ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА
справа № 753/22259/20
провадження № 1-кс/753/464/21
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"10" лютого 2021 р. слідчий суддяДарницького районногосуду м.Києва ОСОБА_1 ,з секретарем ОСОБА_2 ,розлянувши клопотанняслідчого СВДарницького УПГУНПв м.Києві ОСОБА_3 про тимчасовийдоступ додокументів укримінальному провадженні№ 42020101020000022 від 10.02.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України,-
В С Т А Н О В И В:
Слідчий СВДарницького УПГУ НПв м.Києві ОСОБА_3 ,за погодженнямз процесуальнимкерівником ОСОБА_4 ,звернулась дослідчого суддіз клопотаннямпро тимчасовийдоступ додокументів,що перебуваютьу володінніІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), юридична адреса: АДРЕСА_1 .
З клопотання та доданих до нього матеріалів вбачається, що в провадженні ІНФОРМАЦІЯ_2 знаходяться матеріали кримінального провадження № 42020101020000022 від 10.02.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що до Київської місцевої прокуратури №2 надійшло звернення голови ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_5 , щодо можливого вчинення розтрати грошових коштів державного бюджету під час реалізації освітньої програми « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».
В ході досудового розслідування встановлено, що за результатами проведеного тендеру на закупівлю за державні кошти меблів для закладів середньої освіти Дарницького району м. Києва між ІНФОРМАЦІЯ_1 в особі начальника ОСОБА_6 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », в особі директора ОСОБА_7 укладено договір про закупівлю за державні кошти меблів для закладів середньої освіти ІНФОРМАЦІЯ_6 від 13.08.2020, а саме: столи учнівські одномісні та стільці для 38 шкіл Дарницького району, на загальну суму 4851,0 тис. грн., які були поставлені до закладів освіти.
В подальшому спеціалістами ІНФОРМАЦІЯ_7 ) проведено аудит ефективності використання коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти « ІНФОРМАЦІЯ_4 » в ІНФОРМАЦІЯ_1 та складено акт від 05.07.2019р. За результатами проведення аудиту встановлена невідповідність одномісних учнівських стільців та столів, вимогам Санітарних правил та норм, Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору ІНФОРМАЦІЯ_8 , кошти, що витрачалися на їх придбання використані непродуктивно, в тому числі кошти Субвенції в загальній сумі 2352,3 тис. грн.
Під час здійснення досудового розслідування кримінального провадження допитано в якості свідка начальника відділу контролю доходів бюджету ІНФОРМАЦІЯ_7 ) ОСОБА_8 , який повідомив, що згідно з планом роботи Рахункової палати на 2019 р. та на підставі доручення заступника голови ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_9 від 11.06.2019 № 18-342, було проведено аудит ефективності використання субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечання якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти за державною програмою « ІНФОРМАЦІЯ_4 » в ІНФОРМАЦІЯ_1 . Аудит проводився контрольною групою у складі трьох працівників ІНФОРМАЦІЯ_9 , а саме: керівника контрольної групи та головних спеціалістів - ОСОБА_10 та ОСОБА_11 .
За результатами проведеного аудиту було зафіксовано, що відповідно до п.п. 2.1 та 2.2 договору укладеного між ІНФОРМАЦІЯ_1 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » передбачено, що якість поставленого товару має відповідати вимогам замовника та мати висновка санітарно-епідеміологічної експертизи, однак під час проведення аудиту оригінали вказаних документів надані не були.
Крім того, під час вибіркового відвідування закладів освіти Дарницького району м. Києва вказані документи в школах відсутні, що є порушенням умов договору та дозвільних документів ІНФОРМАЦІЯ_10 .
Крім того, під час проведення аудиту членами комісії було здійснено вибірковий виїзд до загальноосвітніх закладів, які знаходяться на території Дарницького району, зокрема відвідували заклад середньої освіти № 274, гімназію № 261, заклад загальної середньої освіти № 289, гімназію № 267, заклад загальної середньої освіти №309. За результатами виїзду серед іншого встановлено, що закуплені шкільні парти не в повній мірі відповідають методичним рекомендаціям щодо організації освітнього простору « ІНФОРМАЦІЯ_11 », відповідно до додатку до Наказу МОН від 23.03.2018 р. в № 283, про що зазначено на 31 сторінці акту аудиту від 05.07.2019р.
Також, встановлено, що закуплені шкільні парти не в повній мірі відповідають вимогам до шкільних меблів для « ІНФОРМАЦІЯ_8 », стосовно обов`язкової відповідності стандартам ДСТУ ГОСТ 22046:2004, ДСТУ ЕN 1729-2:2004 та ТУ, що передбачено Законом України «Про безпечність нехарчової продукції», які розміщено на сайті ІНФОРМАЦІЯ_10 . Так, закуплені парти не відповідають, в частині ергономічності, тобто кут нахилу стільниці не регулюється від 7 до 16 градусів, відсутнє маркування, тобто поставлені парти не відповідають в повній мірі нормативним вимогам «Санітарних правил та норм», «Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору « ІНФОРМАЦІЯ_8 », тобто кошти, що витрачалися на їх придбання використані непродуктивно, у тому числі кошти Субвенції в загальній сумі 2352,3 тис. грн.
Крім того, про такі порушення також вказали члени комісії, які допитані в якості свідків, а саме: ОСОБА_10 та ОСОБА_11 .
В даний час при розслідуванні кримінального провадження встановлено, що одномісні учнівські стільці та столи, придбані відповідно до договору укладеного між ІНФОРМАЦІЯ_1 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », які не в повній мірі відповідають вимогам до шкільних меблів для « ІНФОРМАЦІЯ_8 », стосовно обов`язкової відповідності стандартам ДСТУ ГОСТ 22046:2004, ДСТУ ЕN 1729-2:2004 та ТУ, що передбачено Законом України «Про безпечність нехарчової продукції» поставлені та знаходяться у навчальних закладах середньої освіти Дарницького району м. Києва.
Під час досудового розслідування вказаного кримінального провадження з повного, всебічного та об`єктивного дослідження обставин вчиненого кримінального правопорушення на адресу ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) надіслано запити щодо надання завірених належним чином копій документів, що стосуються поставки шкільних меблів, у тому числі одномісних учнівських столів та стільців, а саме: договору № 609 про закупівлю за державні кошти меблів для закладів загальної середньої освіти ІНФОРМАЦІЯ_6 від 13.08.2018, додатків до договору, усіх накладних на поставку вказаного у договорі товару, квитанцій про оплату, висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи з додатками до них, сертифікатів якості поставленого товару, висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, зразків маркувального ярлика тощо), який укладено між ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ).
Однак відповіді на вказані запити на даний час не надійшло.
У відповідях на запити зазначено про необхідність отримання ухвали слідчого судді про тимчасовий доступ до документів.
Так, на даний час у слідства виникла необхідність у тимчасовому доступі до документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ).
Слідчий в судове засідання не з`явилася, однак надала заяву, в якій просила розгляд клопотання проводити за її відсутності, вимоги якого підтримала та просила задовольнити.
Представник ІНФОРМАЦІЯ_1 в судове засідання не з`явився, про дату та час розгляду справи повідомлений належним чином.
Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, приходить до наступного.
Порядок кримінального провадження на території України визначається лише кримінальним процесуальним законодавством України, яке складається з відповідних положеньКонституції України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких наданаВерховною Радою України, цього Кодексута інших законів України (ст. 1 КПК України).
Зокрема, питання застосування заходів забезпечення кримінального провадження, до яких відносяться і тимчасовий доступ до речей і документів регламентовані Главою 10 - заходи забезпечення кримінального провадження і підстави їх застосування та Главою 15 - тимчасовий доступ до речей і документівКримінального процесуального Кодексу України(надалі -КПК України).
А саме, у випадку необхідності отримання тимчасового доступу до речей і документів, сторона кримінального провадження має право, згідно положеньст. 160 КПК України, звернутись до слідчого судді з клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів.
При цьому, слідчий суддя постановляє ухвалу про надання доступу до речей і документів з розпорядженням про можливості їх вилучення за умови, що сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що вони мають суттєве значення для встановлення важливих обставин, та можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, а без вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів (ч. 5 та ч. 7ст. 163 КПК України).
Такий доступ здійснюється в порядку визначеному законом, а саме на підставі ухвали слідчого судді (ч. 1 ст.132, ч. 2 ст.159, ст.164 КПК України).
Також, в силу положень частин 3 та 5ст. 132 КПК Українипередбачено, що під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, в тому числі щодо надання тимчасового доступу (п. 5 ч. 2ст. 131 КПК України), сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді докази обставин, на які вони посилаються, а не просто вказати їх.
Як вбачається з поданого клопотання, речі та документи, до яких слідчий просить надати тимчасовий доступ, слугуватимуть доказами у кримінальному провадженні, тобто фактичними даними, на підставі яких слідчим встановлюється наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.
Таким чином, слідчим суддею встановлено, що, згідно ч. 2ст. 132 КПК України, клопотання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження на підставі ухвали слідчого судді подано до місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування та за своєю суттю в цілому відповідає вимогам ч. 6 ст.132, ст.160 КПК України, обставин, регламентованих п. п. 1-3 ч. 3 ст.132, ст.ст.161,163 КПК України, не встановлено.
Порушень вимогГлави 10 КПК України- заходи забезпечення кримінального провадження і підстави їх застосування таГлави 15 КПК України- тимчасовий доступ до речей і документів, у судовому засіданні, слідчим суддею не виявлено.
На підставі вищевказаного, та враховуючи те, що слідчим доведено можливість використання як доказів відомостей, що містяться у вказаних у клопотанні документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, вважаю за необхідне надати слідчому тимчасовий доступ до вказаних документів.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.1-29,131-132,159-166,369-372,376 КПК України, слідчий суддя,-
УХВАЛИВ:
Клопотання задовольнити.
Надати групі слідчих СВ Дарницького УП ГУНП у м. Києві у складі: ОСОБА_3 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 дозвіл на тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), юридична адреса: АДРЕСА_1 , із можливістю вилучення завірених належним чином копій документів фінансово-господарської документації, що регламентують діяльність між ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) за період з 01.06.2018 по 31.12.2018, а саме: тендерної документації, документів бухгалтерського та податкового обліків, договору № 609 про закупівлю за державні кошти меблів для закладів загальної середньої освіти Дарницького району м. Києва від 13.08.2018, усіх додатків до договору, квитанцій про оплату, висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи з додатками до них, сертифікатів якості поставленого товару, висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, зразків маркувального ярлика, специфікацій, дислокацій, податкових, видаткових, товарно-транспортних накладних, платіжних доручень, банківських виписок щодо руху грошових коштів по розрахунковим рахункам ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) щодо оплати товарів, робіт, послуг поставлених (наданих) відповідно до вищевказаного договору, документів, що підтверджують місцезнаходження товарно-матеріальних цінностей, їх передачу та взяття на облік, а також наказів про призначення на посаду матеріально-відповідальних осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), посадових інструкцій осіб, які відповідають за товарно-матеріальні цінності, які визначені у договорі № 609 про закупівлю за державні кошти меблів для закладів загальної середньої освіти ІНФОРМАЦІЯ_6 від 13.08.2018.
Визначити строк дії ухвали тривалістю тридцять днів, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.
Роз`яснити, особі, яка зазначена в ухвалі слідчого судді про тимчасовий доступ до речей і документів, як володілець речей або документів, що уразі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннямиКПК України, з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Дарницький районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2021 |
Оприлюднено | 29.05.2024 |
Номер документу | 94894777 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Дарницький районний суд міста Києва
Мицик Ю. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні