Білогірський районний суд Хмельницької області 30200 Хмельницька обл., смт Білогір`я, вул. Шевченка, 42, inbox@bg.km.court.gov.ua, Тел.(факс) 038 41 2 1444
Справа № 669/703/20
Провадження № 2/669/28/21
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 лютого 2021 року смт.Білогір`я
Білогірський районний суд Хмельницької області
в складі: головуючого - судді Давидюка О.І.,
з участю: секретаря судового засідання Дем`янюк Н.М.,
позивача ОСОБА_1 ,
представника позивача - адвоката Корнійчука С.А.,
представника відповідача Ямпільської селищної ради - Басок В.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт. Білогір`я цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, Ямпільської селищної ради Хмельницької області про визнання незаконним та скасування наказу про затвердження документації із землеустрою і надання земельної ділянки у комунальну власність та скасування державної реєстрації речових прав на земельні ділянки,
ВСТАНОВИВ:
28 липня 2020 року ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом (з послідуючим усуненням недоліків позовної заяви від 31 серпня 2020 року вх. № 3294/20) (т. 1, а.с. 2-9, 76-83) до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, Ямпільської селищної ради Хмельницької області про визнання незаконним та скасування наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у комунальну власність від 12 липня 2017 року № 22-14449-СГ та скасування державної реєстрації речових прав на земельні ділянки із цільовим призначенням - землі загального користування (громадські пасовища) (18.00), які розташовані за межами населених пунктів Ямпільської селищної ради Хмельницької області, зокрема:
- земельну ділянку № НОМЕР_1 площею 81,3218 га (кадастровий номер 6820355600:06:004:0054), запис про право (в державному реєстрі прав) № 21871852 від 01 серпня 2017 року;
- земельну ділянку № НОМЕР_2 площею 18,9079 га (кадастровий номер 6820355600:06:004:0052), запис про право (в державному реєстрі прав) № 21873038 від 01 серпня 2017 року;
- земельну ділянку № НОМЕР_3 площею 17,8648 га (кадастровий номер 6820355600:06:004:0055), запис про право (в державному реєстрі прав) № 21873630 від 01 серпня 2017 року;
- земельну ділянку № НОМЕР_4 площею 6,0508 га (кадастровий номер 6820355600:06:004:0051), запис про право (в державному реєстрі прав) № 21873386 від 01 серпня 2017 року;
- земельну ділянку № НОМЕР_5 площею 26,3492 га (кадастровий номер 6820355600:06:004:0053), запис про право (в державному реєстрі прав) № 21873890 від 01 серпня 2017 року;
- земельну ділянку № НОМЕР_6 площею 4,7507 га (кадастровий номер 6820355600:06:004:0050), запис про право (в державному реєстрі прав) № 21874139 від 01 серпня 2017 року (а.с. 2-9, 74-83).
В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на те, що 15 серпня 2014 року він звернувся до Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності орієнтовною площею 177,48 га з метою подальшої передачі в оренду для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Ямпільської селищної ради Хмельницької області.
Розглянувши дане клопотання, Головне управління Держземагенства у Хмельницькій області видало наказ № 22-4011-СГ від 06 травня 2015 року Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою , яким ОСОБА_1 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населених пунктів Ямпільської селищної ради Хмельницької області (6820355600:06:004), з цільовим призначенням - для ведення фермерського господарства (01.02), орієнтовним розміром 177,4800 га. Згідно п. 5 даного наказу, термін дії дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду становить сім місяців. У разі, якщо протягом встановленого терміну проект не подано на затвердження, дозвіл припиняється у зв`язку із закінченням його дії.
На підставі даного наказу у 2015 році ФОП ОСОБА_2 було виготовлено відповідні проекти землеустрою, які були погоджені висновками Відділу Держземагенства у Білогірському районі Хмельницької області № № 0101, 0105, 0106, 0107, 0108, 0109 від 11 червня 2014 року.
В подальшому, 15 червня 2015 року земельні ділянки (з кадастровими номерами: 6820355600:06:004:0050; 6820355600:06:004:0051; 6820355600:06:004:0052; 6820355600:06:004:0053; 6820355600:06:004:0054; 6820355600:06:004:0055) були зареєстровані Відділом Держземагенства у Білогірському районі на підставі заяви ОСОБА_1 та проекту відведення земельних ділянок, що підтверджується повідомленням Відділу у Білогірському районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 02 грудня 2019 року № 9-22-0.19-661/103-19.
03 липня 2017 року (на відповідній відмітці Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області - 04 липня 2017 року) ОСОБА_1 звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області із заявами про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності площами 18,9079 га, 4,7507 га, 17,8648 га, 81,3218 га, 26,3492 га, 6,0508 га, що розташовані за межами населених пунктів Ямпільської селищної ради Хмельницької області, надання в користування на 20 років для ведення фермерського господарства та укладення договорів оренди зазначених земельних ділянок. До заяв ним було додано оригінали проектів землеустрою та оригінали витягів з ДЗК, про що зазначено в додатках до заяв та скріплено відмітками відповідача.
Головне управління Держгеокадастру в Хмельницькій області у листах від 31 липня 2017 року за № № Л-16802/0-11136/6-17, Л-16801/0-11137/6-17, Л-16799/0-11133/6-17, Л-16803/0-11131/6-17, Л-16797/0-11130/6-17 та Л-16805/0-11132/6-17 повідомило його про відсутність у проектах землеустрою щодо відведення земельних ділянок витягів із Державного земельного кадастру про земельні ділянки, рекомендувало повторно звернутися до нього з такими заявами після усунення вказаних зауважень та вказало, що ним у найкоротші терміни буде розглянуто повторні заяви та, при відповідності нормам чинного законодавства, підписані дозвільні документи.
11 вересня 2017 року ОСОБА_1 повторно звернувся до Головного управління Держгеокадастру в Хмельницькій області із такими ж заявами, додавши до них оригінали проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та оригінали витягів з ДЗК.
12 вересня 2017 року Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області за результатами розгляду повторних звернень позивача про затвердження проектів землеустрою, надано відповіді в листах за № Л-25134/0-12627/6-17, № Л-25155/0-12622/6-17, № Л-25152/0-12623/6-17, № Л-25144/0-12624/6-17, № Л-25139/0-12626/6-17 та № Л-25141/0-12625/6-17, якими повідомлено про відсутність законних підстав для задоволення заяв ОСОБА_1 , оскільки наказом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 12 липня 2017 року № 22-14499-СГ затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у комунальну власність для створення громадських пасовищ.
Крім того, 19 жовтня 2016 року Ямпільська селищна рада Хмельницької області звернулася до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок орієнтовною площею 350 га для створення громадських пасовищ для випасання худоби за межами населених пунктів Ямпільської селищної ради Хмельницької області за рахунок земель державної власності сільськогосподарського призначення із усіма необхідними до нього документами.
Наказом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 12 грудня 2016 року № 22-32976-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою надано дозвіл Ямпільській селищній раді Білогірського району Хмельницької області на розроблення (з урахуванням вимог державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою) проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель державної власності сільськогосподарського призначення з метою передачі в комунальну власність для створення громадських пасовищ зі зміною виду цільового призначення в межах категорії земель за основним цільовим призначенням - землі сільськогосподарського призначення, розташованої за межами населених пунктів на території Ямпільської селищної ради Білогірського району Хмельницької області (6820355600:06:004), ділянка № НОМЕР_1 - орієнтовною площею 87,0000 га, ділянка № НОМЕР_2 - орієнтовною площею 20,0000 га, ділянка № НОМЕР_3 - орієнтовною площею 19,0000 га, ділянка № НОМЕР_4 орієнтовною площею 6,0000 га, ділянка № 5 - орієнтовною площею 27,0000 га, ділянка № НОМЕР_6 - орієнтовною площею 5,0000 га. Цільове призначення земельної ділянки до його зміни - для ведення фермерського господарства (01.02), цільове призначення земельної ділянки після його зміни - землі загального користування (громадські пасовища 18.00).
Наказом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 12 липня 2017 року № 22-14449-СГ Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у комунальну власність затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок в комунальну власність зі зміною цільового призначення в межах категорії земель за основним цільовим призначенням - землі сільськогосподарського призначення, Ямпільській селищній раді Хмельницької області для створення громадських пасовищ, які розташовані за межами населених пунктів Ямпільської селищної ради Хмельницької області. Цим же наказом змінено вид цільового призначення земельних ділянок з для ведення фермерського господарства (01.02) на вид землі загального користування (громадські пасовища) (18.00) .
Крім того, даним наказом передано в комунальну власність Ямпільській селищній раді Хмельницької області земельні ділянки площею: ділянка № НОМЕР_1 - 81,3218 га (6820355600:06:004:0054); ділянка № НОМЕР_2 - 18,9079 га (6820355600:06:004:0052); ділянка № НОМЕР_3 - 17,8648 га (6820355600:06:004:0055); ділянка № НОМЕР_4 - 6,0508 га (6820355600:06:004:0051); ділянка № НОМЕР_5 - 26,3492 га (6820355600:06:004:0053); ділянка № НОМЕР_6 - 4,7507 га (6820355600:06:004:0050) із цільовим призначенням - землі загального користування (громадські пасовища) (18.00), які розташовані за межами населених пунктів Ямпільської селищної ради Хмельницької області.
01 серпня 2017 року Ямпільська селищна рада Хмельницької області оформила право комунальної власності на вказані земельні ділянки з внесенням відповідних записів про право власності, що підтверджується витягами з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності.
Позивач вказує, що наказ Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 12 липня 2017 року № 22-14499-СГ Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у комунальну власність є неправомірним, оскільки вчинений з грубим порушенням прав позивача, норм чинного законодавства та підлягає скасуванню з наступних підстав.
Зазначає, що листи Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 31 липня 2017 року та від 12 вересня 2017 року, надані у відповідь на його клопотання про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, за змістом та формою не можуть вважатися відмовою , а є бездіяльністю уповноваженого органу, оскільки за таких обставин мав би бути виданий відповідний наказ організаційно-розпорядчого характеру.
Позивач вказує, що відсутність належним чином оформлених рішень (наказів) Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок або про відмову у такому затвердженні, не зважаючи на факт надіслання йому листів від 31 липня 2017 року та від 12 вересня 2017 року, свідчить про те, що компетентний орган не прийняв жодного рішення з числа тих, які він повинен був ухвалити за законом, тобто протиправно та необґрунтовано відмовив йому у затвердженні проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з підстав, що не передбачені законодавством.
При цьому, зазначає, що законодавцем передбачені вичерпні підстави для відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а саме невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.
Зазначає, що Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, видаючи наказ від 12 грудня 2016 року № 22-32891 Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою про надання дозволу на розроблення проекту щодо відведення земельних ділянок Ямпільській селищній раді, який передував оспорюваному наказу від 12 липня 2017 року № 22-14499-СГ, порушило принцип забезпечення єдності державної політики, відкритості та прозорості, оскільки, надав дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення однієї земельної ділянки двом особам.
Вважає, що дії Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області вказують на його невизначеність та різну цілеспрямованість з питання передачі спірних земельних ділянок, що породжує невпевненість в тому, що існуюче становище особи не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення органом державної влади, а гарантія стабільності суспільних відносин між органами державної влади і громадянами повністю нівелюється, що призвело до порушення цивільних прав позивача на земельні ділянки.
Також, посилається на те, що він вчинив усі юридично значущі дії щодо вирішення питання про отримання в майбутньому права оренди на земельні ділянки, а саме: отримав дозвіл на розробку проекту землеустрою спірних земельних ділянок, розробив такий проект, за його заявою сформовано земельні ділянки (проведено реєстрацію у Державному кадастрі земельних ділянок, присвоєно кадастрові номера), а відтак мав законні сподівання та правомірні очікування на закінчення процедури отримання в оренду земельних ділянок, що залежало лише від правомірної поведінки уповноваженого державного органу.
Вказує, що приймаючи рішення про затвердження документації із землеустрою та надання земельних ділянок у комунальну власність Ямпільській селищній раді, які були попередньо сформовані на підставі іншого проекту землеустрою, Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області не здійснило належної перевірки документів, наданих Ямпільською селищною радою, на їх відповідність вимогам земельного законодавства.
Так, при наявності відомостей про те, що спірні земельні ділянки, які знаходяться за межами нанесених пунктів Ямпільської селищної ради за заявою ОСОБА_1 вже сформовані згідно проектів, розроблених ФОП ОСОБА_2 , на підставі наданих йому дозволів, відкрито Поземельні книги (датою відкриття якої є державна реєстрація земельної ділянки в Державному земельному кадастрі) та їм присвоєно відповідні кадастрові номера, подальше формування земельної ділянки можливе лише за технічною документацією, а не за проектом землеустрою.
Однак, не зважаючи на це, наказом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області надано дозвіл Ямпільській селищній раді на розроблення документації із землеустрою, а згодом видано оспорюваний наказ від 12 липня 2017 року № 22-14499-СГ, на підставі якого Ямпільська селищна рада 01 серпня 2017 року оформила право комунальної власності на спірні земельні ділянки в порушення вимог діючого законодавства України та не враховано висновків Верховного Суду.
Ухвалою Білогірського районного суду Хмельницької області від 03 серпня 2020 року позовну заяву було залишено без руху для виправлення недоліків (т. 1, а.с. 71).
Ухвалою Білогірського районного суду Хмельницької області від 31 серпня 2020 року позовну заяву з виправленими недоліками прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання (т. 1, а.с. 96).
Ухвалою Білогірського районного суду Хмельницької області від 09 грудня 2020 року витребувано докази з відділу у Білогірському районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області та з Білогірської районної державної адміністрації Хмельницької області (т. 1, а.с. 147).
Ухвалою Білогірського районного суду Хмельницької області від 23 грудня 2020 року відмовлено в задоволенні клопотання відповідача про залишення позову без розгляду (т. 1, а.с. 245).
Ухвалою Білогірського районного суду Хмельницької області від 23 грудня 2020 року підготовче провадження закрито та призначено справу до судового розгляду по суті (т. 1, а.с. 246).
Позивач ОСОБА_1 та його представник - адвокат Корнійчук С.А. в судовому засіданні позовні вимоги з підстав, зазначених в позовній заяві, підтримали повністю, просили позов задовольнити.
Відповідач Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про дату, час та місце розгляду справи повідомлене належним чином, представник в судове засідання не з`явився, подавав відзив на позов, в якому просив застосувати строк позовної давності та в задоволенні позовних вимог відмовити (т. 1, а.с. 100-103).
Відповідач Ямпільська селищна рада Хмельницької області про дату, час та місце розгляду справи повідомлена належним чином, подала відзив на позов (т. 1, а.с. 110-115), представник ОСОБА_3 в судовому засіданні позовних вимог не визнала, просила до спірних правовідносин застосувати строк позовної давності.
Вислухавши пояснення учасників справи, допитавши свідка ОСОБА_4 , вивчивши та дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що 18 липня 2014 року (вх. № 31-8680/0/1-14 від 15 серпня 2014 року) ОСОБА_1 звернувся до Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності орієнтовною площею 177,48 га з метою подальшої передачі в оренду для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Ямпільської селищної ради Хмельницької області (т. 2, а.с. 11).
Розглянувши вищевказану заяву позивача, Головне управління Держземагенства у Хмельницькій області видало наказ № 22-4011-СГ від 06 травня 2015 року Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою , яким надано дозвіл ОСОБА_1 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населених пунктів Ямпільської селищної ради Хмельницької області (6820355600:06:004), з цільовим призначенням - для ведення фермерського господарства (01.02), орієнтовним розміром 177,4800 га. Згідно п. 5 даного наказу, термін дії дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду становить сім місяців. У разі, якщо протягом встановленого терміну проект не подано на затвердження, дозвіл припиняється у зв`язку із закінченням його дії (т. 1, а.с. 130, т. 2, а.с. 12).
На підставі наказу Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області від 06 травня 2015 року № 22-4011-СГ в 2015 році фізичною особою-підприємцем (інженером-землевпорядником) ОСОБА_2 були виготовлені відповідні проекти землеустрою, які належним чином погоджені висновками начальника Відділу Держземагенства у Білогірському районі Хмельницької області від 11 червня 2014 року (описка, вірно - 2015 року) за № № 0101, 0105, 0106, 0107, 0108, 0109 (т. 1, а.с. 10-15, т. 2, а.с. 13-18).
В подальшому, 15 червня 2015 року сформовані земельні ділянки з кадастровими номерами 6820355600:06:004:0050, 6820355600:06:004:0051, 6820355600:06:004:0052, 6820355600:06:004:0053, 6820355600:06:004:0054 та 6820355600:06:004:0055 були зареєстровані Відділом Держземагенства у Білогірському районі Хмельницької області на підставі заяви ОСОБА_1 та проектів відведення земельних ділянок, що підтверджується витягами з Державного земельного кадастру про земельну ділянку та поземельними книгами на вказані земельні ділянки (т. 1, а.с. 17-39, 152-237).
03 липня 2017 року (на відповідній відмітці Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області - 04 липня 2017 року) позивач ОСОБА_1 звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області із заявами про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності площами 18,9079 га, 4,7507 га, 17,8648 га, 81,3218 га, 26,3492 га та 6,0508 га, що розташовані за межами населених пунктів Ямпільської селищної ради Хмельницької області, надання в користування на 20 років для ведення фермерського господарства та укладення договорів оренди зазначених земельних ділянок. До заяв ним було додано оригінали проектів землеустрою та оригінали витягів з ДЗК, про що зазначено в додатках до заяв (т. 1, а.с. 40-45).
Головне управління Держгеокадастру в Хмельницькій області у листах від 31 липня 2017 року за № № Л-16801/0-11137/6-17, Л-16799/0-11133/6-17, Л-16797/0-11130/6-17, Л-16802/0-11136/6-17, Л-16805/0-11132/6-17 та Л-16803/0-11131/6-17 повідомило ОСОБА_1 про відсутність у проектах землеустрою щодо відведення земельних ділянок витягів з Державного земельного кадастру про земельні ділянки, рекомендувало повторно звернутися до нього після усунення вказаних зауважень та вказало, що ним у найкоротші терміни буде розглянуто повторні заяви та, при відповідності нормам чинного законодавства, підписані дозвільні документи (т. 1, а.с. 46-51).
11 вересня 2017 року ОСОБА_1 повторно звернувся до Головного управління Держгеокадастру в Хмельницькій області із такими ж заявами, додавши до них оригінали проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та оригінали витягів з Державного земельного кадастру (т. 1, а.с. 52-57).
Наступного ж дня, а саме 12 вересня 2017 року, Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області за результатами розгляду повторних звернень позивача ОСОБА_1 про затвердження проектів землеустрою, надано відповіді в листах за № Л-25152/0-12623/6-17, № Л-25141/0-12625/6-17, № Л-25155/0-12622/6-17, № Л-25144/0-12624/6-17, № Л-25134/0-12627/6-17 та № Л-25139/0-12626/6-17, якими повідомлено про відсутність законних підстав для задоволення заяв ОСОБА_1 , оскільки наказом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 12 липня 2017 року № 22-14499-СГ затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у комунальну власність для створення громадських пасовищ (т. 1, а.с. 58-63).
Також, судом встановлено, що 10 жовтня 2016 року Ямпільська селищна рада Хмельницької області звернулася до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області з клопотанням про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок орієнтовною площею 350 га для створення громадських пасовищ для випасання худоби за межами населених пунктів Ямпільської селищної ради Хмельницької області за рахунок земель державної власності сільськогосподарського призначення (т. 1, а.с. 116).
Наказом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 12 грудня 2016 року № 22-32891-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою надано дозвіл Ямпільській селищній раді Білогірського району Хмельницької області на розроблення (з урахуванням вимог державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою) проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель державної власності сільськогосподарського призначення з метою передачі в комунальну власність для створення громадських пасовищ зі зміною виду цільового призначення в межах категорії земель за основним цільовим призначенням - землі сільськогосподарського призначення, розташованої за межами населених пунктів на території Ямпільської селищної ради Білогірського району Хмельницької області (6820355600:06:004), ділянка № НОМЕР_1 - орієнтовною площею 87,0000 га, ділянка № НОМЕР_2 - орієнтовною площею 20,0000 га, ділянка № 3 - орієнтовною площею 19,0000 га, ділянка № НОМЕР_4 орієнтовною площею 6,0000 га, ділянка № 5 - орієнтовною площею 27,0000 га, ділянка № 6 - орієнтовною площею 5,0000 га. Цільове призначення земельної ділянки до його зміни - для ведення фермерського господарства (01.02), цільове призначення земельної ділянки після його зміни - землі загального користування (громадські пасовища 18.00) (т. 1, а.с. 117).
На підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 12 грудня 2016 року № 22-32891-СГ в 2017 році Приватним підприємством Діоріт Плюс 1 (інженером-землевпорядником ОСОБА_5 ) був виготовлений проект землеустрою, який затверджений висновком експерта державної експертизи від 11 березня 2017 року № 129/82-17 (т. 1, а.с. 118, т. 2, а.с. 19-20).
В подальшому, наказом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 12 липня 2017 року № 22-14449-СГ Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у комунальну власність затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок в комунальну власність зі зміною цільового призначення в межах категорії земель за основним цільовим призначенням - землі сільськогосподарського призначення, Ямпільській селищній раді Хмельницької області для створення громадських пасовищ, які розташовані за межами населених пунктів Ямпільської селищної ради Хмельницької області. Цим же наказом змінено вид цільового призначення земельних ділянок з для ведення фермерського господарства (01.02) на вид землі загального користування (громадські пасовища) (18.00) (т. 1, а.с. 120).
Крім того, даним наказом передано в комунальну власність Ямпільській селищній раді Хмельницької області земельні ділянки площею: ділянка № 1 - 81,3218 га (6820355600:06:004:0054); ділянка № НОМЕР_2 - 18,9079 га (6820355600:06:004:0052); ділянка № НОМЕР_3 - 17,8648 га (6820355600:06:004:0055); ділянка № НОМЕР_4 - 6,0508 га (6820355600:06:004:0051); ділянка № НОМЕР_5 - 26,3492 га (6820355600:06:004:0053); ділянка № НОМЕР_6 - 4,7507 га (6820355600:06:004:0050) із цільовим призначенням - землі загального користування (громадські пасовища) (18.00), які розташовані за межами населених пунктів Ямпільської селищної ради Хмельницької області.
01 серпня 2017 року Ямпільська селищна рада Хмельницької області оформила право комунальної власності на вказані земельні ділянки з внесенням відповідних записів про право власності, а саме: запис про право власності № 21874139 від 01 серпня 2017 року на земельну ділянку площею 4,7507 га (кадастровий номер 6820355600:06:004:0050); запис про право власності № 21873386 від 01 серпня 2017 року на земельну ділянку площею 6,0508 га (кадастровий номер 6820355600:06:004:0051); запис про право власності № 21873038 від 01 серпня 2017 року на земельну ділянку площею 18,9079 га (кадастровий номер 6820355600:06:004:0052); запис про право власності № 21873890 від 01 серпня 2017 року на земельну ділянку площею 26,3492 га (кадастровий номер 6820355600:06:004:0053); запис про право власності № 21871852 від 01 серпня 2017 року на земельну ділянку площею 81,3218 га (кадастровий номер 6820355600:06:004:0054); запис про право власності № 21873630 від 01 серпня 2017 року на земельну ділянку площею 17,8648 га (кадастровий номер 6820355600:06:004:0055), що підтверджується витягами з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 15 серпня 2017 року (т. 1, а.с. 124-129).
Відповідно до ч. 1 ст. 16 ЦК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.
Частиною першою статті 15 ЦК України визначено право кожної особи на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
З урахуванням цих норм правом на звернення до суду за захистом наділена особа в разі порушення, невизнання або оспорювання саме її прав, свобод чи інтересів, а також у разі звернення до суду органів і осіб, уповноважених захищати права, свободи та інтереси інших осіб або державні та суспільні інтереси. Суд повинен установити, чи були порушені, не визнані або оспорюванні права, свободи чи інтереси особи, і залежно від установленого вирішити питання про задоволення позовних вимог або відмову в їх задоволенні.
Позивач ОСОБА_1 , оспорюючи наказ Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 12 липня 2017 року № 22-14449-СГ Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у комунальну власність , вказав, що він вчинив усі юридично значущі дії щодо вирішення питання про отримання в майбутньому права оренди на земельні ділянки, а саме: отримав дозвіл на розробку проекту землеустрою спірних земельних ділянок, розробив такий проект, за його заявою сформовано земельні ділянки (проведено реєстрацію у Державному кадастрі земельних ділянок, присвоєно кадастрові номера), а відтак мав законні сподівання та правомірні очікування на закінчення процедури отримання в оренду земельних ділянок, що залежало лише від правомірної поведінки уповноваженого державного органу.
Згідно зі ст. 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Доказування не може ґрунтуватись на припущеннях.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У відповідності до ст. 2 Закону України Про центральні органи виконавчої влади діяльність міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, в тому числі і відповідача, ґрунтується на принципах верховенства права, забезпечення дотримання прав і свобод людини і громадянина, безперервності, законності, забезпечення єдності державної політики, відкритості та прозорості, відповідальності.
Правовідносини у сфері забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель регулюються, зокрема, Земельним кодексом України, Законом України Про землеустрій та Законом України Про Державний земельний кадастр .
За змістом ч. ч. 1-3 ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
У відповідності до ст. 93 Земельного кодексу України земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам України, іноземцям і особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним об`єднанням і організаціям, а також іноземним державам.
Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування, в тому числі на умовах оренди, врегульовано правовими нормами ст. 123 та ст. 124 цього ж Кодексу.
Так, в ст. 123 Земельного кодексу України встановлено, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому ст. 186-1 цього Кодексу.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.
Підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів. Зміна типу акціонерного товариства або перетворення акціонерного товариства в інше господарське товариство не є підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою або технічної документації із землеустрою. Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки у користування або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
Аналізуючи та надаючи оцінку листам Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 31 липня 2017 року за № № Л-16801/0-11137/6-17, Л-16799/0-11133/6-17, Л-16797/0-11130/6-17, Л-16802/0-11136/6-17, Л-16805/0-11132/6-17, Л-16803/0-11131/6-17 (т. 1, а.с. 46-51) та листам Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 12 вересня 2017 року за № Л-25152/0-12623/6-17, № Л-25141/0-12625/6-17, № Л-25155/0-12622/6-17, № Л-25144/0-12624/6-17, № Л-25134/0-12627/6-17 та № Л-25139/0-12626/6-17 (т. 1, а.с. 58-63), якими відмовлено позивачу ОСОБА_1 в затвердженні проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, суд приходить до висновку, що дані листи з формулюванням відмови були не обґрунтовані, зазначені в них підстави не відповідали вимогам діючого на той час законодавства, зокрема положенням ст. 123 Земельного кодексу України, тобто протиправно та необґрунтовано відмовив йому у затвердженні проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з підстав, що не передбачені законодавством.
Більше того, суд погоджується з доводами позивача, що знаючи про наявність наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 12 липня 2017 року № 22-14449-СГ, яким затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок співвідповідачу Ямпільській селищній раді Хмельницької області, у відповідь на звернення позивача про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області повинно було б видати відповідні накази організаційно-розпорядчого характеру, однак вказаний уповноважений орган проявив бездіяльність, надіславши листи, які за змістом та формою не можуть вважатися відмовою .
Тобто, відповідач Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області за результатами розгляду заяви про затвердження проекту землеустрою має право вчинити лише такі дії, а саме: затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надати мотивовану відмову в його затвердженні, з підстав, які прямо передбачені в ст. 123 Земельного кодексу України.
Перелік підстав для відмови в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки є вичерпним та розширеному тлумаченню не підлягає, при цьому зобов`язує орган державної влади у випадках прийняття рішення про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки належним чином мотивувати причини цієї відмови.
Крім того, Положенням про Головне управління Держгеокадастру в області, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 29 вересня 2016 року № 333, визначено порядок, строки, відповідну процедуру та підстави для відмови у наданні дозволу, зокрема і форма прийнятих відповідних рішень (згідно п. 8 Головне управління у межах своїх повноважень видає накази організаційно-розпорядчого характеру).
З наданих суду доказів слідує, що позивач ОСОБА_1 звернувся до відповідача Головного управління Держгеокадастру в Хмельницькій області з клопотанням саме в порядку ст. 123 Земельного кодексу України про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення фермерського господарства, однак, за результатами розгляду таких клопотань відповідачем позивачу були направлені лише листи, без прийняття будь-якого рішення.
Більше того, суд вважає слушними доводи сторони позивача, що зволікання (понад двотижневий строк) з прийняттям Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області відповідного рішення організаційно-розпорядчого характеру про затвердження або про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок за результатами розгляду первісних клопотань позивача, а саме з 03 липня 2017 року (на відповідній відмітці Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області - 04 липня 2017 року) по 31 липня 2017 року, було зумовлене прийняттям оспорюваного наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 12 липня 2017 року № 22-14449-СГ, яким затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок співвідповідачу Ямпільській селищній раді Хмельницької області.
Щодо строку, протягом якого позивач мав право подати на затвердження проект землеустрою і на що звертає увагу відповідач Ямпільська селищна рада Хмельницької області, викладаючи свої заперечення у відзиві, суд зазначає наступне.
В силу ст. ст. 22, 30 Закону України Про землеустрій рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування про надання дозволу на розробку документації із землеустрою приймається виключно у строки та лише у випадках, передбачених цим Законом та Земельним кодексом України. Зазначене рішення надається безоплатно та має необмежений строк дії. Погодження і затвердження документації із землеустрою проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України, цим Законом.
Отже, встановлення в наказі від 06 травня 2015 року № 22-4011-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою терміну дії дозволу ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду в сім місяців суперечить вказаним вимогам законодавства.
Крім того, відмови Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області в затвердженні проекту землеустрою не були пов`язані із закінченням терміну дії наказу про надання дозволу на розробку документації із землеустрою.
Більше того, в наказі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 12 грудня 2016 року № 22-32891-СГ, яким надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки співвідповідачу Ямпільській селищній раді Хмельницької області, термін дії такого дозволу не встановлювався, що свідчить про неоднозначну позицію відповідача при прийнятті подібних рішень.
До того ж, видавши наказ від 12 грудня 2016 року № 22-32891-СГ Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою про надання дозволу на розроблення проекту щодо відведення земельних ділянок Ямпільській селищній раді Хмельницької області, Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області порушило принцип забезпечення єдності державної політики, відкритості та прозорості, так як надало дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення однієї земельної ділянки двом особам: 06 травня 2015 року - позивачу ОСОБА_1 та 12 грудня 2016 року - відповідачу Ямпільській селищній раді Хмельницької області.
Отже, дії Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області вказують на його невизначеність та різну ціленаправленість з питання передачі у власність/користування земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів на території Ямпільської селищної ради Хмельницької області, оскільки позивачем ОСОБА_1 були вчинені усі необхідні дії щодо вирішення питання про отримання в майбутньому права оренди на земельні ділянки, а саме: отримав дозвіл на розробку проекту землеустрою спірних земельних ділянок, розробив такий проект, за його заявою сформовано земельні ділянки (проведено реєстрацію у Державному кадастрі земельних ділянок, присвоєно кадастрові номера), а відтак мав законні сподівання та правомірні очікування на закінчення процедури отримання в оренду земельних ділянок, що залежало лише від правомірної поведінки уповноваженого державного органу.
Так, судом встановлено, на підставі заяви ОСОБА_1 та проекту відведення земельних ділянок, сформовані земельні ділянки з кадастровими номерами 6820355600:06:004:0050, 6820355600:06:004:0051, 6820355600:06:004:0052, 6820355600:06:004:0053, 6820355600:06:004:0054 та 6820355600:06:004:0055 були зареєстровані 15 червня 2015 року Відділом Держземагенства у Білогірському районі Хмельницької області.
Процедура та вимоги щодо проведення державної реєстрації земельної ділянки визначена в пунктах 107-114 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051 (далі по тексту - Порядок).
Так, відповідно до абз. 1 п. 109 вказаного Порядку державна реєстрація земельної ділянки здійснюється за заявою особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки у разі її передачі у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи.
Згідно п. 111 Порядку за результатами перевірки Державний кадастровий реєстратор виконує одну з таких дій: здійснює державну реєстрацію земельної ділянку або приймає рішення про відмову у державній реєстрації земельної ділянки відповідно до пунктів 70, 73, 77-85 цього Порядку.
В силу положення абз. 4 п. 6 ст. 24 Закону України Про Державний земельний кадастр підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.
Відповідно до ст. 79-1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.
Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.
Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Системний аналіз наведених правових норм дає підстави суду дійти до висновку, що розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки необхідне для формування земельної ділянки і відведення земельної ділянки за рахунок вже існуючої та зареєстрованої земельної ділянки є неможливим відповідно до законодавства.
Такий висновок також узгоджується з положеннями ст. 50 Закону України Про землеустрій , відповідно до якої проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок.
З врахуванням положень п. 49-51 Порядку датою відкриття Поземельної книги на земельні ділянки, які предметом позову, є дата їх державної реєстрації - 15 червня 2015 року, а номером Поземельної книги - кадастровий номер земельної ділянки (т. 1, а.с. 17-39, 153-237).
Зважаючи на викладене, земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів Ямпільської селищної ради Хмельницької області, є сформованими, оскільки визначено їх площу, межі, присвоєно кадастрові номера (6820355600:06:004:0050; 6820355600:06:004:0051; 6820355600:06:004:0052; 6820355600:06:004:0053; 6820355600:06:004:0054; 6820355600:06:004:0055), відомості про дані земельні ділянки внесені до Державного земельного кадастру та розміщено на Публічній кадастровій карті України.
Отже, з врахуванням вимог земельного законодавства, відсутні підстави для нового формування на підставі іншого проекту землеустрою.
Проте, територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, не прийняв рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надання їх в оренду позивачу ОСОБА_1 .
Натомість, із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок орієнтовною площею 350 га для створення громадських пасовищ для випасання худоби за межами населених пунктів Ямпільської селищної ради Білогірського району Хмельницької області за рахунок земель державної власності сільськогосподарського призначення до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області звернулася Ямпільська селищна рада Хмельницької області.
При цьому, Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, в порушення вимог ст. 123 Земельного кодексу України, не здійснило належним чином перевірку документів, наданих Ямпільською селищною радою Хмельницької області, на їх відповідність вимогам земельного законодавства.
Так, при наявності відомостей про те, що спірні земельні ділянки, які знаходяться за межами населених пунктів Ямпільської селищної ради Хмельницької області за заявою ОСОБА_1 вже сформовані згідно проектів, розроблених фізичною особою-підприємцем (інженером-землевпорядником) ОСОБА_2 , на підставі наданих йому дозволів, відкрито Поземельні книги (датою відкриття якої є державна реєстрація земельної ділянки в державному земельному кадастрі) та їм присвоєно кадастрові номери (6820355600:06:004:0050; 6820355600:06:004:0051; 6820355600:06:004:0052; 6820355600:06:004:0053; 6820355600:06:004:0054; 6820355600:06:004:0055), які є номерами поземельних книг, подальше формування земельної ділянки можливе лише за технічною документацією, а не за проектом землеустрою.
Разом з тим, наказом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 12 грудня 2016 року № 22-32976-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою Ямпільській селищній раді Хмельницької області надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, який в подальшому був поданий на погодження.
В порушення вимог пунктів 107-111 Порядку, за відсутності підтвердження формування земельної ділянки на підставі розробленої документації із землеустрою Ямпільської селищної ради Хмельницької області, при наявності відомостей у Державному реєстрі про земельні ділянки, які були попередньо сформовані на підставі документації ОСОБА_1 , наказом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 12 липня 2017 року № 22-14499-СГ Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у комунальну власність погоджено проект землеустрою Ямпільської селищної ради Хмельницької області та передано спірні земельні ділянки в комунальну власність.
Тобто, виходячи із обставин даної справи, у відповідача Головного управління Держгеокадастру у Хмельницької області були усі підстави для відмови у наданні дозволу на розроблення Ямпільській селищній раді Хмельницької області проекту землеустрою саме на спірні земельні ділянки, а також підстави для відмови в погодженні проекту землеустрою.
Відсутність належної перевірки, формальний підхід до розгляду клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою та його погодження створили передумови для невиправданого, штучного використання процедури надання дозволу на виготовлення документації землеустрою, пільгового порядку одержання іншими суб`єктами в користування земель державної чи комунальної власності поза передбаченою законом процедурою.
Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідачем Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області було порушено порядок надання земельної ділянки в користування, що обумовило незаконність видачі наказу від 12 грудня 2016 року № 22-32891-СГ та оспорюваного наказу від 12 липня 2017 року № 22-14449-СГ в інтересах співвідповідача Ямпільської селищної ради Хмельницької області та призвело до порушення прав та законних інтересів позивача ОСОБА_1 , зокрема позбавлення останнього права на завершення процедури відведення земельної ділянки, а відтак позов в частині визнання незаконним та скасування наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 12 липня 2017 року № 22-14449-СГ та скасування державної реєстрації речових прав на земельні ділянки є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
З приводу заяви представника відповідача Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області (т. 1, а.с. 103) та заяви представника відповідача Ямпільської селищної ради Хмельницької області (т. 1, а.с. 115) про застосування до спірних правовідносин строку позовної давності та відмови в задоволенні позовних вимог з цих підстав, суд приходить до наступного висновку.
У відповідності до ст. ст. 256, 257 ЦК України позовна давність - це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу. Загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки.
Так, Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області за результатами розгляду повторних звернень позивача ОСОБА_1 про затвердження проектів землеустрою, надано відповіді в листах від 12 вересня 2017 року (т. 1, а.с. 58-63), якими повідомлено про відсутність законних підстав для задоволення заяв ОСОБА_1 з тих підстав, що наказом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 12 липня 2017 року № 22-14499-СГ затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у комунальну власність для створення громадських пасовищ.
Таким чином, як слідує з вищезазначеного та наданих в судовому засіданні пояснень ОСОБА_1 , які не спростовані відповідачами, останній довідався про наявність оспорюваного наказу та порушення в зв`язку з цим його прав на земельні ділянки лише 12 вересня 2017 року, а тому, звернувшись до суду з даним позовом 28 липня 2020 року, позивач не пропустив строку звернення до суду, визначеного ст. 257 ЦК України.
У відповідності до ст. 88 ЦПК України суд стягує з відповідачів на користь позивача понесені судові витрати зі сплати судового збору в загальній сумі 1681,60 грн (по 840,80 грн з кожного) (т. 1, а.с. 1, 73).
Керуючись ст. ст. 123, 152, 186-1 Земельного кодексу України, ст. 22 Закону України Про землеустрій , ст. 24 Закону України Про Державний земельний кадастр , п. 114 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051, ст. ст. 3, 15, 16 Цивільного кодексу України, ст. ст. 12, 13, 81, 89, 141, 229, 259, 263-265, 268, 273, 354 ЦПК України, суд
УХВАЛИВ:
Позов задовольнити.
Визнати незаконним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у комунальну власність від 12 липня 2017 року № 22-14499-СГ.
Скасувати державну реєстрацію речових прав на земельні ділянки із цільовим призначенням - землі загального користування, а саме:
- запис про право власності № 21874139 від 01 серпня 2017 року на земельну ділянку площею 4,7507 га (кадастровий номер 6820355600:06:004:0050);
- запис про право власності № 21873386 від 01 серпня 2017 року на земельну ділянку площею 6,0508 га (кадастровий номер 6820355600:06:004:0051);
- запис про право власності № 21873038 від 01 серпня 2017 року на земельну ділянку площею 18,9079 га (кадастровий номер 6820355600:06:004:0052);
- запис про право власності № 21873890 від 01 серпня 2017 року на земельну ділянку площею 26,3492 га (кадастровий номер 6820355600:06:004:0053);
- запис про право власності № 21871852 від 01 серпня 2017 року на земельну ділянку площею 81,3218 га (кадастровий номер 6820355600:06:004:0054);
- запис про право власності № 21873630 від 01 серпня 2017 року на земельну ділянку площею 17,8648 га (кадастровий номер 6820355600:06:004:0055).
Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області та Ямпільської селищної ради Хмельницької області на користь ОСОБА_1 судові витрати по сплаті судового збору по 840 гривень 80 копійок з кожного.
Рішення може бути оскаржено до Хмельницького апеляційного суду через Білогірський районний суд Хмельницької області протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Дата складення повного судового рішення - 26 лютого 2021 року.
Суддя О. І. Давидюк
Суд | Білогірський районний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2021 |
Оприлюднено | 05.03.2021 |
Номер документу | 95330187 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Білогірський районний суд Хмельницької області
Давидюк О. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні