуючись статтями 2, 77, 139, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю БІТМІН-МАРКЕТ (69061, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Олександрівська, 84, код ЄДРПОУ 42164000) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр.Соборний. 166, код ЄДРПОУ 43143945), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними рішень та зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Запорізькій області №1742135/42164000 від 16.07.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 20.02.2020.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 20.02.2020 №2, складену Товариством з обмеженою відповідальністю БІТМІН-МАРКЕТ , датою подання її на реєстрацію.
Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Запорізькій області №1742071/42164000 від 16.07.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 20.02.2020.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 20.02.2020 №3, складену Товариством з обмеженою відповідальністю БІТМІН-МАРКЕТ , датою подання її на реєстрацію.
Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Запорізькій області №1742131/42164000 від 16.07.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 20.02.2020.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 20.02.2020 №4, складену Товариством з обмеженою відповідальністю БІТМІН-МАРКЕТ , датою подання її на реєстрацію.
Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Запорізькій області №1742145/42164000 від 16.07.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 20.02.2020.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 20.02.2020 №5, складену Товариством з обмеженою відповідальністю БІТМІН-МАРКЕТ , датою подання її на реєстрацію.
Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Запорізькій області №1742141/42164000 від 16.07.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 20.02.2020.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 20.02.2020 №6, складену Товариством з обмеженою відповідальністю БІТМІН-МАРКЕТ , датою подання її на реєстрацію.
Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Запорізькій області №1742140/42164000 від 16.07.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 20.02.2020.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 20.02.2020 №8, складену Товариством з обмеженою відповідальністю БІТМІН-МАРКЕТ , датою подання її на реєстрацію.
Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Запорізькій області №1742130/42164000 від 16.07.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 20.02.2020.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 20.02.2020 №9, складену Товариством з обмеженою відповідальністю БІТМІН-МАРКЕТ , датою подання її на реєстрацію;
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство БІТМІН-МАРКЕТ судовий збір у розмірі 14714 (чотирнадцять тисяч сімсот чотирнадцять) гривень 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області.
Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до частини 1 статті 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень КАС України рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Рішення в повному обсязі виготовлено та підписано 12.02.2021.
Суддя О.О. Артоуз
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.02.2021 |
Оприлюднено | 15.02.2021 |
Номер документу | 94835869 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні