Постанова
від 17.02.2021 по справі 179/564/20
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

17 лютого 2021 року м. Дніпросправа № 179/564/20

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - судді Білак С.В. (доповідач), суддів: Олефіренко Н.А., Шальєвої В.А., секретар судового засідання - Лащенко Р.В., за участю позивача ОСОБА_1 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судового засідання Третього апеляційного адміністративного суду у м. Дніпрі апеляційну скаргу Магдалинівської селищної ради Магдалинівського району Дніпропетровської області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31.08.2020 року в адміністративній справі №179/564/20 (суддя у 1 інстанції Тулянцева І.В.) за позовом ОСОБА_1 до Магдалинівської селищної ради Магдалинівського району Дніпропетровської області про скасування рішень, поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся з позовом до Магдалинівської селищної ради Магдалинівського району Дніпропетровської області, в якому просив:

- скасувати рішення сесії відповідача від 12.03.2020 року №360-45/VII "Про недовіру Топчинському сільському голові ОСОБА_1 ";

- скасувати рішення сесії відповідача від 13.03.2020 року №363-45/VII "Про дострокове припинення повноважень Топчинського сільського голови ОСОБА_1 ";

- поновити ОСОБА_1 на роботі на посаді сільського голови;

- стягнути з відповідача середній заробіток за весь час вимушеного прогулу в сумі 22 804,76 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначалося, що в порушення норм законодавства, на черговій 45 сесії VII скликання Топчинської сільської ради, правонаступником якої є Магдалинівська селищна рада Магдалинівського району Дніпропетровської області, було розглянуто питання про недовіру сільському голові та дострокове припинення його повноважень. Водночас, жоден із депутатів сільської ради із заявами про внесення питання про недовіру сільському голові та про дострокове припинення повноважень Топчинського сільського голови не звертався, у зв`язку з чим, ці питання в порядку денному були відсутні. Окрім того рішення про дострокове припинення повноважень сільського голови не містить конкретного обґрунтування обставин, які стали підставою для дострокового припинення повноважень сільського голови. До того ж, здійснюване таємне голосування також проведено з порушенням. Згідно з протоколу лічильної комісії від 12.03.2020 року з 10 депутатів за дострокове за припинення повноважень сільського голови проголосувало 5, не підтримали дострокове припинення повноважень також 5, у зв`язку з чим рішення по даному питанню не було прийнято. Однак в протоколі сесії факт проведення голосування не занесено, а зроблено відмітку про перерву засідання сесії на наступний день для вирішення остаточного питання щодо дострокового припинення повноважень сільського голови. 13.03.2020 року було проведене повторне таємне голосування щодо дострокового припинення повноважень сільського голови, за результатами якого 10 - за, проти - 1. Проте, проведення повторного голосування суперечить ст.45 Регламенту Топчинської сільської ради.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31.08.2020 року адміністративний позов задоволено. Скасовано рішення 45 сесії сьомого скликання Топчинської сільської ради Магдалинівського району Дніпропетровської області від 12.03.2020 року №360-45/VII "Про недовіру Топчинському сільському голові ОСОБА_1 ". Скасовано рішення 45 сесії сьомого скликання Топчинської сільської ради Магдалинівського району Дніпропетровської області від 13.03.2020 року №363-45/VII "Про дострокове припинення повноважень Топчинського сільського голови ОСОБА_1 ". Поновлено ОСОБА_1 на роботі на посаді Топчинського сільського голови Магдалинівського району з 13 березня 2020 року. Стягнуто з Топчинської сільської ради Магдалинівського району Дніпропетровської області на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу з 14.03.2020 року по 31.08.2020 року в сумі 119 206,70 грн. без урахування податків та зборів.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на неповне з`ясування обставин та недоведеність обставин, які мають значення по справі, порушення норм процесуального та матеріального права, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким відмовити у задоволені позовних вимог.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що Закон України Про місцеве самоврядування не визначає підстав, з яких може бути прийнято рішення про недовіру сільському, селищному, міському голові, та наслідків прийняття такого рішення. При цьому, прийняття сільською радою рішення про недовіру сільському голові відноситься до виключних повноважень саме сільської ради.

Позивач у судовому засіданні просив залишити рішення суду першої інстанції без змін.

Представник відповідача у судове засідання не з`явився.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, доводи позивача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що 10.11.2015 року визнано повноваження сільського голови Топчинської сільської ради Коваля Володимира Володимировича, про що прийнято рішення Топчинської сільської ради від 10.11.2015 р. № 2-1/VII.

21.02.2020 року Топчинським сільським головою ОСОБА_1 прийнято розпорядження №16-а-р про скликання чергової 45 сесії Топчинської сільської ради VII скликання на 12 березня 2020 р. на 09:00 год.

Згідно із протоколом від 12.03.2020 р. 45 сесії Топчинської сільської ради VII скликання на сесії депутатами було затверджено: порядок денний з внесеними доповненнями, звіт про виконання сільського бюджету за 2019 рік, технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських споруд (присадибна ділянка), проекти землеустрою щодо відведення земельної ділянки власність для ведення особистого селянського господарства, скасовано частково рішення сесії №341-43/VII, затверджені розпорядження сільського голови, прийняті в міжсесійний період з 24.01.2020 р. по 12.03.2020 р., проведено голосування щодо недовіри Топчинському сільському голові ОСОБА_1 та оголошено про результати голосування, затверджено регламент з питань проведення таємного голосування щодо дострокового припинення повноважень Топчинського сільського голови ОСОБА_1 , обрано лічильну комісію, затверджено бюлетень для голосування про припинення повноважень Топчинського сільського голови, проведено таємне голосування з дострокового припинення повноважень Топчинського сільського голови, оголошено результати таємного голосування про рівну кількість голосів та оголошено перерву до 13.03.2020 р. за наявності пропозиції про повторне голосування щодо припинення повноважень Топчинського сільського голови, проведено повторне таємне голосування 13.03.2020 р. з дострокового припинення повноважень Топчинського сільського голови, оголошено результати повторного голосування та прийняття рішення за його результатами про дострокове припинення повноважень сільського голови.

12.03.2020 р. рішенням Топчинської сільської ради Магдалинівського району Дніпропетровської області 45 сесії VII скликання від 12.03.2020 року №360-45/VII "Про недовіру Топчинському сільському голові ОСОБА_1 " керуючись п.10 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сесія сільської ради вирішила висловити недовіру Топчинському сільському голові ОСОБА_1 .

13.03.2020 р. рішенням Топчинської сільської ради Магдалинівського району Дніпропетровської області 45 сесії VII скликання від 13.03.2020 року №363-45/VII "Про дострокове припинення повноважень Топчинського сільського голови ОСОБА_1 " відповідно до ч.2, 3 ст.42, ч.2,3 ст.79 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", регламенту Топчинської сільської ради та враховуючи підсумки таємного голосування, 45 сесія сільської ради VII вирішила:

1.Достроково припинити повноваження Топчинського сільського голови Магдалинівського району Дніпропетровської області ОСОБА_1 .

2.Звільнити ОСОБА_1 із займаної посади відповідно до законодавства України.

3.Виключити ОСОБА_1 зі складу виконавчого комітету Топчинської сільської ради VII скликання.

4.Визначити, що з моменту дострокового припинення повноважень Топчинського сільського голови ОСОБА_1 і до моменту початку повноважень сільського голови, обраного на позачергових виборах відповідно до законодавства України, повноваження Топчинського сільського голови Магдалинівського району Дніпропетровської області тимчасово здійснює секретар Топчинської сільської ради ОСОБА_2.

5.Доручити секретарю Топчинської сільської ради ОСОБА_2 підписати рішення Топчинської сільської ради "Про дострокове припинення повноважень Топчинського сільського голови ОСОБА_1 ".

6.Відповідальній за кадрову роботу Топчинської сільської ради ОСОБА_3 оформити звільнення відповідно до законодавства про працю.

7.Головному бухгалтеру Топчинської сільської ради ОСОБА_5 здійснити розрахунок з ОСОБА_1 при звільненні відповідно до чинного законодавства про працю.

8.Секретарю Топчинської сільської ради ОСОБА_2 у термін, визначений частиною третьою статті 42 Закону України " Про місцеве самоврядування в Україні" звернутись до Верховної Ради України з клопотанням щодо призначення позачергових виборів Топчинського сільського голови.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів виходить з наступного.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97).

Частинами першою-третьою статті 12 Закону № 280/97 визначено, що сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідно села (добровільного об`єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста.

Сільський, селищний, міський голова обирається відповідною територіальною громадою на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування в порядку, визначеному законом, і здійснює свої повноваження на постійній основі. Строк повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на чергових місцевих виборах, визначається Конституцією України.

Сільський, селищний, міський голова очолює виконавчий комітет відповідної сільської, селищної, міської ради, головує на її засіданнях.

На сільських, селищних, міських голів поширюються повноваження та гарантії депутатів рад, передбачені законом про статус депутатів рад, якщо інше не встановлено законом (частина 5 статті 12 Закону № 280/97).

Згідно з частиною першою статті 42 Закону № 280/97-ВР повноваження сільського, селищного, міського голови починається з моменту оголошення відповідною сільською, селищною, міською виборчою комісією на пленарному засіданні ради рішення про його обрання.

Частиною третьою статті 42 Закону № 280/97-ВР передбачено, що повноваження сільського, селищного, міського голови можуть бути припинені достроково у випадках, передбачених статтею 79 цього Закону, що має наслідком звільнення його з посади.

За змістом частин першої-другої статті 79 Закону № 280/97-ВР повноваження сільського, селищного, міського голови вважаються достроково припиненими у разі:

1) його звернення з особистою заявою до відповідної ради про складення ним повноважень голови;

2) припинення його громадянства;

3) набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього;

3-1) набрання законної сили рішенням суду про притягнення його до відповідальності за правопорушення, пов`язане з корупцією, яким накладено стягнення у виді позбавлення права займати посади або займатися діяльністю, що пов`язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування;

3-2) набрання законної сили рішенням суду про визнання його активів або активів, набутих за його дорученням іншими особами або в інших передбачених статтею 290 Цивільного процесуального кодексу України випадках, необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави;

4) відкликання з посади за народною ініціативою;

5) визнання його судом недієздатним, безвісно відсутнім або оголошення таким, що помер;

6) його смерті.

Повноваження сільського, селищного, міського голови можуть бути також достроково припинені, якщо він порушує Конституцію або закони України, права і свободи громадян, не забезпечує здійснення наданих йому повноважень.

Відповідно до частини третьої статті 79 Закону № 280/97-ВР повноваження сільського, селищного, міського голови за наявності підстав, передбачених абзацом першим частини другої цієї статті, можуть бути припинені достроково за рішенням місцевого референдуму або за рішенням відповідної ради, прийнятим шляхом таємного голосування не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради.

Крім того, згідно з пунктом 10, пунктом 16 частини першої статті 26 Закону № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, зокрема,

прийняття рішення про недовіру сільському, селищному, міському голові;

прийняття рішення щодо дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови у випадках, передбачених цим Законом.

Системний аналіз наведених правових положень свідчить, що повноваження сільського голови можуть бути припинені достроково в разі не забезпечення ним здійснення наданих йому повноважень за рішенням відповідної ради, прийнятим шляхом таємного голосування не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради.

При цьому, прийняття депутатами відповідної ради рішення про недовіру голові такої ради є самостійною підставою для дострокового припинення повноважень голови, оскільки продовження виконання своїх обов`язків таким головою, якому висловлено недовіру, суперечитиме засадам місцевого самоврядування, які відповідно до статті 4 Закону № 280/97-ВР ґрунтуються на принципі виборності як представницьких органів - сільських, селищних, міських рад, так і сільських, селищних міських голів.

Однак, таке рішення повинно бути прийнято депутатами у строгій відповідності до порядку визначеного законом, тобто з дотриманням всіх законодавчо-встановлених умов, про що також зазначив Верховний Суд у постановах від 18.04.2018 р. у справі № 235/4046/16-а, від 22.10.2019 р. у справі №817/451/18.

Відповідно до ст. 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно.

Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Частина 15 статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", зокрема, встановлює, що скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради, з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

10 листопада 2015 р. рішенням Топчинської сільської ради №10-1/VІІ затверджено Регламент Топчинської сільської ради VІІ скликання (далі - Регламент).

Згідно зі статтею 2 розділу І Регламенту регламент сільської ради є нормативним актом, який передбачає порядок скликання і проведення сесії сільської ради, підготовки і розгляду нею питань, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань.

Відповідно до статей 5-7 розділу ІІ Регламенту сільська рада проводить свою роботу сесійно. Сесію можуть бути як чергові, так і позачергові. Сесії сільської ради складаються з пленарних засідань, а також засідань постійних комісій, що проводяться між ними.

Сесія є правомочною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу сільської ради.

Для визначення її правомочності при прийнятті рішення беруться дані про реєстрацію депутатів, яка проводиться на початку пленарного засідання. У разі відсутності кворуму для прийняття рішення голосуючий може перенести голосування на інший час, про що депутатам повідомляється додатково.

Рішення ради приймається відкритим, у тому числі поіменним, або таємним голосуванням більшістю депутатів від загального складу сільської ради, крім випадків, передбачених Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" і цим регламентом.

Рішення з процедурних питань приймається простою більшістю голосів депутатів сільської ради, присутніх на пленарному засіданні.

Відповідно до статті 15 розділу ІІІ Регламенту пропозиції до порядку денного сесії вносяться головою сільської ради, постійними комісіями, депутатами і головою районної ради не пізніше як за 15 днів до відкриття чергової сесії.

Пропозиції щодо кожного питання, яке пропонується включити до проекту порядку денного сесії, подаються з супровідною запискою і проектом рішення, яке пропонується прийняти з цього питання. Проекти рішень повинні бути юридично обґрунтованими (стаття 16 розділу ІІІ Регламенту).

Пропозиції до порядку денного, внесені пізніше зазначеного терміну, або під час чергової сесії, вносяться на розгляд сільської ради після обговорення та підготовки висновку про доцільність їх включення до порядку денного сесії відповідною постійною комісією (стаття 17 розділу ІІІ Регламенту).

З матеріалів справи слідує, що 45 чергова сесія Топчинської сільської ради VІІ скликання скликана розпорядженням від 21.02.2020 р. № 16-а-р Топчинського сільського голови Ковалем В.В. на 12 березня 2020 р. о 09:00 год. в приміщенні Топчинської сільської ради.

Згідно з розпорядженням від 21.02.2020 р. № 16-а-р на розгляд сесії винесено наступні питання:

1. Звіт про виконання сільського бюджету за 2019 рік;

2. Про внесення змін до рішення сесії сільської ради від 16.12.2019 року №336-43/VII "Про сільський бюджет на 2020 рік";

3. Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) на території Топчинської сільської ради;

4. Про затвердження проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства;

5. Про скасування рішення сесії Топчинської сільської ради;

6. Про надання дозволу на складання проекту відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства;

7. Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) на території Топчинської сільської ради;

8. Затвердження розпоряджень сільського голови, прийнятих в міжсесійний період.

Згідно із протоколом 45 сесії Топчинської сільської ради VII скликання від 12 березня 2020 року засідання чергової 45 сесії розпочато о 09:00год., у роботі сесії зареєструвались та прийняли участь 10 депутатів сільської ради.

Із змісту означеного протоколу вбачається, що під час затвердження порядку денного виступили:

Торяник Л.І. депутат від виборчого округу №9, яка запропонувала внести до черги денного питання про вираз недовіри сільському голові та дострокове припинення його повноважень як Топчинського сільського голови.

Було поставлено на голосування питання про внесення до черги денного питань про вираз недовіри сільському голові та дострокове припинення його повноважень як Топчинського сільського голови.

За результатами відкритого голосування: за " 10", проти "не має", утрималось "не має", усього 10 (а.с.157 т.1), відтак за результатами голосування вирішили: внести до черги денної 45 сесії VII скликання такі питання з доповненням:

1.Про виконання сільського бюджету за 2019 рік.

2.Про внесення змін до рішення сесії сільської ради від 16.12.2019 року № 336-43/VII "Про сільський бюджет на 2020 рік".

3.Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд ( присадибна ділянка) на території Топчинської сільської ради.

4.Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства.

5.Про скасування рішення сесії № 341-43/VII від 17.12.2019 року.

6.Про надання дозволу на складання проекту відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства.

7.Про надання дозволу на складання проекту відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) на території Топчинської сільської ради.

8.Про затвердження розпоряджень сільського голови, прийнятих в міжсесійний період.

9.Про недовіру Топчинському сільському голові ОСОБА_1 .

10.Про дострокове припинення повноважень Топчинського сільського голови

ОСОБА_1 .

Таким чином, під час проведення чергової 45 сесії Топчинської сільської ради VII скликання, скликаної за розпорядженням сільського голови від 21.02.2020 р. № 16-а-р, та затвердження порядку денного депутатом сільської ради було запропоновано внести доповнення до черги порядку денного та включити питання (пункти 9 та 10), які не були винесені на розгляд сесії згідно із розпорядженням від 21.02.2020 р. № 16-а-р.

Водночас, відповідно до регламенту Топчинської сільської ради від 10.11.2015 р. пропозиції до порядку денного сесії вносяться головою сільської ради, постійними комісіями, депутатами і головою районної ради не пізніше як за 15 днів до відкриття чергової сесії. Пропозиції щодо кожного питання, яке пропонується включити до проекту порядку денного сесії, подаються з супровідною запискою і проектом рішення, яке пропонується прийняти з цього питання. Проекти рішень повинні бути юридично обґрунтованими (статті 15-16 розділу ІІІ Регламенту).

При цьому, пропозиції до порядку денного, внесені пізніше зазначеного терміну, або під час чергової сесії, вносяться на розгляд сільської ради після обговорення та підготовки висновку про доцільність їх включення до порядку денного сесії відповідною постійною комісією (стаття 17 розділу ІІІ Регламенту).

Разом з тим, в матеріалах справи відсутні докази того, що відповідачем дотримано вимоги статті 17 розділу ІІІ Регламенту щодо внесення пропозицій до порядку денного під час чергової 45 сесії Топчинської сільської ради VII скликання.

Також матеріали справи не містять доказів обговорення і надання висновку відповідною постійною комісією про доцільність включення питань про недовіру сільському голові та дострокове припинення його повноважень до порядку денного чергової сесії.

З огляду не наведене, колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції, що Топчинською сільською радою VII скликання Магдалинівського району Дніпропетровської області порушено процедуру внесення пропозицій до порядку денного під час чергової 45 сесії, внаслідок чого всупереч положень Регламенту були включені та розглянуті питання, що стали підставою для прийняття оспорюваних у даній справі рішень.

Безпідставними є посилання відповідача щодо дотримання процедури включення пропозиції до порядку денного під час засідання чергової 45 сесії з огляду на те, що 11 березня 2020 року відбулось засідання постійної комісії з питань діяльності ради, місцевого самоврядування та депутатської етики Топчинської сільської ради, на якій виступали депутати та прийшли до висновку, що сільський голова діє всупереч інтересам територіальної громади та значно ускладнює роботу сільської ради та депутатського корпусу, про що складено відповідний протокол постійної комісії від 11.03.2020 р.

Так, відповідно до статей 67, 68 розділу ХІ Регламенту постійні комісії за дорученням сільської ради або за власною ініціативою попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, сільського бюджету звіту про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан і розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які відносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують висновки з цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями. За результатами вивчення і розгляду питань постійні комісії готують висновки і рекомендації, які приймаються більшістю голосів від загального складу комісії і підписуються головою комісії. А в разі його відсутності - секретарем комісії. Протоколи засідань комісії підписуються головуючим на засіданні та секретарем комісії.

Зважаючи на викладене, постійні комісії вивчають і готують питання, які відносяться на розгляд ради, готують висновки з цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями. Саме за результатом вивчення і розгляду цих питань готуються висновки і рекомендації.

Проте, відповідачем не надано належних доказів того, що питання про недовіру сільському голові та дострокового припинення повноважень вже були предметом розгляду сесії сільської ради, виносились на розгляд ради або були заплановані на сесію ради на час засідання постійної комісії.

З урахуванням викладеного, протокол засідання постійної комісії з питань діяльності ради, місцевого самоврядування та депутатської етики Топчинської сільської ради від 11.03.2020 р. не є висновком постійної комісії про доцільність включення питань про недовіру сільському голові та дострокове припинення його повноважень до порядку денного чергової сесії в розумінні статті 17 розділу ІІІ, статей 67,67 ХІ Регламенту, відтак не спростовує порушення відповідачем процедури внесення пропозицій до порядку денного під час чергової 45 сесії щодо розгляду питань про недовіру сільському голові та про дострокове припинення його повноважень.

Крім того, з протоколу 45 сесії Топчинської сільської ради VII скликання від 12 березня 2020 р. не вбачається, що під час обговорення питання про недовіру сільському голові були оголошені висновки засідання постійної комісії з питань діяльності ради, місцевого самоврядування та депутатської етики Топчинської сільської ради, яке відбулось 11.03.2020 р., що виключає обізнаність усіх депутатів сільської ради про таке засідання та про питання, які ній розглядались.

Також слід зазначити, що згідно із протоколом чергової 45 сесії Топчинської сільської ради VII скликання від 12 березня 2020 року при розгляді питання, внесеного до порядку денного сесії за №10 "Про дострокове припинення повноважень Топчинського сільського голови ОСОБА_1 " обрано лічильну комісію та затверджено текст виборчого бюлетеня.

За результатами таємного голосування по питанню № 10 порядку денного:

підтримано припинення повноважень Топчинського сільського голови - 5 голосів;

не підтримано припинення повноважень Топчинського сільського голови - 5 голосів;

недійсних бюлетенів - не має (а.с.168 т.1).

Відповідний результат таємного голосування депутатів по питанню припинення повноважень сільського голови ОСОБА_1 , а саме: 5 голосів - "за" та 5 голосів - "проти", підтверджений в судовому засіданні бюлетенями по припиненню повноважень Топчинського сільського голови 12.03.2020 р. (а.с.148-159 т.2) та протоколом засідання лічильної комісії Топчинської сільської ради VII скликання від 12.03.2020 року (а.с.201 т. 1).

Відповідно до частини третьої статті 79 Закону № 280/97-ВР повноваження сільського, селищного, міського голови за наявності підстав, передбачених абзацом першим частини другої цієї статті, можуть бути припинені достроково за рішенням місцевого референдуму або за рішенням відповідної ради, прийнятим шляхом таємного голосування не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради.

Як встановлено матеріалами справи, загальна кількість депутатів, обраних до складу до Топчинської сільської ради, становить 12 депутатів, відповідно - 2/3 від загального складу Топчинської сільської ради становить 8 голосів.

Отже, в силу положень частини третьої статті 79 Закону № 280/97-ВР та результатів таємного голосування по припиненню повноважень Топчинського сільського голови ОСОБА_1 від 12.03.2020 р., про що складено протокол лічильної комісії від 12.03.2020 р., 5 голосів не достатньо для прийняття рішення про припинення повноважень сільського голови.

При цьому, суд першої інстанції вірно зазначив, що законодавством України не передбачено можливості повторного голосування з питання дострокового припинення повноважень сільського голови в разі недостатньої кількості голосів депутатів для прийняття рішення за результатами таємного голосування з цього питання.

Норма Закону № 280/97-ВР про волевиявлення не менш як двох третин голосів від загального складу ради при прийнятті рішення про дострокове припинення повноважень голови сільських, селищних, міських рад у сукупності з вимогою про таємне голосування є важливим елементом гарантій місцевого самоврядування в Україні та має на меті гарантувати засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Таким чином, посилання відповідача в якості правомірності перенесення повторного голосування на Регламент сільської ради є хибними.

Не обґрунтовано відповідачем і те, що згідно зі Списком депутатів, які отримали бюлетені для голосування про припиненню повноважень Топчинського сільського голови 13.03.2020 р., бюлетені отримано 11 (одинадцятьма) депутатами, в тому числі депутатом ОСОБА_4 . Проголосовано за припинення повноважень сільського голови також 11 (одинадцятьма) депутатами, про що свідчить протокол №2 засідання лічильної комісії Топчинської сільської ради VII від 13.03.2020 р.

Водночас, із змісту протоколу чергової 45 сесії Топчинської сільської ради VII скликання від 12 березня 2020 року на початку сесії зареєструвались та приймали участь 10 депутатів сільської ради з 12 обраних. Серед зареєстрованих на початку сесії депутатів депутат ОСОБА_4 відсутня.

З огляду на наведене, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що рішення Топчинської сільської ради від 12.03.2020 року №360-45/VII "Про недовіру Топчинському сільському голові ОСОБА_1 " та рішення Топчинської сільської ради від 13.03.2020 року №363-45/VII "Про дострокове припинення повноважень Топчинського сільського голови ОСОБА_1 " ухвалені з порушенням процедури їх прийняття.

Відповідно до частини другої статті 235 КЗпП України при винесенні рішення про поновлення на роботі орган, який розглядає трудовий спір, одночасно приймає рішення про виплату працівникові середнього заробітку за час вимушеного прогулу або різниці в заробітку за час виконання нижчеоплачуваної роботи, але не більш як за один рік. Якщо заява про поновлення на роботі розглядається більше одного року, не з вини працівника, орган, який розглядає трудовий спір, виносить рішення про виплату середнього заробітку за весь час вимушеного прогулу.

Розрахунок суми заробітної плати за час вимушеного прогулу здійснюється на підставі постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження порядку обчислення середньої заробітної плати" від 08.02.1995 № 100 (далі - Порядок № 100).

Згідно з абзацу п`ятого пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України від 24 грудня 1999 року № 13 "Про практику застосування судами законодавства про оплату праці", оскільки справляння і сплата прибуткового податку з громадян є відповідно обов`язком роботодавця та працівника, суд визначає суму, що підлягає стягненню на користь позивача, без утримання цього податку й інших обов`язкових платежів, про що зазначає в резолютивній частині рішення.

Колегія суддів наголошує, що відповідачем жодним чином не спростовується, здійснений судом першої інстанції, розрахунок середнього заробітку за весь час вимушеного прогулу, а тому суд апеляційної інстанції вважає правильним висновок суду першої інстанції щодо стягнення на користь позивача середнього заробітку за час вимушеного прогулу з 13.03.2020 року по 31.08.2020 року у розмірі 119 206,70 грн. без урахування обов`язкових відрахувань.

З урахуванням викладеного суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що судом першої інстанції повно з`ясовані обставин, що мають значення для справи, висновки, викладені у рішенні суду першої інстанції, відповідають обставинам справи, судом першої інстанції правильно застосовано норми матеріального права та норми процесуального права, а тому відсутні підстави для скасування рішення суду першої інстанції та ухвалення нового рішення.

Доводи апеляційної скарги не спростовують правильності прийнятого судом першої інстанції судового рішення.

Керуючись статтями 242, 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Магдалинівської селищної ради Магдалинівського району Дніпропетровської області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31.08.2020 року в адміністративній справі №179/564/20 - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31.08.2020 року в адміністративній справі №179/564/20 - залишити без змін.

Вступна та резолютивна частини постанови складені в нарадчій кімнаті та проголошені в судовому засіданні 17.02.2021 року, в повному обсязі постанова складена відповідно до ст. 243 КАС України.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та відповідно до ст.328 КАС України касаційному оскарженню не підлягає.

Головуючий - суддя С.В. Білак

суддя Н.А. Олефіренко

суддя В.А. Шальєва

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.02.2021
Оприлюднено04.03.2021
Номер документу95276189
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —179/564/20

Постанова від 17.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Постанова від 17.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 27.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 27.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 13.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 16.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 16.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 26.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Рішення від 31.08.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Рішення від 31.08.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні