Рішення
від 19.02.2021 по справі 360/1406/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

19 лютого 2021 рокуСєвєродонецькСправа № 360/1406/20

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Смішливої Т.В.,

за участю:

секретаря судового засідання - Олійник О.А.,

представника позивача: Циби Д.М., ордер серії ЛГ № 014361 від 14.05.2020,

представник відповідача - не прибув

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом адвоката Воронкіна Вадима Анатолійовича в інтересах Товариства з обмеженою відповідальністю «Пріда» до Державної служби геології та надр України про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

03.04.2020 до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява адвоката Воронкіна Вадима Анатолійовича (далі - представник позивача) в інтересах Товариства з обмеженою відповідальністю ПРІДА (далі - позивач, ТОВ Пріда ) до Державної служби геології та надр України (далі - відповідач, Держгеонадра) в якій, з урахуванням заяви про зміну позовних вимог від 14.05.2020, просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Державної служби геології та надр України щодо неприйняття рішення у формі наказу про надання Товариству з обмеженою відповідальністю Пріда спеціального дозволу на користування надрами без проведення аукціону, з метою видобування запасів кам`яного вугілля пластів k8h, l3, l5 шахтоділянки, виділеної для ТОВ Пріда , у межах північно-східної частини ділянки Кіровська Західна, розташованої у Попаснянському районі Луганської області, строком дії на 20 (двадцять) років;

- зобов`язати Державну службу геології та надр України прийняти рішення у формі наказу про надання Товариству з обмеженою відповідальністю Пріда спеціального дозволу на користування надрами без проведення аукціону, з метою видобування запасів кам`яного вугілля пластів k8h, l3, l5 шахтоділянки, виділеної для ТОВ Пріда , у межах північно-східної частини ділянки Кіровська Західна, розташованої у Попаснянському районі Луганської області, строком дії на 20 (двадцять) років;

- зобов`язати Державну службу геології та надр України надати Товариству з обмеженою відповідальністю Пріда спеціальний дозвіл на користування надрами без проведення аукціону з метою видобування запасів кам`яного вугілля пластів k8h, l3, l5 шахтоділянки, виділеної для ТОВ Пріда , у межах північно-східної частини ділянки Кіровська Західна, розташованої у Попаснянському районі Луганської області, строком дії на 20 (двадцять) років.

В обґрунтування позовної заяви представник позивача зазначає, що 05.06.2018 позивачем укладено договір купівлі - продажу права на користування геологічною інформацією № 67/11 з відповідачем.

Після опрацювання геологічної інформації, отриманої в установленому порядку, ТОВ ПРІДА отримала реєстраційні документи на роботи та дослідження з геологічного вивчення надр з метою апробації (Форма № 3-гр).

Робота виконана з використанням даних геологічної інформації геологорозвідувальних робіт попередніх років, отриманої ТОВ ПРІДА в установленому порядку.

На підставі договору № 52 від 12.03.2019 між Державною комісією України по запасах корисних копалин та позивачем проведена державна експертиза матеріалів геолого-економічної оцінки вугілля пластів k8h, l2, l5.

Протокол ДКЗ № 4733 від 21.03.2019 апробовує підраховані ТОВ ПРІДА запаси вугілля марки ДГ загальнодержавного значення, які Державним балансом запасів корисних копалин України станом на 01.01.2019 не обліковувались, а ділянка ТОВ ПРІДА у межах північно-східної частини вугільної ділянки Кіровська Західна визначалась як перспективна площа для розвідки в галузевому балансі.

Погодження та пропозиції щодо надання спеціального дозволу на користування надрами ТОВ ПРІДА отримані Державною службою геології та надр України у встановлені строки.

Листом № 16980/01/12-19 від 19.08.2019 Мінекоенерго повідомило відповідача про внесення пропозицій щодо надання спецдозволу на користування надрами позивачем.

Листом № 1/10-4236 від 06.09.2019 Луганською обласною державною адміністрацією - Луганською обласною військово - цивільною адміністрацією повідомлено відповідача про погодження видачі спеціального дозволу на користування надрами позивачем.

Однак у встановлені строки відповідач не прийняв рішення, щодо надання спеціального дозволу на користування надрами.

З посиланням на норми Конституції України, Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності та Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, представник позивача вважає бездіяльність відповідача протиправною.

18.05.2020 до Луганського окружного адміністративного суду через відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію) від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог з таких підстав (том 1 арк. спр. 163-171).

В обґрунтування відзиву зазначено, що 12.08.2019 позивачем подано заяву (вих. №21) про отримання спеціального дозволу на користування надрами без проведення аукціону з метою видобування запасів кам`яного вугілля пластів k8h, l2, l5 шахтоділянки, виділеної для ТОВ Пріда , у межах північно-східної частини ділянки Кіровська Західна, розташованої у Попаснянському районі Луганської області, що зареєстрована Державною службою геології та надр України за вхідним номером 16243/02/12-19 від 13.08.2019.

До заяви, що зареєстрована за вхідним номером 16243/02/12-19 від 13.08.2019, позивачем додано документи: супроводжувальний лист; заяву на отримання спеціального дозволу на користування надрами з метою видобування вугільних пластів k8h, l2, l5 шахтоділянки, виділеної для ТОВ Пріда , у межах північно-східної частини ділянки Кіровська Західна, розташованої у Попаснянському районі Луганської області; перелік документів, що додаються до заяви; пояснювальну записку, з характеристикою об`єкта, стану його геологічного вивчення, методу розробки, обґрунтуванням необхідності використання надр, із зазначенням потужності підприємства; копію завірена заявником, відомості з ЄДР; завірену копію протоколу № 4733 від 21.03.2019 ДКЗ України про затвердження (апробацію) запасів; каталог географічних координат кутових точок шахтоділянки ТОВ Пріда ; програму робіт із введення родовища в експлуатацію; повідомлення про планову діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля; інформацію про внесення планової діяльності до Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля; оглядову карта М 1:100000; ситуаційний план з нанесеними межами площі видобування та географічними координатами її кутових точок М 1:25 000; ситуаційний план з нанесеними межами площі видобування та географічними координатами її кутових точок М 1:10 000; план підрахунку запасів пласта k8h на топографічній основі М 1:5 000; план підрахунку запасів пласта l5 на топографічній основі М 1:5 000; план підрахунку запасів пласт l3 на топографічній основі М 1:5 000; геологічний розріз по лінії І-І та копію матеріалів для отримання спеціального дозволу на електронних носіях.

Відповідну пропозицію щодо надання такого дозволу, в порядку передбаченому законодавством, Державною службою геології та надр України було надіслано до Міністерства екології та природних ресурсів України та до Луганської обласної державної адміністрації.

Луганської обласною державною адміністрацією листом від 06.09.2019 № 1/10- 4236 надано погодження про видачу спеціального дозволу на користування надрами без проведення аукціону з метою видобування запасів кам`яного вугілля пластів k8h, l3, l5 шахто ділянки, виділеної для ТОВ Пріда , у межах північно-східної частини ділянки Кіровська Західна, розташованої у Попаснянському районі Луганської області.

Міністерство екології та природних ресурсів України листом від 03.09.2019 за вихідним № 5/4- 11/10039-19 внесло пропозицію щодо надання спеціального дозволу на користування надрами Товариству з обмеженою відповідальністю Пріда з метою видобування запасів кам`яного вугілля пластів k8h, l3, l5 у межах північно-східної частини ділянки Кіровська Західна, розташованої у Попаснянському районі Луганської області.

Листом від 01.04.2020№ 5409/01/11-20 повідомлено позивача про повернення ТОВ Пріда заяви з доданими документами у зв`язку із невідповідністю документів, поданих суб`єктом господарювання, вимогам пункту 8 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19.02.2021 № 124), підпункт 1 якого викладено у новій редакції, а саме: Видобування корисних копалин, якщо заявник на підставі спеціального дозволу на користування надрами за власні кошти здійснив геологічне вивчення ділянки надр та підрахунок запасів корисних копалин, який затверджено в установленому порядку, та подав документи на отримання спеціального дозволу на видобування корисних копалин відповідного родовища не пізніше ніж протягом трьох років після затвердження запасів, керуючись пунктом 19 Порядку та враховуючи пропозиції Робочої групи з питань надрокористування від 28 лютого 2020 року № 2-РГ/2, наказом Держгеонадр від 13.03.2020 № 92 відмовлено у наданні ТОВ Пріда спеціального дозволу на користування надрами з метою видобування запасів кам`яного вугілля пластів k8h, l3, l5 у межах північно-східної частини ділянки Кіровська Західна, розташованої у Попаснянському районі Луганської області.

Ухвалою від 07.04.2020 позовну заяву залишено без руху та надано строк для усунення недоліків (том 1 арк. спр. 135-137).

Ухвалою від 21.04.2020 відкрито провадження у справі, визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням учасників справи (том 1 арк. спр. 145-147).

Ухвалою суду від 06.08.2020 провадження у справі зупинення до набрання законної сили рішенням у справі № 360/2817/20 (том 1 арк. спр. 228-229).

Ухвалою суду від 19.02.2021 поновлено провадження у справі (том 2 арк. спр. 1).

В судовому засіданні представник позивача адміністративний позов підтримав з підстав, викладених у позовній заяві, та просив його задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання, призначене на 19.02.2021, не прибув, про час, дату та місце судового засідання повідомлений належним чином (том 1 арк. спр. 248), причини не прибуття не повідомив.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд встановив таке.

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю Пріда , ідентифікаційний код 41519195, зареєстроване як юридична особа, основним видом діяльності якого є: код КВЕД 05.10 Добування кам`яного вугілля (том 1 арк. спр. 51-52, 53-54).

05.06.2018 між відповідачем та позивачем укладено договір купівлі - продажу права на користування геологічною інформацією № 67/11 (том 1 арк. спр. 45-49), яку передано відповідно до акту прийому - передачі геологічної інформації від 06.08.2018 (том 1 арк. спр. 50).

12.03.2019 позивач уклав з Державною комісією України по запасах корисних копалин договір № 52 на проведення державної експертизи та оцінки запасів корисних копалин (том 1 арк. спр. 92-93) надавши технічне завдання на виконання робіт шахтоділянки, виділеної для ТОВ Пріда (арк. спр. 76-91).

Відповідно до Протоколу засідання колегії Державної комісії України по запасах корисних копалин № 4733 від 21.03.2019 погоджено застосування параметрів кондицій для підрахунку запасів вугілля пластів k8h, l3, l5 поля шахтоділянки ТОВ ПРІДА та надано рекомендації (том 1 арк. спр. 19-27, 67-75).

01.07.2019 позивачем отримано лист Державної комісії України по запасах корисних копалин № 553/07/1 від 07.05.2019 з протоколом ДКЗ від 21.03.2019 за № 4733 (том 1 арк. спр. 65).

Позивачем до Держгеонадр подано заяву № 21 від 12.08.2019 відповідно до підпункту 1 пункту 8 Порядку № 615 про надання спеціального дозволу на користування надрами з метою видобування кам`яного вугілля пластів k8h, l3, l5 шахтоділянки, виділеної для ТОВ Пріда , у межах північно-східної частини ділянки Кіровська Західна, яка надійшла до відповідача 13.08.2019 та зареєстрована за вх. № 16243/02/12-19 (том 1 арк. спр. 5-9, 95, 175-178).

Разом із заявою ТОВ Пріда подані: супровідний лист; перелік документів, що додається до заяви; пояснювальна записка з характеристикою об`єкта, стану його геологічного вивчення, методу розробки, обґрунтуванням необхідності використання надр, із зазначенням потужності підприємства; копія завірена заявником, відомості з ЄДР; завірена копія протоколу від 21.03.2019 № 4733 ДКЗ України про затвердження (апробацію) запасів; каталог географічних координат кутових точок шахтоділянки ТОВ Пріда ; програма робіт із введення родовища в експлуатацію; повідомлення про планову діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля; інформація про внесення планової діяльності до Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля; оглядова карта М 1:100 000; ситуаційний план з нанесеними межами площі видобування та географічними координатами її кутових точок М 1:25 000; ситуаційний план з нанесеними межами площі видобування та географічними координатами її кутових точок М 1:10 000; план підрахунку запасів пласта k8h на топографічній основі М 1:5 000; план підрахунку запасів пласта l5 на топографічній основі М 1:5 0000; план підрахунку запасів пласт l3 на топографічній основі М 1:5 000; геологічний розріз по лінії І-І; копія матеріалів для отримання спеціального дозволу на електронних носіях (том 1 арк. спр. 4, 10-44, 67-75, 174).

29.08.2019 позивачем отримано лист Державної комісії України по запасах корисних копалин № 991/07/1 від 29.08.2019, яким повідомлено про розгляд та схвалення протоколу ДКЗ № 4733 від 21.03.2019 (том 1 арк. спр. 94).

Луганська обласна державна адміністрація - Луганська обласна військово-цивільна адміністрація листом від 06.09.2019 № 1/10-4236 погодила видачу спеціального дозволу на користування надрами з метою видобування кам`яного вугілля пластів k8h, l3, l5 у межах північно-східної частини ділянки Кіровська Західна, розташованої у Попаснянському районі Луганської області, при умові дотримання ТОВ Пріда природоохоронного законодавства (том 1 арк. спр. 96).

Міністерство екології та природних ресурсів України відповідно до пункту 25 Порядку № 615 внесло пропозицію щодо надання спеціального дозволу на користування надрами ТОВ Пріда за умови дотримання певних вимог, про що зазначено у листі № 5/4-11/10039-19 від 03.09.2019 (том 1 арк. спр. 97, 182).

Луганська обласна державна адміністрація - Луганська обласна військово-цивільна адміністрація 10.02.2020 направила позивачу висновок з оцінки впливу на довкілля та звіт про громадське обговорення планової діяльності ТОВ Пріда (том 1 арк. спр. 99-123, 124-127).

Листом від 10.02.2020 № 4 позивачем направлено до Держгеонадр завірені копії результатів оцінки впливу на довкілля (звіт з оцінки впливу на довкілля, звіт про громадське обговорення та висновок з оцінки впливу на довкілля) відповідно до Закону України Про оцінку впливу на довкілля (том 1 арк. спр. 128).

Листом від 25.02.2020 № 7 позивач звернувся до відповідача щодо спеціального дозволу (том 1 арк. спр. 129-130).

Згідно з витягом з протоколу засідання Робочої групи з питань надрокористування від 28.02.2020 № 2-РГ/2020, встановлено, що Робоча група рекомендувала врахувати Держгеонадрам пропозиції щодо надання спеціальних дозволів на користування надрами згідно з пунктом 8 Порядку відповідно до переліку, до якого включено й ТОВ Пріда з відміткою, що не відповідає вимогам діючого Порядку (том 1 арк. спр. 206 зв.б.-209, 217-222).

Листом від 12.03.2020 № 4136/01/11-20 Держгеонадра повідомило позивача, що питання щодо надання ТОВ Пріда спеціального дозволу на користування надрами з метою видобування кам`яного вугілля розглянуто на засіданні Робочої групи від 28.02.2020 № 2-РГ/2020; про прийняте рішення буде видано відповідний наказ (том 1 арк. спр. 173).

Наказом від 13.03.2020 № 92 у зв`язку із невідповідністю документів, поданих суб`єктами господарювання, вимогам пункту 8 Порядку № 615 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19.02.2020 № 124), керуючись пунктом 19 Порядку та враховуючи пропозиції Робочої групи з питань надрокористування (протокол від 28.02.2020 № 2-РГ/2020), відповідачем відмовлено суб`єктам господарювання в наданні спеціальних дозволів на користування надрами без проведення аукціону відповідно до додатків № 1 та № 2 до цього наказу (том 1 арк. спр. 179).

До переліку суб`єктів господарювання, яким відмовляється у наданні спеціальних дозволів на користування надрами, у зв`язку із невідповідністю документів, поданих заявниками, вимогам пункту 8 Порядку № 615 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19.02.2020 № 124), підпункт перший якого викладено у новій редакції, а саме: видобування корисних копалин, якщо заявник на підставі спеціального дозволу на користування надрами за власні кошти здійснив геологічне вивчення ділянки надр та підрахунок запасів корисних копалин, який затверджено в установленому порядку, та подав документи на отримання спеціального дозволу на видобування корисних копалин відповідного родовища не пізніше ніж протягом трьох років після затвердження запасів, який є додатком № 1 до наказу Держгеонадр від 13.03.2020 № 92, включено ТОВ Пріда за об`єктом шахтоділянка, виділена в межах північно-східної частини Кіровська-Західна, Луганська область (пункт 5 Переліку) (том 1 арк. спр. 180).

Листом від 01.04.2020 № 5409/01/11-20 Держгеонадра повідомило ТОВ Пріда про прийняте рішення та повернуто заяву з доданими до неї документами (вхідний Держгеонадр від 13.08.2019 № 16243/02/12-19) (том 1 арк. спр. 143, 172).

Листом від 16.01.2020 № 6127/01/11-20 Держгеонадрами повернуто лист Товариства від 10.02.2020 № 4 з додатками (том 1 арк. спр. 181).

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 05.10.2020 в адміністративній справі № 360/2817/20, залишеним без змін постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 04.02.2021, визнано протиправним та скасовано наказ Державної служби геології та надр України від 13.03.2020 № 92 Про прийняте рішення про відмову в наданні спеціальних дозволів на користування надрами в частині відмови Товариству з обмеженою відповідальністю Пріда в наданні спеціального дозволу на користування надрами без проведення аукціону з метою видобування запасів кам`яного вугілля пластів k8h, l3, l5 шахтоділянки, виділеної Товариству з обмеженою відповідальністю Пріда в межах північно-східної частини ділянки Кіровська Західна, розташованої у Попаснянському районі Луганської області, строком дії на 20 років (том 1 арк. спр. 237-246).

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною першою статті 3 Кодексу України про надра Гірничі відносини в Україні регулюються Конституцією України, Законом України Про охорону навколишнього природного середовища , цим Кодексом та іншими актами законодавства України, що видаються відповідно до них.

Відповідно до частини першої статті 13 Кодексу України про надра користувачами надр можуть бути підприємства, установи, організації, громадяни України, а також іноземці та особи без громадянства, іноземні юридичні особи.

Згідно із частинами першою, другою статті 4 Кодексу України про надра надра є виключною власністю Українського народу і надаються тільки у користування. Угоди або дії, які в прямій або прихованій формі порушують право власності Українського народу на надра, є недійсними. Український народ здійснює право власності на надра через Верховну Раду України, Верховну Раду Автономної Республіки Крим і місцеві ради. Окремі повноваження щодо розпорядження надрами законодавством України можуть надаватися відповідним органам виконавчої влади.

Відповідно до частини першої статті 11 Кодексу України про надра державне управління у галузі геологічного вивчення, використання і охорони надр здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, органи влади Автономної Республіки Крим, місцеві органи виконавчої влади, інші державні органи та органи місцевого самоврядування відповідно до законодавства України.

Частиною першою статті 14 Кодексу України про надра передбачено, що надра надаються у користування для: геологічного вивчення, в тому числі дослідно-промислової розробки родовищ корисних копалин загальнодержавного значення; видобування корисних копалин; будівництва та експлуатації підземних споруд, не пов`язаних з видобуванням корисних копалин, у тому числі споруд для підземного зберігання нафти, газу та інших речовин і матеріалів, захоронення шкідливих речовин і відходів виробництва, скидання стічних вод; створення геологічних територій та об`єктів, що мають важливе наукове, культурне, санітарно-оздоровче значення (наукові полігони, геологічні заповідники, заказники, пам`ятки природи, лікувальні, оздоровчі заклади та ін.); виконання робіт (здійснення діяльності), передбачених угодою про розподіл продукції; задоволення інших потреб.

Статтею 16 Кодексу України про надра серед іншого визначено, що спеціальні дозволи на користування надрами надаються переможцям аукціонів, крім випадків, визначених Кабінетом Міністрів України, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, або Радою міністрів Автономної Республіки Крим щодо розробки родовищ корисних копалин місцевого значення на території Автономної Республіки Крим. Порядок проведення аукціонів з продажу спеціальних дозволів на користування надрами та порядок їх надання встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Надання спеціальних дозволів на користування надрами, крім випадків користування надрами на умовах угод про розподіл продукції, укладених відповідно до Закону України Про угоди про розподіл продукції , здійснюється після попереднього погодження з відповідною радою питання про надання земельної ділянки для зазначених потреб, крім випадків, коли у наданні земельної ділянки немає потреби.

Згідно з частиною першою статті 19 Кодексу України про надра надра надаються у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам лише за наявності у них спеціального дозволу на користування ділянкою надр. Право на користування надрами засвідчується актом про надання гірничого відводу.

Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року № 1174 (далі по тексту - Положення) Державна служба геології та надр України є центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

Пунктом 9 вказаного Положення також визначено, що Держгеонадра у межах повноважень, передбачених законом, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів Президента України і постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України і наказів Мінприроди видає накази організаційно-розпорядчого характеру, організовує та контролює їх виконання.

Згідно із пунктом 1 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615(з наступними змінами та доповненнями, в редакції, чинній на момент звернення позивача із заявою (12 серпня 2019 року), далі - Порядок № 615), цей Порядок регулює питання надання спеціальних дозволів на користування надрами (далі - дозволи) у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також визначає процедуру продовження строку дії, переоформлення, видачі дубліката, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін. Дія цього Порядку поширюється на всі види користування надрами. Користувачами надр можуть бути особи, визначені статтею 13 Кодексу України про надра (далі - надрокористувачі). Видача (відмова у видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) дозволу здійснюється відповідно до Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності .

Пунктом 2 Порядку № 615 передбачено, що дозволи надаються Держгеонадрами переможцям аукціонів з їх продажу та без проведення аукціонів у випадках, передбачених пунктом 8 цього Порядку, органом з питань надання дозволу, крім корисних копалин місцевого значення на території Автономної Республіки Крим, дозволи на видобування яких надаються Радою міністрів Автономної Республіки Крим згідно із цим Порядком.

За змістом пункту 5 цього ж Порядку дозволи надаються, зокрема, на такий вид користування надрами як видобування корисних копалин.

Згідно з підпунктом 1 пункту 8 Порядку № 615 без проведення аукціону дозвіл надається у разі видобування корисних копалин, якщо заявник на підставі спеціального дозволу на користування надрами за власні кошти здійснив геологічне вивчення ділянки надр та підрахунок запасів корисних копалин, який затверджено в установленому порядку, та подав документи на отримання спеціального дозволу на видобування корисних копалин відповідного родовища не пізніше ніж протягом трьох років після затвердження запасів; видобування корисних копалин (крім нафти і газу), якщо заявник за власні кошти здійснив апробацію за умови затвердження підрахунку запасів корисних копалин в установленому порядку; геологічного вивчення, у тому числі дослідно-промислової розробка родовищ, з подальшим видобуванням нафти, газу (промислова розробка родовищ), якщо заявник за власні кошти виключно в результаті геологічного вивчення ділянки надр на підставі відповідного спеціального дозволу на користування надрами здійснив апробацію за умови затвердження в установленому порядку підрахунку запасів корисних копалин після отримання спеціального дозволу.

Для отримання дозволу без проведення аукціону заявник подає органові з питань надання дозволу заяву разом з документами, зазначеними у додатку 1, у паперовій та електронній формі. Разом із заявою подаються дві копії заяви та доданих до неї документів. У заяві зазначаються назва ділянки надр, її місцезнаходження відповідно до адміністративно-територіального устрою України (область, район, населений пункт, прив`язка на місцевості), географічні координати ділянки надр, вид корисних копалин, вид користування надрами, строк дії дозволу, відомості про заявника (найменування, місцезнаходження, код згідно з ЄДРПОУ юридичної особи або прізвище, ім`я, по батькові, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків фізичної особи - підприємця чи серія та номер паспорта такої особи (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті), інформація для здійснення зв`язку із заявником (номер телефону, адреса електронної пошти), а також підстава для надання дозволу згідно з пунктом 8 цього Порядку.

Заява та додані до неї документи подаються органові з питань надання дозволу з прошитими і пронумерованими сторінками та з описом доданих документів, засвідченим підписом уповноваженої особи претендента. Заява засвідчується підписом уповноваженої особи претендента із зазначенням дати та вихідного номера.

Заява реєструється організатором аукціону в журналі обліку з присвоєнням їй номера і зазначенням дати і часу подання. Підтвердженням реєстрації є відмітка організатора, що проставляється на копії заяви та повертається заявнику, або відмітка на описі вкладення у цінний лист про прийняття заяви на відправлення поштовим зв`язком.

Документи, що не відповідають вимогам цього Порядку, повертаються заявникові не пізніше семи робочих днів з дня їх реєстрації. Інформація про повернення документів розміщується на офіційному веб-сайті органу з питань надання дозволу протягом трьох робочих днів з дня їх повернення заявникові.

Рішення про надання дозволу без проведення аукціону приймається органом з питань надання дозволу відповідно до даних, зазначених у заяві про отримання дозволу, та документів, зазначених у додатку 1, протягом 30 календарних днів після отримання всіх погоджень, передбачених пунктом 9 цього Порядку, та пропозицій Мінприроди, передбачених пунктом 25 цього Порядку. Інформація про предмет зазначеного рішення розміщується на офіційному веб-сайті органу з питань надання дозволу протягом п`яти робочих днів з дня його прийняття.

Надання дозволів у випадках, передбачених підпунктами 1-14 і 16-18 цього пункту, здійснюється за рішенням органу з питань надання дозволу.

Згідно з пунктом 9 Порядку № 615 надання надр у користування, за винятком надання надр на умовах угод про розподіл продукції та у межах континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони України, погоджується з:

Радою міністрів Автономної Республіки Крим, відповідними обласними, Київською і Севастопольською міськими радами - на користування ділянками надр з метою геологічного вивчення, розробки родовищ корисних копалин загальнодержавного значення, а також для цілей, не пов`язаних з видобуванням корисних копалин;

відповідними районними, міськими, селищними, сільськими радами - на користування ділянками надр, що містять корисні копалини місцевого значення.

Видача дозволу здійснюється на підставі заяви і документів, зазначених у додатку 1, та погоджується органами, визначеними абзацами другим - четвертим цього пункту.

Для здійснення погодження орган з питань надання дозволу, не пізніше ніж протягом семи робочих днів з дня реєстрації документів надсилає їх копії у паперовому або електронному (шляхом сканування) вигляді органам, зазначеним в абзацах другому - четвертому цього пункту, та встановлює строк розгляду зазначених документів.

За результатами розгляду документів, надісланих на погодження, органи, зазначені в абзацах другому - четвертому цього пункту, надають погодження, які у паперовому або електронному вигляді надсилають органу, який видає дозвіл.

Пунктом 19 Порядку № 615 визначено, що підставами для прийняття рішення про відмову в наданні дозволу є:

подання заявником документів не в повному обсязі;

виявлення у поданих документах недостовірних даних;

невідповідність документів, поданих заявником, вимогам пункту 8 цього Порядку;

наявність інформації від правоохоронних органів та суб`єктів фінансового моніторингу, що заявник здійснює фінансування тероризму в Україні;

відмова органів, зазначених в абзацах другому і третьому пункту 9 цього Порядку, у погодженні надання надр у користування;

наявність зауважень Мінприроди щодо надання дозволу відповідно до природоохоронного законодавства, передбачених пунктом 25 цього Порядку.

У разі відмови в наданні, продовженні строку дії, переоформленні дозволу або внесенні змін до нього документи повертаються в повному обсязі заявникові (пункт 21 Порядку № 615).

Відповідно до пункту 25 Порядку № 615 про надання, продовження строку дії, зупинення, поновлення, переоформлення, анулювання дозволу та внесення змін до нього Держгеонадра видає наказ, а Рада міністрів Автономної Республіки Крим - розпорядження.

Держгеонадра інформують Мінприроди про надходження заяв і документів, зазначених у додатку 1, про надання та продовження строку дії дозволів з одночасним надсиланням копій цих документів не пізніше ніж протягом семи робочих днів з дня їх реєстрації.

Мінприроди в строк, що не перевищує 15 робочих днів з дня надходження документів, зазначених в абзаці другому цього пункту, надсилає до Держгеонадр пропозиції щодо надання чи продовження строку дії дозволів разом із зазначенням умов, за яких можливе користування надрами на запропонованих ділянках надр, в частині дотримання вимог природоохоронного законодавства або зауваження щодо надання чи продовження строку дії дозволів.

Суд наголошує, що на час звернення позивача із заявою про надання дозволу діяв Порядок № 615 у редакції постанови Кабінету Міністрів України № 558 від 19.06.2019, підпунктом 1 пункту 8 якого передбачено, видобування корисних копалин, якщо заявник на підставі спеціального дозволу на користування надрами за власні кошти здійснив геологічне вивчення ділянки надр та підрахунок запасів корисних копалин, який затверджено в установленому порядку, та подав документи на отримання спеціального дозволу на видобування корисних копалин відповідного родовища не пізніше ніж протягом трьох років після затвердження запасів; видобування корисних копалин (крім нафти і газу), якщо заявник за власні кошти здійснив апробацію за умови затвердження підрахунку запасів корисних копалин в установленому порядку; геологічного вивчення, у тому числі дослідно-промислової розробка родовищ, з подальшим видобуванням нафти, газу (промислова розробка родовищ), якщо заявник за власні кошти виключно в результаті геологічного вивчення ділянки надр на підставі відповідного спеціального дозволу на користування надрами здійснив апробацію за умови затвердження в установленому порядку підрахунку запасів корисних копалин після отримання спеціального дозволу.

На час прийняття відповідачем наказу про відмову у наданні спеціального дозволу та повернення позивачу заяви від 12.08.2020 з додатками, діяв Порядок № 615 у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19.02.2020 № 124, підпунктом 1 пункту 8 якого передбачено, що без проведення аукціону дозвіл надається у разі видобування корисних копалин, якщо заявник на підставі спеціального дозволу на користування надрами за власні кошти здійснив геологічне вивчення ділянки надр та підрахунок запасів корисних копалин, який затверджено в установленому порядку, та подав документи на отримання спеціального дозволу на видобування корисних копалин відповідного родовища не пізніше ніж протягом трьох років після затвердження запасів.

З аналізу викладених норм слідує, що підставою набуття суб`єктом господарювання права на користування надрами є спеціальний дозвіл на користування надрами, виданий на підставі наказу Держгеонадр відповідно до Порядку № 615.

За загальним правилом спеціальні дозволи на користування надрами надаються переможцям аукціонів. Однак, пунктом 8 Порядку № 615 визначені випадки надання дозволу без проведення аукціону.

Так, на час звернення ТОВ Пріда до Держгеонадр із заявою та відповідним пакетом документів підпунктом 1 пункту 8 Порядку № 615 були визначені дві самостійні виключні підстави видачі спеціального дозволу без проведення аукціону у разі видобування корисних копалин.

Перша підстава передбачає, що без проведення аукціону дозвіл надається у разі видобування корисних копалин, якщо:

а) заявник за власні кошти здійснив геологічне вивчення ділянки надр та підрахунок запасів корисних копалин, який затверджено в установленому порядку;

б) заявник подав документи на отримання спеціального дозволу не пізніше ніж протягом трьох років після затвердження запасів.

Друга підстава передбачає, що без проведення аукціону дозвіл надається у разі видобування корисних копалин, якщо:

а) заявник за власні кошти здійснив апробацію та

б) за умови затвердження підрахунку запасів корисних копалин в установленому порядку.

Такий підхід випливає з аналізу норми підпункту 1 пункту 8 Порядку № 615, яка пов`язує можливість надання дозволу без проведення аукціону з виконанням логічного ряду умов і лише реалізація таких умов у сукупності призводить до виникнення підстав для надання дозволу без звернення до процедури проведення аукціону.

Правовий висновок викладений Верховним Судом у постанові від 16.04.2020 у справі № 826/6766/18.

З матеріалів справи судом встановлено, що позивачем у 2018 році отримано право на користування геологічною інформацією, що міститься в геологічному звіті Геологический отчет о предварительной разведке каменного угля на участке Кировском Западном , та реєстраційні документи на роботи та дослідження з геологічного вивчення надр з метою апробації (форма 3-гр). Державний реєстраційний номер об`єкта РДГВН У-18-294/1 від 23.08.2018 (договір купівлі-продажу геологічної інформації від 05.06.2018 № 67/11).

У 2018 році ТОВ Пріда за власним технічним завданням виконало геолого-економічну оцінку запасів кам`яного вугілля пластів k8h, l3, l5 у межах північно-східної частини ділянки Кіровська Західна. Роботи проведені камеральним шляхом з використанням матеріалів геологорозвідувальних робіт попередніх років.

Запаси апробовані ДКЗ України, що підтверджено протоколом засідання колегії Державної комісії України по запасах корисних копалин при Державній службі геології та надр України від 21.03.2019 № 4733 (том 1 арк. спр. 19-27).

Позивач 13.08.2019 надіслав до Держгеонадра заяву про надання спеціального дозволу на користування надрами від 12.08.2019 та пакет документів, визначений додатком № 1 до Порядку № 615.

Зважаючи, що заява та пакет документів не повернуті заявнику протягом семи робочих днів з дня їх реєстрації, як це визначено пунктом 8 Порядку № 615, суд вважає обґрунтованими твердження позивача, що поданий ним пакет документів відповідав вимогам цього Порядку.

Після відповідної реєстрації, відповідач на виконання положень пункту 9 Порядку № 615 направив пакет документів на погодження до Луганської обласної державної адміністрації - Луганської обласної військово-цивільної адміністрації, яка листом від 06.09.2019 № 1/10-4236 погодила видачу спеціального дозволу позивачу, та до Міністерство екології та природних ресурсів України, яке відповідно до пункту 25 Порядку № 615 внесло пропозицію щодо надання спеціального дозволу на користування надрами ТОВ Пріда .

Однак, всупереч вимог пункту 8 Порядку № 615, Держгеонадрами у 30 денний строк, з дня отримання погодження Луганської обласної державної адміністрації - Луганської обласної військово-цивільної адміністрації та пропозиції Мінприроди, рішення щодо видачі спеціального дозволу на користування надрами не прийнято.

Рішення прийнято відповідачем тільки 13.03.2020, тобто з порушенням встановленого Порядком № 615 строку після отримання погодження та пропозиції.

Тільки після внесення змін до Порядку № 615 за постановою Кабінету Міністрів України від 19.02.2020 № 124 та звуження підстав для отримання суб`єктами господарювання спеціального дозволу на користування надрами без проведення аукціону, відповідачем прийнято оскаржуване рішення.

Відповідачем суду не надано жодних доказів, які б свідчили про поважність причин неприйняття Держгеонадрами відповідного рішення у 30-денний строк після отримання погодження та пропозиції.

Таким чином, на думку суду, Держгеонадра не здійснила необхідних дій у межах строку, встановленого Порядком № 615, що вказує на протиправну пасивну поведінку, а саме бездіяльність.

Враховуючи викладене, бездіяльність Держгеонадра щодо неприйняття у строк, визначений пунктом 8 Порядку № 615, рішення про надання спеціального дозволу на користування надрами без проведення аукціону за заявою ТОВ Пріда на отримання спеціального дозволу на користування надрами без проведення аукціону від 12 серпня 2019 року вих. № 21 (зареєстровано 13 серпня 2019 року за вх. № 16243/02/12-19) є протиправною.

Спеціальні дозволи на користування надрами відносяться до документів дозвільного характеру згідно з пунктом 133 Додатку до Закону України від 19 травня 2011 року "Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності".

Абзацом четвертим пункту 1 Порядку № 615 передбачено, що видача (відмова у видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) дозволу здійснюється відповідно до Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності .

Таким чином, до спірних правовідносин застосовуються норми Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності від 06.09.2005 № 2806-IV Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності (далі - Закон № 2806-IV).

Згідно із абзацом 10 частини першої статті 1 Закону № 2806-IV принцип мовчазної згоди - принцип, згідно з яким суб`єкт господарювання набуває право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності без отримання відповідного документа дозвільного характеру, за умови якщо суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою подано в установленому порядку заяву та документи в повному обсязі, але у встановлений законом строк документ дозвільного характеру або рішення про відмову у його видачі не видано або не направлено.

Відповідно до частини шостої статті 4-1 Закону № 2806-IV у разі якщо у встановлений законом строк суб`єкту господарювання не видано або не направлено документ дозвільного характеру або рішення про відмову у його видачі, то через десять робочих днів з дня закінчення встановленого строку для видачі або відмови у видачі документа дозвільного характеру суб`єкт господарювання має право провадити певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності. Копія заяви (опису прийнятих документів) з відміткою про дату їх прийняття є підтвердженням подачі заяви та документів адміністратору або дозвільному органу.

Днем видачі документа дозвільного характеру вважається останній день строку розгляду заяви дозвільним органом, передбаченого законом.

Таким чином, за спірних правовідносин юридичний факт, який полягає у бездіяльності дозвільного органу, стає передумовою для виникнення правовідносин, у яких суб`єкт господарювання може застосувати принцип мовчазної згоди. Тобто, виникнення у суб`єкта господарювання права на застосування принципу мовчазної згоди настає при наявності системи таких умов: 1) суб`єктом господарювання подані всі визначені законом документи для отримання дозволу, що підтверджується копією заяви (опису прийнятих документів) з відміткою про дату їх прийняття; 2) суб`єктом господарювання документи подані за встановленою законодавством процедурою (у встановлений строк, до відповідного суб`єкта владних повноважень, у відповідній формі тощо); 3) подані суб`єктом господарювання документи відповідають вимогам законодавства; 4) закінчення строку розгляду поданих документі - 30 днів після отримання відповідачем погоджень та пропозиції; 5) відсутність/несвоєчасність відповіді суб`єкта владних повноважень по суті поданої заяви.

Отже, принцип мовчазної згоди може бути застосований за умови, якщо суб`єктом господарювання дотримані всі вимоги законодавства, а у суб`єкта владних повноважень відсутня альтернатива у прийнятті або не прийнятті позитивного рішення за зверненням такого суб`єкта господарювання.

Як слідує із завдань адміністративного судочинства, закріплених у частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, при наданні оцінки рішенню, прийнятому суб`єктом владних повноважень, суд зобов`язаний перевірити, чи прийнято (вчинене) воно, серед іншого обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), добросовісно, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), своєчасно, тобто протягом розумного строку.

У Рішенні від 20.10.2011 у справі Rysovskyy v. Ukraine Європейський суд з прав людини зазначив, що принцип належного урядування передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб ( Beyeler v. Italy , Oneryildiz v. Turkey , Megadat.com S.r.l. v. Moldova , Moskal v. Poland ). На державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок ( Lelas v. Croatia і Toscuta and Others v. Romania ) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси ( Oneryildiz v. Turkey , та Beyeler v. Italy ).

Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків ( Lelas v. Croatia ).

Суд також вважає за необхідне зауважити, що з огляду на положення статті 58 Конституції України, якою визначено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи, зважаючи, що позивачем подано необхідний та належний пакет документів для отримання спеціального дозволу на користування надрами, відповідач зобов`язаний був прийняти відповідне рішення протягом дії Порядку № 615 у редакції, чинній до внесення змін за постановою Кабінету Міністрів України від 19.02.2020 № 124.

Крім того, відповідачем не наведено та не підтверджено відповідними доказами, в чому полягає невідповідність поданих позивачем документів.

З аналізу наведених норм суд погоджується з такою правовою позицією і вважає за необхідно застосувати до спірних правовідносин принцип мовчазної згоди та зобов`язати відповідача надати спеціальний дозвіл на користування надрами без проведення аукціону, з метою видобування запасів кам`яного вугілля пластів k8h, l3, l5, шахтоділянки, виділеної для ТОВ Пріда , у межах північно-східної частини ділянки Кіровська Західна, розташованої у Попаснянському районі Луганської області.

Пунктом 24 Порядку № 615 передбачено, що про надання, продовження строку дії, зупинення дії, поновлення дії, переоформлення, анулювання дозволу та внесення змін до нього Держгеонадра видає наказ.

Отже, Порядком № 615 прямо передбачено в якій формі відповідач повинен прийняти рішення про надання спеціального дозволу на користування надрами.

З урахуванням зазначеного, прийнявши рішення про зобов`язати відповідача надати позивачу спеціальний дозвіл на користування надрами без проведення аукціону, суд не вбачає підстав для додаткового зобов`язання відповідача прийняти рішення у формі наказу про надання ТОВ Пріда спеціального дозволу на користування надрами без проведення аукціону.

Зважаючи на встановлені обставини справи та обраний судом спосіб захисту порушених прав позивача, суд дійшов висновку, що зобов`язання відповідача надати спеціальний дозвіл у повній мірі поновлює порушені права, а отже додаткового зобов`язання відповідача вчинити певні дії не потребує, тому у задоволенні даної вимоги слід відмовити.

Сторонами суду не наведено інших специфічних, доречних та важливих аргументів, які суд зобов`язаний оцінити, виконуючи свої зобов`язання щодо пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

За таких обставин суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та їх часткове задоволення.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем при зверненні до суду з цим позовом сплачений судовий збір у сумі 2102,00 грн, що підтверджено відповідною квитанцією № 0.0.1677247920.1 від 15.04.2020 (арк. спр. 141).

Оскільки позовні вимоги підлягають часткову задоволенню, лише з коригування обраного позивачем способу захисту, суд вважає за необхідне стягнути на користь позивача сплачений ним судовий збір у розмірі 2102,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

На підставі викладеного, керуючись статтями 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов адвоката Воронкіна Вадима Анатолійовича в інтересах Товариства з обмеженою відповідальністю «Пріда» (місцезнаходження юридичної особи: 93404, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Єгорова, будинок 22, код за ЄДРПОУ 41519195) до Державної служби геології та надр України (місцезнаходження юридичної особи: 03680, м. Київ, Шевченківський район, вулиця Антона Цедіка, будинок 16, код за ЄДРПОУ 37536031) про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Державної служби геології та надр України щодо неприйняття рішення у формі наказу про надання Товариству з обмеженою відповідальністю Пріда (код ЄДРПОУ 41519195) спеціального дозволу на користування надрами без проведення аукціону, з метою видобування запасів кам`яного вугілля пластів k8h, l3, l5, шахтоділянки, виділеної для ТОВ Пріда , у межах північно-східної частини ділянки Кіровська Західна, розташованої у Попаснянському районі Луганської області, строком дії на 20 (двадцять) років.

Зобов`язати Державну службу геології та надр України надати Товариству з обмеженою відповідальністю Пріда (код ЄДРПОУ 41519195) спеціальний дозвіл на користування надрами без проведення аукціону , з метою видобування запасів кам`яного вугілля пластів k8h, l3, l5, шахтоділянки, виділеної для ТОВ Пріда , у межах північно-східної частини ділянки Кіровська Західна, розташованої у Попаснянському районі Луганської області.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби геології та надр України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Пріда» судові витрати по сплаті судового збору в сумі 2102,00 грн (дві тисячі сто дві гривні).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Згідно з частиною третьою статті 243 КАС України повне рішення суду складено 26 лютого 2021 року.

Суддя Т.В. Смішлива

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.02.2021
Оприлюднено01.03.2021
Номер документу95172380
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/1406/20

Постанова від 16.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 16.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 28.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 17.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 30.06.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Постанова від 30.06.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 14.05.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 14.05.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Рішення від 19.02.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Рішення від 19.02.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні