Ухвала
від 18.05.2021 по справі 686/17710/20
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/17710/20

Провадження № 1-кс/686/5536/21

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 травня 2021 року м.Хмельницький

Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчої ОСОБА_3 , розглянувши в залі суду у м.Хмельницькому клопотання слідчого Четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Вінниці) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду в межах кримінального провадження № 62019240000000594,

ВСТАНОВИВ:

18 травня 2021 року слідча Четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Вінниці) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому ОСОБА_3 звернулась до слідчого судді з клопотанням, погодженим з прокурором відділу Вінницької обласної прокуратури ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення огляду потужностей виробництва СП ТзОВ «Олена Плюс», що знаходиться за адресою: Львівська область, м. Винники, вул. Проста, 1а.

В обґрунтування клопотання слідчим зазначено, що слідчими четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Вінниці) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованим у місті Хмельницькому здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №62019240000000594, відомості про яке 19.07.2019 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 367 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді заступника начальника першого відділу розслідувань кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС у Вінницькій області, неналежно виконуючи свої службові обов`язки, через несумлінне ставлення до них вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 367 КК України, за наступних обставин.

Відповідно до п. 29 «Порядку зберігання речових доказів стороною обвинувачення, їх реалізації, технологічної переробки, знищення, здійснення витрат, пов`язаних з їх зберіганням і пересиланням, схоронності тимчасово вилученого майна під час кримінального провадження» затвердженого Постановою КМУ № 1104 від 19.11.2012 «Про реалізацію окремих положень Кримінального процесуального кодексу України» речові докази у вигляді товарів або продукції, що піддаються швидкому псуванню, мають непридатний стан, знищуються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності за рішенням слідчого судді, суду.

Згідно ч. 3 п. 29 вказаного порядку, технологічна переробка або знищення таких предметів і товарів здійснюється з дотриманням вимог «Порядку обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави і розпорядження ним» (далі - Порядок).

Так, відповідно до п. 7 Порядку, оцінка спирту етилового та алкогольних напоїв проводиться комісією, яка утворюється органом, що здійснив його вилучення, у складі представників територіальних органів ДПС, органів, що здійснили вилучення майна або зберігають його, фінансових органів та органів, які здійснюватимуть розпорядження цим майном. За результатами роботи комісії складається акт опису, оцінки та передачі майна. Усі примірники акта підписуються членами комісії та затверджуються у термін не пізніше трьох робочих днів після його складення керівником чи заступником керівника органу, що здійснив вилучення або забезпечував зберігання майна.

Територіальні органи ДФС на основі актів опису, оцінки та передачі майна забезпечують здійснення загального контролю за повнотою та своєчасністю перерахування до відповідного бюджету виручки від реалізації майна чи продуктів його переробки, утилізації, а також відповідних податків. Сума можливої виручки від реалізації продуктів переробки майна, його утилізації визначається на підставі розрахунка, проведеного підприємством, яке здійснюватиме переробку або утилізацію.

Акт опису, оцінки та передачі майна є підставою для реалізації майна, зазначеного в Порядку, через підприємства роздрібної торгівлі, торгові біржі та аукціони, безоплатної передачі, знищення, утилізації, переробки.

Відповідно до п. 8 Порядку спирт етиловий оцінюється за цінами, встановленими виробником спирту на 1 число місяця, в якому здійснюється оцінювання, але не нижче цін, що регулюються законодавством, а алкогольні напої - за встановленими розмірами мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на таку продукцію. Якщо ціна на окремі види алкогольних напоїв не регулюється законодавством, така продукція оцінюється за ринковими цінами.

Крім того, згідно до ч. 13 п.9 Порядку спирт етиловий та алкогольні напої підлягають промисловій переробці або знищенню.

Також, відповідно до п. 14 Порядку, кошти, одержані від реалізації майна, продуктів його переробки, утилізації перераховуються до відповідного бюджету або в установлених законом випадках на рахунки митниць у строк, що становить не більш як сім банківських днів від дня продажу (передачі).

Відповідно до п. 16 Порядку, промислово переробка спирту етилового та алкогольних напоїв здійснюється на державних підприємствах - виробниках спирту, перелік яких визначається Мінекономіки за погодженням з ДПС.

Згідно п. 1 Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України № 585 від 31.10.2011 «Щодо надання права переробляти конфісковані та безхазяйні спирт етиловий, фракцію головну етилового спирту, спиртовмісні рідини та алкогольні напої» (далі Наказ №585), Державному підприємству спиртової та лікеро-горілчаної промисловості "Укрспирт" та державному підприємству "Уладівський спиртовий завод" надано право переробляти спирт етиловий, фракцію головну етилового спирту, спиртовмісні рідини та алкогольні напої, конфісковані за рішенням суду, безхазяйні, передані власником або які на інших законних підставах перейшли у власність держави.

Так, ОСОБА_5 на підставі наказу від 24.01.2018 за № 34-о начальника Головного управління ДФС у Вінницькій області призначено на посаду заступника начальника першого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Вінницькій області.

Відповідно до вимог п. 1 ст. 2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів», являється працівником правоохоронного органу.

Встановлено, що заступник начальника першого відділу розслідувань кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС у Вінницькій області ОСОБА_5 , являючись службовою особою, неналежно виконуючи свої службові обов`язки, через несумлінне ставлення до них, у продовж 2018 року передавав для знищення вилучені в ході досудового розслідування підакцизні товари (спирт та горілчані вироби), із порушенням чинного законодавства України, а саме: п. 7; п. 16 Порядку та п. 1 Наказу № 585, у зв`язку з чим, до державного бюджету не надходили кошти від переробки вказаної продукції.

Окрім цього, у продовж 2018 року заступник начальника першого відділу розслідувань кримінальних проваджень СУФР ГУ ДФС України у Вінницькій області ОСОБА_5 , являючись керівником органу досудового розслідування, зобов`язаний дотримуватись вищевказаних норм чинного законодавства, а саме: Порядку та Наказу № 585, направляв до суду в межах досудового розслідування кримінальних проваджень, клопотання щодо знищення підакцизної продукції (лікеро-горілчаної продукції та спирту) через технічні можливості СП ТОВ «Олена Плюс» (код ЄДРПОУ 25229502), всупереч п. 16 Порядку.

На підставі клопотань, слідчими суддями винесено ухвали про технологічну переробку (знищення) вказаної продукції та зазначено про необхідність направлення отриманих грошових коштів від доходу переробки (знищення) в бюджет за реквізитами Головного управління Державної казначейської служби Вінницькій області із призначенням платежу «Кошти від реалізації товарів та інших предметів, конфіскованих за матеріалами правоохоронних та інших уповноважених органів».

Зокрема, відповідно до матеріалів кримінального провадження № 32017020000000052 від 14.06.2017 встановлено, що слідчими СУФР ТУ ДФС у Вінницькій області в ході обшуків вилучено 9 (дев`ять) ПЕТ бочок ємністю по 200 літрів кожна заповнених спиртом етиловим, 13 (тринадцять) ПЕТ бочок ємністю по 200 літрів кожна заповнених спиртом етиловим та 3 (три) поліетиленові каністри ємністю по 25 літрів кожна заповнених спиртом етиловим, загальним об`ємом 4475 л.

Відповідно до висновку судової експертизи матеріалів, речовин та виробів Вінницького Науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України № 136 від 02.08.2017 надані на експертне дослідження зразки рідин, а саме 9 (дев`ять) ПЕТ бочок ємністю по 200 літрів кожна заповнених спиртом етиловим, вилучені під час проведення обшуку транспортного засобу, є спиртовмісними сумішами, об`ємна частка спирту етилового яких складає 89,0% об`ємних. Досліджувані зразки рідин не відповідають вимогам діючого ДСТУ 4221:2003 «Спирт етиловий ректифікований. Технічні умови».

Відповідно до висновку судової експертизи матеріалів, речовин та виробів Вінницького Науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України №135 від 01.08.2017 надані на експертне дослідження зразки рідин, а саме 13 (тринадцять) ПЕТ бочок ємністю по 200 літрів, вилучені під час проведення обшуку транспортного засобу, є спиртовмісними сумішами, об`ємна частка спирту етилового яких складає 88,5% об`ємних, що за перевіреним органолептичними (зовнішній вигляд і кольоровість) та фізико-хімічним (об`ємна частка спирту етилового та проба на чистоту з сірчаною кислотою) показниками не відповідає вимогам діючого ДСТУ 4221:2003 «Спирт етиловий ректифікований. Технічні умови».

Відповідно до висновку судової експертизи матеріалів, речовин та виробів Вінницького Науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України №134 від 08.08.2017 надані на експертне дослідження зразки рідин, а саме 3 (три) поліетиленові каністри ємністю по 25 літрів, вилучені під час проведення обшуку транспортного засобу, є спиртовмісними сумішами, об`ємна частка спирту етилового яких складає 88,7% об`ємних, що за перевіреним органолептичними (зовнішній вигляд і кольоровість) та фізико-хімічним (об`ємна частка спирту етилового та проба на чистоту з сірчаною кислотою) показниками не відповідає вимогам діючого ДСТУ 4221:2003 «Спирт етиловий ректифікований. Технічні умови».

Після отримання висновку експерта, 13.04.2018 заступник начальника першого відділу розслідувань кримінальних проваджень СУФР ГУ ДФС у Вінницькій області ОСОБА_5 звернувся із відповідним клопотанням про передачу речових доказів для знищення до СП ТзОВ «Олена Плюс» (код ЄДРПОУ 25229502). Після отримання ухвал слідчих суддів Вінницького міського суду, вилучену підакцизну продукцію було передано Протоколом приймання-передачі від 09.08.2018 представнику ТзОВ «Олена Плюс» (код ЄДРПОУ 25229502) ОСОБА_6 за підписом заступника начальника першого відділу розслідувань кримінальних проваджень СУФР ГУ ДФС у Вінницькій області ОСОБА_5 .

Крім цього, відповідно до матеріалів кримінального провадження № 32017020000000077 від 04.10.2017 встановлено, що в ході обшуку вилучено 13500 літрів спирту. Відповідно до висновку судової експертизи матеріалів, речовин та виробів Вінницького Науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України № 250 від 04.12.2017 надані на експертне дослідження зразки рідин, вилучені під час проведення обшуку транспортного засобу є спиртовмісними рідинами, міцністю 89,7-89,9% об`ємних, які можливо віднести до спирту етилового, що за перевіреним фізико-хімічним (об`ємна частка спирту етилового та проба на чистоту з сірчаною кислотою) показниками не відповідає вимогам діючого ДСТУ 4221:2003 «Спирт етиловий ректифікований. Технічні умови».

Вказану рідину, за протоколом приймання-передачі речових доказів від 29.05.2018 заступником начальника першого ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Вінницькій області ОСОБА_5 передано представнику СП ТзОВ «Олена Плюс» (код ЄДРПОУ 25229502) ОСОБА_6 .

Також, 06.06.2018 складено акт про проведення утилізації (знищення) майна.

Окрім цього, відповідно до матеріалів кримінального № 32018020000000011 від 02.11.2018 встановлено, що в ході обшуку 03.02.2018 виявлено та вилучено 1 (одну) металеву цистерну ємністю 25 000 літрів заповнену спиртом етиловим. Відповідно до висновку судової експертизи матеріалів, речовин та виробів Вінницького Науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України № 41 від 28.02.2018, наданий на експертне дослідження зразок рідин, вилучений під час проведення обшуку, є спиртовмісною рідиною, з об`ємною часткою спирту етилового 96,0% об`ємних, яку можливо віднести до спирту етилового, що за перевіреними органолептичними (зовнішній вигляд) та фізико-хімічними (проба на чистоту з сірчаною кислотою) показниками не відповідає вимогам діючого ДСТУ 4221:2003 «Спирт етиловий ректифікований. Технічні умови».

Після отримання висновку експерта, заступник начальника першого відділу розслідувань кримінальних проваджень СУФР ГУ ДФС у Вінницькій області ОСОБА_5 звернувся до суду з клопотанням про передачу речових доказів для знищення до СП ТзОВ «Олена Плюс» (код ЄДРПОУ 25229502). В подальшому, за актом приймання передачі речових доказів, заступник начальника першого відділу розслідувань кримінальних проваджень СУФР ГУ ДФС у Вінницькій області ОСОБА_5 передав представнику СП ТзОВ «Олена Плюс» (код ЄДРПОУ 25229502) ОСОБА_6 вказані спиртовмісні рідини в загальній кількості 24 998 л. Також, 22.01.2019 складено акт про проведення переробки, утилізації (знищення) майна.

В ході досудового розслідування встановлено, що у продовж 2018 року комісія з оцінки майна (підакцизних товарів) згідно п. 7 Порядку не створювались.

Крім того, встановлено, у продовж 2018 року ГУ ДФС у Вінницькій області договори з СП ТОВ «Олена Плюс» на переробку (знищення) майна (підакцизних товарів) не укладались.

Також, відповідно до листа Державної казначейської служби України № 12-08/274-10180 від 21.08.2018 року, у продовж 2018 року кошти від СП ТОВ «Олена Плюс» на рахунки, відкриті для обліку надходжень державного бюджету за кодом класифікації доходів бюджету 24010200 «Кошти від реалізації товарів та інших предметів, конфіскованих за матеріалами правоохоронних та інших уповноважених органів» не надходили.

Відповідно до висновку експерта від 27.11.2020 № 921 за результатами проведення судової товарознавчої експертизи загальна вартість спиртовмісної рідни, яка була знищена в ході досудового розслідування зазначених вище кримінальних проваджень становить 178 320,25 грн.

У зв`язку із неналежним виконанням свої службових обов`язків заступником начальника першого відділу розслідувань кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС у Вінницькій області ОСОБА_5 через несумлінне ставлення до них, із порушенням чинного законодавства України, а саме: п. 7; п. 16 Порядку та п. 1 Наказу № 585, державі завдано збитків на суму 150 372,25 грн., що у 170 разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян станом на 2018 рік.

ОСОБА_5 27.01.2021 повідомлено про зміну раніше повідомленої підозри, передбаченої ч. 1 ст. 367 КК України, тобто у неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди державним інтересам.

Під час розслідування кримінального провадження виникла необхідність у проведенні огляду за місцем розташування та здійснення своєї господарської діяльності потужностей виробництва СП ТзОВ «Олена Плюс», що знаходиться за адресою:Львівська область, м. Винники, вул. Проста, 1а, вказана адміністративна будівля, відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єктів нерухомого майна №256321731 від 13.05.2021 знаходиться у власності дочірного підприємства «Львівський м`ясопереробний комбінат №1» ТзОВ «ГАЛ-ЄВРО-КОНТАКТ», код ЄДРПОУ: 32182442.

Наведені факти мають важливе значення для встановлення обставин вчинення даного кримінального правопорушення, та правильної кваліфікації кримінального провадження та можуть бути використані в якості доказів. В інший спосіб встановити наведені факти не представляється можливим.

За таких обставин необхідно провести огляд за місцем розташування потужностей виробництва СП ТзОВ «Олена Плюс», що знаходиться за адресою: Львівська область, м. Винники, вул. Проста, 1а, для встановлення наявності або відсутності технічних засобів, що підтверджують вид економічної діяльності СП ТзОВ «Олена Плюс».

В судовому засіданні слідча наполягає на задоволенні клопотання, оскільки отримати вищенаведені відомості про обставини вчинення кримінальних правопорушень іншим чином неможливо.

Заслухавши слідчу, дослідивши додані до клопотання матеріали, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 237 КПК України, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

Враховуючи наведені обставини, слідчий суддя приходить до висновку, що з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінальних правопорушень, слід надати дозвіл на проведення огляду.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 233, 234, 237 КПК України, слідчий суддя

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання задовольнити.

Надати у кримінальному провадженні № 62019240000000594 слідчим Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, які входять до складу слідчої групи у даному кримінальному провадженні, а також прокурорам групи прокурорів, які здійснюють нагляд у формі процесуального керівництва у вказаному кримінальному провадженні дозвіл на проведення огляду за місцем розташування та здійснення своєї господарської діяльності потужностей виробництва СП ТзОВ «Олена Плюс», що знаходиться за адресою: Львівська область, м. Винники, вул. Проста, 1а.

Ухвала діє до 17.06.2021 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали оголошено 19.05.2021 року.

Слідчий суддя Хмельницького

міськрайонного суду

Дата ухвалення рішення18.05.2021
Оприлюднено30.01.2023
Номер документу97051377
СудочинствоКримінальне
Сутьнадання дозволу на проведення огляду в межах кримінального провадження № 62019240000000594

Судовий реєстр по справі —686/17710/20

Ухвала від 09.06.2021

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Колієв С. А.

Ухвала від 31.05.2021

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Колієв С. А.

Ухвала від 31.05.2021

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Колієв С. А.

Ухвала від 18.05.2021

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Баєв С. М.

Ухвала від 18.05.2021

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Баєв С. М.

Ухвала від 18.05.2021

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Баєв С. М.

Ухвала від 18.05.2021

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Баєв С. М.

Ухвала від 08.04.2021

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Колієв С. А.

Ухвала від 08.04.2021

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Колієв С. А.

Ухвала від 17.02.2021

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Дзюбак О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні