Рішення
від 24.02.2021 по справі 520/18753/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 лютого 2021 р. № 520/18753/2020

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спірідонова М.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Фермерського господарства "ДУ-АН" (62801, Харківська область, Печенізький район, смт. Печеніги, вул. Чурилова, 54) до Головного управління ДПС у Харківській області (61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач, Фермерське господарство "ДУ-АН", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 21.10.2020 №2053763/43283136 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної Фермерського господарства «ДУ-АН» від 18.09.2020 №1;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 18.09.2020 №1, оформлену та подану ФГ «ДУ-АН» , датою фактичного її подання;

- стягнути з Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46. м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43143704) за рахунок бюджетних асигнувань витрати по оплаті судового збору на користь Фермерського господарства «ДУ-АН» (62801, Харківська обл., Печенізький р-н, смт. Печеніги, вул. Чурилова, 54, код ЄДРПОУ 43283136) у розмірі 2102,00 грн. (дві тисячі сто дві гривні 00 копійок).

В обґрунтування позову зазначено, що рішення Комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 21.10.2020 №2053763/43283136 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної Фермерського господарства «ДУ-АН» від 18.09.2020 №1 є протиправним та таким, що винесене з порушенням норм чинного законодавства України, а тому підлягає скасуванню, у зв`язку з чим просить суд зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 18.09.2020 №1, оформлену та подану ФГ «ДУ-АН» , датою фактичного її подання.

Ухвалою суду від 24.12.2020 року відкрито спрощене провадження по справі та запропоновано відповідачам надати відзив на позов.

Представником відповідача - Головного управління ДПС у Харківській області, 11.01.2021 року надано відзив на позовну заяву, в якому він просив відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог, та зазначає, що Фермерське господарство «ДУ-АН» не подано усіх первинних документів на розблокування податкової накладної, а саме: документів на зберігання ТМЦ (про, що зазначено у спірному рішенні), визначених в п. 6 Постанови КМУ від 11.12.2019 № 1165 для підтвердження відсутності наявності ризику за податковими накладними, а отже рішення комісії Головного управління ДПС в Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийняті відповідно до чинного законодавства.

14 січня 2021 року до суду від представника позивача надійшла відповідь на відзив, в якій позивач позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити в повному обсязі.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини, виходить з наступних підстав та мотивів.

Судом встановлено, що позивач - Фермерське господарство «ДУ-АН» , зареєстровано як юридичну особу в ЄДР за ідентифікаційним кодом юридичної особи 43283136.

Фермерське господарство ДУ-АН є платником податку на додану вартість.

Основними видами діяльності позивача за КВЕД є: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний): 01.13 Вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів; 01.19 Вирощування інших однорічних і дворічних культур; 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві; 01.63 ГІісляурожайна діяльність; 01.64 Оброблення насіння для відтворення; 10.61 Виробництво продуктів борошномельно- круп`яної промисловості; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 77.31 Надання в оренду сільськогосподарських машин і устатковання; 47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 47.29 Роздрібна торгівля іншими продуктами харчування в спеціалізованих магазинах; 47.81 Роздрібна торгівля з лотків і на ринках харчовими продуктами, напоями та тютюновими виробами; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

Судом встановлено, що у користуванні фермерського господарства є 14 земельних ділянок загальної площею 51,2103 га., 4 з них, площею 8 га, належать ОСОБА_1 , усі інші земельні ділянки перебувають у користуванні господарства на підставі договорів оренди земельних ділянок (документи додаються).

Також у власності господарства є транспортний засіб Камаз та причіп. Окрім цього в розпорядженні господарства є техніка, яка орендується.

З метою здійснення господарської діяльності 11 вересня 2020 року між ФГ ДУ-АН (Продавець) та ТОВ Стратег-Агро (Покупець) було укладено договір купівлі-продажу №11/09-2020.

Відповідно до пунктів 1.1., 1.2. зазначеного договору продавець зобов`язується передати товар у власність Покупцеві в кількості та асортименті, визначеному цим Договором, а покупець зобов`язується прийняти товар та сплатити за нього певну грошову суму. Товар, який підлягає поставці за цим договором є соняшник.

Згідно п. 4.1. договору покупець проводить оплату Товару в національній валюті України шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок продавця. Покупець зобов`язується проводити оплату товару у два етапи: 80% вартості товару сплачується покупцем протягом 2-х робочих днів з моменту завантаження (поставки) товару у транспортні засоби та отримання покупцем усіх документів на товар, що визначені у п. 3.3. Остаточний розрахунок проводиться покупцем протягом 2-х робочих днів після отримання покупцем документів, що визначені у п. 3.3. (якщо їх не було надано раніше).

13 вересня 2020 року ТОВ Стратег-Агро , відповідно до умов договору, виставлено рахунок №1 від 13.09.2020 та поставлено товар - насіння соняшника кількістю 18.120 т на загальну вартість 229 580,33 грн. (у тому числі ПДВ у сумі 38263.39 грн.).

Відповідно до умов договору 14 вересня 2020 року від ТОВ Стратег-Агро на рахунок ФГ ДУ-АН надійшла оплата за соняшник у сумі 183664,26 грн.

18 вересня 2020 року ФГ ДУ-АН сформовано податкову накладну №1 на суму 229580.33 грн. (у тому числі ПДВ 38263.39 грн.) та направлено її на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.

18 вересня 2020 року позивачу надійшла квитанція №9237206767 від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДПС України, з якої товариством встановило, що документ прийнято, реєстрація зупинена.

Підставами для зупинення реєстрації вище наведеної податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1206 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину затишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції, господарству запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК.

15 жовтня 2020 року ФГ ДУ-АН , засобами електронного зв`язку, направлено до ГУ ДПС у Харківській області, повідомлення №1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПЦ/РК. реєстрація яких зупинена із відповідними поясненнями.

Разом з поясненнями позивачем надано копії документів на підтвердження здійснення господарської операції, а саме: договір поставки №1792/20/188 від 22.04.2020р., додаток до договору поставки №1792/20/188 від 22.04.2020р.. видаткова накладна до договору поставки, акт витрати насіння і садивного матеріалу, договір оренди сільськогосподарської техніки №12/05/2020 від 12.05.2020р.. акт надання послуг до договору оренди сільськогосподарської техніки, договір купівлі-продажу №11/09-2020 від 11.09.20р. укладений з ТОВ Стратег-Агро . видаткова накладна до договору купівлі-продажу №11/09-2020. ТТН №1 від 13.09.2020р., пояснення по суті здійсненої господарської операції та таблицю даних платника податку на додану вартість.

Квитанцією №2 підтверджено прийняття контролюючим органом повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій.

20 жовтня 2020 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДПС України надійшло рішенням про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №2048796/43283136. з якого вбачається, що за результатами розгляду таблиці даних платника податку прийнято рішення про її неврахування в зв`язку з відсутністю пояснення.

21 жовтня 2020 року позивачем засобами електронного зв`язку, направлено до ГУ ДПС у Харківській області повідомлення про надання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріями ризиковості платника податку, але дану таблицю було не прийнято.

Того ж дня, 21 жовтня 2020 року комісією ГУ ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №2053763/43283136 від 21.10.2020 р. про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної Фермерського господарства ДУ-АН від 18.09.2020 №1, з підстав ненадання платником податку документів, в тому числі: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси. акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити), розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

28 жовтня 2020 року ФГ ДУ-АН , засобами електронного зв`язку, додатково направлено до ГУ ДПС у Харківській області пакет документів: таблицю даних платника податку на додану вартість, пояснення, витяги з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, договори оренди земельних ділянок з витягами про державну реєстрацію, штатний розпис, наказ про призначення директора, наказ про запровадження суміщення посад, форми 20-ОПГІ з квитанціями, договір найму (оренди) транспортного засобу від 08.05.2020р.. договір оренди обладнання №12/05/2020 від 12.05.2020р. з актом надання послуг від 11.06.2020р.. договір поставки №1792/20/188 від 22.04.2020р. та ВИ №30965 від 22.04.2020р., договір №ДГ-049/Н від 22.04.2020р. та ВИ №203 від 24.04.2020р.. договір купівлі-продажу бланків-дозволів та паливних карток для отоварення Г1ММ №ДГ-0000832 від 10.03.2020р.. договір купівлі-продажу пального через мережу АЗС за старт картами №52-к від 24.06.2020р.. договір ДГ- 053/ЗЗР від 18.05.2020р.. договір поставки №32/27740С від 20.05.2020р., договір постачання №11984 від 01.01.2020р., договір поставки №10 від 18.07.2020р., посвідчення тракториста- машиніста № НОМЕР_1 від 09.04.2004р.. свідоцтво про реєстрацію транспортних засобів № НОМЕР_2 та № НОМЕР_3 , договір оренди сільськогосподарської техніки №04/09-01 від 04.09.2020р. з актом надання послуг від 07.09.2020р., договір купівлі-продажу №11/09-2020 від 11.09.2020р. разом із ВИ №1 від 13.09.2020р.. ТТН №1 від 13.09.2020р., платіжне доручення №345 від 14.09.2020р., податкова накладна №1 від 18.09.2020р., квитанція про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №1 від 18.09.2020р., рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до податкової накладної №1 від 18.09.2020р.

Квитанцією №2 підтверджено прийняття контролюючим органом пакету документів.

03 листопада 2020 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДПС України надійшло рішенням про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №9280524273 від 28.10.2020, з якого вбачається, що за результатами розгляду таблиці даних платника податку прийнято рішення про її неврахування в зв`язку з виявленням невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам.

Господарством оскаржено вищевказані рішення Комісії ГУ ДПС у Харківській області в адміністративному порядку до ДПС України.

Рішенням за результатами розгляду скарг залишено без задоволення, рішення Комісії ГУ ДПС у Харківської області - без змін.

Позивач, вбачаючи в зазначеному порушення своїх прав, звернувся за їх захистом до суду.

Суд, надаючи оцінку спірним правовідносинам, зазначає наступне.

Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).

Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі по тексту - Порядок №520).

Відповідно до пунктів 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки -фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» , «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналізуючи вище зазначені положення суд зазначає, що законодавець визначив два етапи реєстрації податкових накладних: перший це зупинення реєстрації податкової накладної, який є проміжним перед прийняттями рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та другий, це сам етап прийняття рішення податковим органом.

Виходячи зі змісту вказаних норм, суд приходить до висновку, що рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.

Судом також встановлено, що в квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних позивача зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем до контролюючого органу було надіслано пояснення та копії документів, що підтверджується повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які підтверджують реальність здійснення операції по вказаним податковим накладним.

Комісією Головного управління ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації були прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений термін.

Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.

Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Харківській області від 21.10.2020 №2053763/43283136 є протиправним та таким, що винесене з порушенням норм чинного законодавства України.

Згідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Фермерського господарства "ДУ-АН" (62801, Харківська область, Печенізький район, смт. Печеніги, вул. Чурилова, 54) до Головного управління ДПС у Харківській області (61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 21.10.2020 №2053763/43283136 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної Фермерського господарства «ДУ-АН» від 18.09.2020 №1.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 18.09.2020 №1, оформлену та подану ФГ «ДУ-АН» , датою фактичного її поданн.;

Стягнути з Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46. м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43143704) за рахунок бюджетних асигнувань витрати по оплаті судового збору на користь Фермерського господарства «ДУ-АН» (62801, Харківська обл., Печенізький р-н, смт. Печеніги, вул. Чурилова, 54, код ЄДРПОУ 43283136) у розмірі 2102,00 грн. (дві тисячі сто дві гривні 00 копійок).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Спірідонов М.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.02.2021
Оприлюднено05.03.2021
Номер документу95307944
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/18753/2020

Ухвала від 20.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 28.12.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 28.12.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 22.12.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 13.12.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 13.12.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 18.05.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 15.04.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Рішення від 24.02.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

Ухвала від 14.01.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні