Ухвала
від 15.03.2021 по справі 200/3055/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

15 березня 2021 р. Справа №200/3055/20

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кошкош О.О., розглянувши в судовому засіданні заяву ОСОБА_1 про зміну способу виконання рішення у справі за позовом ОСОБА_1 до Миколаївської міської ради Слов`янського району Донецької області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

25 лютого 2021 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшла заява ОСОБА_1 про зміну способу виконання рішення. В обґрунтування зазначено про неможливість виконати судове рішення казначейською службою в частині стягнення із боржника - Миколаївської міської ради Слов`янського району Донецької області судових витрат у зв`язку з тим, що боржник не має відкритих рахунків. Просив змінити спосіб виконання рішення суду в частині стягнення судових витрат на зобов`язання сплатити судові витрати.

У судове засідання призначене на 15 березня 2021 року представники сторін не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

Відповідно до ч.2 ст.378 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

З огляду на вказане, суд прийшов до висновку про розгляд заяви про зміну способу і порядку виконання судового рішення за відсутності сторін (їх представників).

Дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд встановив наступне.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 22 квітня 2020 року позов ОСОБА_1 задоволено. Визнано протиправною бездіяльність Миколаївської міської ради Слов`янського району Донецької області щодо не розгляду заяви ОСОБА_1 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення безоплатно у власність земельної ділянки (кадастровий номер 1424283500:02:000:0365) для ведення особистого селянського господарства відповідно до ч.7 ст.118 Земельного кодексу України, зобов`язно Миколаївську міську раду Слов`янського району Донецької області розглянути заяву ОСОБА_1 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення безоплатно у власність земельної ділянки (кадастровий номер 1424283500:02:000:0365) для ведення особистого селянського господарства від 17.02.2020 та прийняти рішення відповідно до ч.7 ст. 118 Земельного кодексу України, стягнуто на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Миколаївської міської ради Слов`янського району Донецької області судові витрати в розмірі 840 (вісімсот сорок) грн. 80 коп. та витрати на правничу допомогу у розмірі 3000 (три тисячі) грн. 00 коп.

11 серпня 2020 року Донецьким окружним адміністративним судом видано виконавчий лист №200/3055/20-а щодо стягнення на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Миколаївської міської ради Слов`янського району Донецької області судові витрати в розмірі 840,80 грн. та витрати на правничу допомогу у розмірі 3000,00 грн.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, покладених в основу заяви про зміну способу і порядку виконання судового рішення, суд дійшов висновку про її задоволення з наступних підстав.

Відповідно до ч.3 ст.378 КАС України, підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Вказана норма не містить виключного переліку відповідних обставин, а тому підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення є будь-які обставини, що роблять виконання такого судового рішення неможливим, або ж істотно утрудненим.

Згідно з ст.1 Закону України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 №1404-VIII, виконавче провадження, як завершальна стадія судового провадження та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб), - це сукупність дій органів і посадових осіб, визначених у цьому Законі, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які провадяться на підставах, в межах повноважень та у спосіб, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

За правилами ч.2 ст.6 вказаного Закону встановлено, що рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Відповідно до ч.1 ст.3 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" 05.06.2012 №4901-VI, виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення визначається Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845 (далі - Порядок №845).

За визначенням, яке міститься в п.2 Порядку №845, боржники - це визначені в рішенні про стягнення коштів державні органи, розпорядники бюджетних коштів (бюджетні установи), а також одержувачі бюджетних коштів в частині здійснення передбачених бюджетною програмою заходів, на які їх уповноважено, які мають відкриті рахунки в органах Казначейства, крім рахунків із спеціальним режимом використання.

Пунктом 3 Порядку №845 визначено, що рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів до органів Казначейства (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).

Також, п.19 Порядку №845 встановлено, що безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету або у заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюються органами Казначейства з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів.

Відповідно до п.24 Порядку №845, стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник, документи зазначені у пункті 6 цього Порядку.

Аналіз вище наведених положень Порядку №845 дозволяє прийти до висновку, що виконання рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів можливе лише у разі, якщо боржник за відповідним рішенням має відкриті рахунки в органах Казначейства, на які такі кошти зараховуються.

В листі від 28.12.2020 №06-19/1447 УДКСУ у м.Слов`янську Донецької області повідомило про те, що боржник - Миколаївська міська рада Слов`янського району Донецької області не має відкритих рахунків в Управлінні. Відповідно до п.п.3 п.9 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845 виконавчий документ повернуто стягувачу.

Вказане, на переконання суду, свідчить про наявність обставин, що істотно ускладнюють виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 22.04.2020 у справі №200/3055/20-а в частині розподілу судових витрат та є підставою для зміни способу і порядку виконання вказаного судового рішення у відповідній частині.

З огляду на викладене, суд вважає за можливе змінити спосіб виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 22.04.2020 №200/3055/20-а, а саме:

з "Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Миколаївської міської ради Слов`янського району Донецької області судові витрати в розмірі 840 (вісімсот сорок) грн. 80 коп. та витрати на правничу допомогу у розмірі 3000 (три тисячі) грн. 00 коп."

на "Зобов`язати Миколаївську міську раду Слов`янського району Донецької області (ідентифікаційний код 04341413, 84182, Донецька область, Слов`янський район, м.Миколаївка, пл.Енергетиків, 2/14) сплатити на користь ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) судові витрати в розмірі 840 (вісімсот сорок) грн. 80 коп. та витрати на правничу допомогу у розмірі 3000 (три тисячі) грн. 00 коп.".

Керуючись статтями 243, 248, 256, 378 КАС України, суд

У Х В А Л И В:

Заяву ОСОБА_1 про зміну способу і порядку виконання судового рішення задовольнити.

Встановити інший спосіб виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 22.04.2020 у справі №200/3055/20-а в частині стягнення судових витрат та зобов`язати Миколаївську міську раду Слов`янського району Донецької області (ідентифікаційний код 04341413, 84182, Донецька область, Слов`янський район, м.Миколаївка, пл.Енергетиків, 2/14) сплатити на користь ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) судові витрати в розмірі 840 (вісімсот сорок) грн. 80 коп. та витрати на правничу допомогу у розмірі 3000 (три тисячі) грн. 00 коп. .

Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Ухвала може бути оскаржена. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.О. Кошкош

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.03.2021
Оприлюднено17.03.2021
Номер документу95537903
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/3055/20-а

Ухвала від 15.03.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 01.03.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Рішення від 22.04.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 24.03.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні