ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 лютого 2021 року м. Київ № 826/16630/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Добрянської Я.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1
третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю "Фолорокс"
про визнання протиправною та скасування реєстраційної дії, -
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась ОСОБА_1 з позовом до Комунального підприємства "Правочин" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю "Фолорокс" в якому просила: визнати протиправною та скасувати реєстраційну дію проведену Комунальним підприємством "Правочин" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області про державну реєстрацію новоутвореної шляхом заснування юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Фолорокс" до якої внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 02.08.2018р. за № 10711020000041747.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що внесений відповідачем реєстраційний запис від 02.08.2018р. за № 10711020000041747 є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки під час його внесення держаний реєстратор не переконався у достовірності відомостей щодо місцезнаходження юридичної особи ТОВ Фолорокс за адресою: м. Київ, вул. Верболозна, 8 за якою знаходиться жилий будинок, який належить позивачу на праві приватної власності.
Відповідач своїм правом на подання відзиву не скористався, так само і не надав витребовувані ухвалою суду від 22.04.2020р. копії матеріалів реєстраційної справи Товариства з обмеженою відповідальністю "Фолорокс".
Так само і третьою особою не використано свого права на подання пояснень на адміністративний позов.
Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
ОСОБА_1 на праві приватної власності належить житловий будинок, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 , що підтверджується копією договору купівлі-продажу від 21.11.2006р. та копією реєстраційного посвідчення від 05.12.2006р. № НОМЕР_1 .
Водночас, 02.08.2018р. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис № 10711020000041747 про проведення державної реєстрації юридичної особи.
При цьому, місцезнаходженням юридичної особи відповідно до витягу з до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зазначено: м. Київ, вул. Верболозна, 8, офіс 4.
Позивач вважаючи протиправною реєстраційну дію відповідача про державну реєстрацію новоутвореної шляхом заснування юридичної особи - ТОВ "Фолорокс" до якої внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 02.08.2018р. № 10711020000041747, а саме в частині зазначення відомостей про місцезнаходження такої юридичної особи, звернулась до суду для захисту своїх прав, свобод та законних інтересів.
Надаючи правову оцінку правовідносинам, які виникли між сторонами, суд зазначає таке.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регламентовані Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань .
Так, відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Згідно з ч. 1 ст. 3 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , державний реєстратор:
1) приймає документи;
2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів;
3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації;
4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;
5) веде Єдиний державний реєстр;
6) веде реєстраційні справи;
7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Згідно з ч. 1, 2 ст. 14 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі.
У паперовій формі документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням.
Якщо документи подаються особисто, заявник пред`являє документ, що відповідно до закону посвідчує особу.
У разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що підтверджує його повноваження (крім випадку, коли відомості про повноваження цього представника містяться в Єдиному державному реєстрі).
Так, статею 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань визначені документи, що подаються заявником для державної реєстрації юридичної особи.
Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , для державної реєстрації створення юридичної особи (у тому числі в результаті виділу, злиття, перетворення, поділу), крім створення державного органу, органу місцевого самоврядування, подаються такі документи:
1) заява про державну реєстрацію створення юридичної особи. У заяві про державну реєстрацію створення юридичної особи, утвореної в результаті поділу, виділу, додатково зазначаються відомості про відокремлені підрозділи в частині їх належності до юридичної особи - правонаступника. У заяві про державну реєстрацію створення юридичної особи приватного права може зазначатися, що вона діє на підставі модельного статуту;
2) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника;
2 -1 ) примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення засновників, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про створення юридичної особи;
3) документ, що підтверджує створення громадського формування, відповідність статуту юридичної особи, на підставі якого діє громадське формування, - у разі державної реєстрації громадського формування, що є самостійним структурним підрозділом у складі іншої юридичної особи;
4) відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку), відомості про особу (осіб), яка має право представляти громадське формування для здійснення реєстраційних дій (ім`я, дата народження, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку);
5) установчий документ юридичної особи - у разі створення юридичної особи на підставі власного установчого документа;
6) реєстр осіб (громадян), які брали участь в установчому з`їзді (конференції, зборах), - у разі державної реєстрації створення громадських об`єднань, політичної партії;
7) програма політичної партії - у разі державної реєстрації створення політичної партії;
8) список підписів громадян України за формою, встановленою Міністерством юстиції України, - у разі державної реєстрації створення політичної партії;
9) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;
10) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи у країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі створення юридичної особи, засновником (засновниками) якої є іноземна юридична особа;
11) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі створення юридичної особи в результаті перетворення або злиття;
12) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) розподільчого балансу - у разі створення юридичної особи в результаті поділу або виділу;
13) документи для державної реєстрації змін про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені частиною четвертою цієї статті, - у разі створення юридичної особи в результаті виділу;
14) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття та поділу - у разі створення юридичної особи в результаті злиття та поділу;
15) список учасників з`їзду, конференції, установчих або загальних зборів членів профспілки;
16) документ, що містить інформацію про розмір обов`язкових платежів та інших обов`язкових витрат, сплата яких є необхідною для започаткування діяльності товариства, у випадку, передбаченому абзацом шостим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону.
Таким чином, вичерпний перелік документів, які потрібно надати для реєстрації юридичної особи закріплено ст. 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань .
Водночас, з вищевикладеного переліку вбачається, що подання для державної реєстрації юридичної особи документів на підтвердження її місцезнаходження за адресою вказаною заявником в заяві законодавством не передбачено.
При цьому, суд наголошує що інформація щодо місцезнаходження юридичної особи під час реєстрації такої особи зазначається виключно у заяві про державну реєстрацію створення юридичної особи, тобто без подання будь-яких документів на підтвердження наявності права зареєструвати юридичну за вказаною у заяві адресою.
Доводи позивача про те, що держаний реєстратор всупереч вимог п. 5 ч. 1 ст. 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань не переконався у відповідності поданих ТОВ Фолорокс документів вимогам законодавства України, з огляду на що зареєстрував місцезнаходження останнього в житловому приміщенні, яке належить позивачу, в обґрунтування протиправності реєстраційної дії, не приймаються судом до уваги, оскільки як зазначено вище законодавством, чинним станом на момент виникнення спірних правовідносин, жодних документів на підтвердження наявності права на реєстрацію за вказаною в заяві адресою зареєструвати юридичну особу не було передбачено, а відтак відповідач не міг встановлювати відповідність документів вимогам законодавства за їх відсутності.
Більше того, вимагати документи, які не передбачені законодавством державний реєстратор не мав права, що призвело б до порушення вимог ст. 19 Конституції України.
З огляду на вказане, суд приходить до висновку, що оскаржувана позивачем реєстраційна дія не може бути визнана протиправною та скасована, а позивачем обрано не вірний спосіб захисту порушеного права.
Більше того, реєстраційна дія про визнання протиправною та скасування якої просить позивач стосується реєстрації юридичної особи вцілому, а позивач фактично вважає протиправним лише внесення відомостей про таку юридичну особу під час її реєстрації, а саме відомостей щодо її місцезнаходження, що не може слугувати підставою для скасування реєстрації юридичної особи вцілому.
Одночасно, судом враховується, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
З огляду на вищевикладене, позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.
Керуючись ст. 242, 243, 251, 255 КАС України, -
В И Р І Ш И В :
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 255 КАС України та може бути оскаржено за правилами встановленими статтями 293, 295-297 КАС України.
Суддя Я.І. Добрянська
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2021 |
Оприлюднено | 01.03.2021 |
Номер документу | 95175088 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрянська Я.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні