Справа № 420/4580/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 лютого 2021 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Потоцької Н.В.
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (в порядку ст. 262 КАС України) адміністративну справу за позовом Головного управління ДСНС України в Одеській області до об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Приморська 15" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться справа за позовом Головного управління ДСНС України в Одеській області до об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Приморська 15" в якому позивач просить:
застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Приморська 15" (ЄДРПОУ: 40704616, юридична адреса: АДРЕСА_1):
- у спосіб: у вигляді часткового зупинення експлуатації житлового будинку Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Приморська 15" за адресою: АДРЕСА_1;
- у порядок: шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаного житлового будинку від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 61 від 21.05.2019 за номерами: 1-27,29,30.
Позов вмотивовано наступним.
20-21 травня 2019 року, відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області № 39 від 05.02.2019 Про проведення позапланової перевірки на підставі посвідчення на проведення перевірки № 63 від 20.05.2019 головним інспектором Южненського МС ГУ ДСНС України в Одеській області ст. лейтенантом служби цивільного захисту Турлаком С.В., провідним інспектором Южненського МС ГУ ДСНС України в Одеській області капітаном служби цивільного захисту Колядою О.В., здійснено перевірку Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Приморська 15 , розташованого за адресою: АДРЕСА_1, під час якої перевірено: будівлі, споруди, приміщення, територію з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено Акт №61 від 21.05.2019 (далі Акт №61).
Актом №61 встановлені порушення приписів Кодексу цивільного захисту України №5403-УІ (далі КЦЗУ), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 (далі - ППБУ) та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки.
Порушення за номерами 1-27, 29, 30 Акту №61 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.
Будь-яких скарг під час проведення позапланового заходу, чи заперечень на Акт №61, який 21.05.2019 вручено голові правління ОСББ Приморська 15 ОСОБА_1, не надходило.
За виявленні порушення виконавчого голову правління ОСББ Приморська 15 ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності у відповідності до ст.175 КУпАП, правопорушник визнав себе винним та погодився з порушеннями.
Подальша експлуатація житлового будинку ОСББ Приморська 15 , який розташований за адресою: АДРЕСА_1, з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров`ю людей.
Не усунення виявлених перевіркою порушень прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров`ю людей, оскільки впливає:
на забезпечення безпеки експлуатації об`єкту, безпеки жителів та обслуговуючого персоналу у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту;
на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі;
на ліквідацію пожежі, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків;
на евакуацію людей та їх захисту від наслідків пожежі, надзвичайної ситуації, тощо.
При такому становищі жителі та обслуговуючий персонал житлового будинку постійно перебувають в умовах, коли існує реальна загроза втрати життя, отримання травм, шкоди своєму здоров`ю через невиконання та ігнорування керівництвом та посадовими особами відповідача вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту.
Процесуальні дії
Ухвалою суду від 08.08.2019 року провадження у справі відкрито в порядку спрощеного позовного провадження (з викликом сторін).
Ухвалою суду від 10.09.2019 року задоволено заяву представника відповідача за вх. №ЕП/14071/20 та зупинено провадження у справі у зв`язку з обранням нового голови ОСББ Приморська 15 та можливості його подальшої участі в судовому засіданні.
Ухвалою суду від 30.09.2019 року зупинено провадження у адміністративній справі №420/4580/18 до 05.11.2019 року.
Ухвалою суду від 06.11.2019 року продовжено строк зупинення провадження у адміністративній справі № 420/4580/18 до 05.12.2019 року.
Ухвалою суду від 05.12.2019 року продовжено строк зупинення провадження у адміністративній справі № 420/4580/18 до 13.01.2020 року.
Ухвалою суду від 14.01.2020 року продовжено строк зупинення провадження у адміністративній справі № 420/4580/18 до 17.02.2020 року.
Ухвалою суду від 18.02.2020 року продовжено строк зупинення провадження у адміністративній справі № 420/4580/18 до 19.03.2020 року.
Ухвалою суду від 18.03.2020 зупинено провадження по справі до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів.
Ухвалою суду від 23.06.2020 року із занесенням до протоколу судового засідання поновлено провадження по справі.
Ухвалою суду від 23.06.2020 року із занесенням до протоколу судового засідання витребувано у Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ''Приморська 15" належним чином засвідчені копії документів на підтвердження усунення порушень встановлених в Акті перевірки №61 від 21.05.2019 року.
Ухвалою суду від 23.06.2020 зупинено провадження по справі до 13 липня 2020 року.
13.07.2020 року через канцелярію до суду за вхід. №27060/20 від представника відповідача надійшла заява про залучення до матеріалів справи додаткових доказів.
Ухвалою суду від 13.07.2020 року із занесенням до протоколу судового засідання поновлено провадження по справі.
Ухвалою суду від 13.07.2020 року із занесенням до протоколу судового засідання року витребувано з Головного управління ДСНС України в Одеській області письмові докази, які підтверджують можливість відключення приміщень загального користування від електромережі.
У судовому засіданні 13.07.2020 року у зв`язку з обмеженістю строків для розгляду справи, з метою дотримання конвенційних принципів щодо забезпечення справедливого балансу і рівності сторін судом поставлено на обговорення питання про зупинення провадження по справі для отримання витребуваних доказів.
Ухвалою від 10.09.2020 року заяву представника відповідача за вх. №ЕП/14071/20 зупинення провадження у справі - задоволено.
Провадження у справі № 420/4580/19 зупинено.
Ухвалою суду від 20.10.2020 року задоволено клопотання представника відповідача. Продовжено строк зупинення провадження у адміністративній справі № 420/4580/19 - до прийняття Державною комісією з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій рішення щодо послаблення помаранчевого рівня епідемічної небезпеки.
Відповідно ст. 162 КАС України відповідачу встановлено п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження для подання відзиву на позовну заяву.
За вхід. № 2025/20 через канцелярію суду від представником відповідача ОСОБА_1 надано відзив на адміністративний позов.
Відзив обґрунтовано наступним.
По перше,
Необхідно звернути увагу на те, що запропонований позивачем захід реагування у вигляді відключення багатоквартирного житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 повинен бути обумовлений саме порушеннями в сфері споживання електричної енергії, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, і такі порушення повинні бути пов`язаними саме з незадовільним технічним станом електричних мереж та/або електричного обладнання зазначеного багатоквартирного титлового будинку.
Однак, в жодному із зазначених в акті перевірки №61 порушень за номерами: 1- 27, 29,30 якими позивач обґрунтовує необхідність застосування таких заходів, не йдеться про незадовільний технічний стан електричних мереж та/або електричного обладнання зазначеного багатоквартирного житлового будинку.
По друге,
ГУ ДСНС жодним чином не аргументує необхідність саме відключення зазначеного багатоквартирного житлового будинку від електромережі як єдиного можливого заходу реагування на зазначені в акті перевірки № 61 порушення під номерами: 1-27,29,30.
Відключення багатоквартирного житлового будинку від електромережі повинно здійснюватися з дотриманням вимог спеціального законодавства, яким на час виникнення спірних відносин були Закон України Про ринок електричної енергії та Правила роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, до здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №312 від 14.03.2018 року (надалі Правила №312), розділом VII яких встановлені Умови та порядок припинення та відновлення постачання електричної енергії споживачу.
Так, відповідно до ч. 3 ст. 60 Закону України Про ринок електричної енергії відключення споживачів здійснюється виключно у порядку, визначеному цим Законом та правилами роздрібного ринку.
Захист прав споживачів електричної енергії, а також механізм захисту цих прав регулюються цим Законом, законами України Про захист прав споживачів , Про захист економічної конкуренції , іншими нормативно-правовими актами.
По третє,
Згідно положень Порядку №312 вбачається, що невиконання припису представника відповідного органу виконавчої влади, до якого відносяться і припис ГУ ДСНС, може бути підставою для повного або часткового припинення постачання електричної енергії, але лише з урахуванням п.7.2 цих правил, тобто при наявності незадовільного технічного стану електроустановок споживачів, який загрожує аварією, пожежею і створює загрозу життю обслуговуючого персоналу, населенню, і лише в разі невиконання вимог щодо усунення таких недоліків в електроустановках.
В свою чергу, в Акті перевірки №61 позивач не вказує на незадовільний технічний стан електричних мереж та/або електричного обладнання зазначеного багатоквартирного житлового будинку.
Оскільки зафіксовані в Акті перевірки №61 порушення під номерами: 1-27,29,30, не пов`язані із технічним станом електричних мереж та/або електричного обладнання зазначеного багатоквартирного житлового будинку, то такі порушення в силу положень розділу VII Правил №312 не можуть бути підставами для повного або часткового припинення постачання електричної енергії у вказаний багатоквартирний будинок.
По четверте,
Відповідно до ст.1 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку об`єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.
Згідно ч.4 ст.4 цього закону основна діяльність об`єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належному утриманні багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприянні співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов`язань, пов`язаних з діяльністю об`єднання.
Відповідно до ст.18 даного закону об`єднання відповідно до цього Закону та статуту зобов`язане, зокрема, забезпечувати належний санітарний, протипожежний і технічний стан спільного майна, що належить співвласникам.
Відповідно до Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку до спільного майна багатоквартирного будинку відносяться приміщення загального користування, у т.ч. допоміжні (колясочні, комори, сміттєкамери, горища, підвали, шахти і машинні відділення ліфтів, вентиляційні камери та інші підсобні і технічні приміщення), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також сама прибудинкова територія.
Отже, ОСББ Приморська 15 займається управлянням спільним майном співвласників цього багатоквартирного будинку.
Проведена позивачем перевірка, за наслідками якої був складений Акт перевірки №61 та Припис, також стосувалась виключно приміщень загального користування вказаного багатоквартирного будинку, і не стосувалась квартир мешканців цього будинку.
В той же час, позивач просить відключити від джерел електропостачання увесь багатоквартирний будинок, тобто і всі квартири цього будинку, а не лише приміщення загального користування.
Такий захід реагування є явно неспівмірним, оскільки в ході проведеної позивачем перевірки порушення в сфері техногенної та пожежної безпеки, які б були пов`язані із незадовільним технічним станом електричних мереж та/або електричного обладнання в конкретних квартирах вказаного багатоквартирного будинку, не виявлялись і не фіксувались.
Відсутність таких порушень згідно положень розділу VII Правил №312 унеможливлює повне або часткове припинення постачання електричної енергії до квартир вказаного багатоквартирного будинку.
Також вважаємо за необхідне зазначити, що у випадку наявності порушень в сфері техногенної та пожежної безпеки, які б були пов`язані із незадовільним технічним станом електричних мереж та/або електричного обладнання приміщень загального користування вказаного багатоквартирного будинку, то припинення постачання електричної енергії до таких місць може бути здійснено з дотриманням вимог пункту 7.3 Правил №312, згідно якого обмеження у споживанні електричної енергії має проводитися за умови одночасного забезпечення збереження необхідних рівнів надійності та якості електропостачання інших споживачів, тобто конкретних квартир цього будинку.
В зв`язку з вище викладеним можна прийти до висновку про відсутність правових підстав для застосування запропонованого позивачем заходу реагування у вигляді відключення вищевказаного житлового будинку від джерел електропостачання до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки №61.
18.02.2021 року ухвалою занесеною до протоколу судового засідання провадження у справі поновлено.
18.02.2021 за вхід. № ЕП/4452/21 надійшла заява про розгляд справи без участі представника позивача за підписом Турлак Є.
18.02.2021 за вхід. № 8107/21 надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника відповідача за підписом голови правління Ярош В.І. та клопотання про доручення до матеріалів справи:
- копія рішення №36-VIII від 22.12.2020 р.;
- копія фото знімків;
- копія акту приймання виконаних робіт від грудня 2020 р.;
- копія інструкції по охороні праці про міри пожежної безпеки;
- копія договору підряду;
- копія акту №97-6/2-2020/1;
- копія рішення від 05.03.2020 р. № 1646-VІІ.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ.
05.02.2019 року начальником генералом-майором В.В. Федорчак ГУ ДСНС України в Одеській області відповідно до доручення Прем`єр-міністра України від 16.01.2019 року №50768/1/1-18, з метою здійснення контролю за виконанням вимог Кодексу цивільного захисту України, інших законодавчих та нормативних, нормативно-правових актів у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, керуючись абзацом сьомим частини першої статті 6 Закону України "Про основні заходи державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" прийнято наказ №39 про проведення позапланової перевірки об`єктів у визначені терміни та виключно посадовими особами згідно додатку.
На виконання наказу №39 від 05.02.2019 року а саме у період з 20.05.2019 року по 21.05.2019 року ГУ ДСНС України в Одеській області видано посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 20.05.2019 р. № 63 на проведення позапланової перевірки ОСББ Приморська 15 розташованого за адресою: АДРЕСА_1.
Також у посвідченні наведено перелік питань, які є предметом здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю) та необхідність яких стала підставою для його проведення: перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів щодо усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту, виданих за результатами проведення попереднього заходу державного нагляду (контролю) у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту.
На підставі вищенаведеного посвідчення №63 головним інспектором Южненського МС ГУ ДСНС України в Одеській області здійснено вихід за адресою: АДРЕСА_1.
За результатами перевірки складено Акт №61 від 21.05.2019 у якому зафіксовані 31 порушень приписів Кодексу цивільного захисту України №5403-VI, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, (зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697) та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки, а саме:
1. Не встановлений наказом (інструкцією) відповідний протипожежний режим, який включає:
- порядок утримання шляхів евакуації;
- порядок відключення від мережі електроживлення обладнання у разі пожежі;
- порядок огляду й зачинення приміщень після закінчення роботи;
- порядок організації експлуатації і обслуговування наявних засобів протипожежного захисту;
- порядок дії у разі виникнення пожежі: порядок і способи оповіщення людей, виклику пожежно - рятувальних підрозділів, застосування засобів пожежогасіння; послідовність евакуації людей та матеріальних цінностей з урахуванням дотримання техніки безпеки (ст. 20 КЦЗУ, п. 3, 11 Розділу ІІ ППБУ ).
2. Не розроблені, не затверджені керівником для кожного приміщення та не вивішені на видимих місцях інструкції про заходи пожежної безпеки із вказанням:
- вимог щодо утримання евакуаційних шляхів та виходів;
- порядку утримання приміщень, робочих місць;
- порядку огляду, вимкнення електроустановок, приведення в пожежобезпечний стан приміщень та робочих місць, закриття приміщень після закінчення роботи;
- обов`язків та дій працівників у разі виникнення пожежі (ст. 20 КЦЗУ, п. 4 Розділу ІІ ППБУ).
3.Не обладнана будівля, приміщення, шляхи евакуації та прилегла територія знаками пожежної безпеки, які відповідають вимогам ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности" (ст. 20, 55; КЦЗУ №5403-IV, Розділ II п.8 ППБУ).
4. Не представлені (не надані) відомості (дані) щодо показників пожежної небезпеки по облицюванню поверхні зовнішніх стін будинку з використанням теплоізоляційних матеріалів у відповідності до вимог ДБН В.2.2-15:2005, ДБН В.2.6-31:2016 ДБН В.2.6-33:2018 та ДСТУ Б В.2.6-34:2008 (ст. 20, 57 КЦЗУ №5403-IV, пункт 4 розділу І, пункт 9 розділу 11 пункт 2.23 глави 2 розділу III ППБУ, пункт 5.6 ДБН В.1.1-7:2016).
5. Не проходять посадові особи навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях (ст. 20, 40 КЦЗУ №5403-IV, Розділ II п. 16 ППБУ).
6. Не проходять працівники при прийнятті на роботу та робочому місці інструктажі з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях (ст. 20, 40 КЦЗУ №5403-IV, Розділ II п. 15 ППБУ);
7. Допускаються до роботи особи, які не пройшли навчання, протипожежного інструктажу і перевірки знань з питань пожежної безпеки (ст. 20, 40 КЦЗУ №5403-IV, Розділ II п. 20 ППБУ).
8. Допускається встановлення юніпаркерів на проїзді до житлового будинку, що ускладнює безперешкодний проїзд для пожежних автомобілів (ст. 20, 55;КЦЗУ №5403-IV, п. 1.3 Розділ III ППБУ, п. 8.1 ДБН В.1.1-7:2016);
9. Організовано та допускається зменшення нормативної ширини внутрішньо-дворових проїздів шляхом влаштування паркування автомобілів біля житлового будинку. що ускладнює безперешкодний проїзд для пожежних автомобілів і доступу особового складу пожежно-рятувальних підрозділів з автодрабин і автопідйомників у будь-яку квартиру чи приміщення (ст. 20, 55; КЦЗУ №5403-ІV, п. 4 розділу І. пункти 1.1.1.3 глави 1 розділу ІІІ ППБУ, пункт 15,3.1 ДБН Б.2.2.- 12:2018, п. 8.1 ДБН В. 1.1-7:2016).
10. Квартири житлового будинку не забезпечені у відповідності до вимог другим евакуаційним виходом з третього поверху та вище (ст. 20, 55; КЦЗУ №5403-ІV, п. 4 розділу І, п.2.23 глави 2, розділу ІІІ ППБУ, пункти 4.10, 4.13 ДБН В.2.2-15- 2005, пункт 7.2.4 ДБН В.1.1-7:2016).
11. Не в повному обсязі забезпечені двері незадимлювальної сходової клітки пристроями для само зачинення (ст. 20, 55; КЦЗУ №5403-ІV, пункт 4 Розділу 1, п. 2.2 3 глави 2 Розділу ІІІ ППБУ, пункт 7.2.1 1 ДБН В. 1.1-7- 2016).
12. Допускається засклення лоджій, які використовуються як зовнішні повітряні зони (ст. 20, 55; КЦЗУ №5403-ІV, пункт 4 розділу І, пункт 2.23глави 2 розділу III ППБУ, пункти 4.10, 4.15 ДБН В.2.2-1 5- 2005, п. 7.1.1, 7.1.4. 7.2.4 ДБН В. 1.1-7:2016).
13. Не передбачені на кожному поверсі в сходових клітках будинку відкривання на рівні сходових площадок, маршів вікон з площею не менше ніж 1,2 м. кв.(ст. 20, 55; КЦЗУ №5403-ІV, пункт 4 розділу І, пункт 2.23 глави 2 розділу III пункт 7.3.26 ППБУ, ДБН 13.1.1- 7-2016).
14. Не обладнані приміщення сміттєзбірної камери спринклерним пожежогасінням із розрахунковою витратою води 1,8 л/с (ст. 20, 55; КЦЗУ №5403-IV, пункт 4 розділу І, пункт 2.23 глави 2 розділу III ППБУ, пункт 4.28 ДБН В.2.2-15-2005).
15. Не обладнана будівля евакуаційним освітленням у відповідності до вимог ДБН В.2.5-23, ДБН В.2.5-28, ДБН В.2.5-56, ПУЕ, ДСТУ 7313, ДСТУ ISО ISО 6309, ГОСТ 12.4.026 та ДНАОП 0.00-1.32- 01 (ст. 20, 55;69, КЦЗУ №5403-ІV, пункт 2.3 1 глави 2 розділу III ППБУ, пункти 7.1.9, 7.1.10 ДБН В. 1.1-7-2016).
16. Не відокремлено виходи з технічних поверхів, виходів на покрівлю, а також електрощитових, вентиляційних камер протипожежними дверима 2-го типу (ст. 20, 55; 69 КЦЗУ №5403-IV, пункт 4 розділу 1, пункт 2.3 глави 2 розділу III пункт 1.24 глави 1 розділу IV ППБУ, пункт 6.17 ДБН В. 1.1-7-2016, пункт 2.63. ДБН В.2.2-15-2005);
17. Не оснащені електрощити, групові електрощитки в будинку схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) (ст. 20, 55; КЦЗУ №5403-IV, пункт 1.16 глави 1 розділу IV ППБУ).
18. Допускається в приміщеннях будинку з`єднання електропроводів за допомогою скрутки (ст. 20, 55; КЦЗУ №5403-IV, пункт 1.17 глави 1 розділу IV ППБУ);
19. Не забезпечена робота ліфтів в режимі "Пожежа" (ст. 20 КЦЗУ № 5403-VI; пункт 4 розділу І, пункт 1.2 глави 1 розділу V ППБУ, пункт 4.24 ДБН В.2.2-15:2005).
20. Не обладнано будинок автоматичною пожежною сигналізацією у відповідності до вимог ДБН 8.2.5-56:2014 (ст. 20 КЦЗУ № 5403-VI; пункт 4 розділу І, пункт 1.2 глави 1 розділу V ППБУ, пункт 4.24 ДБН В.2.2- 15:2005);
21. Система протидимного захисту знаходиться в непрацездатному стані (ст. 20 КЦЗУ № 5403-VI; пункт 4 розділу 1, пункти 1.1, 1.4 глави і розділу V ППБУ, пункти 4.16, 4.17 ДБН 8.2.2-15:2005).
22. Пожежні кран-комплекти не укомплектовані в достатній кількості шафами, пожежними рукавами, стволами, важелем для полегшення відкривання вентиля, елементами з`єднання пожежного крана та кнопками від яких має надходити сигнал на запускання пожежних насосів, відкривання засувки на обвідній лінії водомірного вузла, на відкривання по поверхових клапанів димовидаляння та на вмикання протидимних вентиляторів (ст. 20, 55; КЦЗУ №5403-VI, пункт 4 розділу 1, пункт 2.2 глави 2 розділу IV ППБУ, пункт 4.26 ДБН В.2.2- 15:2005).
23. Не проводиться технічне обслуговування і перевірка на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування пожежних кран-комплектів не рідше одного разу на рік (ст. 20, 55; КЦЗУ №5403-VI, підпункт 9 пункту 2.2 глави 2 розділу V ППБУ);
24. Не представлені відомості щодо захисту від потрапляння блискавки і вторинних її проявів згідно з вимогами ДСТУ Б В.2.5-38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд (ІЕС 62305:2006 NEQ)" (ст. 20, 55; КЦЗУ №5403-VI, пункт 1.21 глави 1 розділу IV).
25. Система підпору зовнішнього повітря у шахти ліфтів знаходиться в непрацездатному стані (ст. 20, 55; КЦЗУ №5403-VI, пункт 4 розділу І, пункт 2.23 глави 2 розділу III ППБУ, пункт 4.17 ДБН В.2.2-1 5:2005).
26. Не забезпечені приміщення будинку сертифікованими первинними засобами пожежогасіння відповідно до Наказу МВС України від 15.01.2018 №25 Про затвердження Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників (ст. 20, 55; КЦЗУ №5403-VI, Розділ IV п. 1.18 ППБУ).
27. Не забезпечені приміщення будинку сертифікованими первинними засобами пожежогасіння відповідно до Наказу МВС України від 15.01.2018 №25 Про затвердження Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників (ст. 20, 55;69 КЦЗУ №5403-VI, пункт 4 розділу І. пункти 1.3, 1.4 глави 1 розділу V ППБУ);
28. Не призначена особа з питань цивільного захисту за рахунок штатної чисельності (ст. 20 КЦЗУ №5403-VI).
29. Не організовано проходження функціонального навчання відповідними категоріями осіб у встановленому законодавством порядку (пункт 8 частини першою статті 20, 40 КЦЗУ).
30. Працюючий персонал не забезпечений засобами радіаційного та хімічного захисту згідно вимог (пункти 9, 10, 1 1 ПКМУ №1200 пункт 1 глави 4 розділу V ПТБ).
31. Відсутні інформаційно-довідкові куточки щодо дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій або інших нестандартних подій у побуті (п. 3 ч. 1 ст. 20, 40 КЦЗУ №5403-VI).
Порушення за номерами 1-27, 29, 30 Акту № 61 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.
24.05.2019 року ГУ ДСНС України в Одеській області за результатами позапланового заходу, позивачу направлено припис №33 про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
Припис отриманий 24.05.2019 року, що підписаний ОСОБА_1 (а/с.28).
24.05.2019 року складений Протокол ОД №008313 про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 175 КУпАП.
24.05.2019 року складена Постанова ОД №008313 про накладення адміністративного стягнення.
Постанова отримана 24.05.2019 року ОСОБА_1 (а/с.30).
РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА ТА ВИСНОВКИ СУДУ.
Стаття 19 Конституції України.
Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Суд перевіряє дії відповідача на відповідність вимогам ч.2-3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).
У "Науковому висновку щодо меж дискреційного повноваження суб`єкта владних повноважень та судового контролю за його реалізацією", опублікованому на офіційному сайті Верховного Суду, зазначено, що "дискреційне повноваження може полягати у виборі діяти, чи без діяти, а якщо діяти, то у виборі варіанту рішення чи дії серед варіантів, що прямо або опосередковано закріплені у законі".
Конституція України (в редакції станом на 30.09.2016 року) містить статтю 124 "…Юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи.", яка визначає можливість судового захисту за наявності юридичного спору.
Підставами юридичного спору в даній справі стало не усунення відповідачем порушень вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту встановлених Актом № 61 від 21.05.2019 року.
Відповідно до ст.3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Відповідно п.п.57 п.4 Указу Президента України "Про деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій" №20/2013 від 16.01.2013 року, ДСНС України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних - ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.
Відповідно до Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (далі - ГУ ДСНС України в Одеській області) затвердженого наказом ДСНС України №507 від 21.09.2017 року, ГУ ДСНС України в Одеській області відповідно до покладених на нього завдань, на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб`єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.
Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль)визначено, що діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
У відповідності до п.п.12 ч.1 ст.67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємстві окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежо-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Відповідно до ч.1 ст.68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, які здійснюють державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.
Згідно з ч.2 ст.68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Як встановлено частиною 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:
1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;
2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;
3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;
4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;
5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;
6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;
7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами;
8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;
9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;
10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання;
11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Щодо застосування заходів реагування у спосіб: у вигляді повного зупинення експлуатації будівель відповідача шляхом відключення від джерел електропостачання, суд зазначає наступне.
Захист прав споживачів електричної енергії, а також механізм захисту цих прав регулюються цим Законом, законами України "Про захист прав споживачів", "Про захист економічної конкуренції", іншими нормативно-правовими актами.
Розділом VII Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №312 від 14.03.2018 року (надалі Правила №312) встановлені наступні умови припинення постачання електричної енергії споживачу:
- електрична енергія споживачу, який не допускає порушень своїх договірних зобов`язань перед оператором системи передачі та/або оператором системи розподілу та електропостачальником, постачається безперервно, крім випадків, передбачених умовами договорів, укладених споживачами з електропостачальником та оператором системи, та нормативно-правовими актами, у тому числі цими Правилами (п.7.1);
- у разі незадовільного технічного стану електроустановок споживачів, який загрожує аварією, пожежею і створює загрозу життю обслуговуючого персоналу, населенню і сільськогосподарським тваринам, у разі невиконання вимог щодо усунення недоліків в електроустановках уповноважений представник органу виконавчої влади, на якого покладено відповідні обов`язки згідно із законодавством України, зобов`язаний видати споживачу припис щодо негайного (протягом години) припинення споживання електричної енергії та направити відповідний припис оператору системи; невиконання споживачем або оператором системи припису тягне за собою відповідальність, установлену законодавством України (п.7.2);
- обмеження у споживанні електричної енергії має проводитися за умови одночасного забезпечення збереження необхідних рівнів надійності та якості електропостачання інших споживачів та субспоживачів (п.7.3);
- у разі відсутності технічної можливості виконання умови одночасного забезпечення збереження необхідних рівнів надійності і якості електропостачання інших споживачів та субспоживачів (унаслідок застосування відповідної схеми електропостачання) споживач, електропостачання якого має бути обмежене або припинене, зобов`язаний надати доступ до власних електроустановок уповноваженим представникам оператора системи для вибіркового відключення струмоприймачів з наступним пломбуванням пристроїв їх підключення. У разі ненадання доступу для вибіркового відключення оператор системи має перед відключенням основного споживача забезпечити живлення об`єктів субспоживачів за іншою схемою. (п.7.4).
Крім того у п.7.5 Правил №312 передбачені випадки, при яких можливе повне або часткове припинення постачання електричної енергії споживачу:
- відсутності персоналу для обслуговування електроустановок споживача або договору на обслуговування електроустановок (на виконання припису представника відповідного органу виконавчої влади);
- недопущення уповноважених представників оператора системи до електроустановок споживача, пристроїв релейного захисту, автоматики і зв`язку, які забезпечують регулювання навантаження в енергосистемі, та/або розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії, що розташовані на території споживача;
- заборгованості за надані послуги з розподілу (передачі) електричної енергії відповідно до умов договору з оператором системи;
- несплати вартості необлікованої електричної енергії внаслідок порушення споживачем цих Правил, визначеної відповідно до законодавства (за умови прийняття судом рішення щодо споживання споживачем необлікованої електричної енергії на користь оператора системи);
- невиконання припису представника відповідного органу виконавчої влади;
- закінчення терміну дії, розірвання або неукладення договору між споживачем та оператором системи;
- закінчення терміну дії договору між споживачем та постачальником "останньої надії" (за умови неукладення споживачем договору з іншим електропостачальником);
- порушення споживачем під час виконання робіт або провадження іншої діяльності поблизу електричних мереж Правил охорони електричних мереж, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.1997 року №209 (далі - Правила охорони електричних мереж).
З наведених положень Порядку № 312 вбачається, що невиконання вимог Головного управління ДСНС України в Одеській області, може бути підставою для повного або часткового припинення постачання електричної енергії, але лише з урахуванням п.7.2 цих правил, тобто при наявності незадовільного технічного стану електроустановок споживачів, який загрожує аварією, пожежею і створює загрозу життю обслуговуючого персоналу, населенню, і лише в разі невиконання вимог щодо усунення таких недоліків в електроустановках.
Зазначеного висновку доходить П`ятий апеляційний адміністративний суд у постанові від 15.04.2020 року по справі №420/4584/19, де зокрема, зазначено:
"З наведених положень Порядку №312 вбачається, що невиконання припису представника відповідного органу виконавчої влади, до якого відносяться і припис ГУ ДСНС, може бути підставою для повного або часткового припинення постачання електричної енергії, але лише з урахуванням п.7.2 цих правил, тобто при наявності незадовільного технічного стану електроустановок споживачів, який загрожує аварією, пожежею і створює загрозу життю обслуговуючого персоналу, населенню, і лише в разі невиконання вимог щодо усунення таких недоліків в електроустановках.
А як вже було зазначено вище, в Акті перевірки №61 позивач не вказує на незадовільний технічний стан електричних мереж та/або електричного обладнання зазначеного багатоквартирного житлового будинку.
Таким чином, оскільки зафіксовані в Акті перевірки №67 порушення під номерами: 1-27, 29, 30 не пов`язані із технічним станом електричних мереж та/або електричного обладнання зазначеного багатоквартирного житлового будинку, то такі порушення в силу положень розділу VII Правил №312 не можуть бути підставами для повного або часткового припинення постачання електричної енергії у вказаний багатоквартирний будинок."
Тобто, лише наявність порушень технічного стану електричних мереж та/або електричного обладнання приміщення, може бути підставою для застосування до суб`єкта заходів реагування у вигляді повного або часткового припинення постачання електричної енергії.
При цьому, захід реагування у вигляді відключення, за допомогою фахівців енергопостачальних організацій, житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 від джерел електропостачання, є не співмірним наявному ризику виникнення надзвичайної ситуації та суперечить вимогам "Правил роздрібного ринку електричної енергії", затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, № 312 від 14.03.2018 року.
Відключення багатоквартирного житлового будинку від електромережі повинно здійснюватися з дотриманням вимог спеціального законодавства, яким на час виникнення спірних відносин були Закон України "Про ринок електричної енергії" та "Правила роздрібного ринку електричної енергії", затверджені постановою Національної комісії, то здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 312 від 14.03.2018 року (надалі - "Правила № 312"), розділом VII яких встановлені Умови та порядок припинення та відновлення постачання електричної енергії споживачу.
Так, відповідно до ч. 3 ст. 60 Закону України "Про ринок електричної енергії" відключення споживачів здійснюється виключно у порядку, визначеному цим Законом та правилами роздрібного ринку.
Захист прав споживачів електричної енергії, а також механізм захисту цих прав регулюються цим Законом, законами України "Про захист прав споживачів", "Про захист економічної конкуренції", іншими нормативно-правовими актами.
Розділом VII Правил № 312 встановлені умови припиняли постачання електричної енергії споживачу.
Згідно положень Порядку № 312 вбачається, що невиконання припису представника відповідного органу виконавчої влади, до якого відносяться і припис ГУ ДСНС, може бути підставою для повного або часткового припинення постачання електричної енергії, але лише з урахуванням п. 7.2 цих правил, тобто при наявності незадовільного технічного стану електроустановок споживачів, який загрожує аварією, пожежею і створює загрозу життю обслуговуючого персоналу, населенню, і лише в разі невиконання вимог щодо усунення таких недоліків в електроустановках.
В Акті перевірки № 61 від 21.05.2019 року ГУ ДСНС не вказує на незадовільний технічний стан електричних мереж та/або електричного обладнання багатоквартирного житлового будинку.
Відповідно до Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", багатоквартирний будинок - житловий будинок, в якому розташовано три чи більше квартири. У багатоквартирному будинку можуть також бути розташовані нежитлові приміщення, які є самостійними об`єктами нерухомого майна.
Позивач просить частково зупинити експлуатацію житлового будинку Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Приморська 15" шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаного житлового будинку від джерел електропостачання.
При цьому, відповідачем не проводилась перевірка житлового будинку в цілому, що виключає можливість задоволення позову у спосіб, визначений позивачем, оскільки це призведе до порушення Закону України "Про ринок електричної енергії" та "Правил роздрібного ринку електричної енергії", затверджених постановою Національної комісії, то здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 312 від 14.03.2018 року.
Згідно частини 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Згідно зі ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Керуючись ст.ст. 139, 241, 242-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд,-
ВИРІШИВ:
В задоволенні адміністративного позову Головного управління ДСНС України в Одеській області до об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Приморська 15" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Пунктом 15.5 розділу VII Перехідні положення КАС України від 03 жовтня 2017 року визначено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи зберігаються порядок подачі апеляційних скарг та направлення їх до суду апеляційної інстанції, встановлені Кодексом адміністративного судочинства України від 06 липня 2005 року.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Головне управління ДСНС України в Одеській області - адреса: 65091 м. Одеса, вул. Прохорівська, 6, код ЄДРПОУ 38643633, телефон: (048) 725 13 16, е-mail:ІНФОРМАЦІЯ_1)
Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Приморська 15" - адреса: АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 40704616, тел.:НОМЕР_1, E-mail: ІНФОРМАЦІЯ_2
Головуючий суддя Потоцька Н.В.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2021 |
Оприлюднено | 23.02.2021 |
Номер документу | 95035583 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Потоцька Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні