ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
20.04.10 Справа №2а-425/10/6/0170
(17:06)
Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Латиніна Ю.А.,при секретар і Усковій О.І.,
за участю представника поз ивача - Шабанової Т.М.,
представника відповідача - Брязгіна А.А.,
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу за позовом Кримс ького республіканського від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів до Приватног о підприємства «Балгатура»
про стягнення заборговано сті,
Суть спору: Позивач звернув ся до Окружного адміністрат ивного суду Автономної Респу бліки Крим з позовом до Прива тного підприємства «Балгату ра» про стягнення 20344,24 гривень адміністративно-господарсь ких санкцій за 2008 рік за реквіз итами: Одержувач: Держбюджет м.Сімферополя; 50070000, Банк одержу вача: Управління Держказначе йства в АРК м.Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740405 р/р 31215230700002, призначе ння платежу: *; ЄДРПОУ платника ; 50070000; 01; 4% за незайняті інвалідам и робочі місця у 2008 році.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду Автономної Республіки Крим від 06.01.2010 року було відкрито провадження в адміністративній справі, зак інчено підготовче проваджен ня та справу призначено до су дового розгляду.
У судовому засіданні предс тавник позивача адміністрат ивний позов підтримала з під став, зазначених у ньому, прос ила задовольнити його у повн ому обсязі.
У судовому засіданні предс тавник відповідача проти зад оволення позовних вимог запе речував, просив відмовити у з адоволенні позову, пояснив, щ о згідно Звіту про зайнятіст ь і працевлаштування інвалід ів за 2008 рік сума адміністрати вно-господарських санкцій за невиконання нормативу робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів складає 20344,24 гриве нь. 24.02.2009 року на виконання зобо в' язання щодо сплати адміні стративно-гсоподарських сан кцій відповідачем було здійс нено електронний переказ кош тів в сумі 20344,24 гривень.
Представник відповід ача зазначив, що той факт, що з азначені кошти не надійшли д о бюджету не є підставою для п овторного стягнення коштів з Приватного підприємства «Ба лгатура» .
Розглянув матеріали справ и, заслухав пояснення предст авників сторін, дослідив пре дставлені докази, суд,
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до частини 7 стат ті 20 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875 контроль за виконанням но рмативів робочих місць та пе ревірки підприємств, установ , організацій, у тому числі під приємств, організацій громад ських організацій інвалідів , фізичних осіб, які використо вують найману працю, щодо їх р еєстрації у Фонді соціальног о захисту інвалідів, його від діленнях, подачі щорічного з віту та сплати ними адмініст ративно-господарських санкц ій, а також надання державній службі зайнятості інформаці ї, необхідної для організаці ї працевлаштування інваліді в, визначаються Кабінетом Мі ністрів України.
Правовий статус, повноваже ння та умови діяльності зазн ачено Фонду визначені Положе нням про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го Постановою Кабінету Мініс трів України від 26.09.2002 року № 1434.
Відповідно до пункту 1 Полож ення про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 26.09.2002 N 1434, Фонд є урядовим органом державного управління, який діє у складі Міністерства праці та соціа льної політики і підпорядков ується йому.
Пунктом 3 Положення про Фонд соціального захисту інвалід ів встановлені основні завд ання Фонду, до яких відносять ся реалізація у межах своєї к омпетенції державної політи ки у сфері соціального захис ту інвалідів; контроль за вик онанням підприємствами, уста новами, організаціями, у тому числі підприємствами і орга нізаціями громадських орган ізацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю (далі - підприєм ства), нормативу робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів, установленого Законом України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні"
Згідно з пунктом 9 зазначено го Положення для реалізації покладених на Фонд завдань з а погодженням з Мінпраці утв орюються територіальні відд ілення Фонду в межах граничн ої чисельності його працівни ків.
Правовий статус Кримськог о республіканського відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів визначений Полож енням про Кримське республік анське відділення Фонду соці ального захисту інвалідів, з атвердженого Наказом директ ора Фонду соціального захист у інвалідів № 16 від 01.03.2007 року. Пу нктом 1 Положення встановлен о, що відділення являється те риторіальним органом Фонду с оціального захисту інваліді в, а відповідно до пункту 12 Пол оження відділення має стату с юридичної особи, та реалізу є завдання, визначені пусток 3 Положення, до яких належать здійснення контролю за додер жанням підприємствами, устан овами, організаціями, фізичн ими особами, які використову ють найману працю, нормативу робочих місць для працевлаш тування інвалідів.
Отже, судом встановлено, що Кримське республіканське ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів являється територіальним органом Фон ду соціального захисту інвал ідів, яке визнано урядовим ор ганом державного управління .
Відповідно до частини 8 стат ті 20 Закону України “ Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні ” від 21.03.1991 ро ку № 875 відділення Фонду соціа льного захисту інвалідів з м етою контролю за виконанням нормативу робочих місць, маю ть право в порядку, передбаче ному Кабінетом Міністрів Укр аїни, здійснювати перевірки підприємств, установ, органі зацій, у тому числі підприємс тв, організацій громадських організацій інвалідів, фізич них осіб, які використовують найману працю, щодо реєстрац ії у Фонді соціального захис ту інвалідів, подачі ними зві тів про зайнятість та працев лаштування інвалідів, викона ння нормативу робочих місць, призначених для працевлашту вання інвалідів, у тому числі шляхом зарахування, та сплат и ними адміністративно-госпо дарських санкцій.
З метою реалізації зазначе них завдань пунктом 5 Положен ня про Фонд соціального захи сту інвалідів Фонд наділений правами проводити перевірк у підприємств щодо реєстраці ї, подання ними звітів про зай нятість і працевлаштування і нвалідів, виконання норматив у робочих місць для працевла штування інвалідів та сплати адміністративно-господарсь ких санкцій і пені, цільового використання наданих Фондом коштів. Фонд також відповідн о до покладених на нього завд ань здійснює контроль за спл атою роботодавцями адмініст ративно-господарських санкц ій і пені (підпункт 3 пункту 4 за значеного Положення).
Таким чином, судом встановл ено, що Кримське республікан ське відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів, реа лізуючи свої завдання та фун кції у відносинах з фізичним и та юридичними особами явля ється органом виконавчої вла ди та, відповідно, суб' єктом владних повноважень.
Частиною дев'ятою, десятою с татті 20 Закону України “Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875 встановлено, що спори , які виникають із правовідно син за статтями 19, 20 Закону, вир ішуються відділеннями Фонду в судовому порядку. Фонд соці ального захисту інвалідів, й ого відділення мають право з ахищати свої права та законн і інтереси, у тому числі в суді . Отже, позивачами у зазначен ій категорії справ виступают ь відділення Фонду.
Таким чином, Кримське респу бліканське відділення Фонду соціального захисту інвалід ів є органом державної влади , який у правовідносинах з роб отодавцям, зокрема у зв'язку і з здійсненням контролю за пе рерахуванням штрафних санкц ій, передбачених статтею 20 Зак ону України “ Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні ” від 21.03.1991 року № 875, ре алізує владні управлінські ф ункції, а право відділень Фон ду на звернення до суду у відп овідних відносинах визначен о в законодавчому порядку ча стиною 9 статті 20 Закону.
Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючи господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом. З гідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, ство рені відповідно до Цивільног о кодексу України, підприємс тва, створені відповідно до Г осподарського кодексу Украї ни та зареєстровані в устано влено законом порядку визнаю ться суб' єктами господарюв ання.
Судом встановлено, що Прива тне підприємство «Балгатура » 03.12.2001 року зареєстровано у як ості юридичної особи виконав чим комітетом Сімферопольсь кої міської ради, ідентифіка ційний код 31742017, що підтверджує ться витягом з ЄДРПОУ від 08.12.2009 року № 05.3-8.1/3977.
Таким чином, судом встановл ено, що Приватне підприємств о «Балгатура» являється суб' єктом господарювання, юридич ною особою, зобов' язане вик онувати обов' язки, покладен і на нього законами у зв' язк у зі здійсненням господарськ ої діяльності.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.
Порядок, підстави та умови участі суб' єктів господарю вання в реалізації державни й гарантій для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами регулюєт ься Законом України “Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні ” від 21.03.1991 р оку № 875.
Відповідно до статті 19 Зако ну України “Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні ” від 21.03.1991 року № 875 дл я підприємств, установ, орган ізацій, у тому числі підприєм ств, організацій громадських організацій інвалідів, фізи чних осіб, які використовуют ь найману працю, установлюєт ься норматив робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів у розмірі чотирьох відсот ків середньооблікової чисел ьності штатних працівників о блікового складу за рік, а якщ о працює від 8 до 25 осіб, - у кільк ості одного робочого місця.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у. Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Згідно з 9 статті 19 Закону Ук раїни “ Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні ” від 21.03.1991 року № 875 підпр иємства, установи, організац ії, у тому числі підприємства , організації громадських ор ганізацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місц ем роботи працює 8 і більше осі б, реєструються у відповідни х відділеннях Фонду соціальн ого захисту інвалідів за сво їм місцезнаходженням і щорок у подають цим відділенням зв іт про зайнятість та працевл аштування інвалідів.
Відповідно до частини 1 стат ті 20 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні ” від 21.03.1991 рок у № 875 підприємства, установи, організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, які використ овують найману працю, де сере дньооблікова чисельність пр ацюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, пер едбаченим статтею 19 цього Зак ону, щороку сплачують відпов ідним відділенням Фонду соці ального захисту інвалідів ад міністративно-господарські санкції, сума яких визначаєт ься в розмірі середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві, устано ві, організації, у тому числі п ідприємстві, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичної особи, яка викор истовує найману працю, за кож не робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом. Для п ідприємств, установ, організ ацій, у тому числі підприємст в, організацій громадських о рганізацій інвалідів, фізичн их осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративн о-господарських санкцій за р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інваліда і н е зайняте інвалідом, визнача ється в розмірі половини сер едньої річної заробітної пла ти на відповідному підприємс тві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, у фізичної о соби, яка використовує найма ну працю. Положення цієї част ини не поширюється на підпри ємства, установи і організац ії, що повністю утримуються з а рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Частиною 4 статті 20 Закону вс тановлено, що адміністративн о-господарські санкції розра ховуються та сплачуються під приємствами, установами, орг анізаціями, у тому числі підп риємствами, організаціями гр омадських організацій інвал ідів, фізичними особами, зазн аченими в частині першій ціє ї статті, самостійно в строк д о 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося пору шення нормативу, встановлено го частиною першою статті 19 ць ого Закону. При цьому, до право відносин із стягнення адміні стративно-господарських сан кцій, передбачених цим Закон ом, не застосовуються строки , визначені статтею 250 Господа рського кодексу України.
Відповідно до частини 8 стат ті 20 Закону Порядок сплати адм іністративно-господарських санкцій і пені до відділень Ф онду соціального захисту інв алідів, їх акумуляції, обліку , а також з урахуванням пропоз ицій всеукраїнських громадс ьких організацій інвалідів - використання цих коштів зат верджується Кабінетом Мініс трів України.
Згідно з п. 2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними о собами, що використовують на йману працю, суми адміністра тивно-господарських санкцій та пені за невиконання норма тиву робочих місць для праце влаштування інвалідів, затве рдженого Постановою Кабінет у Міністрів України від 31 січ ня 2007 року № 70, роботодавці спла чують суму адміністративно-г осподарських санкцій відділ енням Фонду соціального захи сту інвалідів до 15 квітня року , що настає за роком, в якому ві дбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаш тування інвалідів.
Обчислення суми адміністр ативно-господарських санкці й проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядко м заповнення звіту про зайня тість і працевлаштування інв алідів, затвердженим Мінпрац і за погодженням з Держкомст атом.
Судом встановлено, що відпо відач використовує найману п рацю, та відповідно до Закону подає Кримському республік анському відділенню Фонду со ціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та праце влаштування інвалідів.
Відповідно до звіту про зай нятість та працевлаштування інвалідів за 2008 рік середньоо блікова кількість штатних пр ацівників облікового складу Приватного підприємства «Ба лгатура» складає 96 особи. Отже , відповідно до частини 1 статт і 19 Закону для відповідача вст ановлюється норматив робочи х місць для працевлаштування інвалідів у кількості 4 робоч их місць.
Судом встановлено, що за дан ими звіту на підприємстві у 200 8 році працювало 2 штатних прац івника, яким відповідно до чи нного законодавства встанов лена інвалідність.
Таким чином, відповідач від повідно до частини 1 статті 20 З акону повинен сплатити Фонду адміністративно-господарсь кі санкції, сума яких визнача ється в розмірі половини сер едньої річної заробітної пла ти на відповідному підприємс тві.
Судом встановлено, що в 2008 ро ці середньорічна заробітна п лата в Приватному підприємс тві «Балгатура» складала 10172 ,12 гривень (загальний розмір Ф онду оплати праці 976,5 тис.грн: к ількість працівників 96), що та кож підтверджується звітом в ідповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів .
Приймаючи до уваги, що серед ньооблікова кількість штатн их працівників у Приватному підприємстві «Балгатура» в 2008 році складала 96 осіб, відпов ідач зобов' язаний сплатити санкцію у розмірі 20344,24 гривень , що також підтверджується Зв ітом про зайнятість і працев лаштування інвалідів за 2008 рі к, наданий відповідачем, та ро зрахунком суми позову КРВ Фо нду соціального захисту інва лідів.
Таким чином, відповідач був повинен до 15 квітня 2009 року сам остійно визначити та сплатит и адміністративно-господарс ьку санкцію за невиконання н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів в розмірі 20344,24 гривень.
У судовому засіданні судом встановлено, що 24 лютого ПП «Б алгатура» з використанням с истеми «Клієнт - Банк» Кри мській філії ВАТ «Інноваційн о-промисловий банк» було від правлено для виконання плат іж: до Державного бюджету м.Сі мферополя - 20344,24 гривень (адмі ністративно - господарські санкції за невиконання норм ативу робочих місць для прац евлаштування інвалідів за 2008 рік на підставі платіжного д оручення № 1).
Однак, вищевказаний платіж в сумі 20344,24 гривень банком на ра хунок одержувача не перерах овано.
Таким чином, судом встановл ено, що Приватним підприємст вом «Балгатура» зобов' яза ння щодо сплати адміністрати вно-господарських санкцій Кр имському республіканському відділенню Фонду соціально го захисту інвалідів до 15 квіт ня 2009 року не виконано.
Посилання представника ві дповідача на те, що на правові дносини між позивачем та від повідачем щодо сплати адмін істративно - господарських санкцій розповсюджується З акон України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами», відповідно до якого пл атник податків, зборів (обов' язкових платежів) звільняєть ся від відповідальності за н есвоєчасне або неповне зарах ування таких платежів до бюд жетів та державних цільових фондів, включаючи нараховану пеню або штрафні санкції, суд вважає необґрунтованими, з п риводу чого зазначає наступн е.
Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашенн я зобов'язань юридичних або ф ізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фон дами з податків і зборів (обов 'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та вне ски на загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що засто совуються до платників подат ків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сф ері зовнішньоекономічної ді яльності, та визначає процед уру оскарження дій органів с тягнення.
Суд зауважує, що Закон Украї ни «Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами» на пра вовідносини між Приватним п ідприємством «Балгатура» та Кримським республіканськ им відділенням Фонду соціаль ного захисту інвалідів щодо сплати адміністративно - г осподарських санкцій не роз повсюджується, що підтверджу ється наступним.
Відповідно до п.п.16.5.1 п.16.5 ст.16 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» від 21 грудня 2000 року N 2181-III за порушення строків перерахув ання податків, зборів (обов'яз кових платежів) до бюджетів а бо державних цільових фондів , встановлених Законом Украї ни "Про платіжні системи та пе реказ грошей в Україні" банк с плачує пеню за кожний день пр острочення, включаючи день с плати, у розмірах, встановлен их підпунктом 16.4.1 пункту 16.4 стат ті 16, та штрафні санкції, встан овлені підпунктом 17.1.7 пункту 17 .1 статті 17 цього Закону, а також несе іншу відповідальність, встановлену цим Законом, за п орушення порядку своєчасног о та повного внесення податк у, збору (обов'язкового платеж у) до бюджету або державного ц ільового фонду. При цьому пла тник податків, зборів (обов'яз кових платежів) звільняється від відповідальності за нес воєчасне або неповне зарахув ання таких платежів до бюдже тів та державних цільових фо ндів, включаючи нараховану п еню або штрафні санкції.
Законом, який визначає прин ципи побудови системи оподат кування в Україні, податки і з бори (обов'язкові платежі) до б юджетів та до державних ціль ових фондів, а також права, обо в'язки і відповідальність пл атників, є Закон України «Про систему оподаткування».
Стаття 14 Закону України «Пр о систему оподаткування» міс тить перелік загальнодержа вних податків і зборів (обов'я зкових платежів), в якому від сутні адміністративно- госпо дарські санкції до Фонду соц іального захисту інвалідів.
Крім того, аналізуючи норми Закону України “Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні”, суд вважає, щ о штрафні санкції за недотри мання нормативу робочих місц ь, призначених для працевлаш тування інвалідів, носять ха рактер альтернативного зобо в'язання, тобто підприємство або дотримує норматив, або с плачує конкретну суму до дер жбюджету України.
Отже, зазначене підтверджу є той факт, що штрафні санкції за недотримання нормативу р обочих місць, призначених дл я працевлаштування інваліді в, не відносяться до обов' яз кових платежів.
Більш того, суд зауважує, що питання виконання підприємс твами, установами, організац іями зобов' язання щодо дотр имання нормативу робочих мі сць для працевлаштування інв алідів або сплати адміністра тивно- господарських санкцій за недотримання зазначеног о нормативу регулюються спец іальним законодавством.
Спеціальним законом, який р егулює вищезазначені правов ідносини, є Закон України “Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні”.
Суд підкреслює, що зазначен ий закон пов' язує виконання зобов' язання підприємства ми, установами, організаціям и шодо сплати адміністративн о-господарських санкцій у ви падку недотримання норматив у робочих місць для працевла штування інвалідів саме з оп латою адміністративно-госпо дарських санкцій відділення м Фонду соціального захисту інвалідів.
Проаналізувавши норми спе ціального законодавства, яки м регулюється питання сплати адміністративно - господарс ьких санкцій підприємствами за недотримання норматив ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів, суд зауважує , що воно не містить норм, які б звільняли підприємства, уст анови, організації від обов' язку виконання зобов' язань у випадку не зарахування бан ком відповідних платежів до бюджету.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що не зарахування Кримською фі лією ВАТ «Інноваційно-промис ловий банк» платежу ПП «Балг атура» з адміністративно - господарських санкцій за не виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2008 рік до бюджету , не звільняє відповідача від обов' язку щодо його сплати .
Крім того, суд вважає необхі дним підкреслити, що адмініс тративно - господарські санк ції, що сплачуються підприєм ствами у випадку недотриманн я нормативу робочих місць дл я працевлаштування інваліді в, мають спеціальну правову п рироду.
Так, зі змісту статей 19 й 20 За кону вбачається, що штраф має компенсаційну форму за неви конання нормативу, оскільки згідно з ч.5 ст.20 Закону суми штр афних санкцій використаютьс я Фондом для фінансування со ціальних витрат на професійн е навчання непрацюючих інвал ідів, видачу підприємствам ц ільових кредитів на створенн я робочих місць для інваліді в, надання фінансової допомо ги на здійснення мер по соціа льній, трудовій, фізкультурн о-оздоровчій і професійній р еабілітації інвалідів і т.п., і у суб'єкта підприємницької д іяльності є альтернативний о бов'язок або виконання норм ативу шляхом працевлаштуван ня інвалідів або оплата штра фних санкцій.
Також необхідно зазначити , що згідно з пп. 1 п.1 ст. 29 Бюджетн ого кодексу України, до склад у доходів Державного бюджету України включаються доходи, що надходять відповідно до З акону України “Про основи со ціальної захищеності інвалі дів”.
Таким чином, суд вважає, що К онституцією України гарант ований соціальний захист інв алідів, який здійснюється, зо крема, відповідно до Закону У країни “Про основи соціальн ої захищеності інвалідів” шл яхом зобов' язання підприєм ства створити для інваліда р обоче місце (тобто забезпечи ти його роботою) з витікаючим и наслідками (одержання зар плати, лікарняних, відпускни х, матеріальної допомоги, пен сійне забезпечення, страхува ння та інш.) та шляхом фінансу вання витрат бюджету на соці альне забезпечення інваліді в, що не працюють, у тому числі і за рахунок штрафних санкці й, яки сплачують підприємств а у разі невиконання нормати вів щодо працевлаштування ін валідів.
Отже, суд зазначає, що соціа льне забезпечення інвалідів , що не працюють, прямо пов' яз ано зі сплатою адміністратив но - господарських санкцій пі дприємствами у випадку недот римання нормативу робочих мі сць для працевлаштування інв алідів.
Суд також не приймає до ува ги посилання представника ві дповідача на постанову Госпо дарського суду АРК від 16 червн я 2009 року по справі № 2-22/2091-2009 за поз овом ПП «Балгатура» до ВАТ «І нноваційно-промисловий бан к» в особі Кримської філії ВА Т «Інноваційно-промисловий б анк» про спонукання до викон ання зобов' язання за догово ром, якою зобов' язано Кримс ьку філію ВАТ «Інноваційно-п ромисловий банк» виконати св ої зобов' язання за договоро м - перерахувати платежі зг ідно платіжних доручень № 1 ві д 24 лютого 2009 року на суму 20344,24 гри вень та № 2 від 01 квітня 2009 року н а суму 6881,14 гривень та Постанов у Севастопольського апеляці йного господарського суду ві д 01 жовтня 2009 року за апеляційн ою скаргою ВАТ «Інноваційно -промисловий банк» на рішенн я господарського суду АРК ві д 16 червня 2009 року у справі № 2-22/2091- 2009, якою рішення господарсько го суду АРК від 16 червня 2009 року у справі № 2-22/2091-2009 залишено без з мін.
Суд зазначає, що зобов' яза ння рішенням суду ВАТ «Іннов аційно-промисловий банк» ви конати свої зобов' язання за договором щодо перерахуван ня платежу згідно платіжного доручення № 1 від 24 лютого 2009 рок у на суму 20344,24 гривень не свідчи ть про перерахування банком зазначеного платежу.
Крім того, докази набрання постановою Господарського с уду АРК від 16 червня 2009 року по с праві № 2-22/2091-2009 законної сили та виконання цього рішення ВАТ «Інноваційно-промисловий ба нк» у суду відсутні.
Враховуючи вищевикладене, приймаючи до уваги, що у визна чений Законом строк відповід ачем адміністративно-господ арська санкція не сплачена, с уд приходить до висновку, що П риватне підприємство «Балг атура» порушило вимоги стате й 19, 20 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні ” від 21.03.1991 рок у № 875, отже позов Кримського р еспубліканського відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів є обґрунтованим та підлягає задоволенню у повн ому обсязі.
Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.
Під час судового засідання , яке відбулось 20.04.2010 року були о голошені вступна та резолюти вна частини постанови. Відпо відно до ст. 163 КАС України пос танову складено 26.04.2010 року.
Керуючись ст. ст. 94, 160-163, ст. 167 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Приватног о підприємства «Балгатура» адміністративно-господарсь кі санкції за 2008 рік в сумі 20344,24 з а реквізитами: Одержувач: Дер жбюджет м.Сімферополя; 50070000, Бан к одержувача: Управління Дер жказначейства в АРК м.Сімфер ополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740405 р/р 3121523070000 2, призначення платежу: *; ЄДРПО У платника; 50070000; 01; 4% за незайняті інвалідами робочі місця у 2008 р оці.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання заяви про апеляц ійне оскарження та апеляційн ої скарги, якщо вони не були по дані у встановлені строки.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Севастопольського апе ляційного адміністративног о суду шляхом подачі через Ок ружний адміністративний суд АР Крим в 10-ти денний строк з дн я проголошення (складення в п овному обсязі) постанови зая ви про апеляційне оскарження і подання після цього протяг ом 20 днів апеляційної скарги.
У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.
Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.
Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.
Суддя Латинін Ю.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 20.04.2010 |
Оприлюднено | 09.07.2010 |
Номер документу | 9555286 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Іщенко Галина Михайлівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні