ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/8740/20
У Х В А Л А
про закриття провадження у справі
10 лютого 2021 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючий суддя Кравців О.Р.,
секретар судового засідання Шийович Р.Я.,
від позивача не прибув,
від відповідача Телічак Ю.В.,
від третьої особи Биць І.А.,
розглянув у підготовчому засіданні клопотання представника відповідача про закриття провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ОСОБА_2 , про визнання протиправною відмови, зобов`язання вчинити дії, -
в с т а н о в и в :
До Львівського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) з позовною заявою до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області (79019, м. Львів, пр. В.Чорновола, 4), в якій просить суд:
- визнати протиправною відмову відповідача, оформлену наказом №13-6198/16-20-СГ від 06.08.2020 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення позивачу земельної ділянки у власність орієнтовною площею 1,0000га для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення (КВЦПЗ 01.03), що знаходиться на території Домажирської сільської ради Яворівського району Львівської області за межами населеного пункту, кадастровий номер земельної ділянки 4625883600:04:000:1469;
- зобов`язати відповідача з урахуванням висновків суду у даній справі повторно розглянути заяву позивача про затвердження проекту землеустрою щодо відведення позивачу у власність земельної ділянки згідно з кадастровим номером 4625883600:04:000:1469 розташованої на території Домажирської сільської ради Яворівського району Львівської області за рахунок земель сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства.
Підставою позову є протиправність відмови відповідача затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства через наявність у Єдиному державному реєстрі досудових розслідувань за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 Кримінального кодексу України. Оскільки вказане порушує права позивача, він звернувся до суду із цим позовом.
Ухвалою суду від 21.10.2020 відкрито провадження у справі та призначено за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 22.10.2020 у задоволенні клопотання про забезпечення позову відмовлено.
В підготовчому засіданні 18.11.2020 представник відповідача подала клопотання про закриття провадження у справі на підставі п. 1 ч. 1 ст. 238 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України). Вказане клопотання мотивоване тим, що 11.11.2020 за третьою особою зареєстроване речове право на нерухоме майно на земельну ділянку з кадастровим номером 4622883600:04:000:1505, яку утворено шляхом об`єднання земельних ділянок з №4625883600:04:000:1469 (на яку претендував ОСОБА_1 ) та №4625883600:04:1483.
Вказане свідчить про приватноправовий характер спірних правовідносин, публічно-правовий характер спірний правовідносин, а тому такий спір належить не у порядку адміністративного судочинства, а повинен вирішуватися за правилами ЦПК України.
З огляду на викладене провадження у справі підлягає закриттю.
Представник відповідача в підготовчому засіданні 10.02.2021 вимоги клопотання підтримав повністю.
Представник третьої особи також підтримав відповідне клопотання.
Позивач в судове засідання не з`явився явки уповноваженого представника у судове засідання не забезпечив, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином.
З врахуванням приписів ст. 181 КАС України суд продовжив розгляд клопотання за даною явкою сторін.
З врахуванням позиції представників відповідача та третьої особи, вирішуючи вказану заяву, суд керується таким.
За змістом ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 КАС України, адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір.
Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 4 КАС України публічно-правовий спір - це спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Отже, до юрисдикції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), відповідно, прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.
Таким чином, особливістю правовідносин, що виникають, є їх публічно-правовий характер, пов`язаність із сферою реалізації публічної влади.
Проте, слід зазначити, що специфіку публічно-правового спору визначає не тільки його суб`єктний склад, а й підстави виникнення цього спору і тісно пов`язане з цим питанням межі повноважень адміністративного суду.
Отже, загальними критеріями для того, щоб визначити за спірними правовідносинами адміністративну юрисдикцію, є суб`єктний склад сторін (однією із сторін повинен бути суб`єкт владних повноважень) та предмет спору відповідно до природи спірних правовідносин (наявність публічно-правових відносин між сторонами під час виконання суб`єктом владних повноважень владних управлінських функцій на основі законодавства, тобто при реалізації цим суб`єктом своїх владних функцій та повноважень, визначених законодавством). Спори з приводу владних управлінських рішень, дій чи бездіяльності, що вчинені у межах приватних правовідносин до адміністративної юрисдикції не відносяться.
Судом встановлено, що позивачу Головним управлінням Держгеокадастру у Львівській області відповідно до наказу №13-3114/16-19-СГ від 14.05.2019 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Домажирської сільської ради Яворівського району орієнтовний розмір земельної ділянки 1,0000га із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства.
Позивач виготовив такий проект землеустою, який разом з додатками та матеріалами погодження передано до Держгеокадастру у Львівській області.
Наказом Головного управління Держгеокадастру у Львівській області №13-6198/16-20-СГ від 06.08.2020 відмовлено позивачу у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, розташованої на території Домажирської сільської ради Яворівського району розмір земельної ділянки 1,0000 га, кадастровий номер 4625883600:04:000:1469, із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства та наданні цієї земельної ділянки у власність з підстав: враховуючи кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020141180000012, за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України та відповідно до протоколу Головного управління Держгеокадаструу Львівській області від 27.05.2020.
Позивач оскаржив вказаний наказ до суду 16.10.2020.
Водночас, представник відповідача підтвердила, що 19.08.2020 відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Львівській області Галазу О.І. надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Домажирської сільської ради Яворівського району орієнтовний розмір земельної ділянки 1,2300га із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства.
ОСОБА_3 виготовив технічну документацію із землеустрою щодо об`єднання земельних ділянок, а саме: земельних ділянок з кадастровими номерами 4625883600:04:000:1483 та 4625883600:04:000:1469, згоду на об`єднання яких надано відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Львівській області №13-10889/16-20-СГ від 21.10.2020.
02.11.2020 Головним управлінням Держгеокадастру у Львівській області наказом №2013-УБД затверджено відповідний проект та надано ОСОБА_3 у власність земельну ділянку площею 1,2300 га у тому числі сіножаті 1,0000 га, пасовища 0,2300 га (кадастровий номер 4625883600:04:000:1505) із земель сільськогосподарського призначення державної власності без зміни цільового призначення для ведення особистого селянського господарства, розташовану на території Домажирської сільської ради Яворівського району.
Право власності на вказану земельну ділянку зареєстроване 11.11.2020, що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав власності, яке зареєстроване за ОСОБА_3 .
Тобто зареєстрована за ОСОБА_3 земельна ділянка з кадастровим номером 4625883600:04:000:1505 включає у себе земельну ділянку щодо якої позивачу відмовлено у наданні дозволу на затвердження проектної документації та переданні у власність.
Вказане свідчить про те, що спір у цій справі виходить за межі публічно-правового та, з огляду на характер правовідносин у цій справі, має вирішуватись у порядку цивільного судочинства. Правомірність та добросовісність дій ГУ Держгеокадастру у Львівській області щодо розпорядження земельною ділянкою може бути перевірено під час вирішення цивільно-правового позову щодо захисту прав позивача на одержання земельної ділянки. При цьому, такий спір безпосередньо стосується прав набувача у власність такої земельної ділянки ОСОБА_3 .
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 06 жовтня 2020 року в справі №580/3779/19 та від 14 грудня 2020 року по справі №580/1282/20.
Відповідно до ч. 2 ст. 183 КАС України за результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу про: 1) залишення позовної заяви без розгляду; 2) закриття провадження у справі; 3) закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 238 КАС України суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
З врахуванням викладеного та встановлених фактичних обставин справи, суд дійшов висновку, що провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ОСОБА_2 , про визнання протиправною відмови, зобов`язання вчинити дії, необхідно закрити на підставі п. 1 ч. 1 ст. 238 КАС України та одночасно роз`яснити позивачу, що розгляд цієї справи має здійснюватися в порядку цивільного судочинства.
Відповідно до приписів ч. 2 ст. 239 КАС України у разі закриття провадження у справі повторне звернення до суду зі спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається. Наявність ухвали про закриття провадження у зв`язку з прийняттям відмови позивача від позову не позбавляє відповідача в цій справі права на звернення до суду за вирішенням цього спору.
Відповідно до приписів ч. 2 ст. 132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Згідно з п. 5 ч. 1 ст. 7 Закону України Про судовий збір сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі закриття (припинення) провадження у справі (крім випадків, якщо провадження у справі закрито у зв`язку з відмовою позивача від позову і така відмова визнана судом), у тому числі в апеляційній та касаційній інстанціях.
Оскільки при зверненні до суду позивач сплатив судовий збір в сумі 1681,60 грн. згідно з квитанцією №9212 від 15.10.2020, такий слід повернути позивачу з Державного бюджету України на користь позивача.
Керуючись ст.ст. 132, 134, 139, 183, 238, 239, 241-243, 248, 256, 294-295, п. 15.5 п. 15 розділу VII Перехідні положення КАС України, суд -
у х в а л и в :
1. Клопотання відповідача задовольнити.
2. Провадження у адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ОСОБА_2 , про визнання протиправною відмови, зобов`язання вчинити дії - закрити.
3. Повернути з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) судовий збір в сумі 1681 (одна тисяча шістсот вісімдесят одна) грн. 60 коп. сплачений згідно з квитанцією №9212 від 15.10.2020.
4. Копію ухвали скерувати учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено Кодексом адміністративного судочинства України.
Ухвала може бути оскаржена протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення через Львівський окружний адміністративний суд до Восьмого апеляційного адміністративного суду, з врахуванням гарантій встановлених пунктом 3 Розділу VI Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України.
В судовому засіданні проголошено вступну і резолютивну частини ухвали.
Повний текст ухвали складено та підписано 15.02.2021.
Суддя Кравців О.Р.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2021 |
Оприлюднено | 17.02.2021 |
Номер документу | 94899669 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кравців Олег Романович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні