ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 620/1263/19 Суддя (судді) першої інстанції: Лобан Д.В.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 лютого 2021 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
судді-доповідача: Собківа Я.М.,
суддів: Глущенко Я.Б., Черпіцької Л.Т.,
за участю секретаря: Яковіна Б.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області на рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 21 липня 2020 року у справі за адміністративним позовом Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 до Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень,
ВСТАНОВИВ:
Позивач Фізична особа - підприємець ОСОБА_1 звернувся до Чернігівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, у якому просив визнати протиправними та скасувати прийняті Головним управлінням ДФС у Чернігівській області податкові повідомлення-рішення від 01 квітня 2019 року: № 00004121305, № 00004101305, № 00004141305, № 00004151305, № 00004111305, № 00004131305.
Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 21 липня 2020 року адміністративний позов задоволено частково.
Визнано протиправним та скасовано частково податкове повідомлення - рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області від 01.04.2020 № 00004101305 на суму податкового зобов`язання по податку на доходи фізичних осіб у розмірі 298884,62 грн та щодо штрафної (фінансової) санкції на суму 74726,16 грн.
Визнано протиправним та скасовано частково податкове повідомлення - рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області від 01.04.2020 № 00004141305 щодо збільшення податкового зобов`язання по податку на додану вартість у розмірі 321413,00 грн та щодо штрафної (фінансової) санкції на суму 80353,25 грн.
Визнано протиправним та скасовано частково податкове повідомлення - рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області від 01.04.2020 № 00004111305 щодо податкового зобов`язання по військовому збору у розмірі 22828,04 грн та щодо штрафної (фінансової) санкції у сумі 5647,01 грн.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області від 01.04.2020 № 00004151305 на суму завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду за серпень 2018 року, в розмірі 23586,00 грн.
У задоволенні іншої частини вимог відмовлено.
Не погодившись із вказаним рішенням суду, Головне управління Державної податкової служби у Чернігівській області подало апеляційну скаргу, в якій скаржник просить скасувати рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 21 липня 2020 року та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.
Апелянт мотивує свої вимоги тим, що судом першої інстанції неповністю з`ясовані обставини справи, порушено норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Відповідно до ч.1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Заслухавши у відкритому судовому засіданні суддю-доповідача, представників сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що ФОП ОСОБА_1 зареєстрований Чернігівським міським управлінням юстиції 12.07.1999 року, про що зроблено запис у журналі реєстраційних справ за № 240.
З 14.07.1999 року позивач перебуває на податковому обліку та є платником ПДВ, що підтверджується свідоцтвом від 01.07.2017 року № 200345282.
Головним управлінням ДФС у Чернігівській області була проведена документальна планова виїзна перевірка фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 , рнокпп НОМЕР_1 щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів за період з 01.01.2016 по 31.12.2018, дотримання законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 по 31.12.2018.
За результатами перевірки органом Держаної фіскальної служби складено акт про результати документальної планової виїзної перевірки від 12.03.2019 року за № 146/13/ НОМЕР_1 .
На підставі складеного акту перевірки Головним управлінням ДФС у Чернігівській області було прийнято податкові повідомлення-рішення:
-№ 00004121305 від 01.04.2019 по збільшенню грошового зобов`язання на загальну суму 544346,64 грн, в тому числі: за платежем єдиний податок фізичних осіб за порушення абз. 3 п. 291.4 ст. 291, абз. 3 п.п. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298, п. 295.3 ст. 295 Податкового кодексу України від 02.12.10 № 2755-VI, із змінами та доповненнями, на збільшення податкового зобов`язання в розмірі 435 477,31 грн та застосування на підставі абз.1 п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України від 02.12.10 № 2755-VI, із змінами та доповненнями, штрафних (фінансових) санкцій в сумі 108 869,33 грн;
-№ 00004101305 від 01.04.2019 по збільшенню грошового зобов`язання на загальну суму 1006291,94 грн, в тому числі: за платежем податок на доходи фізичних осіб, що сплачується за результатами річного декларування за порушення п. 177.2, п. 177.1 ст. 177 Податкового кодексу України від 02.12.10 № 2755-VI, із змінами та доповненнями, на збільшення податкового зобов`язання в розмірі 805033,55 грн та застосування на підставі абз.1 п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України від 02.12.10 № 2755-VI, із змінами та доповненнями, штрафних (фінансових) санкцій в сумі 201258,39 грн;
-№ 00004141305 від 01.04.2019 по збільшенню грошового зобов`язання на загальну суму 788 5 78,75 грн, в тому числі: за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) за порушення абз. 3 п.п. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298, п. 183.2, п. 183.4 ст. 183, п. 181.1 ст. 181, п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 198.6 ст. 198, п. 200.1, п. 200.2 ст. 200 Податкового кодексу України від 02.12.10 № 2755-VI, із змінами та доповненнями, на збільшення податкового зобов`язання в розмірі 630 863,00 грн та застосування на підставі абз. 1 п. 123. 1 ст. 123 Податкового кодексу України від 02.12.10 № 2755-VI, із змінами та доповненнями, штрафних (фінансових) санкцій в сумі 157715,75 грн;
- № 00004151305 від 01.04.2019 на суму завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду за серпень 2018 року на підставі порушення п. 54.3.2 п. 54.3 ст.53 та згідно з п. 185.1 ст. 185, п. 198.6 ст. 198, п. 200.1, п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України від 02.12.10 № 2755-VI, із змінами та доповненнями, в розмірі 23586,00 грн;
-№ 00004111305 від 01.04.2019 по збільшенню грошового зобов`язання на загальну суму 83797,66 грн, в тому числі: за платежем військовий збір, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування за порушення п.п. 1.1 п п.16-1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України від 02.12.10 № 2755-VI, із змінами та доповненнями на збільшення податкового зобов`язання в розмірі 67086,13 грн та застосування на підставі абз. 1 п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України від 02.12.10 № 2755-VI, із змінами та доповненням, штрафних (фінансових) санкцій в сумі 16711,53 грн.
Щодо вимоги про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 01.04.2020 року № 00004101305 щодо суму податкового зобов`язання по податку на доходи фізичних осіб та штрафної (фінансової) санкції, колегія суддів зазначає наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, ФОП ОСОБА_1 01.01.2015 року подав до Чернігівської ОДПІ заяву про право застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності. ФОП ОСОБА_1 віднесено до 3 групи платників єдиного податку.
Згідно руху коштів по рахунку НОМЕР_2 ОСОБА_1 в AT "УКРСИББАНК" за період с 01.01.2016 по 31.12.2018 оборот дебетовий оборот становив 30834288,42 грн, кредитовий оборот 30 834 383,68 грн.
Відповідно до виписки по рахунку ФОП ОСОБА_1 № НОМЕР_3 в АБ "Південний" за період з 01.01.2016 по 31.2018 дебетовий оборот становив 17446 660,77 грн, кредитовий оборот становив 17446700,91 грн.
Згідно з довідки по рахунку № НОМЕР_4 за період з 01.03.2017 по 22.02.2019 оборот по даному рахунку відсутні.
Як вбачається з книги обліку доходів № 2358/1, ФОП ОСОБА_1 зазначено дохід за III квартал 2016 року в розмірі 2 269 807,90 грн. Інформація щодо доходу за III квартал та ІV квартал 2016 року в книзі обліку доходів відсутня.
Власні кошти, які фізична особа - підприємець на загальній системі оподаткування зараховуються на розрахунковий рахунок, не включаються до складу доходу (виручки у грошовій формі та натуральній) та не відображається у Книзі обліку доходів та витрат, що також підтверджується листом ДФС у м. Києві від 18.12.2015 року № 4024/К/26-15-12-02-14.
Аналіз руху коштів по рахунку НОМЕР_2 ОСОБА_1 в AT "УКРСИББАНК" за період с 01.01.2016 по 31.12.2016 свідчить, що в 2016 ФОП ОСОБА_1 було знято по чекам сума в розмірі 2570000,00 грн.
Враховуючи вищевикладене, сума в розмірі 554430,00 грн, яка надійшла на рахунок НОМЕР_2 , відкритий в АТ "УКРСИББАНК" за період с 01.01.2016 по 31.12.2016, не відноситься до складу доходів ФОП ОСОБА_1 .
Таким чином, за період з 01.01.2016 по 31.01.2016 ФОП ОСОБА_1 перевищено обсяг доходу в розмірі 5000000,00 грн, обсяг виручки за даний період склав суму у розмірі 7901 408,38 грн.
Як вбачається із руху коштів по рахунку НОМЕР_2 ОСОБА_1 в AT "УКРСИББАНК" за період з 01.01.2016 по 31.12.2018 ФОП ОСОБА_1 була сплачена сума єдиного податку за 2016 - 2017 роки в розмірі 327276,71 грн.
З дослідження податкової декларації платника єдиного податку фізичної особи підприємця вбачається, що за перше півріччя 2017 року нараховано за звітний період сума в розмірі 77363,76 грн.
З аналізу особового рахунку по єдиному податку вбачається, що відповідно до податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи підприємця № 91508233788 від 01.08.2017, термін сплати - 19.08.2017, було нарахована сума в розмірі 77363,76 грн, яка була сплачена платіжним дорученням №262 від 17.08.2017.
При цьому слід зазначити, згідно особовому рахунку по єдиному податку станом на 31.12.2017 рахується переплата 7,09 грн.
Згідно абз. 3 пп. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 ПК України платники єдиного податку зобов`язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, у таких випадках та в строки: у разі перевищення протягом календарного року і обсягу доходу платниками єдиного податку третьої групи з першого чистка місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення.
Враховуючи вищевикладене з 01.01.2017 року ФОП ОСОБА_1 зобов`язаний був перейти на сплату інших податків і зборів (загальна система оподаткування).
Згідно акту перевірки №146/13/ НОМЕР_1 ФОП ОСОБА_1 перейшов на сплату інших податків і зборів (загальна система оподаткування) з 01.07.2017 року.
Згідно абз. 1 п. 293.4 ст. 293 ПК України зазначено, що ставка єдиного податку встановлюється для платників єдиного податку першої - третьої групи (фізичні особи- підприємці) у розмірі 15 % до суми перевищення обсягу доходу, визначеного у підпунктах 1, 2, 3 п. 291.4 статті 291 ПК України. Таким чином, судом першої інстанції встановлено, що обсяг виручки за період з 01.01.2016 по 31.12.2016 ФОП ОСОБА_1 склав 7901408,38 грн, сума перевищення визначеного абз. 3 п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу обсягу виручки становить 2901408,38 грн (7 901 408,38 - 5 000 000,00 = 2901408,38 грн).
Враховуючи вищезазначене, сума єдиного податок з фізичних осіб, що підлягає нарахуванню та сплаті по ФОП ОСОБА_1 , визначається з врахуванням п. 291.4 ст. 291 та абз.1 п.293.4 ст.293 ПК України.
Ставкою 5 % оподатковується 5000 000,00 грн, сума податку становить 20000,00 грн (5 000 000,00 * 5 %), за ставкою 15 % оподатковується 2 901 408,38 грн, сума податку становить 435 211,26 грн (2 901 408,38 * 15 %), 250 000,00+ 435 211,26 = 685 211,26 грн, нараховано єдиного податку за 2016 рік згідно податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи-підприємця 249733,96 грн (250 000,0 + 435 211,26 - 249 733,96 = 435 477,31 грн).
Враховуючи вищевикладене, документально та нормативно підтверджується заниження ФОП ОСОБА_1 податкового зобов`язання по єдиному податку фізичних осіб на суму 435477,31 грн.
Відповідно п.п. 123.1. ст.123 ПК України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
Отже, відповідачем правомірно на виконання вимог ст. 123 ПК України здійснено нарахування штрафних санкцій на зобов`язання по єдиному податку з фізичних осіб у сумі 108869,33 (435 477,31 грн * 25%).
Щодо вимоги про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 01.04.2020 № 00004141305, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до п. 177.4 ст.177 Податковою кодексу України, до переліку витрат, безпосередньо пов`язаних з отриманням доходів, належать: витрати, до складу яких включається вартість сировини, матеріалів, товарів, що утворюють основу для виготовлення (продажу) продукції або товарів (надання робіт, послуг), купівельних напівфабрикатів та комплектуючих виробів, палива й енергії, будівельних матеріалів, запасних частин, тари й тарних матеріалів, допоміжних та інших матеріалів, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об`єкта витрат, витрати на оплату праці фізичних осіб, що перебувають у трудових відносинах з таким платником податку (далі - працівники), які включають витрати на оплату основної і додаткової заробітної плати та інших видів заохочень і виплат виходячи з тарифних ставок, у вигляді премій, заохочень, відшкодувань вартості товарів (робіт, послуг), витрати на оплату за виконання робіт, послуг згідно з договорами цивільно-правового характеру, будь-яка інша оплата у грошовій або натуральній формі, встановлена за домовленістю сторін (крім сум матеріальної допомоги, які звільняються від оподаткування згідно з нормами цього розділу); обов`язкові виплати, а також компенсація вартості послуг, які надаються працівникам у випадках, передбачених законодавством, внески платника податку на обов`язкове страхування життя або здоров`я працівників у випадках, передбачених законодавством; суми податків, зборів, які пов`язані з проведенням господарської діяльності такої фізичної особи - підприємця (крім податку на додану вартість для фізичної особи - підприємця, зареєстрованого як платник податку на додану вартість, та акцизного податку, податку на доходи фізичних осіб з доходу від господарської діяльності, податку на майно); суми єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у розмірах і порядку, встановлених законом; платежі, сплачені за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності фізичною особою - підприємцем, одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, які пов`язані з Господарською діяльністю фізичної особи - підприємця; інші витрати, до складу яких включаються витрати, що пов`язані з веденням господарської діяльності, які не зазначені в підпунктах 177.4.1 - 177.4.3 цього пункту, до яких відносяться витрати на відрядження найманих працівників, на послуги зв`язку, реклами, плати за розрахунково-касове обслуговування, на оплату оренди, ремонт та експлуатацію майна, що використовується в господарській діяльності, на транспортування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні та інші послуги, пов`язані з транспортуванням продукції (товарів), вартість придбаних послуг, прямо пов`язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг.
Згідно з нормами пп. 177.4.6 п. 177.4 ст. 177 ПК України, які набули чинності з 1 січня 2017 року, фізичні особи - підприємці на загальній системі оподаткування мають право (за власним бажанням) включати до складу витрат, пов`язаних з провадженням їх господарської діяльності, амортизаційні відрахування з відповідним веденням окремого обліку таких витрат. При цьому амортизації підлягають: витрати на придбання основних засобів та нематеріальних активів, витрати на самостійне виготовлення основних засобів.
Нарахування амортизації починається з місяця, наступного за місяцем, у якому об`єкт основних засобів став придатним для корисного використання.
Враховуючи дані свідоцтва про реєстрацію машини право на нарахування амортизації на катки дорожні BOMAG BW AD-2 та AMMANN AV26-2 починається з липня 2017 року в розмірі 7 588,54 грн щомісячно. (461 312,47/60=7 588,54 грн).
В свою чергу, з наданої копії книги доходів № 2358/1 та листа ФОП ОСОБА_1 , вбачається сума витрат за І півріччя 2017 року в розмірі 1625 206,12 грн.
Витрати визначені за актом перевірки становлять 1 252 706 грн (1 625 206 грн (дані листа ФОП ОСОБА_1 ) - 372 500 (витрати на придбання катків) =1 252 706 грн).
Таким чином, згідно наданих позивачем документів витрати ФОП ОСОБА_1 у першому півріччі 2017 року в сумі 1 724 553,10 грн перевищують дохід в розмірі 1 547 255,25 грн і як наслідок - результат діяльності підприємця за вказаний період "-" 177 297,85 грн (1 547 255,25 - 1 724 553,10 = "-" 177 297,85 грн).
При цьому, як витікає з наявних у справі документів, у першому півріччі 2017 року ФОП ОСОБА_1 отримав без оплати згідно видаткових накладних ТМЦ та послуг на суму 1491393,17 грн.
Відповідно уточнюючої декларації від 09.07.2018 №9300443828 сума доходу за II півріччя 2017 року становить 13 448 959,73 грн, витрати 13 253 605,83 грн, оподаткований дохід становить 195 353,90 грн.
Згідно наданих до матеріалів справи документів на рахунок, відкритий в УкрСиббанку ФОП ОСОБА_1 за друге півріччя 2017 року поступили кошти року в розмірі 10566080,69 грн, при цьому сума, яка не відноситься до складу доходів, становить 3209911,00 грн.
Таким чином, сума з ПДВ, яка поступила на рахунок, відкритий УкрСиббанку та відноситься до складу доходів, становить 7 356 169,69 грн (10 566 080,69 грн - 3 209 911,00 грн = 7 356 169,69 грн).
Згідно наданих на дослідження документів на рахунок ФОП ОСОБА_1 , відкритий в АБ "Південний" у II півріччя 2017 року поступили кошти в розмірі 12 006 180,21 грн (11980 464,95 - 974 284,74 = 12 006 180,21 грн), при цьому сума, яка не відноситься до складу доходів за II півріччя 2017, становить 3 888 038,76 грн.
Слід зазначити, що 12.10.2017 ФОП ОСОБА_1 перерахував суму в розмірі 85641,85 грн на рахунок УКБ Чернігівської міської ради з призначенням платежу "заборгованість виконання договору по АДРЕСА_1 ".
Таким чином, сума з ПДВ, яка поступила на рахунок, відкритий АБ "Південний" та відноситься до складу доходів, становить 8 032 499,60 грн (12 006 180,21 грн - 3 888 038,76 грн) - 85 641,85 = 8 032 499,60 грн).
Отже, сума валового доходу ФОП ОСОБА_1 за II півріччя 2017 року становить 13095121,03 грн (6 656 374,70 + 6 438 746,33 = 13 095 121,03 грн).
Колегія суддів звертає увагу на те, що акт перевірки не містить відповідних аналітичних таблиць в частині визначення доходів розмірі 13 448 959,73 грн.
В свою чергу, згідно руху коштів по рахунку НОМЕР_2 ОСОБА_1 в АТ "УКРСИББАНК" за період с 01.07.2017 по 31.12.2017, ФОП ОСОБА_1 перерахував суму в розмірі 10 650 500,41 грн.
Крім того, згідно руху коштів по рахунку НОМЕР_5 в АБ "Південний" за період з 01.07.2017 по 31.12.2017 ФОП ОСОБА_1 перерахував суму в розмірі 12006748,60 грн.
Як вбачається з наданих позивачем документів та таблиць № 24, 26 в другому півріччі 2017 року ФОП ОСОБА_1 за надані роботи, послуги, ТМЦ перерахував суму в розмірі 15486001,69 грн (5 828 497,13+ 9 657 504,40).
Як вбачається з матеріалів справи за договором купівлі - продажу № 07/17/04 від 31 липня 2017 року між ТОВ "МВП "Лізинг" та ФОП ОСОБА_1 придбаний каток HAMM HD 12К, Ід НОМЕР_6 та видаткова накладна ТОВ "МВП Лізинг" № 66 від 01 серпня 2017 на каток дорожній HAMM HD 12К на суму 259 016,67 грн, ПДВ 51 803,33 грн, всього 310820,00 грн.
Згідно руху коштів по рахунку НОМЕР_2 ОСОБА_1 в АТ "УКРСИББАНК" 01.08.2017 ФОП ОСОБА_1 перерахував на ТОВ "МВП ЛІЗИНГ" суму в розмірі 310920,00 грн, з призначенням платежу: "Оплата за каток HAMM HD 12К, Ід Н1396372, рік 2007, зг.рах. № 83 від 31.07.2017, у т.ч. ПДВ-51820,00 грн.
Згідно наказу № 2В від 30.08.2017 був встановлений строк корисного використання катка HAMM HD 12К, Ід НОМЕР_7 , рік 2007 в розмірі 60 місяців.
Як зазначено в акті перевірки, каток дорожній HAMM HD 12К зареєстровано на ОСОБА_1 22.03.2018 (свідоцтво про реєстрацію машини серії НОМЕР_8 від 22.03.2018).
Таким чином, відповідно до наданих документів, враховуючи наказ та акти вводу в експлуатацію, право на нарахування амортизації по катку дорожньому HAMM HD 12К починається з квітня 2018 року.
Згідно виписки по рахунку 131 "Знос основних засобів" за 2017 рік, в якій відображено нарахування зносу в розмірі 74 426,90 грн, по катку дорожньому BOMAG BW 138 AD в розмірі 29 569,20 грн, по катку дорожньому AMMANN AV26-2 в розмірі 31 906,88 грн, катку дорожньому НАМІРІ HD 12К в розмірі 12 950,82 грн.
Однак, враховуючи у матеріалах справи докази, сума амортизації за II півріччя 2017 року по каткам дорожнім BOMAG BW AD-2 та AMMANN AV26-2 становить 45 531,24 грн (7 588,54*6 (з липня 2017 по грудень 2017).
Таким чином, витрати ФОП ОСОБА_1 за II півріччя 2017 року становлять суму 13040120,40 грн (12 994 589,16 + 45 531,24).
Різниця по витратам ФОП ОСОБА_1 за II півріччя 2017 між результатами дослідження та актом перевірки становить 45531,24 грн (сума амортизації по каткам дорожнім BOMAG BW AD-2 та AMMANN AV26-2).
На підставі п. 177.2 ст.177 розділу IV Податкового кодексу України оподатковуваним доходом вважається сукупний чистий доход, тобто різниця між валовим доходом (виручкою у грошовій та натуральній формі) і документально підтвердженими витратами, безпосередньо пов`язаними з одержанням доходів.
Таким чином, згідно наданих на дослідження документів фінансовий результат ФОП ОСОБА_1 за 2017 рік - збитки у розмірі 122 297,22 грн.
Таким чином, з урахуванням вище зазначеного, не підтверджуються висновки акту перевірки стосовно донарахування податку на доходи фізичних осіб за 2017 рік в розмірі 99641,84 грн.
Колегія суддів звертає увагу на те, що акт перевірки не містить відповідних аналітичних таблиць в частині визначення доходів розмірі 10456089,00 грн.
Аналіз дебету руху коштів до рахунку НОМЕР_2 ОСОБА_1 в AT "УКРСИБДАНК" за період с 01.01.2018 по 31.12.2018 показує, що ФОП ОСОБА_1 перерахував суму в розмірі 10006179,96 грн.
Крім того, руху коштів по рахунку НОМЕР_5 в АБ "Південний" за період с 01.07.2018 по 31.12.2018 показує, що ФОП ОСОБА_1 перерахував суму в розмірі 4469943,69 грн.
Як витікає з таблиць № 31, 33 у 2018 році ФОП ОСОБА_1 за надані роботи, послуги, ТМЦ перерахував суму в розмірі 8 460 578, 59 грн (5 365 714,29 + 3 094 864,30).
До матеріалів справи, долучено видаткову накладну ТОВ "Науково-Виробничого центру Спецмонтаж" № 1 від 26.02.2018 (т.11 а.с.4) та акт приймання - передачі товару від 26.02.2018 на поставку асфальтоукладчика Vogela Super 1300-2 Ergoplus 2010 року випуску на суму без ПДВ 2 833 333,34 грн.
Згідно акту перевірки асфальтоукладчик Vogela Super 1300-2 зареєстровано на ОСОБА_1 22.03.2018 (свідоцтво про реєстрацію машини серії НОМЕР_9 від 22.03.2018).
Відповідно до договору купівлі - продажу № 010818 віл 01 серпня 2018 року, підписаного між ТОВ "НОВА ЛІЗИНГ" (Продавець) та ФОП ОСОБА_1 (Покупець), продавець зобов`язується поставити та передати у власність покупця каток дорожній BOMAG BW138AD, заводський номер 101650171305 вартістю 565 644,85 грн, в тому числі ПДВ 94 274,15 грн. Пунктом 3.5 вказаного договору передбачено, що право власності на товар переходить до покупця в момент передачі товару та підписання акту приймання передачі товару.
Згідно акту приймання передачі до Договору купівлі - продажу № 010818 від 01.08.2018 ТОВ "НОВА ЛІЗИНГ" передало ФОП ОСОБА_1 каток дорожній BOMAG BW138AD, заводський номер НОМЕР_10 вартістю 565 644,85 грн, в тому числі ПДВ 94 274,15 грн.
До матеріалів справи долучено видаткова накладна ТОВ "НОВА ЛІЗИНГ" №123 від 03.08.2018 на поставку катка дорожнього BOMAG BW138AD, заводський номер 101650171305 вартістю 565 644,85 грн, в тому числі ПДВ 94 274,15 грн.
З виписки по рахунку 131 "Знос основних засобів" за 2017 рік, вбачається нарахування зносу в розмірі 639 808,14 грн, в тому числі:
- по катку дорожньому BOMAG BW 138 AD в розмірі 47 860,32 грн,
- по катку дорожньому AMMANN AV26-2 в розмірі 47 860,32 грн,
- по катку дорожньому HAMM HD 12К в розмірі 51 803,28 грн,
- по катку дорожньому BOMAG BW138AD в розмірі 44 353,80 грн,
- по асфальтоукладчику Vogela Super 1300-2 в розмірі 472 222,20 грн.
Враховуючи матеріали справи, сума амортизації за 2018 року становить 586339,65 грн, в тому числі: по каткам дорожнім BOMAG BW AD-2 та AMMANN AV26-2 в розмірі 91062,48 грн (7 588,54*12), по катку дорожньому HAMM HD 12К в розмірі 38852,46 грн (4316,94*9 (з квітня по грудень)), по катку дорожньому BOMAG BW138AD в розмірі 31424,71 (471 370,71/60*4 (з вересня по грудень) = 31 424,71 грн), по асфальтоукладчику Vogela Super 1300-2 в розмірі 425 000,00 грн (свідоцтво про реєстрацію машини серії НОМЕР_9 від 22.03.2018 (2 833 333,34/60*9 (з квітня по грудень) = 425000,00 грн).
Як вбачається з матеріалів справи ФОП ОСОБА_1 перерахував у 2018 році на ТОВ "НЕЙТВЕЛ" суму в розмірі 193 967,20 грн.
Відповідно до наданих суду документів ФОП ОСОБА_1 отримав від ТОВ "НЕЙТВЕЛ" щебінь та асфальтобетонну суміш на суму 1 670 960,004 грн з ПДВ.
Норми податкового законодавства не ставлять у залежність достовірність даних податкового обліку платника податків від дотримання податкової дисципліни його контрагентами - постачальниками, якщо цей платник (покупець) мав реальні витрати у зв`язку з придбанням товарів (послуг), призначених для використання у його господарській діяльності. Порушення певним постачальником товару (послуг) у ланцюгу постачання вимог податкового законодавства чи правил ведення господарської діяльності не може бути підставою для висновку про порушення покупцем товару (послуг) вимог закону щодо формування податкового кредиту. Платник податків (покупець товарів (послуг)) не повинен зазнавати негативних наслідків у вигляді позбавлення права на визначення скоригованого доходу з врахуванням витрат, понесених у зв`язку з його отриманням, та на податковий кредит за неправомірну діяльність його контрагента за умови, якщо судом не встановлено фактів, які свідчать про обізнаність платника податків щодо такої поведінки контрагента та злагодженість дій між ними".
Керуючись нормами чинного законодавства та враховуючи вищевикладене ФОП ОСОБА_1 мав право віднести до складу витрат суму в розмірі 161 639,33 грн (193967,20 - 32327,87 (ПДВ) = 161 639,33 грн.
Як витікає із наданих документів ФОП ОСОБА_1 перерахував у 2018 році на ТОВ "Тіай Інвест" суму в розмірі 543 000,00 грн.
Відповідно до наданих доказів ФОП ОСОБА_1 отримав від ТОВ "Тіай Інвест" щебінь на суму з ПДВ 257 400,00 грн, без ПДВ 214 500,00 грн.
Керуючись нормами чинного законодавства та враховуючи вищевикладене, ФОП ОСОБА_1 мав право віднести до складу витрат суму в розмірі 214500,00 грн придбання у ТОВ ТОВ "Тіай Інвест" товарів у серпні 2018 року.
Таким чином, витрати ФОП ОСОБА_1 за 2018 рік становлять суму 7486259,17 грн.
Згідно п.177.1 ст.177 ПК України доходи фізичних осіб - підприємців, отримані протягом календарного року від провадження господарської діяльності, оподатковуються за ставками, визначеними в пункті 167.1 статті 167 цього Кодексу.
Згідно п.п.164.1.3 п. 164.1 ст.164 ПК України загальний річний оподатковуваний дохід дорівнює сумі загальних місячних оподатковуваних доходів, іноземних доходів, отриманих протягом такого звітного податкового року, доходів, отриманих фізичною особою - підприємцем від провадження господарської діяльності згідно із статтею 177 цього Кодексу, та доходів, отриманих фізичною особою, яка провадить незалежну професійну діяльність згідно із статтею 178 цього Кодексу.
Відповідно до п. 167.1 ст. 167 ПК України, протягом 2018 року ставка податку становить 18 відсотків бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у пунктах 167.2 - 167.6 цієї статті) у тому числі, але не виключно у формі: заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв`язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.
Чистий (оподатковуваний) дохід за 2018 рік становить 2950 39,31 грн, сума податку - 531 097,08 грн. (2 950 539,31* 18%), нараховано податку з доходів фізичних осіб за 2018 рік згідно даних податкової декларації про майновий стан та доходи (з урахуванням уточнюючих податкових декларацій) - 24 948,15 грн (531 097,0 -24 948,15 = 506 148,93 грн).
Враховуючи вищевикладене, не підтверджуються висновки акту перевірки в частині донарахування податку на доходи фізичних осіб за 2018 рік - 705 391,71 грн.
Як вбачається з матеріалів справи податок на доходи з фізичних осіб за 2018рік становить 506148,93 грн.
Різниця між доказами, наявними у матеріалах справи, та актом перевірки по податку на доходи з фізичних осіб за 2018 рік становить -199 242,78 грн (705 391,71- 506 148,93), яка пояснюється різницею валових доходів - "-" 19 290,52 грн та валових витрат на суму 1087613,83 грн ("-" 19 290,52 - 1 126 894,73 = "-" 1 087 61,83 ) 1 087 613,83х 18% = 199 242,78 грн).
Враховуючи вищевикладене, не підтверджуються висновки акту перевірки щодо донарахованого податку на доходи фізичних осіб за актом перевірки - 805 033,55 грн, в тому числі за 2017рік - 99 641,84 грн, за 2018 рік - 705 391,71 грн.
Отже, як підтверджується наданим доказами податок на доходи з фізичних осіб становить 549 790,07 грн, в тому числі: за 2017 рік 0,00 грн, за 2018 рік 506148,93 грн.
Вищевказане підтверджується висновком експерта за результатами судово - економічної експертизи № 2632/19-24/1861-1872/20-24 від 15.04.2020.
Щодо вимог про скасування податкового повідомлення-рішення про донарахування позивачу грошового зобов`язання по військовому збору, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до п.п. 1.1 п.161 підрозділу 10 Податкового кодексу України, платниками збору є особи, визначені пунктом 162.1 статті 162 цього Кодексу.
Відповідно до п. 162.1 ст.162 Податкового кодексу України, 162.1, платниками податку є: фізична особа - резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи; фізична особа - нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні; податковий агент.
Особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є роботодавець, який виплачує такі доходи на користь платника податку.
Особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з інших доходів, є:
а) податковий агент - для оподатковуваних доходів з джерела їх походження в Україні;
б) платник податку - для іноземних доходів та доходів, джерело виплати яких належить особам, звільненим від обов`язків нарахування, утримання або сплати (перерахування) податку до бюджету.
Об`єктом оподаткування збором є доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв`язку з трудовими відносинами та за цивільно- правовими договорами; виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграш гравця (учасника), отриманий від організатора азартної гри. Військовим збором оподатковуються доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних, компенсаційних або інших виплат і винагород, які нараховуються платнику у зв`язку із трудовими відносинами після 3 серпня 2014 року за будь-які періоди.
Ставка збору становить 1,5 відсотка від об`єкта оподаткування. Нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому статтею 168 цього Кодексу, за ставкою, визначеною підпунктом 1.3 цього пункту.
Перевіркою встановлено заниження ФОП ОСОБА_1 суми чистого доходу від здійснення підприємницької діяльності за 2017 рік на 553 565,80 грн, за 2018 рік на 3918842,81 грн, що свідчить про порушення ФОП ОСОБА_1 п.п. 1.1 п.161 підрозділу 10 ПК України, а саме заниження суми військового збору, що підлягає сплаті до бюджету за результатами 2017 року на 8 303, 49 грн, за 2018 року на 58 782,64 грн.
Відповідно до п.п. 1.1 п.161 підрозділу 10 Податкового кодексу України, платниками збору є особи, визначені пунктом 162.1 статті 162 цього Кодексу.
Згідно п. 162.1 ст.162 Податкового кодексу України платниками податку є: фізична особа - резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи; фізична особа - нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні; податковий агент.
Ставка збору складає 1,5 відсотки об`єкта оподаткування, визначеного підпунктом 1.2 пункту 161 підрозділу 10 Кодексу (підпункт 1.3 пункту 161 підрозділу 10 Кодексу).
При цьому, об`єктом оподаткування збором є, зокрема: загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання); іноземні доходи та доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.
Відповідно до підпункту 164.1.3 пункту 164.1 статті 164 Кодексу загальний річний оподатковуваний дохід дорівнює сумі загальних місячних оподатковуваних доходів, іноземних доходів, отриманих протягом такого звітного податкового року, доходів, отриманих фізичною особою - підприємцем від провадження господарської діяльності згідно із статтею 177 Кодексу.
Об`єктом оподаткування фізичної особи - підприємця є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов`язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця (пункт 177.2 статті 177 Кодексу).
Нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому статтею 168 цього Кодексу.
Як вбачається з матеріалів справи ФОП ОСОБА_1 було нараховано (виплачено) доходу у вигляді заробітної плати за період з 01.01.2016 по 31.12.2018 в загальному розмірі 299 684,11 грн, сума сплаченого військового збору становить - 4 495,26 грн.
ФОП ОСОБА_1 було задекларовано чистий доход від здійснення підприємницької діяльності: за період з 01.01.2017 по 31.12.2017 в загальному розмірі 195353,90 грн, сума сплаченого військового збору становить - 2 930,31 грн, за період з 01.01.2018 по 31.12.2018 в загальному розмірі 138 600,85 грн, сума сплаченого військового збору становить - 2 079,01 грн.
За наявними в матеріалах справи документами вбачається, що результатом діяльності ФОП ОСОБА_1 за 2017 рік були збитки в розмірі 122 297,22 грн.
За результатами дослідження встановлено заниження ФОН ОСОБА_1 суми чистого доходу від здійснення підприємницької діяльності за 2018 рік на 2 950539,31 грн.
Таким чином, висновки акту перевірки стосовно заниження суми військового збору, що підлягає сплаті до бюджету за результатами 2017 року на 8 303,49 грн, за 2018 року на 58782, 64 грн є безпіставними.
Враховуючи викладене, підтверджуються висновки акту в частині заниження суми військового збору, що підлягає сплаті до бюджету за 2017 рік 0,00 грн, за 2018 рік - 44 258,09 грн.
При цьому за період з 01.01.2017 по 31.12.2017 сума сплаченого військового збору становить - 2 930,31 грн.
Вищевказане підтверджується висновком експерта за результатами судово - економічної експертизи № 2632/19-24/1861-1872/20-24 від 15.04.2020 року.
Щодо вимоги про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 01.04.2020 № 00004151305, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку".
Згідно п. 185.1 статті 185 Податкового кодексу об`єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України. Згідно п. 194.1 статті 194 Податкового кодексу операції, зазначені у статті 185 цього Кодексу, крім операцій, що не є об`єктом оподаткування, звільнених від оподаткування, та операцій, до яких застосовується нульова ставка та 7 відсотків, оподатковуються за ставкою, зазначеною в підпункті "а" пункту 193.1 статті 193 цього Кодексу, яка є основною.
Відповідно до п. 198.2 cт. 198 ПК України, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
- дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Відповідно до п. 198.3 cт. 198 ПК України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з:
- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до п. 198.6 cт. 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Відповідно до п. 201.1, 201.6 ст. 201 ПК України, платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до наявних у матеріалах справи документів ФОП ОСОБА_1 отримав від ТОВ "НЕЙТВЕЛ"' щебінь та асфальтобетонну суміш на суму 1 670 960,004 грн з ПДВ.
Як вбачається із наданих на дослідження документів, ТОВ "Нейтвел" на адресу ФОП ОСОБА_1 упродовж вересня 2018 року були виписані податкові накладні: № 1 від 03.09.18, № 49 від 19.09.18, № 50 від 24.09.18, № 51 від 27.09.18 на загальну суму 278 513,33 грн.
Вказані накладні оформлені відповідно до вимог норм чинного законодавства та містяться в матеріалах справи. Дані податкових накладних відображенні у повному обсязі в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується наданим на дослідження витягом.
Суму податку на додану вартість за виписаними ТОВ "Нейтвел" податковими накладними включені ФОП ОСОБА_1 до податкового кредиту протягом вересня 2018 року на суму 278 513,33 грн.
Як вбачається з матеріалів справи ФОП ОСОБА_1 перерахував у 2018 році на ТОВ "Тіай Інвест" суму в розмірі 543 000,00 грн отримав від ТОВ "Тіай Інвест" щебінь на суму з ПДВ 257 400,00 грн, без ПДВ 214 500,00 грн, ПДВ 42 900, 00 грн.
ТОВ "Тіай Інвест" на адресу ФОП ОСОБА_1 упродовж серпня 2018 року була виписана податкова накладна: № 33 від 22.08.18.
Вказані накладні оформлені відповідно до вимог норм чинного законодавства та містяться в матеріалах справи. Дані податкових накладних відображені у повному обсязі в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується матеріалами справи.
Суми податку на додану вартість за виписаними податковими накладними ТОВ "Тіай Інвест" включені ФОП ОСОБА_1 до податкового кредиту протягом серпня 2018 року в розмірі 42900,00 грн.
Таким чином, за наданих позивачем документів не підтверджуються висновки акту стосовно завищення ФОП ОСОБА_1 суми податкового кредиту на 42900 грн. за серпень 2018 року та на 278513 грн за вересень 2018 року.
Враховуючи викладене, завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду за серпень 2018 року в розмірі 23586,00 грн не підтверджується.
Вищевказане, також підтверджується висновком експерта за результатами судово - економічної експертизи № 2632/19-24/1861-1872/20-24 від 15.04.2020.
Отже, наявні підстави для визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області від 01.04.2020 № 00004151305 повністю.
З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимоги та не вбачає підстав для скасування рішення суду першої інстанції з підстав викладених в апеляційній скарзі.
Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Положеннями ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області - залишити без задоволення.
Рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 21 липня 2020 року залишити без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя-доповідач Собків Я.М.
Суддя Глущенко Я.Б.
Суддя Черпіцька Л.Т.
Повний текст постанови виготовлено - 01 березня 2021 року.
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.02.2021 |
Оприлюднено | 05.03.2021 |
Номер документу | 95310820 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні