Рішення
від 11.09.2007 по справі 30/253-07-6815
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

30/253-07-6815

          

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"11" вересня 2007 р.Справа  № 30/253-07-6815

За позовом: Приватне підприємство „ФОБОС”

До відповідача: Представництво по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради

Про  зобов'язання  укласти договір

                                                                                                     Суддя          Рога Н.В.

                                                                                                    

Представники:

Від позивача: Фірсов Д.О.- згідно довіреності    від 02.08.2007 р.

Від  відповідача: Халдай І.В.- довіреність №01-13\67 від 12.01.2007р.

СУТЬ СПОРУ: позивач, приватне підприємство (далі - ПП) „ФОБОС”,  звернувся до господарського суду Одеської області із позовом до Представництва по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради (далі - Представництво)  про  зобов'язання Представництва укласти з позивачем  договір  купівлі-продажу  об'єкту комунальної власності –нежитлового приміщення першого поверху площею 532,4 кв.м та підвалу площею 490,2 кв.м, що розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Віце-Адмірала Жукова, 2.

Представник позивача   позовну заяву підтримує, наполягає на її задоволенні.

Відповідач письмових заперечень щодо позову до суду не надав, представник відповідача проти позову заперечує, посилаючись на його необґрунтованість та безпідставність.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін,  суд встановив:

14 листопада 1997р. між Представництвом по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради (Орендодавець) та ПП „ФОБОС” (Орендар) був укладений Договір №58-ц оренди нежилого приміщення, згідно якого Орендодавець надає, а Орендар приймає у тимчасове платне   користування нежилі приміщення першого поверху та підвалу, загальною площею 969,2 кв.м, розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Віце-Адмірала Жукова,2 (вул. Дерибасівська, 31), з метою розміщення магазину, бару, складу.    Строк дії Договору –по 14 .11.2003р.  

18 листопада 2003р. Одеською міською радою було прийнято рішення № 1860-ХХІУ  «Про приватизацію та відчуження  об'єктів комунальної власності територіальної громади м. Одеси у 2003 році”,  п. 1 якого  доповнено перелік об'єктів комунальної власності територіальної громади м. Одеси, що підлягають відчуженню у 2003р.  Серед зазначених об'єктів під п.5 значиться: „приміщення першого поверху площею 532,4 кв.м та підвалу площею 490,2 кв.м, вул. Віце-Адмірала Жукова, 2, викуп орендарем, який здійснив поліпшення орендованого майна.  

Позивач, листом від 30.07.2007р. звернувся до Представництва з заявою про викуп об'єкту оренди на виконання зазначеного рішення Одеської міської ради, але отримав відмову, згідно якої  об'єкт купівлі-продажу розташований у будівлі, що пам'яткою архітектури місцевого значення , і відповідно до Закону України „Про тимчасову заборону приватизації пам'яток (об'єктів) культурної спадщини” від 01.02.2005р. не підлягає відчуженню.

Позивач вважає, що дії відповідача щодо відмови від укладення договору  купівлі-продажу порушують його права та охоронювані законом інтереси, оскільки суперечать загальним засадам цивільного законодавства, положенням ст. 41 Конституції України, ст. ст. 525, 526 Цивільного кодексу України, ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Представник Представництва по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради проти позову заперечує, посилаючись на те, що дійсно Представництво зобов'язане виконувати рішення Одеської міської ради, але на даний момент виконати рішення в частині відчуження на користь ПП «ФОБОС»нежилого приміщення загальною площею 1022,6кв.м, яке розташоване за адресою: м. Одеса, вул. Віце-Адмірала Жукова,2, неможливо, у зв'язку з тимчасовою забороною приватизації пам'яток культурної спадщини.

          Розглянувши матеріали справи суд доходить до такого висновку:  

Відповідно ч. 3 ст. 11 Цивільного кодексу  України цивільні права та обов'язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства.

Відповідно до ст.2 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”  місцеве самоврядування в Україні –це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста –самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи , а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Згідно п.30 ч.1 ст.26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради  вирішуються питання про  прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації.

З урахуванням зазначених нормативних актів рішення Одеської міської ради від 18 листопада 2003р. № 1860-ХХІУ  «Про приватизацію та відчуження  об'єктів комунальної власності територіальної громади м. Одеси у 2003 році” прийнято у спосіб та в межах визначеної законом компетенції .

Згідно ст. 73 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” акти ради, прийняті в межах наданих їй повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території. Отже, рішення Одеської міської ради від 18 листопада 2003р. № 1860-ХХІУ  «Про приватизацію та відчуження  об'єктів комунальної власності територіальної громади м. Одеси у 2003 році”, у тому числі і п.5 ч.1, згідно якого до складу об'єктів комунальної власності територіальної громади м. Одеси, що підлягають приватизації у 2003р., включено приміщення першого поверху площею 532,4 кв.м та підвалу площею 490,2 кв.м, що розташовані за адресою: м. Одеса,  вул. Віце-Адмірала Жукова,2, яке має бути викуплено орендарем, який здійснив поліпшення орендованого майна.

Як вбачається з матеріалів справи, листом від 04.07.2005р. за №01-13\5997 Представництво надало ПП „Фобос” згоду на проведення капітального ремонту та реконструкцію орендованого приміщення першого поверху, розташованого за адресою:      м. Одеса, вул.. Віце-Адмірала Жукова, 2 (без надання пільги по орендній платі на період окупності витрат). 17 серпня 2005р. Інспекцією ДАБК Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради  було видано дозвіл №513\05 на виконання будівельних робіт.  Капітальний ремонт та реконструкція приміщення були проведені позивачем за власні кошти.  

Згідно положення про Представництво по управлінню комунальною власністю одеської міської ради, затвердженого рішенням Одеської міської ради №20-У від 27.06.2006р., Представництво є виконавчим органом Одеської міської ради, наділеним повноваженнями щодо управління комунальною власністю територіальної громади міста.  До функцій Представництва відносяться повноваження з організації та проведення приватизації , продажу комунальної власності територіальної громади міста. При цьому Представництво здійснює повноваження власника майна у процесі приватизації та відчуження, здійснює перед приватизаційну підготовку, укладає договори купівлі-продажу. Отже, позивач правомірно звернувся до Представництва з вимогою про зобов'язання укласти договір купівлі-продажу .

За таких обставин, правомірною є вимога позивача щодо зобов'язання Представництва укласти з ним договір купівлі-продажу.

Відповідно до п.2.2.19 положення про Представництво договори купівлі-продажу об'єктів комунальної власності, що укладаються Представництвом від імені Ради на виконання відповідних рішень про приватизацію та відчуження об'єктів комунальної власності територіальної громади м. Одеси, оформлюються на підставі довіреності, що видається міським головою у встановленому законодавством порядку. За таких обставин, слід зобов'язати  Представництво по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради укласти з ПП „ФОБОС” договір купівлі-продажу, на підставі довіреності, виданої міським головою у встановленому законодавством порядку.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що укладення на виконання рішення Одеської міської ради від 18.11.2003 р. № 1860 –ХХІV  договору  купівлі-продажу з метою продажу ПП «ФОБОС»об'єкта комунальної власності територіальної громади м. Одеси –нежилого приміщення 1-го поверху, загальною площею 532,4 кв.м. та підвалу площею 490,2 кв.м, які розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Віце-Адмірала Жукова, 2, не суперечить чинному законодавству України.

Суд не приймає до уваги посилання відповідача на Закон України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток  культурної  спадщини»як на підставу відмови від укладання договору, так як згідно з абз.1 ч.1 та абз.3 ч.1 ст.18 зазначеного Закону  об'єкти культурної спадщини, що є пам'ятками (за винятком пам'яток, відчуження яких обмежується законодавчими актами України) можуть бути відчужені власником або уповноваженим ним органом. Також вказано, що перелік пам'яток, які не підлягають приватизації, затверджується Верховною радою України.

На час прийняття Одеською міською радою рішення від 18.11.2003 р. № 1860 –ХХІV  та протягом двохмісячного строку з дня прийняття рішення, визначеного для здійснення підготовки об'єкту до приватизації, перелік пам'яток, які не підлягають приватизації, не був затверджений  Верховною Радою України. Крім того, не був прийнятий сам Закон України „Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини”.

Отже, позивачем були дотримані всі вимоги законодавства, що діяли на момент строку, визначеного законодавством для підготовки до приватизації та здійснення приватизації об'єкту, який було внесено до переліку об'єктів комунальної власності, що підлягають відчуженню.

За таких обставин, позов  підлягає   задоволенню.

Судові витрати по сплаті державного мита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу покласти на відповідача відповідно до ст.ст.44,49 ГПК України.

                    Керуючись ст. ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, суд –

                                                              ВИРІШИВ:

1.          Позовну заяву Приватного підприємства «ФОБОС»задовольнити .

2.          Зобов'язати Представництво по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради (65039, м. Одеса, вул. Артилерійська, 1, код ЄДРПОУ 26302595) на підставі довіреності , виданої міським головою у встановленому законодавством порядку, укласти з Приватним підприємством «ФОБОС»(м. Одеса, вул. Жоліо-Кюрі, 24а,  код ЄДРПОУ 25025389) договір купівлі-продажу об'єкту комунальної власності –нежилого приміщення першого поверху, загальною площею 532,4 кв.м. та підвалу площею 490,2 кв.м, які розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Віце-Адмірала Жукова, 2.

3.          Стягнути з Представництва по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради (65039, м. Одеса, вул. Артилерійська, 1, код ЄДРПОУ 26302595) на користь Приватного підприємства «ФОБОС»(м. Одеса, вул. Жоліо-Кюрі, 24а,  код ЄДРПОУ 25025389)  судові витрати по сплаті державного мита у сумі 85  грн. та витрати на ІТЗ судового процесу у сумі 118 грн..

Рішення  набирає законної сили протягом 10-денного строку з дня його підписання.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

                              Рішення підписане  10 вересня 2007 р.

              Суддя                                                                                        

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення11.09.2007
Оприлюднено20.09.2007
Номер документу949485
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —30/253-07-6815

Постанова від 01.11.2007

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Андрєєва Е.І.

Рішення від 11.09.2007

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні