Справа № 686/17710/20
Провадження № 1-кс/686/2067/21
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 лютого 2021 року м. Хмельницький
Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчої ОСОБА_3 , розглянувши в відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Хмельницькому клопотання слідчого Першого слідчого відділу слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Хмельницькому ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду у кримінальному провадженні №62019240000000594 від 19.07.2019, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.364, ч.1 ст. 367 КК України,
ВСТАНОВИВ:
17.02.2021 року слідчий Першого слідчого відділу слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Хмельницькому ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням, погодженим з прокурором відділу прокуратури ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення огляду за місцем розташування та здійснення своєї господарської діяльності потужностей виробництва СП ТзОВ «Олена Плюс», що знаходиться за адресою: Львівська область, м.Винники, вул.Проста, 1а.
В обґрунтування клопотання слідчий зазначає, що Територіальним управлінням Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Хмельницькому здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №62019240000000594 від 19.07.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 367КК України.
За здобутими органом досудового розслідування відомостями, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді заступника начальника першого відділу розслідувань кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС у Вінницькій області, неналежно виконуючи свої службові обов`язки, через несумлінне ставлення до них вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 367 КК України, за наступних обставин.
Відповідно до п. 29 «Порядку зберігання речових доказів стороною обвинувачення, їх реалізації, технологічної переробки, знищення, здійснення витрат, пов`язаних з їх зберіганням і пересиланням, схоронності тимчасово вилученого майна під час кримінального провадження» затвердженого Постановою КМУ № 1104 від 19.11.2012 «Про реалізацію окремих положень Кримінального процесуального кодексу України» речові докази у вигляді товарів або продукції, що піддаються швидкому псуванню, мають непридатний стан, знищуються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності за рішенням слідчого судді, суду.
Згідно з ч.3 п. 29 вказаного Порядку, технологічна переробка або знищення таких предметів і товарів здійснюється з дотриманням вимог «Порядку обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави і розпорядження ним» (далі - Порядок).
Так, відповідно до п. 7 Порядку, оцінка спирту етилового та алкогольних напоїв проводиться комісією, яка утворюється органом, що здійснив його вилучення, у складі представників територіальних органів ДПС, органів, що здійснили вилучення майна або зберігають його, фінансових органів та органів, які здійснюватимуть розпорядження цим майном. За результатами роботи комісії складається акт опису, оцінки та передачі майна. Усі примірники акта підписуються членами комісії та затверджуються у термін не пізніше трьох робочих днів після його складення керівником чи заступником керівника органу, що здійснив вилучення або забезпечував зберігання майна.
Територіальні органи ДФС на основі актів опису, оцінки та передачі майна забезпечують здійснення загального контролю за повнотою та своєчасністю перерахування до відповідного бюджету виручки від реалізації майна чи продуктів його переробки, утилізації, а також відповідних податків. Сума можливої виручки від реалізації продуктів переробки майна, його утилізації визначається на підставі розрахунка, проведеного підприємством, яке здійснюватиме переробку або утилізацію.
Акт опису, оцінки та передачі майна є підставою для реалізації майна, зазначеного в Порядку, через підприємства роздрібної торгівлі, торгові біржі та аукціони, безоплатної передачі, знищення, утилізації, переробки.
Відповідно до п.8 Порядку спирт етиловий оцінюється за цінами, встановленими виробником спирту на 1 число місяця, в якому здійснюється оцінювання, але не нижче цін, що регулюються законодавством, а алкогольні напої - за встановленими розмірами мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на таку продукцію. Якщо ціна на окремі види алкогольних напоїв не регулюється законодавством, така продукція оцінюється за ринковими цінами.
Крім того, згідно до ч.13 п.9 Порядку спирт етиловий та алкогольні напої підлягають промисловій переробці або знищенню.
Також, відповідно до п. 14 Порядку, кошти, одержані від реалізації майна, продуктів його переробки, утилізації перераховуються до відповідного бюджету або в установлених законом випадках на рахунки митниць у строк, що становить не більш як сім банківських днів від дня продажу (передачі).
Відповідно до п. 16 Порядку, промислово переробка спирту етилового та алкогольних напоїв здійснюється на державних підприємствах - виробниках спирту, перелік яких визначається Мінекономіки за погодженням з ДПС.
Згідно з п. 1 Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України № 585 від 31.10.2011 «Щодо надання права переробляти конфісковані та безхазяйні спирт етиловий, фракцію головну етилового спирту, спиртовмісні рідини та алкогольні напої» (далі Наказ №585), Державному підприємству спиртової та лікеро-горілчаної промисловості "Укрспирт" та державному підприємству "Уладівський спиртовий завод" надано право переробляти спирт етиловий, фракцію головну етилового спирту, спиртовмісні рідини та алкогольні напої, конфісковані за рішенням суду, безхазяйні, передані власником або які на інших законних підставах перейшли у власність держави.
Так, ОСОБА_5 на підставі наказу від 24.01.2018 за № 34-о начальника Головного управління ДФС у Вінницькій області призначено на посаду заступника начальника першого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Вінницькій області.
Відповідно до вимог п.1 ст. 2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів», являється працівником правоохоронного органу.
Встановлено, що заступник начальника першого відділу розслідувань кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС у Вінницькій області ОСОБА_5 , являючись службовою особою, неналежно виконуючи свої службові обов`язки, через несумлінне ставлення до них, у продовж 2018 року передавав для знищення вилучені в ході досудового розслідування підакцизні товари (спирт та горілчані вироби), із порушенням чинного законодавства України, а саме: п.7; п. 16 Порядку та п. 1 Наказу № 585, у зв`язку з чим, до державного бюджету не надходили кошти від переробки вказаної продукції.
Окрім цього, у продовж 2018 року заступник начальника першого відділу розслідувань кримінальних проваджень СУФР ГУ ДФС України у Вінницькій області ОСОБА_5 , являючись керівником органу досудового розслідування, зобов`язаний дотримуватись вищевказаних норм чинного законодавства, а саме: Порядку та Наказу № 585, направляв до суду в межах досудового розслідування кримінальних проваджень, клопотання щодо знищення підакцизної продукції (лікеро-горілчаної продукції та спирту) через технічні можливості СП ТОВ «Олена Плюс» (код ЄДРПОУ 25229502), всупереч п. 16 Порядку.
На підставі клопотань, слідчими суддями винесено ухвали про технологічну переробку (знищення) вказаної продукції та зазначено про необхідність направлення отриманих грошових коштів від доходу переробки (знищення) в бюджет за реквізитами Головного управління Державної казначейської служби Вінницькій області із призначенням платежу «Кошти від реалізації товарів та інших предметів, конфіскованих за матеріалами правоохоронних та інших уповноважених органів».
Зокрема, відповідно до матеріалів кримінального провадження № 32017020000000052 від 14.06.2017 встановлено, що слідчими СУФР ТУ ДФС у Вінницькій області в ході обшуків вилучено 9 (дев`ять) ПЕТ бочок ємністю по 200 літрів кожна заповнених спиртом етиловим, 13 (тринадцять) ПЕТ бочок ємністю по 200 літрів кожна заповнених спиртом етиловим та 3 (три) поліетиленові каністри ємністю по 25 літрів кожна заповнених спиртом етиловим, загальним об`ємом 4475 л.
Відповідно до висновку судової експертизи матеріалів, речовин та виробів Вінницького Науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України № 136 від 02.08.2017 надані на експертне дослідження зразки рідин, а саме 9 (дев`ять) ПЕТ бочок ємністю по 200 літрів кожна заповнених спиртом етиловим, вилучені під час проведення обшуку транспортного засобу, є спиртовмісними сумішами, об`ємна частка спирту етилового яких складає 89,0% об`ємних. Досліджувані зразки рідин не відповідають вимогам діючого ДСТУ 4221:2003 «Спирт етиловий ректифікований. Технічні умови».
Відповідно до висновку судової експертизи матеріалів, речовин та виробів Вінницького Науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України №135 від 01.08.2017 надані на експертне дослідження зразки рідин, а саме 13 (тринадцять) ПЕТ бочок ємністю по 200 літрів, вилучені під час проведення обшуку транспортного засобу, є спиртовмісними сумішами, об`ємна частка спирту етилового яких складає 88,5% об`ємних, що за перевіреним органолептичними (зовнішній вигляд і кольоровість) та фізико-хімічним (об`ємна частка спирту етилового та проба на чистоту з сірчаною кислотою) показниками не відповідає вимогам діючого ДСТУ 4221:2003 «Спирт етиловий ректифікований. Технічні умови».
Відповідно до висновку судової експертизи матеріалів, речовин та виробів Вінницького Науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України №134 від 08.08.2017 надані на експертне дослідження зразки рідин, а саме 3 (три) поліетиленові каністри ємністю по 25 літрів, вилучені під час проведення обшуку транспортного засобу, є спиртовмісними сумішами, об`ємна частка спирту етилового яких складає 88,7% об`ємних, що за перевіреним органолептичними (зовнішній вигляд і кольоровість) та фізико-хімічним (об`ємна частка спирту етилового та проба на чистоту з сірчаною кислотою) показниками не відповідає вимогам діючого ДСТУ 4221:2003 «Спирт етиловий ректифікований. Технічні умови».
Після отримання висновку експерта, 13.04.2018 заступник начальника першого відділу розслідувань кримінальних проваджень СУФР ГУ ДФС у Вінницькій області ОСОБА_5 звернувся із відповідним клопотанням про передачу речових доказів для знищення до СП ТзОВ «Олена Плюс» (код ЄДРПОУ 25229502). Після отримання ухвал слідчих суддів Вінницького міського суду, вилучену підакцизну продукцію було передано Протоколом приймання-передачі від 09.08.2018 представнику ТзОВ «Олена Плюс» (код ЄДРПОУ 25229502) ОСОБА_6 за підписом заступника начальника першого відділу розслідувань кримінальних проваджень СУФР ГУ ДФС у Вінницькій області ОСОБА_5 .
Крім цього, відповідно до матеріалів кримінального провадження № 32017020000000077 від 04.10.2017 встановлено, що в ході обшуку вилучено 13500 літрів спирту. Відповідно до висновку судової експертизи матеріалів, речовин та виробів Вінницького Науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України № 250 від 04.12.2017 надані на експертне дослідження зразки рідин, вилучені під час проведення обшуку транспортного засобу є спиртовмісними рідинами, міцністю 89,7-89,9% об`ємних, які можливо віднести до спирту етилового, що за перевіреним фізико-хімічним (об`ємна частка спирту етилового та проба на чистоту з сірчаною кислотою) показниками не відповідає вимогам діючого ДСТУ 4221:2003 «Спирт етиловий ректифікований. Технічні умови».
Вказану рідину, за протоколом приймання-передачі речових доказів від 29.05.2018 заступником начальника першого ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Вінницькій області ОСОБА_5 передано представнику СП ТзОВ «Олена Плюс» (код ЄДРПОУ 25229502) ОСОБА_6 .
Також, 06.06.2018 складено акт про проведення утилізації (знищення) майна.
Окрім цього, відповідно до матеріалів кримінального № 32018020000000011 від 02.11.2018 встановлено, що в ході обшуку 03.02.2018 виявлено та вилучено 1 (одну) металеву цистерну ємністю 25 000 літрів заповнену спиртом етиловим. Відповідно до висновку судової експертизи матеріалів, речовин та виробів Вінницького Науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України № 41 від 28.02.2018, наданий на експертне дослідження зразок рідин, вилучений під час проведення обшуку, є спиртовмісною рідиною, з об`ємною часткою спирту етилового 96,0% об`ємних, яку можливо віднести до спирту етилового, що за перевіреними органолептичними (зовнішній вигляд) та фізико-хімічними (проба на чистоту з сірчаною кислотою) показниками не відповідає вимогам діючого ДСТУ 4221:2003 «Спирт етиловий ректифікований. Технічні умови».
Після отримання висновку експерта, заступник начальника першого відділу розслідувань кримінальних проваджень СУФР ГУ ДФС у Вінницькій області ОСОБА_5 звернувся до суду з клопотанням про передачу речових доказів для знищення до СП ТзОВ «Олена Плюс» (код ЄДРПОУ 25229502). В подальшому, за актом приймання передачі речових доказів, заступник начальника першого відділу розслідувань кримінальних проваджень СУФР ГУ ДФС у Вінницькій області ОСОБА_5 передав представнику СП ТзОВ «Олена Плюс» (код ЄДРПОУ 25229502) ОСОБА_6 вказані спиртовмісні рідини в загальній кількості 24 998 л. Також, 22.01.2019 складено акт про проведення переробки, утилізації (знищення) майна.
В ході досудового розслідування встановлено, що у продовж 2018 року комісія з оцінки майна (підакцизних товарів) згідно п. 7 Порядку не створювались.
Крім того, встановлено, у продовж 2018 року ГУ ДФС у Вінницькій області договори з СП ТОВ «Олена Плюс» на переробку (знищення) майна (підакцизних товарів) не укладались.
Також, відповідно до листа Державної казначейської служби України № 12-08/274-10180 від 21.08.2018 року, у продовж 2018 року кошти від СП ТОВ «Олена Плюс» на рахунки, відкриті для обліку надходжень державного бюджету за кодом класифікації доходів бюджету 24010200 «Кошти від реалізації товарів та інших предметів, конфіскованих за матеріалами правоохоронних та інших уповноважених органів» не надходили.
Відповідно до висновку експерта від 27.11.2020 № 921 за результатами проведення судової товарознавчої експертизи загальна вартість спиртовмісної рідни, яка була знищена в ході досудового розслідування зазначених вище кримінальних проваджень становить 178 320,25 грн.
У зв`язку із неналежним виконанням свої службових обов`язків заступником начальника першого відділу розслідувань кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС у Вінницькій області ОСОБА_5 через несумлінне ставлення до них, із порушенням чинного законодавства України, а саме: п. 7; п. 16 Порядку та п. 1 Наказу № 585, державі завдано збитків на суму 150 372,25 грн., що у 170 разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян станом на 2018 рік.
ОСОБА_5 27.01.2021 повідомлено про зміну раніше повідомленої підозри, передбаченої ч. 1 ст. 367 КК України, тобто у неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди державним інтересам.
Під час розслідування кримінального провадження виникла необхідність у проведенні огляду за місцем розташування та здійснення своєї господарської діяльності потужностей виробництва СП ТзОВ «Олена Плюс», що знаходиться за адресою:Львівська область, м. Винники, вул. Проста, 1а, вказана адміністративна будівля, відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єктів нерухомого майна №243494467 від 08.02.2021 знаходиться у власності дочірного підприємства «Львівський м`ясопереробний комбінат №1» ТзОВ «ГАЛ-ЄВРО-КОНТАКТ», код ЄДРПОУ: 32182442.
Наведені факти мають важливе значення для встановлення обставин вчинення даного кримінального правопорушення, та правильної кваліфікації кримінального провадження та можуть бути використані в якості доказів. В інший спосіб встановити наведені факти не представляється можливим.
За таких обставин, за позицією слідчої, необхідно провести огляд за місцем розташування потужностей виробництва СП ТзОВ «Олена Плюс», що знаходиться за адресою: Львівська область, м. Винники, вул. Проста, 1а, для встановлення наявності або відсутності технічних засобів, що підтверджують вид економічної діяльності СП ТзОВ «Олена Плюс».
В судовому засіданні слідча подане клопотання підтримала, просила його задовольнити.
Заслухавши слідчого, дослідивши додані до клопотання матеріали, приходжу до наступних висновків.
Згідно із ст.237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.
Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.
В силу ст. 233 КПК України, ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якої метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених ч.3 ст. 233 КПК України.
За змістом ч.1, 2 ст.234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться (зареєстрований) орган досудового розслідування як юридична особа.
Відповідно до інформації із Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно власником будівлі та земельної ділянки за адресою: Львівська область, м.Винники, вул.Проста, 1а., є дочірнє підприємство «Львівський м`ясопереробний комбінат №1» ТзОВ «ГАЛ-ЄВРО-КОНТАКТ», код ЄДРПОУ: 32182442.
Водночас, з атестату виробництва зареєстрованого ООВ ДП «Львівстандартметрологія» за №UA.A.1O210.022-19 27.06.2019 слідує, що за адресою: Львівська область, Жовківський район, с.Малі Підліски, вул. Нова, 1, розташовані потужності виробництва з утилізації (знищення) вилучених з обігу неякісних та небезпечних спиртовмісних рідин СП ТзОВ «Олена Плюс».
Отже, слідчою до клопотання додано копії документів щодо власника майна, а також документів, які дають можливість слідчому судді дійти до переконання про те, що за цією адресою оргаом досудового розслідування шляхом проведення огляду можуть бути виявлені та зафіксовані відомості , які мають значення для кримінального провадження.
Долучені до матеріалів клопотання докази вказують на те, що потреби досудового розслідування виправдовують втручання у право недоторканості майна; факти, що можуть бути встановлені під час огляду не можуть бути встановлені іншим шляхом і не застосування цих заходів забезпечення кримінального провадження не дасть змоги досягти дієвості цього кримінального провадження.
Для встановлення наявності або відсутності технічних засобів, що підтверджують зайняття СП ТзОВ «Олена Плюс» діяльності зі оброблення та видалення безпечних та небезпечних відходів, слід надати дозвіл на проведення огляду.
А томуклопотання є обґрунтованим.
Відповідно до ч. 3 ст. 237 КПК України для участі в огляді може бути запрошений потерпілий, підозрюваний, захисник, законний представник та інші учасники кримінального провадження. З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів.
З огляду на наведене, надання дозволу на проведення огляду із залученням співробітників відділу по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю УСБУ у Вінницькій області не потребує дозволу слідчого судді, оскільки у слідчого та прокурора є право на залучення спеціаліста, яким він наділений законом може скористатися самостійно.
За таких обставин, клопотання підлягає задоволенню частково.
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання задовольнити частково.
Надати слідчим у кримінальному провадженні №62019240000000594 від 19.07.2019 ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_3 , прокурорам групи прокурорів, які здійснюють нагляд у формі процесуального керівництва у кримінальному провадженні ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 дозвіл на проведення огляду за місцем розташування та здійснення діяльності з утилізації (знищення) продукції (відходів) СП ТзОВ «Олена Плюс», вказаних у атестаті виробництва №UA.A.1O210.022-19 від 27.06.2019,за адресою: Львівська область, м.Винники, вул.Проста, 1а.
Ухвала діє по 04 березня 2021 року включно.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2021 |
Оприлюднено | 27.01.2023 |
Номер документу | 94989116 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дзюбак О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні