Постанова
від 22.02.2021 по справі 440/2178/20
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 лютого 2021 р.Справа № 440/2178/20 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Бартош Н.С.,

Суддів: Чалого І.С. , Подобайло З.Г. ,

за участю секретаря судового засідання Щеглової Г.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Полтавського окружного адміністративного суду (головуючий суддя І інстанції О.О. Кукоба) від 14.07.2020 року (повний текст складено 14.07.20 року) по справі №440/2178/20

за позовом ОСОБА_1

до Головного управління ДФС у Полтавській області

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, ОСОБА_1 , звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просила: визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 24.05.2019 №№ 6006487-5227-1607, 6006480-5257-1607, 6006482-5257-1607, 6006484-5257-1607, 6006486-5257-16707, 5972243-5257-1607, 5972245-5257-1607, 5914502-5257-1607, 5914504-5257-1607 та від 27.05.2019 №№ 6209995-5257-1607, 6209989-5257-1607, 6209991-5257-1607.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що на безпідставність нарахування позивачу податкового зобов`язання зі сплати орендної плати за землю за 2019 рік на підставі спірних податкових повідомлень-рішень, оскільки розмір та порядок внесення орендної плати визначений договорами оренди землі.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 14.07.2020 року по справі №440/2178/20 в задоволенні позовних вимог відмовлено.

Позивач не погодилася з рішенням суду першої інстанції та подала апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права з підстав, викладених в апеляційній скарзі.

Відповідач подав відзив на апеляційну скаргу, в якому наполягає на законності рішення суду першої інстанції, просить залишити його без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

В судовому засіданні представник відповідача проти задоволення апеляційної скарги заперечував, просив залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Представник позивача підтримав доводи апеляційної скарги, просив її задовольнити, рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників у судовому засіданні, перевіривши рішення суду першої інстанції, дослідивши доводи апеляційної скарги та відзив на неї, колегія суддів дійшла висновку про те, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що позивачем з Головним управлінням Держгеокадастру у Полтавській області та Полтавською обласною державною адміністрацією укладено ряд договорів оренди землі, на умовах яких ОСОБА_1 набула право строкового платного користування земельними ділянками для ведення фермерського господарства:

площею 0,7498 га кадастровий номер 5321386900:00:006:0313 (на території Удовиченківської сільської ради Зіньківського району Полтавської області) /а.с. 25-32/;

площею 32,9650 га кадастровий номер 5321386900:00:002:0309 (на території Удовиченківської сільської ради Зіньківського району Полтавської області) /а.с. 33-37/;

площею 33,00 га кадастровий номер 5321386400:00:040:0303 (на території Тарасівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області) /а.с. 42-48/;

площею 5,0135 га кадастровий номер 5321381700:00:002:0010 (на території Дейкалівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області) /а;.с. 50-55/;

площею 0,8400 га кадастровий номер 5321386900:00:007:0306 (на території Удовиченківської сільської ради Зіньківського району Полтавської області) /а.с. 61-67/;

площею 2,2763 га кадастровий номер 5321386900:00:006:0312 (на території Удовиченківської сільської ради Зіньківського району Полтавської області) /а.с. 68-74/;

площею 4,7353 га кадастровий номер 5321386900:00:001:0311 (на території Удовиченківської сільської ради Зіньківського району Полтавської області) /а.с. 76-82/;

площею 0,8778 га кадастровий номер 5321386900:00:001:0310 (на території Удовиченківської сільської ради Зіньківського району Полтавської області) /а.с. 84-90/;

площею 3,3559 га кадастровий номер 5321381400:00:001:0302 (на території Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області) /а.с. 92-98/;

площею 4,1893 га кадастровий номер 5321381400:00:001:0300 (на території Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області) /а.с. 99-106/;

площею 2,1890 га кадастровий номер 5321386400:00:061:0300 (на території Тарасівської сільської ради Зіньківського; району Полтавської області) /а.с. 107-114/;

площею 1,5787 га кадастровий номер 5321386400:00:061:0302 (на території Тарасівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області) /а.с. 115-122/.

Цими договорами визначено розмір орендної плати за землю, а також встановлено, що орендна плата вноситься щомісячно у розмірі 1/12 частини річної суми протягом 30 календарних днів наступного за останнім днем звітного (податкового) місяця.

Залученими до матеріалів справи копіями витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права підтверджено, що за ОСОБА_1 зареєстровано інше речове право, а саме - право оренди земельної ділянки на вищеперелічені земельні ділянки /а.с. 169, 176-177, 184-185, 192-193, 200-201, 222-223, 234-235/.

На підставі інформації, наданої Великопавлівською, Дейкалівського, Тарасівською, Удовиченківською сільськими радами Зіньківського району Полтавської області, відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та договорів оренди землі Головним управлінням ДФС у Полтавській області відповідно до п. 286.5 ст. 286 Податкового кодексу України сформовані податкові повідомлення-рішення форми "Ф":

від 24.05.2019 № 6006487-5257-1607 про визначення позивачу суми податкового зобов`язання за платежем "Орендна плата з фізичних осіб, 18010900" за 2019 рік у розмірі 489,37 грн (щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5321386900:00:006:0313) /а.с. 13/;

від 24.05.2019 № 6006480-5257-1607 про визначення ОСОБА_1 суми податкового зобов`язання за платежем "Орендна плата з фізичних осіб, 18010900" за 2019 рік у розмірі 19463,51 грн (щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5321386900:00:001:0311) /а.с. 14/;

від 24.05.2019 № 6006482-5257-1607 про визначення позивачу суми податкового зобов`язання за платежем "Орендна плата з фізичних осіб, 18010900" за 2019 рік у розмірі 1485,65 грн (щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5321386900:00:006:0312) /а.с. 15/;

від 24.05.2019 № 6006484-5257-1607 про визначення платнику податків суми податкового зобов`язання за платежем "Орендна плата з фізичних осіб, 18010900" за 2019 рік у розмірі 480,23 грн (щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5321386900:00:007:0306) /а.с. 16/;

від 24.05.2019 № 6006486-5257-1607 про визначення ОСОБА_1 суми податкового зобов`язання за платежем "Орендна плата з фізичних осіб, 18010900" за 2019 рік у розмірі 572,91 грн (щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5321386900:00:001:0310) /а.с. 17/;

від 24.05.2019 № 5972243-5257-1607 про визначення позивачу суми податкового зобов`язання за платежем "Орендна плата з фізичних осіб, 18010900" за 2019 рік у розмірі 45027,79 грн (щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5321386900:00:002:0309) /а.с. 18/;

від 24.05.2019 № 5972245-5257-1607 про визначення платнику податків суми податкового зобов`язання за платежем "Орендна плата з фізичних осіб, 18010900" за 2019 рік у розмірі 30059,97 грн (щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5321381700:00:002:0010) /а.с. 19/;

від 24.05.2019 № 5914502-5257-1607 про визначення позивачу суми податкового зобов`язання за платежем "Орендна плата з фізичних осіб, 18010900" за 2019 рік у розмірі 2877,86 грн (щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5321381400:00:001:0302) /а.с. 20/;

від 24.05.2019 № 5914504-5257-1607 про визначення ОСОБА_1 суми податкового зобов`язання за платежем "Орендна плата з фізичних осіб, 18010900" за 2019 рік у розмірі 3592,55 грн (щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5321381400:00:001:0300) /а.с. 21/;

від 27.05.2019 № 6209995-5257-1607 про визначення позивачу суми податкового зобов`язання за платежем "Орендна плата з фізичних осіб, 18010900" за 2019 рік у розмірі 1877,18 грн (щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5321386400:00:061:0300) /а.с. 22/;

від 27.05.2019 № 6209989-5257-1607 про визначення ОСОБА_1 суми податкового зобов`язання за платежем "Орендна плата з фізичних осіб, 18010900" за 2019 рік у розмірі 1030,36 грн (щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5321386400:00:061:0302) /а.с. 23/;

від 27.05.2019 № 6209991-5257-1607 про визначення позивачу суми податкового зобов`язання за платежем "Орендна плата з фізичних осіб, 18010900" за 2019 рік у розмірі 79948,36 грн (щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5321386400:00:040:0303) /а.с. 24/.

Не погоджуючись із вищезазначеними податковими повідомленнями-рішеннями, позивач звернулася до суду першої інстанції із вищевказаними позовними вимогами

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог суд першої інстанції дійшов до висновку, що відповідачем доведено правомірність спірних податкових повідомлень-рішень.

В доводах апеляційної скарги позивач по справі послалася на те, що вона є орендарем земельних ділянок саме на підставі укладених Договорів оренди, в яких чітко визначений розмір орендної плати, а також строк і порядок її оплати. Вказала, що між Орендодавцем і Орендарем наявні договірні умови, які регулюються нормами Цивільного кодексу, Закону України "Про оренду землі", Земельним кодексом, отже питання виплати орендної плати можуть залежати лише від умов договору, і ніяким чином не регулюються нормами Податкового законодавства. Розмір, умови та строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди. В Договорах оренди, укладених між нею, як Орендарем та ГУ Держгеокадастру у Полтавській області, як Орендодавцем чітко визначені строки внесення орендної плати- "щомісячно у розмірі 1/12 частини річної орендної плати на розрахункові рахунки в у відповідний місцевий бюджет сільської ради (Удовиченківської, Дейкалівської, Великопавлівської або ж Тарасівської) Зіньківського району Полтавської області, протягом 30 календарних днів наступного за останнім днем звітного (податкового) місяця".

Також зазначила, що відповідно до Податкового кодексу України поняття плата за землю включає в себе два різних види, які не є тотожними між собою і залежать від того, кому належить земельна ділянка. Це земельний податок та орендна плата. Якщо земельна ділянка відноситься до державної чи комунальної власності, то за користування нею орендатором має сплачуватися орендна плата, а якщо ж земельна ділянка належить іншій особі на праві власності, то власником або землекористувачем сплачується податок на землю.

Вказує, що судом першої інстанції не взято до уваги, що норми п.286.5 ПК України стосуються направлення податкових повідомлень-рішень саме стосовно земельного податку, який сплачується у разі, якщо земельна ділянка на праві власності належить фізичній або юридичній особі, в даному випадку земельні ділянки перебувають в оренді.

Направлення податкових повідомлень-рішень щодо сплати орендної плати чинним Податковим кодексом України не встановлено.

Таким чином, винесення контролюючим органом податкових повідомлень-рішень щодо сплати саме орендної плати за земельну ділянку, не відповідає положенням Податкового кодексу України, яким передбачено інший порядок визначення розміру і умов сплати орендної плати.

Також вказала, що умови укладених Договорів оренди не можуть бути змінені без участі Сторін таких Договорів лише податковими повідомленнями-рішеннями.

Колегія суддів погоджується із загальним висновком суду першої інстанції та відхиляє доводи апелянта, з огляду на наступне.

Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - це обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (пп. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 ПК України.

Згідно вимог п. 1 ст. 288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 01 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік.

Судовим розглядом встановлено, що Дейкалівська сільська рада направила до Зіньківської ДПІ Гадяцького управління ГУ ДФС у Полтавській області Перелік орендарів, з якими укладено договори оренди землі державної або комунальної власності на території Дейкалівської сільської ради станом на 01 лютого 2019 року. Згідно вказаного переліку, ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 ) на території Дейкалівської сільської ради надано в оренду наступні земельні ділянки:

- кадастровий номер 5321381700:00:002:0011, площею 10,0405 га (договір оренди від 19.12.2017 року, строк дії договору оренди - 7 років, нормативна грошова оцінка (далі -НГО) землі 168 517,18 грн, дата витягу про НГО землі-2017 рік, розмір орендної плати 26,72 % від НГО);

- кадастровий номер 5321381700:00:002:0010, площею 5,0135 га (договір оренди від 19.12.2017 року , строк дії договору оренди - 7 років, НГО землі 112499,89 грн, дата витягу про НГО землі-2017 рік, розмір орендної плати 26,72% від НГО).

Тарасівська сільська рада направила до Зіньківської ДПІ Гадяцького управління ГУ ДФС у Полтавській області Перелік орендарів, з якими укладено договори оренди землі державної або комунальної власності на території Тарасівської сільської ради станом на 01 лютого 2019 року. Згідно вказаного переліку, ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 ) та за межами населених пунктів на території Тарасівської сільської ради надано в оренду наступні земельні ділянки:

- кадастровий номер 5321386400:00:061:0302, площею 1.5787 га (договір оренди від 01.07.2017 року, строк дії договору оренди -7 років, розмір орендної плати визначений в договорі складає 1 030,36 грн в рік, що становить 12 % від НГО;

- кадастровий номер 5321386400:00:061:0301, площею 2,3283га (договір оренди від 26.05.2016 року, строк дії договору оренди - 7 років, НГО землі не проведена, розмір орендної плати визначений в договорі складає 1013,06 грн в рік, що становить 8 % від НГО ;

- кадастровий номер 5321386400:00:040:0303, площею 33,0000 га (договір оренди від 26.05.2016 року, строк дії договору оренди -7 років, НГО землі не проведена, розмір орендної плати визначений в договорі з урахуванням додаткової угоди складає 87612,57 грн в рік, що становить 12 % від НГО ;

- кадастровий номер 5321386400:00:061:0300, площею 2,189 га (договір оренди від 01.09.2017 року, строк дії договору оренди - 7 років, ГІГО землі не проведена, розмір орендної плати визначений в договорі складає 1877,18 грн в рік, 12 % від НГО.

Згідно з ч. ч. 1, 5 ст. 6 Закону України Про оренду землі орендарі набувають право оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі. Право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону.

Головним управлінням Держгеокадастру у Полтавській області укладено Договори оренди землі з ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 ) за межами населених пунктів Удовиченківської сільської ради Зіньківського району. Згідно витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та копій Договорів оренди землі ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 ) за межами населених пунктів на території Удовиченківської сільської ради Зіньківського району надано в оренду наступні земельні ділянки:

- кадастровий номер 5321386900:00:006:0312, площею 2,2763 га (договір оренди від 01.09.2017 року , строк дії договору оренди - 7 років, розмір орендної плати визначений в договорі складає 1485,65 грн в рік, що становить 12 % від НГО;

- кадастровий номер 5321386900:00:001:0310, площею 0,8778 га (договір оренди від 01.09.2017 року , строк дії договору оренди - 7 років, розмір орендної плати визначений в договорі складає 572,91 грн в рік, що становить 12 % від НГО;

- кадастровий номер 5321386900:00:006:0313, площею 0,7498 га (договір оренди від 01.09.2017 року , строк дії договору оренди - 7 років, розмір орендної плати визначений в договорі складає 489,37 грн в рік, що становить 12 % від НГО;

- кадастровий номер 5321386900:00:001:0311, площею 4,7353 га (договір оренди від 01.09.2017 року , строк дії договору оренди - 7 років, розмір орендної плати визначений в договорі складає 19463,51грн в рік, що становить 12 % від НГО;

- кадастровий номер 5321386900:00:007:0306, площею 0,84 га (договір оренди від 15.02.2017 року , строк дії договору оренди - 7 років, розмір орендної плати визначений в договорі складає 480,23 грн в рік, що становить 8 % від НГО.

Головним управлінням Держгеокадастру у Полтавській області укладено Договори оренди землі з ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 ) за межами населених пунктів Великопавлівської сільської ради Зіньківського району. Згідно витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та копій Договорів оренди землі, ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 ) за межами населених пунктів на території Великопавлівської сільської ради Зіньківського району надано в оренду наступні земельні ділянки:

- кадастровий номер 5321381400:00:001:0300, площею 4,1893 га (договір оренди від 01.09.2017 року , строк дії договору оренди - 7 років, розмір орендної плати визначений в договорі складає 3592,55 грн в рік, що становить 12 % від НГО:

- кадастровий номер 5321381400:00:001:0302, площею 3,3559 га (договір оренди від 01.09.2017 року , строк дії договору оренди - 7 років, розмір орендної плати визначений в договорі складає 2877,86 грн в рік, що становить 12 % від НГО.

Згідно зі ст. 289 ПК України, для визначення розміру орендної плати використовується НГО земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин щороку розраховує величину коефіцієнта індексації НГО земель, на який індексується НГО сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення станом на 1 січня поточного року.

Оскільки, згідно договорів оренди, орендарем визначено ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_2 ), яка не зареєстрована фізичною особою-підприємцем, то сплата орендної плати за землю повинна проводитись нею згідно отриманих податкових повідомлень-рішень в розмірі, визначеному в цих податкових повідомленнях-рішеннях.

Також колегія суддів зазначає, що згідно договорів оренди земельних ділянок позивач зобов`язувалася сплачувати 1/12 річної суми орендної плати щомісячно. Разом з тим, згідно даних інтегрованої картки платника податків, щомісячні суми сплати відсутні.

Положеннями п. 286.5 ст. 286 ПК України встановлено, що нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 цього Кодексу.

Відповідно до п. 287.5 ст. 287 ПК України податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Фізичними особами у сільській та селищній місцевості земельний податок може сплачуватися через каси сільських (селищних) рад або рад об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про приймання податкових платежів. Форма квитанції встановлюється у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу.

Відповідно до п. 288.1 ст. 288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Так, відповідно до п. 9 договорів оренди, укладених Головним управлінням Держгеокадастру у Полтавській області з ОСОБА_1 орендна плата вноситься орендарем у формі та відповідному відсотковому розмірі визначеному в договорі, від нормативної грошової оцінки земельної ділянки за рік оренди.

Обчислення розміру орендної плати за землю державної або комунальної власності здійснюється з урахуванням її цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.

Відповідно до п. 288.7 ст. 288 ПК України податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.

Під час вирішення спірних правовідносин суд першої інстанції обґрунтовано послався на те, що положення статті 288 ПК України "Орендна плата" містять бланкетну норму про те, що податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 -287 цього розділу.

Отже, на порядок обчислення орендної плати поширюються загальні вимоги ПК України стосовно порядку обчислення плати за землю.

Також, судом першої інстанції правильно зазначено, що в силу положень пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 ПК України поняття "плата за землю" включає в себе як земельний податок, що сплачується землевласниками, так і орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності, платниками якої є землекористувачі.

Відповідно до вимог п. 286.5 ст. 286 ПК України нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають платнику податку у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу.

З урахуванням цього, помилковими є твердження апелянта про те, що положення п. 286.5 ст. 286, 287.5 ст. 287 ПК України не поширюються на порядок обчислення орендної плати для цілей сплати цього платежу фізичними особами.

Відповідно до пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 ПК України плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Строки внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності встановлюються відповідно до Податкового кодексу України та не підлягають встановленню за згодою сторін у договорі оренди землі.

Згідно з пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п. 31.1 ст. 31 ПК України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Згідно з п. 38.1 ст. 38 ПК України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Податковим кодексом України встановлено обов`язок орендаря земельної ділянки сплачувати земельний податок у формі орендної плати. Об`єктом орендної плати за землю є земельна ділянка, надана в оренду, а суб`єктом сплати даного платежу є орендар земельної ділянки. Орендна плата є формою сплати земельного податку за користування земельною ділянкою, визначеною податковим законодавством.

Аналогічний висновок щодо застосування норм права викладено в постанові Верховного Суду від 12.02.2019 у справі № 822/3241/15.

Таким чином, Податковим кодексом України встановлено обов`язок орендаря земельної ділянки сплачувати земельний податок у формі орендної плати. Об`єктом орендної плати за землю є земельна ділянка, надана в оренду, а суб`єктом сплати даного платежу є орендар земельної ділянки. Орендна плата є формою сплати земельного податку за користування земельною ділянкою, визначеною податковим законодавством.

Враховуючи те, що позивачем не надано належних та допустимих доказів, що свідчили б про відсутність у неї обов`язку зі сплати орендної плати за землю, чи порушення контролюючим органом вимог чинного податкового законодавства під час прийняття оскаржених рішень, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що відповідачем доведено правомірність спірних податкових повідомлень-рішень.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Згідно ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

У відповідності до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Підсумовуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив оскаржуване рішення відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, а тому підстави для його скасування або зміни відсутні.

Керуючись ст. ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 326, 327 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 14.07.2020 року по справі №440/2178/20 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України відповідно до вимог ст.327, ч.1 ст.329 КАС України.

Головуючий суддя (підпис)Н.С. Бартош Судді (підпис) (підпис) І.С. Чалий З.Г. Подобайло

Повний текст постанови складено 03.03.2021 року

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.02.2021
Оприлюднено04.03.2021
Номер документу95275564
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/2178/20

Постанова від 22.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Постанова від 22.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 18.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 18.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 10.11.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 11.09.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 11.09.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 27.07.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Рішення від 14.07.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

Ухвала від 13.05.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні