Постанова
від 30.04.2010 по справі 2-а-1290/10/0270
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

м. Вінниця, вул. Островсько го, 14

тел/факс (0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.gov. ua



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 квітня 2010 р. Справа № 2-а-1290/10/0270

Вінницький окружний адм іністративний суд в складі

Головуючого судді Драчук Т етяни Олександрівни,

Суддів: Курко Олега Петрови ча

Чудак Олесі Миколаї вни

при секретарі судового зас ідання: Димчишиній Тетяні Ві кторівні

за участю представника п озивача: Мельник Т.І.

у відсутності представник а відповідача

розглянувши у відкритом у судовому засіданні матеріа ли справи

за позовом: Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів

до: товариства з обмежен ою відповідальністю "Крепост ь"

про: стягнення адмініст ративно-господарських санкц ій та пені

ВСТАНОВИВ:

Вінницьким обласним від діленням Фонду соціального з ахисту інвалідів заявлено по зов до приватного підприємст ва (далі - ПП) "Промтехагросерв іс", в якому позивач просить зо бов'язати ПП "Промтехагросер віс" сплатити адміністративн о-господарські санкції в роз мірі середньої річної заробі тної плати працівника у 2008 роц і та пеню за порушення термін у сплати адміністративно-гос подарських санкцій, розрахов ану відповідно до Порядку на рахування пені та її сплати, з атвердженого наказом Мінпра ці та соціальної політики ві д 15.05.2007р. №233, на користь Вінницьк ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за результатами перев ірки ТОВ «Крепость», проведе ної працівниками Вінницьког о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів виявлено, що станом на 15.12.2009 р оку підприємство не зареєстр увалося у відділенні Фонду в ідповідно до Порядку реєстра ції підприємств, установ, орг анізацій та фізичних осіб, що використовують найману прац ю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 70 від 31.01.2007 року (далі-Порядок №70), відтак, не подало Звіт про зай нятість і працевлаштування і нвалідів за 2008 рік, всупереч ч. 4 ст. 20 Закону України "Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні" та п. 3.7 Інстру кції щодо заповнення форми № 10-ПІ Міністерства праці та соц іальної політики України №42 в ід 10.02.2007р. не розрахована та не в ідображена сума коштів адмін істративно-господарських са нкцій, яку повинен розрахува ти та сплатити роботодавець самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в я кому відбулося порушення нор мативу, встановленого ч. 1,2 ст. 1 9 Закону, у зв' язку з чим, відп овідач не виконав норматив р обочих місць для працевлашту вання інвалідів у 2008 році у кіл ькості 1-го робочого місця.

Представник позивача в суд овому засіданні підтримала з аявлені позовні вимоги та пр осила задовольнити позов в п овному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, письмових пояснень з прив оду обґрунтованості чи необґ рунтованості заявленого поз ову не наддав, хоча про час, да ту та місце розгляду справи п овідомлявся належним чином. Враховуючи зазначене, суд ді йшов висновку за можливе роз глянути справу без участі ві дповідача або його повноважн ого представника відповідно до положень ст. 128 КАС України.

Дослідивши матеріали спра ви, вислухавши пояснення пре дставника позивача, оцінивши надані докази в їх сукупност і, суд дійшов висновку про ная вність підстав для задоволе ння позову, виходячи з наступ ного.

Постановою Кабінету Мініс трів України № 70 від 31.01.2007 року за тверджено «Порядок реєстрац ії підприємств, установ, орга нізацій та фізичних осіб, що в икористовують найману працю », відповідно до якого, робото давці зобов' язані реєструв атися у відділеннях Фонду за місцем їх державної реєстра ції як юридичних осіб або фіз ичних осіб - підприємців.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні" (далі - Закон N875-XII) підпри ємства, установи, організаці ї, фізичні особи, які використ овують найману працю, зобов'я зані виділяти та створювати робочі місця для працевлашту вання інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, ств орювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забе зпечувати інші соціально-еко номічні гарантії, передбачен і чинним законодавством, над авати державній службі зайня тості інформацію, необхідну для організації працевлашту вання інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту і нвалідів про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабі нетом Міністрів України.

Згідно ч. 1 ст. 19 Закону N875-XII для п ідприємств, установ, організ ацій, у тому числі підприємст в, організацій громадських о рганізацій інвалідів, фізичн их осіб, які використовують н айману працю, установлюється норматив робочих місць для п рацевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельно сті штатних працівників облі кового складу за рік, а якщо пр ацює від 8 до 25 осіб, - у кількост і одного робочого місця.

Частиною 2 ст. 19 вказаного Зак ону передбачено, що підприєм ства, установи, організації, у тому числі підприємства, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, фізичні осо би, які використовують найма ну працю, самостійно розрахо вують кількість робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів відповідно до нормативу , встановленого частиною пер шою цієї статті, і забезпечую ть працевлаштування інвалід ів. При розрахунках кількіст ь робочих місць округлюється до цілого значення.

Відповідно до ч.8 ст.19 Закону N875-XII та Порядку № 70, відділенням Фонду 16.12.2009 року проведена поза планова виїзна перевірка ТОВ «Крепость», за результатами якої, був складений акт № 187 від 16.12.2009 року. Перевіркою встановл ено, що підприємством не вико нано норматив робочих місць для працевлаштування інвалі дів відповідно до вимог ч.1 ст. 19 Закону України «Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні»у кількості 1-г о робочого місця, а також, не с плачено адміністративно-гос подарські санкції за невикон ання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів у розмірі середньорічної заробітної плати працівника на підприємстві за кожне роб оче місце, призначене для пра цевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Як зазначено вище, приписам и частини 3 ст. 18 Закону України "Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні", п ідприємства, установи, орган ізації, фізичні особи, які вик ористовують найману працю та кож зобов'язані надавати дер жавній службі зайнятості інф ормацію, необхідну для орган ізації працевлаштування інв алідів.

Пунктом 2 Порядку подання пі дприємствами, установами, ор ганізаціями та фізичними осо бами, що використовують найм ану працю, звітів про зайняті сть і працевлаштування інвал ідів та інформації, необхідн ої для організації їх працев лаштування, затвердженого Постановою Кабінету М іністрів України від 31 січня 2 007 р. N70, передбачено, що інформац ію про наявність вільних роб очих місць (вакантних посад) д ля працевлаштування інвалід ів роботодавці подають центр у зайнятості за місцем їх реє страції як платників страхов их внесків на загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування на випадок безробіт тя за формою, затвердженою Мі нпраці за погодженням з Держ комстатом.

Як вбачається з листа Могил ів-Подільського міськрайонн ого центру зайнятості №02-232 від 17.02.2010 року, ТОВ «Крепость»у 2008 ро ці не подавав до центру зайня тості інформацію за формою 3-П Н про наявність вакантних мі сць для працевлаштування інв алідів.

Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні" підприємства, устано ви, організації, у тому числі п ідприємства, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичні особи, які викори стовують найману працю, де се редньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, н іж установлено нормативом, п ередбаченим статтею 19 цього З акону, щороку сплачують відп овідним відділенням Фонду со ціального захисту інвалідів адміністративно-господарсь кі санкції, сума яких визнача ється в розмірі середньої рі чної заробітної плати на від повідному підприємстві, уста нові, організації, у тому числ і підприємстві, організації громадських організацій інв алідів, фізичної особи, яка ви користовує найману працю, за кожне робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте інвалідом.

Для підприємств, установ, ор ганізацій, у тому числі підпр иємств, громадських організа цій інвалідів, фізичних осіб , на яких працює від 8 до 15 осіб, р озмір адміністративно-госпо дарських санкцій за робоче м ісце, призначене для працевл аштування інваліда і не зайн яте інвалідом, визначається в розмірі середньої заробітн ої плати на відповідному під приємстві, в установі, органі зації, у тому числі підприємс тві, організації громадських організацій інвалідів, у фіз ичної особи, яка використову є найману працю.

В силу ч. 4 ст. 20 Закону N875-XII адмін істративно-господарські сан кції розраховуються та сплач уються підприємствами, устан овами, організаціями, у тому ч ислі підприємствами, організ аціями громадських організа цій інвалідів, фізичними осо бами, зазначеними в частині п ершій цієї статті, самостійн о в строк до 15 квітня року, наст упного за роком, в якому відб улося порушення нормативу, в становленого частиною першо ю статті 19 цього Закону.

Згідно ч. 2 п. 2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують н айману працю, суми адміністр ативно-господарських санкці й та пені за невиконання норм ативу робочих місць для прац евлаштування інвалідів, затв ердженого Постановою Кабіне ту Міністрів України від 31 січ ня 2007 р. N70, обчислення суми адмін істративно-господарських са нкцій проводиться роботодав цями самостійно згідно з пор ядком заповнення звіту про з айнятість і працевлаштуванн я інвалідів, затвердженим Мі нпраці за погодженням з Держ комстатом.

Таким чином, з системного ан алізу наведених правових нор м слідує висновок, що обов'язо к, щодо здійснення розрахунк у адміністративно-господарс ьких санкцій за невиконання нормативу створення робочих місць для інвалідів, покладе ний саме на роботодавців.

Крім того, як зазначено вище , відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону N8 75-XII адміністративно-господар ські санкції розраховуються та сплачуються підприємства ми, установами, організаціям и самостійно в строк до 15 квіт ня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення н ормативу, встановленого част иною першою статті 19 цього За кону, а в силу ч. 2 ст. 20 вказаного Закону порушення термінів с плати адміністративно-госпо дарських санкцій тягне за со бою нарахування пені. Пеня об числюється виходячи з 120 відсо тків річних облікової ставки Національного банку України , що діяла на момент сплати, на рахованої на повну суму недо їмки за весь її строк.

Отже, за невиконання нормат иву робочих місць для працев лаштування інвалідів у 2008 роц і відповідач зобов'язаний ро зрахувати та сплатити адміні стративно-господарські санк ції в строк до 15 квітня 2009 року.

Однак, станом на момент пода ння позовної заяви, та момент розгляду справи в суді, відпо відачем вчасно не розрахован о та не сплачено адміністрат ивно-господарські санкції за невиконання нормативу робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів у 2008 році, у зв'язку з чим позовні вимоги, щодо зоб ов'язання відповідача сплати ти адміністративно-господар ські санкції в розмірі серед ньої річної заробітної плати працівника у 2008 році в розмірі 10005,88 грн. та пеню за порушення т ерміну сплати адміністратив но-господарських санкцій в р озмірі 1035,00 грн., підлягають зад оволенню в повному обсязі.

Відповідно до ст. 19 Конститу ції України органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.

З приписів ст.ст.71, 86 КАС Украї ни вбачається, що кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення, суд оцін ює докази, які є у справі, за св оїм внутрішнім переконанням , що ґрунтується на їх безпосе редньому, всебічному, повном у та об'єктивному дослідженн і.

З урахуванням викладеного , оцінивши надані позивачем д окази, суд дійшов висновку, що вимоги позивача обґрунтован і, відповідають обставинам с прави та наявним матеріалам, у зв' язку з чим позов підляг ає задоволенню

Згідно частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких поз ивачем є суб' єкт владних по вноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163 , 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

Позов задовольнити.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю “Кр епость” (24000, Вінницька область , м.Могилів-Подільський, вул.Ст олярна,1, р/р 26009129902 ВАТ "Райффайзе н бан Аваль", МФО 380805, код ЄДРПОУ 21728680) на користь Вінницького об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів ( одержувач: Держбюджет м. Моги лів-Подільський, р/р 31217230700009, код Є ДРПОУ 34701151, банк одержувача: ГУД КУ у Вінницькій області м. Він ниця, МФО 802015, символ звітності 230, код бюджетної класифікаці ї 50070000, призначення платежу: “пл атежі до Фонду соціального з ахисту інвалідів за 2008 рік”) ад міністративно-господарські санкції в розмірі 10005,88 грн., пен ю в розмірі 1035,00 грн.

Відповідно до ст. 186 КАС Укр аїни постанова може бути о скаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повном у обсязі відповідно до ст. 160 ць ого Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом подач і заяви про апеляційне оскар ження. Якщо постанову було пр оголошено у відсутності особ и, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апел яційне оскарження обчислюєт ься з дня отримання нею коп ії постанови. Апеляційна ска рга на постанову суду першої інстанції подається протяго м двадцяти днів після поданн я заяви про апеляційне оскар ження. При цьому апеляційна с карга може бути подана без по переднього подання заяви про апеляційне оскарження , якщо скарга подається у строк, вст ановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. З аява про апеляційне оскаржен ня та апеляційна скарга пода ються до суду апеляційної ін станції через суд , який ухвал ив оскаржуване судове рішенн я. Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Відповідно до ст. 254 КАС Укра їни постанова набирає зак онної сили після закінчен ня строку подання заяви про а пеляційне оскарження. Якщо б уло подано заяву про апеляці йне оскарження, але апеляцій на скарга не була подана у стр ок, встановлений цим Кодексо м, постанова або ухвала суду п ершої інстанції набирає сили після закінчення цього стро ку.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.

Повний текст постанови оф ормлено: 05.05.2010 року.

Головуючий суддя /пі дпис/ Драчук Тетяна Олександрі вна

Суддя /підпис/ Кур ко Олег Петрович

Суддя /підпис/ Чуд ак Олеся Миколаївна

Копія вірна:

Суддя:

Секретар:

30.04.2010

Дата ухвалення рішення30.04.2010
Оприлюднено08.07.2010

Судовий реєстр по справі —2-а-1290/10/0270

Ухвала від 29.04.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Драчук Тетяна Олександрівна

Ухвала від 29.05.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Т.Р.

Постанова від 30.04.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Драчук Тетяна Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні