Ухвала
від 18.03.2021 по справі 420/4587/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/4587/19

УХВАЛА

18 березня 2021 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді Аракелян М.М.

Розглянувши в порядку письмового провадження заяви представників Товариства з обмеженою відповідальністю АІР Техногрупп та Головного управління ДФС в Одеській області про заміну сторони виконавчого провадження у справі за адміністративною позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю АІР Техногрупп (код ЄДРПОУ 40534516; адреса: вул. Балківська, 120/2, м. Одеса, 65005) до Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646; адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 16.07.2019 року,-

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 23.10.2019 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю АІР Техногрупп (код ЄДРПОУ 40534516; адреса: вул. Балківська, 120/2, м. Одеса, 65005) до Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646; адреса: вул.. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задоволено повністю.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 16.07.2019 року №0033901409 про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств на суму 418 840 грн.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 16.07.2019 року №0033911409 про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем податок на додатну вартість на суму 532 182 грн.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 16.07.2019 року №0033931409 про застосування штрафу у розмірі 50% за платежем податок на додану вартість у сумі 106 264 грн.

Стягнуто з Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю АІР Техногрупп (код ЄДРПОУ 40534516) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 15 859 (п`ятнадцять тисяч вісімсот п`ятдесят дев`ять) грн. 30 коп.

Рішення набрало законної сили 20.01.2020 року.

30.01.2020 року Одеським окружним адміністративним судом було видано виконавчий лист №420/4587/19 про стягнення з Головного управління ДФС в Одеській області судових витрат.

15.01.2021 року за вх.№1941/21 від представника Товариства з обмеженою відповідальністю АІР Техногрупп надійшла заява про заміну сторони виконавчого провадження. В обґрунтування вказаної заяви представник зазначає, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 №1200 утворено Державну податкову службу України та визначено про перехід повноважень ДФС України, що реорганізується, до новоствореного органу. Згідно Розпорядження КМ України від 21.08.2019 року №682-р визначено про початок функціонування ДПС України та його територіальних органів.

З огляду на зазначене виникає необхідність щодо заміни боржника за виконавчими листами з Головного управління ДФС в Одеській області на Головне управління ДПС в Одеській області в частині стягнення судових витрат.

29.01.2021 року за вх.№4478/21 аналогічна заява надійшла від представника Головного управління ДФС в Одеській області.

У зв`язку із тим, що згідно даних автоматизованої системи документообігу дану справу 04.01.2021 року скеровано до П`ятого апеляційного адміністративного суду, розгляд заяв сторін не проводився.

10.03.2021 року справа повернулась до Одеського окружного адміністративного суду.

Для розгляду вказаних заяв було призначено судове засідання на 18.03.2021 року, однак сторони до суду не з`явились, сповіщались належним чином та своєчасно. У заяві представник Головного управління просив вирішити питання про заміну боржника без його участі.

Розглянувши в порядку письмового провадження заяви Товариства з обмеженою відповідальністю АІР Техногрупп та Головного управління ДФС в Одеській області про заміну боржника у виконавчому провадженні, суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до ч.1 ст.379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Аналогічна норма передбачена положеннями Закону України «Про виконавче провадження» , згідно ч. 5 ст. 15 якого у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Відповідно до ч.2 ст.379 КАС України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Згідно з ч.4 ст. 379 КАС України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Судом встановлено, що Постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року №1200 утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Постановлено, що Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності. Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби та Державної митної служби.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року №682-р Питання Державної податкової служби погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою КМУ від 06.03.2019 року №227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушення під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.

Згідно Наказу Державної податкової служби України від 28.08.2019 року №36 Про початок діяльності Державної податкової служби України , розпочато виконання Державною податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється.

Кабінет Міністрів України постановою від 19.06.2019 року № 537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби вирішив:

утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1;

реорганізувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2;

установити, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби.

Серед переліку територіальних органів Державної податкової служби, що утворюються (додаток 1), визначено Головне управління ДПС в Одеській області (далі - ГУ ДГТС в Одеській області).

Згідно із додатком 2 Головне управління ДФС в Одеській області (далі - ГУ ДФС в Одеській області) реорганізуються шляхом приєднання до ГУ ДПС в Одеській області.

Відповідно до п. 6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 №1074, дія якого поширюється, в тому числі, і на територіальні органи міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, права та обов`язки органів виконавчої влади переходять у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 682-р оголошено про початок роботи Державної податкової служби України.

Суд зазначає, що Державна податкова служба України - це орган, який на даний момент здійснює повноваження центрального органу виконавчої влади з реалізації податкової політики. Аналогічно до цього, територіальні органи Державної податкової служби в областях реалізують податкову політику в межах відповідної області. Суд при цьому зазначає, що Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року №682-р Питання Державної податкової служби погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою КМУ від 06.03.2019 року №227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється.

Отже, на момент звернення стягувача та боржника до суду із вказаними заявами виконання рішення суду здійснюється саме Головним управлінням ДПС в Одеській області, а не Головним управлінням ДФС в Одеській області.

Згідно даних автоматизованої системи виконавчих проваджень відсутня інформація щодо наявності відкритих виконавчих проваджень на виконання виконавчого листа від 30.01.2020 року.

Приймаючи до уваги вищевикладене, з урахуванням ч.4 ст.379 КАС України, суд дійшов висновку про наявність підстав для заміни боржника за виконавчим листом від 30.01.2020 року, а тому заміняє боржника з Головного управління ДФС в Одеській області на Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370; адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044.

Керуючись ст.ст.241-243, 248, 250, 256, 294, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Заяви представника представників Товариства з обмеженою відповідальністю АІР Техногрупп та Головного управління ДФС в Одеській області про заміну сторони виконавчого провадження - задовольнити.

Замінити боржника у виконавчому листі №420/4587/19 від 30.01.2020 року про стягнення з Головного управління ДФС в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю АІР Техногрупп судових витрати зі сплати судового збору у сумі 15 859 (п`ятнадцять тисяч вісімсот п`ятдесят дев`ять) грн. 30 коп., з Головного управління ДФС в Одеській області на Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370; адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044).

Копію ухвали надіслати учасникам процесу.

Ухвала набирає законної сили у строки, визначені ст.256 КАС України, та може бути оскаржена у відповідності до положень ст.ст. 295, 297 КАС України.

Суддя М.М. Аракелян

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.03.2021
Оприлюднено22.03.2021
Номер документу95608170
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/4587/19

Ухвала від 19.07.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

Ухвала від 18.03.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 01.03.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 28.12.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 15.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 11.12.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 17.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 20.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 24.12.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні