КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 березня 2021 року м. Київ № 320/6713/20
Київський окружний адміністративний суд у складі судді Колеснікової І.С., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ТСК ТРАНС
до Державної податкової служби України
Головного управління Державної податкової служби у Київській області
про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії
В С Т А Н О В И В:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю ТСК ТРАНС з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби у Київській області про визнання протиправними та скасування рішень комісії Головного управління Державної податкової служби у Київській області від 28.12.2019 №1425374/43040214 про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 10 жовтня 2019 року в ЄРПН, від 28.12.2019 року №1425373/43040214 про відмову в реєстрації податкової накладної №10 від 10 жовтня 2019 року в ЄРПН, від 28.12.2019 року №1425372/43040214 про відмову в реєстрації податкової накладної №23 від 21 жовтня 2019 року в ЄРПН, від 28.12.2019 року №1425371/43040214 про відмову в реєстрації податкової накладної №24 від 21 жовтня 2019 року в ЄРПН, від 28.12.2019 року №1425370/43040214 про відмову в реєстрації податкової накладної №25 від 21 жовтня 2019 року в ЄРПН, від 28.12.2019 року №1425368/43040214 про відмову в реєстрації податкової накладної №26 від 21 жовтня 2019 року в ЄРПН, від 28.12.2019 року №1425369/43040214 про відмову в реєстрації податкової накладної №27 від 21 жовтня 2019 року в ЄРПН; зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладні податкові накладні №9 від 10 жовтня 2019 року, №10 від 10 жовтня 2019 року, №23 від 21 жовтня 2019 року, №24 від 21 жовтня 2019 року, №25 від 21 жовтня 2019 року, №26 від 21 жовтня 2019 року, №27 від 21 жовтня 2019 року, які подані ТОВ ТСК ТРАНС .
Позов мотивовано безпідставністю винесення рішення про відмову в реєстрації виданих позивачем податкових накладних з огляду на відсутність в оскаржуваних рішеннях належного обґрунтування порушення позивачем вимог законодавства та відсутність точного переліку документів, яких не вистачало контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Також в обґрунтування позову позивачем зазначено про безпідставність висновків відповідача щодо ненадання позивачем письмових пояснень на підтвердження інформації, вказаної в податкових накладних, оскільки позивачем подавались відповідні пояснення з підтверджуючими документами, яких було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Ухвалою суду від 06.08.2020 відкрито спрощене провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), запропоновано відповідачам подати відзив на позовну заяву.
Державна податкова служба України правом подання відзиву не скористалась, інших заяв по суті справи Державною податковою службою України до суду не подано. Ухвалу Київського окружного адміністративного суду від 06.08.2020 про відкриття провадження у справі отримано відповідачем 04.09.2020 відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення №0113332693130.
Представником Головного управління ДПС у Київській області подано до суду відзив на позовну заяву, згідно якого позов не визнано. Зазначено, що під час перевірки реальності здійснення господарської операції по податкових накладних, поданих позивачем на реєстрацію, контролюючим органом встановлено відсутність первинних документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків (а наявні складені з порушенням встановлених вимог та не підтверджують реальність здійснення господарських операцій), товарно-транспортні накладні складено з грубими порушеннями. Відтак, обсяг поданих позивачем документів не відповідає вичерпному переліку, а зміст вказаних документів не дозволяє однозначно з`ясувати фактичні обставини здійснення фінансово-господарських операцій. Також, відповідачем зазначено про ненадання позивачем обґрунтованих доводів щодо порушення його прав та законних інтересів з боку контролюючих органів та неправомірності дій останніх, що свідчить про необґрунтованість позовних вимог, а також про ненадання позивачем до фіскального органу та до суду доказів на підтвердження реальності здійснення господарських операцій, з огляду на що оскаржувані рішення є обґрунтованими та не підлягають скасуванню.
Дослідивши наявні у матеріалах справи докази та з`ясувавши обставини справи, судом встановлено таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю ТСК ТРАНС , ідентифікаційний код 43040214, місцезнаходження: 07415, Київська область, Броварський район, с. Зазим`є, вул. Радгоспна, 2, зареєстровано як юридична особа 05.06.2019, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис №13551020000010299. Основним видом діяльності товариства є - 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.
Згідно витягу з реєстру платників податку на додану вартість від 17.09.2019 №1910065400064, товариство з обмеженою відповідальністю ТСК ТРАНС зареєстровано з 01.10.2019 платником податку на додану вартість.
Позивачем сформовано податкові накладні: №9 від 10.10.2019 (постачальник (продавець) - ТОВ ТСК ТРАНС , отримувач (покупець) - ТОВ Камелія-Н на суму 250947,11 грн., в тому числі 41824,52 грн. ПДВ (транспортно-експедиторські послуги); №23 від 21.10.2019 (постачальник (продавець) - ТОВ ТСК ТРАНС , отримувач (покупець) - ТОВ Камелія-Н на суму 28551,30 грн., в тому числі 4758,55 грн. ПДВ (транспортно-експедиторські послуги); №24 від 21.10.2019 (постачальник (продавець) - ТОВ ТСК ТРАНС , отримувач (покупець) - ТОВ Камелія-Н на суму 36066,60 грн., в тому числі 6011,10 грн. ПДВ (транспортно-експедиторські послуги); №25 від 21.10.2019 (постачальник (продавець) - ТОВ ТСК ТРАНС , отримувач (покупець) - ТОВ Камелія-Н на суму 16580,00 грн., в тому числі 2763,33 грн. ПДВ (транспортно-експедиторські послуги); №26 від 21.10.2019 (постачальник (продавець) - ТОВ ТСК ТРАНС , отримувач (покупець) - ТОВ Камелія-Н на суму 20487,20 грн., в тому числі 3414,53 грн. ПДВ (транспортно-експедиторські послуги); №27 від 21.10.2019 (постачальник (продавець) - ТОВ ТСК ТРАНС , отримувач (покупець) - ТОВ Камелія-Н на суму 14682,00 грн., в тому числі 2447,00 грн. ПДВ (транспортно-експедиторські послуги) та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.
Згідно квитанцій АС Єдине вікно подання електронних документів ДПС України: від 30.10.2019 №9254534067; від 30.10.2019 №9254533941; від 13.11.2019 №9268174202; від 13.11.2019 №9268169064; від 13.11.2019 №9268162422; від 13.11.2019 №9268185559 податкові накладні ТОВ ТСК ТРАНС №9 від 10.10.2019, №10 від 10.10.2019, №23 від 21.10.2019, №24 від 21.10.2019, №25 від 21.10.2019, №26 від 21.10.2019, №27 від 21.10.2019 прийнято, реєстрацію зупинено, оскільки податкові накладні відповідають вимогам підпункту 2.1 пункту 2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (обсяг постачання товару/послуги 49.41 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання), запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Рішенням комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 28.12.2019 №1425374/43040214, від 28.12.2019 №1425373/43040214, від 28.12.2019 №1425372/43040214, від 28.12.2019 №1425371/43040214, від 28.12.2019 №1425370/43040214, від 28.12.2019 №1425368/43040214, від 28.12.2019 №1425369/43040214 відмовлено в реєстрації податкових накладних ТОВ ТСК ТРАНС №9 від 10.10.2019, №10 від 10.10.2019, №23 від 21.10.2019, №24 від 21.10.2019, №25 від 21.10.2019, №26 від 21.10.2019, №27 від 21.10.2019, в зв`язку з ненаданням платником податку: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
Позивач, вважаючи рішення комісії про відмову в реєстрації податкових накладних №9 від 10.10.2019, №10 від 10.10.2019, №23 від 21.10.2019, №24 від 21.10.2019, №25 від 21.10.2019, №26 від 21.10.2019, №27 від 21.10.2019 необґрунтованими, звернувся з позовом до суду про їх скасування.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права, обов`язки платників податків та зборів, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI (в редакції, чинній на час виникнення між сторонами спірних відносин).
Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (абзац перший); підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абзац п`ятий); якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин (абзац десятий).
Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21.02.2018 №117, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (чинних на час виникнення між сторонами спірних відносин).
Відповідно до пункту 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування (підпункт 1); обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку (підпункт 2); одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, P < P м х 1,4, де: D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T; S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; P м - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті (підпункт 3 Порядку).
Також Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин) встановлено, що: в разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна/розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі (пункт 4); податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку (пункт 5); у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 6); у разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7).
Зі змісту наведених норм убачається, що підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність: платника податку - критеріям ризиковості платника податку; податкової накладної / розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.
Судом встановлено, що реєстрацію поданих позивачем податкових №9 від 10.10.2019, №10 від 10.10.2019, №23 від 21.10.2019, №24 від 21.10.2019, №25 від 21.10.2019, №26 від 21.10.2019, №27 від 21.10.2019 зупинено, оскільки податкові накладні відповідають вимогам підпункту 2.1 пункту 2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (обсяг постачання товару/послуги 49.41 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання).
На офіційному сайті Державної фіскальної служби України оприлюднено критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій (з урахуванням внесених змін, погоджених Міністерством фінансів згідно листа від 06.08.2019 № 26010-06-5/20111), затверджені в.о. Голови Державної фіскальної служби України 07.08.2019.
Відповідно до підпункту 2.1 пункту 2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій , операція, відображена у податковій накладній / розрахунку коригування, відповідає критеріям ризиковості здійснення операцій, якщо обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку(ий) подано на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр), дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 відсотків загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД та послуг з кодами згідно з ДКПП, перелік яких визначено ДФС відповідно до додатка, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в Таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).
Втім, згідно правової позиції Верховного Суду, викладеної, зокрема, у постанові від 02.04.2019 по справі №822/1878/18, листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні статті 117 Конституції України, а відтак не є джерелом права відповідно до статті 7 КАС України. Акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством.
Відтак, суд дійшов висновку про необґрунтованість зупинення відповідачем реєстрації податкових накладних позивача №9 від 10.10.2019, №10 від 10.10.2019, №23 від 21.10.2019, №24 від 21.10.2019, №25 від 21.10.2019, №26 від 21.10.2019, №27 від 21.10.2019 з підстав відповідності зазначених податкових накладниї вимогам підпункту 2.1 пункту 2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій .
Відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин): у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (підпункти 1-4 пункту 13); перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (пункт 14); письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг) (пункт 15); підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства (пункт 21).
Судом встановлено та підтверджується наявними у матеріалах справи доказами направлення контролюючому органу первинних документів на підтвердження господарських операцій, за якими позивачем виписано податкові накладні, у реєстрації яких позивачу було відмовлено, а саме: договір про надання транспортно-експедиційних послуг від 27.06.2019 №270619/2, укладений між ТОВ ТСК ТРАНС (Перевізник) та ТОВ Камелія-Н (Замовник), згідно якого Замовник доручає, а Перевізник бере на себе зобов`язання від свого імені за оплату і за рахунок Замовника надавати останньому транспортно-експедиційні послуги, які пов`язані з організацією та/або виконанням перевезень вантажів Замовника в регіональному сполученні, а Замовник зобов`язується приймати та оплачувати надані Перевізнику послуги на умовах, викладених у цьому договорі; додатки до зазначеного договору; товарно-транспортні накладні, згідно яких ТОВ ТСК ТРАНС здійснювались перевезення вантажу ТОВ Камелія-Н в межах території України; акти надання послуг, згідно яких ТОВ ТСК ТРАНС надано ТОВ Камелія-Н транспортно-експедиторські послуги; оборотно-сальдові відомості по рахунку 361 та виписки з банківського рахунку позивача, з яких убачається оплата ТОВ Камелія-Н транспортно-експедиторських послуг, наданих ТОВ ТСК ТРАНС ; договір купівлі-продажу товарів з використанням паливних карток від 24.06.2019 №31ПК-8433/19 на постачання ПП ОККО-БІЗНЕС КОНТРАКТ паливно-мастильних матеріалів ТОВ ТСК ТРАНС ; свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, згідно яких підтверджується наявність у власності ТОВ ТСК ТРАНС транспортних засобів за допомогою яки здійснювались перевезення вантажів ТОВ Камелія-Н .
Судом враховано, що підставою для відмови в реєстрації податкових накладних ТОВ ТСК ТРАНС №9 від 10.10.2019, №10 від 10.10.2019, №23 від 21.10.2019, №24 від 21.10.2019, №25 від 21.10.2019, №26 від 21.10.2019, №27 від 21.10.2019 є ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
Втім, під час розгляду справи судом встановлено надання позивачем відповідачу відповідних документів на підтвердження зазначеної у податкових накладних інформації, в тому числі банківських виписок та оборотно-сальдової відомості по рахунку 361, яких, за висновком суду, достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних ТОВ ТСК ТРАНС №9 від 10.10.2019, №10 від 10.10.2019, №23 від 21.10.2019, №24 від 21.10.2019, №25 від 21.10.2019, №26 від 21.10.2019, №27 від 21.10.2019.
Відтак, суд дійшов висновку про необґрунтованість спірних рішення про відмову в реєстрації податкових накладних ТОВ ТСК ТРАНС №9 від 10.10.2019, №10 від 10.10.2019, №23 від 21.10.2019, №24 від 21.10.2019, №25 від 21.10.2019, №26 від 21.10.2019, №27 від 21.10.2019.
Тому, підлягають задоволенню вимоги про скасування рішень від 28.12.2019 №1425374/43040214, від 28.12.2019 №1425373/43040214, від 28.12.2019 №1425372/43040214, від 28.12.2019 №1425371/43040214, від 28.12.2019 №1425370/43040214, від 28.12.2019 №1425368/43040214, від 28.12.2019 №1425369/43040214 комісії Головного управління ДПС у Київській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних позивача.
Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТОВ ТСК ТРАНС №9 від 10 .10. 2019, №10 від 10 .10. 2019, №23 від 21 .10. 2019, №24 від 21 .10. 2019, №25 від 21 .10.2019, №26 від 21 .10. 2019, №27 від 21 .10. 2019, суд зазначає, що відповідно до підпункту 201.1, пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
Пунктом 28 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), окрім іншого, визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246.
Відповідно до пункту 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Згідно пункту 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.
Втім, Європейський суд з прав людини у пункті 50 рішення від 13.01.2011 (остаточне) по справі Чуйкіна проти України (case of Chuykina v. Ukraine) (Заява № 28924/04) зазначив про те, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює право на суд , в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі Голдер проти Сполученого Королівства (Golder v. the United Kingdom), пп. 2836, Series A № 18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати вирішення спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах Мултіплекс проти Хорватії (Multiplex v. Croatia), заява № 58112/00, пункт 45, від 10.07.2003, та Кутіч проти Хорватії (Kutic v. Croatia), заява № 48778/99, пункт 25, ECHR 2002-II).
Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи і не спростовано відповідачем, надані позивачем документи складено з дотриманням вимог законодавства, втім не були розглянуті Комісією. Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.
З метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішено, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні ТОВ ТСК ТРАНС №9 від 10.10.2019, №10 від 10.10.2019, №23 від 21.10.2019, №24 від 21.10.2019, №25 від 21.10.2019, №26 від 21.10.2019, №27 від 21.10.2019 у Єдиному реєстрі податкових накладних датою направлення їх на реєстрацію позивачем.
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, положень проаналізованого законодавства, наявних у матеріалах справи доказів та наведених сторонами аргументів, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову в повному обсязі.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 14714,00 грн. (платіжне доручення від 04.08.2020 №707 на суму 14714,00 грн., відтак на користь позивача слід присудити судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 14714,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань призначених для Державної податкової служби України.
Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Київській області: від 28.12.2019 №1425374/43040214 про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 10.10.2019 в ЄРПН; від 28.12.2019 №1425373/43040214 про відмову в реєстрації податкової накладної №10 від 10.10.2019 в ЄРПН; від 28.12.2019 №1425372/43040214 про відмову в реєстрації податкової накладної №23 від 21.10.2019 в ЄРПН; від 28.12.2019 №1425371/43040214 про відмову в реєстрації податкової накладної №24 від 21.10.2019 в ЄРПН; від 28.12.2019 №1425370/43040214 про відмову в реєстрації податкової накладної №25 від 21.10.2019 в ЄРПН; від 28.12.2019 №1425368/43040214 про відмову в реєстрації податкової накладної №26 від 21.10.2019 в ЄРПН; від 28.12.2019 №1425369/43040214 про відмову в реєстрації податкової накладної №27 від 21.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні товариства з обмеженою відповідальністю ТСК ТРАНС №9 від 10.10.2019, №10 від 10.10.2019, №23 від 21.10.2019, №24 від 21.10.2019, №25 від 21.10.2019, №26 від 21.10.2019, №27 від 21.10.2019 датою їх направлення товариством з обмеженою відповідальністю ТСК ТРАНС на реєстрацію.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю ТСК ТРАНС судові витрати в розмірі 14714,00 грн. (чотирнадцять тисячі сімсот чотирнадцять грн. 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань, призначених для Державної податкової служби України.
Позивач - товариство з обмеженою відповідальністю ТСК ТРАНС (ідентифікаційний код 43040214, місцезнаходження: 07415, Київська область, Броварський район, с. Зазим`є, вул. Радгоспна, 2).
Відповідачі:
- Державна податкова служба України (ідентифікаційний код 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8);
- Головне управління ДПС у Київській області (ідентифікаційний код 43141377, місцезнаходження: 03680, м. Київ-151, вул. Народного Ополчення, 5а).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Згідно пункту 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, провадженими у зв`язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення. Суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином.
Суддя Колеснікова І.С.
Дата виготовлення і підписання повного тексту рішення - 02 березня 2021 року .
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.03.2021 |
Оприлюднено | 05.03.2021 |
Номер документу | 95272820 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Колеснікова І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні