ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКР УЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"03" листопада 2009 р. Справа № 2а-2499/09/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:
Судді Остап'юк С.В.
за участю секрета ря Дущак С.М.
представника пози вача: Державної податково ї інспекції в Рогатинському районі Івано-Франківської об ласті Скорбача Р.М.
представника відп овідача: Товариства з обме женою відповідальністю "Свір ж" Чечеля Ю.І.
розглянувши у від критому судовому засіданні а дміністративну справу за поз овом прокурора Рогатинсь кого району Івано-Франківськ ої області в інтересах держа вив в особі Державної податк ової інспекції в Рогатинсько му районі Івано-Франківської області до Товариства з обме женою відповідальністю "Свір ж" про стягнення податкового боргу в розмірі 6218,41 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
14 вересня 2009 року прокуро р Рогатинського району Івано -Франківськоїобласті в інтер есах держави в особі Державн ої податкової інспекції в Ро гатинському районі Івано-Фра нківської області (далі - пози вач) звернувся в суд з адмініс тративним позовом до товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Свірж» (далі - відповіда ч) про стягнення податкового боргу в розмірі 6218,41 гривень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач протиправ но в порушені Закону України «Про фіксований сільськогос подарський податок», допусти в заборгованість зі сплати ф іксованого сільськогоспода рського податку в розмірі 228,78 г ривень, в порушення Закону Ук раїни «Про плату за землю» до пустив заборгованість по спл аті орендної плати за земель ні ділянки державної та кому нальної власності в розмірі 5041,48 гривень та пені, нарахован ої на таку заборгованість в р озмірі 948,15 гривень. Несплачени й податковий борг відповідач а становить 6218,41 гривень.
Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав з підстав, навед ених у позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні заявлені позовні вимоги визнав.
Розглянувши матеріали адм іністративної справи, заслух авши пояснення представника позивача, представника відп овідача, дослідивши докази, с уд прийшов до висновку, що адм іністративний позов слід зад овольнити з таких мотивів.
Судом встановлено, що 10.05.2002 ро ку державним реєстратором Ро гатинської районної державн ої адміністрації проведено д ержавну реєстрацію юридично ї особи - товариства з обмеж еною відповідальністю «Свір ж» та 22.05.2002 року Державною подат ковою інспекцією в Рогатинсь кому районі Івано-Франківськ ої області взято на облік як п латника податків і зборів.
Закон України «Про систему оподаткування» визначає при нципи побудови системи опода ткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних ціл ьових фондів, а також права, об ов'язки і відповідальність п латників.
Стаття 4 Закону України «Про систему оподаткування» визн ачає, що платниками податків і зборів (обов' язкових плат ежів) є юридичні і фізичні осо би, на яких згідно з законами У країни покладено обов' язок сплачувати податки і збори (о бов' язкові платежі).
Відповідно до пункту 3 части ни 1 статті 9 Закону України «П ро систему оподаткування» пл атники податків і зборів (обо в'язкових платежів) зобов'яза ні сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов'язкови х платежів) у встановлені зак онами терміни.
Відповідно частини 1 статті 14 Закону України «Про систему оподаткування» до загальнод ержавних податків і зборів (о бов'язкові платежі) належать плата за землю (земельний под аток, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності), та ф іксований сільськогосподар ський податок.
Згідно частини 1 статті 9 Зак ону України «Про систему опо даткування» платники податк ів і зборів (обов'язкових плат ежів) зобов'язані: вести бухга лтерський облік, складати зв ітність про фінансово-господ арську діяльність і забезпеч увати її зберігання у термін и, встановлені законами; пода вати до державних податкових органів та інших державних о рганів відповідно до законів декларації, бухгалтерську з вітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисл енням і сплатою податків і зб орів (обов'язкових платежів); с плачувати належні суми подат ків і зборів (обов'язкових пла тежів) у встановлені законам и терміни.
Судом встановлено, що відпо відач являється платником ор ендної плати за земельні діл янки державної та комунально ї власності.
Закон України «Про плату за землю» визначає розміри та п орядок плати за використання земельних ресурсів, а також в ідповідальність платників т а контроль за правильністю о бчислення і справляння земел ьного податку.
Відповідно до частини 1 стат ті 2 Закон України «Про плату з а землю» використання землі в Україні є платним. Плата за з емлю справляється у вигляді земельного податку або оренд ної плати, що визначається за лежно від грошової оцінки зе мель. Розміри податку за земе льні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визнача ються до її встановлення в по рядку, визначеному цим Закон ом.
Стаття 5 Закону України «Про плату за землю» визначає, що с уб' єктом плати за землю (пла тником) є власник земельної д ілянки, земельної частки (паю ) і землекористувач, у тому чис лі орендар.
Згідно статті 14 Закону Укра їни «Про плату за землю», плат ники орендної плати за земел ьні ділянки державної та ком унальної власності (крім гро мадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та о рендної плати щороку за стан ом на 1 січня і до 1 лютого поточ ного року подають відповідно му органу державної податков ої служби за місцезнаходженн ям земельної ділянки податко ву декларацію на поточний рі к за формою, встановленою цен тральним податковим органом , з розбивкою річної суми рівн ими частками за місяцями. Под ання такої декларації звільн яє від обов'язку подання щомі сячних декларацій.
Відповідно статті 15 цього З акону землекористувачі спла чують орендну плату за земел ьні ділянки державної та ком унальної власності з дня вин икнення права власності або права користування земельно ю ділянкою.
Судом встановлено, що відпо відач, 30.01.2009 року подавав до орг ану державної податкової слу жби податкову декларацію з о рендної плати за землі держа вної та комунальної власност і на суму 21729 гривень. Однак, у вс тановлені Законом терміни ві дповідач в повному обсязі по даткові зобов' язання не спл ачував та допустив заборгова ність в розмірі 5041,48 гривень. За несплату такої плати позива чем нараховано пеню в розмір і 948,15 гривень.
Згідно частини 1 статті 17 Зак ону України «Про плату за зем лю» податкове зобов'язання п о орендній платі за землі дер жавної та комунальної власно сті, визначене у податковій д екларації на поточний рік, сп лачується рівними частками в ласниками та землекористува чами земельних ділянок за мі сцезнаходженням земельної д ілянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівню є календарному місяцю, щоміс ячно протягом 30 календарних д нів, наступних за останнім ка лендарним днем звітного (под аткового) місяця.
Відповідно частини 1 статті 25 Закону України «Про плату з а землю» за прострочення вст ановлених строків сплати под атку (стаття 17 цього Закону) сп равляється пеня у розмірах, в изначених законом.
Абзацом 3 підпункту 5.3.1 пункт у 5.3 статті 5 Закону України «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами» встановлен о, що у разі визначення податк ового зобов' язання контрол юючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статт і 4, платник податків зобов' я заний погасити нараховану су му податкового зобов' язанн я протягом десяти календарни х днів від дня отримання пода ткового повідомлення, крім в ипадків, коли протягом таког о строку такий платник подат ків розпочинає процедуру апе ляційного узгодження.
Пунктом 6.1.1 пункту 6.1 статті 6 З акону України «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» передбачено, що після за кінчення встановлених строк ів погашення узгодженого под аткового зобов'язання на сум у податкового боргу нарахову ється пеня.
Відповідно до пункту 1.4. стат ті 1 зазначеного Закону, пеня - плата у вигляді процентів, на рахованих на суму податковог о боргу (без урахування пені), що справляється з платника п одатків у зв'язку з несвоєчас ним погашенням податкового з обов'язання, обов'язок сплати якої передбачено підпунктом 1.1. пункту 1 статті 1 зазначеног о Закону.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що сплачувати оре ндну плату за землі державно ї та комунальної власності є обов' язком відповідача, а п озивач правомірно нарахував відповідачу пеню за порушен ня граничного строку сплати узгодженого податкового зоб ов' язання з орендної плати за землі державної та комуна льної власності в розмірі 948,15 г ривень.
Судом також встановлено, що відповідач являється платни ком фіксованого сільськогос подарського податку, який 30.01.20 09 року подав до державної пода ткової служби податковий роз рахунок фіксованого сільськ огосподарського податку на 2 009 рік та допустив заборговані сть по такому податку в розмі рі 228,78 гривень.
Закон України «Про фіксова ний сільськогосподарський п одаток» визначає механізм сп равляння фіксованого сільсь когосподарського податку, що сплачується сільськогоспод арськими товаровиробниками у грошовій формі.
Відповідно до статті 1 Закон у України «Про фіксований сі льськогосподарський подато к» фіксований сільськогоспо дарський податок - це податок , який не змінюється протягом визначеного цим Законом тер міну і справляється з одиниц і земельної площі.
Згідно частини 1 статті 5 цьо го Закону Платники податку в изначають суму фіксованого с ільськогосподарського пода тку на поточний рік у порядку і розмірах, передбачених цим Законом, і подають розрахуно к органу державної податково ї служби за місцем знаходжен ня платника податку до 1 лютог о поточного року.
Відповідно частини 2 статті 5 вказаного Закону сплата под атку проводиться щомісячно п ротягом 30 календарних днів, на ступних за останнім календар ним днем базового звітного (п одаткового) місяця, у розмірі третини суми податку, визнач еної на кожний квартал від рі чної суми податку.
Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач зо бов' язаний сплачувати фікс ований сільськогосподарськ ий податок у встановлений За коном термін.
Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашенн я зобов'язань юридичних або ф ізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фон дами з податків і зборів (обов 'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та вне ски на загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що засто совуються до платників подат ків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сф ері зовнішньоекономічної ді яльності, та визначає процед уру оскарження дій органів с тягнення.
Згідно підпункту 1.1. пункту 1 статті 1 Закону України «Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами» платники податк ів - юридичні особи, їх філії, в ідділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають стату су юридичної особи, на яких зг ідно з законами покладено об ов'язок утримувати та/або спл ачувати податки і збори (обов 'язкові платежі), пеню та штраф ні санкції.
Відповідно до підпункту 4.1.4 п ункту 4.1 статті 4 вказаного Зак ону платник податків самості йно обчислює суму податковог о зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підп унктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статт і.
Пунктом 5.1. статті 5 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами» пер едбачено, що податкове зобов 'язання, самостійно визначен е платником податків у подат ковій декларації, вважається узгодженим з дня подання так ої податкової декларації.
Суд приходить до висновку, щ о податкові зобов' язання ві дповідача визначені ним в по даткових деклараціях орендн ої плати за земельні ділянки державної або комунальної в ласності та в податковому ро зрахунку фіксованого сільсь когосподарського податку є у згодженими з дня подання так их декларацій та розрахунків .
Згідно підпункту 5.4.1. пункту 5.4 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами» узгоджена сум а податкового зобов'язання, н е сплачена платником податкі в у строки, визначені цією ста ттею, визнається сумою подат кового боргу платника податк ів.
Суд приходить до висновку, щ о узгоджена заборгованість з і сплати фіксованого сільськ огосподарського податку в ро змірі 228,78 гривень, заборговані сть по сплаті орендної плати за земельні ділянки державн ої та комунальної власності в розмірі 5014,46 гривень та пені в розмірі 948,15 гривень, є податко вим боргом відповідача, який ним несплачений.
За таких обставин суд прихо дить до висновку, що відповід ач зобов' язаний погасити на раховану суму податкового бо ргу. Наявність такого обов' язку у відповідача є визнача льною для вирішення вказаног о спору, крім того, даний обов' язок забезпечується Констит уцією України, стаття 67 якої п ередбачає, що кожен зобов' я заний сплачувати податки і з бори в порядку і розмірах, вст ановлених законом.
Підпункт 3.1.1 пункт 3.1 статті 3 З акону України «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» встановлює, що активи пл атника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням с уду.
З огляду на викладене, суд з азначає, що визнання позивач ем позовних вимог не супереч ить Закону та не порушує чиїх -небудь прав, свобод та інтере сів.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача о бґрунтованими, а позов таким , що підлягає до задоволення.
На підставі статті 1 24 Конституції України, керуюч ись статтями 158-163, 167 Кодексу адм іністративного судочиннств а України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Свірж", 77000, село Приозерне, Ро гатинський район, Івано-Фран ківська область, ідентифікац ійний код 32017612 в дохід державно го та місцевого бюджетів под атковий борг в розмірі 6218 (шіст ь тисяч двісті вісімнадцять) гривень 41 копійка.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку до Львівського апеляці йного адміністративного суд у. Відповідно до статті 186 Коде ксу адміністративного судоч инства України про апел яційне оскарження постанови подається заява протягом 10 дн ів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду пер шої інстанції подається прот ягом 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарж ення та апеляційна скарга по даються до Львівського апеля ційного адміністративного с уду через Івано-Франківський окружний адміністративний с уд.
Відповідно до стат ті 254 Кодексу адміністративно го судочинства України поста нова суду набирає законної с или після закінчення 10-денног о строку подання заяви про ап еляційне оскарження, якщо та ку заяву не було подано. Якщо б уло подано заяву про апеляці йне оскарження, але апеляцій на скарга не була подана у 20-де нний строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.
Суддя: Ос тап'юк С.В.
Постанова складена в повн ому обсязі 09.11.2009 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2009 |
Оприлюднено | 25.10.2010 |
Номер документу | 9561335 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк Сергій Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні