ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про відмову у забезпеченні позову
12 березня 2021 року СєвєродонецькСправа № 360/4718/20
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Шембелян В.С., розглянувши заяву ОСОБА_1 про забезпечення позову ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області, Луганської регіональної філії державного підприємства Центр державного земельного кадастру , Білогорівської селищної ради про визнання незаконними дії та визнання незаконними наказів, -
ВСТАНОВИВ:
13 грудня 2020 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області, Луганської регіональної філії державного підприємства Центр державного земельного кадастру , Білогорівської селищної ради (з урахування уточнення).
Ухвалою суду від 09.12.2020 відкрито провадження у справі, вирішено справу розглядати за правилами загального позовного провадження.
11 березня 2021 року через канцелярію суду надійшла заява ОСОБА_1 про забезпечення позову шляхом заборони вчинення з боку відповідачів та третіх осіб будь-яких дій, щодо реєстрації, перереєстрації земельної ділянки орієнтовною площею 2 га розташованої за межами населених пунктів, яка обліковується за Білогорівською селищною радою Папаснянського району Луганської області (КОАТУУ: 4423855300; зона: 08; квартал 1) до прийняття остаточного рішення судами України по суті позову та інших дій направлених на відчудження спірної земельної ділянки яка обліковується за Білогорівською селищною радою Папаснянського району Луганської області (КОАТУУ: 4423855300; зона: 08; квартал 1).
В обґрунтування заяви зазначено, що під час слухання справи в суді з листа Білогорівської селищної ради вих. 52/2-18 від 18.02.2021 позивачу стало відомо, що відповідно до Наказу ГУ Держгеокадастру у Луганській області №26-ОТГ від 11.12.2020 року Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність , Акту приймання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність від 11.12.2020 року, а також додатку до нього, селищною радою прийнято рішення за № 105/22 від 28.01.2020 року Про прийняття у комунальну власність територіальної громади селищ Білогорівської селищної ради з державної власності земельних ділянок сільськогосподарського призначення ; право комунальної власності на земельні ділянки на даний момент не зареєстровано.
Оскільки невжиття заходів забезпечення позову, на думку позивача, може призвести до реєстрації права комунальної власності на вказану земельну ділянку та значно ускладнити захист прав позивача на приватизацію обраної ним земельної ділянки та позбавить можливості оформлення всіх необхідних документів задля отримання в порядку безоплатної приватизації на своє ім`я спірної земельної ділянки.
До заяви додано викопіювання з відображенням місця розташування земельної ділянки, а також відповідь на заяву позивача Білогорівської селищної ради вих. 52/2-18 від 18.02.2021, в якому також зазначено, що згідно з наказом ГУ Держгеокадастру у Луганській області № 26-ОТГ від 11.12.2020 року Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність , Акту приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність від 11.12.2020 року, а також додатку до нього, у зазначеному вами кадастровому кварталі до комунальної власності передано наступні земельні ділянки:
1) 4423855300:08:001:0184(площа 58,6600 га, цільове призначення - 17.00 Землі резервного фонду);
2) 4423855300:08:001:0183(площа 11,0939 га, цільове призначення - 16.00 Землі запасу);
3) 4423855300:08:001:0182(площа 44,4875 га, цільове призначення - 16.00 Землі запасу);
4) 4423855300:08:001:0181(площа 7,2070 га, цільове призначення - 16.00 Землі запасу);
5) 4423855300:08:001:0180(площа 80,8651 га, цільове призначення - 16.00 Землі запасу);
6) 4423855300:08:001:0179(площа 11,3943 га, цільове призначення - 16.00 Землі запасу);
7) 4423855300:08:001:0178(площа 4,4624 га, цільове призначення - 16.00 Землі запасу). Рішення про видачу будь-яких розпорядчих документів щодо вищезазначених земельних ділянок селищною радою не приймалися.В уточненому позові від 09.12.2021 позивачем заявлені такі вимоги:
- визнати незаконним дії Луганської регіональної філії державного підприємства Центр державного земельного кадастру , які виразились в складанні директором - ОСОБА_2 та подачею на адресу Відповідача 1 клопотання за № 92 від 28.07.2020 року;
- визнати незаконним наказ № 94-13 від 26.08.2020 р Відповідача 1 - головного управління Держгеокадастру у Луганській області;
- визнати незаконним наказ № 22-Т від 01.09.2020 р. Відповідача 1 - головного управління Держгеокадастру у Луганській області;
- визнати незаконною передачу Білогоівській селищній раді спірної земельної ділянки орієнтовною площею 2 га, розташованої за межами населених пунктів, яка обліковується Бєлгородської селищною радою Попаснянського району Луганської області (КОАТУУ: 4423855300; зона:08; квартал 1);
- скасувати акт приймання-передачі від 11.12.2020 року між Відповідачем 1 - головним управлінням Держгеокадастру у Луганській області та Відповідачем 3 - Білогорівською селищною радою.
В обгрунтування своїх вимог позивач зазначив, що Головне управління Держгеокадастру протиправно відмовило йому у наданні дозволу на розроблення технічної документації щодо земельної ділянки (КОАТУУ: 4423855300; зона: 08; квартал 1) орієнтовною площею 2 га з метою її подальшої приватизації.
Відповідно до частини першої статті 154 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.
Враховуючи зміст заявлених позовних вимог у справі, що розглядається, матеріали позовної заяви та заяви про забезпечення позову, спосіб забезпечення позову, обраний позивачем, суд дійшов висновку про можливість розгляду цього питання без повідомлення учасників справи.
Вирішуючи питання щодо наявності підстав для забезпечення позову, суд керується такими вимогами чинного законодавства.
Відповідно до положень статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову. Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:
1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду;
2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Згідно з частинами першою та другою статті 151 Кодексу адміністративного судочинства України позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов`язку відповідача вчинити певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.
Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.
Частиною першою статті 152 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що заява про забезпечення позову подається в письмовій формі і повинна містити, зокрема, обґрунтування необхідності забезпечення позову, а також захід забезпечення позову, який належить застосувати, з обґрунтуванням його необхідності.
При цьому, частиною другою статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України передбачений вичерпний перелік підстав для вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, а суд повинен, виходячи з конкретних доказів, встановити, чи існує хоча б одна з названих підстав, і оцінити, чи не може застосування заходів забезпечення позову завдати більшої шкоди, ніж та, якій можна запобігти.
Для задоволення судом поданої позивачем заяви про забезпечення адміністративного позову останній має довести, що невжиття обраних заходів призведе хоча б до одного із наслідків, передбачених частиною 2 статті 150 КАС України.
З урахуванням зазначених вимог чинного законодавства суд зазначає, що заходи забезпечення позову, вжиті судом, мають бути чіткими, визначеними, конкретними, співмірними з заявленими позовними вимогами, отже не можуть бути застосовані на необмежене коло об`єктів подібних прав, а лише стосуватися певного об`єкта, свої права щодо якого позивач захищає в суді.
Однак, як встановлено судом заява про забезпечення позову не містить повного кадастрового номеру земельної ділянки, переданої до Білогорівської селищної ради, в межах якої перебуває спірна земельна ділянка (КОАТУУ: 4423855300; зона: 08; квартал 1) орієнтовною площею 2 га.
Позивач звернувся до суду з вимогами про захист його права на виготовлення технічної документації щодо певної земельної ділянки площею 2 га, зображеної на викопіюванні без наявного індивідуального кадастрового номеру.
У відзиві на позов Головне управління Держгеокадастру вказує, що на даний час спірна земельна ділянка (КОАТУУ: 4423855300; зона: 08; квартал 1) орієнтовною площею 2 га) вже сформована 21.07.2020 на підставі технічної документації землеустрою щодо інвентарізації земель з кадастровим номером 4423855300:08:001:0184, загальною площею 58,6600 га, однак доказів на підтвердження цих обставин сторони суду не надали.
Як свідчить лист Білогорівської селищної ради вих. 52/2-18 від 18.02.2021, відповідно до наказу ГУ Держгеокадастру у Луганській області №26-ОТГ від 11.12.2020 року Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність , Акту приймання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність від 11.12.2020 року, а також додатку до нього, селищною радою прийнято рішення за № 105/22 від 28.01.2020 року Про прийняття у комунальну власність територіальної громади селищ Білогорівської селищної ради з державної власності земельних ділянок сільськогосподарського призначення ; право комунальної власності на земельні ділянки на даний момент не зареєстровано.
Як встановлено судом позвачем не заявлені вимоги щодо оскарження наказу ГУ Держгеокадастру у Луганській області №26-ОТГ від 11.12.2020 року Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність , а також рішення Білогорівської селищної ради за № 105/22 від 28.01.2020 року Про прийняття у комунальну власність територіальної громади селищ Білогорівської селищної ради з державної власності земельних ділянок сільськогосподарського призначення .
На час звернення позивача до суду з клопотанням про забезпечення позову, підготовче засідання у справі закрито, здійснюється судовий розгляд справи, отже неможлива зміна позовних вимог.
З урахуванням зазначених обставин, суд дійшов висновку про відсутність підстав для вжиття заходів забезпечення позову за заявою позивача.
Відповідно до приписів ч.1 ст. 154 КАС України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.
Враховуючи наведене та керуючись ст.ст. 150-154, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви про забезпечення позову ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області, Луганської регіональної філії державного підприємства Центр державного земельного кадастру , Білогорівської селищної ради про визнання незаконними дій та наказів шляхом заборони вчинення з боку відповідачів та третіх осіб будь-яких дій, щодо реєстрації, перереєстрації земельної ділянки орієнтовною площею 2 га розташованої за межами населених пунктів, яка обліковується за Білогорівською селищною радою Папаснянського району Луганської області (КОАТУУ: 4423855300; зона: 08; квартал 1) до прийняття остаточного рішення судами України по суті позову та інших дій направлених на відчудження спірної земельної ділянки яка обліковується за Білогорівською селищною радою Папаснянського району Луганської області (КОАТУУ: 4423855300; зона: 08; квартал 1)- відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п`ятнадцяти днів з дня проголошення ухвали.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, строк на апеляційне оскарження обчислюється з дня складення повного судового рішення.
СуддяВ.С. Шембелян
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2021 |
Оприлюднено | 15.03.2021 |
Номер документу | 95493719 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
В.С. Шембелян
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні