ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,
гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,
код ЄДРПОУ: 03499901, UA628999980313141206083020002
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
06.10.2020р. м. Харків Справа № 916/601/20
Господарський суд Донецької області у складі судді Ніколаєвої Л.В.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження справу № 916/601/20
за позовом Державного підприємства Адміністрація морських портів України в особі Чорноморської філії Державного підприємства Адміністрація морських портів України (Адміністрація морського порту Чорноморськ)
до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю Діафат
про стягнення 40 634,90 грн. та розірвання договору,
без повідомлення (виклику) сторін,
Суть спору: ДП АМПУ в особі Чорноморської філії ДП АМПУ (Адміністрація морського порту Чорноморськ) звернулось до ТОВ Гравіта Трансшипмент Солюшинз з позовом про:
-стягнення 21 739,34 грн., з яких: 20 966,40 грн. - основна заборгованість, 592,75 грн. - пеня, 134,76 грн. - 3% річних, 45,43 грн. - інфляційні втрати;
-розірвання договору про надання послуг з укриття в захисних спорудах цивільного захисту від 15.12.2017р. № 264 - П - ІЛФ - 17, укладений між Чорноморською філією ДП АМПУ (Адміністрація морського порту Чорноморськ) та ТОВ Гравіта Трансшипмент Солюшинз .
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем грошових зобов`язань за договором про надання послуг з укриття в захисних спорудах цивільного захисту № 264-П-ІЛФ від 15.12.2017р.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 10.03.2020р. вказану позовну заяву і додані до неї матеріали передано за підсудністю до господарського суду міста Києва, а ухвалою господарського суду міста Києва від 14.04.2020р. - до господарського суду Донецької області.
Ухвалою господарського суду Донецької області від 01.06.2020р. в т.ч. відкрито провадження у справі № 916/601/20 за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позов протягом 15 днів з дня вручення даної ухвали, заперечень на відповідь на відзив протягом 5 днів з дня отримання відповіді на відзив, позивачу - строк для подання відповіді на відзив протягом 5 днів з дня отримання відзиву на позов, із вказівкою на те, що встановлені строки обліковуються з урахуванням приписів п.4 Прикінцевих положень ГПК України у редакції ЗУ №540-IX від 30.03.2020р.
Також, з огляду на відомості ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо зміни відповідачем у справі своїх найменування та юридичної адреси: з ТОВ Гравіта Трансшипмент Солюшинз , 01033, м. Київ, вул. Саксаганського, 40/85 на ТОВ Діафат , 87526, Донецька обл., м. Маріуполь, Лівобережний р-н, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, буд. 4 відповідно, судом запропоновано позивачу надати до суду письмові пояснення щодо підтримання позовних вимог до ТОВ Діафат та докази надіслання копії позовної заяви та доданих до неї документів на юридичну адресу ТОВ Діафат 87526, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, буд. 4.
Під час розгляду справи господарським судом одержано письмові пояснення ДП АМПУ в особі Чорноморської філії ДП АМПУ (Адміністрація морського порту Чорноморськ) за вх. № 13878/20 від 28.07.2020р., в яких останнє в т.ч. підтримує позовні вимоги до ТОВ Діафат у повному обсязі, а також повідомляє суд про направлення копій позовної заяви і доданих до неї документів на юридичну адресу останнього 87526, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, буд. 4 з наданням відповідних фіскального чеку та опису вкладення до цінного листа від 20.07.2020р.
10.08.2020р. за вх. № 14810/20 господарським судом одержано заяву ДП АМПУ в особі Чорноморської філії ДП АМПУ (Адміністрація морського порту Чорноморськ) про збільшення позовних вимог, яка направлена на адресу суду та на юридичну адресу відповідача: 87526, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, буд. 4 поштою 03.08.2020р. та згідно з якою позивач просить суд:
-стягнути з ТОВ Діафат 40 634,90 грн., з яких: 38 438,40 грн. - основна заборгованість, 1 300,25 грн. - пеня, 397,14 грн. - 3% річних, 499,11 грн. - інфляційні втрати;
-розірвати договір про надання послуг з укриття в захисних спорудах цивільного захисту від 15.12.2017р. № 264 - П - ІЛФ - 17, укладений між Чорноморською філією ДП АМПУ (Адміністрація морського порту Чорноморськ) та ТОВ Діафат .
Згідно зі ст. 248 ГПК України суд розглядає справи у порядку спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі.
Відповідно до ст. 252 ГПК України розгляд справи по суті в порядку спрощеного провадження починається з відкриття першого судового засідання або через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі, якщо судове засідання не проводиться. Якщо для розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження відповідно до цього Кодексу судове засідання не проводиться, процесуальні дії, строк вчинення яких відповідно до цього Кодексу обмежений першим судовим засіданням у справі, можуть вчинятися протягом тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі.
У ст. 46 ГПК України встановлено, що позивач вправі збільшити або зменшити розмір позовних вимог - до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження.
Провадження у справі було відкрито під час дії карантину, який триває і досі. Зважаючи на редакцію п.4 Прикінцевих положень ГПК України, яка набрала законної сили 02.04.2020р. (ЗУ №540-IX від 30.03.2020р. станом на 01.06.2020р.), продовжувались строки в т.ч. судового розгляду справи, подання відзиву, заяви про збільшення позовних вимог.
З прийняттям ЗУ №731-IX від 18.06.2020р. зазначені правила господарського процесу були змінені, п.4 Прикінцевих положень ГПК України викладено у новій редакції та процесуальні строки, які були продовжені відповідно до п.4 Прикінцевих положень ГПК України в редакції ЗУ №540-IX від 30.03.2020р., закінчились 06.08.2020р.
Приймаючи до уваги наведене, судом прийнято до розгляду заяву позивача про збільшення позовних вимог, як таку, що подана з дотриманням строку, встановленого законом, та з огляду на дату її надіслання на адресу відповідача (за 3 дні до закінчення строку судового розгляду) та необхідність надання йому можливості для належного отримання цієї заяви та подання до суду відзиву на позов з її урахуванням, а позивачу - для можливого подання до суду відповіді на відзив (у випадку подання відповідачем відзиву на позов з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог), з метою забезпечення прав та інтересів сторін, а також повного, об`єктивного та всебічного розгляду справи, визнано за можливе проводити розгляд даної справи у шістдесятиденний строк з 07.08.2020р. (тобто до 06.10.2020р.), який є достатнім для вчинення учасниками справи процесуальних дій у даній справі та у даному випадку відповідає критерію розумності строку розгляду справи судом.
Відповідач відзив на позов в т.ч. з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог до суду не подав.
Про розгляд даної справи відповідач повідомлений шляхом надіслання на його адресу копії ухвали суду від 01.06.2020р., яка повернута до суду поштою з довідкою не значиться .
Одночасно, з метою повідомлення відповідача про розгляд справи на офіційному веб-сайті Судова влада України (dn.arbitr.gov.ua) у розділі Новини та події суду було опубліковано відповідне оголошення.
У цьому випадку судом також враховано, що згідно з ч.ч.1, 2 ст.3 ЗУ Про доступ до судових рішень для доступу до судових рішень судів загальної юрисдикції Державна судова адміністрація України забезпечує ведення Єдиного державного реєстру судових рішень. Єдиний державний реєстр судових рішень - автоматизована система збирання, зберігання, захисту, обліку, пошуку та надання електронних копій судових рішень.
Судові рішення, внесені до Реєстру, є відкритими для безоплатного цілодобового доступу на офіційному веб-порталі судової влади України (ч.1 ст.4 ЗУ Про доступ до судових рішень ).
Отже, відповідач мав право та дійсну можливість ознайомитись з ухвалою суду від 01.06.2020р. в Єдиному державному реєстрі судових рішень (www.reyestr.court.gov.ua).
З огляду на викладене господарським судом визнано за можливе розглянути справу за наявними у справі матеріалами в порядку ст. 165 ГПК України та 06.10.2020р. складено та підписано вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши матеріали справи, суд встановив:
15.12.2017р. між ДП АМПУ в особі Іллічівської філії ДП АМПУ (Адміністрація Іллічівського морського порту) (виконавець, позивач) та ТОВ Гравіта Трансшипмент Солюшинз (замовник, відповідач) укладено договір про надання послуг з укриття в захисних спорудах цивільного захисту № 264-П-ІЛФ, предметом якого є надання виконавцем замовнику послуг з забезпечення можливості укриття робочої зміни замовника чисельністю 20 осіб в захисних спорудах цивільного захисту замовника (надалі захисні споруди) на випадок надзвичайної ситуації та особливого періоду на умовах цього договору (п. 1.1 договору).
Місце розташування захисних споруд: 4 термінал морського порту Чорноморськ, сховище № 57601 (п. 1.2 договору).
Вартість забезпечення укриття в захисних спорудах цивільного захисту на 1 особу в місяць складає суму 145,60 грн. Ціни не враховують ПДВ, ПДВ нараховується згідно чинного законодавства України (п.3.1 договору у редакції додаткової угоди від 30.11.2018р.).
Щомісяця, до 5 числа місяця, що слідує за розрахунковим, виконавцем формується акт приймання - передачі наданих послуг та надається для підпису замовнику. Сторони погодилися, що акт приймання - передачі наданих за даним договором послуг, підписаний уповноваженими представниками сторін є документом, що підтверджує факт надання виконавцем послуг замовнику. Прийом - передача акту для підпису та оформлення здійснюється сторонами шляхом передачі уповноваженому представнику замовника під особистий підпис у реєстрі пред`явлених рахунків. Замовник має підписати акт приймання - передачі наданих послуг протягом 2-х робочих днів від дати отримання акту та повернути виконавцю належний йому екземпляр акту у той ж термін або надати заперечення до акту. При цьому заперечення до акту приймання - передачі наданих послуг можуть бути обґрунтовані замовником виключно такими фактами: наявність арифметичних помилок, не відповідність ціни послуг вартості, визначеної п. 3.1 договору або вартості, зазначеної рекомендованим листом виконавця замовнику про зміну відповідного тарифу, встановлена та документально підтверджена невідповідність захисної споруди цивільного захисту виконавця вимогам з якості, визначеним п. 2.1 договору. Виконавець у разі отримання обґрунтованих відповідно до договору заперечень до акту приймання - передачі наданих послуг в розумний термін усуває недоліки та помилки та повторно надає замовнику акт приймання - передачі наданих послуг, після чого акт підлягає належному оформленню сторонами за встановленими договором правилами. У разі невиконання замовником зазначених зобов`язань акт приймання - здачі наданих послуг вважається прийнятим без зауважень і має силу документу, підписаного замовником. При цьому, у разі неотримання за його вини акту приймання - здачі наданих послуг, належний йому екземпляр акту надсилається на адресу замовника рекомендованим листом з повідомленням про вручення та описом вмісту поштового відправлення (п.3.3 договору).
Розрахунки за цим договором між виконавцем і замовником проводяться щомісячно, в незалежності від настання надзвичайної ситуації, шляхом виставлення рахунку (п. 3.4 договору).
Рахунок оплачується протягом 15 банківських днів з дня його отримання (3.5 договору).
Виконавець зобов`язаний надати укриття робочій зміні замовника чисельністю 20 осіб на час надзвичайної ситуації та особливого періоду, своєчасно формувати акт приймання - передачі наданих послуг та надавати його замовнику для оформлення, своєчасно виставляти замовнику рахунки на оплату отриманих послуг відповідно до умов договору. Всі права та обов`язки ДП АМПУ (в т.ч. ведення бухгалтерського обліку, проведення розрахунків, підписання первинних документів, приймання - передача послуг за кількістю і якістю тощо), які передбачені цим договором, виконуються Іллічівською філією ДП АМПУ (адміністрація Іллічівського морського порту) (п. 4.1 договору).
Замовник зобов`язаний оплачувати виконавцю вартість послуг щомісячно протягом строку дії цього договору. Отримувати та підписувати акти приймання - передачі наданих послуг протягом 2-х днів з моменту отримання (п.4.2 договору).
У разі несвоєчасного здійснення оплати за надані послуги згідно умов цього договору, замовник сплачує виконавцю пеню у розмірі облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня, від суми простроченого платежу, за кожен день прострочення (п.5.2 договору).
Даний договір набирає чинності з 01.01.2018р. Договір діє до 31.12.2018р. Якщо за 30 календарних днів до дати закінчення терміну дії договору жодна із сторін письмово не повідомила іншу сторону про закінчення його дії, договір вважається автоматично продовженим на кожний наступний рік, на тих же умовах, без обмеження кількості разів продовження дії договору. Дія договору може бути припинена достроково в будь - який час за взаємною згодою сторін. У цьому разі дострокове припинення дії договору оформлюються шляхом складання письмової угоди, в якій визначаються майнові вимоги сторін (якщо такі мали місце) та розрахунки за ними (п. п. 8.1 - 8.4 договору).
У специфікації до договору (додаток № 1 до договору) сторонами узгоджено загальну вартість послуг з забезпечення укриття робочої зміни замовника чисельністю 20 осіб в захисних спорудах цивільного захисту за 12 місяців у розмірі 41 932,80 грн. з ПДВ із розрахунку ціни на 1 особу в місяць 145,60 грн. (тобто, на 20 осіб в місяць - 3 494,40 грн. з ПДВ).
Захисна споруда цивільної оборони (цивільного захисту), сховище № 57601, площею 296,9 кв.м. належить ДП АМПУ на праві господарського відання, про що свідчить витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права № 17418259 від 06.02.2014р.
Наказом ДП АМПУ від 05.06.2019р. № 94/10 в т.ч. змінено найменування Іллічівської філії ДП АМПУ (Адміністрація Іллічівського морського порту) на Чорноморську філію ДП АМПУ (Адміністрація морського порту Чорноморськ) та відповідні зміни зареєстровано у ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Згідно з відомостями з ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 17.03.2020р. ТОВ Гравіта Трансшипмент Солюшинз змінено своє найменування на ТОВ Діафат , а також юридичну адресу з 01033, м. Київ, вул. Саксаганського, 40/85 на 87526, Донецька обл., м. Маріуполь, Лівобережний р-н, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, буд. 4.
Протягом серпня 2019р. - червня 2020р. позивачем надані послуги з укриття робочої зміни відповідача чисельністю 20 осіб в захисних спорудах цивільного захисту на загальну суму 38 438,40 грн.
Одночасно, рахунок № Пр/12 391 від 31.08.2019р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/12 391 від 31.08.2019р. на суму 3 494,40 грн. за підписом позивача надіслано на юридичну адресу відповідача 01033, м. Київ, вул. Саксаганського, 40/85 та на зазначену у договорі адресу відповідача 68003, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Лазурна, 7-Б, оф. 13 - 05.09.2019р., що підтверджується списками № № 2, 3 листів рекомендованих, поданих в Чорноморськ - 1.
Рахунок № Пр/13 798 від 30.09.2019р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/13 798 від 30.09.2019р. на суму 3 494,40 грн. за підписом позивача надіслано на юридичну адресу відповідача 01033, м. Київ, вул. Саксаганського, 40/85 та на зазначену у договорі адресу відповідача 68003, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Лазурна, 7-Б, оф. 13 - 04.10.2019р., що підтверджується списками № № 3, 5 листів рекомендованих, поданих в Чорноморськ - 1.
Рахунок № Пр/14 902 від 31.10.2019р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/14 902 від 31.10.2019р. на суму 3 494,40 грн. за підписом позивача надіслано на юридичну адресу відповідача 01033, м. Київ, вул. Саксаганського, 40/85 - 06.11.2019р., що підтверджується списком № 2 листів рекомендованих, поданих в Чорноморськ - 1.
Рахунок № Пр/16 293 від 30.11.2019р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/16 293 від 30.11.2019р. на суму 3 494,40 грн. за підписом позивача надіслано на адресу відповідача, що зазначена у договорі 68003, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Лазурна, 7-Б, оф. 13 - 28.11.2019р., та отримано останнім 03.12.2019р., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.
Рахунок № Пр/17 914 від 31.12.2019р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/17 914 від 31.12.2019р. на суму 3 494,40 грн. за підписом позивача надіслано на юридичну адресу відповідача 01033, м. Київ, вул. Саксаганського, 40/85 та на зазначену у договорі адресу відповідача 68003, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Лазурна, 7-Б, оф. 13 - 28.12.2019р., що підтверджується списками № № 3, 1 листів рекомендованих, поданих в Чорноморськ - 1.
Рахунок № Пр/1 375 від 31.01.2020р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/1 375 від 31.01.2020р. на суму 3 494,40 грн. за підписом позивача надіслано на юридичну адресу відповідача 01033, м. Київ, вул. Саксаганського, 40/85 та на зазначену у договорі адресу відповідача 68003, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Лазурна, 7-Б, оф. 13 - 04.02.2020р., що підтверджується списками № № 2,3 листів рекомендованих, поданих в Чорноморськ - 1, та отримано останнім за юридичною адресою - 10.02.2020р., а за зазначеною у договорі адресою - 07.02.2020р., що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення.
Рахунок № Пр/2 684 від 29.02.2020р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/2 684 від 29.02.2020р. на суму 3 494,40 грн. за підписом позивача надіслано на зазначену у договорі адресу 68003, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Лазурна, 7-Б, оф. 13 - 06.03.2020р., що підтверджується списком № 3 листів рекомендованих, поданих в Чорноморськ - 1, та отримано останнім 10.03.2020р., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.
Рахунок № Пр/4 021 від 31.03.2020р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/4 021 від 31.03.2020р. на суму 3 494,40 грн. за підписом позивача надіслано на зазначену у договорі адресу відповідача 68003, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Лазурна, 7-Б, оф. 13 - 31.03.2020р., що підтверджується списком № 2 листів рекомендованих, поданих в Чорноморськ - 1, та отримано останнім 03.04.2020р., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.
Рахунок № Пр/5 178 від 30.04.2020р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/5 178 від 30.04.2020р. на суму 3 494,40 грн. за підписом позивача надіслано на юридичну адресу відповідача 87526, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, буд. 4 (з 17.03.2020р.) - 08.05.2020р., але повернуто поштою з довідкою відсутня адреса 15.05.2020р.
Рахунок № Пр/6 954 від 31.05.2020р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/6 954 від 31.05.2020р. на суму 3 494,40 грн. за підписом позивача надіслано на юридичну адресу відповідача 87526, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, буд. 4 (з 17.03.2020р.) - 05.06.2020р., але повернуто поштою з довідкою відсутня адреса 11.06.2020р.
Рахунок № Пр/7 503 від 30.06.2020р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/7 503 від 30.06.2020р. на суму 3 494,40 грн. за підписом позивача надіслано на юридичну адресу відповідача 87526, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, буд. 4 (з 17.03.2020р.) - 07.07.2020р., але повернуто поштою з довідкою відсутня адреса 10.07.2020р.
Оплата за надані позивачем послуги за період серпень 2019р. - червень 2020р. відповідачем не здійснена.
Також судом встановлено, що 15.10.2019р. на адресу відповідача 68003, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Лазурна, 7-Б, оф. 13, що зазначена у договорі, разом із супровідним листом від 11.10.2019р. № 307/15-01-04-12 позивачем надіслано угоду про розірвання договору від 15.12.2017р. № 264-П-ІЛФ, яка отримана відповідачем 18.10.2019р., про що свідчать фіскальний чек, поштова накладна, опис вкладення у цінний лист, роздруківка з сайту Укрпошта, але не підписана та не повернута ним.
28.04.2020р. на юридичну адресу відповідача 87526, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, буд. 4 (з 17.03.2020р.) разом із супровідним листом від 27.04.2020р. № 857/15-01-04-14/Вих позивачем надіслано додаткову угоду про розірвання договору від 15.12.2017р. № 264-П-ІЛФ, яку не вручено під час доставки та повернуто поштою 16.05.2020р., про що свідчать фіскальний чек, поштова накладна, опис вкладення у цінний лист, список згрупованих внутрішніх поштових відправлень, поданих в поштове відділення № 1 м. Чорноморськ Одеської області, роздруківка з сайту Укрпошта.
З огляду на те, що відповідачем не оплачено надані позивачем послуги за період серпень 2019р. - червень 2020р. та вважаючи таке порушення відповідачем умов договору істотним, що позбавляє позивача того, на що він розраховував при укладенні договору, останній звернувся до суду з даним позовом про стягнення з відповідача 40 634,90 грн., з яких: 38 438,40 грн. - основна заборгованість, 1 300,25 грн. - пеня, 397,14 грн. - 3% річних, 499,11 грн. - інфляційні втрати та про розірвання договору (з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог).
Проаналізувавши наявні у справі докази та надавши їм правову оцінку, суд дійшов висновку про часткове задоволення позову, з наступних мотивів:
Відповідно до вимог ч. ч. 1, 2 ст.509 ЦК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.
Згідно з п.1 ч. 2 ст.11 ЦК України однією із підстав виникнення цивільних прав та обов`язків є договір, який в силу вимог ч.1 ст.629 ЦК України є обов`язковим для виконання сторонами.
Положеннями ст. 901 ЦК України передбачено, що за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Положення цієї глави можуть застосовуватися до всіх договорів про надання послуг, якщо це не суперечить суті зобов`язання.
Згідно зі ст. 903 ЦК України якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.
Як вище встановлено господарським судом, 15.12.2017р. між сторонами у справі укладений договір про надання послуг з укриття в захисних спорудах цивільного захисту № 264-П-ІЛФ, із строком дії з 01.01.2018р. до 31.12.2018р. та автоматичною пролонгацією на кожний наступний рік на тих же умовах без обмеження кількості разів продовження дії цього договору у випадку відсутності повідомлення сторін про закінчення його дії.
Отже, з урахуванням відсутності повідомлень сторін про закінчення дії договору, він є продовженим сторонами кожного року та чинним на момент виникнення спірних правовідносин.
Під час дії цього договору у серпні 2019р. - червні 2020р. позивачем надані відповідачу послуги з укриття робочої зміни чисельністю 20 осіб в захисних спорудах цивільного захисту на загальну суму 38 438,40 грн. та на виконання умов п. п. 3.3, 3.4 договору ним складено відповідні акти здачі - приймання робіт (надання послуг) та разом з рахунками на оплату наданих послуг надіслано відповідачу.
З огляду на нормативи і нормативні строки пересилання поштових відправлень, затверджені наказом Міністерства інфраструктури від 28.11.2013р. № 958 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 28.01.2014р. за № 173/24950, а також дати відправлення позивачем поштової кореспонденції, зазначені у списках листів рекомендованих, поданих у Чорноморськ - 1, та дати отримання відповідачем поштової кореспонденції, які зазначені у повідомленнях про вручення поштових відправлень, останнім отримано:
-рахунок № Пр/12 391 від 31.08.2019р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/12 391 від 31.08.2019р. на суму 3 494,40 грн. за юридичною адресою 01033, м. Київ, вул. Саксаганського, 40/85 - 13.09.2019р., за адресою 68003, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Лазурна, 7-Б, оф. 13, що зазначена у договорі - 10.09.2019р.;
-рахунок № Пр/13 798 від 30.09.2019р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/13 798 від 30.09.2019р. на суму 3 494,40 грн. за юридичною адресою 01033, м. Київ, вул. Саксаганського, 40/85 - 15.10.2019р., за адресою 68003, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Лазурна, 7-Б, оф. 13, що зазначена у договорі - 09.10.2019р.;
-рахунок № Пр/14 902 від 31.10.2019р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/14 902 від 31.10.2019р. на суму 3 494,40 грн. за юридичною адресою 01033, м. Київ, вул. Саксаганського, 40/85 - 14.11.2019р.;
-рахунок № Пр/16 293 від 30.11.2019р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/16 293 від 30.11.2019р. на суму 3 494,40 грн. за адресою 68003, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Лазурна, 7-Б, оф. 13, що зазначена у договорі - 03.12.2019р.;
-рахунок № Пр/17 914 від 31.12.2019р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/17 914 від 31.12.2019р. на суму 3 494,40 грн. за юридичною адресою 01033, м. Київ, вул. Саксаганського, 40/85 - 11.01.2020р., за адресою 68003, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Лазурна, 7-Б, оф. 13, що зазначена у договорі - 08.01.2020р.;
-рахунок № Пр/1 375 від 31.01.2020р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/1 375 від 31.01.2020р. на суму 3 494,40 грн. за юридичною адресою 01033, м. Київ, вул. Саксаганського, 40/85 - 10.02.2020р., за адресою 68003, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Лазурна, 7-Б, оф. 13, що зазначена у договорі - 07.02.2020р.;
-рахунок № Пр/2 684 від 29.02.2020р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/2 684 від 29.02.2020р. на суму 3 494,40 грн. за адресою 68003, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Лазурна, 7-Б, оф. 13, що зазначена у договорі - 10.03.2020р.;
-рахунок № Пр/4 021 від 31.03.2020р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/4 021 від 31.03.2020р. на суму 3 494,40 грн. за адресою 68003, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Лазурна, 7-Б, оф. 13, що зазначена у договорі - 03.04.2020р.
З огляду на дати проставлення поштою на поштових відправленнях відмітки про їх повернення у зв`язку із відсутністю адреси, відповідачем отримано:
-рахунок № Пр/5 178 від 30.04.2020р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/5 178 від 30.04.2020р. на суму 3 494,40 грн. за юридичною адресою 87526, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, буд. 4 (з 17.03.2020р.) - 15.05.2020р.;
-рахунок № Пр/6 954 від 31.05.2020р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/6 954 від 31.05.2020р. на суму 3 494,40 грн. за юридичною адресою 87526, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, буд. 4 (з 17.03.2020р.) - 11.06.2020р.;
-рахунок № Пр/7 503 від 30.06.2020р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/7 503 від 30.06.2020р. на суму 3 494,40 грн. за юридичною адресою 87526, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, буд. 4 (з 17.03.2020р.) - 10.07.2020р.
Приймаючи до уваги висновки суду про отримання відповідачем актів здачі - приймання робіт (надання послуг) та відсутність у матеріалах справи будь - яких доказів про заперечення відповідача щодо цих актів, в силу умов п. 3.3 договору вони вважаються прийнятими без зауважень і мають силу документів, підписаних ним.
Одночасно, з урахуванням умов п. 3.5 договору та визначених судом дат отримання відповідачем рахунків, оплата за надані позивачем послуги мала бути здійснена відповідачем у такі строки:
-за серпень 2019р. (рахунок № Пр/12 391 від 31.08.2019р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/12 391 від 31.08.2019р. на суму 3 494,40 грн.) - 04.10.2019р.;
-за вересень 2019р. (рахунок № Пр/13 798 від 30.09.2019р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/13 798 від 30.09.2019р. на суму 3 494,40 грн.) - 05.11.2019р.;
-за жовтень 2019р. (рахунок № Пр/14 902 від 31.10.2019р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/14 902 від 31.10.2019р. на суму 3 494,40 грн.) - 05.12.2019р.;
-за листопад 2019р. (рахунок № Пр/16 293 від 30.11.2019р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/16 293 від 30.11.2019р. на суму 3 494,40 грн.) - 23.12.2019р.;
-за грудень 2019р. (рахунок № Пр/17 914 від 31.12.2019р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/17 914 від 31.12.2019р. на суму 3 494,40 грн.) - 31.01.2020р.;
-за січень 2020р. (рахунок № Пр/1 375 від 31.01.2020р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/1 375 від 31.01.2020р. на суму 3 494,40 грн.) -02.03.2020р.;
-за лютий 2020р. (рахунок № Пр/2 684 від 29.02.2020р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/2 684 від 29.02.2020р. на суму 3 494,40 грн.) - 31.03.2020р.;
-за березень 2020р. (рахунок № Пр/4 021 від 31.03.2020р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/4 021 від 31.03.2020р. на суму 3 494,40 грн.) -27.04.2020р.;
-за квітень 2020р. (рахунок № Пр/5 178 від 30.04.2020р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/5 178 від 30.04.2020р. на суму 3 494,40 грн.) - 05.06.2020р.;
-за травень 2020р. (рахунок № Пр/6 954 від 31.05.2020р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/6 954 від 31.05.2020р. на суму 3 494,40 грн.) - 03.07.2020р.;
-за червень 2020р. (рахунок № Пр/7 503 від 30.06.2020р. на суму 3 494,40 грн., акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № Пр/7 503 від 30.06.2020р. на суму 3 494,40 грн.) - 31.07.2020р.
Згідно з ч.1 ст.526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства. В силу вимог ч.1 ст.525 ЦК України, одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Аналогічні вимоги щодо виконання зобов`язань містяться і у ч. ч.1, 7 ст.193 ГК України.
Між тим, послуги з укриття робочої зміни відповідача чисельністю 20 осіб в захисних спорудах цивільного захисту, які надані позивачем, не оплачені відповідачем як у строк, встановлений договором, так і в подальшому, внаслідок чого у нього виникла заборгованість у розмірі 38 438,40 грн. При цьому, відповідач не надав до суду жодних заперечень щодо наявності цієї заборгованості, а тим більш доказів, які спростовують її наявність.
За таких обставин, господарський суд дійшов висновку про обґрунтованість та правомірність позовних вимог в частині стягнення з відповідача основної заборгованості у розмірі 38 438,40 грн., а отже і про їх задоволення.
Відповідно до ч.1 ст. 230 ГК України штрафними санкціями в цьому Кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання зобов`язання.
Згідно ст. 549 ЦК України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання.
У ч. 2 ст. 551 ЦК України встановлено, якщо предметом неустойки є грошова сума, її розмір встановлюється договором або актом цивільного законодавства.
В силу положень ст. ст. 1, 3 ЗУ Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов`язань платники грошових коштів сплачують на користь одержувачів цих коштів за прострочку платежу пеню в розмірі, що встановлюється за згодою сторін. Розмір пені, передбачений статтею 1 цього Закону, обчислюється від суми простроченого платежу та не може перевищувати подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня.
Відповідно до ч. 6 ст. 232 ГК України нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов`язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов`язання мало бути виконано.
Відповідальність відповідача за порушення строків оплати наданих позивачем послуг визначена у п.5.2 договору, згідно з яким у разі несвоєчасного здійснення оплати за надані послуги згідно умов цього договору, замовник сплачує виконавцю пеню у розмірі облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня, від суми простроченого платежу, за кожен день прострочення.
Одночасно, в силу вимог ч.2 ст.625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Розрахунок пені, який здійснений позивачем за зобов`язаннями серпня 2019р. - червня 2020р. за загальний період 04.10.2019р. - 03.08.2020р., та згідно з яким розмір пені становить 1 300,25 грн., перевірено господарським судом та встановлено, що позивачем неправильно визначено початкові дати нарахування пені за зобов`язаннями серпня 2019р., вересня 2019р., жовтня 2019р., грудня 2019р. та січня 2020р.
Тому, господарським судом самостійно, із врахуванням вірно визначеного періоду нарахування, не виходячи при цьому за межі заявленого позивачем періоду, а також того, що прострочення відповідача почалось з наступного дня після настання строку оплати, здійснено розрахунок пені та встановлено, що розмір пені за загальний період з 05.10.2019р. по 03.08.2020р. становить 1 283,18 грн., з яких:
- 232,75 грн., які нараховані за зобов`язаннями серпня 2019р. за період з 05.10.2019р. по 03.04.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- 208,56 грн., які нараховані за зобов`язаннями вересня 2019р. період з 06.11.2019р. по 01.05.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- 190 грн., які нараховані за зобов`язаннями жовтня 2019р. за період з 06.12.2019р. по 04.06.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- 177,63 грн., які нараховані за зобов`язаннями листопада 2019р. за період з 24.12.2019р. по 23.06.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- 146,94 грн., які нараховані за зобов`язаннями грудня 2019р. за період з 01.02.2020р. по 27.07.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- 118,39 грн., які нараховані за зобов`язаннями січня 2020р. за період з 03.03.2020р. по 03.08.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- 89,75 грн., які нараховані за зобов`язаннями лютого 2020р. за період з 01.04.2020р. по 03.08.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- 64,73 грн., які нараховані за зобов`язаннями березня 2020р. за період з 28.04.2020р. по 03.08.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- 34,95 грн., які нараховані за зобов`язаннями квітня 2020р. за період з 06.06.2020р. по 03.08.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- 17,76 грн., які нараховані за зобов`язаннями травня 2020р. за період з 04.07.2020р. по 03.08.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- 1,72 грн., які нараховані за зобов`язаннями червня 2020р. за період з 01.08.2020р. по 03.08.2020р. на суму 3 494,40 грн.
Розрахунок 3% річних, який здійснений позивачем за зобов`язаннями серпня 2019р. - червня 2020р. за загальний період 04.10.2019р. - 03.08.2020р., та згідно з яким розмір 3% річних становить 397,14 грн., перевірено господарським судом та встановлено, що позивачем неправильно визначені початкові дати нарахування 3% річних за зобов`язаннями серпня 2019р., вересня 2019р., жовтня 2019р., грудня 2019р. та січня 2020р.
Тому, господарським судом самостійно, із врахуванням вірно визначеного періоду нарахування, не виходячи при цьому за межі заявленого позивачем періоду, а також того, що прострочення відповідача почалось з наступного дня після настання строку оплати, здійснено розрахунок 3% річних та встановлено, що розмір 3% річних за загальний період з 05.10.2019р. по 03.08.2020р. становить 393,40 грн., з яких:
- 52,20 грн., які нараховані за зобов`язаннями серпня 2019р. за період з 05.10.2019р. по 03.04.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- 51,03 грн., які нараховані за зобов`язаннями вересня 2019р. за період з 06.11.2019р. по 01.05.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- 52,15 грн., які нараховані за зобов`язаннями жовтня 2019р. за період з 06.12.2019р. по 04.06.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- 52,42 грн., які нараховані за зобов`язаннями листопада 2019р. за період з 24.12.2019р. по 23.06.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- 50,98 грн., які нараховані за зобов`язаннями грудня 2019р. за період з 01.02.2020р. по 27.07.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- 44,11 грн., які нараховані за зобов`язаннями січня 2020р. за період з 03.03.2020р. по 03.08.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- 35,80 грн., які нараховані за зобов`язаннями лютого 2020р. за період з 01.04.2020р. по 03.08.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- 28,07 грн., які нараховані за зобов`язаннями березня 2020р. за період з 28.04.2020р. по 03.08.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- 16,90 грн., які нараховані за зобов`язаннями квітня 2020р. за період з 06.06.2020р. по 03.08.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- 8,88 грн., які нараховані за зобов`язаннями травня 2020р. за період з 04.07.2020р. по 03.08.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- 0,86 грн., які нараховані за зобов`язаннями червня 2020р. за період з 01.08.2020р. по 03.08.2020р. на суму 3 494,40 грн.
Розрахунок інфляційних втрат, який здійснений позивачем за зобов`язаннями серпня 2019р. - червня 2020р. за загальний період 04.10.2019р. - 03.08.2020р., та згідно з яким розмір інфляційних втрат становить 499,11 грн., перевірено господарським судом та встановлено, що позивачем неправильно визначено початкові дати нарахування за зобов`язаннями серпня 2019р., вересня 2019р., жовтня 2019р., грудня 2019р., січня 2020р. та не враховано місяці, протягом яких мала місце дефляція.
Тому, господарським судом самостійно, із врахуванням вірно визначеного періоду нарахування, не виходячи при цьому за межі заявленого позивачем періоду, а також того, що прострочення відповідача почалось з наступного дня після настання строку оплати, здійснено розрахунок інфляційних втрат та встановлено, що розмір інфляційних втрат за загальний період з 01.10.2019р. по 31.07.2020р. становить 307,41 грн., з яких:
- 70,16 грн., які нараховані за зобов`язаннями серпня 2019р. за період з 01.10.2019р. по 31.07.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- 45,38 грн., які нараховані за зобов`язаннями вересня 2019р. за період з 01.11.2019р. по 31.07.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- 41,84 грн., які нараховані за зобов`язаннями жовтня 2019р. за період з 01.12.2019р. по 31.07.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- 48,92 грн., які нараховані за зобов`язаннями листопада 2019р. за період з 01.01.2020р. по 31.07.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- 41,86 грн., які нараховані за зобов`язаннями грудня 2019р. за період з 01.02.2020р. по 31.07.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- 52,50 грн., які нараховані за зобов`язаннями січня 2020р. за період з 01.03.2020р. по 31.07.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- 24,35 грн., які нараховані за зобов`язаннями лютого 2020р. за період з 01.04.2020р. по 31.07.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- (-3,58) грн., які нараховані за зобов`язаннями березня 2020р. за період з 01.05.2020р. по 31.07.2020р. на суму 3 494,40 грн.;
- (-14,02) грн., які нараховані за зобов`язаннями квітня 2020р. за період з 01.06.2020р. по 31.07.2020р. на суму 3 494,40 грн.
За таких обставин, господарський суд дійшов висновку про обґрунтованість та правомірність позовних вимог в частині стягнення з відповідача пені у розмірі 1 283,18 грн., 3% річних у розмірі 393,40 грн. та інфляційних втрат у розмірі 307,41 грн.
Приписами ст.907 ЦК України встановлено, що договір про надання послуг може бути розірваний, у тому числі шляхом односторонньої відмови від договору, в порядку та на підставах, встановлених цим Кодексом, іншим законом або за домовленістю сторін. Порядок і наслідки розірвання договору про надання послуг визначаються домовленістю сторін або законом.
Частинами 1,2 ст.651 ЦК України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.
У ч.ч.1-4 ст.188 ГК України визначено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
Вимогами п.1 ч.1 ст.611 ЦК України встановлено, що розірвання договору є правовим наслідком, який настає у разі порушення зобов`язання.
Пунктом 8.4 договору № 264-П-ІЛФ від 15.12.2017р. встановлено, що його дія може бути припинена достроково в будь - який час за взаємною згодою сторін. У цьому разі дострокове припинення дії договору оформлюються шляхом складання письмової угоди, в якій визначаються майнові вимоги сторін (якщо такі мали місце) та розрахунки за ними.
У п. 9.2 цього договору узгоджено, що всі зміни і доповнення до цього договору матимуть силу у випадку, якщо вони оформлені додатковою угодою і підписані повноважними представниками сторін.
Як вище встановлено судом, позивач двічі звертався до відповідача щодо розірвання договору з наданням відповідних угоди про розірвання договору та додаткової угоди до договору.
Перша угода про розірвання договору, яка 15.10.2019р. надіслана позивачем на адресу відповідача 68003, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Лазурна, 7-Б, оф. 13, що зазначена у договорі, отримана ним 18.10.2019р., але не підписана та не повернута.
Друга додаткова угода про розірвання договору, яка 28.04.2020р. надіслана позивачем на юридичну адресу відповідача 87526, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, буд. 4 (з 17.03.2020р.), не вручена під час доставки та повернута поштою 16.05.2020р.
За таких обставин, приймаючи до уваги те, що ані чинним законодавством, ані умовами договору не передбачено право позивача на розірвання договору шляхом односторонньої відмови від договору, а сторони фактично не дійшли взаємної згоди щодо його розірвання, з огляду на встановлені обставини справи щодо порушення відповідачем зобов`язань в частині оплати наданих позивачем послуг за період серпень 2019р. - червень 2020р., що має систематичний характер та є істотним порушенням умов договору у розумінні ст. 651 ЦК України, господарський суд дійшов висновку про обґрунтованість та правомірність позовних вимог в частині розірвання договору, а отже і про їх задоволення.
На підставі ст. 129 ГПК України судові витрати по сплаті судового збору щодо вимоги майнового характеру покладаються на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог (на відповідача - 2091 грн., на позивача - 11 грн.), щодо вимоги немайнового характеру - на відповідача.
Керуючись ст. ст. 129, 232, 233, 236 - 238, 240, 241, 250-252 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Позов Державного підприємства Адміністрація морських портів України в особі Чорноморської філії Державного підприємства Адміністрація морських портів України (Адміністрація морського порту Чорноморськ) задовольнити частково.
2. Стягнути Товариства з обмеженою відповідальністю Діафат (87526, Донецька обл., м. Маріуполь, Лівобережний р-н, вул. 130 - Таганрозької дивізії, буд. 4, код ЄДРПОУ 41196885) на користь Державного підприємства Адміністрація морських портів України (01135, м. Київ, Шевченківський р-н, пр-т Перемоги, буд. 14, код ЄДРПОУ 38727770) в особі Чорноморської філії Державного підприємства Адміністрація морських портів України (Адміністрація морського порту Чорноморськ) (68001, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Праці, буд. 6, код ЄДРПОУ 38728418) основну заборгованість у розмірі 38 438 (тридцять вісім тисяч чотириста тридцять вісім) грн. 40 коп., пеню у розмірі 1 283 (тисяча двісті вісімдесят три) грн. 18 коп., 3% річних у розмірі 393 (триста дев`яносто три) грн. 40 коп., інфляційні втрати у розмірі 307 (триста сім) грн. 41 коп., судовий збір у розмірі 4 193 (чотири тисячі сто дев`яносто три) грн.
3. Розірвати договір про надання послуг з укриття в захисних спорудах цивільного захисту від 15.12.2017р. № 264 - П - ІЛФ - 17, укладений між Чорноморською філією Державного підприємства Адміністрація морських портів України (Адміністрація морського порту Чорноморськ) та Товариством з обмеженою відповідальністю Гравіта Трансшипмент Солюшинз (на т.ч. Товариством з обмеженою відповідальністю Діафат ).
4.В решті позову відмовити.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили в порядку ст.241 Господарського процесуального кодексу України і може бути оскаржено в апеляційному порядку до Східного апеляційного господарського суду через господарський суд Донецької області шляхом подачі апеляційної скарги протягом 20 днів з дня складання повного рішення.
Повне рішення складено 12.10.2020р.
Суддя Л.В. Ніколаєва
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 06.10.2020 |
Оприлюднено | 18.03.2021 |
Номер документу | 95571868 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Ніколаєва Лариса Вікторівна
Господарське
Господарський суд Донецької області
Ніколаєва Лариса Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні