Постанова
від 01.03.2021 по справі 520/13839/2020
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 березня 2021 р.Справа № 520/13839/2020 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Калиновського В.А.,

Суддів: Кононенко З.О. , Мінаєвої О.М. ,

за участю секретаря судового засідання Ковальчук А.С

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 15.12.2020 року, головуючий суддя І інстанції: Полях Н.А., м. Харків, повний текст складено 15.12.20 року по справі № 520/13839/2020

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Бронта"

до Головного управління ДПС у Харківській області , Державної податкової служби України

про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Бронта", звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України, в якому просив суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1732286/33898092 від 15.07.2020 року;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 17 від 12.06.2020 року.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 15.12.2020 року адміністративний позов задоволено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем, Головним управлінням ДПС у Харківській області, подано апеляційну скаргу, в якій він просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти постанову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач зазначає, що контролюючий орган в спірних правовідносинах діяв в межах чинного законодавства, оскільки позивачем не подано усіх первинних документів на розблокування податкової накладної для підтвердження відсутності наявності ризику.

Сторони в судове засідання апеляційної інстанції не прибули, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином.

Відповідно до ч.2 ст. 313 КАС України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

Апеляційна скарга розглядається у судовому засіданні згідно приписів ст. 229 КАС України.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що ТОВ "БРОНТА" здійснює свою діяльність відповідно до статуту є платником податку на додану вартість (свідоцтво про реєстрацію №200006416(НБ №0428303) (а.с. 90).

ТОВ "БРОНТА" провадить свою діяльність відповідно до наступних КВЕД-2010:

46.73 - оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням;

46.90 - неспеціалізована оптова торгівля;

49.41 - вантажний автомобільний транспорт;

52.24 - транспортне оброблення вантажів;

52.29 - інша допоміжна діяльність у сфері транспорту (а.с. 34 - 35, 91).

На виконання приписів чинного податкового законодавства, а саме ст. 201 Податкового кодексу України через автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронної звітності" засобами телекомунікаційного зв`язку направлено до Державної податкової служби України на реєстрацію податкову накладну № 17 від 12.06.2020 р., загальна сума коштів 113 367,00 грн., у тому числі ПДВ у сумі 18 894,50 грн. (а.с. 21).

Однак, згідно отриманої квитанції, яка надійшла у відповідь на реєстрацію, документ не прийнято на підставі п. 201.16. ст. 201. Податкового кодексу України. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41, відсутні таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги або обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

ТОВ "БРОНТА" було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РН для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено, що показник "D"=4,5435%, "Р"=4572,75.

В Таблиці даних платника податку на додану вартість від 04.06.2020 № 9124811009 в рядку 12 були виявлені помилки: зазначено "Код згідно КВЕД": 49.41 та "Код згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором продукції та послуг товарів/послуг (постачання/надання)": 49.41, які зазначені в Таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої у контролюючому органі 02.04.2018р.за № 2, інформація за якою була врахована.

Зворотні повідомлення не містять пропозиції щодо надання платником податку конкретного переліку документів або пояснень, які були б достатніми для прийняття рішення про реєстрацію контролюючим органом податкових накладних.

Відповідно до даних рядку 12 Таблиці даних платника податку на додану вартість від 02.04.2018р. за основним видом діяльності Позивача з кодом згідно КВЕД ДК 009:2010 49.41 було здійснено постачання послуги за кодом згідно з УКТЗЕД/ДК 016-2010 49.41.

Рішенням № 623820/33898092 від 02.04.2018 Таблицю даних платника податків від 02.04.2018р. № 2 враховано.

На виконання приписів до Таблиці від 04.06.2020 (зареєстрованої об 13:23:55) виправлену Таблицю направлено знову, зареєстровано та прийнято об 13:51:33 (реєстраційний номер 9124820540).

Автоматично через невиконання вимог ч. 1 абз. 3 п. 18 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165, Таблицю даних платника на додану вартість, зареєстровану у контролюючому органі 04.06.2020 за № 9124820540 не враховано та прийнято до розгляду.

Згідно рішення № 16277988/33898092 від 11.06.2020р. Таблицю даних платника на додану вартість, зареєстровану у контролюючому органі 04.06.2020 за № 9124820540, враховано.

Тобто станом на дату подання на реєстрацію податкової накладної № 17 від 12.06.2020р. згідно рішення 623820/33898092 від 02.04.2018 була врахована Таблиця даних платника податків від 02.04.2018р. № 2, яка містить код КВЕД 49.41 та код послуги УКТЗЕД 49.41 і спростовує мотиви, за яких прийнято рішення про зупинення її реєстрації. а саме: в частині мотивування "коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49,41 відступі в Таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги. що на постійній основі постачаються (виготовляються)".

Однак, 23.06.2020р. ТОВ "БРОНТА" отримано рішення № 1663333/33898092 про неврахування Таблиці даних платника податку на додану вартість за № 2 від 02.04.2018р. реєстраційний номер 623820/33898092 з підстав наявності в органах державної податкової служби України податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій.

Крім того, 23.06.2020р. позивачем отримано рішення № 1663331/33898092 про неврахування Таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої у контролюючому органі 04.06.2020 за реєстрованим № 9124820540 з тих же підстав.

Виправлена таблиця даних платника податку на додану вартість від 24.06.2020р. за реєстрованим № 914568735 автоматично не була врахована, проте після її прийняття до розгляду було отримано рішення № 1685159/33898092 від 01.07.2020р. про її врахування.

Зазначена таблиця була скасована в наступному (згідно рішення №1739278/33898092 від 16.07.2020р. про неврахування Таблиці даних платника податку на додану вартість) на попередніх підставах.

В подальшому щодо виправлених Таблиць даних платника податку на додану вартість від 17.07.2020р. за реєстровим № 9170264808, від 28.07.2020р. за реєстровим № 9179947738; від 04.08.2020р. за реєстровим № 9186768177 ТУ ДПС у Харківській приймала рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість № 1762169/33898092 від 23.07.2020р., № 1790728/33898092 від 03.08.2020р., № 1818577/33898092 від 10.08.2020р.

Як вбачається з матеріалів справи остання виправлена Таблиця даних платника податку на додану вартість від 28.08.2020р. за реєстровим № 9215231889 рішенням № 1896453/33898092 від 03.09.2020 врахована.

Наслідком рішень по неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість для позивача є зупинення реєстрації податкових накладних № 1 від 01.07.2020р., № 4 від 03.07.2020р., № 9 від 07.07.2020р., № 15 від 08.07.2020р.. № 16 від 09.07.2020р., № 17 від 10.07.2020р., № 18 від 10.07.2020р.

Так, згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.07.2020 р. в ЄРПН зареєстровано за № 9179505121 реєстрація податкової накладної № 1 від 01.07.2020р. зупинена відповідно до п. 201.16. ст. 201 ПК України.

Коди УКЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПН/РН для розгляду питання прийняття рішення по реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено "О"=5.1650%, "Р"=8415.82.

Всі наступні зупиненні в реєстрації зазначені вище податкові накладні були зупиненні з таких же підстав, дещо змінювались лише показники.

На виконання вимог п. 201.16. ст. 201. ПК України підприємством були направлені пояснення та первинні документи, що підтверджують реальність здійснення господарської діяльності за податкової накладною № 17 від 12.06.2020р., в тому числі надані пояснення щодо всіх наступних зупинених в реєстрації податкових накладних та документи на їх підтвердження.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення № 1732286/33898092 від 15.07.2020 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано не підкреслено). Всі інші зупинені податкові накладні були в наступному зареєстровані.

На вказане рішення позивачем подано скаргу щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16.07.2020 р.

За результатами розгляду поданої скарги Комісією прийнято рішення № 38016/33898092/2 від 24.07.2020 року, яким скаргу позивача залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін.

Не погоджуючись із таким рішенням суб`єкта владних повноважень та вважаючи його рішення не вмотивованим, а свої права порушеними, позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду із зазначеним позовом.

Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, виходив з того, що зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та контрагентами, та на те, що такі документи надавались разом із повідомленням та надані до суду, контролюючий орган не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладних.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України).

Приписами п. 201.1 ст. 201 ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з нормами п.201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п. 201.1 цієї статті та/або п. 192.1 ст. 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до п. 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в ЄРПН.

Таким чином, належним та допустимим доказом реєстрації податкової накладної є квитанція в якій фіксується дата та час надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Порядок ведення ЄРПН встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (надалі - Порядок №1246), який визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до ЄРПН.

Згідно з п.п.74.2, 74.3 ст.74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п.п. 11-15 Порядку № 1246, після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки податкової накладної.

Згідно з п. 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

- відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

- чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- дотримання вимог, установлених п. 192.1 ст. 192 та п. 201.10 ст. 201 Кодексу;

- наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до п. 201.1 ст. 201 Кодексу;

- наявності суми податку на додану вартість відповідно до п.п. 200 1.3 і 200 1.9 ст. 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

- наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

- факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

- наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

- дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених п. 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (надалі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Відповідно до п. 19 Порядку № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Згідно з п. 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Тобто, нормами Податкового кодексу України та Порядку № 1246 передбачено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної, та можливості зазначення дати її реєстрації у судовому рішенні.

Відповідно до п.п. 3-5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (затверджено постановою КМУ від 11.12.2019р. № 1165; далі за текстом - Порядок № 1165) податкова накладна, котра не відповідає критеріям (ознакам) безумовної реєстрації, підлягає перевірці на предмет ризиковості господарських операцій в аспекті наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість виконання податкового обов`язку.

За правилом п. 6 Порядку зупинення № 1165 окремою та самостійною підставою для вчинення волевиявлення з приводу зупинення реєстрації податкової накладної в Реєстрі є відповідність платника критерію ризиковості.

Пунктом 11 Порядку зупинення № 1165 визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Отже, причиною зупинення процедури реєстрації податкової накладної в Реєстрі згідно з нормами Порядку зупинення № 1165 є або критерій (критерії) ризиковості платника податку, або критерій ризиковості господарської операції, або одночасне поєднання обох згаданих факторів.

Постановою КМУ від 11.12.2019р. № 1165 одразу з Порядком зупинення № 1165 було затверджено і Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі за текстом Порядок прийняття рішень № 1165).

Згідно з п. 4 Порядку прийняття рішень № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до п. 6 Порядку прийняття рішень № 1165 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Як передбачено, п. 7 Порядку прийняття рішень № 1165 письмові пояснення та копії документів платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За приписами п. 11 Порядку прийняття рішень № 1165 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Відповідно до п. 2 Порядку № 1165 від 11.12.2019 таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Однією із ознак безумовної реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, є те, що у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

Наказом № 67 від 03.02.2020 Державної податкової служби України "Про затвердження Переліку кодів товарів згідно з УКТЗЕД, які застосовуються для визначення відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям ризиковості здійснення операції" затверджено "ризикові" коди товарів згідно з УКТЗЕД.

Коди товарів, які позивач виготовляє/придбаває/реалізує, містяться в п. 52 даного наказу (код 2709 - нафта або нафтопродукти сирі, одержані з бітумінозних порід (мінералів); п. 101 даного наказу (код 7318 - гвинти, болти, гайки, глухарі, гачки вкручувані, заклепки, шпонки, шплінти, шайби (включаючи пружинисті шайби) та аналогічні вироби, з чорних металів); причому ці продукти є основними складовими діяльності з надання послуг вантажного автомобільного транспорту та є паливом дизельним, запчастинами для автопарку позивача, відтак є необхідність у поданні таблиці даних платника податків.

Таким чином, з метою безумовної реєстрації податкових накладних позивача у подальшому, ним було подано до контролюючого органу таблицю даних платника податків із поясненнями.

Відповідно до п. 12-17 Порядку № 1165 від 11.12.2019 платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою, якої дотримався позивач.

У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку. Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання. Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Як зазначалося вище остання Таблиця даних платника податку на додану вартість від 28.08.2020р. за реєстровим № 9215231889 рішенням № 1896453/33898092 від 03.09.2020 врахована.

Обставини зупинення реєстрації обов`язково підлягають дослідженню, оскільки є юридично значимими та такими що тягнуть за собою прийняття в подальшому рішення про реєстрацію податкової накладної або відмову у реєстрації на підставі витребуваних документів у платника податку за результатами зупинення реєстрації.

Згідно з правовими висновками постанови Верховного Суду від 02.07.2019р. по справі №140/2160/18 (адміністративне провадження №К/9901/13662/19) загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

У пункті 75 постанови Верховного Суду від 17.12.2018р. по справі №509/4156/15-а (адміністративне провадження №К/9901/7504/18) міститься правовий висновок, в силу якого адміністративний суд під час перевірки правомірності рішення суб`єкта владних повноважень, повинен надати правову оцінку тим обставинам, які стали підставою для його прийняття та наведені безпосередньо у цьому рішенні, а не тим, які в подальшому були виявлені суб`єктом владних повноважень.

Згідно з п.п. "б" п. 187.1. ст. 187 ПК України, першою подією для позивача стала дата відвантаження товарів, яка і є датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів.

З огляду на приписи ст.ст. 185, 187 Податкового кодексу України, об`єктивними ознаками неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість виконання податкового обов`язку можуть бути визнані обґрунтовані сумніви (розумні припущення тощо) контролюючого органу в наявності у спірних правовідносинах об`єкта оподаткування податком на додану вартість, тобто реальний ризик виписування особою податкової накладної за відсутності визначеної кодексом першої події.

Судом встановлено, що 03.02.2020 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "ЯСА І" (код ЄДРПОУ 32868085) та ТОВ "БРОНТА" укладено Договір поставки № 4.

Згідно п. 1.1. вказаного Договору Постачальник зобов`язується передати у встановлений цим Договором строк (строки) матеріали будівельного призначення, надалі "Товар", у власність Покупця, а Покупець зобов`язується прийняти Товар і сплатити за нього грошову суму в розмірі та на умовах, визначених цим Договором.

Сторони погодили, що найменування, асортимент, кількість, ціна Товару та ціна доставки Товару (у випадках доставки Товару Постачальником за адресою, вказаною Покупцем) визначаються в Рахунках-фактурах до Договору, що надаються постачальником, є невід`ємною частиною даного Договору та разом з підписаними Сторонами видатковими накладними мають юридичну силу специфікації в розумінні статті 266 Господарського кодексу України (п. 2.1. Договору).

Згідно п. 2.3. загальна сума Договору визначається сумою вартості всіх окремих постачань на підставі видаткових накладних Постачальника в період дії даного Договору.

Відповідно до п. 3.1. оплата Товару Покупцем здійснюється у формі 100 % попередньої оплати на підставі Рахунку-фактури, наданого Постачальником, протягом 3 (трьох) днів із дня одержання останнього, шляхом безготівкового перерахування коштів на поточний рахунок Постачальника.

Датою здійснення оплати вважається дата надходження коштів на поточний рахунок Постачальника (п. 3.5. Договору).

Отримавши Замовлення, Постачальник згідно п. 4.2. Договору на його підтвердження прийняття протягом 2-х банківських днів надсилає Покупцю засобами поштового або факсимільного зв`язку, або електронною поштою Рахунок-фактуру.

У випадку виконання Покупцем п. 3.1. цього Договору з моменту надходження грошових коштів на поточний рахунок Постачальника, вважається, що сторони досягли згоди з усіх істотних умов угоди поставки Товару (п. 4.3. Договору).

Також сторони в п. 5.2. Договору обумовили, що за загальним правилом доставка товару покладається на Постачальника та може відбуватися за допомогою транспорту, який належить Постачальнику на праві власності або найманого ним транспорту.

Як вбачається із п. 5.8. Договору одночасно з передачею Товару Постачальник передає Покупцю або уповноваженій ним особі видаткову накладну та оригінал Рахунку- фактури, а у випадку доставки Товару Постачальником за адресою вказаною Покупем - товарно-транспортну накладну.

Також відповідно до п. 5.10. Договору погодили, що Постачальник на вимогу Покупця або уповноваженої ним особи при передачі Товару надає останньому документи на підтвердження якості Товару.

Перехід права власності на Товар відбувається в момент прийняття Покупцем Товару в місці постачання (п. 5.11. Договору).

Згідно п. 5.14. Договору постачання Товару і його прийняття оформляються в видатковій накладній Товару, що підписується уповноваженими представниками сторін.

Відповідно п.п. 5.15.-5.17. Договору зобов`язання Постачальника, передбачені п. 1.1. цього Договору вважаються виконаними в момент передачі Товару Покупцю за умови, якшо доставка Товару покладена на Постачальника або передачі на складі Постачальника, за умови здійснення самовивозу Покупцем.

У випадку здійснення Покупцем самовивозу Товару зі складу Постачальника, одночасно з прийманням Товару на останнього покладається обов`язок передати Постачальнику товарно-транспортну накладу.

Строк дії Договору встановлений в п. 9.2., який починає свій перебіг з моменту його підписання та закінчується 31 грудня 2020 року.

На виконання умов вказаного Договору позивач уклав договір поставки № 03/02/20 від 03.02.2020р. з Товариством з обмеженою відповідальністю "МОМОТ- БЕТОН" (код ЄДРПОУ 33608856). відповідно до якого придбав у власність бетонні суміші, пісок, розчин цементний, щебінь, керамзит і/або інші будівельні матеріали.

Безпосередньо на виконання замовлення ТОВ "ЯСА І" позивач купив у ТОВ "МОМОТ-БЕТОН" щебінь гранітний фракція 25-60 у кількості 182,85 тонн за ціною 428,33 грн. без ПДВ за тонну на загальну суму 93984,17 грн., в т.ч. ПДВ 15664,03 грн., що підтверджується рахунком на оплату № 740 від 12.06.2020р., видатковою накладною № 824 від 12.06.2020р.

Задля виконання замовлення ТОВ "ЯСА І" позивачем було залучено автомобільний транспорт, як такий, що належить позивачу, так і орендований ним: автомобіль Камаз, державний номер НОМЕР_1 (належить на праві приватної власності позивачу, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу); автомобіль Камаз, державний номер НОМЕР_2 (орендований позивачем, договір найму транспортного засобу та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу додаються); автомобіль Камаз, державний номер НОМЕР_3 (належить на праві приватної власності позивачу, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу).

Замовлений ТОВ "ЯСА І" щебінь на підставі рахунку на оплату № 152 від 12.06.2020р. був доставлений позивачем в Національну академію Національної гвардії України, що знаходиться в м. Харкові, м. Захисників України, 3.

Так, відповідно до товарно-транспортних накладних за № БР-0070/06/86 від 12.06.2020р., № БР-0070/06/87 від 12.06.220р., № БР-0070/06/85 від 12.06.2020р. замовлений щебінь автомобілями позивача доставлений на об`єкт під керуванням водіїв ОСОБА_1 ОСОБА_2 , ОСОБА_3 .

Відповідно до видаткової накладної № 70 від 12.06.2020р. ТОВ ЯСА 1 прийняла доставлений ТОВ "БРОНТА" щебінь, про що свідчать підписи сторін, скріплені печатками підприємств.

Водії ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 перебувають із позивачем в трудових відносинах, що підтверджується їх заявами про прийняття на роботу та відповідними наказами.

Реальність факту надання послуг також підтверджується: інформацією про юридичні особи, отриманою за безкоштовним запитом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, якої вбачається, що підприємства не перебувають в стані припинення, ТОВ "МОМОТ-БЕТОН" (код ЄДРПОУ 33608856) здійснює вид діяльності за кодом 46.73 - оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; ТОВ "ЯСА І" (код ЄДРПОУ 32868085) здійснює види діяльності у галузі будівництва.

За датою прийняття Товариством з обмеженою відповідальністю "ЯСА І" щебню, а саме підписання видаткової накладної № 70 від 12.06.2020 року позивачем складено податкову накладну № 17 від 12.06.2020року та відправлено на реєстрацію.

Оплата за поставлений товар відбулась 16.06.2020р. (платіжне доручення № 237 на суму 113367,00 грн.).

Оплата позивачем ТОВ "МОМОТ-БЕТОН" також відбулась 16.06.2020р. (платіжне доручення № 616 від 16.06.2020р.).

Враховуючи вищевикладені обставини, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції обгрунтовано прийшов до висновку про реальність господарської операції позивача із зазначеними контрагентами.

Судова колегія зазначає, що факт зупинення реєстрації податкових накладних у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарської операції, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна.

Крім того, правочин, вчинений між позивачем та зазначеними вище контрагентами не визнано у судовому порядку нечинним, доказів протилежного суду не надано.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та контрагентами, та на те, що такі документи надавались разом із повідомленням та надані до суду, контролюючий орган не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладних.

Відтак, судова колегія вважає правомірним та обгрунтованим висновок суду першої інстанції про те, що оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкової накладної є необґрунтованим, оскільки платником податків надано всі необхідні пояснення та документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними, у реєстрації яких було відмовлено, а тому є таким, що підлягає скасуванню, а вимоги зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 17 від 12.06.2020 року є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Отже, колегія суддів переглянувши рішення суду першої інстанції, вважає, що при його прийнятті суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження в ході розгляду справи судом апеляційної інстанції, спростовані зібраними по справі доказами та встановленими обставинами, з наведених підстав висновків суду не спростовують.

Відповідно до ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно ч. 1 ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Зважаючи на встановлені обставини справи, колегія суддів дійшла висновку, що рішення Харківського окружного адміністративного суду від 15.12.2020 року по справі №520/13839/2020 прийнято з дотриманням норм чинного процесуального та матеріального права і підстав для його скасування не виявлено.

Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Харківській області залишити без задоволення.

Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 15.12.2020 року по справі № 520/13839/2020 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий суддя В.А. Калиновський Судді З.О. Кононенко О.М. Мінаєва Повний текст постанови складено 09.03.2021 року

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.03.2021
Оприлюднено10.03.2021
Номер документу95377396
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/13839/2020

Ухвала від 19.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 01.03.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Постанова від 01.03.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 17.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 20.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 20.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 15.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Рішення від 15.12.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

Ухвала від 15.10.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні