ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКА СЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"15" квітня 2010 р. Спр ава № 03/448
Господарський су д Черкаської області в склад і головуючого - судді Єфіменк а В.В., з секретарем Макарченк о Н.П.,
за участю представників ст орін:
від позивача: Балинець О.І . за дорученням;
від відповідача: ОСОБА_2 за довіреністю
від ІІІ особи: Орел О.А. з а довіреністю,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Черкас и справу
за позовом Черкаської спец іалізованої школи І-ІІІ ступ енів № 28 Черкаської міської ра ди Черкаської області, м. Черк аси
до фізичної особи - підприє мця ОСОБА_4, м. Черкаси,
ІІІ особа, яка не заявляє са мостійних вимог на предмет с пору на стороні позивача - Ч еркаська міська рада, м.Чекра си,
про стягнення 9 127 грн. 80 коп., -
ВСТАНОВИВ:
Заявлено позов про стягн ення з відповідача 9 127 грн. 80 коп . зайво сплачених коштів на ви конання грошових зобов' яза нь за договором про надання п ослуг з організації громадсь кого харчування в загальноос вітніх закладах м.Черкаси ві д 24.01.2006 № 6 в період з 24.01.2006 по 31.12.2006.
Представник позива ча позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити з мот ивів, викладених в позовній з аяві.
Відповідач у відзиві на позов, та його представник в судовому засіданні позовн і вимоги не визнав, просив суд застосувати при вирішені сп ору положення Цивільного код ексу України щодо спливу поз овної давності і відмовити у позові повністю.
Представник від трет ьої особи позовні вимоги не в изнала вважаючи їх безпідста вними.
Суд, вислухавши пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного.
Правові засади здійс нення процедур закупівель то варів, робіт і послуг за рахун ок державних коштів в період , оспорюється, було встановле но Законом України «Про за купівлю товарів, робіт і посл уг за державні кошти». Це й закон містить зокрема, та кі положення:
Цей Закон застосовуєть ся до всіх закупівель товарі в, робіт і послуг, що повністю або частково здійснюються за рахунок державних коштів, за умови, що вартість предмета з акупівлі для товару (товарів ), послуги (послуг) становить а бо перевищує 20 тисяч гривень, а для робіт - 50 тисяч гривень.
Дія цього Закону не поширює ться на закупівлі товарів і п ослуг, які здійснюються підп риємствами оборонно-промисл ового комплексу.
Забороняється укладання д оговорів, які передбачають в итрачання державних коштів, та/або оплата розпорядником державних коштів товарів, ро біт і послуг до/без проведенн я процедур, передбачених цим Законом, крім випадків, перед бачених цим Законом.
Органами державної влади, к рім Антимонопольного коміте ту України, які здійснюють де ржавний нагляд та контроль в межах своєї компетенції у сф ері закупівель, є Державна ко нтрольно-ревізійна служба Ук раїни, Державне казначейство України, спеціально уповнов ажений центральний орган вик онавчої влади у галузі стати стики відповідно до Закону У країни "Про державну статист ику", а також правоохоронні ор гани.
Органи, що здійснюють держа вний нагляд та контроль у сфе рі закупівель в межах компет енції, визначеної Конституці єю України, законами України та цим Законом, здійснюють та кі функції:
Державна контрольно-ревіз ійна служба:
- проводить перевірки щодо дотримання розпорядниками д ержавних коштів вимог законо давства у сфері закупівель в ідповідно до цього Закону та інших законів України;
- здійснює співробітництво з органами державної влади щ одо запобігання проявам кору пції у сфері здійснення заку півель;
- здійснює контроль за дотри манням законодавства щодо за купівель;
- складає протоколи про адмі ністративні правопорушення за порушення законодавства про здійснення закупівлі тов арів, робіт і послуг за держав ні кошти;
- подає матеріали до правоох оронних органів у випадках, п ередбачених законами Україн и;
здійснює інші функції, пере дбачені законами України.
З метою забезпечення проз орості та відкритості держав них закупівель при Рахункові й палаті діє Міжвідомча комі сія з питань державних закуп івель (далі - Комісія).
Договір про закупівлю наби рає чинності з дня його підпи сання замовником та учаснико м, визначеним переможцем про цедури закупівлі згідно з ци м Законом.
Договір про закупівлю укла дається тільки в письмовій ф ормі та відповідно до положе нь Цивільного кодексу Україн и. Всі витрати, пов'язані з укл аданням договору (у тому числ і витрати, пов'язані з його нот аріальним посвідченням), мож уть покладатися на учасника - переможця процедури закупі влі виключно на умовах, визна чених у тендерній документац ії, та відповідно до положень Цивільного кодексу України. Нотаріальне посвідчення дог овору не є обов'язковим, але на вимогу замовника договір пр о закупівлю підлягає обов'яз ковому нотаріальному посвід ченню.
Дія договору про закупівл ю може продовжуватися на стр ок, достатній для проведення процедури закупівлі в насту пному бюджетному періоді, на суму коштів не більше 15 відсо тків вартості договору, укла деного в попередній бюджетни й період, що не перевищує відп овідного призначення в попер едньому бюджетному періоді.
Замовник у договорах, укла дених за результатами процед ур закупівлі, у разі закупівл і товарів та послуг має право передбачати здійснення попе редньої оплати на строк, що не може перевищувати 90 календар них днів, а у разі закупівлі ро біт - на строк, що не може перев ищувати 180 календарних днів, з а умови одержання відповідно го позитивного висновку Комі сії.
Замовник укладає договори про закупівлю після затверд ження відповідного бюджету. Істотною умовою договору про закупівлю є можливість змен шення обсягів закупівлі зале жно від реального фінансуван ня видатків.
Державними органами, до ком петенції яких належить прове дення перевірок (ревізій) щод о дотримання розпорядниками державних коштів вимог зако нодавства у сфері державних закупівель, є Антимонопольни й комітет України, органи Дер жавної контрольно-ревізійно ї служби України, Рахункова п алата (далі - контролюючі орга ни). Порядок проведення перев ірок державних закупівель ор ганами державної контрольно -ревізійної служби та їх взає модії з правоохоронними орга нами встановлюється Головни м контрольно-ревізійним упра влінням України, а порядок пр оведення іншими контролюючи ми органами перевірок (ревіз ій) щодо дотримання розпоряд никами державних коштів вимо г законодавства у сфері держ авних закупівель та взаємоді ї з правоохоронними органами визначається такими контрол юючими органами з урахування м рекомендацій Комісії
Перевірки (ревізії) щодо дот римання розпорядниками держ авних коштів вимог законодав ства у сфері державних закуп івель проводяться по всіх ст адіях державних закупівель, визначених статтею 22 цього За кону.
Результати перевірки (реві зії) відображуються у відпов ідному документі контролююч ого органу, що її здійснив.
Здійснення одним і тим же ко нтролюючим органом перевіро к (ревізій) розпорядника держ авних коштів з питання закон ності проведення певної проц едури закупівлі не може пров одитися більше одного разу.
Перевірки (ревізії) можуть з дійснюватися шляхом запиту т а отримання від розпорядника державних коштів необхідних документів (оригіналів або н алежним чином завірених копі й) щодо закупівель товарів, ро біт і послуг та їх розгляду й а налізу або шляхом виїзних пе ревірок (ревізій), які проводя ться безпосередньо за місцез находженням розпорядника де ржавних коштів.
Результати перевірки (реві зії) можуть бути оскаржені в с удовому порядку.
У разі виявлення контролюю чими органами при проведенні перевірки (ревізії) ознак зло чину матеріали перевірки (ре візії) передаються до правоо хоронних органів.
Умови договору про закупів лю не повинні відрізнятися в ід умов тендерної (цінової) пр опозиції учасника - переможц я процедури закупівлі, крім в ипадків зменшення ціни тенде рної пропозиції у порядку, пе редбаченому цим Законом, та н е повинні змінюватися після підписання договору про заку півлю, крім випадків, коригув ання ціни договору в разі отр имання відповідного позитив ного висновку Комісії.
У разі укладення договору п ро закупівлю за результатами процедури редукціону в дого ворі за згодою сторін може за значатися кількість товару ч и обсяг послуг, що не перевищу ють запланованої вартості за купівлі за ціною акцептовано ї тендерної пропозиції. При ц ьому зміна умов і вимог техні чної специфікації, зазначени х у тендерній документації, н е допускається.
З матеріалів справи та пояс нень представників сторін вб ачається, що закупівлі за дер жавні кошти позивачем здійсн ювалися через Єдиний тендерн ий комітет щодо організації та проведення процедур закуп івель товарів, робіт і послуг за кошти Черкаського місько го бюджету, який утворений рі шенням виконавчого комітету Черкаської міської ради від 21.03.2005 № 390.
Згідно протоколу за сідання тендерного комітету від 16.01.2006 № 01 переможцем щодо зак упівлі за бюджетні кошти пос луг з організації громадсько го харчування в загальноосві тніх навчальних закладах міс та Черкаси у 2006 році визнано ві дповідача, з яким в подальшом у тендерним комітетом та поз ивачем було укладено договір за № 6 від 24.01.2006 про надання послу г з організації громадського харчування в загальноосвітн іх навчальних закладах міста Черкаси.
В тендерній пропозиц ії відповідачем щодо організ ації харчування для відповід ача зазначено ціну для 1-4 клас ів в розмірі 2 грн. (харчування в навчальний період) та 5 грн. (х арчування в період перебуван ня в пришкільному оздоровчом у таборі), фактична оплата хар чування учнів відповідача у 2006 році здійснювалась за ціно ю 2 грн. 18 коп. для 1-4 класів (харчу вання в навчальний період) та 5 грн. 45 коп. (харчування в періо д перебування в пришкільному оздоровчому таборі) згідно н аправленого відповідачу У правлінням освіти виконав чого комітету Черкаської міс ької ради розрахунку вартост і харчування з урахуванням і нфляції.
Відповідно до умов ви щевказаного договору, відпов ідач (постачальник) зобов' я зався надавати послуги позив ачу з організації громадсько го харчування, а позивач (плат ник) зобов' язався своєчасно у встановлений цим договоро м термін проводити оплату на даних постачальником послуг .
Відповідно додатку № 1 до договору вартість харчув ання на одну особу віком від 6 до 10 років в навчальний період складала 2 грн. 00 коп.
П. 3.2 договору сторони перед бачили, що ціни на надані посл уги можуть бути змінені дода тковою угодою, узгодженою ст оронами, лише при умові офіці йно встановленого Державним комітетом статистики Україн и індексу інфляції за відпов ідний період.
Додатковою угодою д о договору № 6 від 24.01.2006 сторони з меншили обсяг послуг з орган ізації громадського харчува ння в загальноосвітніх закла дах до обсягу в сумі 113 600 грн.
На виконання плану ро боти контрольно-ревізійного відділу у м. Черкаси на І квар тал 2008 року в лютому - березні 2008 року проведено ревізію з пит ань виконання кошторису дохо дів і видатків, стану збереже ння та використання коштів т а майна, достовірності бухга лтерського обліку та фінансо вої звітності відповідача, з а результатами якої складено акт ревізії від 17.03.2008 №01-17/14.
Під час проведення пе ревірки питання застосуванн я процедур при закупівлі тов арів, робіт і послуг за держав ні кошти встановлено порушен ня пункту 2 ст. 34 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ві д 22.02.2000р. № 1490 в частині збільшенн я фактичної ціни виконання д оговору в порівнянні з ціною , що зазначена в тендерній про позиції після підписання дог овору про закупівлю за насту пних обставин, що призвело до незаконної оплати вартості харчування учнів за період з 24.01.2006 по 31.12.2006 на суму 9127,80 грн.
У вищевказаному акті встановлено, що в оцінці тенд ерних пропозицій відповідач а щодо організації харчуванн я для школи у 2006 році зазначено ціну для 1-4 класів в розмірі 2 г рн. (харчування в навчальний п еріод) та 5 грн. (харчування в пе ріод перебування в пришкільн ому оздоровчому таборі).
Специфікація (ціни, за якими постачальник надає по слуги), що зазначена в тексті д оговору, укладеного між школ ою від 24.01.2006 б/н як додаток 1 і пов инна бути невід' ємною його частиною, на час ревізії, в шко лі була відсутня. Не надана сп ецифікація і суду.
Фактично оплата харч ування школи в 2006 році здійсню валася за ціною 2.18 грн. для 1-4 кла сів (харчування в навчальний період) та 5,45 грн. (харчування в період перебування в пришкі льному оздоровчому таборі), з гідно направленого школі лис та, підписаного заступником начальника управління осві ти Черкаського міськвиконко му з розрахунком вартості ха рчування з урахуванням інфля ції.
Директор школи ОСОБ А_7, яка в своєму поясненні, д оданому до акта КРВ, зокрема, з азначила:: «Порушення допуще но мною тому, що я в своїй робо ті керувалась листом управлі ння освіти за підписом засту пника начальника управління освіти Черкаського міськви конкому, у якому вказано, що ви плачувати треба не 2,00 грн., а 2.18 г рн. з урахуванням інфляції. Ос кільки вказівка керівного ор гану , якому я підпорядкована , була офіційною, то її і викон ала.»
Операцію з перерахув ання коштів в бухгалтерськом у обліку відображено м/о № 2 за січень-грудень 2006 року за дебе том рахунку 675 «Розрахунки з і ншими кредиторами», кредитом рахунку 311 «Поточні рахунки н а видатки установи».
Внаслідок допущеного порушення у формі «Звіт про в иконання загального фонду ко шторису установи»за 2006 рік вн есено недостовірну інформац ію, а саме: касові та фактичні видатки за КЕКВ 1133 «Продукти х арчування»завищено на 9127,80 грн ., що є порушенням п. 1.2 Порядку с кладання річних фінансових з вітів за 2006 рік установами та о рганізаціями, які отримують кошти державного або місцеви х бюджетів, затвердженого на казом ДКУ від 09.01.2007 № 1 та п. 1 ст. 3 За кону № 996.
Відповідне порушення призвело до матеріальної шк оди на суму 9127,80 грн.
Під час розгляду спра ви у судовому засіданні судо м з' ясовано, що Ко нтрольно - ревізійне управлі ння у Черкаській області зве рнулось до Черкаського окруж ного адміністративного суду з адміністративним позовом до Черкаської спеціалізован ої школи І - ІІІ ступенів №28 Чер каської міської ради про спо нукання до виконання вимог к онтрольно - ревізійного відд ілу у м. Черкаси від 03.04.2008р. №01-52/343, в ід 02.09.2008р. №01-52/981 в частині вжиття з аходів по відшкодуванню зайв о сплаченої вартості харчува ння на суму 9 127 грн. 80 коп. підпри ємця ОСОБА_4 шляхом зверне ння до господарського суду з позовною заявою про стягнен ня зайво отриманих коштів ПП ОСОБА_4 харчування учнів по договору від 24.01.2006 № 6.
Черкаський окружний адмі ністративний суд постановою від 08.10.2009 у справі № 2а-3747/09/2370 за поз овом контрольно-ревізійного управління у Черкаській обл асті до Черкаської спеціаліз ованої школи І-ІІІ ступенів № 28 Черкаської міської ради про спонукання до виконання вим ог, адміністративний позов з адовольнив повністю і зобов' язав Черкаську спеціалізова ну школу І-ІІІ ступенів №28 Чер каської міської ради виконат и вимоги контрольно - ревізій ного відділу у м. Черкаси від 0 3.04.2008р. №01-52/343, від 02.09.2008р. №01-52/981 в частин і вжиття заходів по відшкоду ванню зайво сплаченої вартос ті харчування на суму 9 127 грн. 80 к оп. за рахунок ПП ОСОБА_4
Ст.33 ГПК України передбачає обов' язок доказування і по дання доказів.
Кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на які вона п осилається як на підставу св оїх вимог і заперечень.
Ст. 35 ГПК України встановлен о, що обставини, визнані госпо дарським судом загальновідо мими, не потребують доказува ння.
Факти, встановлені рішення м господарського суду (іншог о органу, який вирішує господ арські спори), за винятком вст ановлених рішенням третейсь кого суду, під час розгляду од нієї справи, не доводяться зн ову при вирішенні інших спор ів, в яких беруть участь ті сам і сторони.
Рішення суду з цивільної сп рави, що набрало законної сил и, є обов'язковим для господар ського суду щодо фактів, які в становлені судом і мають зна чення для вирішення спору.
Факти, які відповідно до зак ону вважаються встановленим и, не доводяться при розгляді справи.
Постанова Черкаського окр ужного адміністративного су ду від 08.10.2009 № 2а-3747/09/2370 має преюдиц ійне значення.
Суд приходить до висновку, щ о позивачем порушено умови д оговору № 6 від 24.01.2006, а також вимо ги ч. 2 ст. 34 Закону України "Про з акупівлю товарів, робіт і пос луг за державні кошти" з тієї п ідстави, що зміни до договору № 6 від 24.01.2006 не вносились, а розр ахунки між сторонами на підс таві договору та актів викон аних робіт повинні відбувати сь в розмірі 113 600 грн.
Відповідно до ст. 193 Г К України, суб'єкти господарю вання та інші учасники госпо дарських відносин повинні ви конувати господарські зобов 'язання належним чином відпо відно до закону, інших правов их актів, договору, а за відсут ності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відп овідно до вимог, що у певних ум овах звичайно ставляться, а т ому виконання договору по на данню послуг з організації г ромадського харчування в заг альноосвітніх закладах м. Че ркаси в більшому розмірі та з а ціною, що відрізняється від тендерної пропозиції, так са мо як й прийняття вказаних по слуг відповідачем не є зміна ми умов договору та сторони п озбавлені можливості викона нням договору змінювати його істотні умови.
Розрахунок вартості , який наданий відповідачу Управлінням освіти викона вчого комітету Черкаської мі ської ради також судом не мож е бути прийнятий як обґрунто ваний доказ можливості змін умов тендерної пропозиції та умов договору за відсутност і відповідного позитивного в исновку Комісії та дотриманн я сторонами законодавчо вста новленого порядку внесення з мін до договору.
Станом на час розгляду спр ави в суді вимога контрольно - ревізійного відділу у м. Чер каси відповідачем у встановл еному Законом порядку не оск аржена, не скасована, на час ро згляду справи є чинною та обо в'язковою до виконання.
З огляду на вищевикладене, с уд приходить до висновку, що п озов підлягає до повного зад оволення і з відповідача на к ористь позивача необхідно ст ягнути 9 127 грн. 80 коп. зайво сплач ених коштів за харчування по договору про надання послуг з організації громадського харчування в загальноосвітн іх закладах м.Черкаси від 24.01.2006 № 6.
Керуючись ст.ст. 49, 82-85 Г ПК України, суд -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити по вністю.
Стягнути 9 127 грн. 80 коп. зайво с плачених коштів за харчуванн я по договору про надання пос луг з організації громадсько го харчування в загальноосві тніх закладах м.Черкаси від 24. 01.2006 № 6 з фізичної особи - підпри ємця ОСОБА_4, іден.код НО МЕР_1, АДРЕСА_1 на корист ь Черкаської спеціалізовано ї школи І-ІІІ ступенів № 28 Черк аської міської ради Черкаськ ої області, вул.Гайдара,3, м. Че ркаси, код 25659711.
Рішення може бути оскарже но до Київського міжобласног о апеляційного господарсько го суду протягом 10 діб.
СУДДЯ В .В.Єфіменко
Рішення оформлено
та підписано 19.04.2010.
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 15.04.2010 |
Оприлюднено | 25.12.2010 |
Номер документу | 9515576 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Єфіменко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні