ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 лютого 2021 р. м. Чернівці Справа № 600/955/20-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Григораша В.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агро-Фрукт" до Головного управління ДПС у Чернівецькій області та Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
08.07.2020 року до Чернівецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Агро-Фрукт" (позивач) до Головного управління Державної податкової служби України в Чернівецькій області (відповідач-1) та Державної податкової служби України (відповідач-2) з такими позовними вимогами:
1) визнати протиправним та скасувати рішення регіональної комісії Головного управління Державної податкової служби України в Чернівецькій області про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної №1630928/43096398 від 11.06.2020 року;
зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 06.04.2020 року на загальну суму 281935,02 грн;
2) визнати протиправним та скасувати рішення регіональної комісії Головного управління Державної податкової служби України в Чернівецькій області про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної №1632761/43096398 від 12.06.2020 року;
зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №8 від 20.04.2020 року на загальну суму 157228,92 грн;
3) визнати протиправним та скасувати рішення регіональної комісії Головного управління Державної податкової служби України в Чернівецькій області про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної №1630925/43096398 від 11.06.2020 року;
зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 04.05.2020 року на загальну суму 287021,46 грн;
4) визнати протиправним та скасувати рішення регіональної комісії Головного управління Державної податкової служби України в Чернівецькій області про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної №1656349/43096398 від 19.06.2020 року;
зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 12.05.2020 року на загальну суму 189960,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Агро-Фрукт" є юридичною особою, створене та відповідно зареєстроване 05 липня 2019 року за номером запису 10351020000000782 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, основним видом діяльності Товариства є оптова торгівля фруктами й овочами КВЕД 46.31. У межах вказаного напряму діяльності Товариство купує та реалізує фрукти й овочі.
Між позивачем та Підприємством з 100% іноземними інвестиціями "Білла Україна", Товариством з обмеженою відповідальністю "Торговий дім ФРЕШ ФУД", Приватним підприємством "НАШ ОВОЧ" укладались договори поставки овочів та фруктів.
Комісією регіонального рівня відповідно до п. 201.16. ст. 201 Податкового кодексу України, п.6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 "Про затвердження Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" було зупинено реєстрацію податкових накладних від 06.04.2020 року №2 на загальну суму 281935,02 грн, від 04.05.2020 року №3 на загальну суму 287021,46 грн, від 20.04.2020 року №8 на загальну суму 157228,92 грн, від 12.05.2020 року №6 на загальну суму 186960,0 грн,
На виконання Постанови КМУ від 11 грудня 2019 року №1165 з метою спростування підстав, що стали причиною для зупинення реєстрації податкової накладної та вжиття відповідних заходів спрямованих на здійснення її реєстрації в ЄРПН ТОВ "Агро-Фрукт" надало засобами електронного зв`язку копії документів, які спростовують позицію органу ДПС щодо наявності податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданій для реєстрації податкової накладної.
Водночас, регіональною комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.05.2020 року прийнято Рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "Агро-Фрукт", а саме: №1630928/43096398 про відмову в реєстрації податкової накладної від 06.04.2020 року №2 на загальну суму - 281935,02 грн в т.ч. - 46989,17 грн податку на додану вартість; №1656349/43096398 про відмову в реєстрації податкової накладної від 12 травня 2020 року №6 на загальну суму - 186960,0 грн в т.ч. - 31160,0 грн податку на додану вартість; №1632761/43096398 про відмову в реєстрації податкової накладної від 04 травня 2020 року №3 на загальну суму - 287021,46 грн в т.ч. - 47836,91 грн податку на додану вартість; №1630925/43096398 про відмову в реєстрації податкової накладної від 20 квітня 2020 року №8 на загальну суму - 157228,92 грн в т.ч. - 26204,82 грн податку на додану вартість.
Позивач вважає вказані рішення необґрунтованими, оскільки в них не підкреслено, які саме документи не були надані для розблокування податкових накладних.
Також позивач зазначив, що реальність господарських операцій з постачання товарів, в межах яких виписані вищезазначені податкові накладні, беззаперечно підтверджуються первинними документами, які додатково були надіслані засобами електронного зв`язку до відповідачів. При цьому, вважаю, що контролюючим органом було порушено порядок зупинення податкових накладних. Зокрема, в квитанціях не вказано вичерпний перелік документів, які потрібно подати позивачу для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію поданих накладних.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.
Вважає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує здійснення платником господарських операцій і відповідно з дати виникнення саме першої події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.
Звертав увагу на те, що в товаристві на постійній основі працевлаштовано п`ять працівників, які в повній мірі виконують роботу направлену для безперебійного господарського процесу та отримання товариством прибутків. Середня заробітна плата одного працівника товариства становить більше п`яти тисяч гривень на місяць.
У своїй господарській діяльності Товариство використовує приміщення для здійснення діяльності згідно укладених договорів оренди. Згідно договору оренди нежитлового приміщення № 01-01/2019 АФ від 01.08.2019 року, ТОВ "Агро-Фрур" орендує частину нежитлового приміщення у ПП "Буковина Агросвіт" (код ЄДЕПОУ 35125869) для зберігання Товару. Також Товариство орендує нежитлове приміщення за адресою, с. Сербичани, вул. Садова 2. Крім того, між ТОВ "Буковинський сад" та ТОВ "Агро - Фрукт" укладено договір перевезення вантажів автомобільним транспортом №01/08/2019 АФ від 01.08.2019 року та між ТОВ "Агросад-2005" та ТОВ "Агро - Фрукт" укладено договір перевезення вантажів автомобільним транспортом №01/08/2019 АФ від 01.08.2019 року. Також товариством у червні 2020 року придбано вантажний автомобіль марки МАN ТСХ 18.440, 2013 р.в., та фургон ізотермічний 2010 р.в. для здійснення перевезення вантажів та виконання інших господарських зобов`язань по укладених правочинах.
Відповідач-1, не погоджуючись з позовними вимогами, подав до суду відзив проти позову, в якому зазначив наступне.
Щодо податкової накладної №2 від 06.04.2020 року відповідач-1 зазначив, що з переліку документів, наданих платником для підтвердження реальності господарської операції вбачається, що платником податку, в порушення п. 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, не надано усіх необхідних документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
Зокрема, позивачем не було надано документи транспортування продукції від ТОВ "Торговий дім Фреш Фуд" позивачу і від позивача Підприємству з 100% іноземними інвестиціями "БІЛЛА Україна", її навантаження/розвантаження. При цьому, умови договору поставки передбачають обов`язкову наявність товарно-транспортних накладних стаття 4 договору поставки №303823 від 01.08.2019 року.
Крім того, позивач зазначив, що відстань між ТОВ "Агро-Фрукт (с. Сербичани Сокрирянського району Чернівецької області) та Підприємством з 100% іноземними інвестиціями "БІЛЛА Україна" (м. Київ) - 426 км. Таким чином, враховуючи те, що постачання продукції від ТОВ "Торговий дім Фреш Фуд" позивачу і від позивача ПП "БІЛЛА Україна" здійснювалася в один день та враховуючи значну відстань між складом ТОВ "Агро-Фрукт" та його контрагентами, за відсутності документів на транспортування продукції неможливо встановити та підтвердити реальність вказаних господарських операцій.
Також на підтвердження господарської операції між ТОВ "Агро-Фрукт" та Підприємством з 100% іноземними інвестиціями "БІЛЛА Україна" позивачем було надано видаткову накладну №28 від 06.04.2020 року у якій відсутній підпис, ім`я та посада особи, що отримала даний товар від імені Підприємством з 100% іноземними інвестиціями "БІЛЛА Україна". Також, вказана видаткова накладна не містить ідентифікуючої інформації про покупця, дати, номеру договору, на підставі якого здійснюється дана операція.
Щодо податкової накладної№8 від 20.04.2020року відповідач-1 зазначив, що з переліку документів, наданих платником для підтвердження реальності господарської операції вбачається, що платником податку, в порушення п. 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, не надано усіх необхідних документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
Зокрема, позивачем не було надано розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків.
Для підтвердження господарської операції між ТОВ "Агро-Фрукт" та ТОВ "Торговий дім Фреш Фуд" позивачем було надано видаткову накладну №36 від 20.04.2020 року у якій відсутній підпис, ім`я та посада особи, що отримала даний товар від імені ТОВ "Торговий дім Фреш Фуд". Враховуючи вказане, даний документ не підтверджує факт передачі товарів від ТОВ "Агро-Фрукт" покупцю, отже не засвідчує здійснення вказаної господарської операції.
Щодо податкової накладної №3 від 04.05.2020року відповідач-1 зазначив, що з переліку документів, наданих платником для підтвердження реальності господарської операції вбачається, що платником податку, в порушення п. 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, не надано усіх необхідних документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
Зокрема, позивачем не було надано документи транспортування продукції від ТОВ "Торговий дім Фреш Фуд" позивачу і від позивача до Підприємством з 100% іноземними інвестиціями "БІЛЛА Україна", її навантаження/розвантаження. При цьому, умови договору поставки передбачають обов`язкову наявність товарно-транспортних накладних.
Крім того, враховуючи те, що постачання продукції позивачу і від позивача контрагенту здійснювалася в один день та враховуючи значну відстань між складом ТОВ "Агро-Фрукт" та його контрагентами, за відсутності документів на транспортування продукції неможливо встановити та підтвердити реальність вказаних господарських операцій.
Також, у договорі поставки від 01.08.2019 року не міститься чіткого переліку товарів та їх кількості, а передбачено загальні умови постачання товарів позивачем.
Для підтвердження господарської операції між ТОВ "Агро-Фрукт" та Підприємством з 100% іноземними інвестиціями "БІЛЛА Україна" позивачем було надано видаткову накладну №42 від 04.05.2020 року, яка не містить підпис, ім`я та посада особи, що отримала даний товар від імені Підприємством з 100% іноземними інвестиціями "БІЛЛА Україна". Крім того, вказана видаткова накладна не містить дати, номер договору, на підставі якого здійснюється дана операція.
Щодо податкової накладної №6 від 12.05.2020 року відповідач-1 зазначив, що з переліку документів, наданих платником для підтвердження реальності господарської операції вбачається, що платником податку, в порушення п. 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, не надано усіх необхідних документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
Зокрема, позивачем не було надано розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків.
Для підтвердження господарської операції між ТОВ "Агро-Фрукт" та ПП "Наш Овоч" позивачем було надано видаткову накладну №46 від 12.05.2020 року, яка не містить підпис, ім`я та посада особи, що отримала даний товар від імені ПП "Наш Овоч". Крім того, вказана видаткова накладна не містить ідентифікуючої інформації про покупця, дати, номеру договору, на підставі якого здійснюється дана операція.
Позивач, ознайомившись з відзивом проти позову, подав до суду відповідь на відзив, в якому зазначив наступне.
Стосовно податкової накладної № 2 від 06.04.2020 року позивач вказав, що факт підтвердження поставки товару підтверджується актом прийомки товару від 06.04.2020 року підписаний представником Підприємства з 100 % іноземними інвестиціями "БІЛЛА Україна", відповідно до якого здійснюється прийомка товару де зазначається кількість та найменування продукції.
Позивач вважає, що на розгляд комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних подано всі наявні первинні документи, що підтверджують реальність здійснення господарської операції. В свою чергу Комісією не підкреслено та не вказано яких саме документів не було надано для розблокування податкової накладної.
Щодо зупинення реєстрації податкової накладної від 20.04.2020 року за №8 позивач зазначив, що факт підтвердження здійснення господарської операції є договір поставки, складена податкова накладна та видаткова накладна.
Стосовно податкової накладної від 04.05.2020 року №3 позивач зазначив, що підтвердженням здійснення господарської операції є акт-прийому товару по якості підписаний представником Підприємства з 100% іноземними інвестиціями "БІЛЛА Україна", який є невід`ємною, частиною договору, на підставі даного акту складається видаткова накладна із точною кількості в результаті прийомки товару без врахування відсотка браку.
Позивач вважає, що відповідач не належно та з упередженістю виніс хибний висновок щодо ухилення позивача від сплати податків та недійсності господарської операції, без дослідження документів які безпосередньо були подані, як на розгляд Комісії так і до матеріалів позовної заяви.
Стосовно податкової накладної від 12.05.2020 року № 6 позивач зазначив, що видаткова накладна №46 від 12.05.2020 року, відповідає вимогам ведення первинних документів у відповідності до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", зокрема містили обов`язкові реквізити, як дату її складання, реквізити підприємства, від імені якого складено документи, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції, особисті підписи та відтиск печатки сторін.
Відповідач-1, ознайомившись з відповіддю на відзив, подав до суду заперечення проти неї, в яких вказав наступне.
Стосовно відсутності товарно-транспортних накладних, позивач посилається на наявність додаткової угоди з Підприємством з 100% іноземними інвестиціями "БІЛЛА Україна", відповідно до умов якої поставка товару безпосередньо до покупця покладається на ТОВ "Торговий дім "Фреш Фуд". Відповідач-1 вказав, що жодні додаткові угоди ТОВ "Агро-Фрукт" комісії регіонального рівня на підтвердження господарської операції не надавались.
Стосовно посилання позивача на те, що окремі недоліки первинних документів, в даному випадку підписів у видаткових накладних, не є свідченням нереальності господарської операції відповідач-1 зазначив, що видаткові накладні, подані позивачем на розгляд комісії, не оформлені належним чином та не підтверджують здійснення господарських операцій.
Таким чином, відповідач-1 вважає, що документи, надані позивачем, є недостатніми для підтвердження господарських операцій та не відповідають переліку, визначеному пунктом 5 Порядку №520, а отже рішення Комісії про відмову в реєстрації накладної є законним та не підлягає скасуванню.
Ухвалою суду від 21.07.2020 року відкрито провадження у даній справі та призначено її до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
Вказану ухвалу відповідач-2 отримав 27.06.2020 року, проте відзив на позовну заяву, у строк встановлений судом, не подав.
З`ясувавши обставини справи на які учасники справи посилались, як на підставу своїх вимог і заперечень, дослідивши та оцінивши в сукупності докази, якими вони обґрунтовуються, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог, виходячи з наступного.
Судом встановлено такі обставини у справі та відповідні їм правовідносини.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Агро-Фрукт" (код ЄДРПОУ 43096398) зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 05.07.2019 року за №10351020000000782, за адресою місцезнаходження: вул. Садова, 2, с. Сербичани, Сокирянський район, Чернівецька область. Основний вид діяльності: оптова торгівля фруктами й овочами (а.с. 25 т. 1)
Згідно з Витягом з реєстру платників податку на додану вартість №1924094500006 від 12.07.2019 року, позивач з 01.08.2019 року зареєстрований платником податку на додану вартість (а.с. 33 т. 1).
01.08.2019 року між ТОВ "Агро-Фрукт" та Підприємством з 100% іноземними інвестиціями "БІЛЛА Україна" було укладено договір поставки №303823 за умовами якого ТОВ "Агро-Фрукт" має здійснювати поставку товару згідно замовлень Підприємства з 100% іноземними інвестиціями "БІЛЛА Україна" (а.с. 46-57 т. 1).
Позивач здійснив поставку фруктів, а саме лимон в кількості 3580,4 кг згідно видаткової накладної №28 від 06.04.2020 року на суму 281935,02 грн з ПДВ (а.с. 58 т. 1), в результаті поставки була виписана податкова накладна №2 від 06.04.2020 року та надіслана для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 34 т. 1). Оплата за вказаний товар надійшла на розрахунковий рахунок ТОВ "Агро-Фрукт" в повному обсязі згідно платіжного доручення від 02.06.2020 року №6437 (а.с. 60 т. 1).
Вказаний товар, в фактичній кількості 3580,4 кг позивач придбав у ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ ФРЕШ ФУД" (код ЄДРПОУ 41976025) згідно договору поставки №06-04/2020АФ/2 від 06.04.2020 року та видаткової накладної №19 від 06.04.2020 року (а.с. 61-67 т.1). Товариством здійснено оплату за отриманий товар згідно платіжних доручень №28 від 09.04.2020 року в сумі 130000,0 грн та №45 від 24.04.2020 року в сумі 113 610,42 грн (а.с. 68 т. 1).
Комісією регіонального рівня відповідно до п. 201.16. ст. 201 Податкового кодексу України, п. 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 "Про затвердження Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" була зупинена реєстрація податкової накладної від 06.04.2020 року №2 на загальну суму 281935,02 грн (а.с.35 т. 1).
02.06.2020 року, на виконання Постанови КМУ від 11.12.2019 року №1165 з метою спростування підстав, що стали причиною для зупинення реєстрації податкової накладної та вжиття відповідних заходів спрямованих на здійснення її реєстрації в ЄРПН ТОВ "Агро-Фрукт" надало засобами електронного зв`язку копії документів, які спростовують позицію органу ДПС щодо наявності податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданій для реєстрації податкової накладної (а.с. 36-38 т. 1).
Регіональною комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 11.06.2020 року прийнято Рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1630928/43096398, яким відмовлено позивачу в реєстрації податкової накладної від 06.04.2020 року №2 на загальну суму - 281935,02 грн, в т.ч. - 46989,17 грн податку на додану вартість. Підстава відмови: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (а.с. 39-40).
Не погоджуючись з Рішенням про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1630928/43096398 від 11.06.2020 року, позивач 19.06.2020 року оскаржив його до Державної податкової служби України (а.с. 41-44 т. 1).
Рішенням від 26.06.2020 року №29847/43096398/2 за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних залишено скаргу без задоволення та рішення комісії про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, - без змін (а.с. 45 т. 1).
Крім того, 01.08.2019 року між позивачем та Підприємством з 100% іноземними інвестиціями "Білла Україна" укладено договір поставки №303823 за умовами якого позивачем здійснено поставку овочів, а саме картоплі в кількості 19849,34 кг згідно видаткової накладної №42 від 04.05.2020 року на суму 287021,46 грн з ПДВ (а.с. 81 т. 1). В результаті поставки була виписана податкова накладна №3 від 04.05.2020 року та надіслана для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 70 т.1). Оплата за вказаний товар надійшла на розрахунковий рахунок ТОВ "Агро-Фрукт" в повному обсязі згідно платіжного доручення від 02.06.2020 року №6437 (а.с 60).
Вказаний товар, в фактичній кількості 19849,34 кг товариство придбало у ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ ФРЕШ ФУД" (код ЄДРПОУ 41976025) згідно договору поставки №06-04/2020АФ/2 від 06.04.2020 року (а.с. т.1). Придбання вказаного товару підтверджено видатковою накладною №47 від 04.05.2020 року (а.с. 83 т.1). Позивачем здійснено оплату за отриманий товар згідно платіжного доручення №106 від 03.05.2020 року в сумі 250101,68 грн (а.с. 84 т.1).
Комісією регіонального рівня відповідно до п. 201.16. ст. 201 Податкового кодексу України, п. 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року № 1165 "Про затвердження Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" зупинено реєстрацію податкової накладної від 04.05.2020 року №3 на загальну суму 287021,46 грн (а.с. 71 т. 1).
05.06.2020 року, на виконання Постанови КМУ від 11.12.2019 року №1165 з метою спростування підстав, що стали причиною для зупинення реєстрації податкової накладної та вжиття відповідних заходів спрямованих на здійснення її реєстрації в ЄРПН ТОВ "Агро-Фрукт" надало засобами електронного зв`язку копії документів, які спростовують позицію органу ДПС щодо наявності податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданій для реєстрації податкової накладної (а.с. 72-74 т.1).
Регіональною комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 12.06.2020 року прийнято Рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1632761/43096398, яким відмовлено ТОВ "Агро-Фрукт" в реєстрації податкової накладної від 04.05.2020 року №3 на загальну суму - 287021,46 грн, в т.ч. - 47836,91 грн податку на додану вартість. Підстава відмови: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (а.с. 75 т. 1).
Не погоджуючись з Рішенням про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №№1632761/43096398 від 12.06.2020 року, позивач 19.06.2020 року оскаржив його до Державної податкової служби України (а.с. 76-79 т. 1).
Рішенням від 26.06.2020 року №29919/43096398/2 за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних залишено скаргу без задоволення та рішення комісії про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, - без змін (а.с. 80 т. 1).
Крім того, 23.03.2020 року між ТОВ "Агро-Фрукт" та ТОВ "Торговий дім ФРЕШ ФУД" було укладено договір поставки №23-03/2020АФ від 23.03.2020 року фруктів та овочів (а.с. 97-98 т.1). Позивач здійснив поставку овочів, а саме картоплі в кількості 18989 кг згідно видаткової накладної №36 від 20.04.2020 року на суму 157228,92 грн з ПДВ (а.с. 99 т. 1). В результаті поставки була виписана податкова накладна №8 від 20.04.2020 року та надіслана для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 85 т. 1). За отриманий товар ТОВ " "Торговий дім ФРЕШ ФУД" здійснило оплату в сумі 157228,92 грн згідно платіжного доручення №243 від 03.06.2020 року (а.с. 100 т.1).
Вказаний товар, в фактичній кількості 18989,0 кг позивач придбав у ТОВ "БелТруфСмак", (Республіка Білорусь УПН 690661007) на підставі договору поставки №1803/2020-UА від 18.03.2020 року (а.с. 101-108 т.1).
Ввезення вказаного товару на митну територію України підтверджено наступними доказами: ВМД №UА100060/2020/312747 від 31.03.2020 року; міжнародна товарно-транспортною накладна від 27.03.2020 року; сертифікат походження товару №ВYUА0103193202 від 27.03.2020 року; якісне посвідчення від 27.03.2020 року; декларація про відповідність; інвойс №1 від 27.03.2020 року; Специфікація №2 від 27.03.2020 року; товарна накладна №1027091 від 27.03.2020 року; пакувальний лист №1 від 27.03.2020 року (а.с. 109-119 т.1). Крім того, перевезення вантажу підтверджується Договором між ТОВ "Агро-Фрукт" та ТОВ "Райт Вей" №7 від 03.12.2019 року, актом надання послуг №97 від 31.03.2020 року, рахунком на оплату №97 від 31.03.2020 року, платіжним дорученням №20 від 02.04.2020 року та довідкою про транспортні витрати (а.с. 120-126 т.1).
Комісією регіонального рівня відповідно до п. 201.16. ст. 201 Податкового кодексу України, п.6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 "Про затвердження Порядку зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" була зупинена реєстрація податкової накладної від 20.04.2020 року №8 на загальну суму 157228,92 грн (а.с. 86 т. 1).
02.06.2020 року, на виконання Постанови КМУ від 11.12.2019 року №1165 з метою спростування підстав, що стали причиною для зупинення реєстрації податкової накладної та вжиття відповідних заходів спрямованих на здійснення її реєстрації в ЄРПН ТОВ "Агро-Фрукт" надало засобами електронного зв`язку копії документів, які спростовують позицію органу ДПС щодо наявності податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданій для реєстрації податкової накладної (а.с. 87-89 т.1).
Регіональною комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 11.06.2020 року прийнято Рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1630925/43096398, яким відмовлено ТОВ "Агро-Фрукт" в реєстрації податкової накладної від 20.04.2020 року №8 на загальну суму - 157228,92 грн, в т.ч. - 26204,82 грн податку на додану вартість. Підстава відмови: ненадання платником податку копій розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків (а.с. 90-91 т. 1).
Не погоджуючись з Рішенням про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1630925/43096398 від 11.06.2020 року, позивач 19.06.2020 року оскаржив його до Державної податкової служби України (а.с. 92-95 т. 1).
Рішенням від 26.06.2020 року №29898/43096398/2 за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних залишено скаргу без задоволення та рішення комісії про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, - без змін (а.с. 96 т. 1).
Крім того, 18.11.2019 року між ТОВ "Агро-Фрукт" та Приватним підприємством "НАШ ОВОЧ" укладено договір поставки №18-11/2019АФ від 18.11.2019 року за умовами якого позивач здійснював поставку фруктів та овочів (а.с. 139-142 т.1).
Позивач здійснив поставку овочів, а саме картоплю в кількості 16400 кг згідно видаткової накладної №46 від 12.05.2020 року на суму 186960,00 грн з ПДВ (а.с. 143 т. 1). В результаті поставки була виписана податкова накладна №6 від 12.05.2020 року та надіслана для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 127 т. 1). За отриманий товар ПП "Наш Овоч" здійснило оплату в сумі 175560,00 грн згідно платіжного доручення №543 від 26.06.2020 року (а.с. 144 т. 1).
Вказаний товар, в фактичній кількості 21000 кг товариство придбало у Фермерського господарства "Цнянські екопродукти" (Республіка Білорусь, УПН 690843977) на підставі договору поставки №У-02-04/2020 від 02.04.2020 року (а.с. 145-148 т. 1).
Ввезення вказаного товару на митну територію України підтверджується такими доказами: ВМД №UA00060/2020/314255 від 14.04.2020 року; міжнародна товарно-транспортна накладна від 10.04.2020 року; Сертифікат походження товару №ВYUА0103224501 від 14.04.2020 року; протокол досліджень якості від 06.09.2020 року; декларація про відповідність, інвойс №138762 від 09.04.2020 року; Специфікація №1438756 від 09.04.2020 року; товарна накладна №1438762 від 09.04.2020 року; акт завантаження транспортного засобу від 09.04.2020 року №289; довідка постачальника; міжнародне платіжне доручення (а.с. 149-164 т. 1).
Комісією регіонального рівня відповідно до п. 201.16. ст. 201 Податкового кодексу України, п. 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 "Про затвердження Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних" було зупинено реєстрацію податкової накладної від 12.05.2020 року №6 на загальну суму 186960,0 грн (а.с. 128 т. 1).
16.06.2020 року на виконання Постанови КМУ від 11.12.2019 року №1165 з метою спростування підстав, що стали причиною для зупинення реєстрації податкової накладної та вжиття відповідних заходів спрямованих на здійснення її реєстрації в ЄРПН ТОВ "Агро-Фрукт" надало засобами електронного зв`язку копії документів, які Спростовують позицію органу ДПС щодо наявності податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданій для реєстрації податкової накладної (а.с. 129-131 т. 1).
Регіональною комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 19.06.2020 року прийнято Рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1656349/43096398, яким відмовлено ТОВ "Агро-Фрукт" в реєстрації податкової накладної від 12.05.2020 року №6 на загальну суму - 186960,0 грн, в т.ч. - 31160,0 грн податку на додану вартість. Підстава відмови: ненадання платником податку копій розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків (а.с. 132-133 т. 1).
Не погоджуючись з Рішенням про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1656349/43096398 від 19.06.2020 року, позивач 26.06.2020 року оскаржив його до Державної податкової служби України (а.с. 134-137 т. 1).
Рішенням від 03.07.2020 року №32010/43096398/2 за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних залишено скаргу без задоволення та рішення комісії про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, - без змін (а.с. 138 т. 1).
Вважаючи протиправними вищевказані рішення регіональної комісії Головного управління Державної податкової служби України в Чернівецькій області про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Крім того, судовим розглядом встановлено, що на підставі договору оренди нежитлового приміщення №01-01/2019 АФ від 01.08.2019 року, позивач орендує частину нежитлового приміщення у ПП "Буковина Агросвіт" (код ЄДЕПОУ 35125869) для зберігання товару (а.с.173-175 т.1). Також, на підставі договору оренди нежитлового приміщення №1/2019 позивач орендує нежитлове приміщення у гр. ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1 (а.с.166-172 т.1).
Крім того, між ТОВ "Буковинський сад" та ТОВ "Агро-Фрукт" укладено договір перевезення вантажів автомобільним транспортом №01/08/2019 АС/АФ від 01.08.2019 року та між ТОВ "Агросад-2005" та ТОВ "Агро-Фрукт" укладено договір перевезення вантажів автомобільним транспортом (а.с.176-177 т. 1).
До спірних правовідносин суд застосовує наступні положення законодавства та робить висновки по суті спору
Частиною 2 статті 19 Конституції України обумовлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно положень ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Суд перевіряє дотримання вказаних критеріїв суб`єктом владних повноважень при прийнятті оскаржуваного рішення, вчиненні дій чи допущенні бездіяльності.
За приписами абзаців "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
За приписами пункту 201.7 статті 201 цього ж Кодексу податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Положенням пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року №1246, податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пунктів 13-15 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019 року "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", затверджено: Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до пункту 11 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Згідно додатку №1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН затверджено критерії ризиковості платника податку на додану вартість, зокрема 8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Згідно пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У постанові від 02.10.2019 року по справі №520/10372/18 Верховний Суд зазначив, що первинним об`єктом судового дослідження у даній справі є обставини, за яких контролюючий орган вчинив дії щодо зупинення реєстрації податкових накладних та прийняв рішення про відмову у їх реєстрації. Підставою для таких дій мають бути: чіткі критерії оцінки ступеня ризиків відповідних господарських операцій; конкретний перелік документів, встановлений податковим законодавством, який підлягав наданню контролюючому органу для дослідження при прийнятті ним оспорюваних рішень.
Встановлено, що реєстрація податкових накладних №2 від 06.04.2020 року, №8 від 20.04.2020 року, №3 від 04.05.2020 року, №6 від 12.05.2020 року зупинена із посиланням виключно на п.8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.
Разом з цим, матеріали справи не містять доказів прийняття комісією рішення про віднесення ТОВ "Агро-Фрукт" до переліку ризикових платників згідно пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
До того ж, у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних відповідачем не наведено переліку документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За таких обставин суд вважає протиправним зупинення реєстрації податкових накладних №2 від 06.04.2020 року, №8 від 20.04.2020 року, №3 від 04.05.2020 року та №6 від 12.05.2020 року з підстав відповідності ТОВ "Агро-Фрукт" пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року №520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 11 Порядку №520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: - ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; - та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; - та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
В якості підстави для прийняття рішень №1630928/43096398 від 11.06.2020 року та 1632761/43096398 від 12.06.2020 року зазначено ненадання платником податків копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи які не надано підкреслити).
В якості підстави для прийняття рішень №1630925/43096398 від 11.06.2020 року та №1656349/43096398 від 19.06.2020 року зазначено ненадання платником податків копій розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
У постанові від 23.10.2018 у справі №822/1817/18 Верховний Суд зауважив, що чітке визначення фіскальним органом у відповідній квитанції конкретного критерію, прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Суд зазначає, що з огляду на протиправність зупинення реєстрації податкових накладних №2 від 06.04.2020 року, №8 від 20.04.2020 року, №3 від 04.05.2020 року та №6 від 12.05.2020 року та відсутність у відповідних квитанціях про зупинення реєстрації вказаних податкових накладних конкретного переліку документів, які необхідно подати для проведення реєстрації, відмова у реєстрації вказаних податкових накладних з підстав неподання позивачем необхідних документів не може вважатись законною та обґрунтованою, що свідчить про протиправність спірних рішень №1630928/43096398 від 11.06.2020 року, 1632761/43096398 від 12.06.2020 року, №1630925/43096398 від 11.06.2020 року та №1656349/43096398 від 19.06.2020 року.
Додатком до Порядку №520 затверджено форму рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, відповідно до якої передбачено, що у разі прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної з підстави неподання платником податків копій первинних документів згідно переліку, необхідно підкреслити конкретні документи в переліку, які не подані платником податків.
Однак, згідно оскаржуваних рішень, контролюючим органом не підкреслено, яких саме первинних документів з переліку не надано позивачем, що ставить під сумнів висновки відповідача про неподання таких первинних документів та свідчить про невідповідність таких рішень вимогами щодо їх чіткості та обґрунтованості.
Разом з цим, відповідачем не зазначено мотивів неврахування поданих позивачем первинних документів на підтвердження наявності підстав для реєстрації податкових накладних.
В ході судового розгляду судом не встановлено, а відповідачами не надано жодних обґрунтувань наявності дефектів форми чи змісту документів, поданих позивачем для підтвердження наявності підстав для реєстрації податкових накладних.
Щодо тверджень відповідача, що при реєстрації податкової накладної №2 від 06.04.2020 року позивачем порушено п. 5 Наказу Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року №520 "Про затвердження прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", а саме не надано документи транспортування продукції від "Торговий дім Фреш Фуд" позивачу та від позивача до Підприємства з 100 % іноземними інвестиціями "БІЛЛА Україна", її навантаження та розвантаження, зокрема відповідач вказує, що умовами договору від 01.08.2019 року №3030823 передбачено обов`язково наявність товарно-транспортних накладних, суд зазначає наступне.
06.04.2020 року між позивачем та ТОВ "Торговий дім Фреш Фуд" укладено договір поставки №06-04/2020АФ/2, за умовами якого ТОВ "Торговий дім Фреш Фуд" поставив позивачу фрукти відповідно до видаткової накладної №28 від 06.04.2020 року, в результаті чого складена податкова накладна №2 від 06.04.2020 року.
Відповідно до додаткової угоди №1 до договору поставки №06-04/2020/АФ/2 від 06.04.2020 року укладеної між позивачем та ТОВ "Торговий дім Фреш Фуд" сторони дійшли згоди внести зміни до п. 4 Договору, та викласти в наступній редакції: "Сторони домовилися, що постачальник забезпечує доставку товару за цим Договором власними силами в місце зазначене покупцем автомобільним транспортом (в т.ч. силами третьої сторони)".
Таким чином, враховуючи умови додаткової угоди, товар перевозився безпосередньо напряму до Підприємства з 100% іноземними інвестиціями "Білла Україна" оскільки обов`язок доставити продукцію до покупця покладається на ТОВ "Торговий дім Фреш Фуд" згідно умов договору, додаткової угоди та домовленості сторін.
Крім того, факт підтвердження поставки товару підтверджується актом прийомки товару від 06.04.2020 року підписаний представником Підприємства з 100% іноземними інвестиціями "Білла Україна" із зазначенням кількості та найменування продукції.
Щодо тверджень відповідача, що при реєстрації податкової накладної №8 від 20.04.2020 року позивачем не доведено реальності господарських операцій, суд зазначає наступне.
23.03.2020 року між позивачем та ТОВ "Торговий дім Фреш Фуд" укладено договір поставки №23-03/2020АФ від 23.03.2020 року, відповідно до умов якого позивач здійснив поставку фруктів та овочів. Позивач, як постачальник виконав свій обов`язок по поставці овочів, а саме картоплі 18989 кг згідно видаткової накладної від 20.04.2020 року № 36. В результаті поставки виписана податкова накладна № 8 від 20.04.2020 року для реєстрації в ЄРПН. За отриманий товар ТОВ "Торговий дім Фреш Фуд" здійснив оплату гідно платіжного доручення №243 від 03.06.2020 року.
Окрім того, позивач придбав картоплю у фактичній кількості 18989 кг у ТОВ "БелТруфСмак" (Республіка Білорусь), відповідно до договору поставки №1803/2000-UА від 18.03.2020 року. Ввезення даного товару на митну територію України підтверджується відповідною міжнародною товарно-транспортною накладною, та іншими сертифікатами походження товару.
Таким чином, факт здійснення господарської операції підтверджується наявними в матеріалах справи письмовими доказами.
Щодо тверджень відповідача, що при реєстрації податкової накладної №3 від 04.05.2020 року позивачем вчинялись дії для ухилення від сплати податку з наступних обставин, а саме фактично здійснено операцію по придбанню картоплі у контрагента, якому вона вже продана раніше, суд зазначає наступне.
Картоплю ТОВ "Агро-Фрукт" придбав у фактичній кількості 18989 кг у ТОВ "БелТруфСмак" у відповідності до договору поставки №183/2020-UА від 18.03.2020 року.
Ввезення вказаного товару на Митну територію України підтверджено ВМД № UА100060/2020/312747 від 31.03.2020 року та міжнародною товарно-транспортною накладною від 28.03.2020 року, також підтверджується Сертифікатом походження товару та якісним посвідченням, декларацією про відповідність, інвойсом, специфікацією товарною накладною від 27.03.2020 року №1027091.
Картопля яка була придбана у ТОВ "Торговий дім Фреш Фуд" за видатковою накладною №47 від 04.05.2020 року у кількості 19949,34 кг та в подальшому реалізована на Підприємство з 100 % іноземними інвестиціями "Білла Україна".
Картопля яка була придбана у ТОВ "БелТруфСмак" за видатковою накладною від 27.03.2020 року №1027091 становить 18989 кг в подальшому реалізована на ТОВ "Торговий дім Фреш Фуд".
Таким чином, відповідачем помилково зроблено висновок щодо ухилення позивача від сплати податків та недійсності господарської операції.
Щодо тверджень відповідача, що при реєстрації податкової накладної №6 від 12.05.2020 року позивачем подано видаткову накладну №46 від 12.05.2020 року, яка не містить ідентифікуючих даних, суд вважає їх помилковими, оскільки така накладна відповідає вимогам ведення первинних документів у відповідності до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", зокрема містить: дату її складання, реквізити підприємства, від імені якого складено документи і здійснюється поставка за цими накладними, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції, особисті підписи та відтиск печатки сторін.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку про протиправність спірних рішень №1630928/43096398 від 11.06.2020 року, 1632761/43096398 від 12.06.2020 року, №1630925/43096398 від 11.06.2020 року та №1656349/43096398 від 19.06.2020 року.
Пунктом 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, встановлено, що у разі надходження до ДПС України рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Враховуючи, що судом встановлено відсутність у Комісії ГУ ДПС правових підстав для відмови у реєстрації податкових накладних шляхом прийняття відповідного рішення, суд дійшов висновку, що належним способом захисту порушеного права позивача та гарантією того, що права позивача, за захистом яких він звернувся до суду, будуть відновлені, є зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №2 від 06.04.2020 року, №8 від 20.04.2020 року, №3 від 04.05.2020 року та №6 від 12.05.2020 року.
Згідно з частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
В свою чергу відповідачем не надано суду жодних належних і допустимих у розумінні статей 73-74 КАС України доказів, які б підтверджували правомірність прийнятих рішень
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов до висновку про те, що вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При зверненні до суду з даним позовом позивачем сплачено судовий збір на суму 8408,00 грн, сплачений відповідно до платіжного доручення №77 від 02.07.2020 року на суму 6303,00 грн та платіжного доручення №78 від 06.07.2020 року на суму 2102,00 грн.
Вказана сума судового збору підлягає стягненню на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Агро-Фрукт" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Чернівецькій області.
Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Агро-Фрукт" до Головне управління ДПС у Чернівецькій області та Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення регіональної комісії Головного управління Державної податкової служби України в Чернівецькій області про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної №1630928/43096398 від 11.06.2020 року.
3. Зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 06.04.2020 року на загальну суму 281935,02 грн, в тому числі 46989,17 грн податку на додану вартість.
4. Визнати протиправним та скасувати рішення регіональної комісії Головного управління Державної податкової служби України в Чернівецькій області про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної №1632761/43096398 від 12.06.2020 року.
5. Зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №8 від 20.04.2020 року на загальну суму 157228,92 грн, в тому числі 26204,82 грн податку на додану вартість.
6. Визнати протиправним та скасувати рішення регіональної комісії Головного управління Державної податкової служби України в Чернівецькій області про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної №1630925/43096398 від 11.06.2020 року.
7. Зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 04.05.2020 року на загальну суму 287021,46 грн, в тому числі 47836,91 грн податку на додану вартість..
8. Визнати протиправним та скасувати рішення регіональної комісії Головного управління Державної податкової служби України в Чернівецькій області про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної №1656349/43096398 від 19.06.2020 року.
9. Зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 12.05.2020 року на загальну суму 189960,00 грн, в тому числі 31160,00 грн податку на додану вартість.
10. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Агро-Фрукт" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Чернівецькій області сплачений судовій збір в сумі 13742,17 (тринадцять тисяч сімсот сорок дві) грн, 17 коп., сплачений відповідно до платіжних доручень №77 від 02.07.2020 року на суму 6303,00 грн, №78 від 06.07.2020 року на суму 2102,00 грн та №82 від 16.07.2020 року на суму 5334,17 грн.
Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне найменування учасників процесу:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Агро-Фрукт" (код ЄДРПОУ 43096398, вул. Садова, 2, с. Сербичани, Сокирянський район, Чернівецька область, 60230);
Відповідач-1 - Головне управління ДПС у Чернівецькій області (код ЄДРПОУ 43143196, вул. Героїв Майдану, 200-А, м. Чернівці, Чернівецька область 58013);
Відповідач-2 - Державна податкова служба України (код ЄДРПОУ 43005393, Львівська площа, 8, Київ, 04053).
Суддя В.О. Григораш
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2021 |
Оприлюднено | 22.02.2021 |
Номер документу | 95003712 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні