Постанова
від 15.03.2021 по справі 440/4103/20
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 березня 2021 р. Справа № 440/4103/20 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Спаскіна О.А.,

Суддів: Присяжнюк О.В. , Русанової В.Б. ,

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційними скаргами ОСОБА_1 , ОСОБА_2 на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 23.10.2020 року, головуючий суддя І інстанції: М.В. Довгопол, вул. Пушкарівська, 9/26, м. Полтава, 36039, по справі № 440/4103/20

за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2

до Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області

про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі-позивач-1, ОСОБА_1 ) звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області (далі-відповідач, Новогалещинська селищна рада) про визнання протиправним та скасування рішення двадцять шостої сесії сьомого скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 06.11.2019 №6 "Про визначення переліку земельних ділянок призначених для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону" в частині включення земельної ділянки кадастровий номер 5322480700:05:000:0449, яка розташована на території Бондарівської сільської ради (Бондарівського старостату) Кременчуцького району Полтавської області; визнання протиправним та скасування рішення тридцять п`ятої сесії сьомого скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 19.06.2020 №18 "Про відмову у наданні гр. ОСОБА_1 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства"; зобов`язання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області надати ОСОБА_1 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства із земель запасу комунальної власності (кадастровий номер 5322480700:05:000:0449), яка розташована на території Бондарівської сільської ради (Бондарівського старостату) Кременчуцького району Полтавської області, відповідно до клопотання від 21.09.2019 (вх. №234 від 25.09.2019) /а.с.1-7/.

ОСОБА_2 (далі-позивач-2, ОСОБА_2 ) звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області про визнання протиправним та скасування рішення двадцять шостої сесії сьомого скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 06.11.2019 №6 "Про визначення переліку земельних ділянок призначених для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону" в частині включення земельної ділянки кадастровий номер 5322480700:05:000:0449, яка розташована на території Бондарівської сільської ради (Бондарівського старостату) Кременчуцького району Полтавської області; визнання протиправним та скасування рішення тридцять п`ятої сесії сьомого скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 19.06.2020 №17 "Про відмову у наданні гр. ОСОБА_2 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства"; зобов`язання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області надати ОСОБА_2 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства із земель запасу комунальної власності (кадастровий номер 5322480700:05:000:0449), яка розташована на території Бондарівської сільської ради (Бондарівського старостату) Кременчуцького району Полтавської області, відповідно до клопотання від 21.09.2019 (вх. №233 від 25.09.2019) /а.с.62-68/.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 25.08.2020 у справі №440/4103/20 об`єднано в одне провадження справу №440/4103/20 за позовом ОСОБА_1 до Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії із справою №440/4104/20 за позовом ОСОБА_2 до Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії. Присвоєно об`єднаній справі загальний №440/4103/20.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 23.10.2020 у задоволенні позову відмовлено.

Позивачі, не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції, звернулись до суду з апеляційними скаргами, в яких просили скасувати рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 23.10.2020 та прийняти нове судове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

В обґрунтування апеляційних скарг позивачі зазначили, що включення відповідачем 06.11.2019 до переліку земельних ділянок, які призначені для продажу у власність або для передачі в оренду на земельних торгах (аукціонах) земельної ділянки, на яку претендує апелянт у межах норм, встановлених статтею 121 ЗК України, без ухвалення відповідного законного рішення щодо апелянта, не можна вважати такими, що прийнятті (вчинені) Новогалещинською селищною радою на підставі та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, зокрема ч. 2, 3 ст. 134 ЗК України, відтак її рішення від 06.11.2019 № 6 є протиправним та підлягає скасуванню, в частині включення продажу права оренди земельної ділянки загальною площею - 18,3000 га, кадастровий номер якої 5322480700:05:000:0449 на земельних торгах у формі аукціону.

Відповідно до ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції розглядає справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Суд, перевіривши підстави для апеляційного перегляду, вважає, що вимоги апеляційної скарги не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Судовим розглядом встановлено, що наказом Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області від 27.09.2018 № 6571-СГ "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність" передано Новогалещинській селищній об`єднаній територіальній громаді в особі Новогалещинської селищної ради у комунальну власність земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 927,3519 га, які розташовані за межами населених пунктів на території Новогалещинської селищної ради Козельщинського району та Бондарівської сільської ради Кременчуцького району, згідно акта приймання-передачі /а.с.144/.

Згідно з актом приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність від 27.09.2018 Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області від 27.09.2018 №6571-СГ передає із державної власності, а Новогалещинська селищна об`єднана територіальна громада в особі Новогалещинської селищної ради приймає у комунальну власність Новогалещинської селищної об`єднаної територіальної громади у кількості 86 земельних ділянок загальною площею 927,3519 га згідно з додатком, зокрема, земельну ділянку з кадастровим номером 5322480700:05:000:0449, площею - 18,3000 га, цільове призначення - землі запасу на території Бондарівської сільської ради Кременчуцького району /а.с.145-146/.

10.01.2019 державним реєстратором Козельщинської районної державної адміністрації Валашко О.О. зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно право комунальної власності Новогалещинської селищної об`єднаної територіальної громади на земельну ділянку з кадастровим номером 5322480700:05:000:0449, площею - 18,3000 га, цільове призначення - землі запасу на території Бондарівської сільської ради (номер запису про право власності - 29820772), що підтверджується витягом з Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності /а.с. 147/.

Щодо відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою ОСОБА_2 .

ОСОБА_2 є громадянином України, що підтверджується паспортом громадянина України серія НОМЕР_1 , що виданий 29.07.2003 Карлівським РВ УМВС України в Полтавській області /а.с. 69 - 70/.

ОСОБА_2 звернувся до сесії Новогалещинської ОТГ з клопотанням від 21.09.2019 (вх. №233 від 25.09.2019) про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства із земель запасу комунальної власності (кадастровий номер 5322480700:05:000:0449), яка розташована на території Бондарівської сільської ради (Бондарівського старостату) Кременчуцького району Полтавської області. До вказаного клопотання позивачем було додано копію паспорта та викопіювання із зазначенням бажаного місця розташування земельної ділянки .

Рішенням 25 сесії 7 скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 11.10.2019 №10 "Про відмову у наданні гр. ОСОБА_2 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства" відмовлено у наданні дозволу гр. ОСОБА_2 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,00 га із земель сільськогосподарського призначення кадастровий номер 5322480700:05:000:0449 у зв`язку з тим, що земельна ділянка рішенням 19 сесії 7 скликання від 25.04.2019 року №7 надано дозвіл Товариству з обмеженою відповідальністю "Біланівський гірничо-збагачувальний комбінат" на розробку робочого проекту землеустрою щодо поліпшення малопродуктивних земель на земельній ділянці загальною площею - 18,3000 га, родючим шаром ґрунту знятого з земельних ділянок запроектованим для розміщення об`єктів інфраструктури ТОВ "Біланівський ГЗК" /а.с. 79/.

Не погодившись з рішенням 25 сесії 7 скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 11.10.2019 №10 "Про відмову у наданні гр. ОСОБА_2 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства", позивач-2 звернувся з позовом до Полтавського окружного адміністративного суду.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 13.05.2020 у справі №440/922/20, що набрало законної сили 07.08.2020, адміністративний позов ОСОБА_2 до Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано рішення двадцять п`ятої сесії сьомого скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 11.10.2019 №10 "Про відмову у наданні гр. ОСОБА_2 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства". Зобов`язано Новогалещинську селищну раду Козельщинського району Полтавської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_2 від 21.09.2019 (вх. №233 від 25.09.2019) про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства із земель запасу комунальної власності (кадастровий номер 5322480700:05:000:0449), яка розташована на території Бондарівської сільської ради (Бондарівського старостату) Кременчуцького району Полтавської області, з урахуванням висновків суду. У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено /а.с.130-135/.

Обставини, встановлені Полтавського окружного адміністративного суду від 13.05.2020 у справі №440/922/20, не підлягають доказуванню з огляду на приписи частини 4 статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України.

19.06.2020, засобами поштового зв`язку, на виконання рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 13.05.2020 у справі №440/922/20, ОСОБА_2 звернувся до Новогалещинської ОТГ із заявою від 19.06.2020, у якій просив повторно розглянути його клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства із земель запасу комунальної власності (кадастровий номер 5322480700:05:000:0449), яка розташована на території Бондарівської сільської ради (Бондарівського старостату) Кременчуцького району Полтавської області, з урахуванням висновків суду. Додатково звернув увагу на те, що рішення Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 06.11.2019 № 6 "Про визначення переліку земельних ділянок призначених для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону" не відповідає частині 1 статті 136 Земельного кодексу України. Також, повідомив, що рішення було прийняте пізніше та не існувало на момент його звернення із відповідним клопотанням, у свою чергу, клопотання повинно бути розглянуто протягом 30 днів з моменту його звернення до органу місцевого самоврядування /а.с.93/.

Рішенням тридцять п`ятої сесії сьомого скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 19.06.2020 №17 "Про відмову у наданні гр. ОСОБА_2 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства" відмовлено у наданні дозволу гр. ОСОБА_2 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,00 га із земель сільськогосподарського призначення кадастровий номер 5322480700:05:000:0449 у зв`язку з тим, що земельна ділянка площею 18,3000 га рішенням 26 сесії 7 скликання від 06.11.2019 "Про визначення переліку земельних ділянок призначених для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону", включена до списку об`єктів нерухомості, права на які будуть передаватися за наслідками конкурсних торгів /а.с. 94/.

Щодо відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою ОСОБА_1 .

ОСОБА_1 є громадянкою України, що підтверджується паспортом громадянина України серія НОМЕР_2 , що виданий 07.08.2010 Карлівським РВ УМВС України в Полтавській області /а.с. 8-9/.

ОСОБА_1 звернулася до відповідача із клопотанням від 21.09.2019, в якому просила відповідно до статті 118 Земельного кодексу України надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства із земель запасу комунальної власності, кадастровий номер: 5322480700:05:000:0449, яка розташована на території Бондарівської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області /а.с.17/.

Рішенням двадцять п`ятої сесії сьомого скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 11.10.2019 відмовлено гр. ОСОБА_1 у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0 га із земель сільськогосподарського призначення, кадастровий номер: 5322480700:05:000:0449 у зв`язку з тим, що рішенням 19 сесії 7 скликання від 25.04.2019 № 7 надано дозвіл ТОВ "Біланівський ГЗК" на розробку робочого проекту землеустрою щодо поліпшення малопродуктивних земель на земельній ділянці загальною площею - 18,3000 га, родючим шаром ґрунту знятого з земельних ділянок запроектованим для розміщення об`єктів інфраструктури ТОВ "Біланівський ГЗК" /а.с. 18/.

Не погодившись з рішенням 25 сесії 7 скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 11.10.2019 №11 "Про відмову у наданні гр. ОСОБА_1 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства", позивач-1 звернулася з позовом до Полтавського окружного адміністративного суду.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 26.03.2020 у справі №440/923/20, що набрало законної сили 07.08.2020, адміністративний позов ОСОБА_1 до Новогалещинської селищної ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано рішення двадцять п`ятої сесії сьомого скликання Новогалещинської селищної ради № 11 від 11.10.2019 "Про відмову у наданні гр. ОСОБА_1 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства", яким позивачу відмовлено у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства у власність із земель запасу комунальної власності (кадастровий номер 5322480700:05:000:0449), яка розташована на території Бондарівської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області. Зобов`язано Новогалещинську селищну раду Козельщинського району Полтавської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства із земель запасу комунальної власності, кадастровий номер: 5322480700:05:000:0449, яка розташована на території Бондарівської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області, з урахуванням висновків суду. У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено /а.с.126-129/.

Обставини, встановлені Полтавського окружного адміністративного суду від 26.03.2020 у справі №440/923/20, не підлягають доказуванню з огляду на приписи частини 4 статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України.

19.06.2020, засобами поштового зв`язку, на виконання рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 26.03.2020 у справі №440/923/20, ОСОБА_1 звернулася до Новогалещинської ОТГ із заявою від 19.06.2020, у якій просила повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства із земель запасу комунальної власності, кадастровий номер: 5322480700:05:000:0449, яка розташована на території Бондарівської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області, з урахуванням висновків суду. Додатково звернула увагу на те, що рішення Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 06.11.2019 №6 "Про визначення переліку земельних ділянок призначених для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону" не відповідає частині 1 статті 136 Земельного кодексу України. Також, повідомила, що рішення було прийняте пізніше та не існувало на момент його звернення із відповідним клопотанням, у свою чергу, клопотання повинно бути розглянуто протягом 30 днів з моменту його звернення до органу місцевого самоврядування /а.с. 28/.

Рішенням тридцять п`ятої сесії сьомого скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 19 червня 2020 року №18 "Про відмову у наданні гр. ОСОБА_1 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства" відмовлено у наданні дозволу гр. ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,00 га із земель сільськогосподарського призначення кадастровий номер 5322480700:05:000:0449 у зв`язку з тим, що земельна ділянка площею 18,3000 га рішенням 26 сесії 7 скликання від 06.11.2019 "Про визначення переліку земельних ділянок призначених для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону", включена до списку об`єктів нерухомості, права на які будуть передаватися за наслідками конкурсних торгів /а.с. 29/.

Також судом встановлено, що 06.11.2019 прийнято рішення 26 сесії 7 скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 06 листопада 2019 року №6 "Про визначення переліку земельних ділянок призначених для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону", яким визначено перелік земельних ділянок комунальної власності Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області для опрацювання можливості для продажу права їх оренди на земельних торгах у формі аукціону згідно з додатком. Включення в Перелік та виключення земельних ділянок можливе згідно окремого рішення Новогалещинської селищної ради. Згідно додатку до рішення 26 сесії 7 скликання від 06 листопада 2019 року №6 земельна ділянка з кадастровим номером 5322480700:05:000:0449, площею - 18,3000 га та земельна ділянка з кадастровим номером 5322480700:05:000:0477, площею - 33,9987 га, включені до переліку земельних ділянок комунальної власності Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області призначених для продажу права їх оренди на земельних торгах у формі аукціону /а.с. 148 - 149/.

Рішенням тридцять четвертої сесії сьомого скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 19.05.2020 №23, враховуючи звернення ПП "Регіональний інвестиційний центр аукціонів" від 20.11.2018 №421 щодо підготовки лотів до земельних торгів за рахунок власних коштів з метою підготовки документації до земельних торгів, визначено земельну ділянку, площею 18,300 га, кадастровий номер 5322480700:05:000:0449, розташовану за межами населених пунктів на території Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, право оренди на які підлягає продажу на земельних торгах (аукціоні) /а.с. 152/.

19.05.2020 між Новогалещинською селищною радою Козельщинського району Полтавської області та ПП "Регіональний інвестиційний центр аукціонів" укладено договір №277-20п про підготовку лотів для продажу на земельних торгах, яким визначено умови підготовки земельних ділянок до торгів /а.с.153/.

Рішенням тридцять п`ятої сесії сьомого скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 19.06.2020 №36 "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки" надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності кадастровий номер 5322480700:05:000:0449, площею 18,3000 га, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, з метою продажу права оренди на неї на земельних торгах у формі аукціону, за рахунок сільськогосподарських земель комунальної власності, землі запасу (землі не надані в постійне користування), що розташовані за межами населених пунктів на території Новогалещинської селищної ради об`єднаної територіальної громади (Бондарівська сільська рада Кременчуцького району Полтавської області) /а.с.151/.

Позивачі, вважаючи рішення тридцять п`ятої сесії сьомого скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 19.06.2020 №17 та №18, а також рішення 26 сесії 7 скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 06.11.2019 №6 в частині включення земельної ділянки 5322480700:05:000:0449 до переліку земельних ділянок, призначених для продажу права оренди на земельних торгах, протиправними, звернулися до суду з цим позовом.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з наявності у Новогалещинської селищної ради права розпорядження земельними ділянками комунальної власності Новогалещинської селищної об`єднаної територіальної громади, у тому числі й шляхом передачі їх на земельні торги для продажі права оренди на них.

Суд першої інстанції дійшов висновку про правомірність рішення двадцять шостої сесії сьомого скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 06.11.2019 №6 "Про визначення переліку земельних ділянок призначених для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону" в частині включення земельної ділянки кадастровий номер 5322480700:05:000:0449, яка розташована на території Бондарівської сільської ради (Бондарівського старостату) Кременчуцького району Полтавської області, а отже підстави для задоволення позовних вимог у цій частині відсутні.

Разом з цим, суд першої інстанції дійшов висновку, що рішення тридцять п`ятої сесії сьомого скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 19.06.2020 №17 та №18, а також рішення двадцять шостої сесії сьомого скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 06.11.2019 №6 "Про визначення переліку земельних ділянок призначених для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону" в частині включення земельної ділянки кадастровий номер 5322480700:05:000:0449 ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та фактичних обставинах, які мали значення для його прийняття.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з наступних підстав.

Згідно зі статтею 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Правовідносини у сфері забезпечення права громадян на землю урегульовано Земельним кодексом України від 25.10.2001 №2768-ІІІ (далі-ЗК України).

За змістом ч. 1, 2 ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Згідно із пунктом "в" частини 3 статті 116 ЗК України безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі, зокрема, одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Пунктом "б" частини першої статті 121 ЗК України визначено, що громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.

Відповідно до частини шостої статті 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).

У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Як визначено частиною сьомою згаданої статті, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Таким чином, Земельний кодекс України визначає вичерпний перелік підстав для відмови особі в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах безоплатної приватизації, при цьому зобов`язує орган державної влади або орган місцевого самоврядування у випадках ухвалення рішення про відмову в надані такого дозволу належним чином мотивувати причини цієї відмови.

Повноваження відповідних органів виконавчої влади щодо передачі земельних ділянок у власність або користування та порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування встановлені статтею 122 ЗК України.

Частиною 1 статті 122 ЗК України визначено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до частини першої статті 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 року № 280/97-ВР (надалі-Закон № 280/97-ВР), сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Пунктом 34 частини першої статті 26 Закону № 280/97-ВР передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, як вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Згідно із частиною п`ятою статті 46 Закону № 280/97-ВР сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.

Відповідно до частини першої статті 134 ЗК України земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

Частиною 3 статті 134 ЗК передбачено, що земельні торги не проводяться при наданні (передачі) земельних ділянок громадянам у випадках, передбачених статтями 34, 36 та 121 цього Кодексу, а також передачі земель загального користування садівницькому товариству та дачному кооперативу.

За змістом частин 1, 2 статті 136 ЗК України організатор земельних торгів визначає перелік земельних ділянок державної чи комунальної власності та/або прав на них, які виставляються на земельні торги окремими лотами. Забороняється вносити до зазначеного переліку призначені під забудову земельні ділянки без урахування у випадках, передбачених законом, результатів громадського обговорення. У переліку зазначаються місце розташування (адреса) земельної ділянки, її цільове призначення (функціональне використання), площа, кадастровий номер, умови продажу. Добір земельних ділянок державної чи комунальної власності, у тому числі разом з розташованими на них об`єктами нерухомого майна (будівлями, спорудами) державної чи комунальної власності, які або права на які виставляються на земельні торги, здійснюється з урахуванням затверджених містобудівної документації та документації із землеустрою, а також маркетингових досліджень, інвестиційної привабливості, звернень громадян та юридичних осіб щодо намірів забудови.

Частиною 3 статті 136 ЗК передбачено, що земельні ділянки, включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, не можуть відчужуватися, передаватися в заставу, надаватися у користування до завершення торгів.

Щодо правомірність рішення двадцять шостої сесії сьомого скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 06.11.2019 №6 "Про визначення переліку земельних ділянок призначених для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону" в частині включення земельної ділянки кадастровий номер 5322480700:05:000:0449, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно пункту "а" частини 1 статті 12 ЗК України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад.

За змістом частин 1 та 2 статті 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.

Частиною 1 статті 134 ЗК України передбачено, що земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті, а за змістом частини 1 статті 136 ЗК України організатор земельних торгів визначає перелік земельних ділянок державної чи комунальної власності та/або прав на них, які виставляються на земельні торги окремими лотами.

Враховуючи вищевикладене та зважаючи на те, що земельна ділянка з кадастровим номером 5322480700:05:000:0449, площею - 18,3000 га, цільове призначення - землі запасу на території Бондарівської сільської ради перебуває у комунальній власності Новогалещинської селищної об`єднаної територіальної громади, Новогалещинська селищна рада як повноважний представник територіальної громади має право розпоряджатися спірною земельною ділянкою, у тому числі й шляхом продажу права оренди на неї за результатами земельних торгів.

Водночас, визначення переліку земельних ділянок комунальної власності та/або прав на них, які виставляються на земельні торги, є одним з етапів правової процедури проведення земельних торгів.

Посилання позивачів на те, що земельні торги не проводяться при наданні (передачі) земельних ділянок громадянам у випадках, передбачених статтею 121 цього Кодексу (частина 3 статті 134 ЗК України), а вони мають право на безоплатне одержання у власність земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства відповідно до статті 121 ЗК України, колегія суддів вважає безпідставними, оскільки цей законодавчий виняток стосується виключно випадків процедури безоплатного одержання земельних ділянок у власність, порядок якої визначений статтею 118 ЗК України, та жодним чином не виключає права органу місцевого самоврядування від імені територіальної громади розпоряджатися земельними ділянками комунальної власності, у тому числі й шляхом передачі їх на земельні торги для продажі права оренди на них.

Разом з цим, суд першої інстанції вірно зауважив, що посилання позивачів на частину 3 статті 134 ЗК України та на те, що рішення від 06.11.2019 прийнято поза межами нормативного строку розгляду заяв від 21.09.2019, а тому не може бути підставою для відмови їм у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою, стосується оцінки правомірності відмови у наданні дозволів на розробку проекту землеустрою та жодним чином не спростовує правомірність оскаржуваного рішення від 06.11.2019.

Інших доводів та доказів на обґрунтування неправомірності рішення двадцять шостої сесії сьомого скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 06.11.2019 №6 "Про визначення переліку земельних ділянок призначених для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону" в частині включення земельної ділянки кадастровий номер 5322480700:05:000:0449 позивачами не надано.

Таким чином, враховуючи наявність у Новогалещинської селищної ради права розпорядження земельними ділянками комунальної власності Новогалещинської селищної об`єднаної територіальної громади, у тому числі й шляхом передачі їх на земельні торги для продажі права оренди на них, колегія суддів дійшла висновку про правомірність рішення двадцять шостої сесії сьомого скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 06.11.2019 №6 "Про визначення переліку земельних ділянок призначених для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону" в частині включення земельної ділянки кадастровий номер 5322480700:05:000:0449, яка розташована на території Бондарівської сільської ради (Бондарівського старостату) Кременчуцького району Полтавської області, а отже підстави для задоволення позовних вимог у цій частині відсутні.

Щодо правомірності рішень тридцять п`ятої сесії сьомого скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 19.06.2020 №18 "Про відмову у наданні гр. ОСОБА_1 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства" та від 19.06.2020 №17 "Про відмову у наданні гр. ОСОБА_2 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства", колегія суддів виходить з наступного.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 13.05.2020 у справі №440/922/20 визнано протиправним та скасовано рішення двадцять п`ятої сесії сьомого скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 11.10.2019 №10 "Про відмову у наданні гр. ОСОБА_2 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства", а рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 26.03.2020 у справі №440/923/20 визнано протиправним та скасовано рішення двадцять п`ятої сесії сьомого скликання Новогалещинської селищної ради № 11 від 11.10.2019 "Про відмову у наданні гр. ОСОБА_1 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства".

Отже, судом надано оцінку правомірності рішенням 25 сесії 7 скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 11.10.2019 №10 та №11 у межах розгляду справ №440/922/20 та №440/923/20, та водночас, зобов`язано відповідача повторно розглянути клопотання позивачів від 21.09.2019.

Під час апеляційного розгляду та зі змісту спірних рішень від 19.06.2020, які прийняті за результатами повторного розгляду клопотань позивачів від 21.09.2019 встановлено, що підставою для відмови у наданні позивачам дозволу на виготовлення проекту землеустрою відповідач вказав на те, що земельна ділянка з кадастровим номером 5322480700:05:000:0449 включена до переліку земельних ділянок, призначених для продажу права оренди на земельних торгах (у формі аукціону).

Як зазначалось вище, єдиною підставою для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою відповідно до статті 118 Земельного кодексу України є невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Аналіз приписів статті 136 ЗК України свідчить про те, що в разі віднесення земельної ділянки до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності для продажу прав на них на земельних торгах, ця ділянка не може відчужуватися, відтак наведені обставини є підставою для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення такої земельної ділянки.

Аналогічна правові висновки викладені у постановах Верховного Суду від 02.10.2018 у справі №806/3708/15, від 03.04.2018 та від 02.10.2018 у справах №№815/3059/17, 806/3708/15 відповідно, від 17.10.2019 у справі №823/1120/16.

Рішенням 26 сесії 7 скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 06 листопада 2019 року №6 "Про визначення переліку земельних ділянок призначених для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону" визначено перелік земельних ділянок комунальної власності Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області для опрацювання можливості для продажу права їх оренди на земельних торгах у формі аукціону згідно з додатком. Включення в Перелік та виключення земельних ділянок можливе згідно окремого рішення Новогалещинської селищної ради. Згідно додатку до рішення 26 сесії 7 скликання від 06 листопада 2019 року №6 земельна ділянка з кадастровим номером 5322480700:05:000:0449, площею - 18,3000 га та земельна ділянка з кадастровим номером 5322480700:05:000:0477, площею - 33,9987 га, включені до переліку земельних ділянок комунальної власності Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області призначених для продажу права їх оренди на земельних торгах у формі аукціону /а.с. 148-150/.

Разом з цим, рішенням тридцять четвертої сесії сьомого скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 19.05.2020 №23 визначено земельну ділянку, площею 18,300 га, кадастровий номер 5322480700:05:000:0449, розташовану за межами населених пунктів на території Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, право оренди на які підлягає продажу на земельних торгах (аукціоні).

Колегія суддів звертає увагу, що рішення від 19.05.2020 №23, яким визначено земельну ділянку 5322480700:05:000:0449 такою, право оренди на яку підлягає продажу на земельних торгах, позивачами не оскаржується.

Рішенням тридцять п`ятої сесії сьомого скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 19.06.2020 №36 "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки" надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності кадастровий номер 5322480700:05:000:0449, площею 18,3000 га, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, з метою продажу права оренди на неї на земельних торгах у формі аукціону, за рахунок сільськогосподарських земель комунальної власності, землі запасу (землі не надані в постійне користування), що розташовані за межами населених пунктів на території Новогалещинської селищної ради об`єднаної територіальної громади (Бондарівська сільська рада Кременчуцького району Полтавської області) /а.с.151/.

Отже, станом на момент прийняття спірних рішень від 19.06.2020 щодо відмови ОСОБА_1 та ОСОБА_2 у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою, земельна ділянка, частину якої хотіли отримати у власність позивачі, була включена до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, а відповідачем розпочато підготовчі дії щодо проведення таких торгів, що виключало можливість здійснити безоплатну приватизацію такої земельної ділянки.

Разом з цим, колегія суддів зауважує, що позивач не позбавлений права вибрати іншу земельну ділянку сільськогосподарського призначення та звернутися до відповідача для отримання дозволу на розробку проекту землеустрою.

Такий висновок відповідає висновку, що міститься у постанові Верховного Суду від 23.01.2020 у справі №620/1058/19.

З огляду на те, що земельна ділянка, площею 18,300 га, кадастровий номер 5322480700:05:000:0449 включена до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності для продажу прав на них на земельних торгах, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що відповідач правомірно відмовив позивачам у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою з наведених у рішеннях від 19.06.2020 підстав.

Підстави для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою визначаються на момент прийняття повноважним органом рішення за результатами розгляду клопотання.

Таким чином, колегія суддів не приймає до уваги доводи позивачів на те, що нормами Земельного кодексу України не передбачено продовження місячного строку розгляду відповідного звернення позивачів, відтак відповідач повинен був розглянути звернення позивачів від 21.09.2019, з урахуванням тих обставин, які існували в період з 25.09.2020 по 25.10.2020 та на те, що на момент, коли позивачі звернулися (25.09.2019) та коли відповідач (11.10.2019) рішенням відмовив у задоволенні їх клопотань, земельні ділянки не були включені до переліку земельних ділянок для подальшого продажу на земельних торгах.

Щодо доводів позивачів стосовно того, що в силу вимог частини 3 статті 134 ЗК України земельні торги не проводяться при наданні (передачі) земельних ділянок громадянам у випадках, передбачених статтею 121 цього Кодексу , колегія суддів зазначає, що відповідачем не вирішувалося питання організації земельних торгів під час безоплатної приватизації земельних ділянок, натомість за відсутності законодавчих перешкод в межах відповідних повноважень включено земельну ділянку 5322480700:05:000:0449 до об`єктів нерухомості, права на які будуть передаватися за наслідками конкурсних торгів, що унеможливило в подальшому надання дозволів на розробку проектів землеустрою позивачам.

Крім того, колегія суддів відхиляє доводи позивачів про те, що частина 3 статті 136 Земельного кодексу України підлягає застосуванню лише у разі якщо земельна ділянка виставлена на торги, а не лише включена до Переліку земельних ділянок, призначених для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону, оскільки виходячи з аналізу частини 3 статті 136 ЗК України можна дійти висновку, що відчуженню не підлягають земельні ділянки, які саме включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них.

При цьому приписи ст. 136 ЗК України, якою визначено порядок добору земельних ділянок державної чи комунальної власності та підготовка лотів для продажу на земельних торгах, свідчать про те, що віднесення земельної ділянки до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності для продажу прав на них на земельних торгах є також самостійною підставою для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення такої земельної ділянки.

В матеріалах справи містяться належні, допустимі та достатні докази надані відповідачем на обґрунтування правомірності спірних рішень від 19.06.2020 про відмову позивачам у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

Таким чином колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що рішення тридцять п`ятої сесії сьомого скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 19.06.2020 №17 та №18, а також рішення двадцять шостої сесії сьомого скликання Новогалещинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 06.11.2019 №6 "Про визначення переліку земельних ділянок призначених для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону" в частині включення земельної ділянки кадастровий номер 5322480700:05:000:0449 ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та фактичних обставинах, які мали значення для його прийняття.

Враховуючи вказане колегія суддів приходить до висновку, що доводи апеляційних скарг не спростовують висновків суду першої інстанції.

Крім того, колегія суддів звертає увагу, що ЄСПЛ у п.36 по справі "Суомінен проти Фінляндії" (Suominen v. Finland), №37801/97 від 1 липня 2003 року зазначив, що хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя (див. п.30. Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Hirvisaari v. Finland" від 27 вересня 2001 року).

Судова колегія зазначає, що згідно з практикою ЄСПЛ, зокрема, в рішенні по справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) від 9 грудня 1994 року, п. 29).

Також згідно з п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Відповідно до ч. 2 ст. 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини, а ст. 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" передбачає, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Наведене дає підстави для висновку, що доводи скаржника у кожній справі мають оцінюватись судами на предмет їх відповідності критеріям конкретності, доречності та важливості в межах відповідних правовідносин з метою належного обґрунтування позиції суду.

З врахуванням вищенаведеного колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про відмову у задоволенні позовних вимог, правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому відповідно до ст. 316 КАС України апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду - без змін.

Керуючись ст.ст. 229, 238, 241, 243, 250, 308, 311, 315, 316, 322, 325, 327-329 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційні скарги ОСОБА_1 , ОСОБА_2 - залишити без задоволення.

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 23.10.2020 по справі № 440/4103/20 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий суддя О.А. Спаскін Судді О.В. Присяжнюк В.Б. Русанова

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.03.2021
Оприлюднено16.03.2021
Номер документу95507405
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/4103/20

Постанова від 15.03.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 20.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 20.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 20.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 15.12.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Рішення від 23.10.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

Ухвала від 25.08.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

Ухвала від 10.08.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні