ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Київська, 150, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
27.04.10
Справа №2а-14624/09/2/0170
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Яковлєва С.В. , при секретарі Дрягіні В.П. розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у м. Ялта АРК
до Благодійного фонду соціального захисту товариства "Гармонія"
про припинення юридичної особи
за участю представників:
від позивача – не з’явився
від відповідача – не з’явився
Суть спору: Державна податкова інспекція у м. Ялті АР Крим (далі позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Благодійного фонду соціального захисту товариства «Гармонія» про припинення юридичної особи, у зв’язку з ненаданням у податкову інспекцію більше року документів фінансової звітності та декларацій.
Позивач явку свого представника у судове засідання, яке відбулось 27.04.2010 року, не забезпечив, про час та день його проведення був повідомлений належним чином, 26.04.2010 року надав клопотання про розгляд справи за відсутності його представника.
Відповідач заперечення на позов суду не надав, явку свого представника у судове засідання не забезпечив.
Суд, приймаючи до уваги клопотання позивача, ненадання відповідачем доказів неможливості участі його представника у судовому засіданні з поважних причин, відсутність у матеріалах справи його клопотання про неможливість розгляду справи без участі його представника, керуючись ст. 128 КАС України, вважає можливим продовжити розгляд справи на підставі наявних доказів.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідач зареєстрований Виконавчим комітетом Ялтінської міської ради АР Крим 24.03.1995 року як юридична особа, ідентифікаційний код 22280098.
Законом, що визначає статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності є Закон України “Про державну податкову службу в Україні”від 4 грудня 1990 р. №509 –ХІІ.
Згідно з ст. 2 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” завданнями органів державної податкової служби є: здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі); внесення у встановленому порядку пропозицій щодо вдосконалення податкового законодавства; прийняття у випадках, передбачених законом, нормативно-правових актів і методичних рекомендацій з питань оподаткування; формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів та Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб; роз'яснення законодавства з питань оподаткування серед платників податків; запобігання злочинам та іншим правопорушенням, віднесеним законом до компетенції податкової міліції, їх розкриття, припинення, розслідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення.
Частиною 17 ст. 11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” встановлено, що органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Згідно довідки відділення статистики в м. Ялта від 20.07.2007р. Благодійний фонд соціального захисту товариства «Гармонія» є громадською організацією.
Порядок, підстави та умови створення і діяльності громадських організацій передбачені Законом України “Про об’єднання громадян”(далі Закон), тоді як суть заявлених позовних вимог полягає у припиненні відповідача-громадської організації у зв'язку із неподанням податкової звітності на підставі статті 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців”.
Згідно із ст. 19 Закону припинення діяльності об'єднання громадян може бути проведено шляхом його реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску).
Відповідно до ч.4 ст. 14 Закону України “Про об'єднання громадян” реєстрація як один із способів легалізації (офіційного визнання) об'єднань громадян здійснюється Міністерством юстиції України, місцевими органами виконавчої влади, виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад.
Статтею 32 Закону встановлено, що об'єднання громадян примусово розпускається (ліквідується) за поданням легалізуючого органу або прокурора рішенням суду.
Таким чином, припинення діяльності об'єднання громадян можливе лише шляхом його примусового розпуску (ліквідації) за поданням чітко визначеного кола осіб - легалізуючого органу або прокурора.
Державна податкова інспекція не входить до переліку легалізуючих органів громадських організацій вказаних у ч.4 ст.14 Закону України “Про об'єднання громадян”, та як слід не має права звертатися до суду із позовною заявою про припинення діяльності юридичної особи, яка є громадською організацією.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно до ч.1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За таких обставин суд дійшов висновку, що у задоволенні позовних вимог Державної податкової інспекції у м. Ялті, АР Крим про припинення юридичної особи - Благодійного фонду соціального захисту товариства «Гармонія» повинно бути відмовлено.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Відмовити у задоволенні позовних вимог.
У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі.
Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то постанова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання особою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апеляційне оскарження.
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження, апеляційна скарга не подана, постанова вступає в законну силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова може бути оскаржена в порядку і строки передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Яковлєв С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2010 |
Оприлюднено | 09.07.2010 |
Номер документу | 9558767 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Щепанська Ольга Анатоліївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні