ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА
01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел.230-31-34
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31.03.2010р. м.Київ № 49/120-А
За позовом Товариства з обмеженою відповідальніст ю "Ф. і П."
До 1. Державної податкової інспекції у Дарн ицькому районі м. Києва
2. Державної под аткової інспекції у Деснянсь кому районі м. Києва
3. Головного упр авління Державного казначей ства України в місті Києві
Про визнання недійсними податкових повідомлень-ріше нь
Суддя Хрипун О.О.
Секретар судового засі дання Ковальчук О.В.
Представники:
Від позивача Линн ик Л.С. - предст.
Від відповідача-1 Кирил енко М.Є. - голов.держ.под.ін сп.,
Бурків ська Н.Л. - заст.нач.юр.відд.
Від відповідача-2 Приліп ко А.Д. - голов.держ.под.інсп .
Від відповідача-3 не з' яви лися
Обставини справи:
Позивач звернувся до Госп одарського суду міста Києва з позовом до Державної подат кової інспекції у Дарницьком у районі м. Києва та просить ви знати недійсними податкові п овідомлення-рішення від 29.11.2005 № 0006302306/0-38884, № 0006292306/0-38885, від 26.12.2005 № 00063002306/1-43933, № 0006292306/1-43932.
Позовні вимоги мотивовані тим, що висновок відповідача , що міститься у акті від 29.11.2005 № 5 27-23/6-32590471, суперечить нормам зако нодавства України, є упередж еним та таким, що базується ви ключно на особистих суб' єкт ивних припущеннях.
Провадження у справі зупин ялось у зв' язку з призначен ням у справі судово-бухгалте рської експертизи та було по новлено ухвалою від 09.02.2007 після отримання матеріалів справи з висновком експертизи.
Відповідачі (1, 2) позовні вимо ги повністю заперечили, вказ авши, що в порушення вимог п. 2 с т. 3 Закону України "Про бухгал терський облік та фінансову звітність в Україні" при визн аченні первісної (балансової ) вартості товарів (труб) ТОВ "Ф . і П." не були включені послуги , пов' язані з передпродажно ю підготовкою труб у серпні т а вересні 2005 року на загальну с уму 2 485 749,60 грн., в тому числі ПДВ - 414 291,60 грн. Таким чином продажна вартість труб пов' язаним ос обам була меншою ніж вартіст ь на придбання та передпрода жну підготовку, що призвело д о заниження податкових зобов ' язань з ПДВ в серпні 2005 р. на с уму 122 140,00 грн., в вересні 2005 року на суму 97 801,00 грн.
Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 20.03.2007 позовну заяву залишено без розгляду .
Ухвалою Київського апеляц ійного адміністративного су ду від 22.04.2008 ухвалу Господарськ ого суду міста Києва від 20.03.2007 с касовано, справу направлено до суду першої інстанції для продовження розгляду.
Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 16.07.2008 справу № 49/120-А призначено до розгляду.
24.06.2008 до Господарського суду надійшла касаційна скарга Д ержавної податкової інспекц ії у Дарницькому районі м. Киє ва на ухвалу Київського апел яційного адміністративного суду від 22.04.2008.
Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 11.09.2008 зупинен о провадження у справі до роз гляду Вищим адміністративни м судом України касаційної с карги Державної податкової і нспекції у Дарницькому район і м. Києва на ухвалу Київськог о апеляційного адміністрати вного суду від 22.04.2008.
Ухвалою Вищого адміністра тивного суду України від 09.07.2009 к асаційну скаргу Державної по даткової інспекції у Дарниць кому районі м. Києва залишено без задоволення, ухвалу Київ ського апеляційного адмініс тративного суду від 22.04.2008 залиш ено без змін, а справу поверну то до Господарського суду мі ста Києва.
06.11.2009 Товариство з обмеженою відповідальністю "Ф. і П." звер нулось до Господарського суд у міста Києва з клопотанням п ро передачу справи на розгля д іншому складу суду.
Розпорядженням заступника Голови Господарського суду міста Києва від 06.11.2009 справу пе редано для подальшого розгля ду судді Хрипуну О.О.
13.01.2010 представником позивача подано до Господарського су ду міста Києва заяву про змін у та доповнення позовних вим ог, в якій позивач, пославшись на висновок судово-бухгалте рської експертизи, просить в изнати недійсними податкові повідомлення-рішення від 29.11.20 05 № 0006302306/0-38884, № 0006292306/0-38885, від 26.12.2005 № 00063002306/1-43933, № 0006292306/1-43932, зобов' язати Державну податкову інс пекцію у Деснянському районі міста Києва включити позива ча в реєстр про відшкодуванн я ПДВ по деклараціям наданим після 01.07.2005 та поновити обліков у картку платника ПДВ та зобо в' язати Управління Державн ого казначейства України в м . Києві відшкодувати з бюджет у на користь позивача 39397,00 грн.
Дослідивши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставників сторін, господар ський суд
ВСТАНОВИВ:
29.11.2005 відповідачем - Держав ною податковою інспекцією у Дарницькому районі м. Києва п рийняте податкове повідомле ння-рішення № 0006292306/0-38885, яким згід но з п.п. "4" пп.4.2.2 п.4.2 ст.4 Закону Укр аїни "Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами" ТОВ "Ф. і П." визначене податкове зобо в'язання з ПДВ у розмірі 216 650,40 гр н., у тому числі 180 542,00 грн. за осно вним платежем та 36 108,40 грн. - штр афних санкцій.
Податковим повідомленням- рішенням Державної податков ої інспекції у Дарницькому р айоні м. Києва № 0006302306/0-38884 згідно з п.п. "б", "в" пп.4.2.2 п.4.2 ст.4 Закону Укра їни "Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами" та п. 1, 3, 4 с т. 11 закону України "Про держав ну податкову службу" ТОВ "Ф. і П ." було зменшено суму бюджетн ого відшкодування з ПДВ на 39 397, 00 грн. (реєстрація у податково му органі 19.10.2005 № 82134 за 9 міс. 2005).
Спірні податкові повідом лення-рішення прийняті на пі дставі акта перевірки від 29.11.20 05 № 01527/2306/325904471 про результати докум ентальної невиїзної перевір ки товариства з обмеженою ві дповідальністю "Ф. і П." (код 32590471) з питання достовірності нар ахування бюджетного відшкод ування суми податку на додан у вартість по декларації з ПД В за вересень 2005 року, в якому з роблений висновок про поруше ння позивачем вимог п. 4.1 ст. 4 За кону України "Про податок на д одану вартість" та пп. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про оподатку вання прибутку підприємств" в частині реалізації труб ни жче за звичайні ціни пов' яз аним особам, внаслідок чого в становлено:
- заниження податкових зобо в' язань з ПДВ в серпні 2005р. на суму 122 139,00 грн., у зв' язку з чим з авищено від'ємне значення чи стої суми податкових зобов' язань та залишок від'ємного з начення, який після бюджетно го відшкодування включаєтьс я до складу податкового кред иту наступного податкового п еріоду в серпні на суму 122 139,00 гр н., що переноситься в рядок 23 Де кларації з ПДВ за вересень 2005р .;
- заниження податкових зобо в' язань з ПДВ в вересні 2005р. на суму 97 800,00 грн., у зв' язку з чим з анижено чисту суму податкови х зобов' язань в розмірі 97 800,00 г рн., внаслідок чого (з урахуван ням завищеного залишку від'є много значення, який після бю джетного відшкодування вклю чається до складу податковог о кредиту наступного податко вого періоду (р. 23 Декларації) в серпні на суму 122 139,00 грн.) завище но бюджетне відшкодування на суму 39 397,00 грн. та занижено пода ткове зобов' язання на суму 180 542,00 грн.
Висновок акта мотивований тим, що в порушення вимог п. 2 ст . 3 Закону України "Про бухгалт ерський облік та фінансову з вітність в Україні" при визна ченні первісної (балансової) вартості товарів (труб) ТОВ "Ф . і П." не були включені послуги , пов' язані з передпродажно ю підготовкою труб у серпні т а вересні 2005 року на загальну с уму 2 485 749,60 грн., в то му числі ПДВ - 414 291,60 грн. Врахов уючи вищезазначене порушенн я, продажна вартість труб бул а меншою ніж вартість на прид бання та передпродажну підго товку.
За договором від 03.08.2005 № 1/03/08/05 ТО В "Ф. і П." реалізувало пов' яза ній особі - ТОВ "ФерЕйт" (код 31725782) труби на загальну суму 2 258 922,12 гр н. , в т.ч. ПДВ 376 487,02 грн. (ва ртість однієї реалізованої т руби становила 383,39 грн., в т.ч ПДВ - 63,9 грн.), однак у відповіднос ті до п. 4.1 ст. 4 Закону України "Пр о податок на додану вартість " в даному випадку об' єктом о податкування повинна бути ва ртість не нижче за звичайні ц іни.
В ході перевірки було напра влено запити стосовно рівня цін на трубу ПМТБ Ду 219*3,5-6000 до Дер жзовнішінформ та Державної і нспекції по контролю за ціна ми в м. Києві, але станом на дат у складання акта відповідь н е отримано. За даними, наведен ими в мережі Інтернет від під приємств, які здійснюють про даж аналогічного виду продук ції (труб ПМТБ Ду 219*3,5-6000) ціна за 1 т труби складає 4 - 4,5 тис. грн. З а розрахунком наведеним у ак ті перевірки, звичайна ціна п родажу, що склалася на ринку і дентичних товарів (труба ПМТ Б Ду 219*3,5-6000), проданих ТОВ "Ф. і П." по в' язаній особі - ТОВ "Фер Ейт" повинна складати мінімум 2 630 00 0,00 грн. (657,5 тн х 4 000,00 грн.).
Різниця по податку на додан у вартість з купівлі-продажу становить 219 938,44 грн.
Зазначені податкові повід омлення-рішення оскаржені ТО В "Ф. і П." в адміністративному п орядку.
Рішенням Державної подат кової інспекції у Дарницьком у районі м. Києві про результа ти розгляду первинної скарги № 43235/10/25-014 від 26.12.2005 податкові повід омлення-рішення ДПІ у Дарниц ькому районі м. Києва від 29.11.2005 № 0006302306/0-38884 та № 0006292306/0-38885 залишені без з мін, а скаргу без задоволення .
За результатами розгляду п ервинної скарги були направл ені податкові повідомлення-р ішення від 26.12.2005 № 00063002306/1-43933, № 0006292306/1-43932 а налогічного змісту.
З висновками акта перевірк и та доводами, викладеними в р ішенні про результати розгля ду скарги та запереченнях ві дповідачів, суд не погоджуєт ься, виходячи з наступного.
Згідно з висновком № 7825 судов о-бухгалтерської експертизи у господарській справі № 49/120-А , складеному 12.12.2006:
1) висновки, зроблені в акті № 1527-23/6-32590471 від 29.11.2005 "Про результати д окументальної невиїзної пер евірки товариства з обмежено ю відповідальністю "Ф. і П." (код 32590471) з питання достовірності нарахування бюджетного відш кодування суми податку на до дану вартість по декларації з ПДВ за вересень 2005 року" щодо заниження позивачем податко вих зобов' язань з ПДВ у серп ні 2005 року на суму 122 139,00 грн. та зан иження позивачем податкових зобов' язань з ПДВ у вересні 2005 року на суму 97 800,00 грн. нормати вно та документально не підт верджуються;
2) відповідно до норм п. 9 П(С)БО 9 "Запаси" та пунктів 17 та 19 П(С)БО 16 "Витрати", послуги, пов' язан і з передпродажною підготовк ою товарів (труб), до первісної (балансової) вартості товарі в не включаються;
3) витрати, пов' язані з пере дпродажною підготовкою това рів (труб) ТОВ "Ф. і П." віднесені до складу витрат на збут з ура хуванням Положення (стандарт у) бухгалтерського обліку № 16, затвердженого наказом Мініс терства фінансів України від 20.10.99 № 246, у відповідності до чинн ого законодавства.
TOB "Ф. і П." по декларації з ПДВ з а вересень 2005 року заявило до в ідшкодування з бюджету 39,4 тис . грн. шляхом зарахування кошт ів на рахунок в установі банк у.
TOB "Ф. і П." придбало труби, марк и ПМТБ Ду 219*3,5-6000, у TOB "С. і П." (код 32554585) з а договором від 05.01.2005 №С/1/05/01/2005, укл аденим між TOB "Ф. і П." в особі дире ктора Козьменко Д.І. та TOB "С . і П.", в особі директора ОСОБ А_6., по податковим накладним : № 10902-5 від 09.02.2005 в кількості 5 692 шт. н а загальну суму 1 055 707,69 грн., в т.ч. П ДВ - 175 951,28 грн.; № 10902-5 від 09.02.2005 в кілько сті 70 шт. на загальну суму 12 984,11 гр н., в т.ч. ПДВ - 2 164,02 грн.; № 10902 від 09.02.20 05 в кількості 130 шт. на загальну суму 24 111,36 грн., в т.ч. ПДВ - 4 018,56 грн .
Труби знаходились на збер іганні на території ЗАТ "Дуна вецький ремонтно-механічний завод" (код 00383857) згідно з догово ром від 09.02.2005 № 1/09-02, укладеним TOB "Ф. і П.", в особі дире ктора Козьменко Д.І. та ЗА Т "Дунавецький ремонтно-меха нічний завод", в особі директо ра Тулюк В.М..
ТОВ "Ф. і П." здійснило передпр одажні роботи, виконані
- TOB "С. і П." (код 32554585) згідно з дого вором №1/01/08-5с від 01.08.2005, укладеним між TOB "Ф. і П.", в особі директора Козьменко Д.І. та TOB "С. і П.", в особі директора ОСОБА_6. (п одаткова накладна від 26.08.2005 за № 2 на загальну суму 242 900,00 грн., в т.ч . ПДВ - 40 483,33 грн., акт здачі-прийня ття робіт (надання послуг) від 31.08.2005 за № ОУ-0000001 на загальну суму 242 900,00 грн., в т.ч. ПДВ - 40 483,33 грн.) Розра хунки проведені в повному об сязі згідно виписки банку ві д 26.08.2005 на загальну суму 242 900,00 грн. Суму ПДВ в розмірі 40 483,33 грн. вкл ючено до складу податкового кредиту по ПДВ в серпні 2005р.
- ПБП "Пухов" (код 32804042) згідно з д оговором № 12007-5 від 20.07.2005, укладени м TOB "Ф. і П.", в особі директора К озьменко Д.І. та ПБП "Пухов", в особі директора Семененка П.В. (податкова накладна від 02.08.2005 за № 2815 на загальну суму 1 992 84 9,60 грн., в т.ч. ПДВ - 332 141,60 грн., акт зда чі-прийняття послуг від 02.08.2005 на загальну суму 1 992 849,60 грн., в т.ч. ПД В - 332 141,60 грн. Суму ПДВ в розмірі 332 141,60грн. включено до складу пода ткового кредиту по ПДВ в серп ні 2005р.
- ПП "Імпеком" (код 33199682) згідн о з договором № 1/02/08/05 від 02.08.2005, укл аденим між TOB "Ф. і П.", в особі дир ектора Козьменко Д.І. та П П "Імпеком", в особі директора Забудько О.В. (податкова на кладна від 01.09.2005 за № 191 на загаль ну суму 250 000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 41 666,67 гр н., акт здачі-прийняття робіт ( надання послуг) від 01.09.2005 № 1/9 по н аданню завантажувально-розв антажувальних робіт на загал ьну суму 250 000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 41 666,67 г рн. Розрахунки проведені в по вному обсязі згідно виписки банку від 01.09.2005 на загальну суму 250 000,00 грн. Суму ПДВ в розмірі 41 666,67 грн. включено до складу подат кового кредиту по ПДВ в верес ні 2005 р.
Відповідно до вимог п. 2 ст . 3 Закону України "Про бу хгалтерський облік та фінанс ову звітність в Україні" від 16 .07.99 № 996-XIV зі змінами та доповненн ями податкова звітність підп риємства ґрунтується на дани х бухгалтерського обліку. Ві дповідно до п. 19 Положення (ста ндарту) бухгалтерського облі ку 3 "Звіт про фінансові резуль тати", затвердженого наказом Міністерства фінансів Украї ни від 31.03.99 № 87, зареєстрованого в Міністерстві юстиції Укра їни 21.06.99 за № 397/3690 зі змінами та до повненнями у статті "Собівар тість реалізованої продукці ї (товарів, робіт, послуг)" пока зується виробнича собіварті сть реалізованої продукції ( робіт, послуг) або собівартіс ть реалізованих товарів. Соб івартість реалізованої прод укції (товарів, робіт, послуг) визначається згідно з положе ннями (стандартами) бухгалте рського обліку 9 "Запаси". Відп овідно до п. 9 Положення (станд арту) бухгалтерського обліку 9 "Запаси", затвердженого нака зом Міністерства фінансів Ук раїни від 20.10.99 № 246, зареєстрован ого в Міністерстві юстиції У країни 02.11.99 за № 751/4044 (далі - П(С)БО 9) первісною вартістю запасів , що придбані за плату, є собів артість запасів, яка складає ться з таких фактичних витра т:
- суми, що сплачуються згідн о з договором постачальнику (продавцю), за вирахуванням не прямих податків,
- суми ввізного мита,
- суми непрямих податків у з в'язку з придбанням запасів, я кі не відшкодовуються підпри ємству;
- транспортно-заготівельні витрати (затрати на заготівл ю запасів, оплата тарифів (фра хту) за вантажно-розвантажув альні роботи і транспортуван ня запасів усіма видами тран спорту до місця їх використа ння, включаючи витрати зі стр ахування ризиків транспорту вання запасів). Сума транспор тно-заготівельних витрат, що узагальнюється на окремому субрахунку рахунків обліку з апасів, щомісячно розподіляє ться між сумою залишку запас ів на кінець звітного місяця і сумою запасів, що вибули (ви користані, реалізовані, безо платно передані тощо) за звіт ний місяць. Сума транспортно -заготівельних витрат, яка ві дноситься до запасів, що вибу ли, визначається як добуток с ереднього відсотка транспор тно-заготівельних витрат і в артості запасів, що вибули, з в ідображенням її на тих самих рахунках обліку, у кореспонд енції з якими відображено ви буття цих запасів. Середній в ідсоток транспортно-заготів ельних витрат визначається д іленням суми залишків трансп ортно-заготівельних витрат н а початок звітного місяця і т ранспортно-заготівельних ви трат за звітний місяць на сум у залишку запасів на початок місяця і запасів, що надійшли за звітний місяць.
- інші витрати, які безпосер едньо пов'язані з придбанням запасів і доведенням їх до ст ану, в якому вони придатні для використання у запланованих цілях. До таких витрат, зокрем а, належать прямі матеріальн і витрати, прямі витрати на оп лату праці, інші прямі витрат и підприємства на доопрацюва ння і підвищення якісно техн ічних характеристик запасів ".
Відповідно до п. 14 П(С)БО 9 не вк лючаються до первісної варто сті запасів, а належать до вит рат того періоду, в якому вони були здійснені (встановлені ):
- понаднормові втрати і нест ачі запасів;
- проценти за користування п озиками;
- витрати на збут;
- загальногосподарські та і нші подібні витрати, які безп осередньо не пов'язані з прид банням і доставкою запасів т а приведенням їх до стану, в як ому вони придатні для викори стання у запланованих цілях.
Порядок формування в бухга лтерському обліку інформаці ї про витрати підприємства т а її розкриття у фінансовій з вітності передбачений норма ми П(С)БО 16 "Витрати", відповідно до яких витрати, пов' язані і з збутом (реалізацією, продаж ем) продукції, товарів, робіт і послуг включаються до склад у витрат.
Пунктом 17 Положення (станда рту) бухгалтерського обліку № 16, затвердженого наказом Мін істерства фінансів України в ід 31.12.99 № 318, (далі - П(С)БО 16) передба чено, що витрати, пов' язані з операційною діяльністю, які не включаються до собіварто сті реалізованої продукції ( товарів, робіт, послуг), поділя ються на адміністративні вит рати, витрати на збут та інші о пераційні витрати.
Відповідно до п. 19 П(С)БО 16 витр ати на збут включають витрат и, пов'язані з реалізацією (збу том) продукції (товарів, робіт , послуг), зокрема і витрати на передпродажну підготовку то варів.
Оскільки витрати на збут, до складу яких входять і витрат и на передпродажну підготовк у, не включаються до собіварт ості реалізованої продукції (товарів, робіт,п послуг), то, ві дповідно, не включаються до п родажної вартості товарів пр и визначенні доходу від прод ажу і до бази оподаткування п одатком на додану вартість п ри здійсненні господарської операції з реалізації товар у.
При проведенні перевірки Д ПІ у Дарницькому районі м. Киє ва було встановлено, що TOB "Ф. і П .", засновником якого являєтьс я ОСОБА_10 (згідно п.1.7 ст.1 Ста туту TOB "Ф. і П." зареєстрованого Дарницького районною у м. Киє ві державною адміністрацією 21.05.2004 за № 03018/1), було придбано прод укцію (труби) у TOB "С. і П." (код 32554585), з асновником якого являється ОСОБА_6 (згідно Пошуково-до відкової системи ДПА України та наданого до перевірки дог овору купівлі-продажу укладе ного в особі директора ОСОБ А_6.) та реалізовано дані труб и TOB "Фер Ейт" (код 31725782), засновнико м та директором якого є ОСО БА_6 (згідно Пошуково-довідк ової системи ДПА України та н аданого до перевірки договор у купівлі-продажу укладеного в особі директора ОСОБА_6 .). Згідно довідки Паспортної с лужби Донецької області за ф ормою №1 заповненої ОСОБА_6 значиться, що його матір'ю є ОСОБА_10.
Враховуючи вищезазначене, всі підприємства постачальн ики та покупці, а саме TOB "С. і П." (к од 32554585), TOB "Ф. і П." (код 32590471) та TOB "Фер Ей т" (код 31725782), є пов'язаними особам и.
Зазначений факт позивачем не оспорюється.
Згідно п. 1.26 ст. 1 Закону Україн и від 22.05.1997 р. № 283/97-ВР „Про оподатк ування прибутку підприємств " із змінами та доповненнями: " пов'язана особа -особа, що відп овідає будь-якій з наведених нижче ознак:
- юридична особа, яка зд ійснює контроль над платнико м податку, або контролюється таким платником податку, або перебуває під спільним конт ролем з таким платником пода тку;
- фізична особа або чле ни сім'ї фізичної особи, які зд ійснюють контроль над платни ком податку. Членами сім'ї фіз ичної особи вважаються її чо ловік або дружина, прямі роди чі (діти або батьки) як фізично ї особи, так і її чоловіка або дружини, а також чоловік або д ружина будь-якого прямого ро дича фізичної особи або її чо ловіка (дружини).
Для фізичної особи загальн а сума володіння часткою ста тутного фонду платника подат ку (голосів у керівному орган і) визначається як загальна с ума корпоративних прав, що на лежить такій фізичній особі, членам сім'ї такої фізичної о соби та юридичним особам, які контролюються такою фізично ю особою або членами її сім'ї.
Відповідно до п.4.1 ст. 4 Закону України від 3 квітня 1997 року № 168 "Про податок на додану вартіс ть" зі змінами та доповненням и "База оподаткування операц ії з поставки товарів (послуг ) визначається виходячи з їх д оговірної (контрактної) варт ості, визначеної за вільними цінами, але не нижче за звичай ні ціни, з урахуванням акцизн ого збору, ввізного мита, інши х загальнодержавних податкі в та зборів (обов'язкових плат ежів), згідно із законами Укра їни з питань оподаткування (з а винятком податку на додану вартість, а також збору на обо в'язкове державне пенсійне с трахування на послуги стільн икового рухомого зв'язку, що в ключається до ціни товарів (п ослуг)). До складу договірної ( контрактної) вартості включа ються будь-які суми коштів, ва ртість матеріальних і немате ріальних активів, що передаю ться платнику податку безпос ередньо покупцем або через б удь-яку третю особу в зв'язку з компенсацією вартості товар ів (послуг)".
Перевіркою встановлено фа кт реалізації ТМЦ пов'язаній особі.
У відповідності до п.п. 7.4.1 п.7 с т.7 Закону України від 28.12.1994 № 334/94-В Р "Про оподаткування прибутк у підприємств" із змінами та д оповненнями визначено поряд ок оподаткування операцій з пов'язаними особами, а саме: "Д оход, отриманий платником по датку від продажу товарів (ро біт, послуг) пов'язаним особам , визначається виходячи із до говірних цін, але не менших за звичайні ціни на такі товари (роботи, послуги), що діяли на д ату такого продажу" згідно пу нкту 1.20.1 п.1.20 ст.1 Закону України в ід 28.12.1994 №334/94-ВР "Про оподаткуванн я прибутку підприємств" із зм інами та доповненнями: "...звич айною вважається ціна товарі в (робіт, послуг), визначена ст оронами договору. Якщо не дов едене зворотне, вважається, щ о така звичайна ціна відпові дає рівню справедливих ринко вих цін. Справедлива ринкова ціна - це ціна, за якою товари (р оботи, послуги) передаються і ншому власнику за умови, що пр одавець бажає передати такі товари (роботи, послуги), а пок упець бажає їх отримати за ві дсутності будь-якого примусу , обидві сторони є взаємно нез алежними юридично та фактичн о, володіють достатньою інфо рмацією про такі товари (робо ти, послуги), а також ціни, які с клалися на ринку ідентичних (а за їх відсутності - однорідн их) товарів (робіт, послуг). "
Згідно з п.п. 1.20.2 п.1.20 ст.1 Закону України від 28.12.1994 № 334/94-ВР "Про опо даткування прибутку підприє мств" із змінами та доповненн ями: "Для визначення звичайно ї ціни товару (робіт, послуг) в икористовується інформація про укладені на момент прода жу такого товару (роботи, посл уги) договори з ідентичними (о днорідними) товарами (робота ми, послугами) у співставних у мовах. Зокрема, враховуються такі умови договорів, як кіль кість (обсяг) товарів (наприкл ад, обсяг товарної партії), стр оки виконання зобов'язань, ум ови платежів, звичайних для т акої операції, а також інші об 'єктивні умови, що можуть впли нути на ціну. При цьому умови д оговорів на ринку ідентичних (у разі їх відсутності - однор ідних) товарів (робіт, послуг) визнаються співставними, якщ о відмінність між такими умо вами суттєво не впливає на ці ну, або може бути економічно о бґрунтована. При цьому врахо вуються звичайні при укладан ні угод між непов'язаними осо бами надбавки чи знижки до ці ни.
При цьому п.п. 1.20.10 п. 1.20 ст. 1 Зако ну України від 28.12.1994 № 334/94-ВР "Про о податкування прибутку підпр иємств" із змінами та доповне ннями передбачено, що донара хування податкових зобов'яза нь платника податку податков им органом внаслідок визначе ння звичайних цін здійснюєть ся за процедурою, встановлен ою законом для нарахування п одаткових зобов'язань за неп рямими методами, а для платни ків податку, визнаних природ ними монополістами згідно із законом, - також відповідно до принципів регулювання цін, в становлених таким законом.
Процедура визначення суми податкового зобов'язання за непрямими методами внормова на Законом України "Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами".
Згідно пп. 4.3.1 п. 4.3 ст. 4 Закону Ук раїни від 21.12.2000 N 2181-III 3.1. якщо контро люючий орган не може самості йно визначити суму податково го зобов'язання платника под атків згідно з пп. "а" пп. 4.2.2 п. 4.2 ст . 4 цього Закону у зв'язку з не вс тановленням фактичного місц езнаходження підприємства ч и його відокремлених підрозд ілів, місцезнаходження фізич ної особи або ухиленням плат ника податків чи його посадо вих осіб від надання відомос тей, передбачених законодавс твом, а також якщо неможливо в изначити суму податкових зоб ов'язань у зв'язку з неведення м платником податків податко вого обліку або відсутністю визначених законодавством п ервинних документів, сума по даткових зобов'язань платник а податків може бути визначе на за непрямим методом. Цей ме тод може застосовуватися так ож у випадках, коли деклараці ю було подано, але під час доку ментальної перевірки, що про водиться контролюючим орган ом, платник податків не підтв ерджує розрахунки, наведені у декларації, наявними докум ентами обліку у порядку, пере дбаченому законодавством.
Застосування непрямого ме тоду для визначення податков их зобов'язань платників под атків у випадках, не передбач ених цим пунктом, не дозволяє ться (пп. 4.3.4).
Оскільки вичерпний перелі к підстав для застосування н епрямих методів визначено пп . 4.3.1 п. 4.3 ст. 4 Закону України від 21. 12.2000 N 2181 "Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами", серед я ких відсутня така правова пі дстава для застосування непр ямих методів як невідповідні сть ціни договору рівню звич айних цін, тому у суду відсутн і правові підстави застосову вати пп. 4.3.4 п. 4.3 ст. 4 вищезазначен ого Закону, враховуючи, що зас тосування непрямого методу д ля визначення податкових зоб ов'язань платників податків у випадках, не передбачених ц им пунктом, не дозволяється.
Згідно з п. 1.6 ст. 1 Закону Украї ни "Про податок на додану варт ість" від 03.04.1997 № 168/97-ВР (в редакції Закону, чинній у податкові пе ріоди, які перевірялись) пода ткове зобов'язання - загальна сума податку, одержана (нарах ована) платником податку в зв ітному (податковому) періоді , визначена згідно з цим Закон ом.
Податковий кредит у відпов ідності до п. 1.7 ст. 1 названого З акону визначається як сума, н а яку платник податку має пра во зменшити податкове зобов 'язання звітного періоду, виз начена згідно з цим Законом.
У відповідності до пп. 7.4.1 п. 7.4 с т. 7 Закону України "Про подато к на додану варітсть" податко вий кредит звітного періоду складається із сум податків, сплачених (нарахованих) плат ником податку у звітному пер іоді у зв'язку із придбанням т оварів (робіт, послуг), вартіст ь яких відноситься до складу валових витрат виробництва (обігу).
Датою виникнення права пла тника податку на податковий кредит згідно з пп. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 ць ого Закону є дата здійснення першої з наступних подій:
а) дата списання коштів з ба нківського рахунку платника податку в оплату товарів (роб іт, послуг);
б) дата отримання податково ї накладної.
Обовязкові реквізити пода ткової накладної передбачен і п.п. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону України "П ро податок на додану вартіст ь". Ними є: порядковий номер по даткової накладної; дата її в иписування, назва юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зар еєстрованої як платник подат ку на додану вартість; податк овий номер платника податку (продавця та покупця); місце ро зташування юридичної особи а бо місце податкової адреси ф ізичної особи, зареєстровано ї як платник податку на додан у вартість; опис (номенклатур у) товарів (робіт, послуг) та їх кількість (обсяг, об'єм); повна назва отримувача; ціна прода жу без врахування податку; ст авка податку та відповідна с уму податку у цифровому знач енні; загальна сума коштів, щ о підлягають сплаті з урахув анням
податку.
Податкова накладна склада ється у момент виникнення по даткових зобов'язань продавц я у двох примірниках. Оригіна л податкової накладної нада ється покупцю, копія залишає ться у продавця товарів (робі т, послуг). Податкова накладна є звітним податковим докуме нтом і одночасно розрахунков им документом (п.п. 7.2.3 п. 7.2 ст. 7 Зак ону).
Не дозволяється включення до податкового кредиту будь -яких витрат по сплаті податк у, що не підтверджені податко вими накладними чи митними д еклараціями, а при імпорті ро біт (послуг) - актом прийняття робіт (послуг) чи банківським документом, який засвідчує п ерерахування коштів в оплату вартості таких робіт (послуг ). У разі коли на момент переві рки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо вкл ючені до складу податкового кредиту, залишаються не підт вердженими зазначеними цим п ідпунктом документами, платн ик податку несе відповідальн ість у вигляді фінансових са нкцій, установлених законода вством, нарахованих на суму п одаткового кредиту, не підтв ерджену зазначеними цим підп унктом документами (пп. 7.4.5 п. 7.4 с т. 7 Закону України "Про подато к на додану вартість").
Згідно з пп. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону У країни "Про податок на додану вартість" суми податку, що п ідлягають сплаті до бюджету або відшкодуванню з бюджету , визначаються як різниця мі ж загальною сумою податкови х зобов'язань, що виникли у з в'язку з будь-яким продажем то варів (робіт, послуг) протяго м звітного періоду, та сумою податкового кредиту звітног о періоду.
У строки, передбачені закон ом для відповідного податков ого періоду, платник податку подає органу державної пода ткової служби за місцем свог о знаходження податкову декл арацію незалежно від того, чи виникло у цьому періоді пода ткове зобов'язання чи ні (пп. 7.7. 2 п. 7.7 ст. 7 вказаного Закону).
Правильність відображення господарських операцій у по датковій звітності при форму ванні податкового кредиту та суми відшкодування по подат ку на додану вартість відпов ідачем не спростована.
Виходячи з викладеного, под аткове зобов'язання з ПДВ за п еріод серпень, вересень 2005 рок у у розмірі 122 140,00 грн. та 97 801,00 грн. в изначено позивачу спірним по датковим повідомленням-ріше нням безпідставно. Безпідста вно також ДПІ у Дарницькому р айоні було зменшено позивачу суму бюджетного відшкодуван ня з ПДВ на 39 397,00 грн. (реєстрація у податковому органі 19.10.2005 № 82134 з а 9 міс. 2005 р.).
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодек су адміністративного судочи нства України кожна сторона повинна довести ті обставини , на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.
Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.
Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни в адміністративних сп равах про протиправність ріш ень, дій чи бездіяльності суб 'єкта владних повноважень о бов'язок щодо доказування пр авомірності свого рішення, д ії чи бездіяльності поклада ється на відповідача, якщо ві н заперечує проти адміністра тивного позову.
Всупереч наведеним вимога м відповідач, як суб'єкт владн их повноважень, правомірност і свого рішення суду не довів .
Враховуючи викладене, позо в підлягає задоволенню в час тині визнання недійсними под аткові повідомлення-рішення Державної податкової інспек ції у Дарницькому районі м. Ки єва від 29.11.2005 № 0006302306/0-38884, № 0006292306/0-38885, від 26.12.2005 №00063002306/1-43933, № 0006292306/1-43932.
В іншій частині позов задов оленню не підлягає, оскільки зазначені вимоги не ґрунтую ться на нормах чинного закон одавства.
Так, пп. 7.7.8 п. 7.7 ст. 7 Закону Украї ни "Про податок на додану варт ість" передбачено, що у разі, к оли за результатами перевірк и сум податку, заявлених до ві дшкодування, платник податку або податковий орган розпоч инає процедуру адміністрати вного оскарження, податковий орган не пізніше наступного робочого дня за днем отриман ня відповідного повідомленн я від платника або ухвали суд у про порушення справи зобов 'язаний повідомити про це орг ан державного казначейства. Орган державного казначейст ва призупиняє процедуру відш кодування в частині оскаржув аної суми до прийняття остат очного рішення з адміністрат ивного або судового оскаржен ня.
Після закінчення процедур и адміністративного або судо вого оскарження податковий о рган протягом п'яти робочих д нів, наступних за днем отрима ння відповідного рішення, зо бов'язаний надати органу дер жавного казначейства виснов ок із зазначенням суми подат ку, що підлягає відшкодуванн ю з бюджету.
Позивачем не надано доказі в порушення своїх прав невик онанням відповідачами вимог законодавства, пов' язаних з відшкодуванням ПДВ.
Згідно з пп. 2 п. 3 Прикінцевих та перехідних положень Коде ксу адміністративного судоч инства України до набрання ч инності законом, який регулю є порядок сплати і розмір суд ового збору, розмір цього збо ру за подання позовів немайн ового характеру визначаєтьс я відповідно до пп. "б" п. 1 ст. 3 Де крету Кабінету Міністрів Укр аїни “Про державне мито”, тоб то - 3, 40 грн.
У звязку з задоволенням поз ову відповідно до вимог ч. 1 ст . 94 Кодексу адміністративног о судочинства України судові витрати у розмірі 3,40 грн. судов ого збору підлягають відшкод уванню позивачу з Державного бюджету України.
Понесені позивачем витрат и на інформаційно-технічне з абезпечення судового процес у у розмірі 118 грн. відшкодуван ню позивачу не підлягають, ос кільки їх сплата Кодексом ад міністративного судочинств а України не передбачена.
Керуючись ст. ст. 71, 160-163, 167, 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України, Господарськи й суд міста Києва
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити ча стково.
Визнати недійсними податк ові повідомлення-рішення Дер жавної податкової інспекції у Дарницькому районі м. Києва від 29.11.2005 № 0006302306/0-38884, №0006292306/0-38885, від 26.12.2005 № 00063002306/1-43933, № 0006292306/1-43932.
В іншій частині позову відм овити.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Ф. і П." (02094, м. Київ, вул. Маг нітогорська,1-б, рахунок №26003001724001 в АТ "Індекс-банк" у м. Києві, МФ О 300614, код ЄДРПОУ 32590471) 3,40 грн. судов ого збору.
Відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодекс у адміністративного судочин ства України постанова набир ає законної сили після закін чення строку подання заяви п ро апеляційне оскарження, вс тановленого цим Кодексом, як що таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними ст.ст. 185-187 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про а пеляційне оскарження з насту пним поданням протягом двадц яти днів апеляційної скарги.
Суддя О. О.Хрипун
Дата підписання постанов и: 08.04.2010
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 31.03.2010 |
Оприлюднено | 22.11.2010 |
Номер документу | 9533305 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Хрипун О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні