Справа № 947/31663/19
Провадження № 1-кс/947/1501/21
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16.02.2021 року слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засіданні ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в м. Одесі клопотання старшого слідчого в ОВС СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , яке погоджено прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про арешт майна в рамках кримінального провадження № 12019160000001111 від 10.12.2019 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
Як вбачається з клопотання, в ході досудового розслідування встановлено, що згідно наказу № 1 від 22.02.2018 на підставі протоколу загальних зборів учасників № 3/2018 від 21.02.2018 ТОВ «УКРСПЕЦПРОЕКТ» (код ЄДРПОУ 32924626) ОСОБА_5 призначено на посаду директора даного підприємства.
Відповідно до статуту ТОВ «УКРСПЕЦПРОЕКТ» у новій редакції, затвердженого протоколом загальних зборів учасників № 3/2018 від 21.02.2018, Товариство створено з метою одержання прибутку на підставі здійснення підприємницької, господарської та іншої діяльності.
Згідно п. 12.3. п. 12 «Директор у межах своєї компетенції: вирішує всі питання діяльності Товариства, окрім тих, що відносяться до виняткової компетенції Загальних зборів Учасників і Ревізійної комісії. Загальні збори Учасників можуть винести рішення про передачу частини прав, що їм належать, в компетенцію Директора; директор організує виконання рішень Загальних зборів Учасників Товариства; без доручення здійснює будь-які юридичні дії від імені Товариства; самостійно без довіреності укладає будь-які угоди від імені Товариства; самостійно без довіреності здійснює від імені Товариства будь-які правочини; має право підпису без будь-яких додаткових повноважень на будь-яких документах від мені Товариства, у тому числі, але не виключно: в договорах, угодах, контрактах, довіреностях, бухгалтерських та платіжних документах, документах податкової та іншої звітності, в банківських та всіх інших документах від імені Товариства; директор Товариства видає накази і розпорядження, приймає на роботу, звільняє, заохочує робітників Товариства і накладає на них стягнення».
Таким чином, ОСОБА_5 , постійно обіймаючи посаду директора ТОВ «УКРСПЕЦПРОЕКТ», здійснюючи організаційно розпорядчі та адміністративно-господарські функції, згідно примітки 1 до ст. 364 КК України - є службовою особою.
У квітні 2018 року Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради (код ЄДРПОУ 04056902) (далі - УКБ ОМР) оголошено відкриті торги (за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-04-06-000460-c) за предметом закупівлі: виконання ремонтно-реставраційних робіт з пристосуванням під громадський будинок пам`ятки містобудування та архітектури, розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Садова, 21, за результатами яких, переможцем визначено ТОВ «Укрспецпроект».
У подальшому, 18.05.2018 між УКБ ОМР в особі начальника управлінням ОСОБА_6 (Замовник) і ТОВ «УКРСПЕЦПРОЕКТ» в особі директора ОСОБА_5 (Підрядник) укладено договір № 33-18/П предметом якого є: виконання ремонтно-реставраційних робіт з пристосуванням під громадський будинок пам`ятки містобудування та архітектури за адресою: м. Одеса, вул. Садова, 21. Сума за договором складає 108 007 626, 10 грн. (з ПДВ). Строк виконання будівельних робіт до 31.12.2019. Крім того, УКБ ОМР та ТОВ «ТЕХНАГЛЯДБУД» (код ЄДРПОУ 41097976) в особі директора ОСОБА_7 , 23.05.2018 укладено договір № 7-18/ТН, на здійснення технічного нагляду по об`єкту: ремонтно-реставраційні роботи з пристосуванням під громадський будинок пам`ятки містобудування та архітектури за адресою: м. Одеса, вул. Садова, 21. Протиаварійні роботи та реставрація фасадів.
Так, після підписання договору № 33-18/П від 18.05.2018, більш точну дату та час в ході досудового розслідування не встановлено, у директора ТОВ «УКРСПЕЦПРОЕКТ» ОСОБА_5 , невстановлених службових осіб ТОВ «ТЕХНАГЛЯДБУД» та інших невстановлених осіб, виник спільний злочинний намір, спрямований на розтрату та привласнення чужого майна, шляхом зловживання своїм службовим становищем, а саме бюджетних коштів, під час виконання ремонтно-реставраційних робіт з пристосуванням під громадський будинок пам`ятки містобудування та архітектури за адресою: м. Одеса, вул. Садова, 21, шляхом складання та видачі за цим договором завідомо неправдивих первинних облікових документів, а саме: актів приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма КБ-2в) та довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (примірна форма КБ-3) із внесенням до них завідомо неправдивими відомостей щодо обсягів виконаних робіт.
У період з червня 2019 року по вересень 2019 року, більш точний час в ході слідства встановити не вдалось, ОСОБА_5 , зловживаючи своїм службовим становищем, за попередньою змовою з невстановленими службовими особами ТОВ «ТЕХНАГЛЯДБУД» та іншими невстановленими особами, шляхом складання, видачі службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, а саме: актів приймання виконаних будівельних робіт та довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат із внесенням до них завідомо неправдивих відомостей про завищені обсяги виконаних робіт під час виконання ремонтно-реставраційних робіт з пристосуванням під громадський будинок пам`ятки містобудування та архітектури за адресою: м. Одеса, вул. Садова, 21, здійснила привласнення бюджетних коштів у особливо великих розмірах шляхом підписання та посвідчення печаткою актів виконаних робіт № 8 від 18.06.2019 за червень 2019 року на суму 2 827 206,40 грн., № 12 від 02.08.2019 за серпень 2019 року на суму 3 428 975,23 грн. та № 15 від 03.09.2019 за вересень 2019 року на суму 3 272 937,42 грн. у рамках виконання умов договору № 33-18/П від 18.05.2018, до яких внесла завідомо неправдиві відомості щодо виконання робіт з монтажу віконних блоків з євробрусу (заповнення віконних прорізів готовими блоками площею до 2 м.кв. і до 3 м.кв. з єврообруса в кам`яних стінах житлових і громадських будівель) та робіт з монтажу віконних блоків з євробруса з декоративним художнім різьбленням загальною площею 405,95 кв.м.
Разом з тим, згідно обмірів фактично виконаних робіт, проведених в рамках здійснення будівельно-технічної експертизи, обсяг фактично змонтованих у будівлі віконних блоків склав 271,285 кв.м., тобто до вказаних актів приймання виконаних робіт внесено завідомо недостовірні відомості щодо обсягів виконаних робіт з монтажу вікон, а саме обсяги завищено на 134,665 м.кв. (фактично невиконаний обсяг робіт), на загальну суму 4 990 903,184 грн. за наступних обставин.
Реалізовуючи свій злочинний намір, спрямований на привласнення бюджетних коштів у порушення вимог договору № 33-18/П від 18.05.2018, ОСОБА_5 зловживаючи своїм службовим становищем, за попередньою змовою з невстановленими службовими особами ТОВ «ТЕХНАГЛЯДБУД» та іншими невстановленими особами, у червні 2019 року, більш точний час досудовим слідством не встановлено, у невстановленому слідством місці, за допомогою оргтехніки (комп`ютера і принтера), виготовила офіційний документ, а саме акт № 8 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2019 року від 18.06.2019 на суму 2 827 206,40 грн. До зазначеного офіційного документу ОСОБА_5 внесла завідомо неправдиві відомості щодо обсягів фактично виконаних робіт по монтажу віконних блоків з євробрусу (площею до 2 м.кв. та до 3 м.кв.).
У подальшому, ОСОБА_5 , розуміючи протиправний характер своїх дій, зловживаючи своїм службовим становищем, за попередньою змовою з невстановленими службовими особами ТОВ «ТЕХНАГЛЯДБУД» та іншими невстановленими особами, остаточно оформила вищезазначений акт приймання виконаних будівельних робіт № 8 за червень 2019 року від 18.06.2019 шляхом підписання в якості підрядника, а саме директора ТОВ «УКРСПЕЦПРОЕКТ», та завірила відбитком печатки зазначеного підприємства, передавши його надалі до УКБ ОМР за адресою: м. Одеса, вул. Комітетська, 10а. У подальшому виготовлений виконавцем робіт, затверджений технічним наглядом і підписаний замовником акт приймання виконаних будівельних робіт № 8 за червень
2019 року від 18.06.2019, надано 18.06.2019 до Головного управління ДКСУ в Одеській області, де його того ж дня зареєстровано і взято на облік.
На підставі зазначеного документу 18.06.2019 УКБ ОМР на розрахунковий рахунок № НОМЕР_1 ТОВ «УКРСПЕЦПРОЕКТ», відкритий у АБ «УКРГАЗБАНК», на виконання умов договору та згідно акту приймання виконаних будівельних робіт № 8 за червень 2019 від 18.06.2019 здійснено перерахування бюджетних грошових коштів у сумі 2 827 206,40 гривень.
Частину отриманих на розрахунковий рахунок ТОВ «УКРСПЕЦПРОЕКТ» бюджетних коштів ОСОБА_5 привласнила та розпорядилась у подальшому на власний розсуд.
Реалізовуючи у подальшому свій злочинний намір, спрямований на привласнення бюджетних коштів у порушення вимог договору № 33-18/П від 18.05.2018 ОСОБА_5 , зловживаючи своїм службовим становищем, за попередньою змовою групою осіб з невстановленими службовими особами ТОВ «ТЕХНАГЛЯДБУД» та іншими невстановленими особами, у серпні 2019 року, більш точний час досудовим слідством не встановлено, у невстановленому слідством місці, за допомогою оргтехніки (комп`ютера і принтера), виготовила офіційний документ, а саме акт № 12 приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2019 року від 02.08.2019 на суму 3 428 975,23 гривень. До зазначеного документу ОСОБА_5 внесла завідомо неправдиві відомості щодо обсягів фактично виконаних робіт по монтажу віконних блоків з євробрусу (площею до 2 м.кв. та до 3 м.кв.) та віконних блоків з євробруса з декоративним художнім різьбленням.
У подальшому, ОСОБА_5 , розуміючи протиправний характер своїх дій, зловживаючи своїм службовим становищем, за попередньою змовою з невстановленими службовими особами ТОВ «ТЕХНАГЛЯДБУД» та іншими невстановленими особами, остаточно оформила вищезазначений акт приймання виконаних будівельних робіт № 12 за серпень 2019 року від 02.08.2019 шляхом підписання в якості підрядника, а саме директора ТОВ «УКРСПЕЦПРОЕКТ», та завірила відбитком печатки зазначеного підприємства, передавши його надалі до УКБ ОМР за адресою: м. Одеса, вул. Комітетська, 10а. У подальшому, виготовлений виконавцем робіт, затверджений технічним наглядом і підписаний замовником акт приймання виконаних будівельних робіт № 12 за серпень 2019 року від 02.08.2019, надано 02.08.2019 до Головного управління ДКСУ в Одеській області, де його того ж дня зареєстровано і взято на облік.
На підставі зазначеного документу 02.08.2019 УКБ ОМР на розрахунковий рахунок № НОМЕР_2 ТОВ «УКРСПЕЦПРОЕКТ», відкритий у АТ «ОЩАДБАНК», на виконання умов договору та згідно акту приймання виконаних будівельних робіт № 12 за серпень 2019 року від 02.08.2019 здійснено перерахування бюджетних грошових коштів у сумі 3 428 975,23 гривень.
Частину отриманих на розрахунковий рахунок ТОВ «УКРСПЕЦПРОЕКТ» бюджетних коштів ОСОБА_5 привласнила та розпорядилась у подальшому на власний розсуд.
Реалізовуючи у подальшому свій злочинний намір, спрямований на привласнення бюджетних коштів у порушення вимог договору № 33-18/П від 18.05.2018 ОСОБА_5 , зловживаючи своїм службовим становищем, за попередньою змовою з невстановленими службовими особами ТОВ «ТЕХНАГЛЯДБУД» та іншими невстановленими особами, у вересні 2019 року, більш точний час досудовим слідством не встановлено, у невстановленому слідством місці, за допомогою оргтехніки (комп`ютера і принтера), виготовила офіційний документ, а саме акт № 15 приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2019 року від 03.09.2019 на суму 3 272 937,42 гривень. До зазначеного документу ОСОБА_5 внесла завідомо неправдиві відомості щодо обсягів фактично виконаних робіт по монтажу віконних блоків з євробрусу (площею до 2 м.кв. та до 3 м.кв.) та віконних блоків з євробруса з декоративним художнім різьбленням.
У подальшому, ОСОБА_5 , розуміючи протиправний характер своїх дій, зловживаючи своїм службовим становищем, за попередньою змовою з невстановленими службовими особами ТОВ «ТЕХНАГЛЯДБУД» та іншими невстановленими особами, остаточно оформила вищезазначений акт приймання виконаних будівельних робіт № 15 за вересень 2019 року від 03.09.2019 шляхом підписання в якості підрядника, а саме директора ТОВ «УКРСПЕЦПРОЕКТ», та завірила відбитком печатки зазначеного підприємства, передавши його надалі до УКБ ОМР за адресою: м. Одеса, вул. Комітетська, 10а. У подальшому, виготовлений виконавцем робіт, затверджений технічним наглядом і підписаний замовником акт приймання виконаних будівельних робіт № 15 за вересень 2019 року від 03.09.2019, надано 03.09.2019 до Головного управління ДКСУ в Одеській області, де його того ж дня зареєстровано і взято на облік.
На підставі зазначеного документу 03.09.2019 УКБ ОМР на розрахунковий рахунок № НОМЕР_2 ТОВ «УКРСПЕЦПРОЕКТ», відкритий у АТ «ОЩАДБАНК», на виконання умов договору та згідно акту приймання виконаних будівельних робіт № 15 за вересень 2019 року від 03.09.2019 здійснено перерахування бюджетних грошових коштів у сумі 3 272 937,42 гривень.
Частину отриманих на розрахунковий рахунок ТОВ «УКРСПЕЦПРОЕКТ» бюджетних коштів ОСОБА_5 привласнила та розпорядилась у подальшому на власний розсуд.
За таких обставин, директором ТОВ «УКРСПЕЦПРОЕКТ» ОСОБА_5 за попередньою змовою з невстановленими службовими особами ТОВ «ТЕХНАГЛЯДБУД» та іншими невстановленими особами, шляхом зловживання своїм службовим становищем, складання та видачі службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, а саме актів: № 8 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2019 року від 18.06.2019, № 12 приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2019 року від 02.08.2019 та № 15 приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2019 року від 03.09.2019 із внесенням до них завідомо неправдивих відомостей щодо виконання робіт з монтажу віконних блоків площею 134,665 м.кв. під час ремонтно-реставраційних робіт з пристосуванням під громадський будинок пам`ятки містобудування та архітектури за адресою: м. Одеса, вул. Садова, 21, привласнено бюджетні грошові кошти на загальну суму 4 990 903,184 грн., що в 600 і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян, у зв`язку з чим її діями територіальній громаді м. Одеси в особі Одеської міської ради завдано матеріальних збитків в особливо великих розмірах.
ОСОБА_5 25.01.2021 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України.
ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст.191, ч.1 ст. 366 КК України, максимальне покарання за які передбачені у вигляді позбавленням волі на строк до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна.
Таким чином, майно, яке належить підозрюваній ОСОБА_5 , у разі визнання судом її винною у скоєнні інкримінованих їй кримінальних правопорушень, може бути використано для забезпечення конфіскації майна як виду покарання.
Від слідчого надійшла заява про розгляд клопотання без його участі.
Вказане клопотання, в цілях забезпечення арешту майна, так як існує загроза його переоформлення, відчуження, та досягнення дієвості кримінального провадження, слідчий суддя розглядає без виклику власника майна.
Дослідивши клопотання та долучені в його обґрунтування матеріали, слідчий суддя приходить до наступного переконання.
Відповідно до п. 1, 2 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Заходом забезпечення кримінального провадження є, зокрема, арешт майна.
Згідно з ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи.
У відповідності до ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Згідно ч. 5 ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 3 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбаченихКримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.
Частиною 10ст. 170 КПК Українивстановлено, що арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
Згідно ч. 2 ст. 172 КК України, клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.
Як вбачається з практики Європейського суду, для того, щоб втручання в право власності вважалося допустимим, воно повинно служити не лише законній меті в інтересах суспільства, а повинна бути розумна співмірність між використовуваними інструментами і тією метою, на котру спрямований будь-який захід, що позбавляє особу власності. Розумна рівновага має зберігатися між загальними інтересами суспільства та вимогами дотримання основних прав особи (рішення у справі "АГОСІ" проти Сполученого Королівства" (AGOSI v. the United Kingdom від 24 жовтня 1986 року, серія А, № 108, п. 52). Іншими словами, заходи щодо обмеження права власності мають бути пропорційними щодо мети їх застосування.
Як вбачається з матеріалів клопотання, 25.01.2021 року ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191 КК України, а саме у привласненні чужого майна, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинене за попередньою змовою групою осіб, вчинене у особливо великих розмірах, та ч. 1 ст. 366 КК України, а саме: складання, видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей.
Санкції ч. 5 ст. 191 КК України передбачає додаткове покарання у вигляді конфіскації майна.
Згідно Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, ОСОБА_5 на праві приватної власності належить нерухоме майно за наступною адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 88, 4 кв. м. (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна №2001540080000).
Викладене в сукупності свідчить про наявність правових підстав для накладення арешту на майно, яке належить підозрюваній ОСОБА_5 в цілях забезпечення конфіскації майна як виду покарання, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
Враховуючи наведене, слідчий суддя приходить до переконання, що на даному етапі кримінального провадження потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права та інтереси власника майна, про які йдеться в клопотанні, та якого така особа зазнає внаслідок застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна, а тому з метою забезпечення в подальшому можливої конфіскації майна, як виду покарання, клопотання сторони обвинувачення підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 170-173 КПК України, слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
Клопотання старшого слідчого в ОВС СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , яке погоджено прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про арешт майна в рамках кримінального провадження № 12019160000001111 від 10.12.2019 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України задовольнити.
Накласти арешт на нерухоме майно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме: квартиру, розташовану за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 88,4 кв.м. (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна №2001540080000), із забороною відчуження.
Виконання ухвали покласти на старшого слідчого в ОВС СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 ..
Ухвала може бути оскаржена протягом п`яти діб з дня її проголошення до Одеського апеляційного суду.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2021 |
Оприлюднено | 29.05.2024 |
Номер документу | 94948271 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Київський районний суд м. Одеси
Федулеєва Ю. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні