Ухвала
від 22.02.2021 по справі 640/24288/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

про залишення позову без розгляду

22 лютого 2021 року м. Київ№ 640/24288/19 Окружний адміністративний суд м. Києва у складі судді Вєкуа Н.Г., здійснюючи в порядку спрощеного позовного провадження розгляд адміністративної справи

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗЕНКЕРС"

до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві

Державної податкової служби України

про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, -

УСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "ЗЕНКЕРС" (03150, м. Київ, вул. Велика Васильківська, 114, код ЄДРПОУ 42248478) з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 39439980), Державної податкової служби України (04655, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393), в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову в реєстрації податкових накладних, поданих для реєстрації Товариством з обмежено відповідальністю "ЗЕНКЕРС", а саме:

- рішення №1055561/42248478 від 21.01.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №41 від 26.12.2018;

- рішення №1055572/42248478 від 21.01.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №73 від 28.12.2018;

- рішення №1053448/42248478 від 17.01.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №55 від 27.12.2018;

- рішення №1055573/42248478 від 21.01.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №42 від 26.12.2018.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання податкові накладні, складені та подані для реєстрації Товариством з обмеженою відповідальністю "ЗЕНКЕРС", а саме:

- податкова накладна № 41 від 26.12.2018 (дата подання 14.01.2019) на суму 190 718,89 грн, в т.ч. ПДВ 20% - 31 718,48;

- податкова накладні №73 від 28.12.2018 (дата подання 14.01.2019) на суму 678 776,64 грн, в тому числі ПДВ 20% - 113 129,44 грн;

- податкова накладна №55 від 27.12.2018 (дата подання 14.01.2019) на суму 61 448,89 грн, в тому числі ПДВ 20% - 10 241,48 грн;

- податкова накладна № 42 від 26.12.2018 ( дата подання 14.01.2019) на суму 259 000,00 грн, в тому числі ПДВ 20% - 49 166,67 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.12.2019 відкрито спрощене позовне провадження у справі (письмове провадження).

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14 грудня 2020 року позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Зенкерс залишена без руху та позивачу наданий строк для усунення виявлених судом після відкриття провадження у справі недоліків шляхом подання заяви про поновлення строку звернення до адміністративного суду та доказів поважності причин пропуску строку, а також доказів сплати судового збору в розмірі 3 842, 00 грн.

Копія вказаної вище ухвали суду в зв`язку з ускладненням фінансування та відсутністю в суді поштових марок для направлення кореспонденції, 29.12.2020 була надіслана на електронну адресу представника Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗЕНКЕРС", зазначену в позовній заяві - maryna.noskova@gmail.com.

Надсилання ухвали про залишення позову без руху на електронну адресу представника позивача підтверджується довідкою про направлення документів засобами електронної пошти від 29.12.2020 та роздруківкою з електронної пошти суду.

Окрім того, суд звертає увагу, що відповідну ухвалу було оприлюднено в Єдиному державному реєстрі судових рішень 18.12.2020, а тому позивач чи його представник мали можливість ознайомитись з тексом такої, в разі заінтересованості у вирішенні справи за даним позовом.

Згідно з частиною 2 статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України та статті 17 Закону України Про виконання рішень і застосування практики Європейського Суду з прав людини передбачено застосування судами Конвенції та практики Європейського суду з прав людини як джерела права.

Європейський суд з прав людини вказує, що право на доступ до суду має бути ефективним. Реалізуючи пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, кожна держава-учасниця цієї Конвенції вправі встановлювати правила судової процедури, в тому числі й процесуальні заборони і обмеження, зміст яких - не допустити судовий процес у безладний рух.

У справі Bellet v. France Суд зазначив, що стаття 6 § 1 Конвенції містить гарантії справедливого судочинства, одним з аспектів яких є доступ до суду. Рівень доступу, наданий національним законодавством, має бути достатнім для забезпечення права особи на суд з огляду на принцип верховенства права в демократичному суспільстві. Для того, щоб доступ був ефективним, особа повинна мати чітку практичну можливість оскаржити дії, які становлять втручання у її права .

У Рішенні Європейського суду з прав людини від 08.04.2010р. у справа Меньшакова проти України (Заява № 377/02) у пункті 52 Суд повторює, що пункт 1 статті 6 гарантує кожному право на звернення до суду з позовом щодо його прав та обов`язків цивільного характеру. Таким чином, він втілює в собі право на суд , яке, згідно з практикою Суду, включає в себе не тільки право ініціювати провадження, але й право розраховувати на розгляд спору судом (Рішення у справі Кутіч проти Хорватії (Kutic v. Croatia), заява №48778/99, пункт 25, ЄСПЛ 2002-ІІ) .

У справі Мушта проти України Європейський суд з прав людини нагадує, що право на суд, одним з аспектів якого є право на доступ до суду, не є абсолютним, воно за своїм змістом може підлягати обмеженням, особливо щодо умов прийнятності скарги на рішення. Однак такі обмеження не можуть обмежувати реалізацію цього права у такий спосіб або до такої міри, щоб саму суть права було порушено. Ці обмеження повинні переслідувати легітимну мету, та має бути розумний ступінь пропорційності між використаними засобами та поставленими цілями.

В той же час, у справі Каракуця проти України Європейський Суд з прав людини констатував відсутність порушеного права заявників на доступ до суду у зв`язку з необізнаністю про наявність судового рішення та зазначив, що заявники не виявили належної зацікавленості у розгляді їхньої справи, про що, зокрема, свідчить те, що вони протягом 1 року та 8 місяців не звертались за інформацією щодо стану розгляду їх апеляційної скарги.

У відповідності до частини 15 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, позовна заява залишається без розгляду.

Пунктом 7 частини 1 статті 240 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду, якщо провадження в адміністративній справі було відкрито за позовною заявою, яка не відповідає вимогам статей 160,161, 172 цього кодексу, і позивач не усунув цих недоліків у строк встановлений судом.

Враховуючи той факт, що судом були вжиті заходи щодо повідомлення позивача та його представника про залишення позовної заяви без руху після відкриття провадження у справі, з урахуванням того, що залишення позовної заяви без розгляду в даному випадку не створює штучні перешкоди для доступу до правосуддя в адміністративній справі, позивачем станом на 22 лютого 2021 року недоліки, зазначені в ухвалі суду, не усунуті з невідомих причин, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для залишення позовної заяви без розгляду.

На підставі вищевикладеного, керуючись частини 15 статті 171, пунктом 7 частини 1 статті 240, статтями 241-243, 248, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

УХВАЛИВ:

1. Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗЕНКЕРС" до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії - залишити без розгляду.

2. Роз`яснити позивачу його право на звернення до адміністративного суду в загальному порядку після усунення підстав, з яких позовна заява була залишена без розгляду.

3. Копію ухвали невідкладно надіслати особі, яка звернулась до суду з позовною заявою.

Ухвала набирає законної сили згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Вєкуа Н.Г.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.02.2021
Оприлюднено24.02.2021
Номер документу95040542
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/24288/19

Ухвала від 22.02.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 11.12.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні