Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 березня 2021 р. Справа№200/233/21-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Толстолуцької М.М. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства ГОЛДМАРІН (юридична адреса: 87510, Донецька область, м. Маріуполь, Ушакова б. 10, код ЄДРПОУ 42309802) до Головного управління ДПС у Донецькій області (юридична адреса: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, 59, код ЄДРПОУ 43142826), Державної податкової служби України (юридична адреса: 04053, м. Київ, Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 43005393), третя особа без самостійних вимог на стороні позивача Товариство з обмеженою відповідальністю МИЛ-ОПТ (юридична адреса: 57263, Миколаївська область, Вітовський район, с. Шевченкове, код ЄДРПОУ 43419504) про скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Приватне підприємство ГОЛДМАРІН звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної податкової служби України, третя особа без самостійних вимог на стороні позивача Товариство з обмеженою відповідальністю МИЛ-ОПТ в якій просить суд: скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Донецькій області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації №2193895/42309802 від 02.12.2020, про відмову в реєстрації податкової накладної № 7 від 23.10.2020; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну № 7 від 23.10.2020.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 11 січня 2021 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
Щодо позиції позивача та заперечень відповідача.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за результатами здійснення господарської діяльності ПП ГОЛДМАРІН було складено та подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних 03.11.2020 року - податкову накладну № 7 від 23.10.2020 року. Згідно отриманої квитанції податкову накладну прийнято, але реєстрація зупинена; зазначено: документ прийнято, реєстрація зупинена відповідно до п.201.16.ст.201 ПКУ, платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Одночасно запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивач посилаючись на Податковий кодекс України, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України зазначив про протиправність рішення Головного управління ДПС у Донецькій області №2193895/42309802 від 02.12.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №7 від 23.10.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних оскільки вважає, що позивачем надані всі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення операцій по податковій накладній № 7 від 23.10.2020.
Відповідач 1 заперечив проти задоволення зазначених вимог позивача, просив у задоволенні його позовних вимог відмовити в повному обсязі. Так, відповідно до відзиву відповідач зазначив, що на підставі внесення ПП ГОЛДМАРІН до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, та прийняття комісією ГУ ДПС у Донецькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 05.02.2020 №1388, реєстрація податкової накладної позивача була зупинена через невідповідність платника податку пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, наведених у додатку 1 до Порядку.
Відповідач 1 зазначив, що згідно з відомостями інформаційних баз даних ДПС України, на підставі розгляду надісланого ПП ГОЛДМАРІН повідомлення від 26.11.2020 №5 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій податковій накладній від 23.10.2020 №7 та сканкопій доданих документів, комісією ГУ ДПС прийнято рішення від 02.12.2020 №2193895/42309802 про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, зазначених у пункті 5 Порядку №520. У зв`язку з ненаданням ПП ГОЛДМАРІН документів, визначених пунктом 5 Порядку № 520 Комісією ГУ ДФС у Донецькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 02.12.2020 № 2193895/42309802.
З аналогічних підстав проти адміністративного позову заперечував відповідач 2, про що вказано у відзиві, долученому до матеріалів справи.
Третя особа без самостійних вимог на стороні позивача Товариство з обмеженою відповідальністю МИЛ-ОПТ жодних пояснень до суду не надавало.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Позивач - Приватне підприємство ГОЛДМАРІН (ЄДРПОУ42309802) з 16.07.2018 перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Донецькій області. Основний вид економічної діяльності - КВЕД 46.90 - Неспеціалізована оптова торгівля.
Відповідач 1 - Головне управління ДПС у Донецькій області, є органом державної влади. Статус державної фіскальної служби в Україні, її функції та правові основи діяльності, порядок адміністрування податків та зборів, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю визначені Податковим кодексом України.
Відповідач 2 - Державна податкова служба України, є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску, є юридичною особою публічного права, яка наділена правовим статусом контролюючого органу. Загальний обсяг правоздатності такого суб`єкта податкових відносин, як «контролюючий орган» , визначено положеннями ст. 41 Податкового кодексу України. Зміст функцій контролю цих органів визначено положеннями ст. 61 Податкового кодексу України.
23 жовтня 2020 року між Приватним підприємством ГОЛДМАРІН , як Постачальником та Товариством з обмеженою відповідальністю МИЛ-ОПТ , як Покупцем укладено Договір купівлі-продажу №23/10-4. За умовами цього Договору, право власності на товар переходить Покупцеві в момент передачі Товару та підписання видаткової накладної. Продавець передає разом із Товаром наступні відвантажувальні документи: рахунок-фактуру для оплати, видаткову накладну, паспорт-інструкцію з експлуатації. /том 1 а.с.136-138/.
На виконання умов Договору купівлі-продажу №23/10-4 від 23.10.2020 позивач здійснив поставку товарів на суму 200000,00 грн. в т.ч. ПДВ 33333,33 грн. Факт поставки товару підтверджено видатковою накладною №8 від 23.10.2020, товарно-транспортною накладною №Р1 від 23.10.2020, довіреністю № 5 від 23.10.2020, рахунком на оплату № 4 від 23.10.2020 пресс-форми плитка тротуарна Волна в=4 (150) ПЛ-250,07ПС на суму 200000,00 грн., у т.ч. ПДВ 33333,33 грн., накладною-вимогою на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів №4 від 23.10.2020, актом звірки взаємних розрахунків за період: 23 жовтня 2020 р. між Приватне підприємство ГОЛДМАРІН і ТОВ МИЛ-ОПТ , карткою рахунку 36 за жовтень 2020 року, паспортом на товар Пресс-форма Плитка тротуарна Волна в=4 (150) ПЛ-250,07ПС /том 1 а.с. 139-151/.
Крім того, позивачем надані наступні документи: договір суборенди Офісу №01-10-2020 від 01 жовтня 2020 р., договір №08/04 суборенди складського приміщення від 08 квітня 2019 р., договір оренди нежитлового об`єкта №7842 від 16 вересня 2019 р., акт приймання-передавання комунального майна по договору оренди нежитлового об`єкта №7842 від 16.09.2019, розрахунок за договором оренди №7842 від 16.09.19, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 07.10.2019, договір №02/10 оренди техніки від 02 жовтня 2020 р., акт приймання-передачі до договору 02/10 оренди транспортних засобів та самохідних чи механізмів з екіпажем від 02 жовтня 2020 року, договір №02/1-10 надання послуг х перевезення вантажів від 02 жовтня 2020 р., свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 07.05.2002, штатний розклад ПП ГОЛДМАРІН затверджений директором ПП ГОЛДМАРІН , звіт з ЄСВ за жовтень 2020 року, договори цивільно-правового характеру від 23 квітня 2020 р./том 1 а.с. 158-185/.
23.10.2020 позивачем відповідно до ст. 201 Податкового кодексу України було складено та 03.11.2020 подано в Державну податкову службу України податкову накладну №7 від 23.10.2020 на загальну суму 200000,00 грн. /том 1 а.с. 27/.
03.11.2020 позивачем отримано квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної №7 від 23.10.2020, в якій зазначено, ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК від 23.10.2020 №7 зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Одночасно запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник D =.0952%, Р =0.
26 листопада 2020 року Приватне підприємство ГОЛДМАРІН надіслано податковому органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено за №5, зі змісту яких вбачається, що позивачем на підтвердження господарської операції надано копії документів, що підтверджують її реальність.
02 грудня 2020 року Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №2193895/42309802, на підставі якого відмовлено у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів, послуг, зберігання і транспортування, навантаження/розвантаження продукції складські документи (інвентаризаційні описи), у томі числі рахунки-фактури, інвойси, акти приймання-передачі товарів/робіт, послуг з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні /том 1 а.с. 135/.
Не погоджуючись із вказаним рішенням відповідача про відмову в реєстрації податкової накладної, Приватне підприємство ГОЛДМАРІН звернулось до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходив з наступного.
Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначено Податковим кодексом України.
У розумінні підпункту 14.1.60 пункту 14 статті 14 ПК України, Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Згідно п. п. «а» , «б» п. 185.1 ст. 185 ПК України, об`єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Пунктом 201.1 статті 201 ПК України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
У відповідності до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (далі - Порядок № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до п. 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Аналогічні норми містяться і у пункті 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно якого реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
За правилами пункту 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих на реєстрацію у місяці, іншому ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D >0,05, Р
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2021 |
Оприлюднено | 15.03.2021 |
Номер документу | 95487750 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Толстолуцька М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні