Рішення
від 18.02.2021 по справі 460/9032/20
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

18 лютого 2021 року м. Рівне № 460/9032/20

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Комшелюк Т.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом Гощанської районної державної адміністрації до Гощанського районного громадського формування з охорони громадського порядку "Погориння" про припинення юридичної особи,

В С Т А Н О В И В:

Гощанська районна державна адміністрація (далі - позивач) звернулася до Рівненського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Гощанського районного громадського формування з охорони громадського порядку Погориння про припинення діяльності юридичної особи шляхом примусового розпуску, призначення комісії з припинення юридичної особи Гощанського районного громадського формування з охорони громадського порядку Погориння у складі голови комісії Мхєідзе Руслана Зурабовича (керівник), встановлення двомісячного строку для заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи Гощанського районного громадського формування з охорони громадського порядку Погориння з дня оприлюднення повідомлення рішення про припинення юридичної особи. В обґрунтування позовних вимог зазначив, що 29.11.2013 відповідача було зареєстровано та внесено запис до ЄДРПОУ, основною метою якого є сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам, а також посадовим особами у запобіганні та припиненні адміністративних правопорушень і злочинів, захисту життя та здоров`я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також сприяння у рятуванні людей і майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних ситуацій. До Гощанської РДА, починаючи з листопада 2019 року надходять листи Гощанського відділення поліції Острозького відділу поліції Головного управління національної поліції в Рівненській області від 18.11.2019 № 5269/203/01-19, від 13.01.2020 № 135/203/01-20, від 1102.2020 № 652/203/02-2020, від 31.03.2020 № 1481/203/01-2020 щодо неналежного виконання функцій по охороні громадського порядку представниками Гощанського районного громадського формування з охорони громадського порядку Погориння . За вказаною в листах інформацією, керівництвом ГРГФ з ОГП Погориння неодноразово ігноруються вимоги Гощанського відділення поліції Острозького відділу поліції Головного управління національної поліції в Рівненській області щодо проведення зборів громадського формування з метою проведення занять з правової підготовки та роз`яснень щодо належного виконання функцій по охороні громадського порядку представниками ГРГФ з ОГП Погориння , надання звітів з приводу здійснення діяльності організацією впродовж 2019 - 2020 років. ГРГФ з ОГП Погориння не приймає участі в охороні громадського порядку, члени громадського формування не з`являються на спільні патрулювання з працівниками Гощанського ВП Острозького ВП ГУНП в Рівненській області починаючи з 2019 року, про що свідчать рапорти працівників поліції. Гощанська районна державна адміністрація отримала лист Головного управління національної поліції в Рівненській області від 02.04.2020 №2028/116/04/02-2020 щодо припинення діяльності ГРГФ з ОГП Погориння у зв`язку з тим, що громадське формування самоусунулось від виконання покладених на них законом та статутом обов`язків. Тому, громадське формування підлягає примусовому розпуску через порушення вимог законодавства щодо діяльності та формальне існування зазначеного громадського формування.

Ухвалою суду від 14.12.2020 року відкрито провадження у справі, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, про що сторони повідомлялись належним чином.

Поштове відправлення, яке направлялось на адресу відповідача, повернулося до суду з відміткою "по закінченню терміну зберігання". Відповідно до ч. 8 ст. 126 КАС України, вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд приходить висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону від 22.06.2000 № 1835-III (далі - Закон № 1835), громадяни України відповідно до Конституції України мають право створювати в установленому цим Законом порядку громадські об`єднання для участі в охороні громадського порядку і державного кордону, сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам, Державній прикордонній службі України та органам виконавчої влади, а також посадовим особам у запобіганні та припиненні адміністративних правопорушень і злочинів, захисті життя та здоров`я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також у рятуванні людей і майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних обставин.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 9 Закону № 1835, основними завданнями громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону є:

1) у сфері охорони громадського порядку:

надання допомоги органам Національної поліції у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним і кримінальним правопорушенням;

інформування органів Національної поліції про вчинені або ті, що готуються, кримінальні правопорушення, місця концентрації злочинних угруповань;

сприяння органам Національної поліції у виявленні і розкритті кримінальних правопорушень, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від кримінально протиправних посягань; участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху та боротьбі з дитячою бездоглядністю і правопорушеннями неповнолітніх;

2) у сфері охорони державного кордону:

надання допомоги підрозділам Державної прикордонної служби України у виявленні та затриманні осіб, які порушили або намагаються порушити державний кордон чи провадять іншу протиправну діяльність на кордоні;

сприяння військовослужбовцям Державної прикордонної служби України в охороні державного кордону, виключної (морської) економічної зони України, а також здійснення контролю за дотриманням режиму державного кордону, прикордонного режиму і режиму в пунктах пропуску через державний кордон, проведення разом з ними пропуску громадян до місць відпочинку і роботи;

надання допомоги підрозділам Державної прикордонної служби України у виявленні умов та причин, які можуть призвести до злочинної діяльності на кордоні, і вжиття заходів до їх усунення;

участь у спостереженні за місцями роботи і відпочинку поблизу кордону та за прикордонними інженерними спорудами;

участь у заходах Державної прикордонної служби України з профілактики порушень або спроб порушення державного кордону і режиму в пунктах пропуску через державний кордон, незаконного переміщення через державний кордон вантажів, предметів, матеріалів та іншого майна;

3) у разі виникнення надзвичайних ситуацій:

надання невідкладної допомоги особам, які потерпіли від нещасних випадків чи правопорушень;

участь у рятуванні людей і майна, підтриманні громадського порядку у разі стихійного лиха та інших надзвичайних обставин.

Відповідно до положень ст. 3 Закону № 1835, громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону створюються і діють у взаємодії з правоохоронними органами, Державною прикордонною службою України, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, додержуючись принципів гуманізму, законності, гласності, добровільності, додержання прав та свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб, рівноправності членів цих формувань.

29.11.2013 Гощанською районною державною адміністрацією зареєстровано Гощанське районне громадське формування з охорони громадського порядку Погориння , номер запису в ЄДРПОУ 15911020000000661.

Відповідно до Статуту Гощанського районного громадського формування з охорони громадського порядку Погориння , основною метою громадського формування є сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам, органам виконавчої влади, а також посадовим особам у запобіганні та припиненні кримінальних і адміністративних правопорушень, захисту життя та здоров`я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також у рятуванні людей і майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних ситуацій.

Згідно з пунктом 8 розділу ІІ Статуту зазначеного громадського формування, основними завданнями формування є:

1) У сфері охорони громадського порядку: надання допомоги органам національної

поліції України у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні кримінальним і адміністративним правопорушенням; інформування органів та підрозділів поліції про вчинені, або ті, що готуються, кримінальні правопорушення, місця зосередження злочинних угруповань; сприяння органам поліції у виявленні кримінальних правопорушень, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань; участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху та боротьбі з дитячою бездоглядністю і правопорушеннями неповнолітніх.

2) У разі виникнення надзвичайних ситуацій: надання невідкладної допомоги особам, які потерпіли від нещасних випадків чи правопорушень; участь у рятуванні людей і майна, підтриманні громадського порядку.

Отже, виходячи із статутних положень відповідача, зазначене формування повинно було б сприяти дотриманню правопорядку на території Гощанського району Рівненської області та утвердженню законності.

Для забезпечення виконання функцій Гощанського районного громадського формування з охорони громадського порядку Погориння , його члени наділені відповідними правами та обов`язками.

Так, відповідно до ст. 13 Закону № 1835, члени громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону зобов`язані:

1) брати активну участь в охороні громадського порядку і державного кордону, припиненні адміністративних і кримінальних правопорушень та запобіганні їм;

2) під час виконання обов`язків з охорони громадського порядку і державного кордону мати особисте посвідчення члена громадського формування та нарукавну пов`язку;

3) доставляти до органів Національної поліції, в підрозділи Державної прикордонної служби України, штаб громадського формування з охорони громадського порядку або громадський пункт охорони порядку, приміщення виконавчого органу селищної, сільської ради осіб, які вчинили адміністративне правопорушення, з метою його припинення, якщо вичерпано інші заходи впливу, встановлення особи порушника, складення протоколу про адміністративне правопорушення у разі неможливості скласти його на місті вчинення правопорушення, якщо складення протоколу є обов`язковим;

4) надавати у межах наданих їм прав допомогу народним депутатам України, представникам органів державної влади та органів місцевого самоврядування у їх законній діяльності, якщо в цьому їм чиниться протидія або загрожує небезпека з боку правопорушників.

Крім того, члени громадських формувань, які беруть участь в охороні державного кордону, зобов`язані знати:

1) місцевість, точне проходження кордонів, номери і місце розміщення прикордонних знаків на дільниці застави;

2) режим державного кордону і прикордонний режим, чинне законодавство з цих питань;

3) зразки документів на право в`їзду та перебування громадян України та інших осіб у районах, що контролюються Державною прикордонною службою України, у прикордонній смузі.

Члени громадських формувань під час виконання своїх обов`язків з охорони громадського порядку і державного кордону після обов`язкового пред`явлення посвідчення члена громадського формування мають право:

1. вимагати від громадян додержання правопорядку, припинення адміністративних правопорушень і злочинів, додержання режиму державного кордону, в тому числі на територіях, що межують з державним кордоном, де прикордонну смугу не визначено;

2. у разі підозри у вчиненні адміністративних правопорушень і злочинів перевіряти у громадян документи, що посвідчують їх особу;

3. спільно з поліцейськими та військовослужбовцями Державної прикордонної служби України затримувати і доставляти до органу Національної поліції, підрозділу Державної прикордонної служби України, штабу громадського формування з охорони громадського порядку або громадського пункту охорони порядку осіб, які виявили злісну непокору законним вимогам члена громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону і не виконують вимог щодо припинення адміністративного правопорушення;

4. складати протоколи про адміністративні правопорушення;

5. входити до клубів, кінотеатрів, стадіонів, інших громадських місць і приміщень за згодою власника чи уповноваженого ним органу для переслідування правопорушника, який переховується, або припинення адміністративних чи кримінальних правопорушень;

6. у разі участі спільно з прикордонниками у пошуку порушників кордону за згодою громадян або власника підприємства, установи, організації чи уповноваженого ним органу та в присутності їх представників входити у будь-який час доби до житлових приміщень, на територію і в приміщення підприємств, установ, організацій та оглядати транспортні засоби;

7. у невідкладних випадках використовувати транспортні засоби, що належать підприємствам, установам, організаціям або громадянам (за їх згодою), крім транспортних засобів дипломатичних, консульських та інших представництв іноземних держав, міжнародних організацій, транспортних засобів спеціального призначення, для доставляння до лікувальних закладів осіб, що перебувають у безпорадному стані, а також осіб, які потерпіли від нещасних випадків або правопорушень і потребують термінової медичної допомоги;

8. у разі порушення водіями Правил дорожнього руху, створення реальної загрози життю або здоров`ю громадян вживати заходів до припинення цього правопорушення, здійснювати перевірку документів у водіїв на право користування та керування транспортними засобами, а також не допускати осіб, які не мають документів або перебувають у стані сп`яніння, до подальшого керування транспортними засобами;

9. під час виконання обов`язків члена громадського формування використовувати за власним бажанням свій або інший приватний автомототранспорт за згодою власника або особи, у володінні якої він перебуває. Відшкодування витрат за його використання у таких випадках може провадитися за рахунок коштів громадського формування у порядку, визначеному його положенням (статутом);

10. вести роботу серед населення щодо роз`яснення чинного законодавства про державний кордон України, систему режимних заходів у прикордонній смузі та контрольованому прикордонному районі;

11. застосовувати в установленому порядку заходи фізичного впливу, спеціальні засоби індивідуального захисту та самооборони.

Відповідно до абзацу 1, 2 ст. 20 Закону № 1835, контроль за діяльністю громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону здійснюється органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування у порядку, встановленому законом.

Органи, що проводять реєстрацію зазначених громадських формувань, здійснюють контроль за дотриманням ними вимог положення (статуту). Представники цих органів мають право спостерігати за проведенням громадськими формуваннями заходів, вимагати необхідні документи, одержувати пояснення.

Відповідно до ст. 11 Закону № 1835, громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону проводять свою діяльність під контролем органів Національної поліції, підрозділів Державної прикордонної служби України шляхом:

1. спільного з поліцейськими, прикордонниками патрулювання і виставлення постів на вулицях, майданах, залізничних вокзалах, в аеропортах, морських і річкових портах, у місцях компактного проживання громадян, розташування підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, а також у місцях можливої появи порушників кордону в межах району, що контролюється Державною прикордонною службою України, прикордонної смуги; участі в забезпеченні охорони громадського порядку під час проведення масових заходів, погоджених у випадках, передбачених законом, з виконавчими органами місцевого самоврядування;

2. проведення разом з прикордонниками огляду на маршрутах можливого руху порушників державного кордону, місць їх укриття, транспортних засобів, суміжної з державним кордоном місцевості з метою встановлення причин та умов перебування невідомих осіб;

3. участі у заходах правоохоронних органів, спрямованих на боротьбу з окремими видами правопорушень.

Однак, матеріалами справи стверджується, що до позивача, починаючи з листопада 2019 року надходять листи Гощанського відділення поліції Острозького відділу поліції Головного управління національної поліції в Рівненській області від 18.11.2019 № 5269/203/01-19, від 13.01.2020 № 135/203/01-20, від 1102.2020 № 652/203/02-2020, від 31.03.2020 № 1481/203/01-2020 щодо неналежного виконання функцій по охороні громадського порядку представниками Гощанського районного громадського формування з охорони громадського порядку Погориння . За вказаною в листах інформацією, керівництвом ГРГФ з ОГП Погориння неодноразово ігноруються вимоги Гощанського відділення поліції Острозького відділу поліції Головного управління національної поліції в Рівненській області щодо проведення зборів громадського формування з метою проведення занять з правової підготовки та роз`яснень щодо належного виконання функцій по охороні громадського порядку представниками ГРГФ з ОГП Погориння , надання звітів з приводу здійснення діяльності організацією впродовж 2019 - 2020 років. ГРГФ з ОГП Погориння не приймає участі в охороні громадського порядку, члени громадського формування не з`являються на спільні патрулювання з працівниками Гощанського ВП Острозького ВП ГУНП в Рівненській області починаючи з 2019 року, про що свідчать рапорти працівників поліції. Гощанська районна державна адміністрація отримала лист Головного управління національної поліції в Рівненській області від 02.04.2020 № 2028/116/04/02-2020 щодо припинення діяльності ГРГФ з ОГП Погориння у зв`язку з тим, що громадське формування самоусунулось від виконання покладених на них законом та статутом обов`язків.

Відповідно до ст. 8 Закону № 1835, діяльність громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону може бути припинена шляхом примусового розпуску або саморозпуску відповідно до закону. У разі порушення громадським формуванням вимог чинного законодавства щодо його діяльності за заявою реєструючого органу його діяльність може бути заборонена за рішенням суду у встановленому законом порядку.

Враховуючи, що ГРГФ з ОГП Погориння фактично не здійснює статутну діяльність, не співпрацює з органами Національної поліції, органами місцевого самоврядування, в силу положень ст. 8 Закону № 1835, Гощанське районне громадське формування з охорони громадського порядку Погориння підлягає припиненню шляхом примусового розпуску.

Згідно з ч. 1 ст. 104 ЦК України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Відповідно до ст. 105 ЦК України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов`язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.

Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

До комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.

Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

Згідно зі ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Судом під час розгляду позову встановлені обставини, які підтверджують позовні вимоги, та які враховуються судом при прийнятті рішення.

Враховуючи наведене, суд вважає, що позовні вимоги Гощанської районної державної адміністрації є обґрунтованими та такими, що належать до задоволення.

Згідно вимог ч. 2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки судом під час розгляду дано справи свідки не залучались, судова експертиза не проводилася, то підстави для відшкодування таких витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-246 КАС України, суд

В И Р І Ш И В :

Позовну заяву задовольнити повністю.

Припинити діяльність Гощанського районного громадського формування з охорони громадського порядку Погориння шляхом примусового розпуску.

Призначити комісію з припинення юридичної особи Гощанського районного громадського формування з охорони громадського порядку Погориння у складі: голова комісії - Мхєїдзе Руслана Зурабовича (керівник).

Встановити двомісячний строк для заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи - Гощанського районного громадського формування з охорони громадського порядку Погориння з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасники справи:

1) позивач - Гощанська районна державна адміністрація (35400, Рівненська обл., Гощанський р-н, смт. Гоща, вул. Незалежності, 72; код ЄДРПОУ 04057787);

2) відповідач - Гощанське районне громадське формування з охорони громадського порядку "Погориння" (35400, Рівненська обл., Гощанський р-н, смт. Гоща, вул. Івана Богуна, 8; код ЄДРПОУ 39001483).

Суддя Т.О. Комшелюк

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.02.2021
Оприлюднено22.02.2021
Номер документу94967228
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/9032/20

Рішення від 18.02.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Т.О. Комшелюк

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Т.О. Комшелюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні