6/305-06
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
10002, м.Житомир, майдан Путятинський, 3/65 тел.(8-0412) 48-16-02
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"28" серпня 2007 р. Справа № 6/305-06
м. Житомир
Житомирський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Майора Г.І.
суддів: Горшкової Н.Ф.
Філіпової Т.Л.
при секретарі Щепанській Т.П. ,
за участю представників сторін:
від позивача: не з'явився,
від відповідача: не з'явився,
від прокурора: Сидоренко О.П. - прокурор відділу представництва інтересів держави та
громадян в судах, посвідчення №45 від 27.05.04р.,
розглянувши апеляційну скаргу Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Вікторія", с. Бірків Літинського району Вінницької області
на постанову господарського суду Вінницької області
від "31" серпня 2006 р. у справі № 6/305-06 (суддя Говор Н.Д.)
за позовом Прокурора Літинського району Вінницької області в інтересах держави в особі Літинського районного центру зайнятості -робочого органу Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України, смт. Літин Вінницької області
до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Вікторія", с. Бірків Літинського району Вінницької області
про стягнення 39819,14 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарського суду Вінницької області від 31.08.2006 року у справі №6/305-06 позов Прокурора Літинського району Вінницької області в інтересах держави в особі Літинського районного центру зайнятості - робочого органу Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України задоволено: стягнуто з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Вікторія" (далі -СТОВ "Вікторія") на користь Літинського районного центру зайнятості 37521,87 грн. основного боргу та 2297,27 грн. пені (а.с.67-68).
Не погоджуючись з прийнятою постановою СТОВ "Вікторія" звернулося до суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати вищевказану постанову та прийняти нову, якою зменшити стягнення на 576,37 грн. основного боргу та 53,00 грн. пені з підстав, викладених у скарзі (а.с.72-74).
Посилається на те, що під час перевірки 18.02.2005 року правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, провідним спеціалістом Літинського районного центру зайнятості не взято до уваги, що на протязі 2001-2004 років в СТОВ "Віктрорія" працювали інваліди та пенсіонери, які відповідно до ст.5 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування на випадок безробіття" не підлягають страхуванню на випадок безробіття, а бухгалтерія товариства утримувала з них 0,5% та врахувала в загальну суму найманих працівників.
При перевірці сума боргу повинна була становити не 37521,87 грн., а 36945,50 грн., тобто різниця 576,37 грн. основного боргу та пені не 2297,27 грн., а 2244,27 грн. різниця 53 грн.
В апеляційній скарзі відповідачем заявлено клопотання про розгляд справи без участі його представника.
Позивач - Літинський районний центр зайнятості у письмових заперечення на апеляційну скаргу зазначив, що згідно п.2.3 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України №339 від 18.12.2000 року, що платниками страхових внесків не є особи, які не підлягають страхуванню на випадок безробіття, зокрема, працюючі пенсіонери та особи, в яких відповідно до законодавства України виникло право на пенсію.
В судове засідання представник позивача не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, хоча належним чином був повідомлений про час та місце розгляду апеляційної скарги, про що свідчить повідомлення про вручення йому повістки (а.с.112-113).
Відповідно до ст.196 КАС України неприбуття в судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду не перешкоджає судовому розгляду справи.
З врахуванням викладеного колегія суддів вважає за можливе розглянути апеляційну скаргу за відсутності представників сторін, оскільки неявка представників не перешкоджає повному та всебічному розгляду апеляційної скарги за наявними в матеріалах справи документами.
Врахувавши думку прокурора, дослідивши доводи апеляційної скарги, розглянувши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню виходячи з такого.
Згідно Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" СТОВ "Вікторія" знаходиться на обліку в Літинському районному центрі зайнятості та відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" є платником внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
За результатами проведеної Літинським районним центром зайнятості перевірки встановлено, що СТОВ "Вікторія" має прострочену заборгованість по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'зкового державного соціального страхування на випадок безробіття за період з 01.01.2002 року по 31.12.2004 року в розмірі 39819,14 грн. та застосування фінансових санкцій в сумі 2297,27 грн., про що складено акт №15 від 18.02.2005 року (а.с.5-10).
Акт підписаний головним спеціалістом Михайленко О.Б. та представниками відповідача Морозюк П.І. та Барщук М.А. Один примірник акту було вручено представнику відповідача Барщук М.А.
Розпорядження по сплаті коштів за простроченою заборгованістю та фінансовими санкціями відповідачем виконано частково, сплачено кошти в розмірі 2000 грн., що стверджується наявними в матеріалах справи: актом взаємозвірки станом на 15.08.2006р., копією банківської виписки від 31.03.2005р. (а.с.38-39).
Відповідно до Закону України "Основи законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 14.01.1998 року та п.1 ст.1 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000 №1533-ІІІ року (далі - Закон) загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття - це система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
Згідно ст.12 Закону №1533-ІІІ виконавча дирекція Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Виконавча дирекція Фонду та її робочі органи ведуть реєстр платників страхових внесків, провадять збір страхових внесків, контролюють правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття, представляють інтереси Фонду в судових та інших органах. Функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються, зокрема на міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Абзац 11 ч.2 ст.19 Закону України "Про зайнятість населення" встановлено, що державна служба зайнятості має право стягувати з підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності, суми прихованих або занижених обов'язкових зборів та недоїмок до державного фонду сприяння зайнятості населення.
Пункт 3 ст.17 Закону №1533-ІІІ передбачено, що роботодавці та застраховані особи сплачують страхові внески один раз на місяць в день одержання роботодавцями в установах банків коштів на оплату праці.
У разі нестачі у роботодавців коштів на виплату заробітної плати та сплату страхових внесків у повному обсязі нарахування їх на заробітну плату і перерахування страхових внесків до Фонду провадиться у пропорційних сумах.
Відповідач, як роботодавець, є платником внесків до Фонду загальнообов'язкового Державного соціального страхування України на випадок безробіття, а згідно п.2 ч.2 ст.35 Закону №1533-ІІІ, роботодавець, як страхувальник, зобов'язаний своєчасно та повністю сплачувати в установленому порядку страхові внески.
Частиною 2 статті 38 цього Закону визначено, що несплачені в строк страхові внески, пеня і штраф стягуються в доход Фонду із страхувальника у безспірному порядку. Строк давності у разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій, передбачених цією статтею, не застосовується.
Згідно ст.39 Закону №1533 спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.
Заборгованість відповідача в розмірі 106410 грн. 47 коп. по внескам на випадок безробіття підтверджується звітними документами відповідача про нарахування та перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття; розрахунком заборгованості.
Відповідно до ч.1 ст.38 Закону №1533-ІІІ роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність реєстрації як платник страхових внесків, несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців.
У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками, у тому числі через ухилення від реєстрації як платника страхових внесків, або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.
Штраф накладається у розмірі прихованої суми виплат, на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески, а в разі повторного порушення - у трикратному розмірі зазначеної суми.
Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк. Згідно п.9.4 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку її надходження до Фонду згальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженої Наказом Мінпраці та соціальної політики України 18.12.2000р. №339 та зареєстрованої в Міністерстві Юстиції України 16.01.2001р. за №30/5221 днем сплати страхових внесків та пені вважається:
а) при перерахуванні платежу з рахунку платника - день списання установою банку суми платежу;
б) при внесення готівкою - день унесення готівки у банківську установу чи підприємство зв'язку.
Нарахування пені проводиться, починаючи з наступного дня після сплати страхових внесків, до дня сплати включно.
Крім того, слід зазначити, що відповідно до частини 1 статті 5 Закону №1533-ІІІ страхуванню на випадок безробіття не підлягають, зокрема, працюючі особи, які отримують або мають право на призначення пенсії за віком, у тому числі на пільгових умовах, пенсії за вислугу років, а також особи, які досягли встановленого законом пенсійного віку.
Як вбачається з матеріалів справи СТОВ "Вікторія не врахувало вимог ст.5 Закону №1533-ІІІ та утримувало внески на випадок безробіття з пенсіонерів та інвалідів, які працювали в товаристві на протязі 2001-2004 роках.
За 2001 рік з цієї категорії працівників вираховано 160,41 грн, за 2002р. - 139,11 грн., за 2003р. - 138,36 грн., за 2004р. - 138,49 грн. На загальну суму 576,37 грн.
Тому сума боргу становить 36945,50 грн. та відповідно 2244,27 грн. пені.
З врахуванням викладених обставин Житомирський апеляційний господарський суд вважає, що апеляційна скарга СТОВ "Вікторія" підлягає задоволенню, а постанова господарського суду Вінницької області від 31.08.2006 року у справі №6/305-06 - відповідній зміні.
Керуючись ст.ст. 160,195,196,198,201,205,207,212,254, п.п.6-7 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, Житомирський апеляційний господарський суд,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу Сільськогосподарського товариства з обмеженоювідповідальністю "Вікторія", с.Бірків Літинського району Вінницької області задовольнити.
2. Постанову господарського суду Вінницької області від 31 серпня 2006 року у справі №6/305-06 змінити.
Резолютивну частину постанови викласти в такій редакції:
"Позов задовольнити частково.
Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Вікторія" (с. Бірків, Літинського району, Вінницької області, р/р №260076065 в ВОД АППБ "Аваль", МФО 302247, код ЄДРПОУ 03731637) - на користь Літинського районного центру зайнятості (смт. Літин, вул. Леніна, 9, код 21727798, р/р 37171001000829, МФО 802015 в УДК у Вінницькій області) 36945,50 коп. основного боргу та 2244,27 грн. пені.
В решті позову відмовити.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Вікторія" (с. Бірків, Літинського району, Вінницької області, р/р №260076065 в ВОД АППБ "Аваль", МФО 302247, код ЄДРПОУ 03731637) 3,15 грн. державно мита."
3. Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення.
Касаційну скаргу може бути подано безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом одного місяця з дня складення постанови в повному обсязі.
4. Справу №6/305-06 повернути до господарського суду Вінницької області.
Головуючий суддя Майор Г.І.
судді:
Горшкова Н.Ф.
Філіпова Т.Л.
Віддрук. 6 прим.
1 - до справи
2,3 - сторонам
4,5 - прокурорам
6 - в наряд
Суд | Житомирський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2007 |
Оприлюднено | 20.09.2007 |
Номер документу | 948647 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Житомирський апеляційний господарський суд
Майор Г.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні