Постанова
від 26.04.2010 по справі 2а-938/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"26" квітня 2010 р. Сп рава № 2a-938/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд у с кладі:

Суддя Скільський І.І.

при секретарі Дякун М.М.

за участю:

представника позивача - не з`явився,

представника відповідача - не з`явився,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву

за позовом Прокурора Гор оденківського району в особі Державної податкової інспек ції в Городенківському район і

до ТзОВ „Городенківськ а пекарня”

про стягнення заборгов аності за рахунок активів пл атника податків в сумі 1046,11грн, -

ВСТАНОВИВ:

11 березня 2010 року Пр окурор Городенківського рай ону Івано-Франківської облас ті в інтересах держави в особ і Державної податкової інспе кції в Городенківському райо ні звернувся до суду з адміні стративним позовом до ТзОВ „ Городенківська пекарня” про стягнення заборгованості за рахунок активів платника по датків в сумі 1046,11гривень.

Позовні вимоги мотивова ні тим, що відповідач зареєст рований як суб`єкт підприємн ицької діяльності і відповід но є платником податків і збо рів. Відповідачем станом на 03. 03.2010 року за 2009, 2010 р.р. допущено заб оргованість по земельному по датку в розмірі 1046,11грн., чим пор ушено вимоги Закону України „Про плату за землю”, Закону У країни „Про порядок погашенн я зобов`язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами”. У відповідності до вимог ст.2 За кону України «Про плату за зе млю»використання землі в Укр аїні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земе льного податку або орендної плати.

Представник позивач а в судове засідання не з`явив ся, подав клопотання про розг ляд справи без їхньої участі .

Представник відповідача повторно в судове засідання не з`явився, хоча належним чин ом був повідомлений про дату , час та місце судового розгля ду, про причини неявки суд не п овідомив, правом на подання з аперечення не скористався.

Розглянувши позовну заяву , оцінивши матеріали справи т а дослідивши подані докази, с уд прийшов до висновку про об ґрунтованість позовних вимо г, а тому позов підлягає до зад оволення з наступних мотивів .

Судом встановлено, що відпо відно до свідоцтва про держа вну реєстрацію 06.11.2003 року відпо відач є юридичною особою - с уб`єктом підприємницької дія льності та взятий на облік ДП І в Городенківському районі як платник податків.

Згідно ч.1 ст.67 Конституц ії України кожен зобов'язани й сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встанов лених законом.

Законом України “Про си стему оподаткування” визнач ено види податків і зборів (об ов' язкових платежів), що спр авляються на території Украї ни. Відповідно до п.3 ч.1 ст.9 Зако ну України «Про систему опод аткування»платник податків повинен сплачувати належні суми податків і зборів (обов' язкових платежів) у встановл ений законом термін. Об ов»язок юридичної особи щодо сплати податків і зборів (обо в»язкових платежів) припиняє ться із сплатою податку, збор у (обов»язкового платежу) або його скасуванням або списан ням податкової заборгованос ті відповідно до Закону Укра їни «Про відновлення платосп роможності боржника або визн ання його банкрутом».

Земельний податок т а орендна плата - це обов'язков ий платіж, що справляється з ю ридичних і фізичних осіб за к ористування земельними діля нками.

Відповідно до ст.2 Закону У країни «Про плату за землю»в икористання землі в Україні є платним. Плата за землю спра вляється у вигляді земельног о податку або орендної плати , що визначається залежно від грошової оцінки земель. Влас ники земельних ділянок, земе льних часток (паїв) та землеко ристувачі, крім орендарів та інвесторів - учасників угоди про розподіл продукції, спла чують земельний податок. За з емельні ділянки, надані в оре нду, справляється орендна пл ата.

Статтею 4 даного Закону пере дбачено, що розмір земельног о податку не залежить від рез ультатів господарської діял ьності власників землі та зе млекористувачів. Ставки земе льного податку, порядок обчи слення і сплати земельного п одатку не можуть встановлюва тись або змінюватись іншими законодавчими актами, крім ц ього Закону.

Об'єктом плати за землю є з емельна ділянка, а також земе льна частка (пай), яка перебува є у власності або користуван ні, у тому числі на умовах орен ди. Суб'єктом плати за землю (п латником) є власник земельно ї ділянки, земельної частки (п аю) і землекористувач, у тому ч ислі орендар (стаття 5 Закону).

Відповідно до ст.13 Закону Ук раїни «Про плату за землю»ві д 03.07.1992 року № 2535-Х-111 підставою для нарахування земельного пода тку є дані державного земель ного кадастру, а орендної пла ти за земельну ділянку, яка пе ребуває у державній або кому нальній власності, - договір о ренди такої земельної ділянк и.

В статті 14 даного Закону заз начено, що платники земельно го податку, а також орендної п лати за земельні ділянки дер жавної або комунальної власн ості (крім громадян) самостій но обчислюють суму земельног о податку та орендної плати щ ороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подаю ть відповідному органу держа вної податкової служби за мі сцезнаходженням земельної д ілянки податкову декларацію на поточний рік за формою, вст ановленою центральним подат ковим органом, з розбивкою рі чної суми рівними частками з а місяцями. Подання такої дек ларації звільняє від обов'яз ку подання щомісячних деклар ацій.

Платник податків має право подавати щомісячно нову зві тну податкову декларацію, що не звільняє його від обов'язк у подання податкової деклара ції до 1 лютого поточного року , у тому числі і за нововідведе ні земельні ділянки, що не зві льняє від обов'язку подання п одаткової декларації протяг ом місяця з дня виникнення пр ава на нововідведену земельн у ділянку, протягом 20 календар них днів місяця наступного з а звітним.

Відповідно до статті 15 дано го Закону власники землі та з емлекористувачі сплачують з емельний податок, а також оре ндну плату за земельні ділян ки державної та комунальної власності з дня виникнення п рава власності або права кор истування земельною ділянко ю.

Згідно з ст.17 Закону України «Про плату за землю»від 03.07.1992 р оку № 2535-Х-111 податкове зобов»яз ання по земельному податку, а також по орендній платі за зе млі державної та комунальної власності, визначене у подат ковій декларації на поточний рік, сплачується рівними час тками власниками та землекор истувачами земельних діляно к за місцезнаходженням земел ьної ділянки за базовий пода тковий (звітний) період, який д орівнює календарному місяцю , щомісячно протягом 30 календа рних днів, наступних за остан нім календарними днем звітно го (податкового) місяця.

Статтею 19 даного Закону пер едбачено, що розмір, умови і ст роки внесення орендної плати за землю встановлюються за у годою сторін у договорі орен ди між орендодавцем (власник ом) і орендарем (крім строків в несення орендної плати за зе мельні ділянки державної та комунальної власності).

Платежі за землю зараховую ться до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначен ому Бюджетним кодексом Украї ни для плати за землю (стаття 2 0 Закону).

Відповідно до ст. 27 Закону Ук раїни «Про плату за землю»ко нтроль за правильністю обчис лення і справляння земельног о податку, а також орендної пл ати за земельні ділянки держ авної та комунальної власнос ті здійснюється органами дер жавної податкової служби.

Судом встановлено, що відпо відачем допущена заборгован ість, яка виникла в результат і несвоєчасної сплати земел ьного податку до місцевого б юджету, нарахування якого пр оведено згідно податкових ро зрахунків земельного подат ку на 2009 та 2010 р. Вказана заборго ваність підтверджується роз рахунком суми заборгованост і ДПІ в Городенківському рай оні від 03.03.2010р., податковими роз рахунками земельного податк у та іншими матеріалами спра ви.

Положенням п.п.5.1 ст.5 З акону України “Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами” встановлено, що подат кове зобов»язання, самостійн о визначене платником податк ів у податковій декларації, в важається узгодженим в день подання такої податкової дек ларації.

Відповідно до п.п.5.4.1 п.5.4 ст.5 да ного Закону України узгоджен а сума податкового зобов' яз ання, не сплачена платником п одатків у строки, визначені ц ією статтею, визнається сумо ю податкового боргу платника податків.

Підпунктом 6.2.1. пункту 6.2. стат ті 6 Закону України “Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами” передбачено, що у р азі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму пода ткового зобов' язання, подат ковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

В судовому засіданні вст ановлено, що відповідачем не було сплачено у встановлені законодавством терміни узго джені податкові зобов`язання , а тому з метою вжиття заходів щодо погашення заборгованос ті відповідачу направлялись перша від 02.11.2009р. №1/206 та друга від 03.12.2009р. №2/239 податкові вимоги. Одн ак відповідачем заборговані сть не сплачена, а тому позива чем було прийнято рішення пр о звернення до суду з метою ст ягнення даної заборгованост і для погашення податкового боргу.

Закон України «Про систему оподаткування»визначає при нципи побудови системи опода ткування в Україні, податки і збори (обов' язкові платежі ) до бюджетів та до державних ц ільових фондів, а також права , обов'язки і відповідальніст ь платників.

Стаття 4 Закону України «Про систему оподаткування»визн ачає, що платниками податків і зборів (обов' язкових плат ежів) є юридичні і фізичні осо би, на яких згідно з законами У країни покладено обов' язок сплачувати податки і збори (о бов' язкові платежі).

Відповідно до пункту 3 части ни 1 статті 9 Закону України «П ро систему оподаткування» пл атники податків і зборів (обо в' язкових платежів) зобов' язані сплачувати належні сум и податків і зборів (обов' яз кових платежів) у встановлен і законами терміни.

Згідно до частини 1 статті 14 З акону України «Про систему о податкування»до загальноде ржавних податків і зборів (об ов' язкових платежів) належа ть податок на додану вартіст ь, податок на прибуток підпри ємств, у тому числі дивіденди , що сплачуються до бюджету де ржавними некорпоратизовани ми, казенними або комунальни ми підприємствами, податок з власників транспортних засо бів та інших самохідних маши н і механізмів, податок з дохо дів фізичних осіб.

Згідно частини 1 статті 9 Зак ону України «Про систему опо даткування»платники податк ів і зборів (обов' язкових пл атежів) зобов' язані: вести б ухгалтерський облік, складат и звітність про фінансово-го сподарську діяльність і забе зпечувати її зберігання у те рміни, встановлені законами; подавати до державних подат кових органів та інших держа вних органів відповідно до з аконів декларації, бухгалтер ську звітність та інші докум енти і відомості, пов' язані з обчисленням і сплатою пода тків і зборів (обов' язкових платежів); сплачувати належн і суми податків і зборів (обов ' язкових платежів) у встано влені законами терміни.

Закон України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»є спеціальним законо м з питань оподаткування, яки й установлює порядок погашен ня зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами з податків і зборів (об ов' язкових платежів), включ аючи збір на обов' язкове де ржавне пенсійне страхування та внески на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування, нарахування і спл ати пені та штрафних санкцій , що застосовуються до платни ків податків контролюючими о рганами, у тому числі за поруш ення у сфері зовнішньоеконом ічної діяльності, та визнача є процедуру оскарження дій о рганів стягнення.

Згідно підпункту 1.1. пункту 1 статті 1 Закону України «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами»платники пода тків - юридичні особи, їх філ ії, відділення, інші відокрем лені підрозділи, що не мають с татусу юридичної особи, на як их згідно з законами покладе но обов' язок утримувати та/ або сплачувати податки і збо ри (обов' язкові платежі), пен ю та штрафні санкції.

Підпунктом «б»підпункту 4.2. 2 пункту 4.2 статті 4 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами»вста новлено, що контролюючий орг ан зобов' язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податк ів у разі якщо дані документа льних перевірок результатів діяльності платника податкі в свідчать про заниження або завищення суми його податко вих зобов' язань, заявлених у податкових деклараціях.

Абзацом 3 підпункту 5.3.1 пункт у 5.3 статті 5 Закону України «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами»встановлен о, що у разі визначення податк ового зобов' язання контрол юючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статт і 4, платник податків зобов' я заний погасити нараховану су му податкового зобов' язанн я протягом десяти календарни х днів від дня отримання пода ткового повідомлення, крім в ипадків, коли протягом таког о строку такий платник подат ків розпочинає процедуру апе ляційного узгодження.

Підпункт 3.1.1 пункт 3.1 статті 3 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами»встановлює, що активи платника податків можуть бут и примусово стягнені в рахун ок погашення його податковог о боргу виключно за рішенням суду.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача о бґрунтованими, а позов таким , що підлягає до задоволення.

На підставі статті 124 Ко нституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнит и повністю.

Стягнути з Товариства з о бмеженою відповідальністю „ Городенківська пекарня”, вул .В.Великого,15, м.Городенка, код Є ДРПОУ 00379948 в доход державного б юджету заборгованість в сумі 1046,11грн. (одна тисяча сорок шіст ь гривень одинадцять копійок ).

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України про апеляційне оскарження постанови подаєт ься заява протягом 10 днів з дн я складення постанови в повн ому обсязі. Апеляційна скарг а на постанову суду першої ін станції подається протягом 2 0 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк пода ння заяви про апеляційне оск арження обчислюється з дня о тримання нею копії постанови . Заява про апеляційне оскарж ення та апеляційна скарга по даються до Львівського апеля ційного адміністративного с уду через Івано-Франківський окружний адміністративний с уд.

Відповідно до статті 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України постанова су ду набирає законної сили піс ля закінчення 10-денного строк у подання заяви про апеляцій не оскарження, якщо таку заяв у не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у 20-денний ст рок, постанова набирає закон ної сили після закінчення ць ого строку. У разі подання апе ляційної скарги постанова, я кщо її не скасовано, набирає з аконної сили після закінченн я апеляційного розгляду спра ви.

Суддя /підпис/ Скільськи й І.І.

Постанова складен а в повному обсязі 30.04.2010 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.04.2010
Оприлюднено06.09.2010
Номер документу9561706
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-938/10/0970

Постанова від 26.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Постанова від 26.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 12.03.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Постанова від 26.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні