Ухвала
від 22.02.2021 по справі 420/5500/19
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

22 лютого 2021 р.м.ОдесаСправа № 420/5500/19

Головуючий в 1 інстанції: Балан Я.В.

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Судді-доповідача - Осіпова Ю.В.,

суддів - Косцової І.П., Скрипченка В.О.,

розглянувши можливість відкриття апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18 грудня 2019 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Стрілець" до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В :

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 18 грудня 2019 року, адміністративний позов ТОВ "Стрілець" - задоволено. Податкове повідомлення-рішення №0027511307 від 07.08.2019 року, винесене на підставі акту №1452/15-32-14-01/30420938 від 23.07.2019 року - визнано протиправним та скасовано. Податкове повідомлення-рішення №0037791401 від 08.08.2019 року, винесеного на підставі акту №1452/15-32-14-01/30420938 від 23.07.2019 року - визнано протиправним та скасовано. Податкове повідомлення-рішення №0037801401 від 08.08.2019 року, винесеного на підставі акту №1452/15-32-14-01/30420938 від 23.07.2019 року - визнано протиправним та скасовано. Податкове повідомлення-рішення №0037831401 від 08.08.2019 року, винесеного на підставі акту №1452/15-32-14-01/30420938 від 23.07.2019 року - визнано протиправним та скасовано. Податкове повідомлення-рішення №0037841401 від 08.08.2019 року, винесеного на підставі акту №1452/15-32-14-01/30420938 від 23.07.2019 року - визнано протиправним та скасовано.

Не погоджуючись з вказаним рішенням суду 1-ї інстанції представник ГУ ДФС в Одеській області 12.12.2019 року подав апеляційну скаргу.

Ухвалою судді П`ятого апеляційного адміністративного суду (Турецької І.О.) від 04.02.2020р. зазначена апеляційна скарга була залишена без руху у зв`язку з тим, що по справі не сплачено судовий збір. Апелянту надано 10-тиденний строк з моменту отримання копії ухвали від 04.02.2020р. для усунення зазначених у ній недоліків.

Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 05.03.2020р. вказану апеляційну скаргу було повернуто апелянту, у зв`язку з невиконанням ухвали від 04.02.2020р.

17.09.2020р. на вказане рішення суду 1-ї інстанції представник ГУ ДПС в Одеській області повторно подала апеляційну скаргу, та окремо, клопотання про поновлення строку на апеляційне оскарження.

Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 29.09.2020р. зазначена апеляційна скарга була залишена без руху у зв`язку з тим, що вона подана із пропуском встановленого законодавством строку. Одночасно апелянту надано 10-денний строк з моменту отримання копії ухвали для усунення вказаних вище недоліків поданої ним апеляційної скарги.

Вказану ухвалу від 29.09.2020р., апелянтом було отримано 23.11.2020р., що підтверджується повідомленням про отримання листа на адресу електронної пошти апелянта.

03.12.2020р. до суду апеляційної інстанції надійшла заява-клопотання від представника ГУ ДПС в Одеській області у якій він посилається на своє право на апеляційне оскарження, одночасно зазначаючи, що первинна апеляційна скарга була подана у встановлений законодавством строк та повернута з причин не сплати судового збору, та наголошує, що на момент повторного подання апеляційної скарги, судовий збір сплачено.

Разом з тим, слід зазначити, що обставини, пов`язані з фінансуванням ГУ ДПС в Одеській області з Державного бюджету України та відсутністю у нього коштів, призначених для сплати судового збору, не звільняють контролюючий орган від обов`язку своєчасної сплати судового збору.

При цьому, слід звернути увагу, що аналогічної правової позиції дотримується і Верховний Суд, зокрема, у своїх ухвалах від 16.05.2018 року по справі №820/3345/17, від 15.05.2018 року по справі №826/10848/16.

Суд апеляційної інстанції звертає увагу, що обставини, пов`язані з фінансуванням установ чи організацій з державного бюджету, відсутністю в ньому коштів, призначених для сплати судового збору тощо, не можуть бути підставою для реалізації суб`єктом владних повноважень права на апеляційне оскарження у будь-який необмежений час після закінчення такого строку та, відповідно, підставою для поновлення зазначеного строку.

Згідно ч. 2 ст. 44 КАС України учасники справи зобов`язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

Обґрунтовуючи висновки про обов`язок сторони належним чином використовувати процесуальні права, у рішенні від 7 липня 1989 року у справі Union Alimentaria Sanders S.A. v. Spain Європейський суд з прав людини зазначив, по заявник зобов`язаний демонструвати готовність брати участь на всіх етапах розгляду, що стосуються безпосередньо його, утримуватися від використання прийомів, пов`язаних зі зволіканням у розгляді справи, а також максимально використовувати всі засоби внутрішнього законодавства для прискорення процедури слухання.

Отже, тільки наявність об`єктивних перешкод для своєчасної реалізації прав щодо оскарження судового рішення в апеляційному порядку у строк встановлений процесуальним законом, може бути підставою для висновку про пропуск строку апеляційного оскарження з поважних причин.

У ситуації з пропуском строків державними органами поважними причинами пропуску строку апріорі не може виступати необхідність дотримання внутрішньої процедури виділення та погодження коштів на сплату судового збору чи тимчасова відсутність таких коштів. Це пов`язано з тим, що держава має дотримуватись принципу належного урядування та не може отримувати вигоду від порушення правил та обов`язків, встановлених нею ж.

Як вбачається з матеріалів справи, повний текст оскаржуваного рішення суду 1-ї інстанції було прийнято 20.12.2019р., однак апеляційна скарга подана 17.09.2020р., т.б. через майже 9 місяців, та відповідно, із значним пропуском встановленого законодавством строку для подання апеляційної скарги на рішення.

Як слідує із приписів п.4 ч.1 ст.299 КАС України, суд апеляційної інстанції відмовляє у відкритті апеляційного провадження у справі, якщо скаржником у строк, визначений судом, не подано заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження або наведені підстави для поновлення строку на апеляційне оскарження визнані судом неповажними.

Таким чином, беручи до уваги значний пропуск строку на апеляційне оскарження рішення суду 1-ї інстанції від 18.12.2019 року, та оскільки апелянтом не зазначено поважних підстав для поновлення цього строку, то, відповідно, у відкритті апеляційного провадження за вказаною вище апеляційною скаргою необхідно відмовити.

Керуючись ст.ст. 248, 299, 325, 329 КАС України, -

У Х В А Л И В:

У задоволенні клопотання Головного управління ДПС в Одеській області - відмовити.

У відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДПС в Одеській області від 17.09.2020 року на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18 грудня 2019 року - відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя-доповідач: Ю.В. Осіпов

Судді: І.П. Косцова

В.О. Скрипченко

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.02.2021
Оприлюднено24.02.2021
Номер документу95041489
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/5500/19

Ухвала від 22.02.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 05.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 20.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 04.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Рішення від 20.12.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 07.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 20.09.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні